سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه یکی از شما برادرش را در راه خدا دوست داشت، او را [از این دوستی [باخبر کند، که این کار، الفت راپایدارتر می سازد و دوستی را استوارتر می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

 

خرید بیمه آتش سوزی

خرید بیمه آتش سوزی ،هر ساله اخبار متعددی در مورد حوادث آتش‌سوزی از گوشه و کنار کشورمان به ویژه در تهران می‌شنویم؛خرید بیمه آتش سوزی ، به‌صورتی‌که سالانه در کشور حدود پنجاه هزار حادثه آتش‌سوزی رخ می‌دهد.خرید بیمه آتش سوزی ،با وجود این نرخ نفوذ بیمه آتش‌سوزی در میان مردم در بین بیمه‌های عمومی، در پایین‌ترین رتبه قرار دارد.خرید بیمه آتش سوزی ، در سال 95 شاهد حادثه ناگوار آتش‌سوزی پلاسکو بودیم. جدا از اتفاقات غم‌انگیز از دست دادن هم‌وطنانمان، خسارات مالی جبران‌ناپذیری نیز به تعداد زیادی از شهروندان و در نتیجه به اقتصاد کشور وارد شد.خرید بیمه آتش سوزی ، کسبه این ساختمان با اینکه می‌توانستند با پرداخت مبلغی ناچیز اموال خود را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی قرار دهند، به دلیل بی‌اطلاعی یا سهل‌انگاری متحمل خسارتی جبران‌ناپذیر شدند که تأثیری قابل ملاحظه بر آینده حرفه‌ای و شخصیشان گذاشت.

بیمه آتش سوزی ساختمانخرید بیمه آتش سوزی ،با توجه به شرایط مناسب و حق بیمه بسیار ناچیز بیمه آتش‌سوزی، خرید بیمه آتش سوزی ، به شدت توصیه می‌شود؛ به ویژه در کلان‌شهرهایی مانند تهران که نه نظارت جدی بر ساخت‌و‌ساز ساختمان‌های جدید آن می‌شود و نه موارد ایمنی در سازه‌های قدیمی آن مورد بازرسی و توجه قرار می‌گیرد. حادثه آتش‌سوزی در شهری مانند تهران می‌تواند با توجه به تراکم بالای شهری پیشروی سریعی در منطقه داشته باشد و خسارات ورای تصوری به بار آورد. در ادامه به توضیحاتی در مورد خرید بیمه آتش سوزی ، خواهیم پرداخت که به‌صورت شفاف لزوم و به صرفه بودن خرید این بیمه‌نامه را توجیه می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 10:32 صبح     |     () نظر

 

بیمه بنده یا بدنه؟ شاید به این موضوع فکر کرده اید که اگر با خودرویی تصادف کنید، بیمه بدنه تا چه میزانی تعهدات مالی دارد و خسارت شما را جبران می کند؟بیمه بنده یا بدنه؟ یا در یک تصادف برای دریافت خسارت بیمه بدنه چه کاری باید انجام داد؟

بیمه بنده یا بدنه؟ در این مقاله قصد داریم به طور کامل به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم و شرایط دریافت خسارت بیمه بدنه در تصادف و مراحل و مدارک لازم برای آن دریافت آن بپردازیم .

بیمه بنده یا بدنه؟دریافت خسارت بیمه بدنه در حادثه تصادف

شرکت بیمه در چهار حالت هزینه خسارت واردشده در حادثه تصادف را تحت پوشش قرار می‌دهد:

1- در حادثه تصادف راننده بیمه‌گذار مقصر شناخته شود.

در صورتی که در حادثه تصادف راننده بیمه‌گذار مقصر شناخته شود، خسارت وارد شده به افراد زیان دیده در حادثه تصادف یا همان اشخاص ثالث از بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت می‌شود.بیمه بنده یا بدنه؟ حال اگر راننده مقصر نیز طی حادثه خسارت دیده باشد و بیمه بدنه داشته باشد خسارات وارد شده به او از طرف بیمه بدنه خودش پرداخت می‌شود و اگر بیمه بدنه نداشته باشد بیمه هیچ مسئولیتی نداشته و پرداخت تمامی خسارات بر عهده خودش است.

 

 2- در حادثه تصادف راننده بیمه‌گذار مقصر شناخته نشود.

در صورتی که در حادثه تصادف راننده بیمه‌گذار مقصر حادثه نباشد و زیان دیده باشد، بیمه شخص ثالث راننده مقصر بایستی خسارات وارد شده به خودروی راننده زیان دیده را پرداخت نماید. بیمه بنده یا بدنه؟ حال در این شرایط اگر پوشش بیمه شخص ثالث راننده مقصر از خسارات وارد شده به خودروی راننده زیان دیده کمتر باشد دو حالت به وجود خواهد آمد.

حالت اول: خسارت وارد شده به خودروی زیان‌دیده بیش از سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی مقصر باشد و خودرو زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد.

برای درک بهتر این حالت به مثال زیر توجه کنید:

در صورتی که در یک حادثه تصادف خودروی راننده زیان دیده حدود 15 میلیون تومان خسارت دیده باشد و پوشش بیمه شخص ثالث خودرو مقصر تنها 10 میلیون تومان باشد.بیمه بنده یا بدنه؟ برای دریافت 5 میلیون تومان باقی مانده خسارات اگر خودروی زیان داده دارای بیمه بدنه باشد،  می‌تواند از پوشش بیمه بدنه خود استفاده کند و بیمه این مبلغ باقی مانده را به صورت اقساطی با راننده مقصر تسویه حساب خواهد کرد.

سوالی که در این حالت پیش می‌آید این است که در این صورت آیا تخفیف بیمه بدنه خودروی زیان‌دیده از بین می‌رود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، زیرا در چنین شرایطی در بیمه بدنه راننده زیان دیده نوشته خواهد شد که از پوشش ریکاوری استفاده شده است و نه تنها از سرمایه بیمه‌شده کم نخواهد شد بلکه بر تخفیف بیمه بدنه نیز تاثیری نخواهد گذاشت.

 

حالت دوم: خسارت وارد شده به خودروی زیان‌دیده بیشتر از پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی مقصر باشد و خودروی زیان‌دیده بیمه بدنه نداشته باشد.

در چنین شرایطی برای دریافت مابقی خسارات بایستی طرفین به شورای حل اختلاف مراجعه کنند تا این شورا در رابطه با اختلاف مبلغ خسارات تصمیم نهایی را اتخاذ نماید.

3- در صورتی که در حادثه تصادف راننده خودروی مقصر فرار کرده باشد.

امکان دارد خودرویی در جایی پارک باشد و خودرو دیگری با آن تصادف کرده و از محل فرار کرده باشد. بیمه بنده یا بدنه؟ در این شرایط در صورتی که خودرو زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد، فرد زیان دیده می‌تواند خسارات را از بیمه بدنه خودرو خود دریافت کند.

توجه داشته باشید در چنین شرایطی اگر از بیمه بدنه خود برای دریافت خسارت‌های وارد شده به خودرو استفاده کنید علاوه بر اینکه کلیه تخفیف‌های بیمه بدنه از بین می‌رود، سرمایه بیمه‌شده نیز کاهش می‌یابد. بنابراین قبل از استفاده بررسی کنید که آیا استفاده از بیمه بدنه مقرون به صرفه است.

البته در صورتی که راننده مقصر شناسایی شود بیمه‌گذار زیان دیده می‌تواند با درخواست خود به شرکت بیمه تخفیف بیمه بدنه و سرمایه را به حالت اولیه باز گرداند.

4- در صورتی که در حادثه تصادف خودروی زیان‌دیده در دسته خودروهای گران‌قیمت باشد.

مطابق قانون جدید بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی(تبصره های 3 و 4 ماده 8 قانون بیمه اجباری)، خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی صرفاً تا میزان خسارت متناظر وارده به گرانترین خودروی متعارف از طریق بیمه نامه شخص ثالث قابل جبران خواهد بود.

منظور از خودروی متعارف خودرویی است که قیمت آن کمتر از پنجاه درصد ( 50%) سقف تعهدات بدنی (دیه کامل مرد در ماه حرام) که در ابتدای هر سال مشخص می شود، باشد که این مبلغ در ابتدای هر سال توسط قوه قضاییه مشخص می شود. در چنین شرایطی باقی خسارت وارد شده به به خودرو زیان‌دیده از طریق بیمه بدنه پیگیری می‌شود.

به طور مثال اگر یک پژو 206 با یک بنز به ارزش 700 میلیون تومان تصادف کرده و خسارت 20 میلیون تومانی اتفاق بیافتد، و راننده پژو 206 هم مقصر حادثه باشد، در این زمان از آنجایی که خودرو زیان دیده در دسته خودروهای گران قیمت( نامتعارف )است، بیمه شخص ثالث خودرو مقصر تنها بخشی از خسارات را پرداخت خواهد کرد و پرداخت باقی مانده خسارات بر عهده شخص زیان دیده است که در صورت داشتن بیمه بدنه 206، شرکت بیمه آن را پرداخت خواهد کرد.

مدیر بیمه به عنوان اولین سامانه خرید اینترنتی بیمه، امکان مقایسه و خرید انواع بیمه را برای شما عزیزان فراهم آورده است. بیمه بنده یا بدنه؟ شما می‌توانید استعلام قیمت بیمه ثالث،  محاسبه قیمت بیمه بدنه پراید، استعلام نرخ بیمه آتش سوزی و خرید اینترنتی بیمه عمر را در مدیر بیمه تجربه کنید.

 

source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 10:26 صبح     |     () نظر

استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی یا استعلام اصالت بیمه‌نامه (استعلام بیمه مرکزی)

 

استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی ،بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خدمت” استعلام بیمه سنهاب” را به منظور تسهیل فرایند استعلام بیمه خودرو از جمله استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی ، استعلام بیمه بدنه و همچنین بررسی اصالت نمایندگان بیمه ارائه نموده است.

استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی ، محترم جهت استعلام اصالت انواع بیمه‌نامه های خود از “صفحه استعلام بیمه سنهاب” مدیر بیمه، به مراحل زیر دقت نمایید:

1. شرکت بیمه گر انتخاب شود.

2. شماره بیمه نامه چاپ شده روی بیمه نامه را در قسمت شماره بیمه نامه وارد نمایید.

3. کد ملی بیمه گذار در مورد اشخاص حقیقی و کد شناسه ملی در مورد اشخاص حقوقی در قسمت کد ملی بیمه گذار وارد نمایید.

4. شماره تلفن همراه خود را جهت اطلاع رسانی های بعدی وارد نمایید.

5. کد امنیتی را به دقت وارد نمایید.

6. دکمه استعلام را کلیک نمایید.

استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی ،استعلام بیمه خودرو

1) استعلام بیمه‌نامه با وارد کردن اطلاعات شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه و شماره تلفن همراه و کدملی بیمه‌گزار در کادرهای مربوطه

2) استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی با کد ملی. شایان ذکر است که در بیمه‌نامه‌های جدید، کد یکتا در بالای بیمه‌نامه نوشته شده است. دقت نمایید که همه بیمه‌نامه‌ها کد یکتا ندارند. به علاوه، استعلام بیمه بدنه نیز با این روش امکان پذیر است

3) وارد کردن کد VIN(کد شنایی خودرو ) و شماره تلفن همراه. کد VIN (Vehicle Identification Number) همان شماره شناسایی خودرو است که اصطلاحا شماره شاسی نیز نامیده می‌شود. این کد 17 رقمی متشکل از اعداد و حروف است که برای شناسایی خودرو ها استفاده می‌گردد. دقت نمایید که شماره تلفن همراه به نام بیمه‌گزار باشد.

4)  استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی با ارسال پیامک به شماره 30002621. دقت نمایید که خط ارسال پیامک باید به نام صاحب بیمه‌نامه باشد.

 

با روش‌های مذکور، می‌توانید اطلاعات مهم بیمه‌نامه ای نظیر سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و موعد انقضای بیمه‌نامه را مشاهده کنید. استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی در سامانه سنهاب بیمه مرکزی، استعلام دریافت خسارت هر بیمه‌نامه ای میسر است و بیمه‌گزاران محترم بتوانند با اطمینان خاطر در کوتاه‌ترین زمان، بیمه‌نامه های خود را استعلام نمایند.

 

 استعلام بیمه ثالث بیمه مرکزی از صفحه سنهاب بیمه مدیر بیمه با اهداف یاد شده در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته مقدور است.

بیمه‌گزار عزیز ، لطفا فیلترشکن خود را برای دریافت اطلاعات از بیمه مرکزی، خاموش کنید
source :bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/20:: 10:21 صبح     |     () نظر

 

استعلام بیمه ثالث ایران ،معرفی بیمه ایران

استعلام بیمه ثالث ایران ،داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است.استعلام بیمه ثالث ایران ، شرکت‌های بسیاری در ایران خدمات بیمه شخص ثالث را ارائه می‌کنند. استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه شخص ثالث در هنگام حوادث خسارت وارده را پرداخت و به نوعی پشتیبان رانندگان است. استعلام بیمه ثالث ایران ،شرکت بیمه ایران در سال 1314 تاسیس شده است.استعلام بیمه ثالث ایران ، بیمه ایران قدیمی‌ترین شرکت بیمه دولتی است. تجربه زیاد و خدمات مناسب باعث شده که اکثر افراد بیمه ایران را برای خرید بیمه شخص ثالث انتخاب کنند. استعلام بیمه ثالث ایران ،بیش‌تر از 50 درصد بازار خرید بیمه شخص ثالث مربوط به بیمه ایران است. مساله‌ای که نشان‌دهنده اعتبار و اعتماد مردم به بیمه ایران است.

استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه شخص ثالث بیمه ایران چه خساراتی را پرداخت می‌کند؟

کشور ایران در تصادفات جاده‌ای رکوددار است. مساله‌ای که باعث شده از سال 87، بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه اجباری شود.استعلام بیمه ثالث ایران ، بیمه شخص ثالث هر شرکتی از جمله ایران، تعهداتی را در برابر بیمه‌شونده دارند. بیمه ایران در برابر کسانی که از این بیمه استفاده می‌کنند، مسئول است که خسارات جانی و مالی را جبران و پرداخت کند. منظور از خسارات مالی، خساراتی است که به اموال شخص ثالث در تصادف وارد می‌شود. برای مثال خودرویی دچار خرابی شده است. حوادث جانی نیز حوادثی هستند که به واسطه آسیب‌ به بدن وارد وارد یا منجر به فوت شخص ثالث شود.

استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه شخص ثالث بیمه ایران چه مزایایی دارد؟

نرخ بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌های بیمه ثابت است. اما هر شرکت بیمه‌گر تلاش می‌کند با ارائه خدماتی متفاوت، مشتریان بیشتری را جذب خود کند. بیمه ایران یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث است.استعلام بیمه ثالث ایران ، مزایای بیمه شخص ثالث ایران شامل تعدد نمایندگی‌ها، دریافت سریع خسارت و حداکثر پوشش سقف مالی است.


استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه ایران بیشترین نمایندگی را در سراسر ایران دارد

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه ایران، تعداد بالای نمایندگی‌های این شرکت است. در صورت وقوع حادثه در هر نقطه‌ای از کشور، می‌توان به نزدیک‌ترین نمایندگی بیمه ایران مراجعه و مراحل قانونی را طی کرد.استعلام بیمه ثالث ایران ، در سایر شرکت‌های بیمه مراجعه به نمایندگی اصلی که معمولا در کلان‌شهرها است کار بیمه‌شدگان را سخت کرده است. به همین دلیل می‌توان بیمه ایران را از نظر شعب فعال و پراکنده در سراسر کشور یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌کننده بیمه شخص ثالث محسوب کرد.

استعلام بیمه ثالث ایران ،خسارت سیار؛ در محل خسارت تصادف را دریافت کنید

دریافت خسارت سایر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیمه ایران است. در صورت وقوع حادثه کافی است با بیمه ایران تماس حاصل کنید تا کارشناس بیمه به محل حادثه مراجعه کنید. روند ارزیابی و پرداخت خسارت با استفاده از سرویس خسارت سیار، راحت‌تر انجام می‌شود.

بیشترین سقف پوشش مالی در بین شرکت‌های بیمه

بیمه مرکزی هرسال کف پوشش مالی را تعیین می‌کند. اما هر شرکت بیمه می‌تواند سقف بیشتری از خسارات پوشش دهد. در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه شخص ثالث، بیمه ایران بیشترین خسارات را پرداخت می‌کند.


استعلام بیمه ثالث ایران ،نرخ بیمه شخص ثالث ایران

بیمه شخص ثالث ایران بر اساس نرخ مصوب سالانه متعهد به پرداخت خسارات وارده است. در سال 1400 دیه کامل در ماه‌های حرام 640 و در ماه‌های غیرحرام 440 میلیون تومان است. استعلام بیمه ثالث ایران ،به عبارتی اگر در یک سانحه رانندگی در ماه حرام شخص ثالث کشته شود، بایستی 640 میلیون‌تومان دیه پرداخت شود. همچنین بر اساس قوانین بیمه مرکزی، یک چهلم دیه تعیین‌شده به عنوان حداقل پوشش خسارات جانی در نظر گرفته می‌شود. نرخ بیمه شخص ثالث ایران بر اساس موارد مختلف متفاوت است. نوع خودرو، میزان تخفیف، میزان اعتبارنامه و جریه دیرکرد در کنار نرخ اعلام شده بیمه مرکزی و سقف انتخابی بیمه‌شونده میزان بیمه شخص ثالث را مشخص می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سرویس مدیر بیمه  نرخ بیمه شخص ثالث خودرو را در بیمه ایران محاسبه و مشاهده بفرمایید.

استعلام بیمه ثالث ایران ،تخفیف بیمه شخص ثالث ایران چقدر است؟

شرکت بیمه ایران برای جلب رضایت مشتریان مانند سایر شرکت‌ها از سیستم تخفیفات طبقاتی استفاده می‌کند.استعلام بیمه ثالث ایران ، به عبارت دیگر در صورت استفاده نکردن از بیمه‌ نامه در طی سال‌، شما برای پرداخت بیمه تخفیف خواهید گرفت. جدول زیر میزان تخفیف بیمه شخص ثالث را به ازای هر سال نشان می‌دهد.

تخفیف عدم خسارت بیمه ایراندرصد
سال اول (سال دوم بیمه‌نامه) 5%
سال دوم (سال سوم بیمه‌نامه) 10%
سال سوم (سال چهارم بیمه‌نامه) 15%
سال چهارم (سال پنجم بیمه‌نامه) 20%
سال پنجم (سال ششم بیمه‌نامه) 25%
سال ششم (سال هفتم بیمه‌نامه) 30%
سال هفتم (سال هشتم بیمه‌نامه) 35%
سال هشتم (سال نهم بیمه‌نامه) 40%
سال نهم (سال دهم بیمه‌نامه) 45%
سال دهم (سال یازدهم بیمه‌نامه) 50%
سال یازدهم (سال دوازدهم بیمه‌نامه) 55%
سال دوازدهم (سال سیزدهم بیمه‌نامه) 60%
سال سیزدهم (سال چهاردهم بیمه‌نامه) 65%
سال چهاردهم (سال پانزدهم بیمه‌نامه) 70%

باید دقت داشت که در اگر تصادفی صورت بگیرد، بخشی از تخفیف تمدید بیمه‌نامه از بین می‌رود. جدول زیر این نرخ را به خوبی منعکس کرده است:

تعداد خسارتیک‌باردوبارسه‌بار و بیشتر
میزان کاهش خسارت مالی 20 درصد 30 درصد 40 درصد
میزان کاهش خسارت جانی 30 درصد 70 درصد 100 درصد

برای مثال کسی که 60 درصد تخفیف بیمه ایران داشته باشد و از بیمه‌نامه خود به هنگام تصادف با خسارت جانی استفاده کند، 30 درصد از تخفیف او کسر خواهد شد.


استعلام بیمه ثالث ایران ،مراحل دریافت خسارت

خسارت در بیمه شخص ثالث شامل سه نوع خسارت بدون کروکی، خسارت با کروکی سازشی و خسارت با کروکی غیرسازشی است.

دریافت خسارت بدون کروکی

خسارت بدون کروکی تنها در شرایطی اتفاق می‌افتد که سه شرط زیر برقرار باشد:

  • خسارت مالی بوده و مبلغ خسارت کمتر از 11 میلیون تومان باشد.
  • مدارک هر دو طرف مثل بیمه‌نامه و گواهینامه کامل و بدون مشکل باشد.
  • هر دو طرف در مورد نوع خسارت و مبلغ آن توافق داشته باشند.

در صورتی که خسارت بدون کروکی باشد، طرفین حادثه به همراه خودرهای خود بایستی به شرکت بیمه مراجعه و مراحل دریافت خسارت را طی ‌کنند.

دریافت خسارت با کروکی سازشی

در صورتی که مدارک دو طرف کامل باشد و با یکدیگر توافق داشته باشند، خسارت از نوع کروکی سازشی است. البته خسارت با کروکی سازشی هم باید خسارت مالی باشد.

دریافت خسارت با کروکی غیرسازشی

در صورتی که توافقی میان رانندگان به وجود نیاید و مدارکشان کامل نباشد، کروکی غیرسازشی است. استعلام بیمه ثالث ایران ،در این شرایط دو طرف حادثه بایستی به همراه خودرو مراحل قانونی را طی کنند و در نهایت رای قانون مشخص‌کننده نحوه دریافت خسارت خواهد بود.

برای دریافت خسارت از بیمه ایران به چه مدارکی نیاز است؟

  • کروکی افسر پلیس
  • اصل بیمه‌نامه مقصر
  • گواهی‌نامه مقصر و زیان دیده
  • کارت خودرو مقصر و زیان دیده
  • سایر گزارش‌های تکمیلی از قبیل (گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس یا کارشناسان رسمی دادگستری، رای محکمه در مورد کروکی غیر سازشی)
  • عکس از قسمت‌های آسیب‌دیده

پس از برآورد خسارت و توافق بر سر مبلغ، کارشناس بایستی برگه اعلام خسارت را تکمیل و تایید کند. پس از تایید مبلغ، فرد می‌تواند برای دریافت خسارت به واحد حواله بیمه ایران مراجعه کند. سپس حواله بیمه را به بانک برده و مبلغ خسارت را دریافت می‌کند.

بر اساس قوانین بیمه ایران در خسارت‌های کمتر از 100 هزارتومان مبلغ به صورت نقدی و در مبالغ بالاتر به صورت چک تحویل داده می‌شود.

در صورت سانحه منجر به خسارات جانی، علاوه بر مدارک فوق بایستی مدارک پزشکی قانونی مصدوم و برگ معاینه جسد یا جواز دفن در صورت فوت هم برای تشکیل پرونده ارائه شود.استعلام بیمه ثالث ایران ، پس از بررسی مدارک و در صورت نیاز نظر پزشک معتمد، مبلغ خسارت جانی پرداخت می‌شود.

5 موردی که بیمه ایران هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند

بنا به قوانین جاری کشور، همه شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه شخص ثالث در برخی موارد تعهدی برای ارائه خدمات ندارند. استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه ایران نیز در صورت وقوع موارد زیر هیچ تعهدی نسبت به جبران خسارت مالی و جانی نخواهد داشت:

  • خسارت مالی که به ماشین مقصر حادثه وارد می‌شود.
  • در صورتی که زیان دیده به قصد خودکشی باعث حادثه شده باشد.
  • در صورتی که راننده مقصر به عمد باعث وقوع حادثه شده باشد.
  • در صورتی که راننده مقصر گواهینامه نداشته باشد یا گواهینامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد.
  • در صورتی که راننده مقصر در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان باعث حادثه شده باشد.
  • عکس از قسمت‌های آسیب‌دیده

استعلام بیمه ثالث ایران ،در موارد 3، 4 و 5 بیمه خسارت را پرداخت می‌کند اما تمامی خسارت به صورت کامل از مقصر حادثه باز پس گرفته خواهد شد.

 

source :itoll.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/17:: 9:21 صبح     |     () نظر

 

بیمه دندانپزشکی ،خدمات دندانپزشکی یکی از پر هزینه ترین خدمات درمانی است.بیمه دندانپزشکی ، به صورتی که در کشور ما رتبه دوم بعد از هزینه‌های بستری متعلق به هزینه‌های دندانپزشکی‌ می‌باشد. بیمه دندانپزشکی ،این هزینه رقمی در حدود 15 تا 20 درصد کل هزینه‌های خدمات درمانی-داروئی را شامل‌ می‌شود.بیمه دندانپزشکی ، همین موضوع اهمیت بیمه تکمیلی در زمینه دندانپزشکی یا به اصطلاح بیمه دندانپزشکی را مشخص‌ می‌کند.

منظور از بیمه دندانپزشکی ، در حقیقت پوشش‌هایی برای رفع عیوب و مشکلات و دردهای دندانی است.

در کشور ما خدمات دندانپزشکی نسبت به سرانه درآمد جامعه، بسیار پر هزینه است. از طرفی هم همه افراد حداقل چند بار در طول زندگی با بیماری‌های دندان و دندانپزشکی روبه رو هستند.

تا جایی که شاهد هستیم بسیاری از افراد به علت اینکه هزینه درمان دندان هایشان را ندارند از روی ناچار دندان درد‌های شدید خود را تحمل‌ می‌کنند.

همین موضوع باعث تمایل بسیاری از افراد به خرید بیمه تکمیلی شده و همچنین ضرورت توجه بیمه‌های پایه درمانی را نسبت به این خدمات نشان‌ می‌دهد.

در ادامه قصد داریم به بیمه دندانپزشکی ، شرایط و پوشش‌های آن در بیمه درمان تکمیلی‌ می‌پردازیم.

 

وضعیت حال حاضر پوشش دندانپزشکی در بیمه‌های درمانی پایه:

یکی از بیمه‌های پایه که جمعیت زیادی از افراد را تحت پوشش قرار داده، بیمه تأمین اجتماعی است.

بعضی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به بیمه شدگان خود ارائه‌ می‌دهند. اما این خدمات محدود به بعضی از خدمات ابتدایی دندانپزشکی‌ می‌شود. خدماتی مثل کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم گیری.

یکی دیگر از مشکلات این مراکز، نوبت گیری و هدر رفتن زمان مراجعه کنندگان است.

خدمات دندانپزشکی بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح هم وضعیت مشابهی با بیمه تأمین اجتماعی دارد.

به این صورت که این بیمه‌‌ها هم یک سری خدمات پایه دندانپزشکی را با تعرفه‌های کم ارائه‌ می‌دهند.

البته بیمه سلامت بابت این خدمات پایه تعرفه‌ای 30 درصدی دارد. یعنی 30 درصد هزینه‌‌ها را از فرد دریافت‌ می‌کند.

اما یکی از مشکلات اصلی اینجاست که این بیمه‌‌ها پشتیبانی مناسبی از مراجعه بیمه شده به مطب‌های دندانپزشکی خصوصی نداشته و افراد مجبور‌ می‌شوند بیشتر هزینه‌‌ها را خودشان پرداخت کنند.

همین مسئله باعث تمایل و مراجعه افراد برای خرید بیمه تکمیلی شده است.



بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی

تعهدات دندانپزشکی سازمان‌های بیمه‌گر مانند سازمان تأمین‌اجتماعی توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین می‌شود. خدمات بیمه دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • خدمات ویزیت (معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش)
  • رادیوگرافی تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ)
  • کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان عقل
  • جراحی دندان نهفته در نسج نرم
  • جراحی دندان نهفته در نسج سخت
  • جرمگیری بالای لثه
  • جرمگیری زیرلثه
  • بروساژ هر فک ( نوعی جرم گیری )
  • پرکردن تک سطحی
  • ترمیم دندان

بیمه تکمیلی؛ بهترین راه برای هزینه‌های دندانپزشکی:

با توجه به موضوعاتی که گفته شد، به نظر‌ می‌رسد بهترین و تنها ترین راه برای جبران هزینه‌های دندانپزشکی، بیمه دندانپزشکی ، یا همان پوشش دندانپزشکی در بیمه درمان تکمیلی است.

البته بیمه‌ های تکمیلی هم مثل بیمه‌های پایه بعضی از خدمات را پشتیبانی نمی‌کنند. مثل خدمات مرتبط با زیبایی فک و دندان و ایمپلنت.

خدمات بیمه دندانپزشکی چگونه است؟

در بیمه تکمیلی خدمات دندانپزشکی معمولا به دو صورت وجود دارد:

1) حالت اول:

در حالت اول بیمه‌های تکمیلی با برخی از مراکز دندانپزشکی قرارداد دارند که شما‌ می‌توانید برای خدمات مورد نیاز خود به آنها مراجعه نمایید.

بیمه دندانپزشکی ،در این مراکز تقریبا تمام خدمات دندانپزشکی پوشش داده‌ می‌شود ولی پرداخت درصدی از هزینه‌‌ها تحت عنوان فرانشیز به عهده شما خواهد بود.

2) حالت دوم:

شما‌ می‌توانید به هر مرکز دندانپزشکی یا مطبی که تمایل دارید مراجعه کنید و از خدمات دندانپزشکی استفاده نمایید.

بعد از مراجعه، امکان دریافت هزینه‌های پرداخت شده از بیمه تکمیلی وجود دارد.

البته ممکن است در بعضی مواقع برای دریافت هزینه از شرکت بیمه نیاز به تأیید پزشک معتمد بیمه یا انجام رادیوگرافی قبل و بعد از درمان داشته باشید.

بهترین پوشش دندان پزشکی بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی گروهی عموما به شکل قراردادی بین نهاد یا سازمان متقاضی بیمه، و شرکت بیمه منعقد شده و شرایط و پوشش‌های آن بر اساس توافق دوجانبه‌ی طرفین مشخص می‌شود.بیمه دندانپزشکی ، اما سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه تکمیلی انفرادی ثابت است. نکته‌ی قابل توجه این است که تنها چند شرکت محدود بیمه درمان تکمیلی را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند.

برای بسیاری از مردم پوشش دندانپزشکی از مهم‌ترین عوامل در خرید بیمه تکمیلی است. بیمه دندانپزشکی ،دندانپزشکی یکی ازپوشش‌های بیمه درمان تکمیلی می‌باشد که برای استفاده از آن باید ابتدا این بیمه‌ نامه را خریداری کنید.

 

source :azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/17:: 9:16 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >