سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو دعوى خلاف هم نیست جز که یکى را روى در گمراهى است . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

بهترین دوستها را داشتن نبوده و تنها به خودتان بستگی دارد.

 

راه اعتماد به نفس بدست آوردن

 


 

زمانی‌ که‌ کودکی‌ بتواند بدون‌ توقع‌ و انتظار از دیگران‌ کاری‌ را آغاز کند و بکوشد تا آن‌ را به‌ اتمام‌ برساند، می‌گوییم‌ «اعتماد به‌ نفس‌» اعتماد به نفس
به‌ پسران‌ فرصت‌ بیشتری‌ برای‌ کندوکاو دنیای‌ فیزیکی‌ پیرامون‌شان‌ داده‌ می‌شود و همین‌ امر موجب‌ تقویت‌ مهارت‌های‌ حرکتی‌ بیشتر آنان‌ می‌شود. برعکس‌ دختران‌ به‌ شیوه‌یی‌ محدودتر پرورش‌ می‌یابند و آنان‌ را برای‌ تعاملات‌ کلامی‌شان‌ بیشتر تشویق‌ می‌کنند.

جان‌بیکس‌ ،دریافت‌ که‌ دختران‌ در سنین‌بین‌ 14 - 10سالگی‌ بطور محسوسی‌ دچار ضعف‌ اعتماد به‌ نفس‌ می‌شوند. طبق‌ تحقیق‌او دختران‌ در آغاز سن‌ مدرسه‌ و شروع‌ دبستان‌ از خود پنداره‌ بالاتر و اعتماد به‌نفس‌ بیشتری‌ نسبت‌ به‌ پسران‌ برخوردارند. در حالی‌ که‌ طی‌ سالهای‌ پایانی‌دبستان‌ و آغاز دوران‌ نوجوانی‌ این‌ نسبت‌ برعکس‌ شده‌ است‌ و دختران‌ دچار ضعف‌ وکاهش‌ اعتماد به‌ نفس‌ می‌شوند. این‌ امر می‌تواند ناشی‌ از نظام‌آموزشی‌،دیدگاههای‌ فرهنگی‌ و نحوه‌ تعاملات‌ اجتماعی‌،درباره‌ نقش‌ جنسیت‌نوجوانان‌ باشد
دکتر دیپولد (1995) طی‌ تحقیقی‌ به‌ این‌ نتیجه‌ رسید که‌نوجوانان‌ دختر در مقایسه‌ با نوجوانان‌ پسر،بیشتر دچار اضطراب‌ فشار روانی‌ وافسردگی‌ می‌شوند. 
یکی‌ از عوامل‌ موثر در کاهش‌ اعتماد به‌ نفس‌ و ضعف‌خودپنداره‌ دختران‌،بلوغ‌ جنسی‌ و تغییرات‌ جسمانی‌ آنان‌ است‌. بطور معمول‌دختران‌ 2 الی‌ 3 سال‌ زودتر از پسران‌ بالغ‌ می‌شوند و همین‌ امر باعث‌ می‌شود که‌آنها با پختگی‌ کمتری‌ با این‌ فرایند روبرو شوند.
راه اعتماد به نفس

 اعتماد به‌ نفس‌ می‌شوند

 

1-افزایش اعتماد به نفس

 

بسیاری از افراد، حتی آنهایی که به نظر خوش برخورد و صمیمی می رسند، با مسئله کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند. اما خوشبختانه گام های اولیه ای وجود دارد که میتوان برداشت تا احساس بهتری نسبت به خود داشته و در مسائل اجتماعی آسوده تر باشیم.



بسیاری از کسب و کارها متوجه شدت این مسئله شدهو اقداماتی در جهت برطرف کردن حس بی امنیتی کارمندان خود به عمل آورده اند. شرکتهای بیشتر و بیشتری سمینار برگزار کرده و به کارمندان خود مشاوره می دهند تا آنهارا به کسب اعتماد به نفس و جسارت بیشتر تشویق کنند. این فرایند برای هر دو طرف مفیداست چون به کارمندان کمک کرده و به شرکت ها این امکان را می دهد که بهره وری بیشتریداشته باشند. دانیالز می گوید، "شرکت ها متوجه شده اند که کارمندانی که اعتماد بنفس دارند کار را تمام می کنند."

خوزه موفق شد سطح ارزش شخص خود را نه ازطریق سمینارهای شرکتی، بلکه با کمک نزدیکان خود بالا ببرد. برای آنهایی است که ازکمرویی رنج می برند، این گزینه ای متفاوت و به مراتب شخصی تر است. خوزه معترف استکه اگرچه طی کردن مسیر این تغییر بسیار دشوار بود، اما او همواره از حمایت دوستان وخانواده خود که مشوق او بودند برخوردار بود. عاقبت، او به این باور رسید که هم میتواند بهتر باشد و هم اینکه استحقاق و توانایی بیشتر دارد.

کایلی خوزه درطول سال گذشته مسیر طولانی ای پیمود. با روابط شخصی جدید، دو پیشنهاد کار در دست، ویک خانه، او به سطحی از اعتماد به نفس و خود ارزش رسیده که فرصت های جدیدی برای اوباز کرده است. او با اطمینان کامل می گوید، "من کلا عوض شده ام. کامل نیستم، اما میدانم که نباید هم باشم. این مرا خوشحال می کند."


 

 

ا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 1:52 صبح     |     () نظر

درون‌گرا است

چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟

 

چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟
 

اگر شخصیت درونگرایی دارید خوشحال باشید، چرا که می‌توانید به وسیله‌ی آن پولدار شوید. کافیست به بیل گیتس نگاه کنید؛ سوزان کین نویسنده‌ی کتاب پر‌فروش «هیس! قدرت درون‌گرایان در جهانی که نمی‌تواند صحبت نکند» و متخصص در مسائل درونگرایان در گزارشی در هافینگتون‌پست می‌گوید: بیل گیتس یکی از موسسین مایکروسافت فردی درون‌گرا است، این درحالی است که براساس گزارش مجله‌ی اقتصادی فوربز ارزش دارایی خالص او تقریبا 80 میلیارد دلار است.


مقاله مرتبط : رازهای-ثروتمند-شدن


پس می‌بینید که درون‌گرا بودن خوبی‌های خاص خودش را دارد، مخصوصا زمانی که درباره‌ی موفقیت‌های مالی صحبت می‌کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به نکات شخصیتی بیل گیتس و افراد درون‌گرایی مثل او در مباحث اقتصادی بپردازیم، و درباره‌ی تمایز آن‌ها با شخصیت‌های برون‌گرا صحبت کنیم.


1-تفاوت‌های اصلی درون‌گرایی با برون‌گرایی

 

درون‌گرایان در برابر برون‌گرایان

 

طبق آزمون شخصیتی مایرز-بریگز (MBTI)، شخص درون‌گرا انرژی خود را از درون خود دریافت می‌کند، نه از منابع خارجی. به همین دلیل، اکثر مردم فکر می‌کنند که اشخاص درون‌گرا خجالتی هستند ولی این امر برای همه‌ی درون‌گرایان صدق نمی‌کند. اشخاص درون‌گرای زیادی وجود دارند که در جمع‌های بزرگ به راحتی صحبت می‌کنند و در محیط کار رهبران بزرگی هستند. حتی درون‌گرایانی وجود دارند که زندگی خود را با اجرای هنرهای نمایشی و یا به عنوان استاد دانشگاه می‌گذرانند. تنها فرق آنها این است که بعد از یک روز طولانی برای گرفتن انرژی دوباره، باید زمانی را به خود اختصاص دهند.

سطوح انرژی (میزان انرژی بدنی و سرحال‌بودن) و مدت زمانی که افراد ترجیح می‌دهند با دیگران در ارتباط باشند، تنها نکات قابل توجه و جالب که تفاوت بین درون‌گرایان و برون‌گرایان را نشان می‌دهند، نیستند. در حقیقت، لایه‌های دقیق‌تر و منحصر‌به‌فرد‌تری در رفتار درون‌گرایان وجود دارد که باعث می‌شود بطور خاص برای کسب ثروت‌ در طولانی‌مدت مناسب باشند.


مقاله مرتبط : چگونه پولدار شویم؟

مقاله مرتبط : چگونه ثر وتمند شویم؟


 

2- فردی که درون‌گرایی دارد کمتر تصمیمات لحظه‌ای می‌گیرند

بسیاری از درون‌گرایان را می‌شود با عبارتی که در ادامه می‌آید تشخیص داد: من زمانی را به فکر کردن تخصیص می‌دهم تا بدانم هنگام عمل چه کاری را می‌خواهم انجام بدهم. درون‌گرایان، آدم‌های منظم و تصمیم گیرنده‌هایی محتاط هستند؛ دو ویژگی‌ای که برای کسب ثروت در طولانی مدت بسیار ضروری هستند. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده و کارشناس مالی، می‌گوید: «مهم نیست چقدر پول درمی‌آورید؛ مهم این است که چقدر پس‌انداز می‌کنید.» این مسئله‌ باعث می‌شود شما ثروتمند شوید.

دکتر مریم جَهدی، دکتر مستقر در بخش روانی و سلامت رفتاری در دانشگاه اوهایو می‌گوید به این دلیل درون‌گرایان تصمیمات لحظه‌ای نمی‌گیرند که رفتار آنها بیشتر توسط پی‌آمدها و کمتر توسط پاداش‌ها هدایت می‌شود. طبق مطالعه‌ای در سایت LiveScience.com گفته‌ی جهدی تایید می‌شود که درون‌گرایان به جای هیجان‌زده شدن به خاطر لذت‌هایی که زود به دست می‌آیند، تمایل به پاداش‌های دیرهنگام دارند.

برعکس، مطالعه‌ای در سال 2013 توسط پرفسور دانشگاه کرنل ریچارد دپیو (Richard Depue) و دانشجوی فارغ التحصیل، یو فو (Yu Fu) انجام شد و نشان می‌داد که برون‌گرایان، دارای شیمی مغز متفاوتی نسبت به درون‌گرایان هستند. برون‌گرایان هنگامی که پاداشی به دست می‌آورند، مثل رسیدن به یک هدف مالی و یا خوردن یک غذای خوشمزه، مغزشان دوپامین بیشتری ترشح می‌کند. علاوه بر این در برون‌گرایان پاسخ به این دوپامین بسیار شدیدتر است؛ بنابراین آنها دفعات بیشتری فعال‌شدگی احساسات قوی مثبت را تجربه می‌کنند.

مطالعه‌ای که به تازگی انجام شده و عنوان آن «مقیاس اعتیاد خرید برگن» است و توسط Journal Frontiers in Psychology در ماه سپتامبر منتشر شد، عنوان می‌کند: برون‌گرایی به مقدار زیادی با اعتیاد خرید مرتبط است و اظهار می‌کند برون‌گرایان احتمالا از خرید استفاده می‌کنند تا وضعیت اجتماعی خود را تقویت کنند و جذابیت اجتماعی خود را نگه دارند. مثل خریدن لباس و لوازم جدید برای هر موقعیت و مراسم. به این دلایل، برای برون‌گرایان سخت است که میزان خرج کردن خود را کنترل کنند و نظم کافی اقتصادی را برای ساختن ثروتی برای آینده داشته باشند.

3- افرادی که درون‌گرایی  دارند تصمیمات سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای می‌گیرند

 

سرمایه گذارای درون‌گرایان

 

دکتر جهدی درباره‌ی سرمایه‌گذاری درون‌گرایان چنین می‌گوید: درون‌گرا بودن می‌تواند در گذر زمان بر ثروتمند شدن فرد موثر باشد چرا که بسیاری از تصمیمات اقتصادی درون‌گرایان بر اساس اجتناب از تصمیمات بد، پیامدهای منفی و فرصت‌های از دست‌رفته گرفته می‌شود. در حالیکه یک برون‌گرا توسط پاداش‌های لحظه‌ای برای تقویت احساسات مثبتش هدایت می‌شود. احساساتی که در زمان یک خرید مهیج دارید. این درست برعکس چند سال انتظار برای دیدن یک بازدهی خوب از سرمایه است.

درکل، به گزارش رویترز سرمایه‌گذاری موفق نیازمند تاملی بادقت است و طرز تفکر درون‌گرایی به خاطر طبیعتش، تصمیمات با عجله و بدون تحقیق، برای مسئله‌ای به مهمی سرمایه‌گذاری را برنمی‌تابد. در حالی که بعضی از برون‌گرایان به دنبال هیجان و تصمیمات آنی هستند که این تمایل آنها را در معرض گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری پرمخاطره و ناروا قرار می‌دهد، در حالیکه درون‌گرایانِ ساکت، دارای شمی محکم و مبتنی بر تحقیق هستند.

براساس مصاحبه مجله‌ی (U.S. News) با کین (Cain): درون‌گرایان علاقه دارند قبل از اینکه حرف بزنند یا عملی انجام دهند، به آرامی و عمیقا آن را پردازش کنند و با پاداش به تاخیر افتاده، مشکل ندارند. همچنین او برای رویترز توضیح داد که به همین دلیل است که سرمایه‌گذار افسانه ای وارن بافِت (Warren Baffett) اینقدر موفق است. کین می‌گوید: بافِت مثالی کلاسیک از یک انسان درون‌گرا است که با ‌احتیاط و سنجش مناسب همه‌ی جوانب، ریسک می‌کند.


مقاله مرتبط : پول

مقاله مرتبط : خوشبختی


4-فردی که درونگرایی دارد در محل کار از بقیه بهتر هستند

 

برتری درون‌گرایان

 

علاوه بر مواظبت در خرج کردن و تفکر در سرمایه‌گذاری، درون‌گرایان در محل کار از بقیه‌ بهتر هستند؛ و این بهتر بودن می‌تواند به آنها کمک کند تا پول بیشتری دربیاورند و ترفیع رتبه بگیرند. ممکن است آنها خیلی پرحرف یا اجتماعی نباشند؛ درون‌گرایان می‌توانند چیزی که جنیفر کن ویلر (Jennifer Kahnweiler)، نویسنده و یکی از سخنرانان معروف در دنیا، چهار پی (4P) می‌نامد را اجرا کنند: آمادگی (Preparation)، حضور (Presence)، تلاش (Push) و تمرین (Practice)؛ تا به رهبرانی لایق در محل کار بدل شوند.

همچنین درون‌گرایان، انسان‌های با فکر و وظیفه‌شناسی هستند. مارتی اولسن لینی (Marti Olsen Laney)، نویسنده‌ی «مزایای درون‌گرایی» به CNN گفته است که درون‌گرایان ویژگی‌های رهبری دارند که آنها را از برون‌گرایان متمایز می‌سازد. او می‌گوید: شما در انسان‌های درون‌گرا الگویی از وظیفه‌شناس بودن، درست انجام دادن کارها، خلاق بودن و توانایی حل کردن مشکلات را می‌بینید.

بر اساس مطالعه‌ی انجام شده در موسسه تحقیقاتی میشیگان افرادی که در صفت وظیفه‌شناسی نمراتی بالاتر از 85 درصد مردم بدست آوردند هر سال 1500 دلار بیشتر از متوسط یک امریکایی درآمد کسب می‌کنند، که این مقدار در مدت حیات آنها بالغ بر بیش از 96 هزار دلار درآمد و در پس اندازهای تمام عمرشان بالغ بر بیش از 158هزار دلار خواهد بود.


دانلود  ویدیو رایگان مرتبط : چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟


حرف آخر

محققان مدتهاست علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی تفاوت‌های بین درون‌گرایی و برون‌گرایی دارند. درحالیکه برون‌گرایان زمان زیادی از رهبری و مورد توجه بودن لذت برده‌اند، تحقیقات نشان می‌دهد که الان وقت درخشیدن درون‌گرایان است و آنها هم می‌توانند رهبرانی لایق باشند. اگر شما یک درون‌گرا هستید؛ بیشتر صلاحیت بهره‌وری از استعدادها و مهارت‌های منحصر‌به‌فرد خود را برای به دست آوردن موفقیت و ثروت دارید. کسی چه می‌داند شاید شما بیل گیتس بعدی بودید.

 مقاله مرتبط : ثروت


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 1:41 صبح     |     () نظر

اگر شما بتوانید از گفتن این 12 عبارت اجتناب کنید، بهتر می‏‌توانید زمانی که دوست‌تان بیش از هر وقت دیگر به کمک شما نیاز دارد، از او حمایت کنید.

12 عبارتی که هرگز نباید به افراد افسرده بگویید

 

 

12 عبارتی که هرگز نباید به افراد افسرده بگویید
 

افسرده بودن همانند زندگی در جهانی دیگر است که ذهن شما قادر به درک آن نیست. حمایت از یک دوست، در زمان افسردگی، سخت و ناراحت‌کننده است. بسیاری از مردم چیزی نمی‌گویند ولی وقتی حرفی می‌زنند، حرف‌هایشان نادرست است. گفتن عبارات نوع‌دوستانه به یک دوست افسرده، کار ساده‌ای است اما با این کار شما به جای کمک کردن، به او ضربه می‌زنید.
اگر شما بتوانید از گفتن این 12 عبارت اجتناب کنید، بهتر می‏‌توانید زمانی که دوست‌تان بیش از هر وقت دیگر به کمک شما نیاز دارد، از او حمایت کنید.

 

به جای خواندن این متن می‌توانید ویدیوی زیر را نیز ببینید.

 

1. اوضاع می‌توانست بدتر از این باشد!

تلاش برای مقایسه وضعیت دوست‌تان با کسی که شرایط بدتری دارد، راهکار مناسبی نیست. افسردگی بر اثر شرایط زندگی رخ نمی‌دهد، بلکه به فعل‌و‌انفعالات شیمیایی مغز بستگی‌ دارد. از دیدگاه شما ممکن است کسی زندگی آسان و خوبی داشته‌ باشد، اما ظاهر زندگی دیگران، نشان‌گر احساسات و باطن زندگی آنها نیست. مقایسه زندگی دوست‌تان با افرادی با شرایط بدتر از او، تنها می‌تواند حس بدتری به او بدهد.

 

2. باید روی داشته‌هایت حساب کنی

چیزی که ممکن است به شما کمک کند، برای کسی که زیر فشار افسردگی قرار دارد، مناسب نیست. فکر کردن به چیزهای خوب در زندگی، افسردگیدوست شما را برطرف نمی‌کند. بلکه تنها باعث می‌شود او علاوه بر مسائلی که با آنها درگیر است، بار گناه بیشتری را حس کند.

3. تو فقط کمی ناراحت هستی

ناراحتی

 

درگیری ذهنی دوست‌تان را با گفتن این عبارت ناچیز نشمارید. با این ادعا که این وضعیت، تنها یک شرایط ناراحت‏‌کننده گذراست، در واقع به او می‌گویید که احساسات او ارزشمند نیست. احساساتی را که درک نمی‌کنید نادیده نگیرید.

4. این روش را امتحان کرده‌ای…

کسی که افسرده است، نمی‌خواهد به رنجی که می‏‌‏کشد، فکر کند. این افراد هر روشی را که می‌‏دانسته‏‌اند امتحان کرده‌اند. پیشنهاد شما، تنها حس حماقت و ناامیدی را در دوست‌تان برمی‌انگیزد. اگر شما تاکنون افسرده نبوده‌اید، هرگز نمی‌توانید عمق درد و رنج دوست‌تان را درک کنید. پیشنهاد دادن راهکار از سوی کسی که شرایط یک فرد افسرده را درک نمی‌‏کند، به معنای حمایت نیست.

5. حال تو را درک می‌کنم. من هم زمانی افسرده بودم…

اگر شما فکر می‏‌کنید که زمانی افسرده بوده‌اید، معلوم است که شما نمی‌دانید افسردگی چیست. غمگین یا ناراحت بودن به معنای افسردگی بالینی نیست. تلاش برای شرح دادن حسی که هرگز آن را واقعا تجربه نکرده‌اید، حس دوست داشتن یا حمایت به دوست‌تان نمی‌دهد.

6. تو باید روی ورزش و تغذیه‌ی سالم تمرکز کنی!

اگر شما یک متخصص نیستید هرگز نباید به کسی که بیماری روانی جدی دارد، توصیه یا سفارشی بکنید. دوست افسرده شما به نظر یک متخصص دیگر نیاز ندارد. او تنها یه یک دوست احتیاج دارد. سلامت جسم به سلامت روح بستگی دارد، اما عدم تعادل شیمیایی مغز که موجب افسردگی می‌شود، با ورزش یا خوردن یک سالاد درمان نمی‌شود.

7. تو افسرده به نظر نمی‌رسی!

افسردگی یک حالت نیست و لزوما روی ظاهر افراد اثر نمی‌گذارد. افراد ممکن است در هر سن، نژاد، جنسیت، شغل و گرایشی به افسردگی مبتلا شوند. شما نمی‌توانید بر اساس ظاهر افراد به احساسات آنها پی‌ببرید. حتی اگر دوستان شما شاد و سالم به نظر برسند، باز هم باید به احساسات واقعی آنها توجه کنید و آنها را باور داشته‌باشید.

8. تو می‌توانی با بیماری مقابله کنی

 

مقابله با ناراحتی

 

وقتی شخصی افسرده است، کارهایی که به طور طبیعی لذت‌بخش و شادی‏‏‌آفرین هستند، برای او این‌گونه نیستند. این موضوع یکی از بدترین جنبه‌هایافسردگی است. تمایلات و علاقمندی‌ها رنگ و بوی خود را از دست می‌دهند. کاردستی‌های ساده یا پیاده‌روی، بیماران ذهنی را مداوا نمی‌کند.

وقتی افسرده نیستید. دست‌کم‌گرفتن تلاش دوستان‌تان برای یک انتخاب ساده مانند شاد بودن یا نبودن، بسیار سهل‏‌انگارانه و توهین‌آمیز است. آنها در داشتن این حس دخیل نیستند و شاد نبودن، انتخاب آنها نیست. با اجتناب از این عبارات و برخی عبارات مشابه، شما بهتر می‏توانید دوست افسرده خود را درک کرده و از او حمایت کنید. آنها نیاز دارند تا به حرف‌هایشان گوش کنید، آنها را دوست بدارید و حامی آنها باشید بدون آنکه سعی کنید مشکل آنها را حل کنید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 1:31 صبح     |     () نظر

از جالب‌توجه‌ترینِ این قبیل تحقیقات را گرد آورده‌ایم که اطلاعاتی را پیرامون معیارهای انتخاب همسر در اختیارتان قرار می‌دهد. البته ناگفته نماند که در این مطلب روی سخن‌مان به‌ویژه با آقایان است؛ اگر خانمی که به‌عنوان همسر آینده‌تان انتخاب می‌کنید 13 ویژگی زیر را داشته باشد، به احتمال زیاد از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 1:14 صبح     |     () نظر

بخوانید تا ببینید که چگونه می‌توانید به راحتی افزایش درآمد داشته باشید.

افزایش درآمد با 8 راهکاری که جیب‌تان را پر پول می‌کند

 

 

افزایش درآمد با 8 راهکاری که جیب‌تان را پر پول می‌کند
 

زیگ زیگلار (Zig Ziglar)، نویسنده‌ و فروشنده‌ی حرفه‌ای آمریکایی معتقد است: «همه‌ی زندگی پول نیست، اما اهمیت پول چیزی شبیه اکسیژن است.» وقتی بحث پول و افزایش درآمد می‌شود، بیشتر افراد شروع به شعار دادن می‌کنند و پای معنویت را به میان می‌کشند، البته معنویت جای خود را دارد ولی نباید موضوعات را در هم آمیخت. پس این نوشته را بخوانید تا ببینید که چگونه می‌توانید به راحتی افزایش درآمد داشته باشید.

 


دانلود  ویدیو رایگان مرتبط : چگونه با قانون جذب ثروتمند شویم؟


 

پول خوشبختی نمی‌آورد ولی بی‌پولی هزار و یک مشکل ایجاد می‌کند. وقتی پول کافی برای گذران زندگی نداریم، قبض آب و برق و… از یک سو، اجاره خانه از سوی دیگر و هزار و یک خرج دیگر کمرمان را خم می‌کند… بله پول و درآمد بخش مهمی از زندگی است. باید شعار دادن را کنار بگذاریم. خیلی‌ها معتقدند پول ریشه‌ی فساد است، ثروتمندان حریص هستند، پول خوشبختی نمی‌آورد و…. همه‌ی اینها جملاتی کلیشه‌ای و تکراری هستند که با مثال‌های متعددی نقض می‌شوند. در دنیا ثروتمندان زیادی وجود دارند که با توانایی مالی خود منجر به شکوفایی استعدادها، درمان بیماری‌ها و ایجاد امکانات برای هم‌نوعان خود شده‌اند. پس پول فی‌نفسه چیز بدی نیست، بلکه رویکرد و شیوه‌ی به کار‌گیری آن، این حواشی و چهره‌ی منفی را برایش ایجاد کرده است. افزایش درآمد و ثروتمند شدن نیازمند زحمت، تلاش و فکر است. فرایند ارزشمندی که به رشد و شکوفایی استعدادهای شما در زندگی کمک می‌کند. همه‌ی ما در هر شبانه‌روز، 24 ساعت در اختیار داریم پس چگونه بعضی از افراد ثروتمند می‌شوند و روز به روز افزایش درآمد چشم‌گیرتری پیدا می‌کنند؟ تفاوت‌ها در رویکرد و نوع نگاه افراد است. در ادامه روش‌هایی برای افزایش درآمد مطرح شده است.


مقاله مرتبط : رازهای-ثروتمند-شدن 

دانلود مقاله مرتبط : علم ثروتمندی 

 مقاله مرتبط : ثروت


 

1. کارهایی را که دوست ندارید، ترک کنید

 

ترک کارهایی که دوست نداریم ، راهی برای افزایش درآمد

اگر شغل و کار شما درآمد چندانی ندارد و متناسب با آرزوها و سبک زندگی دلخواه شما نیست، آن را ترک کنید. چه چیزی شما را مجبور می‌کند کاری را انجام بدهید که برای‌تان عذاب‌آور است؟ درست است که وضعیتِ بازارِ کار چنگی به دل نمی‌زند، اما قبول کنید تلاش و آرمان در کنار هم نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دارند. اگر به کاری که دوست دارید مشغول شوید، درآمد و موفقیت بیشتری پیدا خواهید کرد.


مقاله مرتبط :علم ثروت

2. ارزش شما به پول‌تان نیست

مسائل مالی ربطی به ارزش‌های شما ندارد. هرگز نگذارید تعداد صفرهای موجودیِ حساب بانکی‌تان دلیل شخصیت و احترام شما باشد. افزایش درآمد و ثروت، معرف و نشانه‌ی ارزش‌های شخصیتی و روحی شما نیست. در زندگی خود را به ارزش‌های محکم و مهم گره بزنید. اگر جیب‌تان خالی است، می‌تواند به دلیل شرایط یا کم‌کاری خودتان باشد، اما با کمی تلاش و پشتکار می‌توانید شرایط را بهتر کنید. در هر وضعیت اقتصادی که باشید، تنها سبک زندگی شماست که به زندگی‌تان شکل می‌دهد و این مسئله به هیچ عنوان ربطی به جیب شما ندارد.

3. فعالیت‌های درآمدزا را در اولویت قرار بدهید

وقتی که برنامه هفتگی‌تان را می‌چینید، فعالیت‌های درآمدزا و سودمند را در اولویت قرار بدهید. طبق قانون پاره‌تو، 80 درصد رخدادها از 20 درصد اتفاقات به وجود می‌آیند. به زبان ساده‌تر 80 درصد درآمد شما از 20 درصد فعالیت‌هایتان به دست می‌آید. به این 20 درصد فکر کنید. کدام فعالیت‌های اقتصادی برای شما بیشترین درآمد را تولید می‌کند؟ اگر در مسیر کاری خوبی قرار گرفته‌اید، نگذارید چیزی در افزایش درآمدتان اختلال ایجاد کند.


مقاله مرتبط : کار افرین

4. ارزش وقت را بدانید

وقت طلاست و ارزشش خیلی بیشتر از پول است. شاید بشود پولِ ازدست‌رفته را دوباره به گاوصندوق بازگرداند، اما زمان از دست رفته هیچ‌گاه باز نمی‌گردد. ارزش وقت را دست‌کم نگیرید. صبح‌ها زودتر از خواب برخیزید، زمان‌بندی دقیقی برای کارهایتان داشته باشید. وقتی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید چند گام از سایرین جلوتر هستید و کارهای بیشتری در طول شبانه‌روز انجام خواهید داد. کارها را از امروز به فردا نیندازید، نگویید فردا شروع می‌کنم، هنوز وقت هست و… . به خصوص در بازار رقابتی امروز فقط اگر زود بجنبید برنده خواهید بود.


مقاله مرتبط : کار افرین

5. نه گفتن را تمرین کنید

 

 

نه گفتن راهی برای افزایش درآمد

استیو جابز می‌گوید: «رمز موفقیت شرکت اپل در توانایی نه گفتن ما به موارد غیرضروری بوده است.» هنر نه گفتن را تمرین کنید. اگر می‌بینید زیاد کردن مسئولیت‌هایتان نقشی در افزایش درآمد شما ندارد، آنها را نپذیرید. روی کاری که برای‌تان افزایش درآمد به همراه دارد، سرمایه‌گذاری کنید. به موقع نه بگویید و وقت خود را تلف نکنید.

6. با ثروتمندان معاشرت کنید

رفتار ما شبیه افرادی می‌شود که با آنها معاشرت می‌کنیم. اگر با ثروتمندان بگردید، نظام فکری آنها را بهتر درک خواهید کرد. نوع نگرش آنها را یاد می‌گیرید و فرصت‌های بهتر و بیشتری برای افزایش درآمد و کار پیدا خواهید کرد. با ثروتمندان رفت و آمد کنید، نشست و برخاست داشته باشید و سعی کنید قلق‌های آنها را برای افزایش درآمد و تولید پول و ثروت یاد بگیرید.


مقاله مرتبط : چگونه پولدار شویم؟


 

7. بهانه‌گیری و دلیل‌تراشی را کنار بگذارید

به جای بهانه آوردن برای درآمد اندک‌تان و دلیل تراشی‌هایی که زمین و زمان را برای بی‌پولی شما مقصر نشان می‌دهند، فقط عمل کنید. انرژی شما با منفی‌بافی و بهانه آوردن تحلیل می‌رود. تمرکز و نیروی خود را برای رسیدن به اهداف‌تان بگذارید، عزم‌تان را جزم کنید و با تلاش پیش بروید.

8. نگاه‌تان را عوض کنید

قبول است که وضعیت اقتصادی خراب است و هزار و یک مشکل دیگر وجود دارد. اما سعی کنید نگاه‌تان را تغییر بدهید. فکر نکنید قربانی هستید. اگر بخواهید می‌توانید رهبری وضع و حال خود را به دست بگیرید. به گذشته‌ و اشتباهات قبلی‌تان فکر نکنید. آن‌قدر نوک پیکان تقصیرها را به سمت رئیس و این و آن نگیرید. کمی مهربان‌تر به دنیا نگاه کنید. لحظه‌ای که مسئولیت‌های زندگی‌تان را تمام و کمال به دست خود می‌گیرید، همان لحظه‌ای است که موفقیت را آغاز می‌کنید.


مقاله مرتبط : چگونه ثروتمند شویم؟

اختلاف میان درآمد اندک و افزایش درآمد، در عمل کردن است. مرد عمل باشید. به ثروتمند شدن فکر کنید، به افزایش درآمد بیندیشید و تلاش کنید. انرژی‌های منفی را از خود دور کنید. قطعا راهی برای پیشرفت وجود دارد. فقط باید آن را پیدا کنید. تصمیم بگیرید. برای افزایش درآمد کمی پشتکار و سختی بیشتر نیاز است. اما نتیجه‌ی آن قطعا شیرین و خواستنی خواهد بود. در هر سطح سواد و مهارتی که باشید، راهی پیش روی شما هست. به مهارت‌ها و توانایی‌هایتان فکر کنید و اگر لازم است آنها را تقویت کنید. با تلاش و در محیط فعالیت و کار قرار گرفتن، فرصت‌های بیشتری برای شما به‌وجود خواهد آمد. تنبلی و ترس را کنار بگذارید. در بیشتر موارد ترس از شروع کار مانع اصلی موفقیت است.

برای‌تان افزایش درآمد و سفره‌های پربرکت آرزومندیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/22:: 1:4 صبح     |     () نظر
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >