سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتار حکیمان اگر درست باشد درمان است ، و اگر نادرست بود درد تن و جان . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

 

تخفیفات بیمه شخص ثالث ،همان قدر که رانندگی  جذاب و لذت بخش است، حادثه ناگوار و خسارات آن می‌تواند طعم شیرین  لذت رانندگی را زهر کند.تخفیفات بیمه شخص ثالث ، این جاست که بیمه شخص ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث به کمک شما می‌آید. با این همه خسارت‌های ناشی از تصادفات جبران می‌شود. یکی از موضوعات مهم در هنگام خرید و قیمت ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث است. با وجود تورم ها و کاهش درآمد افراد، این موضوع اهمیت ویژه‌ای یافته است. در این مقاله می خواهیم تخفیفات بیمه شخص ثالث و موضوعات مرتبط با آن را بررسی کنیم.

 تخفیفات بیمه شخص ثالث چیست؟

اگر در مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه، به لطف دست فرمان عالی تان، هیچ تصادفی را نداشته باشید؛ ثانیا از شرکت بیمه‌گر خسارتی دریافت نکنید، در زمان تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو، به شما تخفیف عدم خسارت تعلق می گیرد. این تخفیف بر قیمت بیمه شخص ثالث جدیدتان اعمال خواهد شد.

اگر نگاهی به بیمه‌ نامه شخص ثالث خود بیاندازید، عبارت سنوات تخفیف یا ” ت.ع. خ” توجه تان را جلب خواهد کرد. این عبارت همان تخفیف عدم خسارتی است که در بالا از آن صحبت کردیم. جالب است بدانید که علاوه بر نرخ بیمه شخص ثالث، گاهی در هنگام خرید و فروش خودرو نیز این تخفیف عدم خسارت، بر نرخ فروش خودرو نیز تاثیر دارد. اگر باور ندارید، ورق زدن روزنامه های خرید و فروش خودرو یا جستجوی اینترنتی شما را به یقین در این زمینه می‌رساند.

 تخفیفات بیمه شخص ثالث چند سال است؟

در قانون قبلی بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت 10 درصد بود. در قانون جدید 18 بهمن 1396 ، تخفیف عدم خسارت به 5 درصد کاهش پیدا کرد و حداکثر تخفیف هم که قبلا 70 درصد طی 8 سال بود به 14 سال افزایش یافت.

 جدول تخفیفات بیمه شخص ثالث عدم خسارت  1400

سال تمدید بیمه‌نامه درصد  به ازای سال های تخفیف بیمه شخص ثالث
سال اول 5%
سال دوم 10%
 سال سوم 15%
 سال چهارم 20%
 سال پنجم 25%
 سال ششم 30%
 سال هفتم 35%
سال هشتم 40%
 سال نهم 45%
 سال دهم 50%
سال یازدهم 55%
سال دوازدهم 60%
سال سیزدهم 65%
سال چهاردهم 70%

ظاهرا  تصویب این قانون به ضرر بیمه‌گزار است؛ ولی برای رفع این مشکل، تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث مطابق قانون قبلی صادر می شود تا بیمه‌گذار متحمل ضرر مالی حاصل از این مصوب قانونی نگردد. البته زیاد هم نباید خوش خیال بود؛ چون این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که درصد تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث طبق قانون جدید و قدیم بیمه شخص ثالث با هم یکی شوند.

اتفاق خوب دیگر قانون جدید بیمه شخص ثالث به این شرح بود: که برخلاف قانون قبلی که با هر بار تصادف و استفاده از بیمه‌نامه، تخفیف عدم خسارت از بین می رفت و تخفیف صفر درصد در بیمه شخص ثالث لحاظ می‌شد، در قانون جدید بیمه‌نامه شخص ثالث با هر بار استفاده، تمام تخفیفات به یکباره از بین نمی رود؛ بلکه کاهش تخفیف به صورت پلکانی است.

 

  • تمدید بیمه شخص ثالث در فرصت مناسب قبل از سررسید بیمه شخص ثالث که متحمل جریمه دیرکرد نشوید. برای سهولت به یادسپاری تاریخ تمدید بیمه شخص ثالث، می‌توانید به راحتی در سایت مدیر بیمه  تاریخ‌های صدور و انقضای بیمه خود را ثبت نمایید تا در فرصت مناسب قبل از سررسید انقضای بیمه‌تان‌، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و تاریخ تمدیدتان را یادآور شوند.

 تعیین میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

کمترین میزان بیمه شخص ثالث مبلغ 16 میلیون تومان در سال 1400 به عنوان سقف تعهدات بیمه شخص ثالث در نظر گرفته می‌شود. تخفیفات بیمه شخص ثالث  ،بیمه مرکزی کمترین و بیشترین میزان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را هر سال تعیین می کند. میزان بیمه شخص ثالث 1400 به ترتیب‌، 16 و 320 میلیون تومان است. انتخاب سقف تعهد مالی بالاتر در دامنه یاد شده   به معنای پرداخت مبلغ بیشتر به عنوان حق بیمه شخص ثالث است. ولی در عوض در هنگام تصادف و حادثه‌، شرکت بیمه‌گر حمایت مالی بیشتری از بیمه گزار با پرداخت خسارت بیشتر را خواهد داشت. با این حال، هرچه سقف تعهدات بیمه‌گزار پایین‌تر باشد، قیمت بیمه شخص ثالث خودرو نیز کمتر می‌شود. با توجه به آینده نگری ای که از شما انتظار می رود،  چنین گزینه ای پیشنهاد نمی‌شود.


بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث

همان طور که در بالا گفتیم‌، عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث و تخفیفات بیمه شخص ثالث آن تاثیرگذارند که محاسبه‌شان چندان راحت نیست؛ ولی  شما اصلا ذهن خود را درگیر اعداد و ارقام نکنید. شما به تمرکز در حوزه های مهم تر نیاز دارید! شما می توانید با مراجعه به سایت هایی همچون مدیر بیمه با وارد کردن مشخصات خودروی خود، محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث را انجام دهید و هم چنین قیمت شرکت‌های بیمه گر مختلف را مقایسه کرده و به بهترین گزینه برای خرید بیمه نامه برسید.

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/13:: 5:25 عصر     |     () نظر