سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشایشگر است و بخشش رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

 

بررسی بیمه ماشین ,عوامل موثر بر حق بیمه خودرو ؛ آیا حق بیمه با توجه به قیمت خودرو تعیین می‌شود؟

بررسی بیمه ماشین ،بیمه خودرو در ایران به دو دسته‌ی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تقسیم می‌شود که به بررسی نحوه تعیین میزان حق بیمه خودرو برای این دو نوع از بیمه نامه می‌پردازیم.

بررسی بیمه ماشین ،مقدار حق ‌بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه براساس ضوابط و با توجه به عوامل مؤثر بر احتمال و شدت وقوع حوادث وسایل نقلیه تعیین شده و مبلغ ریالی ارزش دیه است که از طرف قوه قضائیه تعیین می­‌شود و لزوما ارتباط خاصی با قیمت خودرو ندارد. بررسی بیمه ماشین ،مقدار حق بیمه خودرو، متناسب با ریسک تعیین می‌شود. بنابراین وسایل نقلیه و افرادی که سابقه نامطلوبی در ایجاد حوادث دارند، در مقایسه با وسایل نقلیه مطمئن‌تر و افرادی که به دلیل رعایت اصول ایمنی و مقررات رانندگی به خود و دیگران خسارت وارد نمی‌کنند،‌ ریسک متفاوت‌تری دارند و حق بیمه آن‌ها نیز متناسب با آن تفاوت می‌کند.

بررسی بیمه ماشین ،در همین رابطه طبق آمار یکی عوامل فزاینده احتمال وقوع حوادث رانندگی، عمر وسیله نقلیه است و عدالت ایجاب می‌کند که از این‌گونه وسایل نقلیه حق‌بیمه بیشتری گرفته شود. بررسی بیمه ماشین ،درحال حاضردر محاسبه حق بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، ویژگی خودروملاک عمل قرار می‌گیرد و بر خلاف اصول بیمه‌گری، هر چه خودرویی گران‌تر بوده و از استحکام و امنیت بیشتری برخوردار باشد‌, موظف است که قیمت بیش‌تری نیز برای دریافت بیمه نامه پرداخت کند.بررسی بیمه ماشین ، اگر نگاهی به معیارهای تعیین حق بیمه دریافتی در کشورهای پیشرفته بیاندازیم، متوجه این نکته خواهیم شد که معیارهای مختلفی از قبیل جنسیت و سن راننده، سابقه رانندگی او، مدل و میزان امنیت خودرو، محل تررد خودرو و مواردی از این قبیل می‌توانند در میزان حق بیمه دریافتی تأثیرگذار باشند.

لذا در مواردی لازم است تا از وسایل نقلیه با قیمت پایین‌تر که به علت امنیت کمتر سهم بیشتری در حوادث رانندگی دارند، حق‌بیمه بیشتری گرفته شود. بررسی بیمه ماشین ،البته باید توجه کرد دریافت حق بیمه بیش­تر با توجه به زندگی معیشتی دارندگان این خودروها، راه چندان صحیحی به نظر نمی‌­رسد.

اما در مورد بیمه بدنه باید گفت که مهم‌ترین موضوع در تعیین مبلغ بیمه بدنه وسیله نقلیه، ارزش مورد بیمه شده است که می‌تواند پایه محاسبه قرار گرفته و پس از آن موارد تکمیلی که جزو شرایط تحت پوشش بیمه است به مبلغ اصلی افزوده می‌شود. بررسی بیمه ماشین ،بیمه بدنه خودرو جبران کننده خسارت‌های ناشی از حوادثی است که برای خودروی مورد بیمه رخ می‌دهد و به طور معمول سه خطر اصلی حادثه، آتش‌سوزی و سرقت را شامل می‌شود. با وجود تعداد بالای تصادفات در کشور هنوز هم تنها تعداد کمی از دارندگان خودرو برای خرید بیمه‌ نامه بدنه اقدام می‌کنند.

بررسی بیمه ماشین ، موضوع در تعیین مبلغ بیمه بدنه وسیله نقلیه، ارزش مورد بیمه شده است که می‌تواند پایه محاسبه قرار گرفته و پس از آن موارد تکمیلی که جزو شرایط تحت پوشش بیمه است به مبلغ اصلی افزوده می‌شود.بررسی بیمه ماشین ، اما ممکن است این سؤال پیش آید که نوسانات قیمت خودرو تا چه اندازه بر حق بیمه دریافتی از طرف شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه تأثیر دارد؟ برخی از شرکت­‌های بیمه این امکان را در اختیار خریداران بیمه بدنه قرار می‌دهند تا با پرداخت حق بیمه بیش‌تر، نوسانات قیمت بازار را تا سقف مشخصی پوشش دهند. بررسی بیمه ماشین ،در صورتیکه که میزان تغییرات قیمت خودرو از حدود تعیین شده بیش‌تر باشد، شخص بیمه شده لازم است تا با پرداخت الحاقیه حق بیمه، سقف پوشش‌ بدنه خودروی خود را بالاتر ببرد.

Source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 12:8 عصر     |     () نظر

 

بهترین بیمه عمر ،در حال حاضر بیشتر شرکت‌‌های بیمه به ارائه بیمه عمر می‌پردازند و با تبلیغات گسترده خود در این زمینه به دنبال دستیابی به فروش بیشتر هستند. بهترین بیمه عمر ،همین موضوع انتخاب بهترین بیمه عمر را که با نیازها و شرایط هر فرد متناسب باشد، دشوار کرده است.بهترین بیمه عمر ، در ادامه قصد داریم با بررسی و مقایسه دقیق بیمه عمر در شرکت‌‌های مختلف، متقاضیان این بیمه را برای خرید بهترین ‌‌‌‌بیمه‌نامه راهنمایی کنیم.


بهترین بیمه عمر ،بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از انواع بیمه‌‌های اشخاص است که در آن بیمه‌شده با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌ بیمه تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرد. بهترین بیمه عمر ،این بیمه علاوه بر اینکه یک سرمایه‌گذاری سودآور در زمان حیات ‌‌‌‌بیمه‌گذار است، در صورت فوت او نیز نوعی حمایت مالی از ذی نفعانش به شمار می‌رود. بهترین بیمه عمر ،همچنین با خرید بیمه عمر، ‌‌‌‌بیمه‌گذار می‌تواند در زمان حیات از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای فراوانی بهره‌مند شود.

در واقع می‌توان گفت که داشتن بیمه عمر یک آینده‌نگری مطمئن برای تمام افرادی است که به آتیه‌ی خود و خانواده‌شان اهمیت می‌دهند. به همین دلیل نیز خرید این بیمه به دقت و توجه زیادی نیاز دارد.


بهترین بیمه عمر

مفهوم بهترین بیمه عمر برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. بهترین بیمه عمر ،به عنوان مثال بعضی از افراد با خرید بیمه عمر فقط به دنبال دریافت سود و داشتن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند و برای برخی دیگر از افراد استفاده از پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای در این ‌‌‌‌بیمه‌ نامه اهمیت بیشتری دارد. بهترین بیمه عمر ،به همین دلیل نمی‌توان یک گزینه قطعی را به عنوان بهترین بیمه عمر معرفی کرد و باید عوامل بسیاری را در انتخاب این ‌‌‌‌بیمه‌نامه در نظر گرفت.

عواملی مثل میزان پوشش‌های ارائه‌شده و سقف پرداختی هرکدام از آن‌ها، سهولت در دریافت هزینه‌ها در زمان نیاز توسط ‌‌‌‌بیمه‌گذار، کامل بودن پوشش‌‌های بیمه‌ای، بالا بودن میزان سود قطعی پرداختی، میزان توانگری مالی شرکت بیمه و….

در ادامه قصد داریم با بررسی دقیق این عوامل شما را در انتخاب بهترین بیمه عمر راهنمایی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر برای خرید این بیمه اقدام کنید.

بهترین بیمه عمر از نظر میزان سوددهی

همان‌طور که گفتیم یکی از اهداف خرید بیمه عمر برای بسیاری از افراد، داشتن یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور می‌باشد. سود بیمه عمر به دو دسته سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تقسیم می‌شود.

بهترین بیمه عمر ،سود تضمینی همان سودی است که توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود و همه شرکت‌‌های بیمه موظف به ارائه آن هستند که بر اساس آخرین اعلام بیمه مرکزی، سود تضمینی بیمه عمر در دو سال اول قرارداد 16 درصد، در دو سال دوم 13 درصد و در سال‌های بعد 10 درصد است.

برخلاف سود تضمینی، سود مشارکت در منافع در شرکت‌‌های مختلف بیمه متفاوت است و مقدار آن به نحوه سرمایه‌گذاری شرکت‌‌های بیمه با استفاده از حق‌بیمه‌‌های دریافتی بستگی دارد.

سود مشارکت در منافع برای سال‌‌های آینده قابل پیش‌بینی نیست اما می‌توان بر اساس میزان سود سال‌‌های گذشته، سود سال آینده را حدس زد.

با توجه به مطالب فوق اگر قصد شما از خرید بیمه عمر، تشکیل یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است، بهتر است به روند سوددهی شرکت‌‌های بیمه در سال‌‌های اخیر توجه کنید.

در جدول زیر سود قطعی شرکت‌‌های بیمه در 5 سال گذشته بررسی و مقایسه شده است. باید بدانید که سود قطعی، مجموع سود تضمینی و سود مشارکت در منافع است که هر ساله توسط هر شرکت بیمه اعلام می‌شود.

شرکت بیمه139213931394139513961397
بیمه سامان (صندوق رشد 1) 27 23.5 23.5 25 30
بیمه پاسارگاد 20 22 20 19 18 18.7
بیمه پارسیان 24 23 20.1 23 18 19
بیمه مان (بیمه ایران) 24.9 24 21 اعلام نشده اعلام نشده
بیمه ما 27.1 27.5 27 24.4 19.6 22.5
بیمه کارآفرین 21 22 18 16 17.7 20
بیمه خاورمیانه 21 24

 


بهترین بیمه عمر از نظر ارائه پوشش‌‌های بیمه‌ای

یکی از مزیت‌‌های مهم بیمه عمر، پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای آن است.بهترین بیمه عمر ، پوشش‌‌های این بیمه را می‌توان به دو دسته پوشش‌‌های اصلی و اضافی تقسیم‌بندی کرد.

پوشش‌‌های اصلی که توسط همه شرکت‌‌های بیمه ارائه می‌شود، شامل پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه می‌باشد. این پوشش‌ها به این معنی است که در صورت فوت ‌‌‌‌بیمه‌گذار به صورت طبیعی یا در اثر حادثه، شرکت بیمه موظف است که بر اساس شرایط ‌‌‌‌بیمه‌نامه، به بازماندگان او غرامت پرداخت کند.

پوشش‌‌های اضافی بیمه عمر که ممکن است در شرکت‌‌های بیمه متفاوت باشد، شامل موارد زیر است:

  • پوشش بیماری‌های خاص (انواع سرطان، پیوند اعضا، سکته قلبی، سکته مغزی و عمل قلب)
  • پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی
  • پوشش درمان تکمیلی و…

اگر می‌خواهید یک بیمه عمر کامل داشته باشید تا در زمان حیات از آن به شکل بهتری استفاده کنید، بهتر است به پوشش‌‌های اضافی ارائه شده توسط هر شرکت و سقف تعهدات این پوشش‌ها توجه داشته باشید.

بهترین بیمه عمر ،در جدول مقایسه بیمه‌‌های عمر که در مطالب پایین ارائه شده است، می‌توانید با مقایسه پوشش‌‌های بیمه‌‌‌‌ای در شرکت‌‌های مختلف، بهترین بیمه عمر را انتخاب کنید.


بهترین بیمه عمر از نظر سطح توانگری مالی شرکت‌‌های بیمه

یکی از معیارهای مهمی که می‌توان از طریق آن یک شرکت بیمه خوب را شناسایی کرد، سطح توانگری مالی آن شرکت است. سطح توانگری مالی هر ساله توسط بیمه مرکزی بررسی و اعلام می‌شود و نشان دهنده این است که هر شرکت بیمه برای جبران خسارت و انجام تعهدات خود چه میزان توان مالی دارد.

هر چه توانگری مالی یک شرکت بیمه در سطح بهتری باشد، آن شرکت قابل اعتمادتر است و در زمان بروز خسارت بهتر عمل خواهد کرد.

توانگری مالی اعلام شده توسط بیمه مرکزی 5 سطح دارد که توانگری سطح یک، بهترین و توانگری سطح پنج ضعیف‌ترین آن است.


بهترین بیمه عمر از نظر بیمه مرکزی

در سالنامه آماری که هر ساله توسط بیمه مرکزی ارائه می‌شود، اطلاعات مفیدی در مورد شرکت‌‌های بیمه منتشر می‌گردد که می‌توان بر اساس این اطلاعات تصمیم بهتری برای خرید بیمه گرفت.

یکی از موارد قابل توجه در این سالنامه، تعداد شعب و نمایندگان بیمه عمر هر شرکت بیمه است.بهترین بیمه عمر ، هر چه این تعداد بیشتر باشد دسترسی به خدمات بیمه‌‌‌‌ای سریع‌‌‌‌‌تر و راحت‌‌‌‌‌تر انجام می‌شود و شرکت بیمه موردنظر خدمات رسانی بهتری خواهد داشت.

در جدول زیر تعداد شعب و نمایندگان بیمه عمر شرکت‌‌های مختلف بیمه را مشاهده می‌کنید.

شرکت بیمهتعداد نمایندگان بیمه عمرتعداد شعب
بیمه ایران 1684 209
بیمه پاسارگاد 19417 83
بیمه پارسیان 256 66
بیمه سامان 179 29
بیمه آسیا 389 100
بیمه کارآفرین 251 55
بیمه دانا 293 76
بیمه ملت 889 8
بیمه البرز 48 56
بیمه معلم 605 60
بیمه ما 891 44
بیمه خاورمیانه 527 1

 

همچنین یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر بر اساس آمار بیمه مرکزی، میزان فروش یا تعداد ‌‌‌‌بیمه‌نامه‌‌های عمر صادر شده در هر شرکت بیمه است. بهترین بیمه عمر ،بالا بودن میزان فروش هر شرکت می‌تواند نشان دهنده موفقیت آن در زمینه ارائه بیمه عمر و جذب مشتری باشد.

همان طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، تعداد کل بیمه‌نامه‌های عمر صادر شده، 2,124,267 عدد در سال 97 می‌باشد که بیمه پاسارگاد با صدور 1,034,132 بیمه‌نامه بیمه عمر، رتبه اول در فروش این بیمه را بین شرکت‌های دیگر کسب کرده است.

شرکت بیمهتعداد بیمه نامه های عمر صادر شده در سال 97
بیمه پاسارگاد  1,034,132
بیمه ایران 348,734
بیمه ملت 107,140
بیمه کوثر 101,841
بیمه معلم 76,931
بیمه سامان 61,631
بیمه کارآفرین 44,666
بیمه دانا 49,668
بیمه پارسیان 33,031
بیمه البرز  27,800
بیمه ما 39,922
بیمه نوین  30,297
بیمه سرمد 19,659
بیمه سینا 29,635
بیمه رازی  14,255
بیمه دی  5,698
بیمه آرمان  1,876
بیمه تعاون  6,929
بیمه میهن 2,757
بیمه خاورمیانه

 

بهترین بیمه عمر ،جدول مقایسه بیمه‌‌های عمر

در جدول زیر اطلاعات کامل و جامع مربوط به بیمه عمر در شرکت‌‌های معتبر ارائه دهنده این بیمه قابل مشاهده و مقایسه است. بهترین بیمه عمر ،شما می‌توانید با بررسی موارد مقایسه شده در این جدول و با توجه به نیازها و شرایط خود بهترین بیمه عمر را انتخاب نمایید.

 

بهترین بیمه عمر ایران

در ادامه بررسی بهترین بیمه عمر قصد داریم به بیان توضیحی در مورد برخی از شرکت‌‌های مطرح در زمینه بیمه عمر بپردازیم. شرکت‌‌‌هایی مثل بیمه ایران، بیمه سامان و بیمه پاسارگاد.

همان طور که می‌دانید بیمه ایران اولین شرکت بیمه تاسیس شده در ایران و جزو اولین شرکت‌‌های ارائه دهنده بیمه عمر می‌باشد. بهترین بیمه عمر ،این شرکت در سال 97 با صدور 348,734 ‌‌‌‌بیمه‌نامه، رتبه دوم فروش بیمه عمر را در بین شرکت‌‌های بیمه کسب کرده است.

بیمه عمر ایران در قالب طرح‌‌های مختلفی مثل بیمه عمر گروهی، بیمه تأمین آتیه فرزندان، بیمه جامع زندگی، بیمه مان و … عرضه می‌شود که جدید‌‌‌‌‌ترین و کامل‌‌‌‌‌ترین طرح آن طرح بیمه عمر مان است. بیمه عمر مان ویژگی‌ها و مزایایی نسبت به طرح‌‌های قبلی بیمه ایران دارد، ویژگی‌‌‌هایی مثل عدم وجود محدودیت سنی برای صدور بیمه‌ نامه عمر، پرداخت هزینه ابتلا به سرطان تا سقف 30 میلیون تومان، امکان بازخریدی از ماه دوم قرارداد و…


خرید اینترنتی بهترین بیمه عمر

پس از آشنایی با ویژگی‌ها و چگونگی انتخاب بهترین بیمه عمر، به نحوه خرید بیمه عمر آن می‌پردازیم.

یکی از راه‌‌های خرید سریع و آسان بیمه عمر، خرید اینترنتی بیمه از سایت مدیر بیمه است که مزایای بسیاری نسبت به خرید حضوری آن دارد. بهترین بیمه عمر ، مثل امکان مقایسه بیمه‌‌های مختلف، صرفه جویی در زمان و هزینه، امکان دریافت مشاوره تخصصی و …

شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات در سایت مدیر بیمه، قیمت و شرایط ‌‌‌‌بیمه‌ نامه عمر خود را مشاهده نمایید و  بهترین بیمه عمر ،را انتخاب و خریداری کنید.

 

Source:azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 11:48 صبح     |     () نظر

سایت بیمه ایران ،شرکت بیمه ایران بنیان‌گذار صنعت بیمه امروزی در ایران و نخستین شرکت بیمه دولتی است که از سال 1314 آغاز به کار کرد.سایت بیمه ایران ، شرکت بیمه ایران بعنوان یک شرکت بیمه داخلی از همان سال‌های نخستین فعالیتش حدود 62? بازار بیمه ایران را در دست داشت که همین امر باعث شد سهم موسسات و شرکت‌های خارجی در کشور به کمتر از 40? کاهش یابد.

سایت بیمه ایران ،تاریخ دقیق شروع فعالیت شرکت بیمه ایران را می‌توان 14 آبان ماه 1314 دانست.سایت بیمه ایران ، از آن زمان تاکنون این شرکت در رشته‌های مختلف بیمه همچون بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه درمان، بیمه مسافرتی، بیمه عمر، بیمه مهندسی و … خدمات ارائه می‌دهد.


سایت بیمه ایران

ایران با سرمایه‌ای حدود 2 میلیون تومان آغاز به کار کرد و طی سال‌ها با جذب سرمایه بیشتر، این عدد را به 3400 میلیارد تومان رسانده است. سایت بیمه ایران ،همچنین این شرکت تاکنون در بیش از 115 شرکت بورسی و حدود 30 شرکت خارج از بورس سرمایه‌گذاری کرده است و در کنار ارائه نرخ مناسب بیمه ، یکی از 10 شرکت برتر شناخته می‌شود. سایت بیمه ایران ،بیمه ایران امروزه نه تنها در سراسر ایران بلکه در کشورهای اروپایی و آسیایی نامی و آشناست.


سایت بیمه ایران ،ویژگی‌های بیمه ایران

  • شرکت بیمه ایران دارای تقریبا 210 شعبه، 3900 نمایندگی و 5000 کارمند در سطح کشور است.
  • سرمایه شرکت بیمه ایران بالغ بر 3400 میلیارد تومان و تمامی سهام آن متعلق به دولت است.
  • بیمه ایران از رتبه 2 توانگری مالی برخوردار است و نسبت توانگری مالی آن بر اساس آن‌چه در سال 1398 به تایید بیمه مرکزی رسیده، 71? بوده است.
  • سایت بیمه ایران ،این شرکت با داشتن رتبه رضایت‌مندی بالا و رسیدگی به موقع به شکایات بیمه گذاران جزو محبوب‌ترین شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود.
  • بیمه ایران در تمام استان‌ها و شهرهای کشور حضور فعال دارد که همین موضوع باعث شده دسترسی به شعب و نمایندگی‌های ایران بسیار آسان باشد.
  • بیمه ایران دارای حدودا 12 شعبه و نمایندگی در خارج از کشور است.
  •  این شرکت در تمام رشته‌های بیمه ارائه خدمات دارد.

بیمه ایرانحق بیمه تولیدی سال 93نرخ رشد تولید%سهم در شرکت تولیدی%سهم از بازار تولیدی%ضریب خسارت سال 93
آتشسوزی 3348.6 39.60% 4.00% 40.50% 52.5
باربری 407.6 -9.40% 0.50% 20.70% 20.7
حوادث 520.6 -23.40% 0.60% 17.70% 44.4
حوادث راننده 4104 28.20% 4.90% 43.40% 87.6
بدنه اتومبیل 5997.4 16.40% 7.20% 43.90% 65
شخص ثالث و مازاد 37961.6 17.90% 45.40% 43.80% 109.6
درمان 19674.7 25.30% 23.50% 48.50% 98.3
کشتی 56.2 50.20% 0.10% 4.20% 77.5
هواپیما 725.2 -19.00% 0.90% 55.70% 29.1
مهندسی 370.3 -54.80% 0.40% 15.80% 98.4
پول 18.3 -11.70% 0.02% 16.90% 59.9
مسئولیت 4054.5 10.50% 4.80% 35.60% 64.6
اعتبار 115.7 -58.30% 0.10% 96.50% -31.6
نفت و انرژی 1779.5 13.30% 2.10% 49.70% -1.6
سایر انواع 0 -100.00% 0.00% 0.00% 0
جمع غیر زندگی 79134.1 18.00% 94.60% 43.00% 90.7
زندگی (عمر) 4544 33.10% 5.40% 21.10% 115.5
جمع کل 83678.1 18.70% 100.00% 40.70% 91.2


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 11:36 صبح     |     () نظر

بیمه آتش سوزی چیست ،بیمه آتش سوزی یکی از انواع بیمه است که در مقابل حوادث بسیاری به یاری شما می شتابد.بیمه آتش سوزی چیست ، بهترین بیمه برای محافظت و جبران خسارات مالی و اثاثیه ها بیمه آتش سوزی است. بیمه آتش سوزی چیست ،این بیمه نیز مانند بیمه های دیگر می تواند در جبران خسارات شما را یاری دهد. بیمه آتش سوزی چیست ،اما در نظر بگیرید که این بیمه تنها خسارات مالی را رفع می کند و در رفع خسارات جانی نقشی ندارد. برای ادامه مطالب با سامانه نمایندگی همراه باشید.

بیمه آتش سوزی چیست؟

این بیمه تمامی خسارات ناشی از آتش سوزی را برای فرد جبران می کند.بیمه آتش سوزی چیست ، برای مثال اگر در محیط زندگی شما آتش سوزی رخ دهد بیمه آتش سوزی موظف است خسارت های آن را برعهده بگیرد. بیمه آتش سوزی چیست ،در بیمه آتش سوزی تنها خسارات مالی پذیرفته می شود نه جانی. پس داشتن بیمه آتش سوزی یک امر مهم است که این بیمه  تنها یکی از بیمه هایی است که سامانه نمایندگی برای مطلع بودن افراد ارائه می دهد.


بیمه آتش سوزی چیست؟حوادث تحت پوشش بیمه آتش سوزی کدامند؟

1.خطرهای اصلی : آتش سوزی ـ صاعقه ـ انفجار

2. خطرات طبیعی :
سیل و طغیان آب دریا و رودخانه ها
سقوط بهمن
طوفان ، تند باد ، و گردباد
ترکیدگی لوله های آب
سرقت با شکست حرز
زلزله و آتشفشان
سقوط هواپیما، هلی کوپتر یا قطعات آنها
ضایعات ناشی از برف و باران و سنگینی برف
مسئولیت ناشی از آتش سوزی در قبال اموال اشخاص ثالث
انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
نشت زمین
رانش زمین
شکست شیشه
برخورد اجسام خارجی
نشت گاز آمونیاک در سردخانه
عدم النفع
هزینه های پاک سازی و جمع آوری ضایعات ناشی از خطرهای مشمول بیمه


بیمه آتش سوزی چیست؟شرایط عمومی بیمه آتش سوزی

  • ماده 1- اساس قرارداد
  • ماده 2 – بیمه گر
  • ماده 3- بیمه گذار
  • ماده 4- ذینفع
  • ماده 5- مورد بیمه
  • ماده 6- مدت بیمه
  • ماده 7 – اعتبار بیمه نامه
  • ماده 8- اصل غرامت
  • ماده 9 – اصل حسن نیت
  • ماده 10 – خطرات بیمه شده
  • ماده 11 – خسارت و هزینه های قابل تامین
  • ماده 12 – حدود خسارت قابل تامین
  • ماده 13 – خطرات اضافی
  • ماده 14 – پرداخت حق بیمه
  • ماده 15 – کتبی بودن اظهارات
  • ماده 16 – کاهش ارزش مورد بیمه
  • ماده 17 – بیمه مضاعف
  • ماده 18 – تشدید خطر
  • ماده 19 – حقوق مرتهن
  • ماده 20 -تغییر مالکیت
  • ماده 21 – فسخ بیمه نامه
  • ماده 23 – وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه
  • ماده 24 – ارزیابی خسارت
  • ماده 25 – اختیارات بیمه گر در مورد اموال خسارت دیده
  • ماده 26 – مهلت پرداخت خسارت
  • ماده 27 – مواردی که موجب کاهش جبران خسارت می شود
  • ماده 28 – مهلت اقامه دعوی
  • ماده 29 – اصل قائم مقامی

بیمه آتش سوزی چیست؟ انواع بیمه آتش سوزی


بیمه آتش سوزی چیست؟ مزایای بیمه آتش سوزی

1. یکی از مهم ترین مزایای بیمه آتش سوزی در سرعت و پرداخت خسارت است. بیمه آتش سوزی چیست ،بیمه نامه باید به گونه ای باشد که شما برای جبران خسارت های وارده نگران هزینه ها نباشید.

2. عدم قطعیت از جریان پول، یعنی فرد دیگر هزینه ای از طرف متقبل دومین مزیت بیمه ، مدیریت عدم قطعیت جریان پول است. بیمه پرداخت خسارات تحت پوشش در هنگام وقوع را تامین می کند. بنابراین ، عدم اطمینان پرداخت زیان از جیب به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

3. مطابق با الزامات قانونی، یعنی بیمه تمامی شرایط را اعم از الزامات قراردادی و طبق قوانین فراهم و رفع می کند.

4. استفاده سودمند از منابع بیمه شده


بیمه آتش سوزی چیست؟ بهترین بیمه آتش سوزی کدام است

بهترین بیمه آتش سوزی بر اساس شاخصه هایی مانند سرعت پرداخت خسارت، محبوبیت شرکت ها، ارائه پوشش های اضافی و کسر فرانشیز، رسیدگی به اعتراضات و شکایات تقسیم بندی می شود که برای خرید بیمه نامه معتبر می توانید، بیمه نامه ای را انتخاب نمایید که دارای رسیدگی و محبوبیت بیشتری در بین مردم می باشد و دارای کم ترین محدودیت است.بیمه آتش سوزی چیست ، برای اطلاعات و راهنمایی بیشتر می توانید به سامانه نمایندگی مراجعه کنید و مشاوره آن بهره مند شوید.


بیمه آتش سوزی چیست؟ خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی

در نظر داشته باشید همیشه گران‌ترین بیمه بهترین بیمه نیست برای اطلاعات بیشتر به نماینده بیمه مراجعه کنید. بیمه آتش سوزی چیست ،بیمه در شرکت های بیمه متفاوت است اما قبل از خرید بیمه درباره آن شرکت تحقیق کنید. و بعد به صورت آنلاین اقدام کنید. خرید اینترنتی بیمه یک عمل بسیار راحت است که تمامی زحمت های خرید بیمه حضوری را کاهش می‌دهد.


بیمه آتش سوزی چیست؟ مراحل خرید بیمه آتش سوزی

در وهله اول باید میزان سرمایه توسط فرد متقاضی اعلام شود. در این حالت فرد با پر کردن فرم بیمه آتش سوزی می تواند تمام سرمایه خود را با تمامی اثاثیه و لوازم بیمه نماید. در مرحله بعد فرم توسط نماینده بیمه بررسی و تحلیل می گردد. بعد از بررسی یا برای بازرسی کارشناسی فرستاده می شود یا بنا بر درخواست فرد بیمه گذار کفایت می کنند. بیمه آتش سوزی چیست ،مثلا برای بیمه ساختمان های صنعتی و غیرصنعتی بازرسی کارشناس حتمی است اما برای مسکونی ها در مواردی که ارزش اثاثیه کمتر از 70 درصد باشد و هزینه ساخت هر متر مربع 5 میلیون در شهر بزرگ و 2 میلیون در شهر کوچک باشد لازم نیست. در مرحله سوم توافق بین فرد متقاضی و نماینده صورت می گیرد. اگر هردو بر این اساس و شرایط به توافق برسند بیمه نامه صادر می گردد در غیر این صورت فرم پیشنهادی رد می گردد.

بیمه آتش سوزی چیست ،ارتباط بین بیمه آتش سوزی و بیمه زلزله چیست؟

سالانه حوادثی مانند زلزله خسارت های جدی به خانه ها و بناهای وارد می کند. در قسمت هایی که روی گسل واقع شده است زلزله بیشترین تاثیر را در خرابی بناها دارد و باعث فرو ریختن دیوار ها و آسیب به بافت کلی ساختمان و خرابی وسایل خانه می شود. بیمه آتش سوزی چیست ،از این رو برای برطرف کردن خسارات بیمه در نظر گرفته شده است. در ابتدا سعی کنید برای خرید خانه بنایی را انتخاب نمایید که دارای اسکلت محکمی باشد. و بعد از آن برای دریافت و خریداری بیمه اقدام نمایید. بیمه زلزله یکی از زیر مجموعه های بیمه آتش سوزی می باشد. یعنی پس از خرید بیمه آتش سوزی می توانید بیمه زلزله را نیز به آن اضافه نمایید. پس می توان گفت بیمه زلزله یکی از پوشش های جانبی بیمه آتش سوزی است.  با خریداری بیمه زلزله تا حد بسیار زیادی می توانید از ضرر و زیان هایی که به محل زندگیتان وارد می شود جلوگیری کنید.


بیمه آتش سوزی چیست ،محاسبه نرخ بیمه آتش سوزی

حق بیمه آتش سوزی بر اساس موقعیت جغرافیایی و شغلی فرد، سرمایه و ارزش بنا و وسایل، متغیر است و به همان نسبت افزایش پیدا می کند. بیمه آتش سوزی چیست ،ضریب قیمت در شرکت های بیمه متغیر و متفاوت است و در مقایسه برترین بیمه تاثیر می گذارد. همچنین نرخ بیمه براساس 9 سطح از خطر طبقه بندی می شود که طبقه یک خطر 0.27 در هزار و برای طبقه 9 خطر 3.78 در هزار (مانند کارخانه کبریت‌سازی) می باشد. برای مثال متراژ زیربنای ساختمان موردنظر شما 100 مترمربع و ارزش لوازم خانه 50 میلیون تومان باشد. هزینه ساخت هر مترمربع از بنا را نیز 1.5 میلیون تومان در نظر می‌گیریم. سرمایه‌ای که مورد بیمه قرار می‌گیرد 200 میلیون تومان خواهد بود:  (سرمایه مورد بیمه) 200,000,000 = 50,000,000 + (1,500,000 × 100)


بیمه آتش سوزی چیست ،مدت بیمه آتش سوزی چقدر است؟

این بیمه نامه به سه بخش بلند مدت، یکساله و کوتاه مدت تقسیم می شود. شرایط بیمه نامه کوتاه مدت بر اساس درصدی از بیمه یک ساله محاسبه می شود به این شکل که هرچه تعداد روزها بیشتر باشد به لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد. مثلا برای 6 روز بیمه آتش سوزی 6% و از 6 تا 15 روز 10% حق بیمه سالانه معین می شود. اگر به لحاظ شرایط مالی دارای وضعیت پایدار و مناسبی هستید بیمه آتش سوزی چیست ،استفاده از این بیمه نامه بلند مدت اقتصادی تر است. یکی از مزیت های بیمه نامه بلند مدت این است که سرمایه ای که شما آن را بیمه کرده اید بدون دریافت حق بیمه اضافی به شکل خودکار افزایش می یابد و بر اساس تورم و شرایط شرکتی که بیمه کرده اید درصدی از تورم بر آن تاثیر می گذارد.


بیمه آتش سوزی چیست ،راهنمای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی

همواره داشتن بیمه‌ها سبب کمک و یاری در تمامی زمینه‌ها برای افراد بوده است تا بتوانند در زمان حادثه و رویداد اتفاقات ناگهانی  و ناگوار از آن استفاده کنند. بیمه آتش سوزی چیست ،یکی از این بیمه‌ها، بیمه آتش سوزی است که در زمان رخداد حوادث می توانید تقاضای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی کنید. برای ادامه مطالب با سامانه نماینده همراه باشید.

اقدامات قبل از وقوع حادثه آتش سوزی

  • در مرحله اول باید اقدامات ایمنی را در نظر بگیرید و در انجام آن‌ها کوشا باشید.
  • در مرحله بعدی باید از سالم بودن کپسول های آتش نشانی (انقضا، درجه فشار، شارژ بودن آن) اطمینان حاصل کنید.
  • بیمه آتش سوزی چیست ،سعی کنید در هنگام شروع به کار و قبل از وقوع حوادث به کارکنان خود طرز استفاده از کپسول را شرح دهید.
  • معمولا جایگاه کپسول های آتش نشانی به گونه ای است که در دسترس افراد یا در محل ورود و خروج آن ها باشد.
  • بهترین کار برای شرکت‌ها و بقیه محل‌ها این است که پیش از حادثه از مدارک و اسناد خود کپی و پشتیبان داشته باشند.
  • اگر سرمایه ای که بیمه کرده‌اید دچار تغییر شده است حتما به شرکت بیمه مورد نظرتان اعلام کنید.

در هنگام آتش سوزی چه اقداماتی باید انجام داد؟

1. سعی کنید به جای استرس و فشار وارده خود را به آرامش و خونسردی دعوت کنید.

2. با آتش نشانی (125) تماس بگیرید.

3. اگر در خاموش کردن آتش سر رشته دارید تلاش خود را برای ضعیف کردن آن تا رسیدن آتش نشان‌ها کنید.

4. همچنین می توانید با شماره 110 تماس حاصل فرمایید و آتش سوزی را به پلیس اطلاع دهید.

اقدامات پس از وقوع حادثه آتش سوزی

  • سعی کنید تا جایی که برایتان مقدور است از محل حادثه فیلم و عکس تهیه کنید.
  • تمام تلاشتان را کنید که باعث توسعه خسارت و آتش سوزی بیشتر نشوید.
  • 5 روز فرصت دارید که بعد از وقوع حادثه برای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی اقدام کنید. بنابراین در این زمان به شرکت بیمه مراجعه کنید و تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشید.
  • اگر محلی که دچار آتش سوزی شده است یک کارگاه یا کارخانه باشد به طوری که تمامی افراد از کار بیکار شوند همه قراردادها بین کارفرما و کارگران به حالت تعلیق در می آید و این حادثه باید به اداره کار اطلاع داده شود.
  • اگر برای دریافت خسارت بیمه آتش سوزی و مبلغ های موجود با بیمه گر به توافق نرسیدید می توانید در وهله اول به دادگاه شکایت کنید و روند شکایات را به دست کارشناس اول یا در ادامه به کارشناسی سه نفره واگذار کنید.
  • بیمه آتش سوزی چیست ،حتما تغییرات را با بیمه گر در میان بگذارید و بدون اطلاع آن چیزی را در محل حادثه تغییر ندهید.

بیمه آتش سوزی چیست ،مبلغ خسارت بیمه آتش سوزی

بعد از طی کردن تمامی مراحل اعم از گزارش کارشناسی، تکمیل شدن مدارک پرونده مبلغ و هزینه توسط کارشناسی معین می شود. بیمه آتش سوزی چیست ،بنابراین وقتی پرونده روند خود را به درستی طی کرد، طبق ماده 26 شرایط عمومی بیمه آتش سوزی تمامی هزینه‌ها و اخذ خسارت بیمه آتش سوزی مجاز است و به حساب فرد بیمه گزار واریز خواهد شد. بیمه آتش سوزی چیست ،یکی دیگر از بیمه های قابل استفاده در زمان های پرخطر بیمه آشوب و بلوا است که برای اطلاع بیشتر می توانید از راهنمایی های رایگان سامانه نماینده بهره مند شوید.

 

Source:enamayandeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 11:30 صبح     |     () نظر

 

هزینه بیمه شخص ثالث همان طور که از نامش پیداست خسارت مربوط به جان و اموال شخص ثالث را پرداخت می‌کند.هزینه بیمه شخص ثالث ، هر شخصی که در هنگام حادثه مرتبط با خودرو از جانب راننده و اتومبیل دچار ضرر مالی و یا جانی شود شخص ثالث (سوم) محسوب می‌شود. هزینه بیمه شخص ثالث ،به جز شخص راننده سرنشینان داخل اتومبیل نیز شخص ثالث در نظر گرفته می‌شوند.هزینه بیمه شخص ثالث ، به طور کلی به هنگام بروز حادثه جبران هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث به عهده بیمه شخص ثالث است.

هزینه بیمه شخص ثالث ،داشتن بیمه شخص ثالث، «اجباری» بوده و یکی از اصلی‌ترین شرایط استفاده از آن، داشتن گواهینامه است. نداشتن بیمه شخص ثالث می تواند عواقب سنگینی به همراه داشته باشد.

در امور بیمه، سه اصطلاح مختلف داریم:

شخص اول: صاحب بیمه نامه یا همان مالک خودروست که به آن «بیمه گذار» هم می‌گوییم
شخص دوم: شرکت ارائه دهنده بیمه است که به آن «بیمه گر» هم می‌گوییم.
شخص ثالث: هر فرد زیان‌دیده‌ای که در حوادث خودرویی، به وی خسارت مالی یا جانی وارد شده باشد.جنین داخل رحم، شخص ثالث محسوب میشود.
تمامی سرشنیان خودرو، شخص ثالث هستند.
راننده مقصر، شخص ثالث است (تصویب شده در آذر98)

از ابتدای خردادماه 99، مالکان وسایل نقلیه دیگر نیازی به برگه چاپی بیمه نامه شخص ثالث ندارند. حذف برگه های کاغذی بیمه نامه شخص ثالث، به این معنی است که:

1- اصالت بیمه نامه ها، از این به بعد بصورت انلاین توسط مراجع قانونی کشور (مانند پلیس، قوه قضاییه، وزارت کشور و …) قابل استعلام بیمه است.

2- در زمان بروز حادثه، نیازی به داشتن برگه چاپی بیمه نامه نیست.

3- شرکت های بیمه برای کلیه فعالیت های مرتبط با صدور بیمه (مانند فروش یا تمدید بیمه نامه و … ) نیازی به برگه چاپی بیمه نامه ندارند.

4- شرکت های بیمه برای کلیه فعالیت های مرتبط با خسارات (مانند اعمال تخفیف عدم خسارت بیمه، رسیدگی خسارت، پرداخت خسارت و …) نیازی به برگه چاپی بیمه نامه ندارند.

5- در صورت تمایل بیمه گذار، شرکت های بیمه می توانند نسخه چاپی بیمه نامه را در اختیار مالک، قرار دهند.


هزینه بیمه شخص ثالث ،محاسبه بیمه شخص ثالث

مبنای محاسبه بیمه شخص ثالث، دیه کامل یک فرد در ماه حرام است که هر سال توسط قوه قضاییه تعیین می شود.

هزینه بیمه شخص ثالث ،قوه قضاییه رقم دیه سال 1400 را با 45.5 درصد افزایش نسبت به سال 99، در ماه‌های غیرحرام 480 میلیون تومان اعلام کرد. میزان پوشش جانی بیمه شخص ثالث در ماه‎‌های حرام( رجب، محرم، ذی القعده و ذی الحجه)  معادل 640 میلیون تومان خواهد بود.

تخفیف عدم خسارت شخص بیمه گذار نیز در محاسبه بیمه شخص ثالث تاثیر گذار خواهد بود.هزینه بیمه شخص ثالث ، مورد دیگر در محاسبه بیمه شخص ثالث میزان ریسک خودرو و کاربری آن است. به عبارتی خودروهایی که بیشتر احتمال تصادف و حادثه در آنها وجود دارد می‌بایست حق بیمه ثالث بیشتری پرداخت کنند. موارد دیگری همچون جریمه دیرکرد، مدت اعتبار بیمه نامه و تعهد مالی شرکت بیمه و میزان پوشش شرکت بیمه در محاسبه بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است و قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس تمامی این موارد تعیین می‌شود. اغلب تفاوت‌هایی که در قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه مشاهده می‌شود به علت تعهد مالی و میزان پوشش این شرکت‌ها است.


هزینه بیمه شخص ثالث ،آیا دیه زن و مرد برابر است؟

هزینه بیمه شخص ثالث ،بله! طبق گفته های معاون دیوان عالی کشور، در 20 آذرماه 98، از این پس دیه مرد و زن برابر میشود. نکته مهم اینجاست که علاوه بر تصادفات فوتی، در سایر صدمات وارده نیز باید قانون برابری دیه زن رعایت شود و تمامی دادگاه ها نیز موظف به انجام این قانون جدید هستند. علاوه بر این، در محاسبه دیه، توجه داشته باشید که:

دیه مسلمان و دیه غیرمسلمان برابر است.

هزینه بیمه شخص ثالث ،دیه براساس نرخ روز تعیین میشود، مثلا اگر حادثه در سال قبل رخ داده اما زمان پرداخت دیه در امسال است، شرکت بیمه باید دیه را براساس نرخ امسال تعیین کند.

 

هزینه بیمه شخص ثالث ،کدام بیمه شخص ثالث بهتر است؟

شرکت‌هایی که سریعتر و با رعایت انصاف ارزیابی و پرداخت خسارت را انجام داده و زمان رسیدگی به شکایت طولانی نیست در گروه بهترین بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند.هزینه بیمه شخص ثالث ، با این حال میزان پوشش مالی و تعهد شرکت بیمه مهم ترین فاکتور در انتخاب بیمه شخص ثالث بهتر به حساب می‌آید. چناچه به دنبال بیمه شخص ثالث بهتر هستید علاوه بر موارد ذکر شده میزان رضایت مندی بیمه گذاران شرکت مورد نظرتان را نیز بررسی کنید.


هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه خسارت بیمه شخص ثالث

جریمه خسارت بیمه شخص ثالث در صورت نداشتن و یا بروز وقفه در تمدید بیمه شخص ثالث اتفاق می افتد. هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه خسارات بیمه شخص ثالث برای هر نوع خودرویی متفاوت است. جریمه خسارت بیمه شخص ثالث به صورت روزشمار اضافه خواهد شد. البته اضافه شدن جریمه خسارت بیمه شخص ثالث به صورت روز شمار تا 1 سال اعمال می‌شود و بعد از یکسال ثابت خواهد بود و به میزان جریمه ها اضافه نمی‌شود.


هزینه بیمه شخص ثالث ،نحوه گرفتن بیمه شخص ثالث اتومبیل

بیمه شخص ثالث پر مخاطب ترین نوع بیمه به شمار می‌آید. البته اجباری بودن گرفتن بیمه شخص ثالث نیز تاثیر مستقیمی در این موضوع داشته است. هزینه بیمه شخص ثالث ،نحوه گرفتن بیمه شخص ثالث پیچیدگی خاصی نداشته و با در دست داشتن مدارک لازم به سادگی امکان پذیر است مدارک عبارتند از مدرک شناسایی خودرو یا همان کارت و سند مالکیت، در صورت وجود، اصل بیمه نامه سال قبل، فرم پرسشنامه تکمیل و امضاء شده توسط متقاضی و یا نماینده قانونی و همراه داشتن کارت ملی

برای استعلام بیمه شخص ثالث می‌توانید به صفحه بیمه مرکزی یا اپلیکیشن‌های تلفن همراه  مانند «فرمون» که این کار را به آسانی انجام می‌دهند، مراجعه کنید.


هزینه بیمه شخص ثالث ،تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث

هزینه بیمه شخص ثالث ،برای تمدید بیمه شخص ثالث بهتر است یک هفته قبل از اتمام بیمه نامه اقدام کنید. برای تمدید اینترنتی بیمه شخص ثالث می‌بایست به صفحه اینترنتی بیمه خود مراجعه فرمایید.


هزینه بیمه شخص ثالث ،شرایط دریافت خسارت از بیمه

1- چنانچه شرکت بیمه تشخیص دهد که بیمه گذار برای گرفتن خسارت، اقدام متقلبانه انجام داده، می‌تواند از وی به مراجع قضایی شکایت کند. این شکایت ممکن است به حبس تعزیری و جریمه نقدی (معادل 2 برابر مبلغ دریافتی از بیمه) منجر شود.

2- خسارت‌های مالی کمتر از حداقل پوشش بیمه شخص ثالث(16 میلیون تومان)، نیازی به اخذ کروکی پلیس برای دریافت خسارت بیمه ندارند.

3- در صورت تاخیر شرکت بیمه در پرداخت خسارت، شرکت علاوه بر پرداخت خسارت، موظف به پرداخت جریمه تاخیر نیز خواهد بود؛ این جریمه بصورت روزانه محاسبه شده و معادل 0.005 مبلغ کل خسارت بصورت روزانه است.

اکثر شرکت‌های بیمه علاقه‌ای به خودروهای فرسوده ندارند! چراکه احتمال نقص فنی در چنین خودروهایی بیشتر از بقیه است. به همین دلیل شرکت‌ها به خودروهای قدیمی، یا بیمه نامه نمی‌فروشند یا با قیمتی بیشتر، می‌فروشند. این «قیمت بیشتر» را توسط ضریب کهنگی مشخص می‌کنند.

ضریب کهنگی یعنی اگر سن خودروی‌تان بیشتر از 15 سال باشد، به ازای هر یکسال باید 2% بیشتر پرداخت کنید. مثلا اگر خودروی‌تان 20 ساله باشد، باید 10% (پنج تا 2%) به مبلغ بیمه نامه‌تان افزوده شود.


هزینه بیمه شخص ثالث ،مدت اعتبار بیمه شخص ثالث

مدت اعتبار بیمه نامه هم به شما و به شرکت بیمه‌گرتان بستگی دارد و ممکن چندین روز یا حتی چندین سال اعتبار داشته باشد. هزینه بیمه شخص ثالث ،نکته اینجاست که بیمه‌های کوتاه مدت معمولا گران‌تر از بیمه های بلندمدت هستند، به همین دلیل استفاده از بیمه های بلندمدت به لحاظ اقتصادی، برای‌تان به‌صرفه‌تر خواهد بود.


هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه نداشتن بیمه

– خودرویی که بیمه شخص ثالث ندارد یا اعتبار آن تمام شده باشد، پلیس باید آنرا توقیف کند.

– خرید و فروش خودرویی که بیمه شخص ثالث ندارد، غیرقانونی است.

– دفاتر اسناد رسمی باید در هنگام تنظیم سند انواع وسایل نقلیه موتوری، مشخصات بیمه شخص ثالث را هم ذکر کنند.


هزینه بیمه شخص ثالث ،جریمه دیرکرد تمدید بیمه

– اگر اعتبار بیمه نامه‌تان تمام شود و اقدام به تمدیدش نکنید، به ازای هر روزی که بیمه نداشته‌اید باید جریمه دیرکرد بپردازید.

– حداکثر جریمه دیرکرد معادل یکسال است. یعنی حتی اگر چندین سال، بیمه نامه را تمدید نکرده باشید، جریمه دیرکردتان فقط برای یکسال محاسبه می‌شود.

 

پرداخت بیمه در تصادف با خودرو لوکس

اگر یادتان باشد، خردادماه 98 بود که دیوان عدالت اداری، فرمول جنجالی شورای عالی بیمه درباره چگونگی محاسبه پرداخت خسارت به خودروهای گران قیمت را باطل کرد. ولی حالا باخبر شده‌ایم که شورای عالی بیمه، این فرمول را اصلاح کرده و با تایید ریس کل بیمه مرکزی، دوباره آنرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است.

هزینه بیمه شخص ثالث ،طبق فرمول جدید شورای عالی بیمه، سقف تعهدات بیمه‌گر در بیمه حوادث شخص ثالث، حداکثر به اندازه «خسارت متناظر به گران‌ترین خودرو متعارف» است. اما این یعنی چه؟!


هزینه بیمه شخص ثالث ،خودرو متعارف چیست؟

خودروها به دو دسته «متعارف» و «نامتعارف» تقسیم بندی میشوند و طبق قانون، به خودرویی «متعارف» می‌گوییم که قیمتش کمتر از « نصف دیه ماه حرام » باشد.

از آنجایی که نرخ دیه ماه حرام در سال 1400 معادل 480 میلیون تومان اعلام شده، بنابراین به خودرویی متعارف می‌گوییم که قیمت آن کمتر از 240 میلیون تومان باشد. اما اگر قیمت خودرو بیشتر از این میزان باشد، در دسته‌بندی «نامتعارف» قرار میگیرد.


هزینه بیمه شخص ثالث ،پرداخت بیمه به خودرو متعارف

طبق فرمول جدید شورای عالی بیمه که در مهرماه 98 به شرکت های بیمه ابلاغ شده، پرداخت خسارت برای خودرو متعارف، بطور کامل انجام شده و تماما جبران می شود. اما اگر خودرو نامتعارف باشد، شرکت بیمه‌گر، خسارت خودرو را «متناظر به خسارت وارده به گران‌ترین خودرو متعارف» حساب می‌کند. حالا اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم:

فرض کنید در سال 1400 با سانتافه، تصادف کرده‌اید! در این حالت، شرکت بیمه برای پرداخت تعهداتش در قالب بیمه شخص ثالث، خسارت وارده به سانتافه را معادل خسارت وارده به یک خودرو 240 میلیون تومانی، محاسبه کرده و آنرا پرداخت می‌کند.

هزینه بیمه شخص ثالث ،مثلا اگر چراغ‌های سانتافه را شکسته باشید، شرکت بیمه، قیمت چراغ‌های سانتافه را پرداخت نمی‌کند بلکه قیمت چراغ‌های یک خودرو 240 میلیون تومانی را به شما پرداخت می‌کند! در صورتیکه مثلا اگر با پژو 206 تصادف می‌کردید، شرکت بیمه‌، همان قیمت چراغ‌های 206 را پرداخت می‌کرد.


هزینه بیمه شخص ثالث ،تبصره های پیچیده

هزینه بیمه شخص ثالث ،پرداخت خسارت براساس قاعده «تناظر» قطعا کار آسانی نیست، حتی برای کارشناسان بیمه! پیچیدگی و عدم شفافیت در قاعده تناظر را می‌توان از دو تبصره جالبی که به تازگی شورای عالی بیمه آنها را وضع کرده، فهمید:

1- در مواردی که قطعات انواع گران‌ترین خودروهای متعارف، اختلاف قیمت داشته باشند، شرکت بیمه باید «گرانترین قطعه» را بعنوان ملاک ارزیابی خود، قرار دهد.

2- هزینه بیمه شخص ثالث ،اگر خودرو نامتعارف دارای قطعه‌ای باشد که نمونه آن در خودرو متعارف وجود ندارد، شرکت بیمه باید «گرانترین قطعه مشابه» آنرا بعنوان ملاک ارزیابی قرار دهد.

 

Source :farmooon.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/11:: 10:4 صبح     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >