سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زن کژدمى است ، گزیدنش شیرین . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

 

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،ضرورت داشتن بیمه بدنه در کنار بیمه شخص ثالث بر هیچ کس پوشیده نیست. در دوره گرانی و افزایش سرسام آور قیمت ها خرید بیمه بدنه ای که بخش بزرگی از خسارتهای ما را جبران کند ضروری است. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،اما با افزایش قیمت خودرو ها قیمت بیمه بدنه نیز افزایش بسیاری داشته است.تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، به طوری که از تخفیفات آن نمی شود چشم پوشی کرد.تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، در این مقاله می خواهیم شما را با انواع تخفیف بیمه بدنه آشنا کنیم و برای نمونه تخفیف بیمه بدنه 5 شرکت بیمه را مقایسه کنیم.

بیمه بدنه چیست ؟تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

اگر در یک حادثه شما مقصر باشید جبران خسارت هایی که به خودرو ی شما وارد می شود بر عهده خودتان است. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،اما اگر بیمه بدنه داشته باشید می توانید بخشی از خسارت خودتان را از بیمه بدنه دریافت کنید. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، درواقع بیمه بدنه خسارت های مالی وارد شده به خودروتان را جبران می کند. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،خطراتی که بیمه بدنه تحت پوشش قرار می دهد به دو دسته پوشش های اصلی و اضافی تقسیم می شود. پوشش های اصلی خطراتی هستند که شرکت بیمه در حالت عادی تحت پوشش بیمه ای قرار می دهد.تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، این پوشش ها شامل :

  • آتش سوزی
  • صاعقه
  • انفجار
  • واژگونی خودرو
  • سرقت کلی خودرو
  • حادثه

پوشش هایی را که با پرداخت حق بیمه اضافی به بیمه بدنه قابل افزودن هستند را پوشش اضافی می گویند. پوشش هایی مثل :

  • شکست شیشه
  • پاشیدن رنگ و اسید ومواد شیمیایی
  • سرقت در جای قطعات
  • بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله
  • نوسان قیمت
  • حذف فرانشیز
  • ایاب و ذهاب

منظور از تخفیف بیمه بدنه چیست؟تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

ارزش خودرو عامل اصلی بر تعیین قیمت حق بیمه است. البته اضافه نمودن پوشش های اضافی نیز باعث افزایش قیمت بیمه بدنه می شود. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،با این حال شرکت های بیمه با اعمال تخفیف های مختلف مانند تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودرو های صفر کیلومتر یا تخفیف پرداخت نقدی حق بیمه، سعی کرده اند هزینه بیمه بدنه را برای مشتریان خود به صرفه کنند.

انواع تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

 

 

شرکت های بیمه در زمان صدور بیمه بدنه می توانند تخفیفات متنوعی را به بیمه گذاران ارائه دهند. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،هر شرکت بیمه برای هر کدام از این تخفیفات درصد مشخصی در نظر گرفته است که ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در این مقاله به 11 مورد از تخفیفات بیمه بدنه که شرکت های بیمه ارائه می دهند می پردازیم:

1-      تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه (+جدول)

اولین تخفیفی که روی بیمه بدنه اعمال می شود، تخفیف عدم خسارت است. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،اگر از بیمه بدنه خود استفاده نکنید ، در زمان تمدید بیمه تخفیف عدم خسارت به شما تعلق می گیرد. این تخفیف قابل انتقال می باشد و می توانید آن را به شرکت بیمه دیگر یا خودروی دیگر انتقال دهید. میزان تخفیف عدم خسارت به ازای هر سال را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید :

تعداد سال های عدم خسارت بیمه بدنه میزان تخفیف بیمه بدنه
1 25 %
2 35 %
3 45 %
4 سال و بیشتر 60 %


2-      تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه صفر

 

 

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،یکی دیگر از تخفیفات بیمه بدنه که توسط اغلب شرکت های بیمه ارائه می شود، تخفیف خودرو صفر کیلومتر است. این خودرو ها می توانند بین 20 الی 30 درصد تخفیف از شرکت بیمه بگیرند.


3-      تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه ،تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

سازمان ها و شرکت ها برای کارکنان خود می توانند تخفیفات  بیمه بدنه دریافت کنند. این تخفیف ها برای هر شرکت بسته به تعداد کارکنان یا نوع ماشین ها می تواند متفاوت باشد.تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، علاوه بر آن در بعضی شرکت های بیمه همچون بیمه آسیا برای اقشار مختلف مثل پزشکان، وکلا، کسبه و … تخفیف های گروهی ارائه می شود.


4-      تخفیف بیمه بدنه برای دارندگان بیمه عمر ،تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

شرکت های بیمه برای مشتریان بیمه عمر خود تسهیلات ویژه ای لحاظ می کنند. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،مشتریان آنها می توانند از تخفیف چشم گیر در زمان صدور انواع بیمه نامه از جمله بیمه بدنه استفاده کنند. همچنین برای این اشخاص امکان خرید بیمه بدنه اقساطی وجود دارد.

 

یکی از مباحث مهم در بیمه بدنه بحث انتقال تخفیف بیمه بدنه است. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،دستیابی به حداکثر تخفیفات نیازمند چند سال متوالی عدم استفاده از بیمه بدنه است. تخفیفاتی که با فروش خودرو از بین نرود. اگر بیمه بدنه دارید حتما به این قسمت از مقاله توجه کنید. در صنعت بیمه تخفیفات بیمه بدنه مختص به بیمه گذار است. به عبارت دیگر این راننده است که با رعایت اصول رانندگی خسارتی دریافت نکرده است. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،بیمه گذار با معاوضه خودروی خود با خودروی جدید می تواند تخفیفات بیمه بدنه را به خودروی جدید منتقل کند. جالب است بدانید با  تمدید بیمه بدنه خود در یک شرکت بیمه دیگر تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه شما از بین نمی رود و به شرکت دیگر و بیمه بدنه جدید شما منتقل می شود.

بیمه بدنه مختص بیمه گذار است.تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، بنابراین شما نمی توانید بیمه بدنه خود را به خریدار خودروی خود منتقل کنید. انتقال بیمه بدنه به شخص دیگر تنها برای بستگان نزدیک شما همچون پدر، مادر، همسر و فرزندتان میسر  است.

شرایط تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

 

 

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، شرکت های بیمه با یکدیگر در میزان و جزئیات متفاوت اند. در این قسمت می خواهیم چند شرکت بیمه را در میزان تخفیفات ارائه شده با یکدیگر مقایسه کنیم.

تخفیف بیمه بدنه ایران

 

 

شرکت بیمه ایران به عنوان اولین شرکت دولتی بیمه ، بیشترین سهم بازار در صدور بیمه بدنه خودرو را دارد. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،این شرکت به بیمه گذاران خود در زمان خرید بیمه بدنه تخفیفات متعددی ارائه می کند تا همه اقشار جامعه بتوانند از این تخفیفات استفاده نمایند.

تخفیف اعضاء هیئت علمی

در بیمه ایران اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند به میزان 10% تخفیف از بیمه ایران دریافت نمایند . تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،دریافت این تخفیف مستلزم ارائه مدارک برای صدور بیمه نامه و اعمال تخفیفات می باشد.

تخفیف نقدی

بیمه ایران همچون شرکت های بیمه برای بیمه گذارانی که پرداخت حق بیمه را به صورت نقدی انجام می دهند به میزان 10% تخفیف ارائه می کند.

تخفیف صفر کیلومتر

خودروی صفر دارید و می خواهید تخفیف صفر کیلومتر برای بیمه بدنه بگیرید ؟ تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر بیمه ایران معادل 30 درصد است البته اگر کمتر از 3 ماه از تحویل خودروتان از درب کارخانه نگذشته باشد.

تخفیف ایثارگری

ایثارگران عزیز می توانند در زمان خرید بیمه بدنه از بیمه ایران به میزان 10% تخفیف دریافت نمایند.

تخفیف گروهی

بیمه ایران برای قرارداد هایی که تعدد بیش از 100 دستگاه خودرو بیمه بدنه می شوند، تخفیف گروهی ارائه می دهد. این تخفیفات تا سقف 20 در صد تخفیف بر روی بیمه بدنه بیمه ایران اعمال می شود.

تخفیف خودروی با کیفیت

بیمه گذارانی که خودرو های وارداتی دارند، برای صدور بیمه بدنه بیمه ایران 10 درصد تخفیف دریافت می کنند. تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ،این تخفیف تنها  برای خودرو های وارداتی غیر چینی می باشد. خودرو های مونتاژی مثل سوزوکی، پژو 2008، رنو کپچر و … نیز می توانند ازین تخفیف استفاده کنند.


بیمه بدنه با بیشترین تخفیف را از کجا تهیه کنیم؟

جستجو برای پیدا کردن بیشترین تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، بسیار زمان بر است. همه ما فرصت این را نداریم که برای پیدا کردن پایین ترین قیمت به هر نمایندگی بیمه سر بزنیم. این روز ها تردد در میان خیابان های شلوغ و گذر از ترافیک کار طاقت فرسایی است. مدیر بیمه توانسته است استعلام قیمت بیمه بدنه را برایتان آسان کند. کافیست به سایت مدیر بیمه بروید و با چند کلیک ساده قیمت تمامی شرکت های بیمه را ببینید. شرکت ها را با یکدیگر مقایسه کنید، حداکثر تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه ، را انتخاب کنید و اگر خواستید اقساطی خرید کنید. خرید آنلاین بیمه را در هر ساعت از شبانه روز می توانید انجام دهید.

 

Source :bimilike.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 4:58 عصر     |     () نظر

دریافت بیمه خودرو ،بیمه ایران یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه است که هر نوع بیمه‌ای از ‌جمله بیمه شخص ثالث را ارائه می‌دهد.

دریافت بیمه خودرو ،محاسبه بیمه ثالث ایران

دریافت بیمه خودرو ،محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ایران به عواملی چون حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی، تخفیف عدم خسارت، جریمه دیرکرد بیمه‌نامه، تعداد سیلندر و کاربری خودرو، میزان پوشش بیمه‌‌نامه، تخفیف شرکت بیمه، مدت اعتبار بیمه‌نامه و سال ساخت و عمر خودرو بستگی دارد.

دریافت بیمه خودرو ،برای استعلام بیمه شخص ثالث ایران، می‌توانید بدون نیاز حضوری در نمایندگی‌های بیمه ایران، به‌صورت آنلاین اقدام کنید. سایت مدیر بیمه امکان خرید و تمدید بیمه شخص ثالث ایران را برایتان فراهم آورده است. تنها با چند کلیک و وارد کردن اطلاعات موردنیاز می‌توانید از سایت مدیر بیمه بیمه شخص ثالث ایران خود را خریداری کنید.

اگر زمان تمدید بیمه‌نامه خود را فراموش می‌کنید، می‌توانید تاریخ انقضای بیمه‌نامه‌تان را در یادآور بیمه شخص ثالث مدیر بیمه ثبت نمایید. مدیر بیمه با ارسال پیامک یادآوری، موعد سررسید بیمه‌تان را بی‌هیچ زحمتی به شما اطلاع می‌دهد.

دریافت بیمه خودرو ،تخفیف‌های بیمه شخص ثالث ایران:

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث ایران و سایر شرکت‌های بیمه، تنها برای خودروهایی اعمال می‌شود که بیمه‌نامه‌شان در طول مدت اعتبار هیچ‌گونه خسارتی دریافت نکرده‌اند.دریافت بیمه خودرو ، همچنین در بیمه شخص ثالث ایران به ماشین‌های صفر، تخفیف 5 درصدی تعلق می‌گیرد.

نحوه محاسبه تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث ایران:

 

نحوه کاهش تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث ایران:

 

پوشش‌های بیمه ثالث ایران:

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ایران به سه گروه خسارت تعلق می‌گیرد که به اختصار در زیر آمده است:

1. خسارت‌ جانی وارد شده به اشخاص ثالث (بر مبنای دیه ماه حرام 640 میلیون تومان برای سال 1400)

2. دریافت بیمه خودرو ،خسارت مالی وارد شده به اشخاص ثالث (حداقل 16 میلیون تومان و حداکثر 320 میلیون تومان است که بیمه ایران تا سقف 220 میلیون تومان خسارت‌های مالی را پوشش می‌دهد.)

3. خسارت جانی وارد شده بر راننده یا سرنشینان خودروی مقصر حادثه (بر مبنای دیه ماه غیرحرام 480 میلیون تومان برای سال 1400)

دریافت بیمه خودرو ،خرید اقساطی بیمه شخص ثالث ایران:

برای خرید اقساطی بیمه شخص ثالث ایران کافی است هنگام ثبت سفارش خود در سایت مدیر بیمه، گزینه قسطی را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه 50 درصد مبلغ حق بیمه را به‌عنوان پیش‌پرداخت بصورت نقدی و 50 درصد باقی‌مانده را در دو قسط پرداخت کنید.

چند نکته مهم درباره خرید اقساطی بیمه شخص ثالث ایران:

  1. در حال حاضر خرید قسطی تنها در شهر تهران امکان‌پذیر است.
  2. فرایند صدور پس از واریز پیش‌پرداخت از درگاه مدیر بیمه، آغاز خواهد شد.
  3. عکس چک‌ها باید در فرایند ثبت بارگذاری شود.
  4. دریافت بیمه خودرو ،چک‌ ارائه شده در زمان تحویل بیمه‌نامه از شما دریافت می‌شود و باید دارای «آرم صیاد» و در وجه شرکت بیمه ایران باشد.

دریافت بیمه خودرو ،مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث ایران:

مدارک لازم برای دریافت خسارت  مالی:

 

مدارک لازم برای دریافت خسارت  جانی:

 

دریافت بیمه خودرو ،خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث ایران:

دریافت بیمه خودرو ،برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران از مدیر بیمه کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید:

1. نوع وسیله نقلیه، نام و مدل وسیله نقلیه و سال ساخت را انتخاب کنید.

2. شرکت بیمه‌گر قبلی و تاریخ شروع و انقضای بیمه‌نامه خود را مشخص کنید.

3. پس از مشخص کردن درصد تخفیفات و تعداد خسارات دریافت‌شده، سفارش خود را ثبت کنید.

4. پس از ورود به حساب کاربری خود، مراحل مربوط به بارگذاری عکس‌ها، نحوه ارسال و در نهایت پرداخت را انجام دهید.

سایت مدیر بیمه به‌صورتی طراحی شده است که شما هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید. دریافت بیمه خودرو ،با این‌حال، مشاوران ما در هر لحظه پاسخگوی سوالات شما هستند.

بیمه‌نامه شما در کمترین زمان و در همان روز صادر خواهد شد. شما می‌توانید در زمان مشخص شده بیمه‌نامه خود را با ارسال رایگان، در محل تعیین شده تحویل بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 4:51 عصر     |     () نظر

 

بیمه ثالث خودرو ،تا قبل از سال 1314 هیچ شرکت بیمه‌ای که داخلی باشد در ایران وجود نداشت و بازار بیمه کشور در اختیار شرکت‌های خارجی بود تا این که شرکت بیمه ایران در آبان ماه همین سال رسماً تاسیس شد و به این ترتیب عنوان نخستین شرکت بیمه در کشور را از آن خود کرد.بیمه ثالث خودرو ، بیمه ایران تجربه بسیاری در زمینه خدمت‌رسانی در انواع رشته‌های بیمه‌ای دارد همین موضوع باعث شده تا بیمه‌گزاران اطمینان زیادی نسبت به این شرکت داشته باشند. بیمه ثالث خودرو ،در حال حاضر بیشترین سهم بازار ‌ بیمه ثالث خودرو ، متعلق به بیمه ایران است در واقع این شرکت بیشترین تعداد بیمه ثالث خودرو ، را صادر می‌کند که این موضوع هم نشان‌دهنده سابقه خوب این شرکت است و هم اهمیتی که بیمه ثالث خودرو ، دارند. بیمه ثالث خودرو ،، بیمه اجباری خودرو است و همه رانندگان موظف به تهیه آن هستند و به ازای هر روزی که در تهیه و تمدید آن تاخیر داشته باشند جریمه می‌شوند. این بیمه خسارت‌های جانی و مالی افراد زیان‌دیده و همچنین خسارت‌های جانی راننده مقصر را جبران می‌کند به همین دلیل می‌گوییم نداشتن این بیمه ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.


چرا افراد بیمه ثالث خودرو ایران را انتخاب می‌کنند؟

همه رانندگان وسیله نقلیه مسئول حوادث و اتفاق‌های مربوط به آن هستند به این ترتیب اگر در اثر برخورد خودرو با افراد و خودروهای دیگر خسارت مالی یا جانی به آن‌ها وارد شود راننده مقصر موظف است خسارت‌های ایجادشده را جبران کند. در برخی موارد خسارت‌های ایجادشده به حدی سنگین است که ممکن است از توان راننده مقصر خارج باشد. بیمه ثالث خودرو ، برای جبران همین خسارت‌ها به وجود آمده است به این ترتیب که با خرید بیمه ثالث خودرو، شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت وقوع حادثه، خسارت ایجادشده را به افراد زیان‌دیده پرداخت کند.

حال چه می‌شود اگر بیمه ثالث خودرو ، نداشته باشیم؟ همان طور که گفتیم داشتن بیمه ثالث برای دارندگان وسیله نقلیه اجباری است و تردد بدون این بیمه جرم محسوب می‌شود. عواقب اصلی نداشتن بیمه ثالث خودرو ، عبارتند از:

  • یکی از عواقب نداشتن بیمه ثالث خودرو ، این است که پلیس فرد را جریمه می‌کند و خودروی وی به پارکینگ منتقل می‌شود. حال برای آن که شخص بتواند ماشین خود را از پارکینگ نیروی انتظامی بیرون بیاورد باید برای خودرو خود بیمه شخص ثالث بخرد و جریمه دیرکرد و هزینه پارکینگ را پرداخت کند.
  • علاوه بر جریمه پلیس، شخص باید جریمه دیرکرد بیمه ثالث خودرو ، را نیز پرداخت کند. جریمه دیرکرد بیمه ثالث به صورت روزشمار و با توجه به نوع خودرو و تعداد سیلندر آن تعیین می‌شود.
  • از دیگر عواقب نداشتن بیمه ثالث این است که امکان خرید و فروش خودرویی که تحت پوشش بیمه ثالث خودرو ، نیست وجود ندارد؛ بنابراین در صورتی‌که مالک خودروی فاقد بیمه ثالث خودرو ، قصد معامله آن را داشته باشد ابتدا باید برای وسیله نقلیه خود بیمه شخص ثالث تهیه کند.
  • فرد فاقد بیمه ثالث تحت پوشش این بیمه نبوده و در زمان وقوع حادثه و تصادف باید خسارت‌های ایجادشده را از جیب بپردازد.

حال که به اهمیت داشتن بیمه خودرو پی بردیم در اینجا این سوال پیش می‌آید که چرا باید بیمه ثالث خودرو ، را از بیمه ایران تهیه کنیم؟ دلایل زیادی برای انتخاب بیمه شخص ثالث ایران وجود دارد که ما در اینجا به چند مورد مهم و کلی آن اشاره می‌‌کنیم.

  • بیشترین سهم از بازار بیمه ثالث خودرو: یکی از دلایلی که بیمه‌گزاران را برای خرید بیمه شخص ثالث ایران ترغیب می‌کند این است که این شرکت بیشترین سهم از بازار بیمه ثالث خودرو را دارد و این باعث می‌شود که افراد اطمینان بیشتری به این شرکت داشته باشند.
  • تعداد مراکز پرداخت خسارت: دلیل دیگری که افراد را ترغیب می‌کند بیمه ثالث خودرو را از بیمه ایران تهیه کنند تعداد مرکز پرداخت خسارت است. بیمه ایران با داشتن 182 واحد پرداخت خسارت نسبت به سایر شرکت‌های بیمه تعداد مراکز پرداخت خسارت بیشتری دارد.
  • سرویس ارزیابی خسارت سیار: همچنین این شرکت امکان ارزیابی خسارت بیمه ثالث خودرو ، را به صورت سیار فراهم کرده است که به وسیله آن بعد از وقوع حادثه، کارشناسان بیمه ایران در محل حادثه حاضر می‌شوند تا روند ارزیابی و پرداخت خسارت با سهولت بیشتری انجام شود.
  • سقف پوشش مالی بیمه ثالث خودرو: در سال 99 میزان تعهد مالی بیمه ثالث خودرو ، حداقل 11 میلیون و حداکثر 220 میلیون تومان تعیین شده است. همان‌طور که می‌دانید قیمت انواع خودرو و لوازم آن رشد چند برابری داشته است؛ بنابراین در اثر وقوع یک حادثه جزئی هم ممکن است خسارات قابل توجهی به وجود آید. این خسارات در صورت تصادف با خودروهای لوکس به مراتب بیشتر است؛ بنابراین تهیه بیمه‌نامه‌ای که پوشش‌های کاملی را در اختیار بیمه‌گزار قرار دهد اهمیت زیادی دارد. با توجه به این که سقف پوشش مالی بیمه ثالث خودرو ، در شرکت‌های مختلف، متفاوت است لازم است شرکتی را انتخاب کنید که پوشش مالی را تا سقف مناسبی به شما ارایه دهد. بیمه ایران جزء شرکت‌هایی است که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در صورت تمایل بتوانید پوشش مالی بیمه ثالث را تا سقف 220 میلیون تومان انتخاب کنید.
  • امکان خرید آنلاین بیمه: در حال حاضر امکان خرید آنلاین و استعلام بیمه ثالث خودرو ایران از طریق مدیر بیمه فراهم شده است که به افراد کمک می‌کند بیمه را بدون مراجعه حضوری و بعد از بررسی شرایط سفارش دهند.

روند دریافت خسارت مالی بیمه ثالث خودرو ایران

برای دریافت خسارت مالی لازم است زیان‌دیده به اداره خسارت بیمه ثالث خودرو ، مراجعه کرده و فرم اعلام خسارت را تکمیل کنند. سپس شرکت بیمه مدارک مربوطه را از مراجعه‌کننده تحویل می‌گیرد و اعتبار بیمه‌نامه راننده مقصر را بررسی می‌کند. بعد از این که اعتبار بیمه‌نامه راننده مقصر تایید شد برگه اعلام خسارت مالی بیمه ثالث خودرو ، به مراجعه‌کننده داده می‌شود تا وی از مواضع آسیب‌دیده خودرو عکس تهیه کند. سرانجام بعد از این که میزان خسارت برآورد شد کارشناس بیمه برگه اعلام خسارت مالی شخص ثالث را امضا می‌کند. در گام آخر زیان‌دیده حواله خسارت را به بانک می‌برد و مبلغ خسارت را دریافت می‌نماید. موقع دریافت خسارت مالی بیمه ثالث خودرو ، به نکات زیر توجه کنید:

برای این که خسارت ایجادشده بدون کروکی توسط شرکت بیمه پرداخت شود لازم است راننده هر دو خودرو در شعبه پرداخت خسارت حاضر شوند.

برای دریافت خسارت مالی با کروکی سازشی زیان‌دیده می‌تواند به همراه مدارک و ماشین خود به بیمه مراجعه کند و پرونده تشکیل دهد.

درصورتی که خودرو دارای لوازم و قطعات تعویضی باشد، تحویل قطعات داغی به اداره خسارت بیمه ثالث خودرو لازم است.

  • ارایه کروکی افسر کاردان در صورت وجود
  • برگه‌های بازجویی طرفین حادثه در خصوص کروکی غیرسازشی
  • ارایه گزارش‌های تکمیلی مانند گزارش نیروی انتظامی و گزارش کارشناس رسمی دادگستری در مورد کروکی غیرسازشی
  • اصل و کپی بیمه ثالث خودرو طرفین حادثه
  • اصل و کپی کارت ملی راننده مقصر و زیان‌دیده
  • اصل و کپی گواهی‌نامه رانندگی طرفین حادثه
  • اصل و کپی کارت خودرو راننده مقصر و زیان‌دیده
  • سند مالکیت وسیله نقلیه زیان‌دیده

چگونه بیمه ثالث خودرو ایران را آنلاین بخرم؟

با توجه به اهمیتی که بیمه ثالث خودرو دارند بهتر است تمدید این بیمه را به تعویق نیندازید و بیمه‌ نامه را قبل از روز آخر اعتبار آن تمدید کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. اگر می‌خواهید این بیمه را در زمان مناسبی تمدید کنید باید بدانید بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث یک هفته قبل از تاریخ سررسید بیمه‌نامه است. اما چگونه می‌توانیم بیمه ثالث خودرو را مطابق نیاز خود تهیه کنیم؟ در گذشته خرید بیمه ثالث خودرو ایران تنها از طریق مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت ممکن بود اما در حال حاضر می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر مکانی که هستید بیمه ثالث خودرو را به صورت آنلاین تهیه کنید. برای خرید اینترنتی بیمه ثالث خودرو کافی است به سایت مدیر بیمه  وارد شوید و اطلاعات اتومبیل خود از جمله نوع، برند و سال ساخت خودرو را وارد کنید. سپس در ادامه از شما خواسته می‌شود نام شرکت بیمه قبلی و تاریخ شروع و اتمام بیمه‌نامه‌ای که قصد تمدید آن را دارید تکمیل کنید. در نهایت با وارد نمودن درصد تخفیف بیمه ثالث خودرو و حوادث راننده که روی بیمه‌نامه شما درج شده، وارد صفحه استعلام قیمت می‌شوید. بیمه ایران پوشش مالی بیمه ثالث را تا سقف 220 میلیون تومان ارایه می‌دهد. بنابراین در این قسمت می‌توانید سطح تعهد مالی بیمه‌نامه را افزایش دهید و در نهایت قیمت بیمه شخص ثالث ایران و سایر شرکت‌های بیمه را با هم مقایسه کنید و در خصوص خرید خود تصمیم بگیرید. با خرید بیمه ثالث خودرو از مدیر بیمه تا ساعت 21 در روزهای عادی و تا ساعت 19 در روزهای پنجشنبه و تعطیل، بیمه‌نامه شما همان روز صادر می‌شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 4:46 عصر     |     () نظر

 

سوابق بیمه خودرو موضوع مهمی است که لازم است هر مالک خودرویی آن را پیگیری کند.سوابق بیمه ،داشتن بیمه نامه شخص ثالث مطابق قانون الزامی و اجباری است.سوابق بیمه ، هر خودرویی که بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشد یا به موقع آن را تمدید نکرده باشد، جریمه ها و مجازات جداگانه ای را تجربه خواهد کرد.سوابق بیمه ، معمولا بیشتر مالکان خودرو از تاریخ سررسید بیمه نامه خود اطلاع دارند و می دانند که زمان تمدید بیمه در چه محدوده تاریخی است. سوابق بیمه ،اما موضوع استعلام سوابق بیمه خودرو از آن جهت اهمیت دارد که سوابق بیمه خودرو می تواند منجر به اختصاص تخفیفاتی قابل توجه در تمدید بیمه نامه شود. سوابق بیمه ،گرچه باز هم مالک خودرو از این موضوع طبیعتا اطلاع دارد، اما همیشه این امکان نیز وجود دارد که بتواند از روش های متعدد و مختلف برای استعلام سوابق بیمه خودروی خود اقدام کند.

به عبارت دیگر برای اینکه استعلام بگیرید بیمه نامه خریداری شده تقلبی نیست،سوابق بیمه ، یا زمانی که بیمه نامه ماشین به هر دلیل گم شده باشد و یا به عنوان مالک خودرو به هر دلیل نمی دانید که زمان سررسید بیمه نامه خودرو چه زمانی است و یا ممکن است خودرویی خریده‌ باشید و نمی ‌دانید که بیمه نامه‌اش معتبر است یا نه و مواردی از این دست، می توانید با استعلام سوابق بیمه خودرو به راحتی اعتبار بیمه نامه‌ را بررسی کنید.

روش استعلام سوابق بیمه خودرو

منظور از سوابق بیمه ، خودرو بررسی سابقه بیمه های صادر شده برای خودرو است. برای این کار سایت بیمه مرکزی بهترین مرجع است. تنها کافی است در میزکار بیمه مرکزی با انتخاب گزینه “پاسخ به استعلام سوابق بیمه ، خودرو” وارد صفحه استعلام سوابق بیمه خودرو شوید.

شما باید یکی از گزینه های ثبت استعلام جدید و یا پیگیری استعلام را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه ثبت استعلام جدید وارد صفحه ای می شوید که می ‌توانید با وارد کردن اطلاعات شخصی بیمه گذار استعلام سوابق بیمه ، چندین ساله بیمه ثالث و بیمه بدنه و یا هر دو نوع بیمه خودروی خود را از بیمه مرکزی دریافت کنید.

شما باید اطلاعات مربوط به رشته بیمه‌ای، کد ملی، سال تولد، شماره تلفن، شماره موبایل، استان و شهر را به سیستم ارائه دهید تا به این ترتیب همه بیمه نامه‌های ثالث و بدنه‌ای که به نام شخص در شرکت‌ های بیمه مختلف صادر شده است، به همراه رشته بیمه‌ای نمایش داده شود.

با وارد کردن اطلاعات مورد درخواست در سامانه سنهاب بیمه مرکزی کد تاییدیه ثبت استعلام سوابق بیمه خودرو را به شماره همراه وارد شده ارسال می کند. متن پیامک تایید به شرح زیر است:

“کد تاییدیه برای ادامه ثبت استعلام شما: —-/ کد پیگیری پس از ثبت استعلام برای شما ارسال خواهد شد. بیمه مرکزی ج.ا. ایران. “

پس از وارد کردن کد تاییدیه، روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید. در صورت ثبت موفقیت آمیز استعلام سوابق بیمه خودرو، در قسمت تاییدیه نهایی متن زیر برایتان نمایش داده خواهد شد.

“خانم/ آقای … استعلام شما با کد پیگیری …….. با موفقیت ثبت شد. پیامک کد رهگیری برای شما ارسال شد و نتیجه آن در سایت بیمه مرکزی قسمت پیگیری استعلام، قابل مشاهده است. سامانه پاسخگویی به استعلام سوابق بیمه خودرو بیمه مرکزی ج.ا.ا-“

بنابراین می توانید نتیجه استعلام سوابق بیمه خودرو را در سایت بیمه مرکزی مشاهده کنید. در گزارشی که در نهایت در سایت بیمه مرکزی برای شما ارسال می شود، اطلاعات بیمه ای بیمه‌گذار، از جمله شماره بیمه‌نامه، تاریخ شروع و انقضای بیمه‌نامه، نامه های ثبت شده به نام بیمه شده در شرکت های بیمه، نوع بیمه‌نامه ها (بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه)، نام شرکت بیمه و وضعیت دریافت خسارت نشان داده‌ می ‌شود.

روش های استعلام اصالت بیمه خودرو

استعلام اصالت بیمه خودرو نوعی دیگری از استعلام است که با استعلام سوابق بیمه خودرو متفاوت است. باز هم برای استعلام اصالت بیمه خودرو بهترین، معتبرترین و اصلی ترین مرجع، سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی یا همان سنهاب است. در این سایت به چند روش امکان استعلام اصالت بیمه خودرو وجود دارد. کافی است در سامانه یاد شده وارد بخش (سامانه استعلام بیمه‌نامه ‌های وسایل نقلیه موتوری) شوید. در این بخش این امکان وجود دارد که از سه روش از بیمه نامه خود استعلام بگیرید. فراموش نکنید که استعلام اصالت با استعلام سوابق بیمه خودرو متفاوت است.

1. استعلام بر اساس شماره بیمه نامه

2. استعلام بر اساس کد یکتا بیمه نامه

3. استعلام بیمه نامه از طریق پیامک

4· استعلام اصالت بیمه خودرو به کمک شماره بیمه نامه

در آدرس https://www.centinsur.ir/index.aspx?pageid=306/ روی سربرگ “استعلام بیمه نامه” قرار بگیرید. همانطور که مشاهده می کنید در این سربرگ امکان استعلام اصالت بیمه خودرو از طریق شماره بیمه نامه و کد یکتای بیمه نامه وجود دارد.

تنها کافی است بیمه گذار شماره بیمه نامه ای که روی بیمه نامه درج شده است، به همراه نام شرکت بیمه، تلفن همراه و کد ملی بیمه گذار را در کادر مشخص وارد کند و از اصالت بیمه خودرو استعلام بگیرد.

· استعلام اصالت بیمه خودرو به کمک کد یکتا بیمه نامه سوابق بیمه

در همان سربرگ “استعلام بیمه نامه” این بار برای استعلام اصالت بیمه خودرو از کادر دست چپ، “استعلام بر اساس کد یکتای بیمه نامه” را انتخاب کنید. با وارد کردن کد یکتای بیمه نامه، شماره ملی و درج کد امنیت سایت می توانید اصالت بیمه خودرو را استعلام بگیرد. البته ممکن است از کد یکتای بیمه نامه خود اطلاعی نداشته باشید. باید بدانید که تمام بیمه نامه ها از سال 1397 به بعد دارای کد یکتا هستند. بنابراین اگر به بیمه نامه خود نگاه کنید، می توانید این کد را بیابید.

· استعلام اصالت بیمه خودرو به کمک پیامک سوابق بیمه

در این روش باید با رعایت فرمت مناسب ارسال پیامک از اصالت بیمه خودرو استعلام بگیرید. بنابراین سرشماره 30002621 را در پیامرسان خود وارد کنید و بعد بر اساس فرمت زیر به این سرشماره پیامک بزنید و منتظر پاسخ سامانه بمانید.

فرمت اول ارسال پیامک : 1*کد ملی بیمه گذار*شماره بیمه نامه چاپ شده.

مثال: 1*0038515000*91/01/002/000123

فرمت دوم ارسال پیامک:2*کد ملی بیمه گذار*کد یکتای بیمه‌نامه.

مثال: 2*0038515000*1234567890

می بینید که این روش استعلام اصالت بیمه خودرو نیز به هر حال به شماره ملی یا کد یکتای بیمه نامه نیاز دارد.

جمع بندی

برای استعلام اصالت و سوابق بیمه خودرو از همین روش های یاد شده استفاده کنید و حتما به موقع این کار را انجام دهید تا دچار دردسر نشوید.

Source :virgool.io
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 4:37 عصر     |     () نظر

 

سنهاب ،شاید تاکنون بارها اصطلاح سامانه سنهاب را دیده یا شنیده باشید.سنهاب ،حدس می‌زنید که برحسب روال سازمان‌ها، این کلمه مخفف عبارت طولانی باشد. سنهاب ،صد البته حدس شما درست است.سنهاب ، در این مقاله می خواهیم به سوالات شما درباره سامانه سنهاب پاسخ دهیم: سنهاب ، بیمه مرکزی چیست؟ سنهاب مخفف چیست؟ سنهاب نمایندگان بیمه چه کاربردی دارد؟ و سوالاتی که شاید درباره سنهاب به ذهن‌تان رسیده باشد… پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

 سامانه سنهاب بیمه مرکزی، سامانه‌ استعلام بیمه‌نامه‌ها و شرکت‌های بیمه

اول شما را در موقعیت قرار دهیم: شاید برایتان پیش آمده که تاریخ انقضای بیمه‌ نامه خود را فراموش کرده باشید؛ شاید بخواهید در جریان حادثه‌ای از میزان پوشش خسارت بیمه‌نامه‌ای مثل بیمه بدنه یا شخص ثالث خودروی خود مطلع شوید. همان‌طور که می‌دانید، اگراز تاریخ سررسید انقضای بیمه نامه بدنه و ثالث بگذرد، علاوه بر محدودیت در پوشش های مالی، جریمه‌هایی نیز به شما تعلق می‌گیرد. در چنین شرایطی، دانستن میزان اعتبار بیمه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

گاهی نیز می‌خواهید برای زندگی و هزینه‌ها پیش بینی‌هایی داشته باشید. دانستن تاریخ سررسید انقضای بیمه نامه‌ در مدیریت مالی شما ضروری است. شما قبل از سررسید، برنامه‌ریزی مالی  کرده و سپس نسبت به تمدید بیمه‌ نامه اقدام می‌نمایید. در دنیای آنلاین و پر مشغله امروز که استفاده از یادداشت‌های کاغذی جای خود را به نوتیفیکشن‌ها و سامانه ها داده‌اند، سازمان‌ها به ساده سازی  و تسریع فرآیندها از طریق سامانه‌ها و اپلیکیشن‌ها روی آورده اند.

بیمه مرکزی در ابتدا، با حذف کاغذ قدم در راه تسریع فرآیندهای بیمه‌ای گذاشت. هیچ نرم افزار مکانیزه‌ نظارتی در صنعت بیمه وجود نداشت.واحد فاوای بیمه مرکزی، طراحی و پیاده‌سازی  سامانه ای برای تسهیل کار بیمه‌گزاران و نظارت بهینه بر صنعت بیمه با عنوان سنهاب (‌سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه‌) را از دی ماه 1390 در دستورکار خود قرار داد. در حال حاضر، شالوده اصلی طرح سنهاب طراحی شده  و در دسترس بیمه‌گزاران است. سامانه سنهاب ، اطلاعات سامانه یکپارچه اقتصادی کشور را با اطلاعات صنعت بیمه تبادل می‌کند.

 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران


بیمه مرکزی سامانه سنهاب را طرح ریزی نمود

قبل از آن که به سیستم سنهاب بیمه مرکزی بپردازیم، بهتر است اطلاعاتی درباره خود سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم. این سازمان به صورت شرکت سهامی با هدف تنظیم و هدایت امور بیمه ایران و حمایت از حقوق بیمه ‌گزاران و شرکت‌های بیمه و اعمال نظارت دولت بر امور بیمه ای  درسال1350تاسیس گردید.

سنهاب ,وظایف و اختیارات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

در دامنه اختیارات و وظایف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) تهیه اطلاعات، تدوین داده‌ها و گزارش‌های موسسات فعال در صنعت بیمه ایران

2) انجام بیمه‌های اتکایی اجباری

3) تنظیم بازار نمایندگی و واسطه‌گری بیمه

4) قبول یا واگذاری بیمه‌های اتکایی به موسسات بیمه داخلی یا خارجی

در راستای اهداف یاد شده‌، سازمان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران “سامانه سنهاب ” را به منظور آسان سازی فرایند استعلام گیری بیمه‌نامه ها و بررسی اصالت نمایندگان بیمه مطرح کرد.

 سامانه سنهاب چیست ؟


میز خدمات الکترونیک سامانه سنهاب

سامانه سنهاب که مخفف”سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه” است، به گردآوری اطلاعات و فراهم سازی امکان نظارت و هدایت صنعت بیمه می‌پردازد. هدف اولیه ایجاد چنین سامانه‌ای‌، ایجاد پایگاه داده‌ای آمار و اطلاعات شرکت‎های بیمه و دسترسی آسان دستگاه‌های نظارتی و وزارت اموراقتصادی و دارایی به اطلاعات عملکرد شرکت‌های بیمه گزار بود، ولی، در طول مسیر طراحی و توسعه سنهاب ، دامنه ماموریت آن بسط یافت و هدف جمع آوری اطلاعات و نظارت و هدایت شرکت های بیمه و حتی بیمه گزاران لحاظ شد. برای پاسخ چگونه استعلام بیمه خودرو بگیریم، بهترین راه استفاده از سامانه سنهاب است.

 سامانه سنهاب چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

سازمان بیمه مرکزی اهداف مختلفی را برای طرح سنهاب مدنظر قرار داده است که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • قانون مدار کردن تهیه سامانه جامع کنترلگر
  • تسهیل دسترسی به اطلاعات شرکت‌های بیمه‌
  • امکان ارائه ارزش سرویس های ارزش افزوده به بیمه‌گزاران و حتی شرکت های بیمه
  • تجمع دقیق اطلاعات اصلی صنعت بیمه در بیمه مرکزی و و ارائه گزارش‌ها و داده‌های موردنیاز به سازمان‌های ذی‌ربط نظیر وزارت امور اقتصادی و دارایی
  • یکپارچگی اطلاعات بیمه‌ای و اقتصادی کشور

 مزایای سامانه سنهاب

مزایای استعلام بیمه خودرو سنهاب شامل موارد زیر است: که استعلام بیمه خودرو با شماره بیمه نامه را بگیرید.

ج) استعلام بیمه خودرو با کد vin

 نحوه استعلام بیمه‌نامه از سایت مدیر بیمه

  1. لینک زیر را در مرورگر خود درج نمایید

استعلام بیمه‌نامه

2) اطلاعات خود را در کاد‌‌رهای مربوطه وارد نمایید. نام شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه نامه چاپ شده ، شماره تلفن همراه  و کد امنیتی جزو این اطلاعات محسوب می‌شوند.

  • شیوه دیگر ورود اطلاعات در این صفحه ، ورود اطلاعات کد یکتا و کد ملی است.

نمایش اطلاعات در سنهاب

 استعلام بیمه با کد ملی در سامانه سنهاب

بیمه‌گزاران می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه مرکزی، تمام بیمه‌نامه‌هایی را مشاهده نمایند که تاکنون به نامشان صادر شده است. استعلام خودرو صفر و کارکرده خود:

  • وارد سایت بیمه مرکزی شوید.
  • گزینه ” استعلام سوابق بیمه‌ای” را انتخاب نمایید.
  • اطلاعات خود شامل کدملی، شماره موبایل و تاریخ تولد خود را وارد نمایید.(البته برای استعلام بیمه خودرو از طریق کد ملی نیازی به وارد کردن کد ملی نیست.)
  • بعد از ورود اطلاعات، کد پیگیری برای شما پیامک می‌شود.
  • با استفاده از کد پیگیری، سوابق همه محصولات بیمه‌ای قابل مشاهده است که به نام شما ثبت شده است.

استعلام سوابق بیمه خودرو سنهاب بهترین و مطمئن‌ترین روش است.

اطلاعات مفید دیگری که با استفاد از سایت سنهاب قابل پیگیری است، اسامی نمایندگی‌های مجاز است:

  1. لینک زیر را وارد نمایید :

https://www.centinsur.ir/index.aspx?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=173

و وارد صفحه زیر شوید :


استعلام نمایندگان بیمه از طریق سامانه سنهاب

با انتخاب گزینه ” اسامی نمایندگان بیمه‌ای مجاز ” ، اطلاعات نام ، نشانی و اطلاعات تماس و … نمایندگی‌های مجاز جهت خرید‌های مطمئن در دسترس قرار می‌گیرد. تمام اطلاعات، مقررات و آیین‌نامه‌های نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه‌گر بررسی شده‌اند. بیمه‌ مرکزی به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه کد سنهاب اختصاص داده‌است. به بیان دیگر، همه نمایندگی‌های مجاز بیمه مندرج در سامانه سنهاب ، شناسنامه و تاییدیه بیمه مرکزی دارند.

 خلاصه

بیمه‌گزاران  برای استعلام اصالت بیمه‌نامه‌هایی نظیر بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث، اعتبار و بررسی اصالت  به سایت سنهاب مراجعه می‌کنند.  مدیر بیمه جزو نمایندگی رسمی آنلاین صنعت بیمه به شمار می‌آید. مدیر بیمه با بیش از چندین هزار مشتری فعال توانسته خدمات گسترده ای را در موضوعات مختلف خرید و مقایسه و استعلام  اینترنتی بیمه ارائه دهد. مدیر بیمه امکان استعلام بیمه بدنه و شخص ثالث را از سنهاب فراهم آورده است. کاربران می‌توانند به راحتی و با چند کلیک کوتاه از اصالت بیمه‌ نامه های خود در سایت مدیر بیمه نیز اطمینان حاصل نمایند.

 

Source :bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 4:32 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >