سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلت را با اندرز زنده ساز [امام علی علیه السلام ـ در نامه اش به پسرش امام حسن علیه السلام ـ]
https://keramatzade.com

بیمه سازمانی ،مدیران چگونه ریسک‌های موجود در سازمان را مدیریت می‌کنند؟ بیمه سازمانی ،شاید این سوال خوبی برای آشنایی با مخاطرات سازمانی و نحوه صحیح برخورد با آن‌ها باشد. بیمه سازمانی ،هر سازمانی برای رسیدن به مقاصد و اهدافش با ریسک‌های مختلفی روبرو می‌شود. بیمه سازمانی ،از جمله چالش‌هایی که ممکن است برای هر سازمانی اتفاق بیفتند می‌توانیم به موارد بی‌شماری اشاره کنیم از وقوع صدمات بدنی به کارکنان و اشخاص زیان‌دیده گرفته تا زیان‌های مالی که به علت خرابی تجهیزات سازمانی به وجود می‌آید.بیمه سازمانی ، به دلیل وجود همین مخاطرات سازمانی، مدیران موظف هستند ریسک‌های موجود در سازمان را شناسایی کند و اقدام‌های لازم را برای مدیریت آن‌ها انجام دهد.بیمه سازمانی ، بیمه‌های سازمانی همواره یک روش مناسب برای انتقال و کاهش ریسک به شمار می‌روند که هر سازمان می‌تواند با توجه به نوع فعالیت خود آن‌ها را تهیه کند. بنابراین همه شرکت‌ها به مجموعه‌ای از بیمه‌ها نیاز دارند تا در صورت وقوع حوادث مختلف دچار زیان‌های مالی سنگین و حتی ورشکستگی نشوند.بیمه سازمانی ، با خرید بیمه‌های سازمانی، شرکت بیمه از سازمان موردنظر در قبال حوادث تحت پوشش بیمه‌ نامه حمایت می‌کند و خسارات ایجادشده را جبران می‌نماید. بیمه سازمانی ، انواع مختلفی دارند؛ از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی و تجهیزات الکترونیک، بیمه باربری و بیمه آتش‌ سوزی که در ادامه هر یک را بررسی می‌کنیم.


بیمه سازمانی ،بیمه درمان تکمیلی شرکتی

بیمه سازمانی ،بیمه‌های تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های سازمانی هستند که می‌توان برای رفاه کارکنان تهیه کرد. هزینه‌های درمان در ایران توسط بیمه‌های پایه مانند سازمان تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و… جبران می‌شود. این سازمان‌ها پوشش‌های حداقلی به افراد ارایه می‌دهند. اما بیمه درمان تکمیلی، تکمیل‌کننده بیمه پایه است؛ بیمه سازمانی ،یعنی هزینه درمان ابتدا با بیمه پایه جبران می‌شود و مازاد این هزینه‌ها را می‌توان از محل بیمه درمان تکمیلی و تا سقف تعهدات آن که در بیمه‌نامه آمده است، جبران کرد. به طور کلی بیمه درمان تکمیلی به دو صورت انفرادی و گروهی ارایه می‌شود و بیمه تکمیلی شرکتی نوعی بیمه گروهی به شمار می‌رود. در بیمه تکمیلی شرکتی کارفرما می‌تواند کارکنان خود را اعم از پیمانی، رسمی و قراردادی به همراه اعضای خانواده‌ آن‌ها بیمه کند.بیمه سازمانی ، برای صدور بیمه تکمیلی گروهی لازم است تعداد کارکنان به همراه افراد تحت تکفل آن‌ها حداقل 15 نفر باشند و همچنین این افراد بیمه درمان پایه را داشته باشند. پوشش‌هایی که در بیمه تکمیلی شرکتی به بیمه‌گزار ارایه می‌شود به شرح زیر است:

• پرداخت هزینه‌های بستری و بیمارستانی

• پرداخت هزینه جراحی عمومی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، شیمی‌درمانی و…

• پرداخت هزینه جراحی تخصصی مانند سرطان، عمل مغز، اعصاب مرکزی، نخاع و…

• پوشش خدمات پاراکلینیکی مانند سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و…

• پرداخت هزینه‌های عمل‌های سرپایی مثل شکستگی، گچ‌گیری، در رفتگی و…

• جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی

• پوشش هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین

• پوشش درمان نازایی

• پرداخت هزینه آمبولانس

• جبران هزینه ویزیت و دارو

• پوشش خدمات دندان‌پزشکی

• پرداخت هزینه خرید سمعک و عینک

• پوشش رفع عیوب انکساری دو چشم


بیمه سازمانی ،مدیران بیمارستان‌ها

مدیر بیمارستان مسئول جبران خساراتی است که در محیط بیمارستان یا مراکز درمانی به اشخاص ثالث وارد می‌شود. این ‌بیمه‌نامه، غرامت فوت و نقص عضو بیماران را که ناشی از تقصیر یا سهل‌انگاری مسئول بیمارستان باشد، جبران می‌نماید. بیمه سازمانی ،خسارت‌های ‌‌واردشده به افراد به دلیل فقدان و یا نقص در امکانات پزشکی، تجهیزات فنی و تأسیساتی که منجر به خسارت‌های بدنی بیماران شود تحت پوشش این بیمه است.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدیران شهربازی

مدیر شهربازی مسئول جبران خسارات ناشی از خطراتی است که در هنگام استفاده از دستگاه‌های شهربازی برای افراد ایجاد می‌شود.بیمه سازمانی ، این بیمه‌نامه از مدیر شهربازی در مواقعی که در ایجاد خسارت مقصر شناخته شود حمایت می‌کند.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت صاحبان تعمیرگاه خودرو

مدیران تعمیرگاه‌های مجاز خودرو می‌توانند با تهیه این بیمه مسئولیت خود را در قبال اشخاص ثالث بیمه کرده و در صورتی که در حادثه‌ای که منجر به خسارت شده مقصر شناخته شوند، از محل این بیمه‌نامه خسارت ایجادشده را بپردازند.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت مدیران مراکز ترک اعتیاد

این بیمه‌نامه خسارات واردشده به مراجعه‌کننده را در محدوده مرکز ترک اعتیاد که ناشی از تقصیر مدیر این مرکز باشد جبران می‌کند.

بیمه مسئولیت بیمه سازمانی ،صاحبان پارکینگ خودرو

در صورتی که به علت وقوع حادثه در داخل پارکینگ به اشخاص ثالث خسارت مالی یا جانی وارد شود که به خاطر کم‌کاری بیمه‌گزار باشد، این بیمه مسئولیت جبران خسارت را به عهده می‌گیرد.

بیمه سازمانی ،بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح

ممکن است نگهبان مسلح در حین انجام وظایف خود به دیگران خسارت وارد کند. این بیمه مسئولیت نگهبان در قبال اشخاص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر مهندسی (نصب و پیمانکاران)

از زمانی که عملیات ساخت پروژه‌های عمرانی، سازه‌های صنعتی و ساختمانی شروع می‌شود تا زمان راه‌اندازی و تحویل پروژه خطرات گوناگونی ممکن است به وجود آید که باعث ایجاد خسارات جانی و مالی شود. بیمه‌ های مهندسی جزء بیمه‌های اموال هستند که خطرات بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهند.بیمه سازمانی ، دو نوع بیمه‌ای که برای دوره احداث و ساخت پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل بیمه‌ تمام خطر نصب و پیمانکاران است که در ادامه هریک را بررسی می‌کنیم.

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر پیمانکاران یا CAR

بیمه تمام خطر پیمانکاران را می‌توان برای کلیه پروژه‌های عمرانی، راه‌سازی و ساختمانی از جمله انواع ساختمان‌ها با کاربری مختلف، ساختمان کارخانجات، سیلوها، ایستگاه‌های راه‌آهن، باند، ترمینال، فرودگاه‌ها و… تهیه کرد. بیمه سازمانی ،با تهیه بیمه تمام خطر پیمانکاران چنانچه وقوع حوادث طبیعی، آتش‌سوزی، انفجار، سقوط اشیاء، نوسان برق، خطای غیرعمد کارگران، سرقت و سایر حوادث باعث ایجاد خسارت جانی و مالی شود با این بیمه جبران می‌شود. موارد تحت پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران به شرح زیر است:

• کارهای مورد مقاطعه (منظور کلیه اقداماتی هستند که باید توسط پیمانکار اصلی و فرعی و با توجه به قرارداد ساختمانی انجام شوند از جمله خاک‌برداری، تسطیح و…)

• سوار کردن و نصب ماشین‌آلات، لوازم و سازه‌های فلزی

• لوازم و تجهیزات ساختمانی از جمله تاسیسات و وسایل نقلیه رفاهی کارگران، انبارهای سرپوشیده، دستگاه‌های بتون‌سازی و…

• ماشین‌آلات ساختمانی از جمله ماشین‌آلات خاک‌برداری، جرثقیل‌ها و همچنین وسایل نقلیه کارگاهی

• هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری ضایعات

• مسئولیت مدنی بیمه‌گزار در قبال خسارت جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث

• خسارت وارده به اموالی که در محل اجرای پروژه قرار گرفته‌اند که یا متعلق به بیمه‌گزار هستند یا نزد وی به امانت سپرده شده‌اند.

بیمه سازمانی ،بیمه تمام خطر نصب یا E.A.R

هدف بیمه تمام خطر نصب ارایه پوشش‌های لازم‌ در زمان‌حمل‌ونقل، نصب‌ و راه‌اندازی ماشین‌‌آلات‌ است. پیمانکار با تهیه بیمه تمام خطر نصب جبران تمام خسارات ناشی از حوادث را که ممکن است در هر یک از این مراحل اتفاق بیفتد، تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. بیمه سازمانی ، احداثی تأسیساتی و کارخانجات که ارزش اقلام مورد نصب در آن‌ها از مصالح و کارهای ساختمانی بیشتر باشد، تحت پوشش بیمه تمام خطر نصب قرار‌ می‌گیرند. مدت‌ اعتبار این بیمه‌نامه‌ از زمان‌ تخلیه‌ ماشین‌آلات‌ در محل‌ نصب‌ شروع‌ می‌شود و تا پایان‌ عملیات‌ نصب‌ و راه‌اندازی ادامه‌ دارد.


روند خرید بیمه‌ های سازمانی از مدیر بیمه چگونه است؟

فرایند خرید بیمه‌ های سازمانی نسبت به سایر بیمه‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است؛ بنابراین برای خرید این بیمه‌ها قبل از هر چیزی بیمه‌گزار نیاز به دریافت مشاوره دارد تا ابتدا بتواند در خصوص بیمه موردنیاز خود اطلاعات کسب کند.بیمه سازمانی ، در گام بعد بیمه‌گزار باید از قیمت و شرایط شرکت‌های مختلف مطلع شود؛ زیرا نرخ این بیمه‌ها در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. مدیر بیمه سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است که می‌تواند به بیمه‌گزار کمک کند بهترین یبمه را سفارش دهد. فرایند خرید بیمه سازمانی از مدیر بیمه  این گونه است که شما ابتدا به سایت مدیر بیمه وارد می‌شوید و بیمه سازمانی موردنظر خود را انتخاب می‌کنید سپس به اطلاعات خواسته‌شده پاسخ می‌دهید و روی گزینه ثبت سفارش کلیک می‌کنید. بعد از این که درخواست سفارش خود را در سایت مدیر بیمه ثبت کردید کارشناسان مدیر بیمه با شما تماس می‌گیرند و بعد از ارایه مشاوره، شرکت‌هایی را که شرایط و قیمت آن‌ها مطابق نیاز شما است به شما پیشنهاد می‌دهند.بیمه سازمانی ، سپس بعد از این که بیمه مطابق نیاز خود را انتخاب کردید بیمه‌نامه شما صادر می‌شود اما در مواردی که برای صدور بیمه نیاز به بازدید کارشناس باشد، ابتدا کارشناس بیمه فرستاده می‌شود. با خرید بیمه از مدیر بیمه بدون نیاز به مراجعه به چند نمایندگی می‌توانید بهترین بیمه را خریداری کنید و بیمه‌نامه را با ارسال رایگان دریافت کنید.

 

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:52 عصر     |     () نظر