سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پروردگارا! دستآورد روزه چیست؟ خداوند فرمود : روزه حکمت می آورد و حکمت، شناخت و شناخت، یقین . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در شب معراج ـ]
https://keramatzade.com
نیازهای جنسی معرفی می‌کند.

معیارهای انتخاب همسر مناسب از دیدگاه اسلام


ازدواج، تاریخچه ای به قدمت پیدایش انسان ها در کره زمین دارد و در تمام مکاتب و ادیان مطرح است اما هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای این موضوع اهمیت قایل نبوده است. اسلام اساس ترقی و رشد و تکامل در تمامی شؤون زندگی را در چگونگی تشکیل خانواده ها می داند و برای این مهم اهدافی در نظر گرفته است; قرآن مجید خلقت همسران و ایجاد رشته مودت و دوستی بین زن و مرد را از نشانه های شناخت خداوند شمرده و به برخی از فواید ازدواج مانند آرامش روحی و جسمی، ارضای غریزه جنسی، ایجاد دوستی و علاقه، بقای نسل و تکامل فرد، اشاره می کند: «از جمله نشانه های وجود خداوند این است که برایتان از جنس خودتان همسرانی آفریده تا بدان ها آرام گیرید و میان شما و آن ها دوستی و مهربانی قرار داد. در این (دوستی و محبت) برای کسانی که تفکر می کنند، نشانه هایی وجود دارد.

اسلام برای تحکیم کانون خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن، قوانین خاصی وضع کرده و بر طبق آن، محدوده وظایف هر کدام از اعضا را تعیین نموده است. به طور کلی، این مقررات را به چند دسته می توان تقسیم کرد:

1.    مقرراتی که مربوط به پیش از تشکیل خانواده است و از زمان خواستگاری باید رعایت گردد.

2.    وظایف و حقوقی که هر یک از افراد خانواده پس از تشکیل خانواده باید رعایت کنند.

3.    مقرراتی که در صورت عدم توافق زن و مرد و انحلال خانواده و یا فوت یکی از افراد آن باید عمل شود.


شرایطی که باید همسر دارا باشد عبارتند از:

1.    داشتن ایمان، تقوا و حسن خلق همسر

ایمان و تقوا ملاک اصلی انتخاب همسر است. در سایه ایمان و تقواست که روابط عمیق عاطفی بین زوجین ایجاد می شود. نزد چنین همسرانی، زمینه تا حدود زیادی برای پرورش صحیح فرزندان فراهم است و زن و شوهر می توانند بر همه مشکلات زندگی، اعم از اقتصادی و روانی، فایق آیند و فرزندان خود را مطابق موازین و برنامه های دینی تربیت کنند. دراین زمینه، رسول اکرم صلی االله علیه و آله می فرمایند: «زن را برای زیبایی اش به همسری مگیر; چون ممکن است جمال زن باعث پستی و سقوط اخلاقی اش بشود. هم چنین به انگیزه مالش، با او پیوند زناشویی برقرار مکن; زیرا مال می تواند موجب طغیان او گردد، بلکه به سرمایه دینی اش متوجه باش و با زن با ایمان ازدواج کن.» 

 

Benchmark-Marriage-From-the-perspective-eslam

 

مقاله مرتبط:رازهای داشتن یک ازدواج موفق

مردی به امام حسن علیه السلام عرض کرد: دختری دارم، او را به ازدواج چگونه فردی درآورم؟ حضرت فرمودند: «او رابه ازدواج مردی با تقوا درآور; که اگر دوستش داشته باشد، او را گرامی می دارد و اگر هم دوستش نداشته باشد، به او ستم نمی کند.» 

دو اصل دین و اخلاق نیک، ملاک های اصلی برای شایستگی زن و شوهر است و این اصل چه در دوران جنینی و شیرخوارگی، و چه در سایر مراحل زندگی کودک و تربیت او نقش  به سزایی دارد. پیامبر گرامی اسلام صلی االله علیه و آله می فرمایند: «بهترین زنان شما زنی است که وقتی همسرش به او می نگرد، شاد و مسرورش گرداند.» 

مردی در این زمینه با حضرت ابوالحسن علیه السلام مشورت نمود و عرض کرد: یکی از بستگانم از دخترم خواستگاری کرده، ولی او اخلاق بدی دارد. حضرت فرمود: «اگر بد خلق است، دخترت را به ازدواج او درنیاور.» 


2.    خوب و شایسته بودن همسر

جابربن عبداالله انصاری می گوید، در محضر رسول خدا صلی االله علیه و آله بودم. آن حضرت درباره همسر شایسته چنین فرمود: «بهترین همسران شما کسانی هستند که دارای ده خصلت باشند:

o    برای آمدن فرزندان متعدد آمادگی داشته باشند. (زایا باشند.)
o    مهربان باشند.
o    عفت و پاک دامنی خود را رعایت کنند.
o    در میان بستگان خود عزیز و سربلند باشند.
o    نزد شوهر فروتن باشند.
o    خود را برای شوهر بیارایند و خود را به او بنمایانند.
o    نسبت به نامحرمان خود نگه دار باشند و پوشش خود را حفظ کنند.
o    از شوهر حرف شنوی و اطاعت داشته باشند.
o    در مسائل جنسی، میل شوهر را جلب کنند.
o    در عشق و علاقه به شوهر، افراط نکنند و حد اعتدال را حفظ نمایند.» 

در جایی دیگر، رسول اکرم صلی االله علیه و آله می فرمایند: «من سعادة المرء الزوجة الصالحة »; از سعادت مرد این است که دارای همسری شایسته و خوب باشد.


3.    اصالت خانوادگی همسر

اسلام تاکید دارد که درباره سابقه خانوادگی همسر، تحقیق لازم صورت گیرد و به خصوص، مراتب ایمانی و اخلاقی او در نظر گرفته شود و نیز تا حد امکان، همسر از خانواده ای پاک و عفیف انتخاب گردد. این اصالت خانوادگی در نحوه زندگی جدید و در نسل بعد تاثیر دارد. اگر نطفه،که متاثر از خصایص وراثتی والدین است، ناسالم باشد، دیگر امیدی به اصلاح فرزند نیست. به همین دلیل امام صادق علیه السلام می فرمایند: «تزوجوا فی الحجر الصالح، فان العرق دساس »; 

با خانواده شایسته ازدواج کنید; زیرا ژن ها خصایص والدین و اجداد را به نسل بعدی سرایت می دهند.

پیامبر گرامی اسلام صلی االله علیه و آله در این مورد به مردم آگاهی می دهند و می فرمایند: «ایها الناس ایاکم و خضراء الدمن »; ای مردم بپرهیزید از گیاهان سبز و خرمی که در مزبله دان ها پرورش یافته است. وقتی توضیح خواستند، مقصودشان را زنان زیبا و خوب رویی دانستند که در محیط فاسد و خانواده بد پرورش یافته اند.


4.    توجه به کفویت همسر

ازدواج با افراد هم کفو و هم شان باعث توافق بیش تر در زندگی می شود; زیرا درصد بالایی از اختلافات بین زن وشوهرها در نتیجه نبودن طرفین در یک شان و طبقه است. کفویت در جنبه های ایمانی، فکری، اقتصادی و... مطرح است،اما تکیه اساسی اسلام در کفویت، بیش تر بر مساله ایمان و اعتقاد است. علت این که پیامبر صلی االله علیه و آله، حضرت علی علیه السلام را برای همسری دختر خود انتخاب نمودند، همین مساله بوده است. بعضی روایات، کفویت، را شامل دوچیزدانسته اند: یکی عفت ناشی از ایمان و اعتقاد و دیگری تامین امکانات زندگی. 

امام صادق علیه السلام می فرمایند: «الکفو ان یکون عفیفا و عنده یسار»; (10 (کفو (هم ردیف در ازدواج) کسی است که عفیف باشد و مالی هم داشته باشد.
مصداق این فرموده پیامبر گرامی اسلام صلی االله علیه و آله را که «هر زن مسلمانی، کفو هر مرد مسلمان است »، درماجرای ازدواج جویبر می یابیم; جویبر مردی از اهل یمامه، تازه مسلمان شده و به مدینه آمده بود. او مؤمن و مخلص، ولیسیاه پوست و مستمند بود و در مسجد زندگی می کرد. روزی پیامبر صلی االله علیه و آله به او فرمودند: چرا ازدواج نمیکنی؟ جواب داد: چه کسی به من بینوا زن می دهد؟ پیامبر صلی االله علیه و آله فرمودند: اسلامهر خوار و ذلیلی را عزیزآله را به زیاد گفت. زیاد پاسخ داد: ما دخترانمان را به هم ردیفان خود - از انصار - می دهیم. پیامبر صلی االله علیه و آله،که ماجرا را متوجه شدند، فرمودند: «ای زیاد، جویبر مؤمن است، هر مؤمنی کفو زن مؤمنه و هر مرد مسلمانی کفو زن مسلمان است.» (11 (زیاد پس از این فرمایش پیامبر صلی االله علیه و آله، اطاعت کرد و دخترش را با تشریفاتی، به ازدواج جویبر درآورد. کرده است. برو نزد زیادبن ولید - از اشراف انصار - و دختر او را خواستگاری کن. جویبر فرمایش پیامبر صلی االله علیه را اطاعت نمود.


5.    سلامت جسم و روان همسر

عدم سلامت، مانع از ازدواج نیست، ولی در تداوم زندگی مشترک اثر منفی دارد. بر همین اساس، علمای اخلاق با استفاده از روایات اسلامی، گفته اند: با شش گروه از زنان ازدواج نکنید; یک گروه از این ها زنان انانه هستند; یعنی بسیار ناله می کنند، مریض احوالند و خود را به بیماری می زنند. 

پیامبر اسلام صلی االله علیه و آله به مغیرة بن شعبه، که دختری را برای همسری خود نامزد کرده بود، فرمود: «پیش از ازدواج، درباره مزایای جسمی دختر مورد نظرت تحقیق کن; زیرا این بررسی در ایجاد الفت و محبت و توافق های بیش تر بین تو و همسرت پس از ازدواج، تاثیر زیادی دارد.» به همین دلیل به مرد اجازه داده شده در انتخاب همسر، برای به دست آوردن اطلاعات بدنی، یک بار به زن نظر بیفکند.

سلامت فکر و اندیشه نیز بر سلامت رفتار و اعتدال در برخوردها، اثر بسزایی دارد; زیرا روابط انسانی زوجین، تابع شرایط نفسانی و روانی آن هاست و با عدم وجود سلامت روان، نمی توانند روابط مستحکم خانوادگی را بنیان گذارند.

امام صادق علیه السلام از رسول اکرم صلی االله علیه و آله نقل کرده اند که آن حضرت فرمودند: «از ازدواج با احمق بپرهیزید که هم نشینی با او مایه اندوه و بلاست.» 

 

مقاله مرتبط:معیارهای انتخاب همسرمناسب

 

6.    دیگر معیارهای همسر

از معیارهای دیگری که در لابه لای احادیث اسلامی به چشم می خورد و پس از موارد مزبور، باید مورد نظر قرار گیرد،عبارت است از:

دوشیزگی همسر، نداشتن قرابت و فامیلی نزدیک، زیبایی و... .

رسول خدا صلی االله علیه و آله فرمودند: «بهترین زنان شما، زنی است که بچه آور، مهربان، پاک دامن، نزد فامیل محترم و در برابر شوهر متواضع باشد، خود را برای شوهر بیاراید، به دیگران بی اعتنا و در خلوت، در اختیار همسر خود بوده و مثل برخی از مردان مبتذل نباشد.» 


ملاک های غیر ضروری در انتخاب همسر

عدم وجود اختلافات نژادی، سنی و منطقه ای از شرایط اساسی ازدواج نیستند و ازدواج دختر و پسر مسلمان با وجود این اختلافات، صحیح است.

امام صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا صلی االله علیه و آله دختر عبدالمطلب را به ازدواج مقداد در آورد تا ازدواج به سهولت صورت گیرد (تعنیات خرافی و تشریفات جاهلی از میان برود) و مسلمانان از رسول خدا صلی االله علیه و آله پیروی کنند و بدانند که «گرامی ترین آن ها نزد خدا، باتقواترین آن هاست.» 

بنابراین، باید مسائل جزئی و ظاهری از قبیل ثروت، زیبایی، مقام و دل بری کم تر مورد توجه قرار گیرد و در مقابل، سعی شود ملاک های ضروری و اصلی هم چون ایمان، تقوا و اصالت خانوادگی بیش تر مورد اهمیت قرار گیرد. پیامبر اسلام صلی االله علیه و آله نهی فرمودند که زنی را برای مال یا جمالش بگیرند; زیرا مالش موجب طغیان و جمالش مایه تباهی اوست. ملاک اصلی برای زن، دین و ایمان اوست. 

 

مشاهده لینک pdf مقاله:معیارهای انتخاب همسر مناسب از دیدگاه اسلام

 

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/23:: 4:42 صبح     |     () نظر

آموختن تکنیک های زبان بدن ارتباطات موثر و بلند مدتی را برقرار کنیم.

با این 20 ترفند زبان بدن اطرافیان را به سمت خود جذب کنید


ذهن آدمی همواره به دنبال قضاوت کردن است. این ویژگی ما در فرایند تکامل باعث بقای ما شده است. ما در یک چشم به هم زدن قضاوت می‌کنیم:

آیا این فرد تهدیدی برای جان من است؟
آیا این فرد جذّاب است؟
آیا این فرد برای بقای (اجتماعی) من فایده‌ای دارد؟

به این غریزه توجه کنید، اما بدون شناخت بهتر فرد، هرگز تحت تاثیر آن عمل نکنید. ترفندهای زیر به شما کمک خواهند کرد تا به شیوه‌هایی رفتار کنید که دیگران برداشت خوبی از رفتار شما داشته باشند.
این بخش منحصرا درباره‌ی زبان بدن نیست، بلکه این نگرش‌ها به طور ناخودآگاه بر زبان بدن شما تأثیر خواهند گذاشت.


احساس امنیت کنید و از خود اطمینان نشان دهید

این نگرش آنقدر مهم است که باید یک مقاله‌ی کامل را به آن اختصاص داد. شما نمی‌توانید 100? اوقات از این نگرش برخوردار باشید. به‌علاوه، قطعا مواردی هست که مطمئن به نظر نرسیدن به شما مزیت دوست‌داشتنی بودن را می‌دهد، اما نگرش عنوان شده روی هم رفته درست است.

دو نکته را باید در این خصوص در نظر بگیرید:

 سعی کنید مسائل ناراحت‌کننده را برطرف کنید: برای من پوست بد یک مسئله بود که آن را برطرف کردم.


مسئله‌ی دیگر انتخاب لباس بود که آن را با به همراه بردن یکی از دوستانم هنگام خرید، حل کردم.همه لایق احترام هستند، مگر غیر از این ثابت شود.
در اینجا نیز، با احترام گذاشتن به دیگران یا چیزی به دست می‌آورید یا اصلا چیزی را از دست نمی‌دهید. این به آن معنا نیست که تمام روز باید تملّق کسی را بگویید، بلکه به این معنا است که نباید کسی را از سر باز کنید یا کاری کنید که احساس کم‌اهمیت بودن داشته باشند.

مقاله مرتبط:23 ترفند زبان بدن که شما را دوست‌داشتنی می‌کند


همه را دوست بدارید، مگر ثابت شود لیاقتش را ندارند

غریبه‌ها استحقاق این را دارند که به آنها فرصت اثبات حقانیت‌شان را بدهید. در دنیای ما هر کس می‌تواند چیزی باشد که در ظاهر نیست. من انسان‌های نفرت‌انگیزی را دیده‌ام که در ظاهر، مهربان به نظر می‌رسیدند و میلیاردرهایی که مثل کودکان هیجان‌زده رفتار می‌کردند. 
فرد نفرت‌انگیز یا میلیاردر هیچ کدام از دیگری «بهتر» نیستند. اما بودن در کنار یکی من را ناراحت و بودن در کنار دیگری به من احساس لذت و اشتیاق می‌دهد.


صاف اما راحت بایستید

برای یافتن یک حالت بدنی مثبت، موارد زیر را دنبال کنید:

1. پاهایتان را هنگام ایستادن به عرض لگن‌تان باز کنید.

2. قد خود را تا جای ممکن بالا بکشید، تصور کنید از سر در حال کشیده شدن به بالا هستید.

3. حالا این حس بلند بودن را حفظ کنید، اما شانه‌هایتان را شل کنید

4. گردن‌تان را سفت نگه ندارید و به سرتان طوری زاویه بدهید که برای نگاه‌ کردن در چشمان فردی با قد متوسط مجبور نباشید به بالا یا پایین نگاه کنید.

 


چند توصیه:

هنگام حفظ حالت بدن، تا جای ممکن راحت باشید.

  • باد به سینه‌تان نیاندازید. قفسه سینه باید صاف باشد، درست مانند وقتی که روی زمین دراز کشیده‌اید.
  • شانه‌هایتان را کمی به عقب بکشید.
  • صاف بنشینید، اما خشک نباشید

وقتی شروع به صاف نشستن کنید، خواهید دید که جثه‌‌ی اغلب افراد، با صاف ننشستن کوچک می‌شود. وقتی با این حالت صاف پشت میز می‌نشینید، فورا احساس بلند بودن خواهید کرد. پشت‌تان را صاف، اما تا جای ممکن راحت نگه دارید.


خنده‌های واقعی دور چشم‌ها را چین و چروک می‌اندازد!

وقتی پای خنده وسط باشد، دهان می‌تواند دروغ بگوید اما چشم‌ها نه! خنده‌های واقعی به چشم‌ها می‌رسند و پوست دور چشم را برای ایجاد “چین و چروک پنجه کلاغی” چروکیده می‌کنند. آدم‌ها غالبا لبخند می‌زنند تا آن‌چه را واقعا در فکرشان است و احساس می‌کنند، پنهان کنند،

 

زبان-بدن

بنابراین بار دیگر که می‌خواهید بدانید لبخند مخاطب‌تان واقعی است یا نه، به چرو‌ک‌های گوشه‌ی چشم‌های‌اش نگاه کنید. اگر چین و چروکی در آن‌جا ندیدید، آن لبخند می‌خواهد چیزی را از شما پنهان کند.


آرام باشید

هنگامی که اضطراب دارید، این احتمال وجود دارد که سرعت صحبت کردن و تکان های بدن تان افزایش پیدا کند. «پیتر اکونومی» یکی از متخصصین و مدیران موفق در این باره می نویسد: “در چنین زمانی بهتر است اندکی حرکات خود را آرام تر کنید. زمانی که در حرکات خود دقت بیشتری کنید، توانایی شما برای انجام آنها نیز افزایش پیدا می کند. ذهن نیز به خوبی از این روند آگاهی دارد.”

 

زبان-بدن

 

بنابراین بهتر است نفس عمیقی کشیده، آرام باشید و بر روی حرکاتی که انجام می دهید، تسلطی عامدانه داشته باشید. با این کار در زمان مواجه شدن با دیگران، معتمد به نفس و مقاوم تر به نظر خواهید آمد.
هنگامی که اضطراب دارید، این احتمال وجود دارد که سرعت صحبت کردن و تکان های بدن تان افزایش پیدا کند. «پیتر اکونومی» یکی از متخصصین و مدیران موفق در این باره می نویسد: “در چنین زمانی بهتر است اندکی حرکات خود را آرام تر کنید. زمانی که در حرکات خود دقت بیشتری کنید، توانایی شما برای انجام آنها نیز افزایش پیدا می کند. ذهن نیز به خوبی از این روند آگاهی دارد.”

بنابراین بهتر است نفس عمیقی کشیده، آرام باشید و بر روی حرکاتی که انجام می دهید، تسلطی عامدانه داشته باشید. با این کار در زمان مواجه شدن با دیگران، معتمد به نفس و مقاوم تر به نظر خواهید آمد.


فرد مقابل را محور قرار دهید.

به ویژه زمانی که در یک جمع و یا چند نفر قرار دارید و می خواهید با کسی صحبت کنید تمرکز خود را روی او قرار دهید و او را محور قرار دهید. این مسئله از اهمیت زیادی برخورد دار است. زمانی که این فرد به شما نزدیک می شود، تمام بدن خود را متوجه به او نگه دارید نه فقط صورت خود را ! مثلا به طور کامل برگردید و به سمت او بایستید.

 

زبان-بدن


از بی قراری شدیدا خود داری کنید.

این بی قرار می تواند شامل ضربه زدن با خودکار به روی میز، بازی با کاغذ، تکان دادن پا و … می شود. هیچ چیزی بدتر از این در ملاقات ها نیست زیرا این پیام را به فرد مقابل انتقال می دهد که از دیدار با او خرسند نیستید و حوصله شما سررفته است یا طرف مقابل شما را کلافه و عصبی کرده است.

 

زبان-بدن

 

سعی کنید آرام باشید و این حس آرامش را نیز به طر مقابل انتقال دهید.

 

منبع: lifehack

 

 

مشاهده لینک pdf مقاله:با این 20ترفند زبان بدن اطرافیان را به سمت خودجذب کنید

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

این کتاب به ما میگوید،مهمترین عاملی که نمی توانیم پول درآوریم,عدم درک این است که: هر ذره در جهان هستی، شامل هم خواسته و هم ناخواسته است و اصل و اساس قانون جذب این است که شما با توجه کردن به هر چیزی، آن را به زندگی‌تان دعوت می‌کنید، نه 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/23:: 4:35 صبح     |     () نظر

...

چگونه پولدار بمانیم؟

1-مخارج ماهیانه و پول خودرا یادداشت کنید

مخارج و درآمدتان را کنترل کنید تا تصویر دقیقی از موقعیت اقتصادی‌تان داشته باشید. فاکتور‌ها را نگه دارید و مخارج‌ را بلافاصله در دفتر بنویسید. جمع هزینه‌ی ماهانه‌ی قبض‌ها را هم به بودجه‌بندی‌تان اضافه کنید. همیشه مخارج ماهانه و مقدار پول خود را یادداشت کنید تا بتوانید صورتی کلی از اقلامی که بابت‌شان هزینه می‌کنید داشته باشید و میزان هزینه‌ها را بدانید.
از سبد مصرفی خانوار اطلاع داشته و طبق برنامه زمانی و اولویت‌ها هزینه کنید تا از مخارج زائد و غیرضروری اجتناب کرده باشید.

2-مخارج را گروه بندی کنید تا پول پس انداز کنید

شما با دسته‌بندی هزینه‌ها جاهای هدررفت سرمایه و حتی نابجا‌خرج‌کردن را کشف می‌کنید. هزینه‌های خانوار شامل:1- مصارف خوراکی 2- پوشاکی 3- بهداشتی 4- درمانی 5- انرژی 6-آموزشی 7-فرهنگی 8-تفریحی 9-خدمات نگهداری و تعمیر 10-تزئینی و تجملی است.احتمالا پس از گروه‌بندی مخارج متوجه می‌شوید بعضی از گروه‌ها هزینه‌ی بسیار زیادی مصرف می‌کنند،آنها را دقیق‌تر بررسی کنید تا مخارج غیر ضروری را بیابید و پول بیشتری پس‌انداز کنید.

3-برای پول و مخارجتان برنامه‌ریزی کنید

  • برای اینکه کمتر خرج کنید لحظه‌ای تصمیم نگیرید، هنگامی که در منزل هستید با آرامش لیست خریدتان را بنویسید.

  • قبل از خرید از چند مغازه دیدن کنید، قیمت تقریبی جنس‌های مدنظرتان را یادداشت کنید، بدون اینکه چیزی بخرید به خانه برگردید و در آرامش کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید.   اگر بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید بخرید، کمتر در مغازه می‌مانید و پول کمتری خرج می‌کنید.

  • اگر به هر خرید به‌عنوان یک تصمیم مهم نگاه کنید، عاقلانه‌تر تصمیم می‌گیرید.
  • کالایی را برای سرگرمی امتحان نکنید و تست‌های رایگان را نپذیرید، در غیر این صورت حتی اگر قصد خرید نداشته باشید وسوسه می‌شوید خارج از برنامه خرید کنید.
  • پس از آنکه مدتی مخارج‌تان را کنترل کردید، برای هر گروه بودجه‌ی ماهانه یا هفتگی اختصاص بدهید. حواس‌تان باشد کل بودجه از درآمدتان کمتر باشد تا جای ممکن پس‌انداز کنید.

مقالات مرتبط : باورهایی که باید در مورد پول داشته باشید

چگونه پولدار شویم؟

چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟


4-آن چیزی را بخرید که موردنیازشماست و پول اضافی خرج نکنید

  • هنگامی که برای خرید مایحتاج خود به فروشگاه محل می‌روید، سعی کنید آن چیزی را بخرید که مورد نیاز شماست. برای این کار می‌توانید مایحتاج خود را به ترتیب اولویت روی یک  صفحه کاغذ یادداشت کنید. مراقب باشید هیچ‌گاه کالاهای متنوع فروشگاه با بسته‌بندی‌های زیبا شما را تحت تأثیر خود قرار ندهد.
  • همیشه آنچه را نیاز دارید در محل اصلی آن خریداری کنید.
  • قبل از خرید از چند مغازه دیدن کنید، قیمت تقریبی جنس‌های مدنظرتان را یادداشت کنید، بدون اینکه چیزی بخرید به خانه برگردید و در آرامش کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید.  اگر بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید بخرید، کمتر در مغازه می‌مانید و پول کمتری خرج می‌کنید.
  • اگر به هر خرید به‌عنوان یک تصمیم مهم نگاه کنید، عاقلانه‌تر تصمیم می‌گیرید.
  • کالایی را برای سرگرمی امتحان نکنید و تست‌های رایگان را نپذیرید، در غیر این صورت حتی اگر قصد خرید نداشته باشید وسوسه می‌شوید خارج از برنامه خرید کنید.

5- در خرج پول صرفه جویی کنید

  •  اگر برایتان مقدور است زودتر از خانه بیرون رفته و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا هزینه‌های نگهداری ماشین و مخارج سنگین ایاب‌وذهاب به شما فشار نیاورد. 

  • بعضی از مواد غذایی انرژی بیهوده دارند؛ مانند انواع شیرینی و نوشابه که هزینه سنگینی را به خانواده تحمیل می‌کنند؛ پس در خرید آنها با احتیاط رفتار کرده و برایشان هزینه نکنید.

  •  موادی که فسادپذیر هستند و عمر کوتاهی دارند را تا مصرف نکرده‌اید خریداری نکنید.
  •  در مصرف انرژی با استفاده از روش‌های مختلف صرفه‌جویی کنید؛ مانند استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف از جمله مهتابی و فلورسنت که شاید گران‌تر باشند ولی در درازمدت هزینه  اولیه را برمی‌گردانند. استفاده از تلفن در ساعت‌هایی که قیمت تلفن ارزان‌تر اعلام شده است.
  • در مصرف سوخت نیز زمانی که برای شست‌وشو نیاز به آب گرم ندارید، بکار نبرید. و همیشه بدانید هزینه مصرف انرژی، تصاعدی حساب می‌شود.

 

6-منتظر حراجی‌ها و تخفیف‌ها بمانید تا پول شما هدر نرود

  • اگر کالایی را نیاز دارید، ولی امروز تهیه‌ی آن ضرورتی ندارد، منتظر حراج بمانید یا سعی کنید کارت تخفیف پیدا کنید.
  • از حراج و کارت تخفیف فقط و فقط برای کالاهایی که واقعا نیاز دارید یا از قبل قصد خریدشان را داشته‌اید استفاده کنید. پایین آوردن قیمت‌ها یکی از روش‌های رایج تحریک مشتری  برای خرید محصولی است که به آن نیاز ندارد.
  • محصولاتی را که تنها در زمان معینی از سال به کار می‌آیند، هنگامی که بازارشان کساد است تهیه کنید. پالتوی زمستانه در فصل تابستان ارزان‌تر است

 


مقاله مرتبط : علم ثروت چیست؟  -  قانون جذب ثروت

 


 

7-تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرید تا پول از دست دهید

  • عوامل محیطی تاثیر زیادی روی پول خرج کردن ما دارند. هوشیار باشید و دقیقا بدانید چرا می‌خواهید فلان محصول را بخرید.
  • تحت تاثیر تبلیغات خرید نکنید. چه تبلیغ را در تلویزیون دیده باشید، چه روی بسته‌بندی محصول، باید به صداقت آن شک کنید. آنها طراحی شده‌اند تا شما را برای پول خرج کردن  تشویق کنند و تصویر ایده‌آلی از محصول نشان می‌دهند، نه آنچه واقعا هست.
  • هیچ محصولی را تنها به دلیل ارزانی نخرید. اگر می‌خواهید کالایی را تهیه کنید بسیار خوب است که از کارت‌های تخفیف و حراجی‌ها استفاده کنید، اما خرید یک کالا تنها به دلیل  اینکه 50درصد تخفیف دارد پس انداز محسوب نمی‌شود.
  • حواس‌تان به حقه‌های قیمت‌گذاری باشد؛ 199 هزار تومان همان 200 هزار تومان است. ارزش هر کالا را با کیفیت خودش بسنجید، نه با کالاهای دیگری که به شما پیشنهاد می‌شود.   فروشنده می‌تواند با بزرگ‌نمایی قابلیت‌های محصولی که به آن نیاز ندارید، محصول ارزان‌تر را در نظرتان گران جلوه بدهد و در نهایت شما را وادار کند برای امکاناتی که مورد استفاده‌تان نیست پول بیشتری خرج کنید.

 

 

مشاهده لینک pdf مقاله: چگونه پولمان راخرج کنیم که هیچوقت بی پول نشویم؟

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

در این کتاب کاملا استثنایی، ریچارد کارلسون 100 کلید ثروتمند شدن را به شما می‌آموزد. این کتاب با تمرکز کاملا ویژه بر روی کـسب درآمد بیشتر و ثروتمند شدن، راه‌های عملی را ارائه می‌دهد که هر فردی با بکارگیری آن‌ها به راحتی می‌تواند میزان ثروت و سرمایه خویش را چندین برابر افزایش دهد و آنچه را که سالیان سال به دنبالش بوده است، بدست آورد.» به خاطر داشته باشید مسافرت یک هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می‌شود، ببخشید و ببخشید و ببخشید، جادوی عدم وابستگی را بیاموزید، اشتیاق آرام را تجربه کنید، جادوی عدم وابستگی را بیاموزید و...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/23:: 4:30 صبح     |     () نظر

دخلی به اوضاع شرایط کشور، اوضاع شرایط خانوادگی و حتی سرمایه اولیه تان نیز ندارد.

چگونه میلیاردر شویم؟


1. رؤیاهای بزرگ برای میلیاردر شدن داشته باشید

چه چیزی می‌توانید به جهان ارائه دهید که منحصربه‌فرد و مفید باشد و بتواند زندگی‌ها را تغییر بدهد و کسب‌وکارهای جدید ایجاد کند؟ میلیاردر-هیچ میلیاردری برای موفقیتی متوسط شرکتش را راه‌اندازی نکرده است.

میلیاردر-بیل گیتس در سن 19 سالگی، یکی از اولین افرادی بود که متوجه شد اگر عملکرد کامپیوترهای شخصی آن‌قدر ساده شوند که همه بتوانند از آنها استفاده کنند، این دستگاه‌ها می‌توانند در کسب‌وکار، آموزش، ارتباطات و سرگرمی انقلابی به پا کنند. این دیدگاه منجر به تأسیس مایکروسافت شد. جف بزوس، بنیانگذار آمازون، آینده‌ای را پیش‌بینی کرد که در آن خرده‌فروشان مجازی می‌توانند با هزینه‌ی پایین‌تر، انتخاب‌های بیشتر و خدمات مشتری بهتری جایگزین عملیات واقعی کنند. میلیاردرها در تشخیص آنچه می‌تواند انجام شود ماهر بوده و آن را به حقیقت تبدیل می‌کنند.میلیاردر


2. جهت میلیاردر شدن به جزئیات توجه کنید

به قول هاروی فایرستون، بنیانگذار شرکت تایر و لاستیک فایرستون، «موفقیت مجموعه‌ای از جزئیات است». استیو جابز هم‌بنیانگذار اپل و رؤیاگرای مشهور به دلیل توجهش به جزئیات شهره بود. به گفته‌ی همکارانش، هیچ جزئیاتی آن‌قدر برای جابز کوچک نبودند که آنها را نادیده بگیرد. طبق گزارش ان‌پی‌آر، جابز یک بار صبح روزی تعطیل با مدیر اجرایی گوگل تماس گرفته و توضیح می‌دهد که از رنگ لوگوی گوگل روی صفحه‌ی نمایش آی‌فون ناراضی است. در مراحل اولیه، شرکت‌ها به احتمال زیاد به دلیل نادیده گرفتن جزئیات شکست می‌خورند، نه به دلیل بی‌توجهی کارآفرین به آن تصویر بزرگی که در مقابل‌شان دارند جهت میلیاردر شدن دارند.


3. از شکست نترسید تا میلیاردر شوید

بدانید که جلوگیری از همه‌ی اشتباهات و مشکلات غیرممکن است، بنابراین از شکست نترسید، حتی شکست‌های تحقیرآمیز. اولین فروشگاه سام والتون در آرکانزاس ورشکسته شد. پلت‌فرم نیوتون شرکت اپل شکست بزرگی بود، اما تجربیاتی که برای این شرکت به همراه داشت، منجر به تولید آی‌پد و آی‌فون شد. کامپیوتر لیزای اپل چنان شکست بزرگی بود که جابز موقعیت خود را در این شرکت از دست داد.

میلیاردر شوید

جیمز دایسون (شماره‌ی 318)، مخترع انگلیسی جاروبرقی دایسون، در طول 15 سال، 5127 نمونه‌ی اولیه ساخت تا در نهایت بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند. کارلوس اسلیم عقیده دارد که بزرگترین فرصت‌ها در شرایطی به وجود می‌آیند که دیگران از شکست می‌ترسند. او می‌گوید: «وقتی بحرانی به وجود می‌آید، همه به دنبال خروج هستند و اینجاست که ما دوست داریم وارد شویم.


مقاله مرتبط : چگونه میلیاردر شویم؛ 7 راهکاری که با آن می‌توانید پول پارو کنید


4. به صدای درون خود گوش بدهید تا طعم میلیاردر بودن را بچشید

جاویژه‌ی مخصوص خود را بیابید. تلاش نکنید آنچه را که سایرین انجام داده‌اند، کپی کنید. بر روی کشف آن چیزهایی تمرکز کنید که جهان می‌خواهد و نیاز دارد.

برای مثال، طبق گزارش فوربز، مرد جوانی که در سال 2008 تلاش می‌کرد در پاریس تاکسی پیدا کند و در نهایت هم موفق به این کار نشد، چند وقت بعد اوبر را تأسیس کرد و اپ موبایلی را توسعه داد که مسافران شهری را به رانندگان تاکسی اقتصادی اشتراک‌گذاری متصل می‌کند. این اپ در سال 2010 در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی شد و در حال حاضر در کشورهای مختلف در سراسر جهان در دسترس است. دو بنیانگذار اوبر، یعنی تراویس کالانیک و گرت کمپ که در فهرست فوربز جایگاه 283 را در اختیار داشتند، هر یک دارای ارزش خالص تقریبی 5?3 میلیارد دلار هستند.

به نقل از فوربز، دو دانشجوی ام‌آی‌تی، درو هیوستون و آرش فردوسی در سال 2007 سرویس میزبانی از فایلی بنیان گذاشتند، آن هم به این خاطر که مدام فلش درایوهای خود را فراموش می‌کردند! سرویس آنها با نام دراپ‌باکس، اشتراک‌گذاری فایل را آسان‌تر و در عین حال امن‌تر کرد. دراپ‌باکس که همچنان شرکتی خصوصی است، دارای ارزش بیش از 10 میلیارد دلار است. درو هیوستون (شماره‌ی 1533) مدیرعامل این شرکت، دارای ارزش خالص برآورد‌شده‌ی 1?21 میلیارد دلار است. ایده‌هایی را دنبال کنید که مجذوب‌کننده هستند و شما را وادار کنند هنگام سختی شرایط، هم‌چنان به پیشروی ادامه دهید تا به رویای میلیاردر شدن دست یابید.


5. همه فرصت‌ها در راه میلیاردر شدن را به چنگ آورید

علاقه‌مندی را فراموش کنید، موفقیت یعنی شور و شعف. مارک کیوبن (شماره‌ی 603) که در اوایل دهه‌ی سوم زندگی‌اش و پس از فروش شرکتش به یاهو میلیاردر شد توصیه می‌کند: «شرکتی تأسیس نکنید، مگر اینکه به انجام این کار بیش از حد علاقه‌مند بوده و آن را با تمام وجودتان دوست داشته باشید. اگر استراتژی خروج دارید، این شور و شعف نیست». کیوبن در حین کار روی ایده و راه‌اندازی شرکتش، نمی‌توانست با دوستانش ارتباط خوبی برقرار کند، هفت سال بدون تعطیلات سر کرد، در طول این مدت حتی یک کتاب خارج از حوزه‌ی کاری‌اش مطالعه نکرد. او می‌گوید: «کاملا متمرکز بودم».

بیل گیتس در طول دهه‌ی سوم زندگی‌اش، در حالی‌که مایکروسافت را بنا می‌کرد، هرگز یک روز هم به مرخصی نرفت. مارک زاکربرگ کارآفرینان را به حرکت سریع‌تر و «شکستن روش‌های سنتی کسب‌وکار» تشویق می‌کند.


مقالات مرتبط : رازهای ثروتمند شدن

علم ثروت

پول


6. خدمات خود را برای میلیاردر شدن توسعه دهید

هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی میلیاردر شود. همه در این مسیر به کمک نیاز دارند. همان‌طور که بتمن، رابین را داشت، گیتس هم هنگام ساخت مایکروسافت، استیو بالمر را در کنار خود داشت. «دو استیو» (جابز و وزنیاک) هم در ابتدا اپل را با هم اداره می‌کردند. وارن بافت از سال 1975 با چارلی مانگر (شماره‌ی 1553 در فهرست) کار کرد.

همراه مورد اعتماد می‌تواند از شما پشتیبانی کند، به عنوان عامل انتشار عقاید به شما خدمت کند و وقتی زمانش می‌رسد، از انتقاد هم ترسی ندارد. اگر رئیس قطار باشید، او برای حصول اطمینان از گم شدن یا نادیده گرفته شدن موارد لازم به عنوان دیده‌بان عمل می‌کند. او از شما محافظت می‌کند و متمرکز است.

هرگز از کار با افراد باهوش‌تر از خود، یا کسانی که ابزارهایی دارند که شما فاقد آنها هستید، هراس نداشته باشید.


7. رضایت مشتریان خود را به دست بیاورید تا راه میلیاردر شدن را طی کنید

برای محصولات و خدمات خود اختراع، نوآوری و سرمایه‌گذاری به خرج دهید، همیشه رضایت مشتری را به عنوان هدف شماره یک در نظر داشته باشیدجی پل گتی که مجله‌ی فوربز او را ثروتمندترین آمریکایی در سال 1957 نامید، گفته است: «فردی که به ابزارهای انجام همه‌ی کارها یا تولید همه چیز به صورت بهتر، سریع‌تر یا اقتصادی‌تر دست یابد، آینده و ثروت خود را در دست خواهد داشت».

یکی از همکاران فوربز به نام جفری دورمن اشاره کرده است که 75 درصد از میلیاردرهای سال 2015 در جهان پول خود را از طریق فروش چیزهایی که مشتریان می‌خواهند به دست آورده‌اند. او گفته که آنها موارد بهتری به مشتریان ارائه دادند و نتیجه‌ای برد-برد برای مشتری و میلیاردری به وجود آورده‌اند که محصول یا خدمات را ارائه داده است. برای اینکار بهتر است روی مهارت‌های مربوط به جلب رضایت مشتری بیشتر کار کنید.


سخن آخر

شانس نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد . شانس کمک می کند که در زمان درست در جای درست باشید . با این وجود اگر ندانید وقتی در زمان درست در مکان درست هستید چه کار باید بکنید ، شانس نمی تواند خیلی به شما کمک کند.موقعیت های هوشمندانه ، سرمایه گذاری های هوشمندانه و رشد و یاد گیری بلند مدت در کنار شانس به شما کمک خواهد کرد که یک میلیاردر شوید . وقتی اولین درآمد میلیاردی خود را به دست آوردید به خاطر بیاورید که این مطالب را برای میلیاردر شدن اینجا خوانده بودید .

 

مشاهده لینک pdf مقاله: چگونه میلیارد شویم

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/23:: 4:24 صبح     |     () نظر

از طرح خود برای جمع آوری پول برای تامین مالی شرکت خود استفاده کنید. 

1-کسب و کار خود را برنامه ریزی کنید

 

تصمیم گرفتید یک طرح کسب و کار بنویسید و آماده باشید تا شروع کنید. مبارک باشد. به احتمال زیاد فرصت های کسب و کار شما را افزایش می دهد. اما قبل از اینکه شما طرح خود را شروع کنید، باید آن را پیش بینی کنید ..

1-برای شروع کسب و کار مسئولیت پذیر باشید

یکی از مهمترین دلایل برنامه ریزی کسب و کار شما این است که شما ممکن است برای پیش بینی ها و پیشنهادهایی که در آن وجود دارد، مسئولیت پذیر باشید. این به خصوص اگر شما از طرح خود برای جمع آوری پول برای تامین مالی شرکت خود استفاده کنید. بیایید بگوییم پیش بینی می کنید که در سال دوم عملیات خرده فروشی خود، چهار مکان جدید را باز کنید. یک سرمایه گذار ممکن است یک گوشت گاو داشته باشد، زیرا به دلیل شرایطی که شما پیش بینی کرده اید، فقط دو بار باز کنید. یک طرح کسب و کار می تواند به یک زندگی شخصی خود برسد.


2-استراتژی کسب و کار

دوم، همان طور که قبلا یاد گرفته اید، برنامه های کسب و کار می تواند اسناد پیچیده باشد. همانطور که طرح خود را پیش نویس می کنید، تصمیمات زیادی در مورد مسائل جدی مانند استراتژی که دنبال می کنید، و همچنین مواردی که کمتر مهم است، مانند آنچه کاغذ رنگی آن را چاپ می کنید، تصمیم می گیرید. پیش از این فکر کردن درباره این تصمیمات یک راه مهم برای به حداقل رساندن زمان صرف برنامه ریزی کسب و کار شما و به حداکثر رساندن وقت صرف درآمدتان می شود.

به طور خلاصه، برنامه ریزی برنامه شما به کنترل میزان درجه پاسخگویی شما کمک می کند و باعث کاهش تصمیمات ناخوشایند می شود. برای برنامه ریزی برنامه، ابتدا باید تصمیم بگیرید که اهداف و اهداف شما در کسب و کار چیست. به عنوان بخشی از آن، کسب و کار را که برای شروع انتخاب کرده اید را ارزیابی می کنید و یا اینکه در حال حاضر در حال اجرا هستند، برای دیدن آنچه که احتمال دارد آن را به پایان رسانده است. در نهایت، شما باید عناصر رایج بسیاری از برنامه ها را بیابید تا ایده هایی را که می خواهید شامل کنید و چگونگی رفتار هر یک از آنها را ببینید.


3-اهداف کسب و کار

اهداف خود را تعریف کنید چشمانتان را ببندید. تصور کنید که الان در 5سال دیگر هستید. می خواهید کجا باشید؟ آیا شما در حال انجام یک کسب و کار هستید که به طور قابل توجهی در اندازه افزایش نمی یابد؟ آیا شما امپراتوری به سرعت در حال رشد را اداره می کنید؟ آیا شما در جایی از ساحل آرامش بخش هستید، لذت بردن از دستاوردهای سخت خود را؟

پاسخ دادن به این سوالات بخش مهمی از ایجاد یک طرح کسب و کار موفق است. در حقیقت، بدون دانستن کجا می روید، واقعا نمی توانید برنامه ریزی کنید.

اکنون زمان خوبی برای کمی ارتباط آزاد است - تا اجازه دهید ذهن شما سرگردان شود و هر مسیری را که می خواهیدبروید. کسب و کار شما را پایین بیاورید جستجو کنید.

سعی کنید یک مقاله شخصی در مورد اهداف کسب و کار خود بنویسید. این می تواند به صورت یک نامه به خودتان باشد، از پنج سال آینده در آینده نوشته شود، تمام آنچه را که انجام داده اید و آنچه در آن آمده است، شرح دهید.

همانطور که شما چنین سند را می خوانید، ممکن است یک کشف شگفت انگیز ایجاد کنید، مانند اینکه شما واقعا نمی خواهید خود را یک شرکت بزرگ و سریع رشد دهید، اما با یک کسب و کار کوچک پایدار محسوب می شود. حتی اگر چیز جدیدی یاد نگیرید، با این وجود، دستیابی به اهداف و اهداف خود به طور دقیق، کمک زیادی در تصمیم گیری در مورد چگونگی کسب و کار خودتان خواهید بود.


مقالات مرتبط : با استفاده از این ترفند با 10 ایده بزرگ کسب و کار آشنا شوید 

 چگونه ثروتمند شویم؟ 

کسب و کار 

افزایش درامد 

کارافرین


4-چک لیست اهداف و اهداف کسب و کار

اگر شما دچار مشکلی در تصمیم گیری درباره اهداف و کسب و کار خود شده اید، در اینجا چند سوال برای خودتان مطرح کنید:

چطور متوجه شدم که این موفقیت کسب و کار را می بینم؟
آیا مایلم پول شخصی خودم را بپردازم و چندین ساعت کار کنم تا بدون پرداخت هزینه قربانی کردن زمان و شیوه زندگی شخصی، شاید سالهاست؟
اگر چنین کاری انجام نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر موفق شود، چه تعداد کارمند این شرکت در نهایت داشته باشد؟
درآمد سالانه آن در یک سال چه خواهد بود؟ پنج سال؟
سهم بازار آن در آن زمان چه خواهد بود؟
آیا این یک بازاریاب توافق است یا طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را به فروش می رساند؟
برنامه های من برای گسترش جغرافیایی چیست؟ محلی؟ ملی؟ جهانی؟
آیا می خواهم یک مدیر دستیار باشد یا بخش بزرگی از وظایف را به دیگران منتقل کنم؟
اگر من نمایندگی کنم، چه نوع وظایف را به اشتراک میگذارم؟ حراجی؟ فنی؟ دیگران؟
چقدر راحت می توانم از دیگران هدایت کنم؟ آیا می توانم با شرکا یا سرمایه گذاران که نیاز به ورود به مدیریت شرکت دارند کار کنم؟
آیا می خواهد مستقل و خصوصی باقی بماند، یا در نهایت به دست آورد یا عمومی شود؟



5-اهداف مالی شما در کسب و کار

به خصوص اگر شما به عنوان بخشی از اهداف کسب و کار و اهداف خود، رشد بسیار سریع را پیش بینی کنید.

اغلب کارآفرینان خوش بینانه  معتقدند که رشد فروش به همه چیز مربوط می شود و قادر خواهد بود که رشد خود را از طریق تولید درآمد تامین کند. با این حال، این به ندرت مورد است، به دلیل یک دلیل ساده: شما معمولا باید هزینه مواد خود را قبل از پرداخت مشتریان خود پرداخت کنید. این مساله جریان پول نقد دلیل بسیاری از شرکت های سریع رشد است که به دنبال تامین مالی یا فروش سهام برای تامین مالی رشد خود هستند. آنها به معنای واقعی کلمه سریعتر رشد می کنند تا بتوانند هزینه کنند.

شروع کنید با پرسیدن خودتان به چه نوع تأمین مالی نیاز دارید - و آنچه شما مایل به پذیرفتن آن هستید. هنگامی که از پول نقد کم می کنید یا انتظار دارید که پول نقد نباشد، آسان است، به این نگرش که تقریبا هر منبع مالی فقط خوب است، آسان است. اما هر نوع تأمین مالی دارای ویژگی های گوناگون است که باید در هنگام برنامه ریزی برنامه های خود مورد توجه قرار گیرد. این خصوصیات سه شکل اولیه دارد:

اول، مقدار کنترل شما باید تسلیم شود. یک همکار مساوی، کاملا طبیعی، تقاضای کنترل تقریبا برابر است. سرمایه گذاران مخاطره آمیز اغلب به تصمیمات مدیریتی، به طور مثال، قرار دادن یک یا چند نفر را در هیئت مدیره خود،  ورودی قابل توجهی می دهند. سرمایه گذاران فرشته ممکن است به شدت درگیر یا درگیر نباشند، بسته به سبک شخصیشان. بانکداران، در انتهای دیگر مقیاس، به احتمال زیاد هیچ مشاوره ای را ارائه نخواهند داد تا زمانی که پرداخت های اصلی و منافع را به موقع انجام دهید و به هیچ وجه شرایط دیگر وام خود را نقض نکنید.
شما همچنین باید مقدار پولی را که احتمالا نیاز دارید را در نظر بگیرید. هر مبلغی که کمتر از چند میلیون دلار است، به اندازه ی کافی برای پیشنهاد عمومی اولیه سهام عمومی مورد توجه قرار گرفته است. سرمایه گذاران سرمایه گذاری احتمالا مبلغ 250،000 تا 3 میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند. از سوی دیگر، تنها ثروتمندترین سرمایه گذار فرشته قادر به ارائه بیش از چند صد هزار دلار، در صورتی که خواهد بود.
تقریبا هر منبع مالی، از یک بانک به یک عامل، دارای مقرراتی در مورد اندازه مالی که ترجیح می دهد. پیش بینی نیازهای شما در حال حاضر شما را در آماده سازی طرح شما راهنمایی می کند.

توجه سوم هزینه است. این را می توان از نظر نرخ بهره و سهام مالکیت و همچنین در، کارهای اداری و بدون هیچ زحمتی ساده و قدیمی اندازه گیری شد.
چگونه از طرح شما استفاده می کنید
باور کنید یا نه، بخشی از برنامه ریزی برنامه شما برنامه ریزی شده است که شما با آن کار می کنید. نه، ما دیوانه نشده ایم - حداقل هنوز نه. یک طرحکسب و کار را می توان برای چندین مورد استفاده کرد، از نظارت بر پیشرفت شرکت شما به سوی اهداف به تحریک کارمندان کلیدی برای پیوستن به شرکت شما. تصمیم گیری در مورد چگونگی استفاده از شما، بخش مهمی از آماده شدن برای نوشتن آن است.

آیا قصد دارید از طرح خود برای کمک به پول خود استفاده کنید؟ در این مورد، شما باید بسیار با دقت در مورد خلاصه اجرائی، مدیریت، و بازاریابی و جنبه های مالی کسب و کار تمرکز کنید. شما نیاز دارید که به وضوح متمرکز شوید که چگونه شرکت شما پول می گیرد. اگر به دنبال یک وام بانکی هستید، باید توانایی خود را برای ایجاد جریان نقدی کافی برای وام های خدماتی تقویت کنید. سرمایه گذاران سهام، به خصوص سرمایه گذاران سرمایه گذاری، باید نشان دهند که چگونه می توانند از شرکت شما پول نقد بگیرند و نرخ بازگشتی را که قابل قبول پیدا می کنند، تولید کنند.

آیا قصد دارید از برنامه خود برای جذب کارکنان با استعداد استفاده کنید؟ سپس شما می خواهید بر روی مواردی مانند گزینه های سهام و سایر جنبه های جبران خسارت و همچنین موقعیت، محیط کاری، فرهنگ سازمانی و فرصت های رشد و پیشرفت تاکید کنید.

آیا پیش بینی کنید که طرح خود را به تامین کنندگان نشان دهید که شما یک مشتری ارزشمند هستید؟ یک طرح کسب و کار جامع ممکن است یک تامین کننده برخی از کالاهای گرانبها را متقاعد کند که به نفع شما از رقبای شما باشد. همچنین ممکن است به شما کمک کند اعتبار تامین کننده را ترتیب دهید. شما ممکن است بخواهید به لیست مشتریان آبی-روبان خود و رکورد بی نظیر بازپرداخت بدهی های تجاری در این طرح تأکید کنید.

 

 

6-ارزیابی پتانسیل شرکت شما برای کسب و کار

متاسفانه برای اکثر ما، خواسته های ما در مورد جایی که ما می خواهیم برویم، مهم نیست که توانایی کسب و کار ما در کنار ما وجود دارد. 

خوشبختانه یکی از ارزشمندترین استفاده ها از یک طرح کسب و کار این است که به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا سرمایه گذاری که قلب شما را بر عهده دارد، واقعا رویای شما را برآورده می کند.. بسیاری از ایده های کسب و کار هرگز آن را در مرحله برنامه ریزی قرار ندهند؛ زیرا بنیانگذاران آن، به عنوان بخشی از یک روند برنامه ریزی منطقی و انسجام، فرضیه های خود را آزمایش می کنند و خواستار آن هستند.

ایده خود را در مورد حداقل دو متغیر آزمایش کنید. ابتدا، مالی، برای اطمینان از اینکه این کسب و کار، اقتصادی است. دوم، شیوه زندگی، چرا که کسی که کسب و کار موفق است که از آن متنفرند؟

به سؤالات زیر پاسخ دهید تا بتوانید پتانسیل شرکتتان را مشخص کنید. هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد. هدف این است که به سادگی به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که چقدر سرمایه گذاری پیشنهادی شما با اهداف و اهداف شما منطبق است.


مدیریت مالی کسب و کار :

سرمایه اولیه چه کسب و کار نیاز دارد؟
چقدر کنترل می خواهید سرمایه گذاران را ترک کنید؟
وقتی کسب و کار یک سود تبدیل می کند؟
هنگامی که سرمایه گذاران، از جمله شما، می توانند درآمد خود را از دست بدهند؟
پیش بینی سود کسب و کار در طول زمان؟
آیا می توانید تمام وقت خود را به کسب و کار مالی اختصاص دهید؟
شما می توانید از نوع توزیع حقوق و دستمزد یا توزیع سود به خانه منتقل کنید؟
شانس کسب و کار موفق چه خواهد بود؟
چه اتفاقی خواهد افتاد؟


سبک زندگی در کسب و کار:

کجا زندگی میکنی؟
چه کاری انجام می دهید؟
چند ساعت کار می کنید؟
آیا شما قادر به تعطیلات هستید؟
چه اتفاقی می افتد اگر شما بیمار هستید؟
آیا به اندازه کافی درآمد کسب کنید تا شیوه زندگی خود را حفظ کنید؟
آیا خانواده شما فورس های شما را تصور می کنند و با آنها موافق هستند؟

 

مشاهده لینک pdf مقاله: برنامه کسب و کار خود را برنامه ریزی کنید

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/23:: 4:15 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >