سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پرداخت می‌کند؟

پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه از جمله بیمه‌های اصلی و کاربردی خودرو است.پوشش‌های بیمه بدنه از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده که هر یک از این بخش‌ها، خسارات متفاوتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.پوشش‌های بیمه بدنه ، این بیمه نقش بسیار موثری در کاهش هزینه پرداختی خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو دارد.پوشش‌های بیمه بدنه ، اما بیمه بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟ پوشش‌های بیمه بدنه ، شامل چه مواردی نمی‌شود؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود پیرامون این بیمه و آشنایی با پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

پوشش‌های بیمه بدنه ,بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث یک بیمه اختیاری است. در بیمه بدنه شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی مشخص که به عنوان حق بیمه شناخته می‌شود وسیله نقلیه خود را در برابر خطرات احتمالی پیش‌رو بیمه کند. به‌طور کلی خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به دو بخش خطرات اصلی و خطرات فرعی تقسیم می‌شوند.

خطرات اصلی بیمه بدنه شامل سرقت خودرو، رخ دادن حادثه ناگهانی برای اتومبیل، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه یا خسارات احتمالی در حین انتقال خودرو و خسارات جدی است که به ماشین وارد می‌شوند.پوشش‌های بیمه بدنه ، یا خطرات فرعی بیمه بدنه شامل سرقت قطعات خودرو، شکستن ‌شیشه، خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو، خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر حمل مواد منفجره و سایر خسارات فرعی هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.


پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه چگونه حساب می‌شود؟

هزینه بیمه بدنه خودرو به عوامل مختلفی از جمله نوع و مدل خودرو، سال ساخت اتومبیل، ارزش خودرو و مواردی همچون تخفیف عدم خسارت و پوشش‌های بیمه بدنه ، برای بیمه بدنه، محاسبه خواهد شد.  البته هر یک از شرکت‌های مختلف برای محاسبه قیمت بیمه بدنه، شرایط ویژه‌ای دارند. معمولا اگر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو را از یک شرکت یکسان خریداری کنید، تخفیف ویژه‌ای برای خرید بیمه بدنه از سمت شرکت بیمه موردنظر برای شما درنظر گرفته می‌شود. برای استعلام بیمه خودرو و اطلاع از قیمت بیمه شخص ثالث می‌توانید همین حالا به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

 

آشنایی با خطرات یا پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو به‌طور کلی به سه دسته حادثه، آتش سوزی و سرقت خودرو تقسیم می‌شوند. در ادامه با پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.

پوشش‌های بیمه بدنه ،حادثه خودرو

پس از وقوع حادثه و آسیب دیدن خودرو، بیمه بدنه بخش بزرگی از خسارت‌های واردشده را پرداخت می‌کند. این حادثه ممکن است بر اثر برخورد دو خودرو با یکدیگر، برخورد یک جسم ثابت یا متحرک به بدنه خودرو باشد. طبق قرارداد امضاشده بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر، پرداخت خسارت وارده به عهده شرکت بیمه خواهد بود. همان ‌طور که می‌دانید در صورت عدم استفاده از بیمه شخص ثالث مشمول تخفیف بیمه شخص ثالث خواهید شد. در صورت عدم استفاده از بیمه بدنه نیز هنگام تمدید مجدد آن تخفیف ویژه‌ای از سمت شرکت بیمه دریافت خواهید کرد.

آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه

بیمه بدنه پس از وقوع حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی، انفجار یا صاعقه، خسارات ناشی از این حوادث را به فرد بیمه‌گذار پرداخت خواهد کرد.

سرقت کلی خودو

زمانی‌که خودرو سرقت شود، بیمه بدنه غرامت آن را پرداخت خواهد کرد. البته در پوشش‌های بیمه بدنه ، سرقت کلی خودرو مدنظر است و این پوشش شامل وسایل جانبی و قطعات خودرو نخواهد شد. برای خرید بیمه اقساطی شخص ثالث و بیمه بدنه شرکت‌های مختلف همین حالا می‌توانید به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

 

پوشش‌های بیمه بدنه ،پوشش فرعی بیمه چیست و شامل چه خساراتی می‌شود؟

پوشش فرعی بیمه شخص ثالث، خطرات و خسارات فرعی که تحت پوشش بیمه بدنه نیستند را تحت پوشش قرار می‌دهد. از آنجا که این خسارت‌ها در لیست پوشش‌ اصلی قرار ندارند با پرداخت هزینه بیشتر و دریافت پوشش فرعی بیمه بدنه می‌توانید از خسارات احتمالی پیش‌رو تاحد زیادی جلوگیری کنید. پرداخت خسارت ناشی از شکستن شیشه خودرو، اسیدپاشی و از بین رفتن رنگ بدنه خودرو، هزینه ترانزیت خودرو، خسارت ناشی از میخ‌کشی یا خط‌وخش اتومبیل و بیمه حوادث شخصی از جمله موارد مهمی هستند که در لیست پوشش‌های بیمه بدنه ، قرار می‌گیرند. این بیمه یک حامی بزرگ در پرداخت خسارت‌های واردشده به خودروی شما خواهد بود.


پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه چه خسارت‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟

بیمه بدنه نیز مانند سایر بیمه‌ها برخی از خسارت‌هایی که در شرایط خاص اتفاق می‌افتند را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین پرداخت خسارت‌های مالی و جانی توسط شرکت بیمه و آشنایی با سایر قوانین مانند مراحل گرفتن دیه بعد از رای دادگاه یا نرخ جریمه‌های رانندگی پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به صفحه اخبار مدیر بیمه مراجعه کنید. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مواردی که تحت پوشش‌های بیمه بدنه ، قرار ندارند آشنا خواهید شد:

  • جنگ، شورش، انقلاب، اعتصاب، تهاجم
  • خسارت‌هایی که از سمت خود بیمه‌گذار به خودرو وارد شود
  • خسارت‌های ناشی از توقیف و مصادره خودرو توسط ماموران انتظامی
  • زمانی که راننده وسیله نقلیه، هنگام وقوع حادثه گواهینامه نداشته یا از تاریخ اعتبار گواهینامه‌اش گذشته باشد
  • زمانی که وقوع حادثه بر اثر مصرف مشروبات الکلی یا مصرف مواد مخدر باشد
  • خسارت‌هایی که در جریان مسابقات اتومبیل‌رانی، شرط‌بندی و آموزش رانندگی رخ می‌دهند

 

خرید و تمدید بیمه بدنه در کمترین زمان در سامانه اینترنتی مدیر بیمه

در این مطلب به‌صورت کامل شما را با نکات و قوانین مهم پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو، پوشش فرعی و سایر مباحث مهم این بیمه آشنا کردیم. همان طور که مطالعه کردید با خرید بیمه بدنه به راحتی می‌توانید بخش بزرگی از خسارت‌های واردشده به خودرو را با کمک شرکت بیمه جبران کنید.

 

source:itoll.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:35 عصر     |     () نظر

 

الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست و چه زمانی به الحاقیه نیاز داریم؟

الحاقیه بیمه شخص ثالث سندی رسمی است که هر گونه تغییر در مفاد بیمه‌ نا مه شخص ثالث در آن ثبت می‌شود! بدون شک پس از خرید ماشین و تهیه بیمه شخص ثالث آن با موضوع الحاقیه بیمه شخص ثالث روبه‌رو شده‌اید. در بیمه شخص ثالث نیز مانند هر قرارداد دیگری امکان اعمال تغییرات قانونی وجود دارد. به ثبت قانونی این تغییرات در بیمه شخص ثالث، الحاقیه بیمه شخص ثالث گفته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست، چه زمانی به الحاقی نیاز داریم و انواع الحاقیه بیمه شخص ثالث کدامند؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود در این زمینه در ادامه این مطلب همراه ما باشید.


الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست؟

الحاقیه به عنوان سندی مکمل در بیمه استفاده می‌شود و کلیه اصلاحات و تغییرات بیمه‌ نامه در آن صورت می‌گیرد. بیمه شخص ثالث برای پرداخت هزینه‌های جانی و مالی است که در تصادفات رقم می‌خورد. مبلغ دیه هر ساله توسط قوه قضاییه به شرکت‌های بیمه اعلام می‌شود. دیه کامل انسان در سال 1400 در ماه‌های غیر حرام 480 میلیون و در ماه‌های حرام 640 میلیون تومان تعیین شده است. حداقل میزان پوشش بیمه شخص ثالث برای خسارت‌های مالی نیز در سال 1400، 16 میلیون تومان اعلام شده است.

البته بیمه‌گذار می‌تواند پس از دریافت استعلام بیمه شخص ثالث خود با پرداخت حق بیمه بیشتر، میزان تعهدات مالی شرکت بیمه را افزایش دهد. از آنجا که میزان دیه تعیین شده هر سال تغییر می‌کند، مابه‌التفاوت حق بیمه شخص ثالث بیمه‌گذار در مقایسه با سال گذشته در قالب الحاقیه بیمه شخص ثالث ابلاغ می‌شود. بیمه‌گذار موظف است در اولین فرصت مابه‌تفاوت بیمه شخص ثالث را در سال جدید به شرکت بیمه پرداخت کند.

 

انواع الحاقیه بیمه شخص ثالث کدام‌اند؟

همانطور که گفته شد الحاقیه به عنوان سندی مکمل در بیمه استفاده می‌شود که کلیه اصلاحات و تغییرات بیمه پس از خرید بیمه شخص ثالث در آن اعمال خواهد شد. بنابراین الحاقیه بیمه شخص ثالث تنها در زمان تغییر میزان دیه کاربرد ندارد. انواع الحاقیه بیمه شخص ثالث به شرح زیر هستند:

الحاقیه اصلاحی: شامل تغییر آدرس بیمه‌‌گذار یا تغییر شعبه بیمه

الحاقیه اضافی: مربوط به زمانی است که ارزش بیمه و مدت آن افزایش پیدا کند.

الحاقیه برگشتی: درصورتی‌که ارزش بیمه کاهش پیدا کند الحاقیه برگشتی صادر می‌شود.

 

الحاقیه بیمه شخص ثالث ،کدام ماه‌ها ماه حرام محسوب می‌شوند؟

در میان دوازده ماه تقویم قمری، چهار ماه حرام وجود دارد که این ماه‌ها به ترتیب شامل ماه رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و ماه محرم می‌شوند. بر اساس قوانین اسلامی اگر در این چهار ماه فوت ناشی از حادثه رانندگی اتفاق بیفتد، میزان دیه فرد یک سوم از ماه‌های عادی بیشتر خواهد بود. البته قیمت بیمه شخص ثالث در این ماه‌ها تغییری نخواهد کرد و تنها مبلغ دیه متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف می‌توانید همین حالا به سامانه آیتول مراجعه کنید.

آیا دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث ضروری است؟

طبق قانون جدید از سال 1396 دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث لازم نیست. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شده نرخ دیه هر سال توسط قوه قضائیه افزایش پیدا می‌کند و دارندگان خودرو موظفند با توجه به افزایش نرخ بیمه، ابلاغیه جدید برای بیمه ثالث خود خریداری کنند. اما در قانون جدید اگر شما قبل از اعلام نرخ جدید بیمه شخص ثالث خود را تهیه کرده باشید، دیگر نیازی نیست الحاقیه افزایش پوشش را انتخاب کنید.

شاید بپرسید مابه‌التفاوت دیه هر سال نسبت به سال جدید چگونه پرداخت می‌شود؟ تفاوتی ندارد شما بیمه شخص ثالث ایران را خریداری کرده باشید یا پارسیان، مابه‌التفاوت دیه سال جدید در مقایسه با سال گذشته را صندوق خسارت بدنی برای کلیه افراد تحت پوشش شرکت‌های بیمه جبران می‌کند.

البته این قانون در مورد پوشش مالی بیمه شخص ثالث متفاوت خواهد بود و افراد موظفند حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث را که برابر با یک چهلم دیه کامل یک فرد در ماه حرام است به طور حتمی برای وسیله نقلیه خود خریداری کنند. پوشش مالی بیمه شخص ثالث در مقایسه با پوشش جانی این بیمه به صورت خود به خود در بیمه‌نامه افزایش پیدا نمی‌کند و افراد برای افزایش آن باید درخواست خود را در شرکت بیمه ثبت کنند. دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث اجباری نیست اما با توجه به تورم و گران شدن قطعات پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این الحاقیه بیمه شخص ثالث استفاده کنید.

 

الحاقیه بیمه شخص ثالث ،برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث، چه مدارکی لازم است؟

شرایط استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث در طول سالیان گذشته هیچ تغییری نداشته است و شما برای استفاده از کوپن بیمه شخص ثالث و دریافت خسارت از این بیمه نیازمند به داشتن مدارک اصل کروکی، اصل و رونوشت کارت خودرو، خلافی خودرو، بیمه‌نامه، گواهینامه زیان دیده و مقصر حادثه خواهید بود.الحاقیه بیمه شخص ثالث ،درصورتی‌که تصادف بدون کروکی باشد، حضور مقصر حادثه به همراه خودروی او الزامی است تا کارشناس بیمه هر دو خودرو را به صورت کامل بازدید کند.

source:itoll.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:30 عصر     |     () نظر

 

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،با افزایش قیمت خودرو و هزینه های تعمیر و تعویض قطعات و خودرو همه ما ناچاریم خودروی خود را در مقابل حوادث احتمالی بیمه کنیم.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، همه ما می دانیم شرکت بیمه، همه هزینه های خسارت وارده را پرداخت نمی کند و کسوراتی از جمله فرانشیز و قاعده نسبی و … خواهیم داشت.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، پس بیمه بدنه چقدر خسارت می دهد ؟ نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این مقاله قصد داریم درباره نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه صحبت کنیم و به عنوان نمونه نگاهی به نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، بیندازیم.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،همانطور که می دانید بیمه بدنه پوشش های متنوعی دارد. نحوه محاسبه خسارت هر یک از حوادث و پیشامدها ممکن است متفاوت باشد.

سرقت خودرو و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

یکی از مهم ترین ویژگی های بیمه بدنه جبران خسارت ناشی از سرقت خودرو می باشد. در صورتی که خودرو در محل پارک خود نباشد یعنی در واقع سرقت کلی خودرو رخ داده باشد باید مراتب را به پلیس و شرکت بیمه هر چه سریع تر گزارش دهید.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، اگر از زمان سرقت خودرو و تشکیل پرونده بیمه تا مدت 60 روز معادل 2 ماه خودروی مورد نظر پیدا نشد، شرکت بیمه تا 80% ارزش خودرو را می‌پردازد. این در حالی است که بیمه گذار در زمان صدور بیمه نامه خودرو را به ارزش روز بیمه کرده باشد. در صورتی که یکی از قطعات خودرو نظیر لاستیک یدک، پخش خودرو یا ECU به سرقت رود، مشمول پوشش خسارت درجای قطعات می گردد.


آتش سوزی و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

در صورتی که خودرو در اثر یکی از حوادث مثل آتش سوزی یا آتش سوزی ناشی از صاعقه و انفجارآسیب ببیند، بر اساس میزان آسیب وارده خسارت پرداخت می شود.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، برای مثال در صورتی که بیش از 70% ارزش خودرو در اثر آتش سوزی از بین برود، شرکت بیمه تا 90 % ارزش خودرو را جبران می کند. به شرطی که خودرو در زمان صدور بیمه نامه به ارزش روز بیمه شده باشد.


خسارات جزئی و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

خساراتی مثل شکست شیشه ، پاشیدن رنگ و مواد شیمیایی، کشیدن میخ و اشیاء برنده و  ایاب و ذهاب از جمله حوادث جزئی هستند .نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، در این حالت در صورتی که پوشش مربوط به هر کدام را خریداری کرده باشید می توانید از بیمه بدنه خسارت دریافت کنید البته هر یک از موارد بالا دارای فرانشیز مشخصی است که در هر شرکت بیمه متفاوت است.

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف

دریافت خسارت بیمه بدنه به نوع خسارت بستگی دارد.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، به طور کلی خسارت های بیمه بدنه در دو دسته قرار می گیرند :

دریافت خسارت ناشی از وقوع حادثه و تصادفات

در این حالت بسته به میزان آسیب دیدگی خودرو باید یکی از مراحل زیر طی شود:

  1. تماس با پلیس راهنمایی رانندگی برای حضور در محل حادثه تعیین مقصر و زیاندیده و تهیه گزارش پلیس
  2. در صورتی که بیمه شما خدمات خسارت سیار دارد، برای ارسال کارشناس بیمه با مرکز خسارت تماس بگیرید.
  3. در صورتی که شرکت بیمه شما خسارت سیار نداشته باشد، اگه خودروی شما قابل حرکت بود آن را به نزدیکترین مرکز خسارت شرکت بیمه مورد نظر ببرید و فرم های مربوط به آن را تکمیل نمایید.
  4. اگر خودروی شما غیر قابل حرکت باشد، توسط خودرو بر به پارکینگ شرکت بیمه منتقل کنید. پس از بازدید کارشناس فرم های مربوطه را برای دریافت خسارت تکمیل نمایید.
نکته مهم  خسارت کلی بیمه بدنه به معنی از بین رفتن بیش از 60%-70% خودرو می باشد. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این حالت جبران هزینه های تعمیر خودرو  بیش از هزینه تعویض می باشد بنابراین مشمول قانون خسارت کلی شده و شرکت بیمه کل خسارت را به شما پرداخت می کند.

مدارک لازم جهت دریافت نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران در تصادف

برای دریافت خسارت بیمه بدنه بسته به نوع خسارت نیاز به مدارک برای تکمیل فرم خسارت می باشد. مدارکی از جمله موراد ذیل جزو مدارکی است که در هر خسارت باید به شرکت بیمه ارائه شود :

  1. اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو
  2. اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه
  3. اصل و کپی کارت و سند خودرو
  4. ارائه معرفینامه از شرکتهای لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو
  5. فرم بازدید کارشناس بیمه

مدارک زیر در صورت بروز خسارت با شرایطی نامبرده می بایست ارائه شود.

  • در صورتی که خودرو یا یکی از قطعات آن مورد سرقت قرار گرفته باشد می بایست گزارش سرقت پلیس به همراه سایر مدارک ارائه شود.
  • در صورتی که تصادف بصورت دنده عقب یا تصادف زنجیره ای (بین بیش از دو خودرو) یا با خسارت بالای سقف تعهدات مالی بیمه ثالث باشد، می بایست نسبت به دریافت کروکی پلیس اقدام نمایید.
  • در صورتی که طرفین حادثه نسبت به تعیین حکم مامور راهنمایی و رانندگی اعتراض داشته باشند می بایست کروکی غیر سازشی ارائه نمایند. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این حالت علاوه بر کروکی ، فرم بازجوئی از طرفین حادثه در نیروی انتظامی بایستی ارائه شود.

برای اینکه نحوه پرداخت خسارت بیمه بدنه برایتان ملموس تر باشد می خواهیم نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران را برایتان مرور کنیم. شایان ذکر است بدانید بیمه بدنه ایران بیشترین سهم بازار خرید بیمه بدنه را در میان شرکت های بیمه به خود اختصاص داده است.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

 

 

 

پرداخت خسارت بیمه بدنه در شرکت بیمه ایران بر اساس نظر کارشناس و بر اساس نوع خسارت وارده، میزان خسارت، هزینه برآورد شده و … محاسبه و پرداخت می شود.

  • در بیمه ایران فرانشیز خسارت سرقت کلی و جزئی معادل 20% است
  • فرانشیز خسارت آتش سوزی ناشی از حوادث معادل 10% است و شرکت بیمه تا 90% را می پردازد.
  • در صورتی که سن راننده کمتر از 25 سال باشد فرانشیز 2 برابر محسوب می شود.
  • بیمه ایران برای قطعات قابل تعویض از سال 5 ام به بعد به ازای هر سال 5% استهلاک لحاظ می کند که تا 25% به مدت 5 سال اعمال می شود.
  • برای خسارت باتری تا 50% ارزش نو آن محاسبه می شود.
source:bimilike.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:26 عصر     |     () نظر

خسارت بیمه بدنه ،طبیعی است که برای شما به عنوان یک راننده تصادفی پیش آمده باشد.خسارت بیمه بدنه ،در چنین شرایطی اگر بیمه خودرو داشته باشید، می‌توانید خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.خسارت بیمه بدنه ، اگر در جریان تصادف مقصر بودید و خودروی خودتان آسیب دیدید، بیمه بدنه می‌تواند کمک ساز باشد.خسارت بیمه بدنه ، ولی مگر می‌شود بخواهید خسارت بگیرید ولی اطلاعاتی درمورد مدارک دریافت خسارات بیمه بدنه و مراحل آن نداشته باشید؟خسارت بیمه بدنه ، محض اطلاع باید بگوییم که گاهی مراجعه دیرهنگام به مراکز پرداخت خسارت یا به همراه نداشتن مدارک ضروری با عدم دریافت مبلغ خسارت مساوی است.خسارت بیمه بدنه ، آگاهی از قوانین بیمه‌ای، مراحل و مدارک دریافت خسارت بیمه ، فرایند‌های اداری شما را در مراجعه به مراکز پرداخت خسارت تسهیل می‌کند. ضمنا این اطلاعات با صرفه جویی در انرژی و زمان شما همراه است.خسارت بیمه بدنه ، پس ما در این مقاله سعی داریم همه این موضوعات از قبیل: شرایط، مدارک و مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.


خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه چیست؟ چرا باید بیمه بدنه خودرو داشته باشیم؟

در بازار تورمی امروز، قیمت خودرو و قطعات یدکی بالاست، از طرف دیگر هم حادثه خبر نمی‌کند. با این تفاسیر تصادفات رانندگی اجتناب ناپذیر و وجود بیمه ضروری به نظر می‌رسد. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری برای جبران خسارات بدنی و مالی شخص ثالث( هر فرد زیان‌دیده در جریان تصادف به جز راننده مقصر) است. خسارات جانی راننده مقصر با بیمه حوادث بیمه شخص ثالث جبران پذیر است؛ بیمه بدنه نیز متعهد به پرداخت خسارات مالی وسیله نقلیه در خطرات و حوادث احتمالی است. خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه پوشش‌های اصلی زیر را ارائه می‌کند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های موضوع بیمه‌شده بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک ها تا مبلغی معادل 50 درصد مبلغ نوی آن‌ها می‌دهد.

خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه چه شرایطی برای پرداخت خسارت تصادفات دارد؟

بهتر است بدانیم که با همه درخواست‌های بیمه‌گزاران در مراکز پرداخت خسارت موافقت نمی‌شود. بلکه پذیرش  درخواست بیمه‌گزاران برای دریافت خسارت بیمه بدنه شرط و شروطی دارد:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده باشد؛ به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نیست.

اگر با خواندن دو شرط اول متعجب شدید، باید بگوییم که خدمات پرداخت خسارت به بیمه‌گزار متناسب با پوشش‌هایی است که او در زمان خرید بیمه‌نامه انتخاب می‌کند.اگر راننده در جریان حادثه مقصر نباشد، در گام اول می‌تواند از بیمه شخص ثالث مقصر حادثه برای جبران غرامت خود استفاده نماید؛ در گام بعدی، اگر این بیمه تمامی خسارت او را تقبل نکند، او می‌تواند بقیه خسارت را از محل بیمه بدنه خود دریافت کند. یعنی به بیان دیگر، نیازی نیست او برای مازاد خسارت دست به جیب مبارک ببرد.

ولی اگر راننده در جریان تصادف مقصر باشد، بیمه حوادث خسارات جانی او را پرداخت می‌کند. برای خسارات مالی خودروی خود، باید بیمه بدنه داشته باشد. خسارت بیمه بدنه ،اگر هم از بد روزگار، او از این بیمه مفید غافل مانده باشد، باید کل خسارت را شخصا پرداخت کند. با توجه به قیمت بالای قطعات یدکی این امر اصلا اقتصادی نیست. با این اوصاف خرید بیمه بدنه برای جبران خسارات خودروی زیان‌دیده حادثه رانندگی، چه خودروی عادی یا نامتعارف باشد، توصیه می‌شود.

 آیا بیمه بدنه همه خسارت را پرداخت می‌کند؟

از آن‌جا که همیشه می‌گویند:” جنگ اول به از صلح آخر” ، مطلع باشید که بیمه بدنه کل مبلغ خسارت را پرداخت نمی‌کند و مقداری از خسارت به صورت درصدی یا مبلغ ریالی با عنوان فرانشیز بیمه به عهده بیمه‌گزار است. هر پوشش بیمه بدنه، فرانشیز خاص خود را دارد.این میزان فرانشیز در بین شرکت‌های مختلف بیمه‌ای نیز متفاوت است. خسارت بیمه بدنه ،لذا کارشناسان مدیر بیمه توصیه می‌کنند که هنگام خرید بیمه‌نامه بدنه برای وسیله نقلیه خود حتما به میزان فرانشیز مخصوص هر پوشش دقت کنید.

به علاوه در هر بار دریافت خسارت از بیمه بدنه، میزان مبلغ پرداختی هر پوشش کاهش و فرانشیز بیمه افزایش می‌یابد.


 تاکنون با کلیات باید‌ها و نباید‌های خسارات و پوشش‌های بیمه بدنه آشنا شدیم. خسارت بیمه بدنه ،حال اگر خسارت وسیله نقلیه در پوشش‌های وسیله نقلیه قرار گیرد، با آگاهی از شرایط و فرانشیز بیمه بدنه، چه مدارکی برای دریافت خسارت بیمه بدنه لازم است؟ مهلت بیمه‌گزار برای اعلام خسارت به شرکت بیمه چند روز است؟


خسارت بیمه بدنه ،زمان اعلام خسارت برای استفاده از پوشش‌های بیمه‌نامه بدنه چقدر است؟

آرامش برای هر شرایط بحرانی ضروری است. توصیه می‌کنیم که در هنگام خسارت وسیله نقلیه، خونسردی خود را حفظ نمایید.سپس برای اعلام خسارت به شرکت بیمه و برخورداری از پوشش‌های بیمه بدنه، پنج روز کاری مهلت دارید. اگر که در این بازه زمانی به مراکز پرداخت خسارت مراجعه کردید که فبها و فرایند پرداخت خسارت شما تسهیل خواهد شد؛خسارت بیمه بدنه ، ولی اگر به هر دلیلی، شما بعد از این بازه زمانی برای دریافت خسارت خود اقدام نمودید، فرایند سخت تر می‌شود. گاهی در این مواقع مراجعه بیمه‌گزار به شورای حل اختلاف ضرورت می‌یابد.

 مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه چیست؟

هر فرایند اداری مخصوصا مالی نظیر دریافت خسارت از شرکت بیمه، نیازمند ارائه مدارک خاصی است. فرایند استفاده از پوشش‌های بیمه بدنه در هنگام خسارت نیز از این قاعده مستثنی نیست.خسارت بیمه بدنه ، شرکت‌های بیمه معمولا چک لیست مدارک پرداخت خسارت بیمه بدنه را شامل موارد زیر می‌دانند:

  • اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و همه الحاقیه‌ها
  • اصل و کپی گواهینامه راننده‌ای که در جریان تصادف مقصر شناخته شده باشد
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • اصل و کپی اسناد مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت مشخصات و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
  • گزارش مقامات انتظامی
  • اصل و کپی کارت ملی راننده مقصر و بیمه‌گزار
  • رسید پرداخت حق بیمه

 مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه چه گام‌هایی دارد؟

بعد از تهیه مدارک و گزارش‌ها، بهتر است درباره نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه ، مراحل زیر را به یاد داشته باشیم تا فرایند رسیدگی به دعوی سریع‌تر صورت گیرد:

  • اعلام حادثه به پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعیین مقصر حادثه و دریافت کروکی
  • مراجعه حضوری به مراکز پرداخت خسارت حداکثر تا 5 روز اداری بعد از وقوع حادثه (هریک از اشخاص: بیمه‌گزار، مالک یا نماینده قانونی می‌توانند به واحد اعلام خسارت بیمه وسیله نقلیه مراجعه کنند)
  • مراجعه زیان دیده به شرکت بیمه برای تشکیل پرونده
  • انتقال خودرو به تعمیرگاه مجاز یا پارکینگ شرکت بیمه
  • بازدید خودرو توسط کارشناس شرکت بیمه و ارزیابی خسارت
  • بازسازی و تعمیر کامل خودرو و رفع مشکل آن
  • بازدید سلامت خودرو توسط کارشناس بیمه و دریافت الحاقی ثبات سرمایه
  • دریافت چک خسارت از شرکت بیمه در وجه مالک یا وکیل قانونی بیمه‌گزار برای مراجعه به بانک

 چگونه بیمه بدنه بخریم؟

تاکنون صفر تا صد و همه نکات مربوط به خسارت بیمه بدنه ، و پروسه دریافت آن را مورد بررسی قرار دادیم. این بیمه کارآمد می‌تواند تا حد زیادی، خسارات خودروی شما را در شرایط تورمی و پرهزینه بودن خودروها جبران نماید. لذا با توجه به این نکات در صورت علاقه مندی به خرید بیمه بدنه می‌توانید به صورت حضوری به شرکت‌های بیمه مراجعه نمایید یا این که بیمه بدنه وسیله نقلیه خود را به صورت آنلاین بخرید.

مدیر بیمه، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین  انواع بیمه از جمله بیمه ماشینبیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است. خسارت بیمه بدنه ،شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌ بیمه ایران را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره 09131760166 و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص مدیر بیمه برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

 

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:17 عصر     |     () نظر

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی به عهده بیمه شخص ثالث است. بر اساس قانون، خرید بیمه نامه شخص ثالث ، برای تمام خودروها اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،در قرارداد بیمه شخص ثالث، شخص سوم یا ثالث تمام افرادی هستند که در حوادث مرتبط با خودرو، زیان جانی یا مالی دیده باشند؛ خرید بیمه نامه شخص ثالث ،البته در تعریف این بیمه راننده مقصر حادثه، شخص ثالث محسوب نمی‌شود و برای جبران خسارت‌های جانی راننده مقصر، بیمه حوادث راننده به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث ارائه می‌شود.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،توجه داشته باشید که بیمه حوادث راننده فقط خسارت‌های جانی وارد شده به راننده (شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی) را جبران می‌کند و در برابر خسارت‌های مالی هیچگونه پوششی ارائه نمی‌دهد.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،چه مواردی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به دو دسته پوشش مالی و جانی تقسیم می‌شود که پوشش جانی این بیمه شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،در پوشش مالی هم خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو یا اموال افراد زیان دیده (به جز راننده مقصر) جبران می‌شود.

سقف پرداخت هزینه‌ها در پوشش جانی بر اساس مبلغ دیه در ماه حرام تعیین می‌شود. سقف پوشش مالی هم در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است اما حداقل پوشش مالی تعیین شده توسط بیمه مرکزی در سال 1400، 16 میلیون تومان است.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،حداکثر پوشش مالی در بیشتر شرکت‌های بیمه معادل 80 میلیون تومان است و در بعضی از شرکت‌ها مثل بیمه شخص ثالث ایران در شرایط خاص تا 320 میلیون تومان هم می‌رسد.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،مبلغ دیه کامل چقدر است؟ ماه‌های حرام کدامند؟

مبلغ دیه در ابتدای هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می شود. مبلغ دیه در سال 1400 و برای ماه های عادی 480 میلیون و برای ماه های حرام 640 میلیون تومان اعلام شده است. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،سقف پوشش جانی بیمه شخص ثالث هم به اندازه ی مبلغ دیه در ماه حرام (640 میلیون تومان) است و حداقل پوشش مالی به اندازه یک چهلم مبلغ دیه ماه حرام (16 میلیون تومان) در نظر گرفته می‌شود. البته خسارت جانی راننده مقصر بر اساس دیه ماه غیر حرام (ماه عادی) پرداخت می‌شود.
ماه‌های حرام به ترتیب محرم، رجب، ذی‌القعده و ذی‌الحجه هستند.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،محاسبه بیمه شخص ثالث

برای تعیین قیمت نهایی بیمه شخص ثالث، عوامل و ملاک‌های مختلفی را باید در نظر گرفت که در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت:

8) سال ساخت و عمر خودرو:

با توجه به افزایش ریسک خودروهای کهنه، در تمام شرکت‌های بیمه نرخی به عنوان ضریب کهنگی در نظر گرفته می‌شود. این نرخ معمولا برای خودروهایی با عمر بیش از 15 سال محاسبه شده و به ازای هر سال 2 درصد به مبلغ بیمه‌نامه اضافه می‌شود. حداکثر این ضریب برای ده سال کهنگی و معادل 20 درصد خواهد بود.

البته برخی شرکت‌های بیمه به طور کلی خودروهایی با سال ساخت بالا را تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار نمی‌دهند و از فروش بیمه‌نامه به این خودروها خودداری‌‌‌‌‌ می‌کنند.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،استعلام بیمه شخص ثالث

اگر قصد خرید بیمه نامه شخص ثالث ، را دارید، قبل از خرید بیمه‌ نامه به استعلام قیمت بیمه آن در شرکت‌های مختلف بیمه نیاز پیدا خواهید کرد.
در حال حاضر برای مقایسه و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث روش ساده‌ای پیش روی شماست و دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری به نمایندگی‌ها یا شعب شرکت‌های بیمه مراجعه کنید. در روش حضوری استعلام بیمه شخص ثالث، باید ساعت‌ها زمان صرف کنید تا بتوانید نرخ و اطلاعات بیمه شخص ثالث را در شرکت‌های مختلف بیمه جمع‌آوری کنید.
اما در روش اینترنتی می‌توانید با چند کلیک و در عرض چند دقیقه به استعلام دقیق بیمه شخص ثالث خودروی خود دست پیدا کنید. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،به این صورت که با ورود به سایت مدیر بیمه و ثبت اطلاعات خودروی خود، قیمت بیمه شخص ثالث آن را در شرکت‌های مختلف بیمه استعلام گرفته و پس از بررسی دقیق حق بیمه‌ها، پوشش‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود، بیمه شخص ثالث را خریداری کنید.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،بهترین بیمه شخص ثالث

گفتیم که قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت چندانی ندارد اما قیمت این بیمه نباید تنها معیار شما برای خرید بیمه ثالث باشد و اگر به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث هستید باید به عوامل بسیاری در انتخاب آن توجه کنید. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،عوامل مختلفی مثل میزان پوشش مالی ارائه شده، توانگری مالی شرکت بیمه، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و…
برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث نیاز دارید اطلاعات، شرایط و نرخ‌های تمام شرکت‌های بیمه را در کنار یکدیگر ببینید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود آن‌ها را مقایسه کنید. مرکز مشاوره و انتخاب بیمه «مدیر بیمه» به شما کمک می‌کند با چند مرحله ساده و وارد کردن مشخصات خودروی خود، بدون هیچ زحمتی نرخ و شرایط برترین شرکت های بیمه را در کنار هم ببینید و بهترین انتخاب را داشته باشید.


خرید بیمه نامه شخص ثالث ،حذف الحاقیه بیمه شخص ثالث

در قوانین قبلی اگر شروع سال بیمه‌ای شما از ابتدای سال و همزمان با تغییر میزان دیه نبود (مثلا سررسید بیمه در آذر ماه بود) باید برای مدت بیمه شده بر اساس دیه سال قبل، الحاقیه صادر و حق بیمه متناسب با دیه سال جدید اضافه می‌شد. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،اما در قوانین جدید نیازی به صدور الحاقیه ثالث و پرداخت مبلغ اضافه نیست و پرداخت مابه‌التفاوت آن به عهده صندوق تامین خسارت‌های جانی ثالث است.

خرید بیمه نامه شخص ثالث ،حذف کوپن بیمه ثالث

بر اساس قانون جدید از ابتدای سال 97 کوپن بیمه‌نامه شخص ثالث حذف شد و در حال حاضر بیشتر شرکت‌های بیمه به صورت کامل آن را حذف کرده‌اند. بیمه‌نامه‌هایی که کوپن از آن ها حذف شده است، برای دریافت خسارت باید از کپی بیمه‌نامه خود استفاده کنند.

تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث با یک شرکت بیمه جدید

در تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث هیچ محدودیتی برای انتخاب شرکت بیمه وجود ندارد. خرید بیمه نامه شخص ثالث ،به این معنی که خریدار می‌تواند بدون توجه به شرکتی که سال گذشته تحت پوشش آن بوده است در سال جدید بیمه‌نامه خود را (با حفظ تخفیفات عدم خسارت آن) از یک شرکت تازه خریداری کند.

خرید بیمه نامه شخص ثالث یاخرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث نسبت به خرید حضوری آن مزایای مختلفی دارد؛ از جمله: امکان مقایسه کامل و دقیق اطلاعات شرکت‌های بیمه قبل از خرید، قدرت انتخاب بالا در میان بیمه‌های مختلف، سرعت در مراحل خرید بیمه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امکان دریافت مشاوره تخصصی در تمام مراحل خرید بیمه و …
در مجموع می‌توان گفت که خرید اینترنتی انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، تجربه خریدی ساده، مطمئن و آگاهانه را برای شما به همراه خواهد داشت.

نحوه خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه

برای خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه 4 مرحله پیش رو دارید:

  • مشخصات خودروی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. مشخصاتی مثل: نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو،سابقه تخفیف عدم خسارت، تاریخ سررسید بیمه نامه قبلی و…
  • خرید بیمه نامه شخص ثالث ،در مرحله بعد می توانید نرخ و شرایط بیمه شخص ثالث خودروی خود را در برترین شرکت‌های بیمه کشور مشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود یکی از بیمه‌ها را انتخاب کنید.
  • در مرحله نهایی می‌توانید هزینه بیمه‌نامه خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • بیمه‌نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد.
source:azki.app
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:12 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >