سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نهان خود را اصلاح نماید خدا آشکار او را نیکو فرماید ، و آن که به کار دینش پردازد خدا کار دنیاى او را درست سازد ، و آن که میان خود و خدا را به صلاح آرد ، خدا میان او و مردمان را نیکو دارد . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

 

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ،وقتی صحبت از خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شود، عوامل زیادی را باید درنظر گرفت.جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ، بیمه شخص ثالث از نظر قانونی اجباری است و فقط خسارات شخص ثالث را پوشش می‌دهد. جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ،این بدان معناست که هرگونه خسارت یا صدمه ناشی از تصادف بیمه شده با شخص یا اموال دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد.جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ، طبق قانون، رانندگی با ماشین و موتور بدون داشتن بیمه شخص ثالث غیرقانونی است و مجازات خاص خودش را در پی دارد. از طرف دیگر، اگر برای تمدید بیمه شخص ثالث خود تعلل کنید و این پرداخت به تعویق بیفتد، می‌بایست جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید! برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این مهم در ادامه ما را دنبال کنید.

بهتر است ابتدا درباره‌ی بیمه شخص ثالث کمی با شما صحبت کنیم:

 بیمه شخص ثالث؛ حامی خسارات شما

 

اگر خودرو یا وسیله نقلیه موتوری در جاده و شهرها استفاده شود، یک شرط قانونی برای آن وجود دارد که باید بیمه شخص ثالث شود.

تا زمانی که بیمه شخص ثالث دارید، از هزینه تعمیرات ناشی از خسارت وارده به وسایل نقلیه، اموال یا افراد در اثر تصادفی که تقصیر شما بوده است، در امان خواهید بود. شرکتی که با فروش بیمه شما را از خطر حفظ می‌کند، تا زمانی که پوشش شما همچنان معتبر باشد، مسئولیت پرداخت هرگونه مطالبات را بر عهده خواهد داشت.

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ،چرا بیمه شخص ثالث اتومبیل مهم است؟

بیمه اتومبیل شخص ثالث از آن جهت اهمیت دارد که در صورت صدمه زدن به خودرو یا اموال شخص دیگری در اثر استفاده از خودرو، خسارات وارده را جبران می‌کند.

گرچه به طور معمول ارزان تر است و سطح بالایی از پوشش را ارائه نمی دهد  اما با این وجود سطح محافظت از شما را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، اگر بیمه شخص ثالث اتومبیل داشته باشید و به اتومبیل شخصی ضربه بزنید،خسارات وارد شده را بیمه شخص ثالث پرداخت می‌کند. در غیر این صورت، شما مجبورید هزینه های خود را بپردازید، که ممکن است بسیار گران باشد (تصور کنید به بنز جدید کسی ضربه بزنید، و بیمه نداشته باشید چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد؟)


جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ، حال بیایید به بحث اصلی خودمان بازگردیم و بگوییم جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دقیقا چیست؟!

براساس قانون، همه خودروها حتی اگر در پارکینگ نیز متوقف شده باشند باید دارای بیمه شخص ثالث باشند. این قانون برای تمامی وسایل نقلیه اعم از موتور نیز پابرجاست. به همین علت اگر به تاریخ شروع بیمه‌نامه خودروهای صفر نگاهی بیندازید.تاریخ آن با تاریخ خروج خودرو از کارخانه برابری می‌کند (البته این موضوع برای خودروهای داخلی صدق می‌کند)

لازم است بدانید که بیمه‌نامه‌های شحص ثالث به صورت کوتاه مدت بین 5 روز تا 270 روز صادر شده اما به طور معمول می‌توانند یک ساله باشند.

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث ، همچنین برای توضیح بیشتر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌توان گفت:

جریمه دیرکرد بیمه ثالث بعد از اتمام بیمه خودرو محاسبه می‌شود.این‌که شما بعد از انقضای اعتبار بیمه خود در سطح شهر تردد داشته یا نداشته باشید، تفاوتی را در محاسبه جریمه دیرکرد ایجاد نمی‌کند. در واقع، در هر صورتی این جریمه می‌بایست پرداخت شود. فقط در صورتی این جریمه راه دیگری را در پیش می‌‌‌گیرد که بخشوده شود که شرایط بخشودگی را به شرح زیر اعلام می‌کنیم:

اگر نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث وسیله خود اقدام نکرده و آن را به تعویق بیندازید مجبور خواهید شد جریمه دیرکرد را نیز پرداخت نمایید. این جریمه به صورت روزانه محاسبه می‌شود.بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هرساله جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب و به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد کرد. در ادامه، به نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1400 می‌پردازیم.

بهتر است قبل از محاسبه شرایط تعیین هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را بدانید:

 شرایط تعیین میزان هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

جالب است بدانید که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا مدت یک سال به صورت روزانه حساب می‌شود. فرد تابع این قانون باید در زمان تمدید بیمه‌نامه خودرو و صدور بیمه جدید جریمه دیرکرد بیمه را به شرکت بیمه‌گر پرداخت کند. این هزینه شامل:

<< قیمت بیمه شخص ثالث بدون تخفیف تقسیم بر 365 روز خواهد بود. عدم تمدید یک سال به بالا به صورت ثابت محاسبه خواهد شد.>>

همچنین عوامل زیادی وجود دارند که مقدار جریمه دیرکرد شخص ثالث را تعیین می‌کنند :

  • نوع خودرو
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین
  • از همه مهم‌تر شرکت بیمه‌گر !

میزان جریمه دیرکرد قیمت بیمه ماشین برای خودروهای سواری در سال 1400 بسته به نوع خودرو و شرکت بیمه‌ای روزانه بین 3.800 تا 6.000 هزار تومان می‌باشد. در ادامه جدول جریمه روزانه خودرو‌های سواری در سال 1400 را مشاهده کنید:

نوع وسیله نقلیه جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث در سال 1400
سواری کمتر از 4 سیلندر 5.308 تومان
سواری، پراید، پیکان، سپند 6.285 تومان
سواری سایر 4 سیلندرها 7.389 تومان
سواری بیش از 4 سیلندر 8.269 تومان
موتور سیکلت گازی 1.318 تومان
بارکش بیش از 1 تن تا 3 تن 7,830 تومان
بارکش بیش از 3 تن تا 5 تن 9,911 تومان
بارکش بیش از 5 تن تا 10 تن 12,698 تومان
بارکش بیش از 10 تن تا 20 تن 14,776 تومان
بارکش بیش از 20 تن 15,660 تومان

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث اتومبیل سواری

 آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود؟

خیلی از افراد این سوال را دارند که آیا امکان بخشش جریمه دیرکرد بیمه وجود دارد؟ در جواب پاسخ خوشحال کننده‌ای داریم. بله! اگر خودوری شما در پارکینگ پلیس باشد و بیمه آن تمام شود، با ارائه نامه پارکینگ می‌توانید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت نکنید. همچنین ممکن است در طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای جایی برای بخشش این جریمه‌ها وجود داشته باشد!مثلا شرکت بیمه به مناسب سالروز تاسیسش یا مناسبت‌های مرتبط طرح بخشودگی این جرایم را ارائه دهد.

حتی گاهی اوقات بیمه مرکزی نیز به عرصه وارد شده و به مناسبت‌های مختلف مثل 22 بهمن بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را اعلام می‌نماید! جریمه دیکرد بیمه شخص ثالث در صورتی که خودرو شما در آن زمان دزدیده شده باشد نیز، دریافت نخواهد شد.

 بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث  آذر 1400

هر ساله در موقعیت‌های خاص، بیمه مرکزی طرح‌های بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب می‌کند. در سال 1400، این سازمان در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر از آسیب­های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از تحریم­های ظالمانه و پاندمی کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه ­ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه ­ای ، 100% مبلغ جریمه بیمه‌گزاران و رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه از 13 آذر ( روز بیمه)  الی پایان 3 دی 1400 به مدت 20 روز در صورت خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله مورد بخشودگی قرار می­گیرند. این طرح با نظر به موافقت رئیس محترم وقت مجمع تامین خسارت بدنی و پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ 6 مرداد 1400 تصویب شده است. این بخشودگی در خصوص جریمه بند “ب” ماده 24 قانون بیمه اجباری شخص ثالث صورت می گیرد و دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد. این تخفیف برای قیمت بیمه شخص ثالث 1400 شما تاثیر خواهد گذاشت.

 آیا دیرکرد بیمه شخص ثالث بر روی تخفیف بیمه‌نامه تاثیر می‌گذارد؟

خیر هیچ ارتیباطی با بیمه شخص ثالث ندارد! هر زمانی که از در مدت اعتبار بیمه شخص ثالث، از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکنید، به شما تخفیف بیمه شخص ثالث تعلق می‌‌گیرد.

 جریمه دیرکرد بیمه بدنه

از آنجا که بیمه بدنه کاملاً اختیاری است، از این رو جریمه دیرکرد شامل آن نمی‌شود؛ اما در صورتی که حداقل سه ماه بگذارد و شخص اقدام به تمدید بیمه بدنه خودروی خود نکند، تمامی تخفیف‌های او صفر خواهد شد. حتی اگر ده سال هم سابقه پرداخت بیمه بدنه داشته باشد. البته میزان زمان بین شرکت‌های بیمه متفاوت است. این مدت زمان در بعضی شرکت‌ها سه ماه و در بعضی شرکت‌های دیگری 5 و بیشتر است. اگر به دنبال کاهش قیمت بیمه بدنه خودرو هستید، بهتر است که هر سال سر موقع آن را تمدید کنید.

 یادآور بیمه: خدمت مدیر بیمه برای پیشگیری از جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

همانطور که گفتیم، اگر این بیمه‌نامه را در وقت تعیین شده تمدید نکنید، جریمه می‌شوید! اما نیازی به نگرانی برای فراموشی این موضوع نیست. می‌توانید از یادآور بیمه در  استفاده کنید. با استفاده از این آپشن یک هفته مانده به مدت اعتبار از کارشناسان مدیر بیمه پیامک و یا تماس یادآوری دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید اگر تا به حال بیمه شخص ثالث را خریداری نکردید در این وب سایت به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث مراجعه کرده و اطلاعات را تکمیل کنید. پس از خرید اینترنتی بیمه ثالث، بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

 

Source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 5:25 عصر     |     () نظر

 

مقایسه بیمه ،بیمه عمر بیمه نامه‌ای است که پوشش‌های بیمه‌ای را به همراه سرمایه گذاری برای بیمه گذارانش فراهم می‌کند. مقایسه بیمه ،بیمه عمر بیمه نامه‌ای بلند مدت است که در طول داشتن این بیمه نامه شرکت بیمه موظف است بر اساس حق بیمه‌های پرداختی پوشش‌های بیمه‌ای را نیز به بیمه گذاران ارائه کرده و سود سالانه حق بیمه‌های پرداختی را به صورت روز شمار و مرکب به اندوخته بیمه نامه از ابتدا تا پایان بیمه نامه پرداخت نماید.مقایسه بیمه ، اگر بیمه گذار قبل از به پایان رسیدن مدت قرارداد فوت نماید سرمایه فوت به ذینفعان وی پرداخت می‌شود و اگر هم در پایان قرارداد بیمه شده در قید حیات باشد می‌تواند اندوخته بیمه‌نامه را دریافت کند و اگر هم بخواهد قبل از پایان مدت قرارداد، بیمه‌نامه خود را کنسل کند بر اساس ارزش بازخریدی بیمه عمر که در جدول بیمه عمر مشخص شده است، می­‌تواند اندوخته بیمه نامه خود را دریافت نماید.


مقایسه بیمه ،انتخاب بهترین بیمه عمر

 

همه شرکت­‌های بیمه زیر نظر بیمه مرکزی هستند و بر اساس قوانین و شرایط بیمه مرکزی فعالیت می­‌کنند و در  برخی از شرایط و پوشش‌­ها مشترک هستند ولی تفاوت­‌هایی در سقف پرداخت و یا میزان سود دهی و … بین آن‌ها وجود دارد. مقایسه بیمه ،در این انتخاب هدف بیمه گذار از خرید بیمه عمر بسیار مهم است که به چه علت این بیمه نامه را خریداری می‌­کند؟ آیا پوشش‌­های بیمه عمر برای شما مهم است یا سرمایه گذاری این بیمه نامه؟ رفتار شرکت‌های بیمه در زمان پرداخت خسارت چگونه است؟  و چندین سوال دیگر که می‌توانید در این مقاله به جواب آن‌ها برسید. برای انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌توان چندین معیار مختلف را بررسی کرد.


مقایسه بیمه ،بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری از نظر بیمه مرکزی

شاید بهترین راه برای اطمینان از انتخاب بیمه نامه، اعتماد کردن به بیمه مرکزی است که کدام شرکت بیمه را به عنوان برترین شرکت بیمه معرفی می‌کند. بیمه مرکزی هر ساله گزارشی را بر اساس سطح توانگری شرکت‌های بیمه منتشر می‌کند که در این گزارش توانگرترین شرکت‌های بیمه بر اساس سطح رضایت مشتریان، تعهداتی که در پرداخت سوددهی هر کدام از شرکت‌های بیمه دارد، میزان پاسخ گویی شرکت‌های بیمه در مقابل بیمه گذاران و … معرفی می‌کند.مقایسه بیمه ، توانگرترین شرکت بیمه در واقع بهترین شرکت بیمه از نظر بیمه مرکزی است.


مقایسه بیمه ،بهترین بیمه عمر از نظر کارشناسان بیمه

 

با توجه به این که شرایط بیمه نامه‌های عمری که از طرف شرکت های بیمه ارائه می‌شود نزدیک به هم می باشد، انتخاب بهترین شرکت بیمه از طرف یک کارشناس بیمه بی طرف  که بهترین بیمه نامه شیراز را با بهترین شرایطی که مد نظر مشتری باشد ارائه می‌کند می‌تواند مهمترین گزینه باشد. مقایسه بیمه ،هر کارشناس بیمه موظف است که بر اساس نیاز مشتری بیمه نامه عمرش را طراحی کند تا بیمه گذار بتواند از همه مزایای بیمه عمری که دارد استفاده نماید. در این میان نقش کارگزاران بیمه نسبت به نمایندگان یک شرکت بیمه پررنگ تر دیده می‌شود.


مقایسه بیمه ،بهترین بیمه عمر از نظر مردم

میزان تبلیغات شرکت‌های بیمه درباره بیمه عمر در شیراز می تواند در انتخاب افراد موثر باشد، ولی سطح رضایت بیمه گذاران از بیمه‌نامه‌های عمر از مهمترین رکن­‌های انتخاب بهترین بیمه عمر اصفهان است. ارائه خدمات متنوع و پرداخت خسارت به موقع و برخی از موارد دیگر می‌باشد.مقایسه بیمه ، سطح رضایت بیمه گذاران در بیمه مرکزی ثبت شده و هر ساله به صورت گزارش رضایتمندی بیمه گذاران ارائه می‌کند که می تواند یک مرجع برای انتخاب شما باشد و شما با بررسی گزارش بیمه مرکزی می‌توانید شرکت بیمه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

 

 

بهترین بیمه عمر از نظر سهم بازار
سهم بازار در بیمه عمرتعداد بیمه عمر صادره در سال 1397تعداد بیمه عمر صادره در سال 1396شرکت بیمه
48.68 1.034.132 765.762 پاسارگاد
16.42 348.734 645.053 ایران
5.04 107.14 48.652 ملت
4.24 94.774 101.841 کوثر
3.87 82.181 81.185 آسیا
3.62 76.931 80.274 معلم
2.9 61.631 77.158 سامان
2.44 33.031 39.268 پارسیان
2.1 44.666 56.25 کارافرین
1.888 39.922 28.403 ما
1.43 30.297 26.722 نوین
1.4 29.635 17.771 سینا
1.37 27.8 34.032 البرز
1.34 49.671 58.687 دانا
0.67 14.255 16.892 رازی
0.66 14.062 19.659 سرمد
0.47 10.056 8.368 تجارت نو
0.33 6.929 3.477 تعاون
0.27 5.698 10.66 دی
0.13 2.757 1.42 میهن
0.09 1.876 3.945 آرمان

 

 


مقایسه بیمه ،بهترین بیمه عمر از لحاظ تعداد شعب

از دیگر موارد قابل بررسی در بین شرکت‌های بیمه تعداد کارکنان، شعب و نمایندگان این شرکت‌ها می‌باشد.مقایسه بیمه ، بر اساس اطلاعات سالنامه بیمه مرکزی سال 97 می‌توانید همه اطلاعات مربوط به شرکت‌های بیمه را به صورت شفاف مطالعه و بررسی نمایید.

بهترین بیمه عمر از لحاظ تعداد شعب
شرکت بیمهتعداد کارکنانتعداد شعبتعداد نمایندگان فعال
بیمه ایران 4.065 209 10.890
بیمه آسیا 2.478 100 3.686
بیمه البرز 1.314 56 2.129
بیمه دانا 1.666 76 2.511
بیمه پارسیان 1.000 66 2.009
بیمه توسعه 75 0 672
بیمه رازی 644 44 1.744
بیمه کارآفرین 693 55 1.996
بیمه سینا 332 54 985
بیمه ملت 383 8 1882
بیمه دی 466 48 633
بیمه سامان 664 29 1.188
بیمه نوین 561 13 1.882
بیمه پاسارگاد 1001 59 22.134
بیمه معلم 720 83 2.033
بیمه میهن 269 60 454
بیمه کوثر 682 36 1.233
بیمه ما 421 34 1.894
بیمه آرمان 403 44 422
بیمه تعاون 230 32 420
بیمه سرمد 318 39 1.307
بیمه تجارت نو 217 30 749
بیمه خاورمیانه 35 1 535
بیمه حکمت صبا 146 24 191

 


مقایسه بیمه ،بهترین بیمه عمر از نظر پوشش‌های بیمه‌ای

در بیمه عمر یکی از مهمترین معیارهای خرید، انتخاب بیمه نامه ای است که پوشش کامل را برای فرد بیمه شده داشته باشد تا در زمان خسارت بتواند جبران خسارت کاملی را برای فرد بیمه شده داشته باشد. در سال های اخیر شرکت های بیمه برای ارائه خدمات بیشتر پوشش های متفاوت و کاملی را ارائه می‌دهند از جمله پوشش های بالا در سرمایه های فوت و یا پوشش‌های کامل در پوشش های اضافی دیگر از قبیل امراض خاص و ازکارافتادگی و … . در ادامه به بررسی کلی پوشش های شرکت های مختلف در بیمه عمر شیراز را انجام می دهیم.

مقایسه پوشش سرمایه فوت بیمه عمر: اگر می خواهید پوشش سرمایه فوت کاملی داشته باشید بیمه های عمر کارآفرین و بیمه عمر سامان را انتخاب کنید که سرمایه های فوت بالای 500 میلیون تومان (را البته بر اساس حق بیمه پرداختی فرد) ارائه می کنند.
بیمه عمر ملت نیز پوشش فوت به هر علت را تا سقف 500 میلیون تومان و پوشش به علت حادثه را تا 4 برابر سرمایه فوت را ارائه می کند.مقایسه بیمه ، بیمه عمر پاسارگاد برای فوت به هر علت و فوت به علت حادثه مجموعا تا 500 میلیون تومان می باشد.

در مقایسه پوشش امراض هم شرکت های بیمه سامان و بیمه عمر کارآفرین با نام بیمه اندوخته دار امید کارآفرین علاوه بر 5 بیماری اصلی که تحت پوشش بیمه های عمر می باشند ( انواع سرطان، سکته قلب ، سکته مغزی ، جراحی باز قلب و پیوند اعضای اصلی بدن) چندین بیماری دیگر را نیز تحت پوشش قرار می دهند.
بیمه اندوخته  دار امید کارآفرین تا 21 بیماری از جمله قراردادن فنر در عروق کرونر (استنت)، بازکردن تنگی های عروق کرونر توسط بالن، جراحی دریچه های قلب، قراردادن پیس میکر، بیماری های نورون های حرکتی، نابینایی کامل، ناشنوایی کامل، پارکینسون، کما، مننژیت، هپاتیت ب، هپاتیت سی، اچ آی وی/ایدز را  تا سقف 500 میلیون تومان تحت پوشش قرار می دهد.

در طرح ممتاز امراض خاص بیمه عمر سامان انواع بیماری‌های صعب العلاج و شایع بر اساس شرایط سنی بزرگسالان و کودکان تا 30 بیماری را تحت پوشش قرار میدهد. این بیماری ها عبارتند از:  انواع سرطان ها
سرطان و پیوند مغز استخوان، بیماری‌های قلبی،سکته مغزی، سکته قبلی، حمله قلب، جراحی آئورت، جراحی گرافت، (بافت پیوندی) و بایپس شریان_کرونر جراحی دریچه قلب، پیوند قلب/کلیه، مراحل انتهایی بیماری کلیوی، بیماری‌های مغز و اعصاب، تومور خوش خیم مغزی، وضعیت پایدار نباتی، دیستروفی عضلانی، بیماری پارکینسون ایدیوپاتیک، بیماری آلزایمر، بیماری عصبی حرکتی، کما، ترومای شدیدسر(آسیب تروماتیک مغزی)، کاهش بینایی عمیق، فقدان کامل اندامها، عدم توانایی تکلم، ناشنوایی، فلج اندام، آنسفالیت ویروسی حاد، مولتیپل اسکلروزیس، MS، و سایر بیماری های وخیم کبدی، بیماری مزمن ریوی، سوختگیهای شدید، هپاتیت ویروسی برقآسا، پانکراتیت مزمن، آرتریت روماتوئید وخیم، پیوند(کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند) را تا سقف 1.5 میلیارد تومان را ارائه می کند.مقایسه بیمه ، سایر پوشش های بیمه عمر بر اساس جدول زیر می‌باشد:

 

این جدول به بیمه گذاران بیمه های عمر کمک می کند که بتوانند پوشش های بیمه نامه عمر شرکت های مختلف را به راحتی با هم مقایسه بیمه ، کرده و بیمه نامه ای را تهیه نمایند که پوشش های کاملی را داشته باشند.


مقایسه بیمه ،بهترین بیمه عمر برای جوانان

در حال حاضر شرکت‌های بیمه طرح‌های متنوعی را در شاخه بیمه عمر ارائه می‌کنند. جوانان با توجه به شرایط سنی که دراند می‌توانند از بین طرح‌های موجود انواع بیمه نامه‌های عمر را از شرکت‌های مختلف تهیه نمایند.پوشش ها و شرایط ارائه بیمه نامه های عمر تفاوت های کمی با هم داشته و می توانید به کمک کارشناسان بیمه عمر سامانه مدیر بیمه با بهترین شرایط این بیمه نامه را برای خودتان یا فرزندانتان خریداری نمایید.


مقایسه بیمه ،خرید بهترین بیمه عمر از مدیر بیمه

انتخاب بهترین بیمه عمر توسط مدیر بیمه از اولویت های کاری ما می باشد. مقایسه بیمه ، شما به راحتی می‌توانید از بین انواع بیمه عمر با کمک کارشناسان بیمه، بهترین بیمه نامه را انتخاب کنید. مدیر بیمه برای این منظور نه تنها فرآیند خرید را برای شما راحت‌تر از هر زمانی کرده است بلکه با مشاوره رایگان مدیر بیمه قبل از خرید خیال خود را از انتخابی حرفه‌ای مطمئن کنید. شما کافی است که با تکمیل فرمی کوتاه در صفحه بیمه عمر منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

 

Source :bimetime.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 5:21 عصر     |     () نظر

 

الحاقیه بیمه ،شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با نگاهی به بیمه خود، متوجه ‌شوید شماره رقم کدملی‌تان در بیمه‌ نامه اشتباه درج شده است.الحاقیه بیمه ، یا گاهی با توجه به بازار تورمی، قیمت خودرویتان بالا می‌رود و  پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر ضرورت می‌یابد..الحاقیه بیمه ، شاید فکر کنید که نتوان در قرارداد بیمه تغییراتی ایجاد کرد.الحاقیه بیمه ، ولی باید به یاد داشته باشیم بیمه‌نامه وحی منزل نیست.الحاقیه بیمه ، بیمه نیز همانند هر قرارداد بشری، امکان اعمال تغییرات را دارد؛الحاقیه بیمه ، البته به شرطی که تغییرات باید قانونی باشد. الحاقیه بیمه ،در چنین مواردی مساله الحاقیه بیمه ، مطرح می‌شود. اگرهم دارنده خودرو و بیمه‌های آن باشید، در فرآیندهای بیمه‌ای، اصطلاح الحاقیه بیمه ، خودرو یا الحاقیه بیمه شخص ثالث را برایتان آشناست.

با توجه به فراگیری بیمه خودرو ها و اعمال تغییرات در آن‌ها، در این مقاله سعی به ارائه راهنمای کاملی درباره الحاقیه بیمه اعم از الحاقیه بیمه خودرو و الحاقیه بیمه شخص ثالث داشته‌ایم. کسب اطلاعات در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به شما در روند دریافت خسارت کند. پس در این مطلب با ما همراه باشید.

 الحاقیه بیمه چیست؟

 

الحاقیه بیمه همان طور که از نامش پیداست، به عنوان  سندی مکمل در بیمه استفاده می‌شود. در حوزه بیمه ، اصلاحات و تغییرات بیمه‌نامه با الحاقیه بیمه صورت می‌گیرد. مثلا هر تغییراتی در اطلاعات بیمه‌گزار، یا تغییر در محل بیمه‌شده، در الحاقیه بیمه توافقی بین بیمه‌‌گزار و شرکت بیمه اعلام می‌گردد. دلایل معمول برای صدور الحاقیه بیمه به شرح زیر هستند:

 الحاقیه بیمه خودرو چیست؟

بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث( فرد زیاندیده در جریان تصادف به جز راننده مقصر) را پوشش می‌دهد. بیمه مرکزی  پوشش خسارات مالی و جانی  را بر اساس نرخ دیه کامل انسان اعلام می‌کند. به عنوان مثال سقف پوشش‌های جانی بیمه ثالث در سال 1400 معادل  نرخ در ماه‌های حرام معادل 640 میلیون تومان است. ماه‌های حرام شامل ماه‌های  محرم، ذی‌القعده ، ذی‌الحجه و رجب هستند. ولی در ماه‌‌های غیرحرام این نرخ معادل 480 میلیون تومان اعلام شد.

میزان تعهدات و پوشش بیمه ثالث برای خسارات مالی  بر اساس 2.5 درصد دیه ماه حرام در هر سال محاسبه می‌شود. البته این مبلغ حداقل تعهد مالی است که هر خودرو در بیمه ثالث می‌تواند داشته باشد. حداقل و حداکثر پوشش خسارات مالی بیمه ثالث در سال 1400 به ترتیب 16 و 320 میلیون تومان اعلام شد. همه شرکت‌ها ملزم به ارائه حداقل پوشش خسارات مالی هستند. ولی در مورد سقف پوشش‌های مالی بیمه ثالث برای هر شرکت بیمه اجباری وجود ندارد. هر شرکت بیمه می‌تواند با توجه به توانگری مالی خود، حداکثر تعهد خود را برای جبران خسارات مالی تا سقف پوشش مالی مشخص شده توسط بیمه مرکزی ( به عنوان مثال، 320 میلیون تومان در سال 1400) تعیین نماید.

بیمه‌گزار می‌تواند با توجه به حداکثر پوشش مالی بیمه ثالث، شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، با پرداخت حق بیمه بیشتر، میزان تعهد مالی بیمه خود را افزایش دهد.

همان‌طور که بیان کردیم، با توجه به نرخ تورم، ممکن است نرخ دیه اعلامی قوه قضاییه نسبت به سال قبل بیشتر باشد.در این صورت بیمه‌گزار برای برخورداری از پوشش مالی بیشتر، باید مابه التفاوت حق بیمه را پرداخت کند. این افزایش پوشش مالی در الحاقیه بیمه شخص ثالث مطرح می‌شود. سند یاد شده، ضمیمه  بیمه نامه خواهد شد. با ارائه الحاقیه بیمه شخص ثالث، شرکت بیمه تعهدات افزایش یافته خود را در قبال بیمه‌گزار اجرا می‌کند.

برای افزایش پوشش خسارات بدنی بیمه شخص ثالث، نیازی به تهیه این الحاقیه نیست؛ زیرا صندوق خسارات، مابه التفاوت پوشش‌ جانی سال قبل و سال جبرانی را تقبل خواهد کرد.

 صندوق خسارات بدنی چیست؟

بیمه مرکزی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر در جریان تصادفات و کاهش بار هزینه‌ای این بیمه‌گزاران در قانون جدید بیمه شخص ثالث، صندوق خسارات بدنی را مطرح کرد. این صندوق، خسارات بدنی تصادفات رانندگی را در شرایط زیر پرداخت می‌کند:

  • فرار مقصر حادثه از صحنه تصادف
  • ورشکستگی شرکت بیمه
  • باطل شدن بیمه‌نامه
  • خسارات ناشی از مفقودی یا انقضای بیمه‌نامه
  • تعلیق بیمه‌گر

باید بدانیم که  سرمایه این صندوق مفید برای خسارت دیدگان جانی از منابع زیر تامین خواهد شد:

  • کمک‌های دولتی
  • 20% جرایم وصولی راهنمایی و رانندگی کل کشور
  • v    20% هزینه دادرسی و جزای نقدی وصولی قوه قضاییه
  • وجوه بازیافت شده از مسئولان حوادث رانندگی بعد از پرداخت خسارت به زیاندیدگان
  • v    5% حق بیمه شخص ثالث دریافتی از شرکت‌های بیمه
  • جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث
  • درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری وجوه صندوق

 اگر الحاقیه بیمه خودرو نگیریم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

در صورت نداشتن الحاقیه بیمه خودرو و  وقوع تصادفات، بیمه‌گزار مجبور است که مبلغ مابه التفاوت پوشش سال قبل و سال جاری را از جیب خود پرداخت نماید.

 فرمول محاسبه الحاقیه بیمه شخص ثالث چگونه است؟

الحاقیه بیمه شخص ثالث براساس تعداد سال‌های تخفیفات عدم خسارت و مدت باقی‌مانده از اعتبار این بیمه‌نامه صادر می‌شود. محاسبه مبلغ صدور الحاقیه بیمه ساده نیست. شما با مراجعه به نمایندگی‌های یا ستاد شرکت‌های بیمه می‌توانید از مبلغ دقیق برای صدور این ضمیمه بیمه‌ای برخوردار شوید. ضمنا با تماس تلفنی با کارشناسان مدیر بیمه ، می‌توانید از این مبلغ اطلاع پیدا کنید.

 الحاقیه بیمه شخص ثالث 1400

 در آخرین نشست رئیس بیمه مرکزی ، غلامرضا حسینی، پس از اعلام نرخ بیمه شخص ثالث 1400، به الحاقیه بیمه شخص ثالث اشاره کرد: ” کسانی که خودروی آن‌ها بیمه شخص ثالث دارد و  اعتبار آن  تا ماه‌هایی از سال 1400 ادامه یابد، نیازی به دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث ندارند. صندوق خسارت بدنی مابقی آن را جبران می‌کند. ولی در صورت تمایل بیمه‌گزاران به افزایش پوشش مالی، برای مابه التفاوت حداقل پوشش مالی سال 99 و 1400( که به ترتیب 11 و 16 میلیون هستند) الحاقیه بیمه شخص ثالث صادر خواهد شد.

 چگونه الحاقیه بیمه خودرو بخریم؟

شما می‌توانید بعد از اعلام نرخ دیه و نرخ بیمه خودرو در هر سال به دفاتر و نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه مراجعه نمایید. پس از محاسبه حق بیمه اضافی و پرداخت آن، الحاقیه بیمه صادر خواهد شد. البته کارشناسان مدیر بیمه  مراجعه به  نمایندگی بیمه‌ای  را پیشنهاد می‌کنند که بیمه خود را از آن‌جا تهیه کرده‌اید. در صورت عدم دسترسی به آن نمایندگی، امکان صدور الحاقیه از طریق نمایندگی مرکزی شرکت بیمه مدنظر وجود دارد. به علاوه، با توجه به مزایای استفاده از خدمات آنلاین بیمه در دوران کرونا، سامانه مدیر بیمه امکان صدور الحاقیه برای شرکت‌های بیمه موجود در سایت خود را فراهم آورده است. فقط کافی است با تماس تلفنی یا ارسال درخواست در بخش تماس با ما ی  درخواست خود را ثبت نمایید. کارشناسان مدیر بیمه سریعا به درخواست شما رسیدگی کرده و برگه الحاقیه معتبر صادر  و ارسال خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 5:17 عصر     |     () نظر

استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ،تا به حال برایتان پیش آمده فراموش کنید ماشینتان بیمه دارد یا نه؟استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ، مدارکتان را گم کنید و هیچ اطلاعی از بیمه ماشین نداشته باشید؟استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ، یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای جواب به این سوال‌ استعلام بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه است.استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ، روش‌های مختلفی برای استعلام گرفتن بیمه‌ها وجود دارد. از راحت‌ترین این روش‌ها باید به استعلام با پلاک ماشین و استعلام بیمه خودرو با کد ملی اشاره کنیم.


انواع بیمه‌های خودرو و استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک

منظور از بیمه ماشین معمولاً بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه است. اگر در زمان داشتن بیمه خسارت ببینید، ماشینتان آسیب ببیند، به بقیه ماشین‌ها یا آدم‌ها خسارت بزنید، بیمه هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ،دریافت استعلام یعنی کاری که شما به عنوان شخص بیمه شده انجام می‌دهید تا از شرایط بیمه‌نامه‌تان آگاه شوید. در هر زمانی می‌توانید از بیمه استعلام بگیرید. ما در اینجا می‌خواهیم استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک  ماشین و کد ملی را توضیح دهیم که می‌تواند برای افراد مختلف مخصوصلاً کسانی که قصد خرید خودرو جدیدرا دارند مفید باشد.


استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ،روش‌های دریافت استعلام بیمه ماشین

 

یک روش برای دریافت استعلام بیمه‌نامه این است که به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید و از طریق سامانه سنهاب نسبت به دریافت استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ، اقدام کنید. استعلام از طریق سامانه سنهاب به چند روش برای جزییات مختلف انجام می‌شود:

استعلام تخفیفات ثالث با پلاک و کد ملی:

برای استعلام گرفتن مقدار تخفیف‌های ماشین یا موتورتان باید پلاک وسیله نقلیه، کد ملی و شماره تلفن همراه را وارد کنید. توجه داشته باشید که برای هر شماره تلفن در روز 5 بار می‌توان استعلام ثبت کرد.

استعلام بیمه شخص ثالث با پیامک:

برای استعلام بیمه ماشین با پیامک به شماره بیمه‌نامه و شماره تلفن،‌ کد یکتای بیمه‌نامه و کد ملی یا VIN‌به همراه شماره تلفن نیاز دارید.  استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ، را در یکی از قالب‌های زیر به شماره 30002621 بفرستید:

قالب پیامک: شماره بیمه نامه چاپ شده * شماره بیمه گذار * 1

نمونه: 99/01/002/000189 * 1138598000 * 1

قالب پیامک: کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * 2

نمونه: 1234567890 * 0038964000 * 2

قالب پیامک: VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * 3

نمونه: 3 * 0038596000 * IRFC8521V07044190

استعلام بر اساس شماره بیمه‌نامه:

در این روش باید اطلاعات مربوط به شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌ نامه، شماره تلفن همراه و کدملی یا شناسه ملی خود را وارد کنید.

استعلام بر اساس کد یکتا بیمه‌نامه:

با وارد کردن کد یکتا و کد ملی (یا شناسه ملی) از طریق سامانه سنهاب می‌توانید استعلام بیمه اتومبیل خود را تهیه کنید.

با استفاده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی و از طریق شماره بیمه یا کد یکتا نیز می‌توانید استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ، تهیه کنید.


استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک،چطور استعلام بیمه با پلاک ماشین بگیریم؟


استعلام بیمه با پلاک ماشین در خصوص بیمه بدنه

بیمه بدنه خسارت‌های واردشده به خودرو را جبران می‌کند چه بیمه‌گزار مقصر حادثه باشد و چه نباشد! بیمه بدنه اختیاری است و به همین علت ممکن است خودرویی این بیمه را نداشته باشد. به کمک استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ، نیز می‌توانید بفهمید که خودرو بیمه بدنه دارد یا خیر و همچنین ببینید که این خودرو چند بار از بیمه خود استفاده کرده و به عبارتی چند بار تصادفی داشته که بابت آن از بیمه خسارت دریافت کرده است.


خرید آنلاین انواع بیمه‌ها از طریق مدیر بیمه

شما می‌توانید علاوه بر بیمه‌های خودرو انواع بیمه‌ها از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه مسافرتی و… را به صورت آنلاین از

مدیر بیمه خریداری کنید. استعلام بیمه شخص ثالث با پلاک ،قبل از خرید نیز می‌توانید استعلام آنلاین بیمه عمر، یا استعلام آنلاین بیمه آتش سوزی و یا استعلام بیمه خودرو را انجام دهید.

Source :bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 5:13 عصر     |     () نظر

 

بیمه شخص ثالث ماشین ،انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث ماشین، یکی از دغدغه‌های اصلی‌ست که صاحبان خودرو معمولاً با آن مواجه هستند. بیمه شخص ثالث ماشین ،بنابراین بهتر است پیش از خرید بیمه شخص ثالث ماشین با مقایسه‌ دقیق و استعلام قیمت معتبرترین شرکت‌های بیمه، از انتخاب بهترین بیمه‌ اطمینان حاصل کرد.

بیمه شخص ثالث ماشین ، یکی از متداول‌ترین انواع بیمه محسوب می‌شود که داشتن آن برای صاحبان وسایل نقلیه اجباری است.بیمه شخص ثالث ماشین ، بنابراین، تمام وسایل نقلیه ملزم به داشتن بیمه ثالث هستند.

بیمه شخص ثالث ماشین ،شخص ثالث کسی است که در حادثه رانندگی متحمل زیان مالی یا جانی می‌شود.بیمه شخص ثالث ماشین ، راننده مقصر لازم است تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد تا هنگام وقوع حادثه‌، شرکت بیمه خسارت وارد شده بر شخص ثالث را پرداخت کند.

استعلام بیمه شخص ثالث ماشین

در صورتی‌که قصد خرید بیمه شخص ثالث را دارید، مدیر بیمه این امکان را برای شما فراهم آورده است.بیمه شخص ثالث ماشین ، شما می‌توانید با مقایسه شرایط و پوشش شرکت‌های بیمه‌، بهترین بیمه شخص ثالث ماشین را انتخاب نمایید و بیمه خود را اینترنتی خریداری کنید.بیمه شخص ثالث ماشین ، نسخه دیجیتال بیمه‌ خریداری شده به‌صورت آنلاین برای شما صادر می‌شود.

در صورت نیاز به نسخه فیزیکی، بیمه نامه درب منزل یا محل کار به‌ صورت رایگان به شما تحویل داده می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ماشین

چند عامل، تعیین‌کننده قیمت بیمه شخص ثالث ماشین است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

حق بیمه شخص ثالث ماشین و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه‌ یک انسان در ماه حرام محاسبه می‌شود.

1- مبلغ دیه بیمه شخص ثالث ماشین:

مبلغ دیه، هر سال از سوی بیمه مرکزی تعیین می‌شود که برای سال 1400 معادل 640 میلیون تومان در ماه حرام و 480 میلیون تومان در ماه غیرحرام است.

ماه‌های حرام: ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب

2- نرخ بیمه شخص ثالث ماشین:

حق بیمه شخص ثالث ماشین سالیانه تغییر می‌کند.بیمه شخص ثالث ماشین ، نرخ بیمه شخص ثالث سال 1400 نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده که این امر ارتباط مستقیم با افزایش مبلغ دیه سال 1400 دارد.

3- تخفیف بیمه شخص ثالث ماشین:

تخفیف بیمه شخص ثالث که در واقع همان درصد تخفیف عدم خسارت است، به تعداد سال‌هایی باز می‌گردد که بیمه‌گذار یا راننده در تصادف مقصر شناخته نشده و از بیمه ثالث خود استفاده نکرده است.

نحوه اعمال تخفیف عدم خسارت در جدول زیر قابل مشاهده است:

  • توانگری مالی شرکت: توانگری مالی از جمله شاخص‌هایی است که هرسال از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود و در واقع مشخص کننده میزان توانایی عمل به تعهدات یک شرکت بیمه است.
  • زمان پاسخگویی شرکت‌ها: یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ارزیابی عملکرد یک شرکت و میزان رضایت‌مندی مشتری این است که شرکت بیمه چند روز پس از ثبت شکایت، پاسخگوی مشتری خواهد بود.بیمه شخص ثالث ماشین ، متوسط مدت زمان پاسخگویی نیز از سوی بیمه مرکزی جمع‌آوری می‌شود و قابل استفاده است.
  • رتبه رضایتمندی: این مورد در واقع رتبه رضایت از مبلغ پرداختی خسارت است که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی پژوهشکده بیمه، در سامانه بیمه مرکزی ثبت می‌شود.
  • شعب پرداخت: از جمله فاکتورهای پر اهمیت برای انتخاب یک شرکت بیمه از سوی مردم این است که آن شرکت بیمه چه تعداد شعبه در سراسر کشور دارد؟بیمه شخص ثالث ماشین ، نمایندگی‌ها و شعب شرکت بیمه تا چه حد در دسترس هستند؟
  • در مجموع، مبنای بهترین بیمه شخص ثالث ماشین را می‌توان اولویت‌ شخص دانست.

فسخ بیمه شخص ثالث ماشین

فسخ بیمه شخص ثالث ماشین اغلب غیرممکن بوده و امکان‌پذیر نیست؛ مگر در شرایطی که:

  • خودرو اسقاط شده باشد
  • خودرو مسروقه و گواهی معتبر از نیروی انتظامی داشته باشد
  • خودرو فرسوده و از رده خارج تشخیص داده شود
  • برای یک خودرو، از دو نمایندگی بیمه صادر شده باشد. هرچند این شرایط بسیار نادر است، اما در صورت بروز، بیمه‌گذار این حق را دارد که یکی از بیمه‌نامه‎‌ها را باطل کند. بیمه شخص ثالث ماشین ،طبق قانون در چنین شرایطی حق با شرکتی است که زودتر اقدام به صدور بیمه‌نامه کرده است.

حذف الحاقیه بیمه شخص ثالث ماشین

در قوانین جدید، صدور الحاقیه و پرداخت هزینه اضافی حذف شده است.

مطابق قوانین سال‌های گذشته اگر تاریخ شروع بیمه ماشین فرد بر اساس میزان دیه سال جدید نبود، بیمه‌گذار می‌بایست برای مدتی که بر مبنای دیه سال قبل بیمه را پرداخت کرده بود، حق بیمه‌ای متناسب با سال جدید پرداخت می‌کرد و برای آن الحاقیه صادر می‌شد.بیمه شخص ثالث ماشین ، در قوانین جدید نیاز به پرداخت این مبلغ اضافه نیست.

دیجیتالی شدن بیمه شخص ثالث ماشین

از جمله تغییرات مثبتی که در صنعت بیمه رخ داده است، آنلاین شدن پروسه خرید، صدور و پرداخت خسارت بیمه و حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه است. بیمه شخص ثالث ماشین ،در همین راستا، بیمه‌نامه‌های سنتی بیمه شخص ثالث ماشین از سال 99 به فایل پی دی اف دارای QR کد تبدیل شده‌اند که مالکان خودرو می‌توانند پرینت این فایل یا صرفا کد یکتای ذکر شده در بیمه‌نامه را به‌همراه خود داشته باشند.

Source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/16:: 5:2 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >