سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! شکستگی ام را جز لطف و مهر تو درمان نمی کند ... آتش درونم را جز دیدارت خاموش نمی سازد و درد اشتیاقم به تو را جز نگریستن به چهره ات، بهبود نمی بخشد . [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
https://keramatzade.com

 

بیمه حوادث انفرادی ،بیمه حوادث انفرادی شامل حمایت از فرد بیمه‌شده در زمان بروز حوادثی چون فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی می‌شود.بیمه حوادث انفرادی این نوع بیمه برای افرادی که در محیط‌های پرخطر کار می‌کنند کاربردی است و می‌تواند به‌عنوان یک کمک‌هزینه مالی در روزهای مصدومیت در نظر گرفته شود.بیمه حوادث انفرادی این بیمه‌ نامه حتی می‌تواند در زمان فوت افراد چتر حمایتگری برای اعضای خانواده آن‌ها باشد و تا حدودی نگرانی‌های مالی آن‌ها را برطرف کند.

بیمه حوادث انفرادی چیست؟

بیمه حوادث انفرادی نوعی از بیمه اشخاص است که به‌منظور حمایت از افراد در روزهای حادثه طراحی شده است. حمایت‌های مالی شرکت‌های ارائه‌دهنده این بیمه در دو بخش خسارات کلی و جزئی به اشخاص پرداخت می‌شود و بخشی از بار مالی هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.بیمه حوادث انفرادی  ،خسارات کلی شامل فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی کامل است که در آن مبلغ غرامت با توجه به حق بیمه، میزان خسارت، نوع فوت و… به افراد تعیین شده در بیمه‌نامه یا خود فرد پرداخت می‌شود.

خسارات جزئی نیز شامل ازکارافتادگی موقت، ابتلا به بیماری‌های خاص، حوادث حین کار، سوانح رانندگی، برق‌گرفتگی، سقوط از ارتفاع، حمله حیوانات و… می‌شود که در آن بخشی از هزینه‌های درمان فرد پرداخت خواهد شد. البته ممکن است که برخی شرکت‌ها مبلغی را به‌عنوان غرامت زمان بیکاری و استراحت نیز در نظر بگیرند تا بار هزینه‌های درمان و نداشتن درآمد را تا حد زیادی بکاهد.

پوشش‌های بیمه حوادث انفرادی چیست؟

در زمان افتتاح بیمه حوادث انفرادی یکی از اصلی‌ترین سؤال‌ها در خصوص پوشش‌های این بیمه‌نامه است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع تا حد زیادی به شرکت بیمه بستگی دارد؛ اما موارد کلی نیز در آن هست که در همه انواع آن در نظر گرفته می‌شود.

پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه شامل غرامت فوت و نقص عضو ناشی از حادثه، هزینه‌های بستری در بیمارستان، غرامت روزانه ازکارافتادگی در مشاغل آزاد و هزینه‌های پزشکی بعد از حادثه می‌شود. سقف پرداختی شرکت بیمه در صورت بروز هریک از این عوارض به میزان حق بیمه پرداختی بستگی دارد و دارای ضریب مشخصی است؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که همه هزینه‌ها به‌طور کامل پوشش داده شود.

در بخش پوشش‌های اختیاری می‌توان آسیب‌های ناشی از حوادثی مانند زلزله و آتش‌فشان را نیز به آن افزود که طبعا باعث افزایش هزینه‌های حق بیمه می‌شود. بیمه حوادث انفرادی ،علاوه بر این اگر فرد به‌صورت هم‌زمان چند فعالیت پرخطر را انجام دهد، می‌تواند با پرداخت اقساط اضافه‌تر پوشش‌های بیشتری از بیمه را دریافت کند. به‌عنوان‌مثال شخص خلبانی که سوارکاری هم می‌کند می‌تواند شغل دوم خود را به‌عنوان خسارت اضافه در بیمه‌نامه قید کند تا در صورت بروز حادثه خسارات مالی تا حدی جبران شوند.

بیمه حوادث انفرادی چه چیزهایی را شامل نمی‌شود؟

مواردی که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول حوادثی هستند که با پرداخت حق بیمه بیشتر و اخذ تعهد کتبی در بیمه‌نامه در نظر گرفته شده و خسارات آن‌ها به میزان محدودی پرداخت می‌شود. بیمه حوادث انفرادی ،البته توجه داشته باشید که ممکن است شرکت بیمه بخشی از این حوادث را که در ادامه آورده‌ایم، تحت هیچ شرایطی قبول نکند.

  • خسارات ناشی از جنگ و آشوب
  • خسارات زلزله، آتش‌فشان و حوادث هسته‌ای
  • خسارات ناشی از ورزش‌های حرفه‌ای
  • خسارات تمرین با هواپیمای آموزشی، بالگرد و اتومبیل مسابقه‌ای

دسته دوم حوادثی هستند که تحت هیچ شرایطی بیمه آن‌ها را پوشش نمی‌دهد و در صورت وقوع هیچ خسارتی به وارثین فرد یا خود او پرداخت نمی‌شود.

  • مرگ و آسیب ناشی از خودکشی یا اقدام به آن
  • صدمات عمدی که بیمه‌گذار با هدف دریافت خسارت به خود وارد کرده است.
  • آسیب‌های ناشی از قرص‌های روان‌گردان، خواب‌آور، مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • حوادث ناشی از اعمال مجرمانه
  • فوت ناشی از صدمات عمدی که خود بیمه‌گذار یا ذینفعان با هدف دریافت خسارت به او وارد کرده‌اند.

قیمت بیمه حوادث انفرادی

با توجه به تنوع حوادثی که ممکن است برای هر فرد ایجاد شود، قیمت بیمه حوادث انفرادی متفاوت بوده و باید با در نظر گرفتن شرایط شغلی و شخصی فرد و موارد پرداخت خسارت تعیین شود. در نگاه اول برای تعیین قیمت بیمه حوادث انفرادی به شغل فرد نگاه می‌شود. طبیعتا افرادی مثل کارمندان اداری و دفتری یا فروشندگان که محل کار آن‌ها ریسک بسیار کمی دارد، حق بیمه کمتری پرداخت می‌کنند. در مقابل افراد با شغل‌های پرخطر مانند کسانی که در محیط‌های صنعتی با ماشین‌آلات کار می‌کنند یا خلبانان و رانندگان به دلیل ریسک بالاتر باید هزینه بیشتری را به‌عنوان حق بیمه پرداخت کنند.

در کنار این موارد ویژگی‌های شخصی فرد مانند جنسیت، سن، سابقه بیماری، وجود نقص عضو یا ازکارافتادگی در زمان حاضر و… نیز از عواملی است که می‌تواند بر روی تعیین میزان حق بیمه تاثیر بگذارد. در کنار این موارد باید ضرایب غرامت‌های فردی و حوادثی که در حالت عادی تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند را نیز در نظر گرفت. هریک از حوادثی که در بیمه‌نامه به آن اشاره شده دارای سقف خسارت مشخصی است که در زمان تعیین حقبیمه با هم جمع شده و درنهایت قیمت بیمه حوادث انفرادی مشخص می‌شود.

در چه زمان‌هایی از مشاوره بیمه حوادث انفرادی استفاده کنیم؟

قبل از اینکه برای خرید این بیمه‌نامه اقدام کنید، بهتر است از خدمات مشاوره بیمه حوادث انفرادی بهره ببرید. مشاوران متخصص در این زمینه می‌توانند شما را در خصوص نحوه پر کردن فرم‌ها و درخواست پوشش‌های مختلف راهنمایی کنند. علاوه بر این در زمان وقوع حادثه و دریافت خسارت از شرکت بیمه نیز می‌توانید از این خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید. خدماتی که به شما کمک می‌کنند که با توجه به حق قانونی خود بیشترین مبلغ خسارت را از شرکت بیمه دریافت و خسارات مالی واردشده را تا حد زیادی جبران کنید.

خرید آنلاین بیمه حوادث انفرادی

بعد از استفاده از خدمات مشاوره و اطمینان از اینکه بیمه حوادث انفرادی واقعا برای شما مفید است، می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. البته لازم نیست که به‌صورت حضوری به شرکت‌های بیمه بروید؛ تنها کافی است که وارد سایت مدیر بیمه شده و با مقایسه شرکت‌های بیمه بهترین گزینه را برگزینید. بعدازآن می‌توانید کلیه مراحل خرید آنلاین بیمه انجام داده و بیمه‌نامه را درب منزل خود تحویل بگیرید.

مزیت‌های خرید بیمه اشخاص حوادث انفرادی از مدیر بیمه

مدیر بیمه امکان خرید آنلاین بیمه حوادث انفرادی را برای شما فراهم کرده است. این سایت با شرکت‌های بیمه مختلف طرف قرارداد بوده و به شما امکان مقایسه کامل همه خدمات آن‌ها را می‌دهد؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید بعد از مقایسه دقیق و استفاده از خدمات مشاوره بیمه حوادث انفرادی مدیر بیمه بهترین گزینه را انتخاب کرده و از طریق همین سایت برای خرید بیمه اقدام کنید.

در ادامه حتی برای تحویل گرفتن بیمه‌نامه هم نیازی به مراجعه به شرکت‌های بیمه ندارید؛ چراکه در هر نقطه‌ای از کشور که باشید، مدیر بیمه آن را به‌صورت کاملا رایگان به درب منزل شما یا هر آدرس دیگری که دوست داشته باشید ارسال خواهد کرد. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته مدیر بیمه نیز استفاده کنید؛ کارشناسان ما در همه ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما درباره انواع بیمه اشخاص حوادث انفرادی یا هر بیمه دیگری هستند. علاوه بر این اگر در مراحل خرید آنلاین بیمه حوادث انفرادی یا تحویل گرفتن آن با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از طریق تماس با تیم پشتیبانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل خود را حل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 5:34 عصر     |     () نظر

بیمه سرقت ،با وجود استفاده‌ از سیستم‌های پیشرفته‌ دزدگیر در کارخانه‌‌ها، منازل‌ و واحدهای ‌تجاری، برای جلوگیری از سرقت ، دزدان‌ حرفه‌ ای همچنان‌ به‌ کار خود ادامه‌ می‌‌دهند؛بیمه سرقت ، هر ساله‌ در سراسر دنیا، وجوه‌ نقد، جواهر آلات‌ و اشیاء قیمتی به‌ وسیله‌ دزدان‌ به‌ سرقت‌ می‌رود و این ‌سرقت‌ها مبالغ‌ سرسام ­آوری را در بر می‌گیرد و بیمه سرقت ، می‌تواند جبران کننده این مبالغ باشد.

از جمله‌ گروه‌های فعال‌ در این‌ زمینه‌ که می‌‌توان‌ از آنها نام‌ برد:بیمه سرقت ، سارقان‌ منازل‌ مسکونی، سارقان‌ بانک‌ها و جواهر فروشی‌ها، دزدان‌ انبارهای کالا، سارقان‌ مسلح‌، دله‌ دزدان‌ فروشگاه‌ها، کیف‌ زن‌ها، جیب برها و … می‌باشند.

با توجه‌ به خسارت‌های هنگفتی که‌ این‌دزدی‌ها برای انسان‌ها به وجود می‌‌آورد،بیمه سرقت ، برای اولین‌ بار در حدود یک‌ صد سال‌ پیش‌، مؤسسه‌ لویدز لندن‌ اقدام‌ به‌ ارائه‌ بیمه سرقت کرد.


سرقت چیست؟

دزدی یا سرقت در حقوق کیفری به گرفتن غیرقانونی اموال دیگران بدون رضایت آنها می‌گویند. بیمه سرقت ،به کسی که عمل دزدی را انجام می‌دهد دزد می‌گویند.

یکی از قدیمی ترین جرائم که همراه با پیدایش مفهوم مالکیت در جوامع بشری به وجود آمده و معمولاً مجازاتهای سختی هم برای مرتکبین آن در نظر گرفته شده است، جرم سرقت می‌باشد.


بیمه سرقت چیست؟

بیمه ایست که خسارت‌های‌ به وجود آمده در اثر سرقت‌ (همان فقدان‌ کالا) و همچنین خسارت‌های‌ به وجود آمده در اثر سرقت‌ به ‌اشیاء مورد بیمه‌ و یا خسارت‌های‌ وارد به‌ محلی که‌ اشیاء مورد بیمه‌ در آن‌ قرار دارد، را تحت‌ پوشش‌ قرار می‌دهد.

به‌ صورت کلی پوشش‌ بیمه‌ دزدی و سرقت‌ را می‌توان‌ به‌ سه‌ دسته‌ کلی تقسیم‌ کرد:

  • بیمه سرقت ، از منازل‌ مسکونی
  • بیمه سرقت ، از واحدهای ‌تجاری و صنعتی (مغازه‌‌ها، کارخانه‌ها، ادارات‌، انبارها و کلوب‌های ‌ورزشی و …‌)
  • بیمه سرقت ، از بانک‌ها

در بیمه سرقت ، خطر دزدی و خسارت‌هایی که‌ در اثر دزدی به‌ بیمه‌گذار وارد می‌شود، بیمه‌ می‌گردد. معمولا بیمه‌ دزدی با سایر بیمه ‌نامه‌ها ترکیب‌ می‌شود که‌ از رایج‌ ترین‌ آنها ترکیب‌ با بیمه‌ آتش‌ سوزی است. بیمه سرقت ،بیمه آتش سوزی یکی از بیمه‌هایی است که به صورت معمول سرقت اثاث و لوازم منزل را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.


خسارت‌های تحت‌ پوشش‌ بیمه سرقت

بیمه سرقت ،در بیمه‌ دزدی خسارت‌های‌ وارد به‌ اموال‌ زمانی قابل‌ جبران‌ است‌ که‌ سرقت‌ با شکستن‌ حرز همراه‌ باشد. و سارق‌ یا سارقان‌ به‌ یکی از طرق‌ زیر به‌ قصد سرقت‌ وارد محل‌ مورد بیمه‌ شده‌ باشند:

  • شکستن‌ در یا پنجره‌ و یا سوراخ‌ کردن‌ سقف‌ و دیوار.
  • ورود به‌ محل‌ مورد بیمه‌ به صورت مخفیانه.
  • ورود به‌ محل‌ مورد بیمه‌ از طریق‌ بالا رفتن‌ از دیوار.
  • ورود از در مورد بیمه‌ به وسیله‌ کلید‌های ساختگی.
  • باز کردن‌ در با کلید‌های اصلی مشروط بر اینکه‌ کلید‌های مزبور به‌ صورت‌ غیر قانونی و از راه‌ دزدی در اختیار دزدان‌ قرار گرفته‌ باشد.

سایر خسارت‌های تحت‌ پوشش‌ بیمه سرقت

با توجه‌ به‌ مطالب‌ گفته شده‌، تمام خسارت‌های‌ وارد به‌ اشیاء و اموال مورد بیمه‌ اعم‌ از سرقت‌، بروز خسارت‌ به‌ اشیاء و یا خود مورد بیمه‌، غارت‌ اموال‌ بیمه‌ اعم‌ از اینکه‌ با اعمال‌ زور و حادثه‌ همراه باشد یا خیر، تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ ای قرار دارد.

بیمه سرقت ،در بیمه‌ دزدی منازل‌ مسکونی می‌‌توان‌ وجوه‌ نقد، فلزات‌ قیمتی و اوراق‌ بهادار را نیز با توافق‌ بیمه‌گر و تا مبلغ‌ معینی ‌بیمه‌ کرد؛ که‌ معمولاً در این‌ مورد حدود تعهدات‌ بیمه‌گر محدود است‌. سرقت‌های مسلحانه‌ از بانک‌ها در زمان‌ حمل‌ وجوه‌ نقد بین‌ شعب‌ و خزانه‌ و یا موجودی صندوق‌ها و پشت‌ گیشه‌‌ها هم‌ براساس‌ شرایط خاصی تحت‌ پوشش‌ قرار می‌گیرد.

خطرات‌ ناشی از تصادف‌ اتومبیل‌ حامل‌ وجوه‌ نقد، سوانح‌ مربوط به‌ هواپیمای حامل‌ وجوه‌ نقد و اوراق‌ بهادار، از جمله‌ هواپیما ربایی هم‌ تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ ای قرار می‌گیرد. معمولاً حق‌ بیمه‌ این‌ گونه ‌بیمه ‌نامه‌‌ها در مورد خزانه‌‌ها با توجه‌ به‌ نوع‌ خزانه‌ و امکانات‌ ایمنی و نگهداری آن‌ محاسبه‌ می‌شود. بیمه سرقت ،حال‌ آنکه‌ وجوه‌ در راه‌ و در جریان‌ حمل‌ و همچنین‌ وجوه‌ موجود در شعبه‌ و گیشه‌ براساس‌ حجم‌ گردش‌ پول‌ در طول‌ سال‌ و با درنظر گرفتن‌ امکانات‌ ایمنی محاسبه‌ می‌گردد. در سرقت‌ از بانکها، معمولا سرقت‌هایی که‌ با شکستن‌ حرز همراه‌ است‌ و یا سرقت‌های مسلحانه‌ تحت‌ پوشش‌ بیمه‌ قرار می‌گیرند. در پوشش‌ دزدی بانک‌ها، باتوجه‌ به‌ نوع‌ فعالیت ‌آنها، اوراق‌ بهادار، مسکوکات‌ طلا و ارزهای خارجی هم‌ دارای پوشش‌ هستند.

 

سرقت‌ توسط کارکنان‌ بیمه‌گذار (کارکنان‌ بانک) تحت‌ پوشش‌ بیمه سرقت ، قرار نمی‌گیرد.

خسارت‌های خارج‌ از پوشش بیمه سرقت (استثنائات‌)

در پوشش‌ دزدی بانک‌ها، مواردی مستثنی و خارج‌ از تعهد بیمه‌گر است‌، که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم. البته در صورتی که توافقی‌ بین ‌بیمه‌گر و بیمه‌گذار صورت گیرد، می‌توان بعضی از آنها را با پرداخت اضافه‌ نرخ‌ تحت‌ پوشش‌ قرار داد:

  • خسارت‌های‌ وارد به‌ وجوه‌ نقد، ارزهای خارجی، تمبر، سفته‌ و انواع‌ اوراق‌ بهادار.
  • خسارت‌های‌ ناشی از تبانی و همدستی دزد با هر یک‌ از کارکنان‌ و مستخدمان‌ بیمه‌گذار.
  • خسارت‌های‌ مستقیم‌ ناشی از اشعه‌ یون‌زا، رادیواکتیویته‌، تشعشعات‌ و سوخته‌های هسته‌ای و فضولات‌ اتمی و یا مواد منفجره‌ در محل‌ مورد بیمه.
  • خسارت‌های‌ ناشی از جنگ‌ داخلی و خارجی، شورش‌، بلوا، غارت‌، اقدامات‌ خصمانه‌ دشمن‌ خارجی، ضبط، قیام‌ و ملی‌شدن.
  • عدم النفع‌ ناشی از خسارت.
  • عدم‌ صداقت‌ و امانت‌ کارکنان‌ بیمه‌گذار.
  • اشتباهات‌ دفتری، حسابداری و کامپیوتری (عمدی یا سهوی).
  • خسارت‌های‌ ناشی از حمل‌ پول‌ در وسیله‌ حمل‌ بدون‌ محافظ، جز در مواردی که‌ اضطراری و معقول‌ باشد.

وظایف بیمه‌گذار در بیمه سرقت

بیمه سرقت ،علاوه بر پرداخت حق بیمه مقرر و انجام اقدامات ایمنی در جهت جلوگیری از وقوع سرقت، بیمه‌گذار موظف است، چنانچه اموال بیمه شده، به سرقت رفته و یا در نتیجه سرقت خسارتی به آن وارد شود، اقدامات زیر را در اسرع وقت انجام دهد:

  • بیمه‌گذار باید بلافاصله بعد از سرقت، اداره آگاهی یا کلانتری یا سایر مراجع انتظامی ذیصلاح را مطلع کرده و با مقامات ذیصلاح نهایت همکاری را در زمینه دستگیری سارق و کشف اموال و اشیاء مسروقه اعمال کند.
  • بیمه‌گذار باید موضوع را فوراً با ذکر مبلغ تقریبی خسارت به صورت شفاهی یا از طریق تلفن به بیمه‌گر اعلام دارد و در نهایت نیز در اختیار بیمه‌گر قرار دهد.
  • بیمه‌گذار باید ظرف مدت دو روز پس از اعلام خسارت فهرست کاملی شامل اموال مسروقه یا خسارت دیده تهیه و مراتب را کتباً تأیید نماید.
  • چنانچه بیمه‌گذار بعد از وقوع حادثه اطلاعاتی در مورد سرقت به دست آورد، بلافاصله بیمه‌گر را از آن مطلع کند.

 

در صورتی که بیمه‌گذار وظایف خود را به موقع انجام ندهد بیمه‌گر می‌تواند از جبران تمام یا بخشی از خسارت خودداری کند.

فرانشیز در بیمه سرقت

بیمه سرقت ،در صورت بروز حادثه و قابل پرداخت بودن خسارت، سهم درصدی از آن به عنوان فرانشیز (سهم بیمه‌گذار) از خسارت کسر خواهد شد.


بیمه سرقت منازل تحت پوشش بیمه آتش سوزی

برای منازل مسکونی بیمه سرقت ، به صورت مجزا وجود ندارد و تحت پوشش بیمه آتش سوزی است، با خرید بیمه آتش سوزی و پوشش سرقت با شکست حرز از وب‌سایت مدیر بیمه می‌توان منزل خود را تحت پوشش بیمه سرقت ، قرار داد.

 

source:azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 5:29 عصر     |     () نظر

 

تخفیفات بیمه شخص ثالث ،همان قدر که رانندگی  جذاب و لذت بخش است، حادثه ناگوار و خسارات آن می‌تواند طعم شیرین  لذت رانندگی را زهر کند.تخفیفات بیمه شخص ثالث ، این جاست که بیمه شخص ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث به کمک شما می‌آید. با این همه خسارت‌های ناشی از تصادفات جبران می‌شود. یکی از موضوعات مهم در هنگام خرید و قیمت ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث است. با وجود تورم ها و کاهش درآمد افراد، این موضوع اهمیت ویژه‌ای یافته است. در این مقاله می خواهیم تخفیفات بیمه شخص ثالث و موضوعات مرتبط با آن را بررسی کنیم.

 تخفیفات بیمه شخص ثالث چیست؟

اگر در مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه، به لطف دست فرمان عالی تان، هیچ تصادفی را نداشته باشید؛ ثانیا از شرکت بیمه‌گر خسارتی دریافت نکنید، در زمان تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو، به شما تخفیف عدم خسارت تعلق می گیرد. این تخفیف بر قیمت بیمه شخص ثالث جدیدتان اعمال خواهد شد.

اگر نگاهی به بیمه‌ نامه شخص ثالث خود بیاندازید، عبارت سنوات تخفیف یا ” ت.ع. خ” توجه تان را جلب خواهد کرد. این عبارت همان تخفیف عدم خسارتی است که در بالا از آن صحبت کردیم. جالب است بدانید که علاوه بر نرخ بیمه شخص ثالث، گاهی در هنگام خرید و فروش خودرو نیز این تخفیف عدم خسارت، بر نرخ فروش خودرو نیز تاثیر دارد. اگر باور ندارید، ورق زدن روزنامه های خرید و فروش خودرو یا جستجوی اینترنتی شما را به یقین در این زمینه می‌رساند.

 تخفیفات بیمه شخص ثالث چند سال است؟

در قانون قبلی بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت 10 درصد بود. در قانون جدید 18 بهمن 1396 ، تخفیف عدم خسارت به 5 درصد کاهش پیدا کرد و حداکثر تخفیف هم که قبلا 70 درصد طی 8 سال بود به 14 سال افزایش یافت.

 جدول تخفیفات بیمه شخص ثالث عدم خسارت  1400

سال تمدید بیمه‌نامه درصد  به ازای سال های تخفیف بیمه شخص ثالث
سال اول 5%
سال دوم 10%
 سال سوم 15%
 سال چهارم 20%
 سال پنجم 25%
 سال ششم 30%
 سال هفتم 35%
سال هشتم 40%
 سال نهم 45%
 سال دهم 50%
سال یازدهم 55%
سال دوازدهم 60%
سال سیزدهم 65%
سال چهاردهم 70%

ظاهرا  تصویب این قانون به ضرر بیمه‌گزار است؛ ولی برای رفع این مشکل، تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث مطابق قانون قبلی صادر می شود تا بیمه‌گذار متحمل ضرر مالی حاصل از این مصوب قانونی نگردد. البته زیاد هم نباید خوش خیال بود؛ چون این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که درصد تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث طبق قانون جدید و قدیم بیمه شخص ثالث با هم یکی شوند.

اتفاق خوب دیگر قانون جدید بیمه شخص ثالث به این شرح بود: که برخلاف قانون قبلی که با هر بار تصادف و استفاده از بیمه‌نامه، تخفیف عدم خسارت از بین می رفت و تخفیف صفر درصد در بیمه شخص ثالث لحاظ می‌شد، در قانون جدید بیمه‌نامه شخص ثالث با هر بار استفاده، تمام تخفیفات به یکباره از بین نمی رود؛ بلکه کاهش تخفیف به صورت پلکانی است.

 

  • تمدید بیمه شخص ثالث در فرصت مناسب قبل از سررسید بیمه شخص ثالث که متحمل جریمه دیرکرد نشوید. برای سهولت به یادسپاری تاریخ تمدید بیمه شخص ثالث، می‌توانید به راحتی در سایت مدیر بیمه  تاریخ‌های صدور و انقضای بیمه خود را ثبت نمایید تا در فرصت مناسب قبل از سررسید انقضای بیمه‌تان‌، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و تاریخ تمدیدتان را یادآور شوند.

 تعیین میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

کمترین میزان بیمه شخص ثالث مبلغ 16 میلیون تومان در سال 1400 به عنوان سقف تعهدات بیمه شخص ثالث در نظر گرفته می‌شود. تخفیفات بیمه شخص ثالث  ،بیمه مرکزی کمترین و بیشترین میزان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را هر سال تعیین می کند. میزان بیمه شخص ثالث 1400 به ترتیب‌، 16 و 320 میلیون تومان است. انتخاب سقف تعهد مالی بالاتر در دامنه یاد شده   به معنای پرداخت مبلغ بیشتر به عنوان حق بیمه شخص ثالث است. ولی در عوض در هنگام تصادف و حادثه‌، شرکت بیمه‌گر حمایت مالی بیشتری از بیمه گزار با پرداخت خسارت بیشتر را خواهد داشت. با این حال، هرچه سقف تعهدات بیمه‌گزار پایین‌تر باشد، قیمت بیمه شخص ثالث خودرو نیز کمتر می‌شود. با توجه به آینده نگری ای که از شما انتظار می رود،  چنین گزینه ای پیشنهاد نمی‌شود.


بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث

همان طور که در بالا گفتیم‌، عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث آن تاثیرگذارند که محاسبه‌شان چندان راحت نیست؛ ولی  شما اصلا ذهن خود را درگیر اعداد و ارقام نکنید. شما به تمرکز در حوزه های مهم تر نیاز دارید! شما می توانید با مراجعه به سایت هایی همچون مدیر بیمه با وارد کردن مشخصات خودروی خود، محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث را انجام دهید و هم چنین قیمت شرکت‌های بیمه گر مختلف را مقایسه کرده و به بهترین گزینه برای خرید بیمه نامه برسید.

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 5:25 عصر     |     () نظر

فرانشیز بیمه بدنه ،با توجه به رشد ضریب نفوذ بیمه در میان مردم که نشان‌دهنده افزایش میزان آگاهی جامعه نسبت به مزایای خرید بیمه است. فرانشیز بیمه بدنه ،در بعضی مواقع سؤالاتی در مورد انواع رشته‌های بیمه‌ای پرسیده می‌شود که متأسفانه، پاسخ‌های دقیق و شفافی به آن‌ها داده نمی‌شود. فرانشیز بیمه بدنه ، در  این میان در مورد بیمه بدنه سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد که یکی از موارد اصلی آن بحث فرانشیز بیمه بدنه است. بیمه‌گزار معمولاً تمایل دارد بداند آیا خرید بیمه بدنه به صرفه است؟ چه میزان از خسارات خودرو با بیمه بدنه جبران می‌شود و سهم بیمه‌گزار از میزان خسارت چقدر است؟ در این مطلب توضیحات شفافی در مورد فرانشیز بیمه بدنه ارائه خواهیم داد.


فرانشیز بیمه بدنه ،نحوه خرید بیمه بدنه

قبل از بررسی فرانشیز بیمه بدنه باید موضوعاتی را به صورت خلاصه توضیح دهیم که درک فرانشیز بیمه بدنه را آسان‌تر می‌کنند. اولین بحثی که در این میان مطرح می‌شود خرید بیمه بدنه است. بعد از مراجعه به نمایندگی‌های بیمه با در دست داشتن مدارک لازم می‌توان برای خرید بیمه بدنه اقدام کرد. بعد از آن نوبت به انتخاب پوشش‌های موردنظر مانند پوشش فرانشیز بیمه بدنه، ترانزیت و غیره می‌رسد. در صورتی که سطح پوشش، بالاتر از حد تعیین شده توسط شرکت بیمه مورد نظر باشد کارشناسی جهت بررسی قیمت کلی و ارزش لوازم فابریک و غیر فابریک خودرو فرستاده می‌شود. این حد پوشش برای شرکت‌های مختلف بیمه، متفاوت است. بعد از پرداخت هزینه بیمه‌ نامه بدنه، خودرو تحت پوشش‌های خریداری شده قرار خواهد گرفت.

نرخ بیمه بدنه خودروی یکسان در شرکت‌های متفاوت می‎تواند تا چند صد هزار تومان تفاوت داشته باشد. در کل قیمت بیمه بدنه تا حد زیادی به ارزش خودرو مورد بیمه بستگی دارد. همان‌طور که بالاتر توضیح داده شد ارزش خودرو جزو اولین فاکتورهایی است که متقاضی خرید بیمه باید برای محاسبه حق بیمه در اختیار شرکت بیمه قرار دهد.

نرخ بیمه بدنه خودروی یکسان در شرکت‌های متفاوت می‎تواند تا چند صد هزار تومان تفاوت داشته باشد!!


فرانشیز بیمه بدنه ،روند پرداخت خسارت بیمه بدنه

 

بعد از این که خودروی بیمه‌گزار به دلایل وقوع خطرات تحت پوشش بیمه بدنه، دچار خسارت شد باید برای هر مورد مدارکی را به شرکت بیمه ارائه دهد. شرکت بیمه بعد از اخذ مدارک، کارشناسی را جهت بررسی میزان و یا صحت خسارت می‌فرستد.

حال نوبت به پرداخت خسارت از جانب شرکت بیمه یا بیمه‌گر به بیمه‌گزار می‌رسد. در خسارات ناشی از تصادفات در بیمه نامه خودرو، شرکت بیمه خسارات به بار آمده را حداکثر تا سقف پوشش‌های خریداری شده توسط بیمه‌گزار، می‌پردازد. فرانشیز بیمه بدنه ،در این مورد بیمه بدنه با بیمه شخص ثالث متفاوت است. به این صورت که اولاً شرکت بیمه، خسارات جانی ناشی از حوادث را تقبل نمی‌کند و ثانیاً تنها بخشی از خسارات مالی را به بیمه‌گزار می‌پردازد. به بخشی از خسارت که در پرداخت خسارت بیمه بدنه بر عهده بیمه‌گزار است، فرانشیز بیمه بدنه می‌گویند.

در بیمه بدنه پرداخت درصدی از خسارت وارده به خودرو بر عهده بیمه‌گزار است که به آن فرانشیز بیمه بدنه می‌گویند.


عوامل تاثیرگذار بر میزان فرانشیز بیمه بدنه

 

همان‌طور که در بالا گفته شد خسارت پرداختی شرکت بیمه‌گر مشمول فرانشیز بیمه بدنه می‌شود به این معنا که درصدی از خسارت وارده بر خودروی مورد بیمه بر عهده بیمه‌گزار خواهد بود که از مبلغ نهایی پرداختی توسط شرکت بیمه کسر می‌شود. محاسبه و درصد نهایی فرانشیز بیمه بدنه متاثر از عوامل متعددی است که می‌توانند مبلغ خسارت دریافتی را کاهش یا افزایش دهند. برخی از این عوامل به ویژگی‌های فرد و خودرو، برخی به شرکت بیمه‌گر و برخی به نوع خسارت وارده مربوط می‌شوند.

از طرفی درصد فرانشیز بیمه بدنه تا حدی به تعداد دفعات خسارت نیز بستگی دارد. به این صورت که برای خسارت اول 10% فرانشیز بیمه بدنه ، خسارت دوم 20% و خسارت سوم 30% فرانشیز بیمه بدنه از خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه کسر می‌شود. از یک تعداد خسارت بیشتر، بیمه‌گزار باید مجددا هزینه‌ای را به عنوان حق بیمه بدنه به شرکت بیمه بپردازد تا اعتبار بیمه‌نامه‌اش تمدید شود.

فرانشیز بیمه بدنه برای خسارت اول 10%، برای خسارت دوم 20% و برای خسارت سوم 30% از کل خسارت وارده است.

همان‌طور که گفته شود برخی از ویژگی‌های فردی بیمه‌گزار نیز بر درصد فرانشیز بیمه بدنه تاثیر دارد. از عوامل تأثیرگزار در این حوزه می‌توان به سن راننده یا تعداد سال سابقه رانندگی او اشاره کرد. برای مثال اگر سابقه رانندگی بیمه‌گزار در تاریخ تصادف کمتر از 3 سال باشد و یا سن اون کمتر از حد مشخص‌شده توسط شرکت بیمه باشد، فرانشیز بیمه بدنه افزایش می‌یابد به این صورت که در خسارت اول فرانشیز بیمه بدنه 20% در خسارت دوم 30% و در خسارت سوم 40% فرانشیز بیمه بدنه بر عهده بیمه‌گزار خواهد بود.

برای بیمه‌گزار با سابقه رانندگی کمتر از 3 سال، میزان فرانشیز بیمه بدنه 10% افزایش می‌یابد.

در صورتی‌که خودرو دچار حادثه سرقت شود، چه کلی باشد چه جزئی، فرانشیز بیمه بدنه برای خسارت آن برابر با 20% خواهد بود. البته دریافت خسارت سرقت مراحلی دارد که در پست‌های آینده به آنها خواهیم پرداخت.

در صورتی که خودرو دچار حادثه کلی غیر از سرقت شود، فرانشیز بیمه بدنه آن برابر با 10% خواهد بود. به این صورت که از ارزش خودرو که ممکن است از طرف کارشناس شرکت بیمه یا خود شخص بیمه‌گزار اعلام شده باشد 10% کسر می‌شود و به بیمه‌گزار پرداخته می‌شود.

در تصادفاتی که بیمه‌گزار مقصر نباشد و مقصر در دسترس نباشد بسته به شرایط حادثه درصدی فرانشیز بیمه بدنه بر خسارت پرداختی از جانب شرکت بیمه اعمال می‌شود.

در موردی دیگر در صورتی‌که شرکت بیمه‌گر تشخیص دهد که بیمه‌گزار به اندازه معقول تدابیر امنیتی را برای حراست از اموال خود نیاندیشیده است و نمی‌تواند دلایل موجهی ارائه دهد، می‌تواند درصد فرانشیز بیمه بدنه را افزایش دهد که در نتیجه آن مبلغ خسارت کمتری را به بیمه‌گزار پرداخت خواهد کرد.

با هر بار دریافت خسارت، سرمایه بیمه شده به اندازه خسارت دریافتی کاهش می‌یابد. بدین منظور بیمه‌گزار می‌تواند برای افزایش این سرمایه مجدداً حق بیمه اضافه‌ای بپردازد و میزان این سرمایه را افزایش دهد. برای مثال اگر خسارت کلی بر اثر حادثه به خودروی بیمه شده وارد شود همان‌طور که در بالا گفته شد 90% ارزش اعلام شده برای خودرو به مالک آن بازمی‌گردد. این بدان معنا است که میزان سرمایه بیمه‌شده از آن پس به اندازه 10% ارزش خودرو خواهد بود. در این صورت اگر بیمه‌گزار تمایل دارد که میزان سرمایه را دوباره به اندازه اولیه ارزش خودروی خود برساند باید حق بیمه اضافه‌ای بپردازد.

با هر بار دریافت خسارت از بیمه بدنه، ارزش سرمایه بیمه شده به اندازه خسارت دریافتی کاهش می‌یابد.


چگونگی حذف فرانشیز بیمه بدنه

راهی که برای حذف فرانشیز بیمه بدنه اندیشیده شده است پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه است. پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه جزو خطرات فرعی بیمه بدنه است که بعد از خریداری خطرات اصلی بیمه بدنه شامل سرقت کلی، آتش‌سوزی و حادثه با پرداخت حق بیمه اضافی قابل خریداری است.

با خرید پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه ‌می‌توان خسارت را به صورت کامل از شرکت بیمه‌گر دریافت کرد.


فرانشیز بیمه بدنه ،قانون جدید بیمه مرکزی در مورد ماشین‌های گران‌قیمت و لزوم خرید بیمه بدنه

 

با بالا رفتن حجم خودروهایی که در کلان‌شهرها در حال تردد هستند، تعداد تصادف‌های جزئی بسیار بالا رفته است و بیمه بدنه کاربرد فراوانی دارد، به ویژه در چنین مواردی. از طرفی در صورتی که خودرویی که در تصادف دچار خسارت شده است خودرویی گران‌قیمت باشد چه مقصر باشد و چه زیان دیده دچار خسارت مالی نیز می‌شود. چرا که بیمه مرکزی به تازگی قانونی تصویب کرده است که بر اساس آن سقف قیمت خودروی متعارف 126 میلیون تومان تعریف شده است. در این شرایط اگر دارنده خودروی برای مثال 500 میلیون تومانی در یک حادثه رانندگی زیان‌دیده باشد و خسارت وارده به آن 40 میلیون باشد از آنجایی‌که قیمت خودرو 4 برابر سقف قیمت خودرو متعارف تعیین شده از جانب بیمه مرکزی است، خسارت آن نیز تقسیم بر 4 می‌شود و تنها 10 میلیون تومان از بیمه شخص ثالث راننده مقصر به او پرداخت می‌شود. در این حالت اگر شخص برای خودروی خود بیمه بدنه خریده باشد، باقی خسارت را می‌تواند از شرکت بیمه خود دریافت کند. در غیر این صورت راننده زیان‌دیده باید باقی مبلغ خسارت را خود بر عهده بگیرد.


فرانشیز بیمه بدنه ،استعلام قیمت بیمه بدنه

 

برای استعلام قیمت بیمه بدنه می توان از سامانه مدیر بیمه هم استفاده کرد. فرانشیز بیمه بدنه ،مدیر بیمه سامانه ای برای خرید آنلاین بیمه است. با مدیر بیمه می توان نسبت به خرید انواع بیمه مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر،بیمه آتش سوزی وبیمه مسافرتی اقدام کرد. مدیر بیمه به شما کمک می‌کند قیمت و شرایط بیمه را بین شرکت‌های مختلف مقایسه کنید و در نهایت بیمه مناسب خود را سفارش دهید.

با مدیر بیمه فقط کافی است 5 دقیقه برای انتخاب و خرید بیمه مورد نظر خود وقت بگذارید. جالب است بدانید با استفاده از مدیر بیمه در هیچ مرحله‌ای نیاز به مراجعه به شعب بیمه را پیدا نمی‌کنید زیرا پس از خرید بیمه‌ نامه به صورت ارسال رایگان برای شما فرستاده می‌شود.

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 1:20 عصر     |     () نظر

بیمه سازمانی ،مدیران چگونه ریسک‌های موجود در سازمان را مدیریت می‌کنند؟ بیمه سازمانی ،شاید این سوال خوبی برای آشنایی با مخاطرات سازمانی و نحوه صحیح برخورد با آن‌ها باشد. بیمه سازمانی ،هر سازمانی برای رسیدن به مقاصد و اهدافش با ریسک‌های مختلفی روبرو می‌شود. بیمه سازمانی ،از جمله چالش‌هایی که ممکن است برای هر سازمانی اتفاق بیفتند می‌توانیم به موارد بی‌شماری اشاره کنیم از وقوع صدمات بدنی به کارکنان و اشخاص زیان‌دیده گرفته تا زیان‌های مالی که به علت خرابی تجهیزات سازمانی به وجود می‌آید.بیمه سازمانی ، به دلیل وجود همین مخاطرات سازمانی، مدیران موظف هستند ریسک‌های موجود در سازمان را شناسایی کند و اقدام‌های لازم را برای مدیریت آن‌ها انجام دهد.بیمه سازمانی ، بیمه‌های سازمانی همواره یک روش مناسب برای انتقال و کاهش ریسک به شمار می‌روند که هر سازمان می‌تواند با توجه به نوع فعالیت خود آن‌ها را تهیه کند. بنابراین همه شرکت‌ها به مجموعه‌ای از بیمه‌ها نیاز دارند تا در صورت وقوع حوادث مختلف دچار زیان‌های مالی سنگین و حتی ورشکستگی نشوند.بیمه سازمانی ، با خرید بیمه‌های سازمانی، شرکت بیمه از سازمان موردنظر در قبال حوادث تحت پوشش بیمه‌ نامه حمایت می‌کند و خسارات ایجادشده را جبران می‌نماید. بیمه سازمانی ، انواع مختلفی دارند؛ از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی و تجهیزات الکترونیک، بیمه باربری و بیمه آتش‌ سوزی که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.


بیمه سازمانی ،بیمه درمان تکمیلی شرکتی

بیمه سازمانی ،بیمه‌های تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های سازمانی هستند که می‌توان برای رفاه کارکنان تهیه کرد. هزینه‌های درمان در ایران توسط بیمه‌های پایه مانند سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و… جبران می‌شود. این سازمان‌ها پوشش‌های حداقلی به افراد ارایه می‌دهند. اما بیمه درمان تکمیلی، تکمیل‌کننده بیمه پایه است؛ بیمه سازمانی ،یعنی هزینه درمان ابتدا با بیمه پایه جبران می‌شود و مازاد این هزینه‌ها را می‌توان از محل بیمه درمان تکمیلی و تا سقف تعهدات آن که در بیمه‌نامه آمده است، جبران کرد. به طور کلی بیمه درمان تکمیلی به دو صورت انفرادی و گروهی ارایه می‌شود و بیمه تکمیلی شرکتی نوعی بیمه گروهی به شمار می‌رود. در بیمه تکمیلی شرکتی کارفرما می‌تواند کارکنان خود را اعم از پیمانی، رسمی و قراردادی به همراه اعضای خانواده‌ آن‌ها بیمه کند.بیمه سازمانی ، برای صدور بیمه تکمیلی گروهی لازم است تعداد کارکنان به همراه افراد تحت تکفل آن‌ها حداقل 15 نفر باشند و همچنین این افراد بیمه درمان پایه را داشته باشند. پوشش‌هایی که در بیمه تکمیلی شرکتی به بیمه‌گزار ارایه می‌شود به شرح زیر است:

• پرداخت هزینه‌های بستری و بیمارستانی

• پرداخت هزینه جراحی عمومی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، شیمی‌درمانی و…

• پرداخت هزینه جراحی تخصصی مانند سرطان، عمل مغز، اعصاب مرکزی، نخاع و…

• پوشش خدمات پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و…

• پرداخت هزینه‌های عمل‌های سرپایی مثل شکستگی، گچ‌گیری، در رفتگی و…

• جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی

• پوشش هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین

• پوشش درمان نازایی

• پرداخت هزینه آمبولانس

• جبران هزینه ویزیت و دارو

• پوشش خدمات دندان‌پزشکی

• پرداخت هزینه خرید سمعک و عینک

• پوشش رفع عیوب انکساری دو چشم


بیمه سازمانی ،مدیران بیمارستان‌ها

مدیر بیمارستان مسئول جبران خساراتی است که در محیط بیمارستان یا مراکز درمانی به اشخاص ثالث وارد می‌شود. این ‌بیمه‌نامه، غرامت فوت و نقص عضو بیماران را که ناشی از تقصیر یا سهل‌انگاری مسئول بیمارستان باشد، جبران می‌نماید. بیمه سازمانی ،خسارت‌های ‌‌واردشده به افراد به دلیل فقدان و یا نقص در امکانات پزشکی، تجهیزات فنی و تأسیساتی که منجر به خسارت‌های بدنی بیماران شود تحت پوشش این بیمه است.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدیران شهربازی

مدیر شهربازی مسئول جبران خسارات ناشی از خطراتی است که در هنگام استفاده از دستگاه‌های شهربازی برای افراد ایجاد می‌شود.بیمه سازمانی ، این بیمه‌نامه از مدیر شهربازی در مواقعی که در ایجاد خسارت مقصر شناخته شود حمایت می‌کند.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت صاحبان تعمیرگاه خودرو

مدیران تعمیرگاه‌های مجاز خودرو می‌توانند با تهیه این بیمه مسئولیت خود را در قبال اشخاص ثالث بیمه کرده و در صورتی که در حادثه‌ای که منجر به خسارت شده مقصر شناخته شوند، از محل این بیمه‌نامه خسارت ایجادشده را بپردازند.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدیران مراکز ترک اعتیاد

این بیمه‌نامه خسارات واردشده به مراجعه‌کننده را در محدوده مرکز ترک اعتیاد که ناشی از تقصیر مدیر این مرکز باشد جبران می‌کند.

بیمه مسئولیت بیمه سازمانی ،صاحبان پارکینگ خودرو

در صورتی که به علت وقوع حادثه در داخل پارکینگ به اشخاص ثالث خسارت مالی یا جانی وارد شود که به خاطر کم‌کاری بیمه‌گزار باشد، این بیمه مسئولیت جبران خسارت را به عهده می‌گیرد.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح

ممکن است نگهبان مسلح در حین انجام وظایف خود به دیگران خسارت وارد کند. این بیمه مسئولیت نگهبان در قبال اشخاص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر مهندسی (نصب و پیمانکاران)

از زمانی که عملیات ساخت پروژه‌های عمرانی، سازه‌های صنعتی و ساختمانی شروع می‌شود تا زمان راه‌اندازی و تحویل پروژه خطرات گوناگونی ممکن است به وجود آید که باعث ایجاد خسارات جانی و مالی شود. بیمه‌ های مهندسی جزء بیمه‌های اموال هستند که خطرات بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهند.بیمه سازمانی ، دو نوع بیمه‌ای که برای دوره احداث و ساخت پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل بیمه‌ تمام خطر نصب و پیمانکاران است که در ادامه هریک را بررسی می‌کنیم.

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر پیمانکاران یا CAR

بیمه تمام خطر پیمانکاران را می‌توان برای کلیه پروژه‌های عمرانی، راه‌سازی و ساختمانی از جمله انواع ساختمان‌ها با کاربری مختلف، ساختمان کارخانجات، سیلوها، ایستگاه‌های راه‌آهن، باند، ترمینال، فرودگاه‌ها و… تهیه کرد. بیمه سازمانی ،با تهیه بیمه تمام خطر پیمانکاران چنانچه وقوع حوادث طبیعی، آتش‌سوزی، انفجار، سقوط اشیاء، نوسان برق، خطای غیرعمد کارگران، سرقت و سایر حوادث باعث ایجاد خسارت جانی و مالی شود با این بیمه جبران می‌شود. موارد تحت پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران به شرح زیر است:

• کارهای مورد مقاطعه (منظور کلیه اقداماتی هستند که باید توسط پیمانکار اصلی و فرعی و با توجه به قرارداد ساختمانی انجام شوند از جمله خاک‌برداری، تسطیح و…)

• سوار کردن و نصب ماشین‌آلات، لوازم و سازه‌های فلزی

• لوازم و تجهیزات ساختمانی از جمله تاسیسات و وسایل نقلیه رفاهی کارگران، انبارهای سرپوشیده، دستگاه‌های بتون‌سازی و…

• ماشین‌آلات ساختمانی از جمله ماشین‌آلات خاک‌برداری، جرثقیل‌ها و همچنین وسایل نقلیه کارگاهی

• هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری ضایعات

• مسئولیت مدنی بیمه‌گزار در قبال خسارت جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث

• خسارت وارده به اموالی که در محل اجرای پروژه قرار گرفته‌اند که یا متعلق به بیمه‌گزار هستند یا نزد وی به امانت سپرده شده‌اند.

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر نصب یا E.A.R

هدف بیمه تمام خطر نصب ارایه پوشش‌های لازم‌ در زمان‌حمل‌ونقل، نصب‌ و راه‌اندازی ماشین‌‌آلات‌ است. پیمانکار با تهیه بیمه تمام خطر نصب جبران تمام خسارات ناشی از حوادث را که ممکن است در هر یک از این مراحل اتفاق بیفتد، تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. بیمه سازمانی ، احداثی تأسیساتی و کارخانجات که ارزش اقلام مورد نصب در آن‌ها از مصالح و کارهای ساختمانی بیشتر باشد، تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب قرار‌ می‌گیرند. مدت‌ اعتبار این بیمه‌نامه‌ از زمان‌ تخلیه‌ ماشین‌آلات‌ در محل‌ نصب‌ شروع‌ می‌شود و تا پایان‌ عملیات‌ نصب‌ و راه‌اندازی ادامه‌ دارد.


روند خرید بیمه‌ های سازمانی از مدیر بیمه چگونه است؟

فرایند خرید بیمه‌ های سازمانی نسبت به سایر بیمه‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است؛ بنابراین برای خرید این بیمه‌ها قبل از هر چیزی بیمه‌گزار نیاز به دریافت مشاوره دارد تا ابتدا بتواند در خصوص بیمه موردنیاز خود اطلاعات کسب کند.بیمه سازمانی ، در گام بعد بیمه‌گزار باید از قیمت و شرایط شرکت‌های مختلف مطلع شود؛ زیرا نرخ این بیمه‌ها در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. مدیر بیمه سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که می‌تواند به بیمه‌گزار کمک کند بهترین یبمه را سفارش دهد. فرایند خرید بیمه سازمانی از مدیر بیمه  این گونه است که شما ابتدا به سایت مدیر بیمه وارد می‌شوید و بیمه سازمانی موردنظر خود را انتخاب می‌کنید سپس به اطلاعات خواسته‌شده پاسخ می‌دهید و روی گزینه ثبت سفارش کلیک می‌کنید. بعد از این که درخواست سفارش خود را در سایت مدیر بیمه ثبت کردید کارشناسان مدیر بیمه با شما تماس می‌گیرند و بعد از ارایه مشاوره، شرکت‌هایی را که شرایط و قیمت آن‌ها مطابق نیاز شما است به شما پیشنهاد می‌دهند.بیمه سازمانی ، سپس بعد از این که بیمه مطابق نیاز خود را انتخاب کردید بیمه‌نامه شما صادر می‌شود اما در مواردی که برای صدور بیمه نیاز به بازدید کارشناس باشد، ابتدا کارشناس بیمه فرستاده می‌شود. با خرید بیمه از مدیر بیمه بدون نیاز به مراجعه به چند نمایندگی می‌توانید بهترین بیمه را خریداری کنید و بیمه‌نامه را با ارسال رایگان دریافت کنید.

 

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:52 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >