سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قرآن را فرا گیرید که بهترین سخن است و در آن تفقّه کنید که بهار دلهاست واز روشنی آن شفا بجویید که شفای سینه هاست . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

 

استعلام بیمه ایران و چاپ بیمه‌نامه

استعلام بیمه ایران ،شما می‌توانید برای اطلاع از اصالت بیمه نامه و چاپ بیمه نامه با استفاده از لینک زیر و ورد به سامانه استعلام اصالت بیمه نامه بیمه مرکزی “سنهاپ” اقدام به استعلام بیمه ایران ، فرمائید.

https://www.centinsur.ir/fa-IR/Portal/4987/page/استعلام-بیمه-نامه-


چاپ_بیمه_استعلام_اصالت_بیمه‌نامه_پرینت_آنلاین_بیمه

انواع روش استعلام بیمه ایران و تایید اصالت بیمه نامه:

  1. استعلام بیمه با کد بکتا
  2. استعلام با شماره بیمه نامه
  3. استعلام بیمه با کد VIN
  4. استعلام با پیامک
  5. استعلام تخفیفات بیمه ثالث

استعلام بیمه ایران با کد یکتا

برای استعلام بیمه ایران ، و چاپ بیمه با استفاده از کدیکتا می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

 

استعلام بیمه با کدیکتا

 

  • بر روی گزینه “استعلام با کد یکتا” کلیک کنید
  • شماره یکتا بیمه نامه” ( در قسمت پایین بیمه نامه چاپ شده و یا از طریق پیامک در زمان صدور برای شما ارسال شده است.) را وارد نماید
  • کد ملی بیمه گذار را در کادر درج کنید
  • کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
  • بر روی گزینه استعلام کلیک نمایید.

چاپ بیمه نامه با کد یکتا

پیرو بخشنامه بیمه مرکزی مبنی بر حذف فیزیک بیمه نامه ، چاپ و همراه داشتن برگه بیمه نامه الزامی نمی باشد. یعنی سیستم بیمه کشوری به صورت یکپارچه و آنلاین شده و دیگر افسران راهنمایی و رانندگی از شما درخواست ارائه برگه بیمه نامه ندارند و در زمان حادثه و پرداخت خسارت ملزم به ارائه برگه بیمه نامه نمیباشید.

 

اما اگر همچنان اصرار بر داشتن برگه بیمه نامه دارید می توانید بعد از استعلام بیمه ایران ، با کلیک بر روی گزینه چاپ یک نسخه از استعلام بیمه نامه که حاوی شماره بیمه نامه و مشخصات بیمه گذار و مشخصات خودرو می باشد را به همراه داشته باشید

استعلام بیمه ایران واصالت بیمه از طریق شماره بیمه نامه


استعلام بیمه ایران ، با استفاده از شماره بیمه نامه
  • بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
  • استعلام بیمه با استفاده از شماره بیمه نامه
  • بر روی گزینه استعلام با شماره بیمه نامه کلیک کنید
  • شرکت بیمه‌گر را انتخاب نمایید.
  • شماره بیمه نامه را وارد کنید
  • کد ملی بیمه گذار را وارد کنید
  • کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.

چاپ بیمه نامه با استفاده از شماره بیمه نامه

چاپ و همراه داشتن برگه بیمه نامه الزامی نمی باشد. اما اگر همچنان اصرار بر داشتن برگه بیمه نامه دارید می توانید بعد از استعلام بیمه با کلیک بر روی گزینه چاپ یک نسخه از استعلام بیمه ایران ، که حاوی شماره بیمه نامه و مشخصات بیمه گذار و مشخصات خودرو می باشد را به همراه داشته باشید


چاپ بیمه نامه از طریق استعلام اصالت بیمه نامه در سامانه سنهاب بیمه مرکزی

استعلام بیمه ایران با کد VIN

  • بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
  • استعلام بیمه با استفاده از کد VIN
  • بر روز گزینه استعلام با کد VIN کلیک نمایید.
  • کد VIN را وارد نمایید.
  • تلفن همراه خود را وارد نمایید.
  • کد امنیتی را وارد نمایید.
  • بر روی گزینه ارسال کد تایید کلیک نمایید.
  • کد ارسال شده به تلفن همراه را وارد نمایید.

چاپ بیمه نامه با کد VIN

چاپ و همراه داشتن برگه بیمه نامه الزامی نمی باشد. اما اگر همچنان اصرار بر داشتن برگه بیمه نامه دارید می توانید بعد از استعلام بیمه ایران ، با کلیک بر روی گزینه چاپ یک نسخه از استعلام بیمه نامه که حاوی شماره بیمه نامه و مشخصات بیمه گذار و مشخصات خودرو می باشد را به همراه داشته باشید


چاپ بیمه نامه از طریق استعلام بیمه ایران ، در سامانه سنهاب بیمه مرکزی

استعلام بیمه ایران با پیامک


استعلام بیمه ایران ، با پیامک

روش انجام استعلام بیمه ایران از طریق پیامک:

یک پیامک به یکی از قالب های زیر به شماره 30002621 ارسال کنید:

قالب پیامک: شماره بیمه نامه چاپ شده * شماره بیمه گذار * 1

نمونه: 99/01/002/000189 * 1138598000 * 1

قالب پیامک: کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * 2

نمونه: 1234567890 * 0038964000 * 2

قالب پیامک: VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * 3

3 * 0038596000 * IRFC8521V07044190 :نمونه

source :ebimeiran.ir

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 11:7 صبح     |     () نظر

بهترین بیمه شخص ثالث ،هر کس که خودرو  دارد تا حدودی با بیمه شخص ثالث آشنایی دارد.بهترین بیمه شخص ثالث ، بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که خسارت‌های احتمالی وارد شده به اشخاص ثالث و راننده را جبران می‌کند. بهترین بیمه شخص ثالث برای حمایت از عابرین پیاده و اشخاصی است که در اثر حادثه رانندگی دچار  آسیب و زیان جانی و مالی می‌شوند. این بیمه نامه که برای همه دارندگان خودرو اجباری است توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود که هر یک از آنها ممکن است در قیمت، نحوه نوع پرداخت خسارت و … با یکدیگر متفاوت باشند. این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث می‌پردازد.

چه عواملی در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است؟

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث کار ساده ای نیست. فاکتور‌های زیادی برای انتخاب شرکت بیمه با قیمت و خدمات قابل قبول و رضایت بخش وجود دارد. عواملی مثل توانگری مالی شرکت بیمه ، قیمت بیمه نامه، رضایتمندی مشتریان، پرداخت خسارت به موقع، پوشش کامل، تعداد شعب و … . هر یک از این وارد می‌تواند در تصمیم گیری ما تاثیر گذار باشند. بهترین راه برای آنکه بتوانیم شرکت بیمه مناسب تر را انتخاب کنیم شناخت درست از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت بیمه شخص ثالث است.  در ادامه عواملی که انتخاب‌های ما را  تحت تاثیر قرار می‌دهند را باهم بررسی می‌کنیم .


بهترین بیمه شخص ثالث ،توانگری مالی شرکت های بیمه

 

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید بیمه شخص ثالث می‌بایست در نظر بگیریم توانگری مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی هر شرکت بیمه به معنای توان مالی آن شرکت در پرداخت خسارت‌های وارده است. میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه تنها توسط بیمه مرکزی ارزیابی می‌شود. سالنامه آماری مرجعی است که بیمه مرکزی هر ساله میزان توانگری مالی هر یک از شرکت‌های بیمه را اعلام می‌کند. جدول زیر میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه را به شما نشان می‌دهد.

 

 

 

توضیح : هر چه نسبت توانگری بالاتر و سطح توانگری به یک نزدیکتر باشد شرکت بیمه از لحاظ توانگری شرکت بهتری است.

 

با توجه به اینکه توانگری مالی شرکت‌های بیمه به صورت سالانه تغییر می‌کند برای اطلاع از آخرین تغییرات و رتبه بندی شرکت‌های بیمه به صفحه شرکت‌های بیمه در سامانه بیمی‌لایک مراجعه کنید.

تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارات

 

شرکت‌های بیمه در سراسر ایران شعبه‌هایی را برای پرداخت خسارت ایجاد کرده اند. تعدد شعب پرداخت خسارت برای آنست که بیمه گذاران در محل زندگی خود در زمان وقوع حوادث به شعب شرکت بیمه دسترسی راحت تر داشته باشند. البته که بعضی از بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه ای را انتخاب می‌کنند که در شهر محل زندگی شان شعبه داشته باشد.  جدول زیر تعداد شعب فعال پرداخت خسارت هر یک از شرکت‌های بیمه را نشان می‌دهد.

 

 


بهترین بیمه شخص ثالث ،میزان تخفیف برای مشتریان

 

شرکت‌های بیمه به مشتریان در زمان صدور بیمه شخص ثالث تخفیفاتی در عناوین مختلف ارائه می‌دادند. میزان تخفیفات شرکت‌های بیمه می‌توانست عامل تعیین کننده تمدید یا عدم تمدید مشتری در سال بعد باشد. اگر چه این تخفیفات در سال‌های اخیر حذف شدند یا به حداقل میزان خود ارائه می‌شوند. در حال حاضر کلیه شرکت‌های بیمه تخفیف عدم خسارت را بر اساس قانون مصوب ارائه می‌دهند و در همه شرکت‌ها نرخ یکسانی دارد . جدول زیر نرخ تخفیفات عدم خسارت بر اساس آخرین تغییرات قانون نشان می‌دهد.

 

 

 

پوشش مالی

 

 

همانطور که می‌دانید یکی از تعهدات بیمه شخص ثالث، تعهدات مالی در حوادث رانندگی است. این پوشش زیان مالی وارد به اشخاص ثالث را تا سقف 2.5 درصد دیه سال جبران می‌کند. البته که در سال 1395 با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث ، میزان تعهدات مالی شرکت بیمه را می‌توان تا سقف نصف دیه افزایش داد. برای مثال در سال 1399 نرخ دیه در ماه حرام معادل 440 میلیون تومان است. بنابراین تعهدات مالی را می‌توان تا سقف 220 میلیون تومان افزایش داد. البته در سال‌های گذشته این میزان از تعهدات مالی توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شد. در نتیجه شرکت‌های بیمه ای که این مزیت را داشتند مورد استقبال بیشتری قرار می گرفتند. در حال حاضر اکثر شرکت‌های بیمه سقف تعهدات مالی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. که این شرکت‌ها را در سامانه مدیر بیمه می‌توانید به راحتی ببینید و مقایسه کنید.

 

 

علاوه بر موارد قبلی بعضی از شرکت‌های بیمه با  ارائه پوشش مازاد مالی تخفیف مناسبی بر روی نرخ بیمه ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر مبنای تفاوت قیمت شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی است که به بیمه گذاران ارائه می‌شود. به نمونه زیر توجه کنید.

 

 

 

در نمونه بالا می‌بینید که شرکت های بیمه در تعهدات مالی پایه نرخ یکسانی دارند . اما با افزایش نرخ مازاد مالی حق بیمه نهایی بیمه متغیر است. بیشترین تخفیف پوشش مازاد مالی در حال حاضر مربوط به شرکت بیمه است . شما این مقایسه را به راحتی می‌توانید در صفحه خرید آنلاین بیمه در سامانه مدیر بیمه انجام دهید .


بهترین بیمه شخص ثالث ،رضایت مندی بالای مشتریان

 

همه ما به نوعی تجربه خرید آنلاین کالایی را از سایت‌های معتبر داریم. وقتی برای خرید هر کالایی تردید داشتیم ، سعی می‌کنیم از قسمت نظرات کاربران، تجربیات خریداران دیگه را ببینیم و از کیفیت محصول مطمئن شویم. در خرید بیمه شخص ثالث نیز همین گونه است. انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث 99 بدون توجه به رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه میسر نخواهد بود. شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات بهتر رضایتمندی مشتریان را افزایش می‌دهند.


بهترین بیمه شخص ثالث ،پرداخت خسارت سیار

چند سالی است که شرکت‌های بیمه خدماتی را تحت عنوان خسارت سیار به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. خسارت سیار در واقع به انجام عملیاتی همچون تعیین خسارت و بعضا پرداخت خسارت در محل می‌گویند . در مواقعی که خودرو در جریان حادثه رانندگی آسیب شدید می‌بیند و بدون جرثقیل امکان حمل آن وجود ندارد بی شک کارشناس سیار می‌تواند مانع از تحمیل هزینه اضافی و تعویق فرآیند پرداخت خسارت شود.  این خدمات معمولا به دو صورت انجام می‌شود. در حالت اول این خدمات از سوی شرکت بیمه ارائه می‌شود در حالت دوم این خدمات توسط شرکت‌های تعیین خسارت سیار انجام می‌شود . در حال حاضر تعداد کمی‌ از شرکت‌های بیمه همچون بیمه آسیا خدمات خسارت سیار انجام می‌دهند.


بهترین بیمه شخص ثالث ،سهم از بازار

 

این سوال برای ما به وجود می‌آید که بیشترین آمار فروش بیمه شخص ثالث متعلق به شرکتی است؟ به نسبت مجموع فروش هر بیمه نامه در شرکت بیمه به کل بیمه نامه‌های صادره همه شرکت‌های بیمه سهم از بازار می‌گویند.  شرکت‌هایی که سهم از بازار بیشتری دارند مورد توجه خیلی از بیمه گذاران قرار دارند. به خاطر داشته باشید که سهم بازار به عنوان یک آیتم مجزا نمی‌تواند به تنهایی تعیین کننده خوب بودن یا بد بودن یک شرکت بیمه باشد. در کنار سهم از بازار هر شرکت، به  آیتم‌هایی مثل میزان رضایتمندی مشتریان، خدمات خسارت سیار و … توجه کافی داشته باشید.


میزان محبوبیت شرکت‌ها (بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم)

 

بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم مطمئنا نمی‌تواند فقط یک شرکت بیمه باشد. داشتن تجربیات مشترک، صدور بیمه نامه آسان تر و دریافت خسارت سریع تر در میزان محبوبیت شرکت‌ها موثر است . جدول زیر تعدادی از محبوب ترین شرکت‌های بیمه از نظر مردم را معرفی می‌کند.

 

 


بهترین بیمه شخص ثالث ،قیمت مناسب بیمه ها

 

 

همانطور که گفتیم قیمت بیمه شخص ثالث پس از تصویب قانون جدید ثالث نرخ یکسانی به خود گرفت. اما با این حال برخی از شرکت‌های بیمه با اعمال تخفیف 2.5 درصد قانونی از بیمه گذاران حق بیمه کمتری دریافت می‌کنند. علاوه بر این اگر میخواهید تعهدات مالی خود را افزایش دهید، از تخفیف شرکت‌های بیمه بر روی این پوشش استفاده کنید. تخفیفی که شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی ارائه می‌دهند متفاوت است . برای اطلاع از بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث با ورود به صفحه خرید آنلاین بیمه بیشترین تخفیف مازاد مالی را مشاهده و انتخاب نمایید.

 

source :bimilike.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 10:56 صبح     |     () نظر

 

بیمه مسئولیت چیست ،به طور کلی بیمه مسئولیت، تعهد بیمه‌گزار در مقابل ضررهای مالی و جانی به افراد ثالث است.بیمه مسئولیت چیست ، بیمه مسئولیت فقط در صورتی خسارات را پوشش می‌دهد، که مسئولیت آن بر عهده بیمه‌گزار باشد. بیمه مسئولیت چیست ،در واقع این بیمه، مسئولیت بیمه‌گزار در مقابل سایر افراد است.

بیمه مسئولیت چیست ،انواع بیمه مسئولیت

بیمه مسئولیت دارای انواع مختلفی است از جمله:

  1. بیمه مسئولیت مدنی
  2. بیمه مسئولیت قراردادی
  3. بیمه مسئولیت متقابل

بیمه مسئولیت چیست ،بیمه مسئولیت مدنی

بیمه مسئولیت چیست ،بیمه مسئولیت مدنی تعهداتی را شامل می‌شود که بر اساس قانون، بیمه‌گزار بر عهده دارد و اگر حادثه یا اتفاقی رخ دهد، بیمه‌گزار باید پاسخگو باشد. این نوع بیمه انواع گوناگونی دارد و معمولا در هر شرایطی که فردی مسئولیتی را عهده‌دار است، بیمه مسئولیت نیز تعریف شده است. همچنین به دلیل اختلاف بسیار در مقدار ریسک مسئولیت‌های گوناگون، بیمه مسئولیت در انواع مختلف وجود دارد. برخی از انواع بیمه مسئولیت عبارتند از:

  • بیمه مسئولیت چیست ،بیمه مسئولیت مدنی عمومی

با داشتن این نوع بیمه، اشخاص در مقابل زیان‌های مالی و جانی غیرعمد که در کارهای روزانه به افراد ثالث وارد می‌کنند، بیمه می‌شوند.

  • بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای

بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای در واقع تعهد اشخاص در مقابل افراد ثالث در رابطه با مشاغل است.بیمه مسئولیت چیست ، این شکل از بیمه مسئولیت، دارای انواع گوناگونی مانند بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، بیمه مسئولیت مهندسی، بیمه مسئولیت پزشکان و… است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

این نوع بیمه، تعهد تولیدکننده در مقابل مصرف‌کننده است. طبق این گونه بیمه اگر محصول تولید شده سبب به وجود آمدن ضرر مالی یا جانی برای مصرف‌کننده شود، این نوع از بیمه مسئولیت بر اساس بیمه‌نامه ضرر و زیان وارد شده را جبران می‌کند. لازم به ذکر است این بیمه می‌تواند برای فروشندگان و توزیع‌کنندگان نیز استفاده شود.

  • بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان

این شکل از بیمه تعهد می‌کند خطا، اشتباه و کوتاهی پزشکان و پیراپزشکان را در عمل‌های جراحی، آزمایش‌ها و… بر اساس بیمه‌نامه بر عهده بگیرد. بیمه مسئولیت چیست ،در این نوع بیمه تمامی تعهدات قانونی پزشک نسبت به بیمار، به شرکت بیمه انتقال یافته و بیمه‌گر در زمان لازم پاسخگو خواهد بود.

اگر پزشک اقدام به درمان بیمار کرده و یا دستور درمان او را صادر کند، بیمه مسئولیت پزشکان بر اساس بیمه‌نامه، تعهد پزشک را در مقاب  بیمار بر عهده می گیرد. حتی اگر درمان با رضایت کامل بیمار یا ولی قانونی او صورت بگیرد.

بیمه مسئولیت چیست ،خسارات تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان

زیان هایی که در صورت وقوع تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان قرار می‌گیرند شامل موارد زیر است:

  1. غرامت فوت در بیمه مسئولیت پزشکان
  2. غرامت نقص عضو در بیمه مسئولیت پزشکان
  • غرامت فوت

اگر بیمار به دلیل قصور و اشتباه پزشک یا پیراپزشک فوت کند، وراث قانونی او می توانند برای دریافت غرامت اقدام کنند. مبلغ این غرامت برابر با مبلغ دیه در ماه‌های عادی یا ماه‌های حرام است.

  • غرامت نقص عضو

اگر اشتباه و قصور پزشک یا پیراپزشک سبب ایجاد نقص عضو در بیمار شود، بیمه وظیفه دارد خسارت بیمار را پرداخت کند. حداکثر مبلغ تعهد این خسارت به وسیله پزشک (بیمه‌گزار) تعیین می‌شود و بیمه مسئولیت پزشکان تا میزان مبلغ تعیین شده باید هزینه زیان به وجود آمده را پرداخت کند.


بیمه مسئولیت چیست ،موارد خارج از پوشش

– انجام هر فعالیتی  خارج از حد تعهد کاری و صنفی پزشک و پیرا پزشک.

–استفاده از مشروبات الکلی، استعمال مواد مخدر یا داروی خواب آور که تمرکز و هوشیاری موردنیاز جهت انجام وظیفه را از پزشک یا پیراپزشک سلب کرده و موجب بروز خطا شود.

– انجام هر فعالیتی که خارج از ضوابط پزشکی و یا خلاف قوانین و مقررات جاری باشد.

– هر گونه آسیبی که منشاً آن تشعشعات یونیزه کننده یا رادیو اکتیو و انرژی هسته‌ای باشد، مگر درصورتی که استفاده از این موارد برای معالجه بیمار لازم و ضروری باشد.

– هر گونه خسارت ناشی از عدم النفع. عدم‌النفع در این موضوع به معنی محروم ماندن از منفعت یا کسب درآمد به دلیل اتفاق پیش آمده است.

  • بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

این بیمه نیز از زیرشاخه‌های بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای است که مسئولیت کارفرمایان را در برابر زیان‌های به وجود آمده به کارکنان و کارمندان به عهده می‌گیرد.بیمه مسئولیت چیست ، بر اساس این بیمه‌نامه اگر حادثه‌ای رخ دهد، بیمه ضررهای مالی و جانی وارده شده را جبران می‌کند. در این نوع بیمه کارمندان استخدامی، قراردادی، روزمزد و… هیچ فرقی با هم ندارند و تمامی کارمندان یا کارگران می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

  • بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین در ساختمان‌ها

طبق بیمه‌نامه مسئولیت حرفه ای مهندسین‌، مسئولیت حرفه‌ای این افراد در ارتباط با طراحی، محاسبه و بازرسی ساختمانی تحت پوشش قرار می‌گیرد. بیمه مسئولیت چیست ،بر اساس قوانین بیمه مسئولیت، قانون نظام مهندسی ساختمان، قانون شهرداری و آئین‌نامه‌‌های اجرایی مرتبط، مسئولیت مهندسین نسبت به مالکین ساختمان‌ها، افراد ثالث (مانند همسایگان، عابرین و …) و کارکنان اجرایی پروژه ساختمانی تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهد گرفت. مسئولیت بیمه‌ای به منظور آسیب بدنی تا میزان دیه قانونی برای هر نفر و به منظور خسارت مالی بر اساس درخواست مهندس طراح است.

بیمه مسئولیت قراردادی

این شکل از بیمه مسئولیت بر اساس قانون و به صورت یک توافق قراردادی میان طرفین است. بیمه مسئولیت چیست ،این بیمه، تعهد اشخاص در قبال قرارداد ضمنی و صریحی است که فرد به دلیل کم‌کاری و کوتاهی بر عهده می گیرد.

بیمه مسئولیت متقابل

این نوع از بیمه مسئولیت در حقیقت تعهدی متقابل در مقابل افراد دیگر است؛ یعنی تعهدی یک جانبه از سمت یک شخص به شخص دیگر. این نوع بیمه، پوشش‌های بسیار زیادی دارد و از انعطاف بسیاری مطابق با شرایط بیمه‌گزار برخوردار است. به سبب محدود نبودن و باز بودن شرایط و پوشش‌های این بیمه معمولا شرکت‌های زیادی این نوع را ارائه نمی‌دهند و یا از پذیرفتن آن خودداری می‌کنند.


بیمه مسئولیت چیست ،عوامل موثر در قیمت بیمه مسئولیت

در تمامی انواع بیمه‌نامه‌های مسئولیت، از جمله پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت تعداد دفعات زیان‌های تحت پوشش است. در بیمه‌نامه‌های مسئولیت تعداد دفعات زیان‌های اصلی ذکر شده و مبلغ حق بیمه طبق آن‌ها محاسبه می‌شود. بیمه مسئولیت چیست ،اما به دلیل اینکه بیمه‌گزار می‌تواند تقاضای پوشش زیان‌های اضافی را نیز داشته باشد، حق‌بیمه این موارد نیز به حق‌بیمه اصلی اضافه می‌شود. در واقع به ازای هر پوشش اضافی مبلغی به حق‌بیمه اضافه خواهد شد.

وظایف و مسئولیت بیمه‌گزار و بیمه‌گر در بیمه مسئولیت

  1. در تمام بیمه‌نامه‌ها، تا زمانی که حق بیمه پرداخت شود، بیمه‌نامه بر قرار خواهد بود و فرد تحت پوشش است.بیمه مسئولیت چیست ، در نتیجه اگر فرد متقاضی حق بیمه خود را نپردازد، بیمه‌گر می‌تواند بر اساس مفاد مندج در قرارداد، ‌نسبت به فسخ یا تعلیق قرارداد اقدام کند.
  2. اگر میزان ریسک در بیمه‌نامه‌های مسئولیت به هر دلیلی عوض شود بیمه گزار لازم است تا به شکل کتبی شرایط را به بیمه‌گر اعلام کند.
  3. رعایت اصل حسن نیت در این نوع از بیمه نیز مانند تمامیبیمه‌ها لازم است. بیمه‌گزار موظف است اطلاعات کامل و صحیح در مورد نحوه فعالیت خود به شرکت بیمه‌گر ارائه کند.
  4. در صورتی که بیمه‌گزار به پرداخت دیه محکوم شود، بیشترین تعهد بیمه‌گر برابر با ارزان‌ترین نوع دیهبرای هر یک از آسیب دیدگان است.
  5. بیمه‌گزار وظیفه دارد هنگام به وجود آمدن خسارت حداکثر تا 5 روز بعد از وقوع آسیب، بیمه‌گر را از این موضوع مطلع کند.
  6. اگرحادثه‌ای رخ دهد و میزان تعهد و مسئولیت بیمه‌گزار برای بیمه‌گر مشخص باشد، بیمه‌گر می‌تواند پیش از صادر شدن رای دادگاه خسارت را پرداخت کند.

بیمه مسئولیت چیست ،خرید بیمه مسئولیت

همان گونه که پیش‌تر عنوان شد، بیمه مسئولیت از انواع گوناگونی تشکیل شده است و هر زمان که بتوان تعهدی در مقابل یک فرد یا گروهی از افراد تعریف نمود، بیمه مسئولیت نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

بیمه مسئولیت چیست ،به منظور خرید بیمه مسئولیت لازم است ضمن مراجعه به یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه مورد نظر و ارائه مدارک لازم، توضیحات کاملی در ارتباط با تعهدات مورد نیاز خود مطرح کنید. در صورتی که بخواهید از این طریق بیمه را خریداری کنید، ممکن است بررسی تمامی شرکت‌های بیمه و بدست آوردن اطلاعات در مورد شرایط و حق بیمه آن‌ها دشوار بوده و زمان زیادی را به خود اختصاص دهد.

source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 10:53 صبح     |     () نظر

 

بیمه اتش سوزی چیست؟

بیمه اتش سوزی ،ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر جهان از نظر رخداد حوادث طبیعی محسوب می شود و متاسفانه آتش سوزی نیز یکی از حوادث رایج در کشور می باشد. بیمه اتش سوزی ،به طوری که روزانه بیش از 50 حادثه آتش سوزی در کشور رخ می دهد.بیمه اتش سوزی ، چنین حوادثی علاوه بر خسارت های جانی دردناک آن، خسارت های مالی فراوانی برای افراد به بار می آورد که البته با بیمه اتش سوزی ، می توان خسارت های مالی را تا حد بسیار زیادی جبران نمود.
در بیمه اتش سوزی ، زیان های مالی یا مادی که بر اثر وقوع آتش سوزی به اموال و دارائی های منقول و یا غیرمنقول بیمه گذار وارد می شود، به عهده شرکت بیمه است.

بیمه اتش سوزی چه خساراتی را پوشش می دهد؟

بیمه اتش سوزی ، در حالت عادی و بدون خرید پوشش های اضافی، خسارت های مالی ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار را تحت پوشش قرار می دهد. بنابراین در بیمه نامه آتش سوزی خسارت های مالی جبران می شود نه خسارت های جانی و بدنی، در نتیجه اگر صدمه ای به افراد برسد بیمه اتش سوزی ، آن را پوشش نمی دهد.
برای جبران خسارات ناشی از خطراتی مثل سیل، زلزله، طوفان، نشست زمین، نوسانات برق و… لازم است پوشش هریک از این خطرات را به صورت جداگانه خریداری و به بیمه نامه خود اضافه کنید. در این صورت مثلا با اضافه کردن پوشش زلزله، علاوه بر جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار، کلیه خسارات به وجود آمده از زلزله هم تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

پوشش های اضافی بیمه اتش سوزی:

بعضی از خسارت ها هستند که تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی قرار نمی گیرند و باید پوشش آن ها را به صورت جداگانه خریداری و به بیمه نامه اضافه کرد. به این پوشش ها پوشش اضافی بیمه اتش سوزی گفته می شود و شامل موارد زیر است:

  • زلزله و آتشفشان: خساراتی که به طور مستقیم در اثر زمین لرزه و یا آسیب های جانبی ناشی از زلزله و آتشفشان به مکان بیمه شده وارد شود.
  • شکست شیشه: شکسته شدن شیشه های ساختمان مورد بیمه در اثر حادثه یا برخورد جسم خارجی تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد.
  • سرقت با شکست حرز: در این پوشش جبران خسارت های مالی وارد شده به بیمه گذار در نتیجه دزدی با شکست حرز امکان پذیر می باشد. سرقت با شکست حرز به معنی این است که دزدی با از بین بردن یک مانع مثل شکستن یک قفل انجام شده باشد.
  • ترکیدن لوله آب: جبران خسارات ناشی از ترکیدگی تانکرها و لوله کشی و فاضلاب دستگاه های آبرسانی که در محل مورد بیمه نصب شده است.
  • ضایعات ناشی از برف و باران: جبران خسارات ناشی از آب باران و ذوب شدن برف در این پوشش ارائه می شود. مشروط بر اینکه آب از طریق بام و یا گرفتگی لوله ها، لبریز شدن آبراه ها و ناودان ها به محل مورد بیمه نفوذ کرده باشد.

انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی به نیازهای شما و به شرایط مکانی که قصد خرید بیمه آتش سوزی را برای آن دارید، بستگی دارد. مثلا ممکن است بعضی از افراد به دنبال بیمه نامه ای با حداقل پوشش و حداقل قیمت باشند و برخی دیگر کامل بودن پوشش ها را مدنظر قرار دهند.
البته می توان معیارهای مهمی را برای انتخاب بهترین بیمه اتش سوزی در نظر گرفت. معیارهایی مثل سطح توانایی مالی شرکت بیمه مورد نظر، کیفیت پرداخت خسارت آن، کامل بودن پوشش های ارائه شده، قیمت بیمه نامه و …
همان طور که اشاره کردیم یکی از معیارهای مهم برای برخی از افراد، قیمت بیمه آتش سوزی و ارزان بودن آن است. اما باید گفت که از ارزان ترین بیمه آتش سوزی همیشه نمی توان بالاترین کیفیت خدمات و پرداخت خسارت را انتظار داشت و باید علاوه بر قیمت به معیارهای دیگر نیز توجه نمود.

قیمت بیمه زلزله و اتش سوزی

نرخ بیمه زلزله و آتش سوزی به 6 عامل زیر بستگی دارد:

  1. ارزش ساختمان
  2. ارزش اثاثیه و اموال موجود در ساختمان
  3. خطرات اضافی
  4. انواع شرایط بیمه اتش سوزی
    • بیمه نامه با سرمایه ثابت: خسارت ها براساس مبلغ سرمایه مندرج در بیمه نامه پرداخت می شود.
    • بیمه نامه با شرایط توافقی: پس از توافق بیمه گر و بیمه گذار در مورد شرایط و میزان سرمایه، رسیدگی و پرداخت خسارت بر اساس مبلغ توافق شده انجام خواهد شد.
    • بیمه با شرایط اظهارنامه ای (شناور): این پوشش معمولا برای انبارها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه سرمایه موجود در انبارها متغیر است، در پایان هرماه میزان سرمایه و موجودی انبار را در غالب یک اظهارنامه به بیمه گر اطلاع می دهند و هنگام بروز خسارت این اظهارنامه ملاک محاسبه خواهد بود.
    • بیمه با شرایط جایگزینی و بازسازی: این نوع از بیمه نامه برای مقابله با افزایش قیمت ناشی از تورم و نوسانات بازار است و شرکت بیمه متعهد به جبران خسارت به نرخ روز و به منظور جایگزینی مورد بیمه خواهد بود؛ به شرطی که بیمه گذار اموال خود را به ارزش واقعی بیمه کرده باشد.
    • بیمه نامه فرست لاس (First Loss): در شرایطی از بیمه نامه فرست لاس استفاده می شود که بیمه گذار اطمینان دارد هر اندازه خسارت شدید باشد امکان از بین رفتن تمام مورد بیمه وجود ندارد؛ مانند زمانی که اموال بیمه شده درسطح جغرافیایی بسیار وسیعی پراکنده باشد و یا ریسک برای اموال بیمه شده متفاوت باشد. (مثل ریسک متفاوت برای موجودی انبارهای عمومی)
  5. تخفیف های بیمه اتش سوزی
  6. میزان ریسک
    • ریسک مورد بیمه: شرایط و ویژگیهای مورد بیمه در این حالت ملاک تعیین میزان ریسک است. مثلا میزان ریسک انبار مواد قابل اشتعال خیلی بیشتر از انبار مواد اولیه پوشاک است و حق بیمه آن نیز بیشتر خواهد بود.
    • ریسک محل قرارگیری مورد بیمه: در این حالت تاثیر شرایط محیطی بر میزان ریسک بروز حادثه بررسی می شود. مثلا در مناطق با تراکم بالای جمعیت (مانند بازار تهران) میزان ریسک و متعاقبا حق بیمه اتش سوزی بیشتر است.

انواع بیمه اتش سوزی

به طورکلی مکان هایی که در بیمه آتش سوزی تحت پوشش قرار می گیرند به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. منازل مسکونی
  2. مراکز صنعتی
  3. مراکز غیرصنعتی

بیمه اتش سوزی و زلزله برای خانه های اجاره ای

خرید بیمه آتش سوزی و زلزله تنها برای جبران خسارت های وارد شده به ساختمان نیست. اموال و اثاثیه موجود در ساختمان نیز تحت پوشش این بیمه اتش سوزی قرار می گیرند و خسارات وارد شده به آنها جبران خواهد شد. با این اوصاف ساکنین خانه های اجاره ای می توانند فقط اموال و اثاثیه متعلق به خود را به تنهایی در مقابل خطرات اصلی آتش سوزی و خطرات جانبی مثل زلزله، سیل، طوفان و… بیمه کنند. در این حالت حق بیمه نهایی تنها بر اساس ارزش اموال و اثاثیه موجود در ساختمان محاسبه می شود و ارزش بنا تاثیری بر نرخ بیمه نامه نخواهد داشت. علاوه بر این صاحبان ساختمان ها نیز می توانند به صورت جداگانه بنای متعلق به خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و خسارات وارد شده در اثر حوادث احتمالی را جبران نمایند.

بیمه زلزله چیست؟

بیمه زلزله یکی از پوشش های اضافی بیمه اتش سوزی است و در صورت بروز زلزله، خسارت های وارد شده به بنای ساختمان و اموال و دارایی های موجود در آن را تحت پوشش قرار می دهد.
با خرید پوشش زلزله ی بیمه آتش سوزی و با پرداخت مبلغی اندک، کلیه خسارت هایی که بر اثر وقوع آتش سوزی یا زلزله به اموال و دارایی های شخص بیمه گذار وارد شود، جبران خواهد شد.
ذکر این نکته ضروری است که خرید بیمه زلزله به تنهایی امکان پذیر نیست. همان طور که گفتیم زلزله یکی از پوشش های جانبی بیمه آتش سوزی است و برای خرید آن، حتما باید یک بیمه آتش سوزی با پوشش زلزله خریداری نمود.
پوشش زلزله در بیمه اتش سوزی فقط خسارت های مالی رخ داه در یک زلزله را جبران می کند و هیچ تعهدی در برابر خسارت های جانی ناشی از زلزله ندارد.

محاسبه بیمه زلزله

قیمت بیمه زلزله به معیارهای مختلفی بستگی دارد و بر اساس عوامل زیر تعیین می شود:

  1. نوع سازه و اسکلت بندی: تقسیم بندی سازه ها در شرکت های بیمه شامل آجری، فلزی، بتنی و گلی می باشد.
  2. متراژ ملک: هرچه ملک بزرگ تر باشد، نرخ بیمه زلزله آن نیز بیشتر می شود.
  3. هزینه ساخت هر مترمربع بنا: هر چه هزینه ساخت هر مترمربع از بنا بیشتر باشد، باید مبلغ بیشتر برای خرید بیمه زلزله پرداخت کنید.
  4. ارزش لوازم منزل: ارزش اثاثیه و لوازم منزل نیز به صورت مستقیم بر قیمت بیمه زلزله تأثیرگذار است.
  5. محل جغرافیایی و یا شهری که ملک در آن قرار دارد:اینکه مکان مورد نظر در چه شهر و خطه ی جغرافیایی قرار دارد، بر مبلغ حق بیمه تأثیر می گذارد.کشور ایران از نظر احتمال وقوع زلزله به 5 منطقه از حداقل خطر به حداکثر خطر تقسیم می شود.
    • منطقه 1 (حداقل خطر): اصفهان، اراک، همدان، سنندج و …
    • منطقه 2 : یزد، شهرکرد، ابهر، سوسنگرد و …
    • منطقه 3 : اهواز، مشهد، بوشهر، فریمان و …
    • منطقه 4 : شیراز، زاهدان، زنجان، ایلام، تبریز، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری، کیش،…
    • منطقه 5 (حداکثر خطر): تهران، کرج، قم، قزوین، کرمان و …

شرایط بیمه زلزله منازل

همان طور که گفتیم پوشش زلزله یکی از پوشش های اضافی در بیمه اتش سوزی است و این بیمه نامه به سه شکل مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی صادر می شود.
در بیمه زلزله و آتش سوزی منازل مسکونی شما می توانید ساختمان و اثاثیه خود را در برابر خطرهای مهم تحت پوشش این بیمه نامه از جمله خطر زلزله بیمه کنید. در بیمه زلزله منازل امکان بیمه کردن بنا و اثاثیه به صورت همزمان و یا جداگانه وجود دارد، به این صورت که شما می توانید فقط اثاثیه، بنا و یا هر دو را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

بهترین بیمه زلزله

برای معرفی یک بیمه زلزله به عنوان بهترین بیمه زلزله، باید عوامل بسیاری را مدنظر قرار داد.
طبق نظر کارشناسان بیمه ای، تعداد فروش بیمه نامه های آتش سوزی با پوشش زلزله، میزان رضایت مندی بیمه گذاران از بیمه اتش سوزی خود، میزان توانگری مالی شرکت های بیمه و میزان تعهد آن ها در پرداخت خسارت از مهمترین عوامل ارزیابی بیمه زلزله می باشد.
شما می توانید برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی و بیمه زلزله از مشاوره های بی طرفانه و تخصصی کارشناسان مدیر بیمه استفاده کنید و بهترین بیمه را برای منزل خود خریداری کنید.

پرداخت خسارت در زمان زلزله چگونه تضمین می شود؟

نگرانی بزرگی که در مورد بیمه زلزله وجود دارد، تضمین پرداخت خسارت در روز وقوع حادثه است. شاید برای بعضی از مردم این نگرانی وجود داشته باشد که در زمان وقوع زلزله به علت بحران به وجود آمده، شرکت های بیمه از پرداخت خسارت ناتوان شده باشند. برای برطرف شدن این نگرانی باید به گستردگی شرکت های بیمه اشاره کرد و همچنین به این نکته توجه نمود که شرکت های بیمه ای منحصر به یک شهر خاص نبوده و با وقوع حادثه در یک شهر، توانایی مالی و خدماتی خود را از دست نخواهند داد. علاوه بر این کلیه شرکت های بیمه به منظور اطمینان بیشتر برای شرایط خاص و بحرانی تحت پوشش بیمه های اتکایی قرار دارند. بیمه های اتکایی معمولا در مناطق آزاد و کشورهای خارجی قرار گرفته اند و با نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه، انجام تعهدات آنها را به صورت جداگانه تضمین می کنند تا جای هیچ گونه نگرانی وجود نداشته باشد.

خرید اینترنتی بیمه اتش سوزی و زلزله از مدیر بیمه

برای خرید بیمه آتش سوزی از سایت مدیر بیمه 4 مرحله پیش رو دارید:

  • مشخصات منزل خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. مشخصاتی مثل: نوع سازه ساختمان, ارزش اثاثیه و متراژ ساختمان.
  • در مرحله بعد می توانید نرخ و شرایط بیمه اتش سوزی منزل خود را در برترین شرکت های بیمه کشورمشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت های خود یکی از بیمه ها را انتخاب کنید.
  • پس از تأیید اطلاعات در مرحله بعد باید اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و … را وارد کنید.
  • در مرحله نهایی می توانید نحوه پرداخت حق بیمه (پرداخت آنلاین یا پرداخت در محل)را انتخاب کرده و هزینه بیمه نامه خود را به یکی از این دو روش پرداخت کنید.
  • بیمه نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد.
source :azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 10:47 صبح     |     () نظر

خرید بیمه ماشین ،تصادفات جاده‌ای و شهری همواره حادثه‌ساز است.خرید بیمه ماشین ، حوادثی که بعضا منجر به خسارت‌های مالی و جانی سنگینی می‌شود. خرید بیمه ماشین ،بیمه شخص ثالث برای پوشش این حوادث تشکیل‌شده است.خرید بیمه ماشین ، قدمت بیمه در دنیا به سال سال 1898 میلادی باز می‌گردد.خرید بیمه ماشین ، در ایران نیز در سال 47 برای اولین بار قانون بیمه اتومبیل تصویب شد. خرید بیمه ماشین ،بیمه شخص ثالث از سال 1387 و به دنبال مصوبه مجلس الزامی شد.خرید بیمه ماشین ، در صورت تصادف و ایجاد خسارت جانی یا مالی به افراد دیگر، بیمه شخص ثالث خسارت وارده را جبران و هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.خرید بیمه ماشین ، در حقیقت بیمه شخص ثالث برای حمایت از رانندگان تشکیل شده است. خرید بیمه ماشین ،در بسیاری از تصادفات، هزینه‌های وارده بسیار سنگین و خارج از توان راننده است.

خرید بیمه ماشین ،چرا بیمه شخص ثالث به این نام شناخته می‌شود؟

در بیمه‌ شخص ثالث راننده وسیله نقلیه شخص اول، شرکت بیمه‌ شخص دوم و فرد زیان دیده شخص ثالث به حساب می‌آید و علت نام‌گذاری بیمه شخص ثالث نیز همین موضوع است.

خرید بیمه ماشین ،بیمه شخص ثالث چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

بیمه شخص ثالث شامل خسارات مالی و جانی است. منظور از خسارت مالی هر نوع خسارتی است که به اموال شخص ثالث وارد شود. آسیب‌دیدگی خودروها در تصادفات را باید مصداق بارز خسارت مالی به حساب آورد. این خسارت توسط بیمه شخص ثالث پرداخت می‌شود. جدای از خسارات مالی، یکی از اصلی‌ترین وظایف بیمه شخص ثالث پرداخت خسارات جانی است.خرید بیمه ماشین ، هر نوع آسیب جسمی که به فرد ثالث وارد شود یا باعث مرگ او شود، خسارت جانی است. شرکت بیمه از طریق پرداخت دیه یا ارش متعهد به جبران خسارت وارده است. ارش نوعی از دیه است که توسط پزشکی قانونی و رای قاضی تعیین می‌شود.


خرید بیمه ماشین ،قیمت بیمه شخص ثالث سال 1400 چگونه محاسبه شده است؟

نرخ بیمه شخص ثالث به صورت سالانه اعلام می‌شود. چند فاکتور مهم در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث اثرگذار است که در ادامه به صورت دقیق‌ هر یک را بررسی می‌کنیم:

1. حق بیمه پایه؛ مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت بیمه

قوه قضاییه کشور هر سال مبلغی را برای دیه کامل انسان در ماه حرام اعلام می‌کند. با توجه به ضوابط و فرامین دینی، دیه در ماه‌های حرام بیشتر از ماه‌های غیر حرام است. رقم دیه ماه حرام، تعیین‌کننده حق بیمه و تعهدات بیمه شخص ثالث است. ماه‌های ذی‌الحجه، ذی‌القعده، رجب و محرم چهار ماه حرام در سال قمری هستند.خرید بیمه ماشین ، در سال 1400 دیه کامل انسان در ماه‌های حرام 640 میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام 440 میلیون تومان تعیین‌شده است. به استناد رقم تعیین‌شده قوه قضاییه حداقل پوشش مالی در سال 1400 معادل یک چهلم دیه کامل انسان در ماه‌های حرام است. به عبارت دقیق‌تر این عدد معادل 16 میلیون‌تومان است. سازمان بیمه مرکزی با استناد به این مبلغ حداقل و حداکثر حق بیمه پایه را محاسبه و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌کند.

2. خرید بیمه ماشین ،نوع وسیله نقلیه؛ تعیین کننده ریسک شرکت بیمه گر

همه وسایل نقلیه به یک‌اندازه در معرض تصادف نیستند. میزان ریسک وسایل نقلیه متفاوت است. نوع کاربرد وسیله نقلیه نشان‌دهنده ریسک و هزینه در حوادث رانندگی است. برای مثال تاکسی‌ها و خودروهای حمل و نقل بیشتر از سایر وسایل در معرض تصادف هستند و حق بیمه‌ ‌آن‌ها بیشتر است. معمولا این حق بیمه 10 تا 20 درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه عادی است.

3. عدم خسارت بیمه شخص ثالث؛ تخفیف در صورت تصادف نکردن

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت بیمه شخص ثالث، عدم خسارت است. خرید بیمه ماشین ، مالک یا راننده خودرو از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده باشد، تخفیف بیشتری دریافت می‌کند.

4.خرید بیمه ماشین ،جریمه دیرکرد؛ همیشه باید بیمه داشته باشید

با توجه به اجباری بودن قانون بیمه شخص ثالث، در صورتی که شخص به هر دلیلی دیرتر از موعد نسبت به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود اقدام کند، بایستی حق بیمه بیشتری هم پرداخت کند. خرید بیمه ماشین ،جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و حداکثر 365 روز است. به عبارت دیگر در صورتی که دو سال از اعتبار بیمه‌نامه بگذرد، تنها یک سال آن مشمول جریمه است.

5. تعهدات مالی شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه تعهدات مالی مختلفی را در اختیار رانندگان می‌گذارند. به عبارت بهتر مبلغ حداقل پوشش مالی، کف تعهدات یک شرکت بیمه است. اما هر شرکت بیمه می‌تواند تعهدات بالاتری را هم متقبل شود. در این صورت شخص بیمه‌کننده اتومبیل باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کند.

6. تخفیف شرکت های بیمه‌ای

بیمه مرکزی هر سال حداقل و حداکثر حق بیمه را تعیین می‌کند. شرکت‌های بیمه‌ای برای جذب مشتریان بیشتر تخفیف‌هایی را برای پرداخت در نظر می‌گیرند. این تخفیف شرکت‌های بیمه‌ای نیز بر روی نرخ بیمه شخص ثالث اثرگذار است.

7. اعتبار بیمه‌نامه‌ها

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث متغیر است.خرید بیمه ماشین ، این مدت می‌تواند از چند روز تا یک‌سال باشد. معمولا اشخاص تمایل دارند که بیمه‌نامه‌ها را به صورت سالانه تهیه کنند. چراکه ریسک بیمه‌های کوتاه مدت بیشتر از بیمه‌نامه‌های بلندمدت است. با توجه به 7 عامل بالا، قیمت بیمه شخص ثالث برای خودرهای مختلف متفاوت است.

خرید بیمه ماشین ،در صورتی که بیمه شخص ثالث را تمدید نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث، علاوه بر جریمه دیرکرد تبعات دیگری نیز متوجه مالک خودرو خواهد شد. اولین و مهم‌ترین اتفاق، توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است. در صورتی که پلیس خودرویی را متوقف کند و خودرو بیمه نداشته باشد، اتومبیل به پارکینگ منتقل‌ می‌شود. از طرف دیگر در صورت تصادف بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، شرکت بیمه هیچ مسئولیتی برای پرداخت خسارت ندارد و تمامی خسارت بر عهده راننده خواهد بود. همچنین خرید و فروش خودرو بدون بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع و غیرقابل انجام است.

خرید بیمه ماشین ،در جدول زیر نرخ بیمه اعلام شده سال 1400 به تفکیک وسایل نقلیه مختلف، مشخص شده است.

وسیله نقلیه حق بیمه (ریال)
سواری کمتر از 4 سلیندر 19.375.000
  پیکان، پراید و سمند 22.943.000
  سایر 4 سلیندرها 26.971.000
  بیش از 4 سلیندر 30.184.000


مبلغ حق بیمه برای وسیله نقلیه سواری با کاربری آژانس، کرایه و مسافرکش شخصی درون شهری، 10 درصد و سواری کرایه و مسافرکش شخصی برون‌شهری، 20 درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه است.

وسیله نقلیه حق بیمه (ریال)
موتورسیکلت گازی 4.810.000
  دنده‌ای 1 سلیندر 5.876.000
  2 سلیندر و به بالا 6.455.000
  دنده‌ای دارای سه‌چرخ یا ساید کار 6.942.000
وسیله نقلیه حق بیمه (ریال)
بارکش تا 1 تن 23.735.000
  بیش از 1 تن تا 3 تن 28.580.000
  بیش از 3 تن تا 5 تن 36.176.000
  بیش از 5 تن تا 10 تن 46.348.000
  بیش از 10 تن تا 20 تن 53.933.000
  بیش از 20 تن 57.159.000
سایر کشاورزی 9.945.000
  راه‌سازی و ساختمان 14.208.000
  حمل زباله و خیابان پاک کن‌ها 23.090.000


خرید بیمه ماشین ،در صورتی‌که وسایل نقلیه بارکش برای حمل موادمنفجره به کار رود، 50 درصد و چنانچه برای حمل مواد سوختنی مایع و گازی شکل استفاده شود، 25 درصد به حق‌بیمه اضافه می‌شود.

وسیله نقلیه حق بیمه (ریال)
استیشن، ون و مینی‌بوس 7 نفر با احتساب راننده 55.554.000
  9 نفر با احتساب راننده 57.159.000
  ون با ظرفیت 10 نفر با احتساب راننده 57.796.000
  مینی‌بوس 16 نفره با احتساب راننده 71.054.000
  مینی‌بوس 21 نفره با احتساب راننده 73.807.000
  اتوبوس 27 نفره با احتساب راننده و کمک 108.838.000
  اتوبوس 40 نفره با احتساب راننده و کمک 136.933.000
  اتوبوس 44 نفره با احتساب راننده و کمک 145.321.000


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 10:42 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >