سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

 

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،با افزایش قیمت خودرو و هزینه های تعمیر و تعویض قطعات و خودرو همه ما ناچاریم خودروی خود را در مقابل حوادث احتمالی بیمه کنیم.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، همه ما می دانیم شرکت بیمه، همه هزینه های خسارت وارده را پرداخت نمی کند و کسوراتی از جمله فرانشیز و قاعده نسبی و … خواهیم داشت.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، پس بیمه بدنه چقدر خسارت می دهد ؟ نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این مقاله قصد داریم درباره نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه صحبت کنیم و به عنوان نمونه نگاهی به نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، بیندازیم.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،همانطور که می دانید بیمه بدنه پوشش های متنوعی دارد. نحوه محاسبه خسارت هر یک از حوادث و پیشامدها ممکن است متفاوت باشد.

سرقت خودرو و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

یکی از مهم ترین ویژگی های بیمه بدنه جبران خسارت ناشی از سرقت خودرو می باشد. در صورتی که خودرو در محل پارک خود نباشد یعنی در واقع سرقت کلی خودرو رخ داده باشد باید مراتب را به پلیس و شرکت بیمه هر چه سریع تر گزارش دهید.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، اگر از زمان سرقت خودرو و تشکیل پرونده بیمه تا مدت 60 روز معادل 2 ماه خودروی مورد نظر پیدا نشد، شرکت بیمه تا 80% ارزش خودرو را می‌پردازد. این در حالی است که بیمه گذار در زمان صدور بیمه نامه خودرو را به ارزش روز بیمه کرده باشد. در صورتی که یکی از قطعات خودرو نظیر لاستیک یدک، پخش خودرو یا ECU به سرقت رود، مشمول پوشش خسارت درجای قطعات می گردد.


آتش سوزی و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

در صورتی که خودرو در اثر یکی از حوادث مثل آتش سوزی یا آتش سوزی ناشی از صاعقه و انفجارآسیب ببیند، بر اساس میزان آسیب وارده خسارت پرداخت می شود.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، برای مثال در صورتی که بیش از 70% ارزش خودرو در اثر آتش سوزی از بین برود، شرکت بیمه تا 90 % ارزش خودرو را جبران می کند. به شرطی که خودرو در زمان صدور بیمه نامه به ارزش روز بیمه شده باشد.


خسارات جزئی و نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

خساراتی مثل شکست شیشه ، پاشیدن رنگ و مواد شیمیایی، کشیدن میخ و اشیاء برنده و  ایاب و ذهاب از جمله حوادث جزئی هستند .نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، در این حالت در صورتی که پوشش مربوط به هر کدام را خریداری کرده باشید می توانید از بیمه بدنه خسارت دریافت کنید البته هر یک از موارد بالا دارای فرانشیز مشخصی است که در هر شرکت بیمه متفاوت است.

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف

دریافت خسارت بیمه بدنه به نوع خسارت بستگی دارد.نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ، به طور کلی خسارت های بیمه بدنه در دو دسته قرار می گیرند :

دریافت خسارت ناشی از وقوع حادثه و تصادفات

در این حالت بسته به میزان آسیب دیدگی خودرو باید یکی از مراحل زیر طی شود:

  1. تماس با پلیس راهنمایی رانندگی برای حضور در محل حادثه تعیین مقصر و زیاندیده و تهیه گزارش پلیس
  2. در صورتی که بیمه شما خدمات خسارت سیار دارد، برای ارسال کارشناس بیمه با مرکز خسارت تماس بگیرید.
  3. در صورتی که شرکت بیمه شما خسارت سیار نداشته باشد، اگه خودروی شما قابل حرکت بود آن را به نزدیکترین مرکز خسارت شرکت بیمه مورد نظر ببرید و فرم های مربوط به آن را تکمیل نمایید.
  4. اگر خودروی شما غیر قابل حرکت باشد، توسط خودرو بر به پارکینگ شرکت بیمه منتقل کنید. پس از بازدید کارشناس فرم های مربوطه را برای دریافت خسارت تکمیل نمایید.
نکته مهم  خسارت کلی بیمه بدنه به معنی از بین رفتن بیش از 60%-70% خودرو می باشد. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این حالت جبران هزینه های تعمیر خودرو  بیش از هزینه تعویض می باشد بنابراین مشمول قانون خسارت کلی شده و شرکت بیمه کل خسارت را به شما پرداخت می کند.

مدارک لازم جهت دریافت نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران در تصادف

برای دریافت خسارت بیمه بدنه بسته به نوع خسارت نیاز به مدارک برای تکمیل فرم خسارت می باشد. مدارکی از جمله موراد ذیل جزو مدارکی است که در هر خسارت باید به شرکت بیمه ارائه شود :

  1. اصل و کپی بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث خودرو
  2. اصل و کپی گواهینامه راننده خودرو در هنگام حادثه
  3. اصل و کپی کارت و سند خودرو
  4. ارائه معرفینامه از شرکتهای لیزینگ در صورت خرید اقساطی خودرو
  5. فرم بازدید کارشناس بیمه

مدارک زیر در صورت بروز خسارت با شرایطی نامبرده می بایست ارائه شود.

  • در صورتی که خودرو یا یکی از قطعات آن مورد سرقت قرار گرفته باشد می بایست گزارش سرقت پلیس به همراه سایر مدارک ارائه شود.
  • در صورتی که تصادف بصورت دنده عقب یا تصادف زنجیره ای (بین بیش از دو خودرو) یا با خسارت بالای سقف تعهدات مالی بیمه ثالث باشد، می بایست نسبت به دریافت کروکی پلیس اقدام نمایید.
  • در صورتی که طرفین حادثه نسبت به تعیین حکم مامور راهنمایی و رانندگی اعتراض داشته باشند می بایست کروکی غیر سازشی ارائه نمایند. نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران ،در این حالت علاوه بر کروکی ، فرم بازجوئی از طرفین حادثه در نیروی انتظامی بایستی ارائه شود.

برای اینکه نحوه پرداخت خسارت بیمه بدنه برایتان ملموس تر باشد می خواهیم نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران را برایتان مرور کنیم. شایان ذکر است بدانید بیمه بدنه ایران بیشترین سهم بازار خرید بیمه بدنه را در میان شرکت های بیمه به خود اختصاص داده است.


نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه ایران

 

 

 

پرداخت خسارت بیمه بدنه در شرکت بیمه ایران بر اساس نظر کارشناس و بر اساس نوع خسارت وارده، میزان خسارت، هزینه برآورد شده و … محاسبه و پرداخت می شود.

  • در بیمه ایران فرانشیز خسارت سرقت کلی و جزئی معادل 20% است
  • فرانشیز خسارت آتش سوزی ناشی از حوادث معادل 10% است و شرکت بیمه تا 90% را می پردازد.
  • در صورتی که سن راننده کمتر از 25 سال باشد فرانشیز 2 برابر محسوب می شود.
  • بیمه ایران برای قطعات قابل تعویض از سال 5 ام به بعد به ازای هر سال 5% استهلاک لحاظ می کند که تا 25% به مدت 5 سال اعمال می شود.
  • برای خسارت باتری تا 50% ارزش نو آن محاسبه می شود.
source:bimilike.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:26 عصر     |     () نظر