سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com
واقعا خوب به چیزهایی که باید انجام دهید.

 

6 موردی که باید انجام دهید ،اگر می خواهید موفقیتبیشتری داشته باشید

 

"


مقاله مرتبط : هفت قانون معنوی موفقیت 


 

 

1. شک کردن به خود در رسیدن به موفقیت

اعتماد به نفس در موفقیت نقش مهمی دارد. Hewlett-Packard یک مطالعه جالب را انجام داد که در آن فرآیند از مردم برای تبلیغ در این شرکت درخواست کرده بودند،بعد از تجزیه و تحلیل معلوم شد. زنان،  تنها زمانی احساس موفقیت میکنند که 100 درصد از معیارهای شغلی را که می خواستند، به دست بیاورند، در حالی که مردان وقتی 60 درصد از معیارها را برآورده می کردند، حسموفقیت می کردند.. محققان تصریح کردند که یکی از دلایل (بسیاری از موارد) مردان بالای  شرکت، این است که آنها مایل به تلاش برای موقعیت های بیشتر نسبت به زنان هستند. گاهی اوقات اعتماد به نفس است که برای رسیدن به سطح بعدی لازم است. فریب این است که شما باید آن را باور کنید. اگر به خودتان شک داشته باشید، موفق نخواهید شداعتماد فکری فقط نتایج مشابهی را تولید نمی کند.


مقاله مرتبط: موفقیت

2. از زیرکار دررفتن در راه موفقیت

 

3. ترک فکربرای موفقیت. شما انتخابی ندارید 

همیشه یک انتخاب وجود دارد مطمئنا، گاهی اوقات این انتخاب بین دو چیز است که به نظر می رسد به همان اندازه بد است، اما هنوز یک انتخاب وجود دارد. وانمود می کند که هیچ کس شما را قربانی نمی کند بلکه داوطلبانه در معرض بی نظمی قرار می گیرد. برای بازی دادن به قربانی، مجبورید قدرت خود را رها کنید و نمیتوانید قیمت آن را بپردازید. برای دستیابی به بالاترین سطحموفقیت، شما باید از قدرت خود دور شوید.


4. تکرار مداوم یک کار در راه موفقیت و نتیجه دیگری را انتظار داشته باشید

 

5. فکر کردن به اینکه همه چیز درپایان موفقیت اتفاق می افتد

 

مرتبط:  11 عادت افراد مضطرب قوی

6. ترک "بله" برای موفقیت زندگی

هر "بله" که شما می گوئید یک معامله است. با گفتن "بله" به یک چیز، شما به بقیه چیزها "نه"می گویید.. به عنوان مثال، می توان گفت "بله" به خاطر دیرکردن کار، به معنای "نه" به ورزشگاه یا زمان صرف شده در خانواده است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو نشان داد که بیشتر از اینکه شما گفتید "نه"، بیشتر احتمال دارد استرس، فرسودگی و حتی افسردگی را تجربه کنید. گفتن "نه" در واقع یک چالش بزرگ برای بسیاری از مردم است. نه  یک کلمه قدرتمند است که نباید نگران آن باشید.وقت آن است که بگوییم "نه"، عباراتی را که من فکر نمی کنم می توانم انجام دهم  و یا مطمئن نیستم اجتناب  کنم . گفتن "نه" به یک تعهد جدید، تعهدات موجود شما را تسری می دهد و به شما این امکان را می دهد تا آنها را با موفقیت انجام دهید. وقتی یاد می گیرید "نه"

 


 

مشاهده لینک pdf مقاله:6مواردی که باید انجام دهیم اگرمیخواهیم به موفقیت برسیم

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 10:57 صبح     |     () نظر

درس‌هایی را که در کل زمان گرفته‌اند با شما در میان می‌گذارند.

ده راز موفقیت افراد ثروتمند

یک خصلت مشترک میلیاردرهای خودساخته این است که آنها برای بیان دیدگاه‌ها و عقایدشان راحت هستند و خجالت نمی‌کشند. به‌همین دلیل می‌توانید از ذهن فعال و دیدگاه‌های خلاقانه آنها استفاده کنید و حتی از آنها کمک بگیرید تا ثروتمند شوید،‌ یا اینکه قدرت رهبری‌تان را افزایش دهید یا در کار موفق‌تر شوید.خب، طبیعی است که این میلیاردرها به شما نمی‌گویند که با صرفه‌جویی در مصرف بنزین می‌‌توانید ماهی 10 دلار صرفه‌جویی کنید، یا با خاموش‌کردن چراغ‌های اضافی می‌توانید کمی پس‌انداز کنید، طبیعی است که توصیه‌های آنها درباره مسائل، کلی باشد. مثلا اینکه چگونه در کارتان موفق‌تر باشید، چگونه در حرفه‌تان جهش کنید و مسائلی از این قبیل...
مطالعه نظرات این افراد می‌تواند دیدگاه جالبی به شما بدهد و در زندگی شما تغییراتی ایجاد  کند

 

واقعا چه تفاوت‌هایی بین مردم عادی و ثروتمندان وجود دارد؟

 

1.مردم عادی فکر می‌کنند برای کسب ثروت حتما باید تحصیلات رسمی داشته باشند، مردم ثروتمند به یاد گرفتن دانش خاص باور دارند

تعداد زیادی از مشهورترین افراد جهان تحصیلات کمی دارند و ثروت‌شان را مدیون همین دانش خاص‌شان هستند.

در همین حال افراد عادی فکر می‌کنند مدرک فوق‌لیسانس و دکتری، راه رسیدن به ثروت است، چون آنها در یک خط فکری اسیر شده‌اند که آنها را از سطحِ آگاهی بالا دور می‌کند. افراد ثروتمند به «وسیله‌ها» علاقه‌ای ندارند، تنها «هدف» برای‌شان مهم است.


2. مردم عادی نسبت به پول دیدگاهی احساسی دارند، مردم ثروتمند درباره‌ی پول منطقی فکر می‌کنند

یک فرد باهوش، تحصیل‌کرده و موفق می‌تواند در یک لحظه به یک فرد ترسو تبدیل شود که فقر تمام ذهنش را کنترل می‌کند و بزرگ‌ترین آرزوی اقتصادی‌اش این است که در دوران بازنشستگی از نظر مالی تأمین باشد.

ثروتمندان مشهور با دیدگاه منطقی‌ای که درباره‌ی پول دارند، می‌دانند که پول دقیقا چیست. آنها می‌دانند که پول یک ابزار حساس است که فرصت‌ها و انتخاب‌های زیادی را در اختیار انسان قرار می‌دهد


مقاله مرتبط : علم ثروتمندی | چگونه میلیاردر شویم | باورهایی که باید در مورد پول داشته باشید | قانون جذب ثروت | علم ثروت 4 روش برای پیش بینی نتیجه سرمایه گذاری شما


3. مردم عادی فکر می‌کنند «پول» علت همه‌ی شرارت‌های دنیاست، افراد ثروتمند فکر می‌کنند «فقر» ریشه‌ی همه‌ی شرارت‌هاست

مردم عادی را شست‌وشوی مغزی داده‌اند. آنها فکر می‌کنند افراد ثروتمند، یا خوش‌شانس هستند یا متقلب. به همین دلیل ثروتمند شدن در کشورهای کم‌درآمد، خجالت‌زدگی به‌دنبال دارد. ثروتمندان جهان می‌دانند که پول ضامن خوشبختی نیست، اما زندگی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.


4. مردم عادی به فکر «قرعه‌کشی و شانس» هستند، مردم ثروتمند به «عمل و اقدام» فکر می‌کنند

هنگامی که مردم عادی دست روی دست می‌گذارند تا در فلان قرعه‌کشی برنده شوند و دعا می‌کنند که موفقیت به سراغ‌شان بیاید، ثروتمندان مشغول حل مشکلات‌شان هستند.

مردم عادی فقط منتظر لطف خدا، دولت، رئیس یا همسرشان هستند و خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها علاوه بر اینکه زمان‌شان را از دست می‌دهند، این طرز فکر و شیوه‌ی زندگی را هم در جامعه گسترش می‌دهند.


5. مردم عادی در فکر روزهای خوبِ «گذشته» هستند، ثروتمندان رؤیای «آینده» را دارند

میلیونرهای خودساخته، ثروتمند شده‌اند چون تلاش می‌کنند خودشان را به چالش بکشند و آرزوها، هدف‌ها و ایده‌هایشان را در یک آینده‌ی نامعلوم به تصویر بکشند.

مردمی که فکر می‌کنند بهترین روزهای زندگی‌شان گذشته است، به‌ندرت ثروتمند می‌شوند و معمولا هم دچار ناراحتی و افسردگی هستند


 


7. مردم عادی هیچ‌وقت ارتباطی بین سلامتی و پول برقرار نمی‌کنند، مردم ثروتمند می‌دانند پول می‌تواند جان‌تان را نجات بدهد

درحالی‌که بسیاری از مردم عادی بر سر برنامه‌ی سلامتی ثروتمندان جروبحث می‌کنند، مردمِ خیلی ثروتمند، در مؤسسه‌ی بسیار ممتاز «مراقبت از سلامت» ثبت نام می‌کنند. آنها یک مبلغ عضویت سالیانه‌ی قابل‌توجه پرداخت می‌کنند که برای‌شان دسترسیِ 24 ساعته به یک پزشک خصوصی را فراهم می‌کند. این مؤسسه تعداد خیلی کمی عضو دارد.

بعضی از ثروتمندان این طرح را اجرا کرده‌اند و حتی پزشک‌ها را ملزم کرده‌اند که در همسایگی آنها زندگی کنند.


8. مردم عادی پول‌شان را در جای امن نگه می‌دارند، مردم ثروتمند می‌دانند چه زمانی باید ریسک کنند

«نفوذ» شعار ثروتمندان است. هر سرمایه‌گذاری‌ای ممکن است گاهی شکست بخورد، اما ثروتمندان می‌دانند که مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، آنها همیشه می‌توانند پول بیشتری به‌دست بیاورند.


9. مردم عادی روی «پس‌انداز» تمرکز می‌کنند، افراد ثروتمند  روی «کسب ثروت» تمرکز می‌کنند

سیبولد فکر می‌کند که افراد ثروتمند به جای اینکه پول‌هایشان را پس‌انداز کنند، روی چیزهایی که قرار است با ریسک کردن به‌دست بیاورند، تمرکز می‌کنند.

مردم عادی آن‌قدر روی کوپن‌ها و صرفه‌جویی تمرکز می‌کنند که فرصت‌های مهم را از دست می‌دهند. حتی در اوج بحران‌های اقتصادی هم هیچ‌گاه ثروتمندان مثل بقیه‌ی مردم به پولِ کم فکر نمی‌کنند. آنها استادِ تمرکز کردن روی پولِ زیاد هستند


10. مردم عادی فکر می‌کنند برای پول درآوردن به پول احتیاج دارند، مردم ثروتمند از پول دیگران استفاده می‌کنند

تفکر غالب ممکن است به مردم بگوید که برای به‌دست آوردن پول، باید پول داشته باشید، اما سیبولد می‌گوید که مردم ثروتمند از اینکه از پول دیگران برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند، نمی‌ترسند.

مردم ثروتمند می‌دانند اینکه آدم آن‌قدر پول نداشته باشد که برای چیزی بپردازد مسئله‌ای نیست، سؤال اصلی این است که آیا آن چیز، ارزش خریدن، سرمایه‌گذاری کردن یا دنبال کردن را دارد؟

 

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 10:46 صبح     |     () نظر

شما نیز علاقمند به داشتن زندگی شاد و زندگی سالم هستید باید از قوانین زیر پیروی کنید.

چگونه یک زندگی سالم و سرشار ازشادی داشته باشیم؟

 

1-لبخند بزنید تا زندگی سالم داشته باشید

لبخند زدن نیز هورمون شادی یا اندروفین را در بدن آزاد می‌کند که شما را خوشحال‌تر می‌کند.اگر یک خودکار را به صورت افقی برای چند دقیقه بین دندان‌هایتان قرار دهید، مجبور می‌شوید لبخند بزنید و همین لبخند اجباری هم حالتان را خوب می‌کند. یک عکس قدیمی از آلبومتان بردارید، متوجه می‌شوید که ناخودآگاه به آن عکس لبخند می‌زنید.


2-به اندازه کافی بخوابید تا زندگی سالم داشته باشید

خواب کافی نه تنها باعث افزایش سلامتی شما می شود بلکه باعث شاد بودن شما  و زندگی سالم نیز می شود.  به عنوان یک حقیقت می توان گفت: ” زود خوابیدن و زود بیدار شدن فرد را سالم، توانمند و خردمند می کند. روزانه 8-99 ساعت خواب برای افراد بالغ و 9-10 ساعت برای افراد غیر بالغ لازم است.


3-به مسافرت بروید تا زندگی سالم داشته باشید

مسافرت روش فوق العاده ای برای تعالی شخصیت هر فرد و باز شدن درهای ذهن به روی تجربیات جدید است. به علاوه اینکه مسافرت ما را از روزمرگی ها نجات می دهد و به ما کمک می کند که بابت همه امکانات و تسهیلاتی که در خانه داریم شاکر باشیم و زندگی سالم داشته باشیم


مقاله مرتبط : 5 قدم تا داشتن خانواده شاد وموفق  - چگونه یک رابطه سالم بسازیم؟ - موفقیت شخصی  - قانون عشق


4-برای زندگی سالم با افراد شاد و مثبت معاشرت کنید

عادات و خلق وخوی ما بر روی مردم اطرافمان تاثیر می‌گذارد. انسان‌ها از نظر روانی اثرپذیر هستند و این مسئله درباره گرفتن انرژی از اطرافیان هم صدق می‌کند. اگر ما در گروهی باشیم که همه شاد و خوشحال‌اند، بی شک ما هم خوشحال خواهیم بود و زندگی سالم داریم. بنابراین افرادی که با آنها معاشرت می‌کنید را با دقت انتخاب کنید.


5- ورزش و فعالیت بدنی برای زندگی سالم داشته باشید.

فعالیت بدنی به هر طریقی اعم از پیاده روی  ساده یا آیروبیک یا هر رشته ورزشی دیگر باعث افزایش ایمنی بدن شده و باعث شادی انسان می شود.


6-بخورید و خوشحال  تا زندگی سالم وشاد داشته باشید

منظورم از خوردن در غذا، زیاده‌روی کردن نیست بلکه در حد تعادل بخورید. وقتی یک تکه کیک شکلاتی می‌خوریم یا یک غذای خوشمزه، باز هم اندروفین در بدنمان آزاد می‌شود و حس خوشایندی به ما دست می‌دهد.خوردن چای سیاه و سبز علاوه بر اینکه سالم هستند، ما را خوشحال می‌کنند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان نیز هست و همین مسئله باعث می‌شود سیستم بدنی ما را تمیز کند و ما را برای کار بهتر آماده کند. بنابراین پاکت‌های قهوه‌تان رو دور بریزید و به جای آن دمنوش گیاهی مصرف کنید.


7-جهت داشتن زندگی سالم مهارت اجتماعی خود را بالا ببرید

کاترین وین برگر (Catherine Weinberger)، اقتصاددان و استاد دانشگاه کالیفرنیا واقع در شهر سانتاباربارا، پس از تحلیل داده های به دست آمده در فاصله سالهای 1972 تا 1992 دریافت که “امروزه افرادی که هم باهوش هستند و هم از مهارت های اجتماعی خوبی برخوردارند در مقایسه با همتاهای خونگرم خود در سال 1980، درآمد بیشتری کسب می کنند”


8-اگر زندگی سالم می خواهید از کسی کینه به دل نگیرید

واقعا هیچ نیازی به عصبانی بودن و کینه جویی نیست، چون این کار ذهن را خسته و شما را ناتوان می کند. آیا به نظر نمی رسد که زندگی آرام تر از آنی پیش می رود که شما بخواهید به خاطرش عصبانی باشید؟


9-برای دستیابی به زندگی سالم درلحظه زندگی کنید

شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید و هیچ کنترلی بر روی آینده هم ندارید. در زندگی سالم باید در لحظه زندگی کنید و از آنچه که پیش رویتان هست لذت ببرید. زمانی که برنامه های زیادی برای خود ترتیب می دهید، بسیار پرمشغله می شوید و این باعث استرس و تنش زیادی در شما می شود که بالطبع مانع از لذت بردن شما از زندگی اکنون و حال می شود.

 

مشاهده لینک pdf مقاله: چگونه یک زندگی سالم و سرشار ازشادی داشته باشیم؟

 

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 10:38 صبح     |     () نظر

پرداخت نشده و نرخ پس‌اندازها نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که مردم از نظر دانش مالی، از گذشته تا کنون نه‌تنها تغییر چندانی نداشته‌اند، بلکه بدتر هم شده‌اند. این موضوع یکی از بخش‌های زندگی‌ِ ما است که مهارت لازم را در آن نداریم. در این مقاله 71 دلیل برای‌تان می‌آوریم تا ثابت کنیم چرا مردم در مدیریت پول‌ شان ضعیف عمل می‌کنند.

71 نشانه که می‌گویند هیچ سر‌رشته‌ای در مدیریت پول‌  ندارید

 

 

 

انسان‌ها اغلب با گذشت زمان، در زمینه‌های مختلف مهارت بیشتری کسب می‌کنند. مثلا ما در مقایسه با 50 سال گذشته، کشاورزان بهتری، دوندگان سریع‌تری، خلبانان مطمئن‌تری و آب‌وهواشناسان دقیق‌تری شده‌ایم. اما هنوز از نظر مدیریت‌مالی ضعیف هستیم. در این مقاله با 71 نشانه آشنا می‌شوید که به شما می‌گویند هیچ سر‌رشته‌ای در مدیریت پول‌ خود ندارید. اگر به درصد ورشکستگی‌های شخصی، بحران‌های مالی، وام‌های دانشجویی، بدهی‌های پرداخت نشده و نرخ پس‌اندازها نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که مردم از نظر دانش مالی، از گذشته تا کنون نه‌تنها تغییر چندانی نداشته‌اند، بلکه بدتر هم شده‌اند. این موضوع یکی از بخش‌های زندگی‌ِ ما است که مهارت لازم را در آن نداریم. در این مقاله 71 دلیل برای‌تان می‌آوریم تا ثابت کنیم چرا مردم در مدیریت پول‌ شان ضعیف عمل می‌کنند.


دانلود مقاله مرتبط : علم ثروتمندی


 

1. خیلی راحت اجازه می‌دهید عقاید سیاسی‌ بر سرمایه‌گذاری‌های‌تان و پول تأثیر بگذارند،

بدون اینکه متوجه باشید بازار سرمایه اهمیتی نمی‌دهد که شما به چه کسی رأی می‌دهید یا به کدام شبکه‌ی خبری بیشتر اعتماد دارید.

2. به نظر‌تان «بلندمدت» یعنی از حالا تا وقتی قیمت‌ها در بازار بورس رَوند نزولی پیدا کنند و پول شما بی ارزش می شود.

3. نداشتن شناخت کافی از مفاهیمی مانند بهره‌ی مرکب و تورم و پول

نوعی سوگیری شناختی در افراد غیرحرفه‌ای که از توهم برتری دارد رنج می‌برند و به‌اشتباه، توانایی‌شان را خیلی بیشتر از اندازه‌ی واقعی ارزیابی می‌کنند و حتی دانش مالیِ پایه‌تان به حدی ضعیف است که متوجه نیستید دارید اشتباه می‌کنید. نداشتن شناخت کافی از مفاهیمی مانند بهره‌ی مرکب و تورم و پول، باعث می‌شود افراد تصور کنند تصمیمات مالی درستی می‌گیرند، در صورتی که در واقعیت، خودشان باعث شکست‌شان می‌شوند.

4. با هر یک ریالی که بیشتر درآمد کسب می‌کنید، انتظار دارید پول‌تان دو ریال بیشتر شود.

5. پول‌های زیادی برای چیزهای مادی خرج می‌کنید تا بر دیگران تأثیر بگذارید، درحالی که نمی‌دانید مردم اهمیتی نمی‌دهند که جنس کیف پول‌تان چیست یا اگزوز و موتور ماشین‌تان چه صدای گوش‌خراشی دارد.

6. درباره‌ی مسائلی که خیلی کم از آنها سررشته دارید، بسیار مطمئن هستید، خصوصا در مورد سیاست‌های پول.

7. هیچ وقت توانایی شناخت حرکت بعدی بازار پول را نداشته‌اید، اما باز هم سعی دارید حرکت بعدی بازار را پیش‌بینی کنید.

8. از مشکلات مالی افراد دیگر درس عبرت نمی‌گیرید و در نتیجه هر وقت که نوبت به تصمیمات مالی  و پول می‌رسد، درجا می‌زنید.

9. فکر می‌کنید جوان و شکست‌ناپذیر هستید و نیازی به بیمه‌ی سلامت ندارید. پیاده‌روهای یخ‌زده، ماشین‌هایی که با سرعت حرکت می‌کنند و سلول‌هایی که به سرعت تقسیم می‌شوند، خلاف این را ثابت می‌کنند.

10. وقتی در تلویزیون می‌شنوید که دولت با کسری بودجه و پول مواجه شده، ناراحت می‌شوید. اما تماشای این خبر در تلویزیونی که قسطی و خانه‌ای که با وام خریده‌اید، برای‌تان اهمیتی ندارد.

11. وام‌های کلان می‌گیرید تا در رشته‌ی دانشگاهی‌ای که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید و بازار کار خوبی هم ندارد، مدرک بگیرید و در جوانی زیر بار قرض پولمی‌?روید.


دانلود  ویدیو رایگان مرتبط : چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟

مقاله مرتبط : رازهای-ثروتمند-شدن


 

12. جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌توانید 2 میلیون تومان پول در عرض 30 روز برای یک امر ضروری فراهم کنید، در حالی که جزو آن دسته از افرادی هم هستید که باید بتوانند ظرف 30 روز 2 میلیون تومان برای موارد اضطراری که ممکن است در زندگی هر کسی پیش بیاید، جور کنند.

13. سنگین‌ترین هزینه‌ای که در زندگی پرداخت می‌کنید، سود و بهره‌ی وام است. بیشتر از پولی که خرجِ غذا، ماشین، تعطیلات، تحصیل، لباس، شام‌خوردنِ بیرون و سرگرمی‌های مختلف می‌کنید، صَرف پرداخت سود برای وام‌ها می‌کنید. چون به اندازه‌ی کافی پس‌انداز ندارید، اما دوست دارید به سبکی زندگی کنید که خرج‌تان از دخل‌تان بیشتر شود و در نتیجه مجبور به وام یا قرض گرفتن می‌شوید.

14. تصور می‌کنید که متوسط‌ سازی هزینه‌ی دلاری کسل‌کننده است، بدون اینکه بدانید هدف از سرمایه‌گذاری رسیدن به سود و پول و بازگشت سرمایه است و نه رفع کسالت.

15. شغلی پر‌استرس دارید تا به اندازه‌ای پول در بیاورید که یک زندگی‌ بدون استرس داشته باشید. آیا این به نظرتان خنده‌دار نیست؟

 

 

16. بدبین هستید و نمی‌دانید که افراد خیلی زیادی در این دنیا، وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند، سعی در بهبود اوضاع دارند نه اینکه دائما به این فکر کنند که همه چیز فاجعه‌بار است.

17. سعی می‌کنید از همسایه‌تان عقب نمانید، در حالی که نمی‌دانید آقای همسایه در قرض فرو رفته و تا آخر عمرش باید کار کند.

18. فکر می‌کنید 500 میلیون تومان پول زیادی است، در حالی که این مقدار، پولی‌ است که اکثر مردم برای داشتن یک بازنشستگی راحت به آن نیاز دارند.

19. تمامی موفقیت‌های مالی‌تان را به مهارت و دانش‌تان نسبت می‌دهید و همه‌ی شکست‌های مالی را به بدشانسی.

20. به جای اینکه اشتباهات‌تان را بپذیرید و از آنها درس عبرت بگیرید، آنها را نادیده گرفته، فراموش‌شان می‌کنید یا برای‌شان بهانه‌تراشی می‌کنید و آنها را به گردن دیگران می‌اندازید.


 مقاله مرتبط : ثروت

21. به بازگشت پول که برای خرید سهام پرداخته‌اید، دل خوش کرده‌اید، در حالی که نمی‌دانید بازار اهمیتی نمی‌دهد که نظر شما درباره‌ی قیمت منصفانه چیست.

22. تعبیرتان از تاریخ، از 5 سال فراتر نمی‌رود. بنابراین، تصور می‌کنید که اسنادی مانند اوراق‌قرضه مطمئن هستند، هر رکود اقتصادی به بدی رکود سال گذشته است و نرخ بیکاری که وجود دارد، عادی است.

23. از یک خانواده‌ی کم درآمد یا با درآمد متوسط آمده‌اید، دانشگاه دولتی قبول نشده‌اید و فکر می‌کنید پرداخت هزینه‌های زیاد برای دانشگاه منطقی است.

24. در دبیرستان شاگرد اول بودید و در دانشگاه خوبی پذیرفته شده‌اید و حالا فکر می‌کنید، در زمنیه‌ی مسائل مالی هم نابغه هستید، بدون اینکه متوجه باشید مهم‌ترین مهارتی که در مسائل مالی وجود دارد این است که بر احساسات‌‌تان مسلط باشید، نه بر فورمول‌های ریاضی و اقتصادی.

25. ادعا می‌کنید زمانی که دیگران محتاط و ترسو هستند، شما حریص و جسورید، اما وقتی بازار 2 درصد افت می‌کند، افسرده و پریشان می‌شوید.

26. سرمایه‌گذاران اسطوره‌ای را که تنها مهارت‌شان تبلیغ در مورد خودشان است، می‌پرستید. در حالی که خیلی از این اسطوره‌ها نقشی در بازار سرمایه نداشته‌اند.

27. اجازه می‌دهید که سوگیری‌های جانبدارانه ذهن‌تان را کنترل کنند و در نتیجه اطلاعات خود را از منابعی به دست می‌آورید که با عقایدتان هماهنگ هستند.

28. فکر می‌کنید هنوز برای پس‌اندازِ بازنشستگی خیلی جوان هستید، در حالی که هر روزی که می‌گذرد باعث می‌شود تأثیر نرخ بهره‌ی مرکب کمتر شود و امکان پس‌انداز پول بیشتر را از دست

بدهید.

 

 

 

29. برای خرید بهترین ماشین‌ لباس‌شویی یک ماه تمام تحقیق می‌کنید ولی با راهنمایی فردی که نمی‌شناسید و نباید به او اعتماد کنید، سهام یک شرکت بی‌اهمیت و کوچک را بدون معطلی می‌خرید.

30. برای 50 سال آینده سرمایه‌گذاری می‌کنید ولی زمانی که بازار یک روزِ بد را سپری می‌کند، دچار استرس می‌شوید.


مقاله مرتبط : علم ثروت

 

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 10:26 صبح     |     () نظر

چگونه فن بیان قوی داشته باشیم؛ 7 راه علمی برای جلب توجه دیگران

 

 

شاید به‌تازگی استارتاپی را راه‌اندازی کرده‌اید و به‌دنبال سرمایه‌گذار می‌گردید یا شاید سعی دارید رئیس‌تان را برای انجام پروژه‌ای متقاعد کنید یا اصلا می‌خواهید نظر و توجه شخص خاصی را جلب کنید؛ در هر صورت باید فن بیان قوی داشته باشید. فن بیان قوی گامی بلند در راه رسیدن به هدف است. چرا؟ چون با فن بیان قوی است که می‌توانید توجه افراد را جلب و آنها را مشتاق به شنیدن کنید. جلب توجه و حواسِ دیگران، مهم‌ترین ابزار برای شنیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است. خوشبختانه مطالعات فراوانی درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد مغز انسان و چگونگی جلب کردن توجه آن وجود دارد. «بن پار» (Ben Parr) نویسنده و سرمایه‌داری است که درباره‌ی رابطه‌ی فن بیان و جلب توجه دیگران مطالعه و با متخصصان زیادی گفت‌وگو کرده، در نهایت به 7 راهکار اصلی دست یافته است. دراینجا با این 7 راه آشنا شده و خواهید دید که چگونه فن بیان قوی داشته باشیم.


مقاله مرتبط : متقاعد کردن افراد
 
مقاله مرتبط : فن بیان

1. با فن بیان احساسات مخاطب خود را بیدار کنید

 

احساسات ما و ارتباطی که با محیط پیرامون خود برقرار می‌کنیم، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ و جلب شدن توجه‌مان دارد. برای اینکه توجه و نظر مخاطب خود را جلب کنید باید سعی کنید احساسات او را بیدار کنید و او را تحت تأثیر قرار بدهید. یکی از روش‌های اصلی بیدار کردن احساسات افراد صدا زدن آنها با نام کوچک‌شان است. وقتی فردی را با نام کوچکش صدا می‌کنید به‌شدت او را تحت تأثیر قرار می‌دهید.

سعی کنید احساساتِ دیگرِ مخاطب را نیز تحت تأثیر قرار بدهید. اگر مایلید با فن بیان خود تأثیرگذار باشید، باید بدانید که مخاطب شما در چه شرایطی قرار دارد. مثلا شاید تعجب کنید ولی وقتی افراد در فضای گرم قرار دارند یا نوشیدنی داغی مثل چای یا قهوه در دست دارند، هیجان بیشتری در آنها شکل می‌گیرد و با احتمال بیشتری طرف مقابل را فردی پرشور و گرم و صمیمی می‌بینند، در حالی‌که اگر نوشیدنی که در دستان شماست یخ و سرد باشد، احتمالا اتفاقات محیطی دوروبَر خود را با هیجان کمتری پیگیری می‌کنید. پس هیچ‌گاه از تأثیر محیط غافل نشوید چون حتی اگر فن بیان خوبی داشته باشید ولی در جای مناسب یا زمان مناسبی قرار نداشته باشید نمی‌توانید آن‌طور که باید و شاید توجه مخاطب خود را جلب کنید.


مقاله مرتبط : مبهوت کردن افراد
دانلود  ویدیو رایگان مرتبط : چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟

2. بستر ذهنی مناسب با فن بیان ایجاد کنید

مغز انسان اطلاعات دریافتی را براساس چارچوب‌های ذهنی خود طبقه‌بندی و تحلیل می‌کند. یعنی با توجه به بستر و زمینه‌ای که هر فرد در ذهن دارد، نسبت به داده‌های جدید واکنش‌های متفاوتی خواهد داشت. گذشته‌ی ما، تجربه‌ها، نظام زیستی، انتظارات فرهنگی، علایق، نظرات و خلق‌وخوی ما در ارجاع دادن داده‌های جدید و یافتن رابطه‌ای میان آنها تأثیرگذار است. پس برای جلب توجه مخاطب و قوی شدن فن بیان باید بسترسازی مناسبی برای او انجام بدهید. وقتی مخاطب را بشناسید و از پیش‌زمینه‌های ذهنی او باخبر باشید، نتیجه‌ی صحبت خود را به سمتی می‌برید که برای او آشناتر است و درک بهتری از مطلب پیدا می‌کند یا مثلا با توجه به این ویژگی ذهنی می‌توانید متناسب با هدف خود بسترسازی کنید و به مخاطب خود در رسیدن به نتیجه‌ی مورد نظرتان کمک کنید. در تحقیقی که «الیزابت لفتس» (Elizabeth Loftus) و «جان پالمر» (John Palmer)، دو تن از اساتید دانشگاه واشنگتن انجام دادند مشخص شد که بسترسازی ذهنی برای مخاطب در استدلال و نتیجه‌گیری او بسیار مهم است. در این تحقیق به افراد ویدیوئی از یک تصادف نشان دادند و از آنها خواستند سرعت و خسارت احتمالی را برآورد کنند. این سؤال با استفاده از کلمات متفاوتی برای دو گروه مطرح شد. «فکر می‌کنید سرعت خودروها وقتی به‌هم برخورد کردند چقدر بوده است؟» و «فکر می‌کنید سرعت خودروها وقتی یکدیگر را داغان کردند چقدر بوده است؟» نتیجه نشان داد واژه‌های مختلفی که برای تصادف استفاده شده بود نقش زیادی در گمان و استدلال افراد داشت. گروهی که با واژه‌ی «برخورد کردن» مورد پرسش واقع شده بودند، برآورد کمتری برای سرعت و خسارت در نظر داشتند اما گروه دیگر شدت خسارت و سرعت را بالاتر سنجیده بودند. در واقع کلمات متفاوت باعث شکل‌گیری بسترها و پیش‌زمینه‌های ذهنی متفاوتی در افراد شده بود. اگر می‌خواهید در هنگام صحبت تأثیرگذار باشید باید با بسترسازی ناب، ذهن مخاطب را به همان جایی ببرید که مطلوب شماست. با این کار فن بیان قوی‌تری خواهید داشت و می‌توانید تأثیرگذارتر باشید.


 

3. با فن بیان غیرمنتظره باشید

 

می‌خواهید بدانید که چگونه خوب صحبت کنید؟ در جواب این سوال باید گقت اول غیر منتظره به نظر برسید. اگر می‌خواهید با فن بیان قوی مخاطب را تحت تأثیر قرار بدهید باید بتوانید به‌موقع او را غافلگیر کنید. مغز ما گرایش زیادی به حفظ روند ارتباط با موارد آشنا دارد. یعنی وقتی با چیزی آشنا هستیم، راحت‌تر آن را می‌پذیریم و بی‌دردسر آن را قبول می کنیم، اما وقتی حرف غیرمنتظره‌ای بشنویم ناگهان تمام حواس و تمرکز ما به سمتش جلب می‌شود و با چالشی رو‌به‌رو خواهیم شد که به توجه و دقت بیشتری نیاز دارد. پس سعی کنید گاهی اوقات دیگران را غافلگیر کنید، غیرمنتظره باشید و در زندگی روند یکنواخت و ساده‌ای را در پیش نگیرید. از تغییر کردن، نظر اطرافیان و قضاوت‌های آنها نهراسید. البته انتخاب با شماست و پروراندن این ویژگی تا حد زیادی به خلق‌وخو و ویژگی‌های اخلاقی شما وابسته است.


مقاله مرتبط : علم ثروت

4. اشتیاق و علاقه با فن بیان ایجاد کنید

 

داشتن فن بیان قوی، نیازمند شناخت روش‌هایی است که اشتیاق و علاقه‌ی مخاطب را بیدار کند. برای این منظور باید تلاش کنید از چیزی حرف بزنید که برای او پاداش درونی و بیرونی به‌همراه داشته باشد. فرض کنید رئیس شرکتی هستید و برای تشویق به کارمندان خود هدیه و بُن تخفیف خرید تقدیم می‌کنید؛ به این پاداش، پاداش بیرونی می‌گویند. پاداشی که او را خوشحال می‌کند و منافعی برای او در پی دارد. اما اگر حق کار کردن در یک پروژه‌‌ی مهم و چالش‌برانگیز را به کارمند باهوش خود عطا کنید به او پاداش درونی داده‌اید، یعنی پاداشی که او را از درون ارضا می‌کند و به نیازهایی چون یادگیری بیشتر، شکوفایی استعدادها و … پاسخ می‌دهد. پس ضمن اینکه حرف‌های شما باید برای مخاطب‌تان خوشایند باشد، باید رغبت و میل درونی‌اش را نیز بیدار کند.

5. با دلیل و معتبر حرف بزنید

داشتن فن بیان قوی مستلزم آگاهی از روش‌هایی است که مخاطب را متقاعد می‌سازد. مطالعات علمی می‌گوید وقتی با دلایل معتبر و بااطمینان صحبت می‌کنید، مخاطب گفته‌های شما را خیلی راحت‌تر می‌پذیرد. بسیاری از سرمایه‌داران با کمک گرفتن از مشاوران اقتصادی معتبر خود را از جست‌و‌جوی اطلاعات روزِ بازار خلاص می‌کنند، چون ذهن مایل است به حرف‌هایی توجه کند که از سمت مرجعی معتبر بیان می‌شوند. پس اگر با دلیل و معتبر حرف بزنید، بی‌بُر‌و‌برگرد مخاطب‌تان خریدار حرف‌های شما خواهد بود و می‌توانید بر او تأثیر بگذارید.


مقاله مرتبط : چگونه پولدار شویم؟

6. با فن بیان رازآلود باشید

هرچه در چنته دارید را یک‌دفعه رو نکنید. اجازه بدهید بخشی از شما همیشه پنهان بماند. البته این به‌ معنای پنهان کاری نیست؛ فقط بخشی از کلام شما باید مخاطب را به فکر وادار کند. مثلا در ملاقات‌های اول ریز و درشت اطلاعات خود را بروز ندهید. متخصصان معتقدند بهتر است ملاقات‌های اول بیش از 45 دقیقه زمان نبرند. اگر سخنرانی می‌کنید سعی کنید با مبهم نگه داشتن بخشی از گفته‌های خود میل به تحقیق و جست‌وجو را در مخاطب بیدار کنید. از نظر ذهنی وقتی چیزی را تمام و کمال می‌بینیم و می‌شناسیم، پرونده‌ی آن در ذهن ما بسته می‌شود و دیگر به آن توجه نمی‌کنیم و به یادش نمی‌افتیم.

7.با فن بیان ارتباط برقرار کنید

 

 

اگر می‌خواهید با قدرت بیان قوی همه را شیفته‌ی کلام خود کنید، نباید متکلم وحده باشید. بعضی‌ها دوست دارند ساعت‌ها بایستند و با رشادت تمام به‌تنهایی صحبت کنند. با این کار حوصله‌ی افراد دیگر سر می‌رود و در ذهن‌شان او را مانند طوطی‌ای پرحرف و از‌خودراضی می‌بینند. پس سعی کنید هرچه بیشتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، اسم آنها را صدا بزنید و از آنها سؤال کنید.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 10:16 صبح     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >