سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای نمازگزار، محبّت فرشتگان و هدایت و ایمان و نور معرفت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

آموزش گام به گام سرمایه گذاری در بورس به زبان ساده (شروع سریع در بورس)

با توجه به بازدهی خوب بورس تهران نسبت به بقیه بازارها، افراد زیادی تمایل پیدا کرده‌اند در این بازار حضور یابند و سرمایه‌ مازادشان را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

 

برخی افراد به اشخاص عادی توصیه می‌کنند وارد بورس نشوند. بسیاری هستند که افراد تازه‌ کار را از ورود به بورس منع می‌کنند و دلیل اینکار را پرریسک بودن این بازار و امکان مسدود شدن سرمایه برای مدت طولانی می‌دانند، در حالی که همه افراد می‌توانند با کسب دانش و آموزش‌های لازم و تجربیات کافی، مانند افراد حرفه‌ای در بورس سرمایه‌گذاری‌ پر سودی داشته باشند

 

شما چه تصویری از بورس تهران در ذهن خود دارید؟ در این مطلب کاربردی  از سایت بورسینس، قصد ما این است که نحوه شروع سرمایه‌گذاری در بورس را بصورت ساده و گام به گام برای شما شرح دهیم، پس از آن، آموزش‌های پیشرفته‌تر برای موفقیت در بورس را نیز در بورسینس دنبال کنید.

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در سهام چندین مزیت مهم دارد و به خاطر این مزیت‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد؛

 

 

مزیت اول – برای سرمایه‌گذاری در سهام، نیاز به سرمایه زیادی ندارید. حداقل خرید سهام در سیستم‌های معاملات آنلاین که امروز همه از آنها استفاده می‌کنند فقط 102 هزارتومان است. اما برای اینکه فعالیت و زمانی که شما صرف می‌کنید واقعا ارزش داشته باشد، بهتر است حداقل 5 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

بسیاری از افراد هستند که 2 میلیون، 3 میلیون، 5 میلیون یا بیشتر پس‌انداز کرده‌اند و مایلند آنرا به گردش درآورند و از این طریق سودی نصیب خود سازند. با این مبالغ کم معمولا هیچ کسب‌وکاری نمی‌توان راه‌اندازی کرد و به همین دلیل است که بورس جای خود را در بین افراد زیادی که سرمایه کمی دارند باز کرده است.

مزیت دوم – سرمایه شما قابل نقد شدن است. اگر شما برفرض مثال 10 میلیون تومان داشته باشید و آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید، در صورتی که تصمیم بگیرید کسب‌وکارتان را تعطیل کنید وسایل زیادی روی دست‌تان خواهد ماند (مثلا وسایل مغازه یا کارگاه یا…) اما سرمایه‌گذاری در بورس فقط خرید برگه سهام است و اگر سهم درستی را انتخاب کرده باشید که نقدشوندگی بالایی داشته باشد، فورا می‌توانید سهام خود را بفروشید تا کارگزار 3 روز بعد، مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب بانکی شما واریز کند.

مزیت سوم – خرید و فروش سهام در همه جا و در هرزمان قابل انجام است. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، فقط کافیست با یک کامپیوتر به اینترنت متصل شوید و معاملات دلخواه‌تان را از طریق پلتفرم‌های معاملاتی متنوع که برای موبایل‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها ساخته شده انجام دهید.

به همین دلیل است که شغل معامله‌گری سهام، یا خرید و فروش در سایر بورس‌ها و بطور کلی معامله‌گری در بازارهای مالی، رویای خیلی از افراد در دنیاست. چون به آنها آزادی می‌دهد و این افراد، سبک زندگی با پرستیژ و متفاوت با اشخاص شاغل را می‌توانند داشته باشند.

مزیت چهارم – می‌تواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند. در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت شکی نیست، اما کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهامواقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه بالا دارد.

سرمایه‌گذاری در بورس برای من مناسب است؟

قبل از اینکه به الفبای بورس بپردازیم، بهتر است بدانید خرید و فروش سهام و سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند داشتن شناخت از خودتان است. آیا شخصی هستید که توانایی تحمل زیان و ریسک زیاد را ندارید؟ وقت آزاد شما بصورت روزانه چقدر است؟ چه انتظاری از سرمایه‌گذاری دارید؟ هدف‌تان چیست؟

بورس برای چه کسانی مناسب نیست؟

– اگر زمان کافی روزانه (حتی 1 ساعت) در اختیار ندارید، بورس برای شما مناسب نیست.

– در صورتی که شغلی ندارید و یا در هر صورت به فکر درآمد ثابت ماهانه هستید، بورس برای شما مناسب نیست.

– اگر سرمایه‌ای که در اختیار دارید وام و قرض است، بورس برای شما مناسب نیست.

– اگر تحمل زیان احتمالی و ریسک بالا را ندارید، بورس برای شما مناسب نیست.

– در صورتی که فکر می‌کنید بورس قمار است و فقط با داشتن شانس و اقبال می‌توان موفق شد، بورس برای شما مناسب نیست.

– اگر به فکر این هستید که در مدت خیلی کوتاهی ثروتمند شوید، بورس برای شما مناسب نیست.

در چه صورت بورس برای شما مناسب است؟

 

 

 – سرمایه‌ای پس‌انداز کرده‌اید که فعلا به آن نیازی ندارید و قصد دارید سودی بیشتر از سود بانکی کسب کنید.

– تصمیم گرفته‌اید بصورت حرفه‌ای شغل سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری سهام را در پیش بگیرید.

– ریسک‌پذیری و صبر بالایی دارید و می‌خواهید طی سال‌های آینده سرمایه‌تان را افزایش دهید.

– آینده مالی‌تان برای شما مهم است و مایلید برای بهبود آینده خودتان و فرزندان‌تان قدمی مثبت برداشته باشید

– آماده هستید برای رسیدن به هدف‌تان وقت و انرژی بگذارید.

– می‌دانید که کسب ثروت و زندگی در رفاه برای شما ممکن است و آماده هستید بهای رسیدن به هدف خود را بپردازید.

برای سرمایه گذاری در بورس نیاز نیست سرمایه عظیمی داشته باشید، با پس انداز و افزودن به سرمایه اولیه، می توانید بازدهی خوبی بدست آورید.

3 قدم شروع سرمایه‌گذاری در بورس

 

 

اگر اکنون تصمیم شده برای شروع در بورس قطعی شده، در ادامه این مطلب از سایت بورسینس قصد داریم جزییات کاربردی در مورد نحوه شروع در بورس را آموزش دهیم. حتی اگر دانش بورسی شما فقط همین قدر است که کلمه شاخص بورس را از تلویزیون شنیده‌اید و درباره بورس اطلاعات‌تان صفر است، در ادامه با دانلود راهنمای عملی، می‌توانید اولین سهام‌تان را خریداری کنید.

اما شروع هر کاری مهم است، مخصوصا زمانی که پول و سرمایه شما در میان باشد! بنابراین در نظر داشته باشید:

شروع خوب این است که؛

 – یادگیری و پیشرفت شخصی را در اولویت قرار دهید.

 – برای معامله در بورس با خونسردی عمل کرده و احساسات‌تان را کنترل کنید.

 – به این توجه کنید معامله‌گرها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای چطور معامله می‌کنند.

 – مدیریت ریسک و سرمایه را رعایت کنید و اصل اول شما حفظ سرمایه باشد.

 – برای پیشرفت در این بازار، حاضر باشید وقت و انرژی بگذارید و بهای آنرا بپردازید.

شروع بد این است که؛

 – بدون اینکه حتی مفاهیم ابتدایی را بدانید در بورس شروع به سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کنید.

 – صرفا به دنبال سیگنال و توصیه گرفتن از افراد به ظاهر حرفه‌ای باشید و سابقه افراد را بررسی نکنید.

 – به دنبال پولدارشدن سریع باشید.

 – فکر کنید بورس قماربازی است پس نیاز به یادگیری ندارد.

 – معاملات را از روی احساسات انجام دهید و عجله کنید.

 – تا یک معامله سودده داشتید خودتان را خدای بورس بدانید و با قرض گرفتن از بانک و اطرافیان و فروش دارایی‌هایتان وارد بورس شوید! (اشتباه محض)

 – برای یادگیری و پیشرفت وقت و انرژی نگذارید و توقع داشته باشید بدون پرداخت بهای موفقیت، آنرا بدست آورید.

 – مسئولیت پذیر نباشید و مقصر ضررهای احتمالی‌تان را، بازار، مردم و سهامدار عمده بدانید!

قدم اول: دریافت کدمعاملاتی (کدبورسی) 

برای معامله در بازار بورس شما نیاز به یک کارگزار رسمی و کد معاملاتی (که با نام کد بورسی – کد سهامداری نیز شناخته می‌شود) دارید.

شرکت‌های کارگزاری در واقع واسط بین شما و بازار بورس هستند و وظیفه انتقال سفارشات خرید و فروش سهام را به سامانه معاملاتی بورس برعهده دارند. اینکار می‌تواند بصورت دستی و توسط خود کارگزار صورت بگیرد یا اینکه سرمایه‌گذار با دسترسی به نرم‌افزار معاملات آنلاین، سفارش را بطور مستقیم ثبت کند.

کد معاملاتی نشان‌دهنده هویت شما در بورس تهران است. با وجود بیش از 100 شرکت کارگزاری فعال، انتخاب از بین آنها برای شما مشکل خواه بود. 

با توجه به تجربه‌ای که داشته‌ایم و مقایسه خدمات کارگزاری‌ها، به شما کارگزاری آگاه را پیشنهاد می‌کنیم زیرا گذشته از خدمات مناسب، افتتاح حساب  و دریافت کد بورسی در کارگزاری آگاه بدون نیاز به مراجعه حضوری مهیا شده است:

پس از ثبت‌نام و طی مراحل لازم، به طور معمول حداکثر پس از 3-4 روز کد معاملاتی به موبایل و ایمیل شما ارسال می‌شود و می‌توانید خرید و فروش سهام را انجام دهید.

توجه داشته باشید که خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار، صرفا از طریق شرکت‌های کارگزاری و به یکی از روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

  • مراجعه حضوری به کارگزاری و ارائه سفارش خرید یا فروش
  • سفارش تلفنی به کارگزاری، برای خرید یا فروش سهام
  • سفارش اینترنتی به کارگزاری، برای خرید یا فروش سهام
  • خرید یا فروش مستقیم سهام توسط خود فرد، از طریق سامانه معاملات آنلاین (برخط)

بنابراین برای خرید و فروش سهام، الزاما نیازی به مراجعه به تالار بورس یا کارگزاری نیست و در صورتی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشید، کارگزاری‌ها سیستم معاملات انلاین را در اختیار شما قرار می‌دهند. در سیستم معاملاتی آنلاین که بهترین روش معاملات است، خرید و فروش آنی و لحظه‌ای سهام امکان پذیر است. به این معنی که شما به محض وارد کردن سفارش، خرید یا فروش در همان لحظه انجام می‌شود و نیازی نیست خود کارگزار، سفارشات شما را در سامانه معاملاتی وارد کند.

 

 

نمایی از سیستم معاملاتی که کارگزاری در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بصورت آنلاین اقدام به خرید و فروش سهام کنید.

مزایای معاملات آنلاین سهام

  • سرعت عمل در تصمیم‌گیری: می‌توان در چندثانیه خرید یا فروش را انجام داد.
  • کاهش اختلافات بین سرمایه‌گذار و کارگزار و کاهش اشتباهات: به دلیل اینکه شخص سرمایه‌گذار سفارشات خود را ارسال می‌کند، باید در این زمینه مهارت کسب نماید.
  • امنیت بالای معاملات آنلاین: اگر رمز عبور مناسب انتخاب کنید و آنرا در اختیار هیچکس قرار ندهید، کسی نخواهد توانست به آن دسترسی یابد.
  • نقل و انتقال الکترونیک پول: در پنل معاملات آنلاین، پرداخت آنلاین از حساب شما به حساب کارگزاری میسر است و نیازی به مراجعه به بانک نیست.
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی برای سرمایه‌گذاری: در هرجای دنیا که باشید، کافیست یک کامپیوتر یا موبایل متصل به اینترنت داشته باشید تا بتوانید معامله کنید.

از لخاظ فنی، نحوه شروع معاملات آنلاین سهام و خرید و فروش سهم بسیار ساده است و حتی افرادی که در زمینه اینترنت دانش اندکی دارند می‌توانند خرید و فروش سهام را از طریق سیستم‌های آنلاین انجام دهند. درباره معاملات غیرحضوری و اینترنتی سهام در این مطلب می‌توانید بصورت تصویری توضیحاتی را مشاهده فرمایید.

از کدام کارگزاری بورس، کدبورسی بگیریم؟

برای اینکه از خدماتی مانند تخفیف کارمزد در معاملات، اعتبار معاملاتی، مسابقات جذاب با جایزه نقدی، وام قرض الحسنه بهره‌مند شوید، سایت بورسینس به شما “کارگزاری آگاه” را پیشنهاد می‌کند.

قدم دوم: یادگیری مفاهیم و قوانین بورس

هیچ فعالیتی در دنیا وجود ندارد که نیاز به مهارت نداشته باشد. به طور مثال شاید برایتان سوال باشد که آیا بورس تهران 24 ساعت شبانه‌روز باز است و معامله انجام می‌شود؟ فرابورس چه تفاوتی با بورس دارد و از اینگونه سوالات.

پس سرمایه‌گذاری در بازار سهام هم نیاز به یادگیری برخی قوانین، اصطلاحات و مفاهیم دارد.

قدم سوم: یادگیری نحوه تحلیل و انجام معاملات

پس از یادگیری مفاهیم اولیه بورس، باید بدانید کدام سهام یا اوراق بهادار را در چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید تا بتوانید کسب سود کنید. اینکار از طریق یادگیری روانشناسی بازار، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال میسر است و همزمان با یادگیری نیاز به کسب تجربه و تمرین دارد.

در این بخش از سفر شما در دنیای بورس، باید بیشترین انرژی و زمان صرف شود زیرا یک معامله نادرست به هردلیل باعث از دست رفتن بخش بزرگی از سرمایه شما می‌گردد. 

 

 

با کم شروع کنید

 

 

 

پس از دریافت کدمعاملاتی و خواندن مطالب آموزشی، بهتر است دست بکار شوید و برای بدست آوردن تجربه خرید و فروش، مبلغ خیلی کمی ( مثلا 1 میلیون تومان) سهام خریداری کنید. توجه کنید که توقع نداریم از این مبلغ کم، سودی نصیب شما شود و این خرید فقط جهت آشنایی شما با روند معاملات و بازار است.

البته بازهم به این معنی نیست که همین تعداد سهام را بدون فکر و بررسی خریداری کنید. با استفاده از آموزش‌هایی که در بورسینس خوانده‌اید این خرید را انجام دهید و پس از خرید، روند قیمتی سهم را بررسی کنید. اخبار مرتبط با بازار و شرکتی که سهام آنرا خریداری کرده‌اید را بخوانید و در زمانی که تعیین کرده‌اید و فکر می‌کنید مناسب است، سهام خودتان را بفروشید.

در واقع هدف از اینکار، شروع سرمایه گذاری و صرفا ورود به بازار است. خرید سهام، هرچند به تعداد کم باعث می‌شود بازار را پیگیری کرده و شروع به یادگیری نمایید.

هشدار: به هیچ عنوان بدون اطلاعات و دانش کافی و قبل از اینکه درک صحیحی از بازار بدست نیاورده‌اید، سرمایه اصلی که برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کرده‌اید را وارد بورس نکنید. بورس تهران برای افراد مبتدی و افرادی که از آن شناخت کافی ندارند دارای ریسک زیادی است و احتمال از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه وجود دارد.

بنابراین اگر تازه‌کار هستید بورسینس توصیه می‌کند معاملات سنگین و پرحجم انجام ندهید، با سرمایه پایین شروع کنید. پس از کسب اطلاعات لازم و بدست آوردن تجربه کافی، به همان نسبتی که سطح دانش و اطلاعات‌تان افزایش می‌یابد، می‌توانید سرمایه‌تان را در بازار افزایش دهید. 

 

سوالات متداول بورسی:

چرا باید با مبلغ کم وارد معاملات بورس شوم؟

وقتی با مبلغ کمی وارد بازار شوید، حتی اگر درصد زیادی ضرر کنید، چون میزان سرمایه اولیه کم است میزان ضرر نیز کم خواهد بود. بطور مثال اگر 5 میلیون تومان سهام خریده باشید، اگر 10 درصد ضرر کنید ضرر شما فقط 500 هزارتومان خواهد بود. ولی وقتی میزان سرمایه بالا باشد، میزان ضرر نیز بالاتر خواهد بود. اما از طرف دیگر میزان کسب سود نیز با سرمایه بالاتر، بیشتر است.

برای معاملات سهام نیاز نیست به تالار بورس مراجعه کنم، پس از کجا می‌توانم روند معاملات سهام را پیگیری کنم؟

شما می‌توانید معاملات سهام را بصورت آنلاین از طریق سایت مدیریت فناوری بورس به آدرس tsetmc.com پیگیری کنید. سایت ذکرشده فقط برای نمایش قیمت‌ها و اطلاعات سهام شرکت‌های بورسی می‌باشد و همانطور که عرض کردیم برای انجام دادن معاملات، باید از طریق سیستم معاملات آنلاین که کارگزاری در اختیار شما قرار می‌دهد اقدام کنید.

نکات خیلی مهم در بازار بورس

1 – اولویت اول شما در بورس باید حفظ سرمایه، اولویت دوم حفط سودهای قبلی‌ و اولویت سوم سود کردن باشد. حفظ سرمایه مهم‌ترین اصل است چون اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید، دیگر چیزی ندارید که با آن معامله کنید و سود ببرید.

2 – بازار همیشه مثبت و رو به رشد نیست. همیشه خود را برای زمانی که بازار منفی می‌شود آماده کنید و اطلاعات‌تان را برای پیروز شدن در شرایط سخت بالا ببرید.

 

3 – از تجربیات دیگران استفاده کنید و وقتی اشتباهی انجام دادید، آنرا بپذیرید، آن اشتباه را تصحیح کنید و درس بزرگی که از آن اشتباه گرفته‌اید را در جایی یادداشت کنید. معامله در بورس مجازی می‌تواند برای سنجش مهارت‌تان در انتخاب سهام به شما کمک کند.

 

4 – عواملی مانند ترس، طمع و سایر احساسات در همه افراد وجود دارند، اما این موارد وقتی مشکل‌ساز می‌شوند که به شکلی فلج‌کننده امکان تصمیم‌گیری و عمل صحیح را از معامله‌گران  بگیرند! وقتی تصمیمی گرفتید متوجه باشید که این تصمیم از کجا سرچشمه گرفت؟ از تحلیل و منطق یا از روی هیجان، خوش‌باوری یا سایر عوامل؟

منبع: بورس


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/15:: 10:48 صبح     |     () نظر

آموزش گام به گام سرمایه گذاری در بورس به زبان ساده (شروع سریع در بورس)

با توجه به بازدهی خوب بورس تهران نسبت به بقیه بازارها، افراد زیادی تمایل پیدا کرده‌اند در این بازار حضور یابند و سرمایه‌ مازادشان را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

 

برخی افراد به اشخاص عادی توصیه می‌کنند وارد بورس نشوند. بسیاری هستند که افراد تازه‌ کار را از ورود به بورس منع می‌کنند و دلیل اینکار را پرریسک بودن این بازار و امکان مسدود شدن سرمایه برای مدت طولانی می‌دانند، در حالی که همه افراد می‌توانند با کسب دانش و آموزش‌های لازم و تجربیات کافی، مانند افراد حرفه‌ای در بورس سرمایه‌گذاری‌ پر سودی داشته باشند

 

شما چه تصویری از بورس تهران در ذهن خود دارید؟ در این مطلب کاربردی  از سایت بورسینس، قصد ما این است که نحوه شروع سرمایه‌گذاری در بورس را بصورت ساده و گام به گام برای شما شرح دهیم، پس از آن، آموزش‌های پیشرفته‌تر برای موفقیت در بورس را نیز در بورسینس دنبال کنید.

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در سهام چندین مزیت مهم دارد و به خاطر این مزیت‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد؛

 

 

مزیت اول – برای سرمایه‌گذاری در سهام، نیاز به سرمایه زیادی ندارید. حداقل خرید سهام در سیستم‌های معاملات آنلاین که امروز همه از آنها استفاده می‌کنند فقط 102 هزارتومان است. اما برای اینکه فعالیت و زمانی که شما صرف می‌کنید واقعا ارزش داشته باشد، بهتر است حداقل 5 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

بسیاری از افراد هستند که 2 میلیون، 3 میلیون، 5 میلیون یا بیشتر پس‌انداز کرده‌اند و مایلند آنرا به گردش درآورند و از این طریق سودی نصیب خود سازند. با این مبالغ کم معمولا هیچ کسب‌وکاری نمی‌توان راه‌اندازی کرد و به همین دلیل است که بورس جای خود را در بین افراد زیادی که سرمایه کمی دارند باز کرده است.

مزیت دوم – سرمایه شما قابل نقد شدن است. اگر شما برفرض مثال 10 میلیون تومان داشته باشید و آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید، در صورتی که تصمیم بگیرید کسب‌وکارتان را تعطیل کنید وسایل زیادی روی دست‌تان خواهد ماند (مثلا وسایل مغازه یا کارگاه یا…) اما سرمایه‌گذاری در بورس فقط خرید برگه سهام است و اگر سهم درستی را انتخاب کرده باشید که نقدشوندگی بالایی داشته باشد، فورا می‌توانید سهام خود را بفروشید تا کارگزار 3 روز بعد، مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب بانکی شما واریز کند.

مزیت سوم – خرید و فروش سهام در همه جا و در هرزمان قابل انجام است. فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، فقط کافیست با یک کامپیوتر به اینترنت متصل شوید و معاملات دلخواه‌تان را از طریق پلتفرم‌های معاملاتی متنوع که برای موبایل‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترها ساخته شده انجام دهید.

به همین دلیل است که شغل معامله‌گری سهام، یا خرید و فروش در سایر بورس‌ها و بطور کلی معامله‌گری در بازارهای مالی، رویای خیلی از افراد در دنیاست. چون به آنها آزادی می‌دهد و این افراد، سبک زندگی با پرستیژ و متفاوت با اشخاص شاغل را می‌توانند داشته باشند.

مزیت چهارم – می‌تواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند. در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت شکی نیست، اما کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهامواقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه بالا دارد.

سرمایه‌گذاری در بورس برای من مناسب است؟

قبل از اینکه به الفبای بورس بپردازیم، بهتر است بدانید خرید و فروش سهام و سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند داشتن شناخت از خودتان است. آیا شخصی هستید که توانایی تحمل زیان و ریسک زیاد را ندارید؟ وقت آزاد شما بصورت روزانه چقدر است؟ چه انتظاری از سرمایه‌گذاری دارید؟ هدف‌تان چیست؟

بورس برای چه کسانی مناسب نیست؟

– اگر زمان کافی روزانه (حتی 1 ساعت) در اختیار ندارید، بورس برای شما مناسب نیست.

– در صورتی که شغلی ندارید و یا در هر صورت به فکر درآمد ثابت ماهانه هستید، بورس برای شما مناسب نیست.

– اگر سرمایه‌ای که در اختیار دارید وام و قرض است، بورس برای شما مناسب نیست.

– اگر تحمل زیان احتمالی و ریسک بالا را ندارید، بورس برای شما مناسب نیست.

– در صورتی که فکر می‌کنید بورس قمار است و فقط با داشتن شانس و اقبال می‌توان موفق شد، بورس برای شما مناسب نیست.

– اگر به فکر این هستید که در مدت خیلی کوتاهی ثروتمند شوید، بورس برای شما مناسب نیست.

در چه صورت بورس برای شما مناسب است؟

 

 

 – سرمایه‌ای پس‌انداز کرده‌اید که فعلا به آن نیازی ندارید و قصد دارید سودی بیشتر از سود بانکی کسب کنید.

– تصمیم گرفته‌اید بصورت حرفه‌ای شغل سرمایه‌گذاری یا معامله‌گری سهام را در پیش بگیرید.

– ریسک‌پذیری و صبر بالایی دارید و می‌خواهید طی سال‌های آینده سرمایه‌تان را افزایش دهید.

– آینده مالی‌تان برای شما مهم است و مایلید برای بهبود آینده خودتان و فرزندان‌تان قدمی مثبت برداشته باشید

– آماده هستید برای رسیدن به هدف‌تان وقت و انرژی بگذارید.

– می‌دانید که کسب ثروت و زندگی در رفاه برای شما ممکن است و آماده هستید بهای رسیدن به هدف خود را بپردازید.

برای سرمایه گذاری در بورس نیاز نیست سرمایه عظیمی داشته باشید، با پس انداز و افزودن به سرمایه اولیه، می توانید بازدهی خوبی بدست آورید.

3 قدم شروع سرمایه‌گذاری در بورس

 

 

اگر اکنون تصمیم شده برای شروع در بورس قطعی شده، در ادامه این مطلب از سایت بورسینس قصد داریم جزییات کاربردی در مورد نحوه شروع در بورس را آموزش دهیم. حتی اگر دانش بورسی شما فقط همین قدر است که کلمه شاخص بورس را از تلویزیون شنیده‌اید و درباره بورس اطلاعات‌تان صفر است، در ادامه با دانلود راهنمای عملی، می‌توانید اولین سهام‌تان را خریداری کنید.

اما شروع هر کاری مهم است، مخصوصا زمانی که پول و سرمایه شما در میان باشد! بنابراین در نظر داشته باشید:

شروع خوب این است که؛

 – یادگیری و پیشرفت شخصی را در اولویت قرار دهید.

 – برای معامله در بورس با خونسردی عمل کرده و احساسات‌تان را کنترل کنید.

 – به این توجه کنید معامله‌گرها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای چطور معامله می‌کنند.

 – مدیریت ریسک و سرمایه را رعایت کنید و اصل اول شما حفظ سرمایه باشد.

 – برای پیشرفت در این بازار، حاضر باشید وقت و انرژی بگذارید و بهای آنرا بپردازید.

شروع بد این است که؛

 – بدون اینکه حتی مفاهیم ابتدایی را بدانید در بورس شروع به سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کنید.

 – صرفا به دنبال سیگنال و توصیه گرفتن از افراد به ظاهر حرفه‌ای باشید و سابقه افراد را بررسی نکنید.

 – به دنبال پولدارشدن سریع باشید.

 – فکر کنید بورس قماربازی است پس نیاز به یادگیری ندارد.

 – معاملات را از روی احساسات انجام دهید و عجله کنید.

 – تا یک معامله سودده داشتید خودتان را خدای بورس بدانید و با قرض گرفتن از بانک و اطرافیان و فروش دارایی‌هایتان وارد بورس شوید! (اشتباه محض)

 – برای یادگیری و پیشرفت وقت و انرژی نگذارید و توقع داشته باشید بدون پرداخت بهای موفقیت، آنرا بدست آورید.

 – مسئولیت پذیر نباشید و مقصر ضررهای احتمالی‌تان را، بازار، مردم و سهامدار عمده بدانید!

قدم اول: دریافت کدمعاملاتی (کدبورسی) 

برای معامله در بازار بورس شما نیاز به یک کارگزار رسمی و کد معاملاتی (که با نام کد بورسی – کد سهامداری نیز شناخته می‌شود) دارید.

شرکت‌های کارگزاری در واقع واسط بین شما و بازار بورس هستند و وظیفه انتقال سفارشات خرید و فروش سهام را به سامانه معاملاتی بورس برعهده دارند. اینکار می‌تواند بصورت دستی و توسط خود کارگزار صورت بگیرد یا اینکه سرمایه‌گذار با دسترسی به نرم‌افزار معاملات آنلاین، سفارش را بطور مستقیم ثبت کند.

کد معاملاتی نشان‌دهنده هویت شما در بورس تهران است. با وجود بیش از 100 شرکت کارگزاری فعال، انتخاب از بین آنها برای شما مشکل خواه بود. 

با توجه به تجربه‌ای که داشته‌ایم و مقایسه خدمات کارگزاری‌ها، به شما کارگزاری آگاه را پیشنهاد می‌کنیم زیرا گذشته از خدمات مناسب، افتتاح حساب  و دریافت کد بورسی در کارگزاری آگاه بدون نیاز به مراجعه حضوری مهیا شده است:

پس از ثبت‌نام و طی مراحل لازم، به طور معمول حداکثر پس از 3-4 روز کد معاملاتی به موبایل و ایمیل شما ارسال می‌شود و می‌توانید خرید و فروش سهام را انجام دهید.

توجه داشته باشید که خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار، صرفا از طریق شرکت‌های کارگزاری و به یکی از روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

  • مراجعه حضوری به کارگزاری و ارائه سفارش خرید یا فروش
  • سفارش تلفنی به کارگزاری، برای خرید یا فروش سهام
  • سفارش اینترنتی به کارگزاری، برای خرید یا فروش سهام
  • خرید یا فروش مستقیم سهام توسط خود فرد، از طریق سامانه معاملات آنلاین (برخط)

بنابراین برای خرید و فروش سهام، الزاما نیازی به مراجعه به تالار بورس یا کارگزاری نیست و در صورتی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشید، کارگزاری‌ها سیستم معاملات انلاین را در اختیار شما قرار می‌دهند. در سیستم معاملاتی آنلاین که بهترین روش معاملات است، خرید و فروش آنی و لحظه‌ای سهام امکان پذیر است. به این معنی که شما به محض وارد کردن سفارش، خرید یا فروش در همان لحظه انجام می‌شود و نیازی نیست خود کارگزار، سفارشات شما را در سامانه معاملاتی وارد کند.

 

 

نمایی از سیستم معاملاتی که کارگزاری در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بصورت آنلاین اقدام به خرید و فروش سهام کنید.

مزایای معاملات آنلاین سهام

  • سرعت عمل در تصمیم‌گیری: می‌توان در چندثانیه خرید یا فروش را انجام داد.
  • کاهش اختلافات بین سرمایه‌گذار و کارگزار و کاهش اشتباهات: به دلیل اینکه شخص سرمایه‌گذار سفارشات خود را ارسال می‌کند، باید در این زمینه مهارت کسب نماید.
  • امنیت بالای معاملات آنلاین: اگر رمز عبور مناسب انتخاب کنید و آنرا در اختیار هیچکس قرار ندهید، کسی نخواهد توانست به آن دسترسی یابد.
  • نقل و انتقال الکترونیک پول: در پنل معاملات آنلاین، پرداخت آنلاین از حساب شما به حساب کارگزاری میسر است و نیازی به مراجعه به بانک نیست.
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی برای سرمایه‌گذاری: در هرجای دنیا که باشید، کافیست یک کامپیوتر یا موبایل متصل به اینترنت داشته باشید تا بتوانید معامله کنید.

از لخاظ فنی، نحوه شروع معاملات آنلاین سهام و خرید و فروش سهم بسیار ساده است و حتی افرادی که در زمینه اینترنت دانش اندکی دارند می‌توانند خرید و فروش سهام را از طریق سیستم‌های آنلاین انجام دهند. درباره معاملات غیرحضوری و اینترنتی سهام در این مطلب می‌توانید بصورت تصویری توضیحاتی را مشاهده فرمایید.

از کدام کارگزاری بورس، کدبورسی بگیریم؟

برای اینکه از خدماتی مانند تخفیف کارمزد در معاملات، اعتبار معاملاتی، مسابقات جذاب با جایزه نقدی، وام قرض الحسنه بهره‌مند شوید، سایت بورسینس به شما “کارگزاری آگاه” را پیشنهاد می‌کند.

قدم دوم: یادگیری مفاهیم و قوانین بورس

هیچ فعالیتی در دنیا وجود ندارد که نیاز به مهارت نداشته باشد. به طور مثال شاید برایتان سوال باشد که آیا بورس تهران 24 ساعت شبانه‌روز باز است و معامله انجام می‌شود؟ فرابورس چه تفاوتی با بورس دارد و از اینگونه سوالات.

پس سرمایه‌گذاری در بازار سهام هم نیاز به یادگیری برخی قوانین، اصطلاحات و مفاهیم دارد.

قدم سوم: یادگیری نحوه تحلیل و انجام معاملات

پس از یادگیری مفاهیم اولیه بورس، باید بدانید کدام سهام یا اوراق بهادار را در چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید تا بتوانید کسب سود کنید. اینکار از طریق یادگیری روانشناسی بازار، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال میسر است و همزمان با یادگیری نیاز به کسب تجربه و تمرین دارد.

در این بخش از سفر شما در دنیای بورس، باید بیشترین انرژی و زمان صرف شود زیرا یک معامله نادرست به هردلیل باعث از دست رفتن بخش بزرگی از سرمایه شما می‌گردد. 

 

 

با کم شروع کنید

 

 

 

پس از دریافت کدمعاملاتی و خواندن مطالب آموزشی، بهتر است دست بکار شوید و برای بدست آوردن تجربه خرید و فروش، مبلغ خیلی کمی ( مثلا 1 میلیون تومان) سهام خریداری کنید. توجه کنید که توقع نداریم از این مبلغ کم، سودی نصیب شما شود و این خرید فقط جهت آشنایی شما با روند معاملات و بازار است.

البته بازهم به این معنی نیست که همین تعداد سهام را بدون فکر و بررسی خریداری کنید. با استفاده از آموزش‌هایی که در بورسینس خوانده‌اید این خرید را انجام دهید و پس از خرید، روند قیمتی سهم را بررسی کنید. اخبار مرتبط با بازار و شرکتی که سهام آنرا خریداری کرده‌اید را بخوانید و در زمانی که تعیین کرده‌اید و فکر می‌کنید مناسب است، سهام خودتان را بفروشید.

در واقع هدف از اینکار، شروع سرمایه گذاری و صرفا ورود به بازار است. خرید سهام، هرچند به تعداد کم باعث می‌شود بازار را پیگیری کرده و شروع به یادگیری نمایید.

هشدار: به هیچ عنوان بدون اطلاعات و دانش کافی و قبل از اینکه درک صحیحی از بازار بدست نیاورده‌اید، سرمایه اصلی که برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کرده‌اید را وارد بورس نکنید. بورس تهران برای افراد مبتدی و افرادی که از آن شناخت کافی ندارند دارای ریسک زیادی است و احتمال از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه وجود دارد.

بنابراین اگر تازه‌کار هستید بورسینس توصیه می‌کند معاملات سنگین و پرحجم انجام ندهید، با سرمایه پایین شروع کنید. پس از کسب اطلاعات لازم و بدست آوردن تجربه کافی، به همان نسبتی که سطح دانش و اطلاعات‌تان افزایش می‌یابد، می‌توانید سرمایه‌تان را در بازار افزایش دهید. 

 

سوالات متداول بورسی:

چرا باید با مبلغ کم وارد معاملات بورس شوم؟

وقتی با مبلغ کمی وارد بازار شوید، حتی اگر درصد زیادی ضرر کنید، چون میزان سرمایه اولیه کم است میزان ضرر نیز کم خواهد بود. بطور مثال اگر 5 میلیون تومان سهام خریده باشید، اگر 10 درصد ضرر کنید ضرر شما فقط 500 هزارتومان خواهد بود. ولی وقتی میزان سرمایه بالا باشد، میزان ضرر نیز بالاتر خواهد بود. اما از طرف دیگر میزان کسب سود نیز با سرمایه بالاتر، بیشتر است.

برای معاملات سهام نیاز نیست به تالار بورس مراجعه کنم، پس از کجا می‌توانم روند معاملات سهام را پیگیری کنم؟

شما می‌توانید معاملات سهام را بصورت آنلاین از طریق سایت مدیریت فناوری بورس به آدرس tsetmc.com پیگیری کنید. سایت ذکرشده فقط برای نمایش قیمت‌ها و اطلاعات سهام شرکت‌های بورسی می‌باشد و همانطور که عرض کردیم برای انجام دادن معاملات، باید از طریق سیستم معاملات آنلاین که کارگزاری در اختیار شما قرار می‌دهد اقدام کنید.

نکات خیلی مهم در بازار بورس

1 – اولویت اول شما در بورس باید حفظ سرمایه، اولویت دوم حفط سودهای قبلی‌ و اولویت سوم سود کردن باشد. حفظ سرمایه مهم‌ترین اصل است چون اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید، دیگر چیزی ندارید که با آن معامله کنید و سود ببرید.

2 – بازار همیشه مثبت و رو به رشد نیست. همیشه خود را برای زمانی که بازار منفی می‌شود آماده کنید و اطلاعات‌تان را برای پیروز شدن در شرایط سخت بالا ببرید.

 

3 – از تجربیات دیگران استفاده کنید و وقتی اشتباهی انجام دادید، آنرا بپذیرید، آن اشتباه را تصحیح کنید و درس بزرگی که از آن اشتباه گرفته‌اید را در جایی یادداشت کنید. معامله در بورس مجازی می‌تواند برای سنجش مهارت‌تان در انتخاب سهام به شما کمک کند.

 

4 – عواملی مانند ترس، طمع و سایر احساسات در همه افراد وجود دارند، اما این موارد وقتی مشکل‌ساز می‌شوند که به شکلی فلج‌کننده امکان تصمیم‌گیری و عمل صحیح را از معامله‌گران  بگیرند! وقتی تصمیمی گرفتید متوجه باشید که این تصمیم از کجا سرچشمه گرفت؟ از تحلیل و منطق یا از روی هیجان، خوش‌باوری یا سایر عوامل؟

منبع: بورس


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/15:: 10:48 صبح     |     () نظر

 آب بیشتری چگونه برای سلامتی می توان مصرف کرد؟

همه ما می دانیم که بدن ما بیشتر از آب ساخته شده است، این بهترین نوشیدنی برای تشنگی است و هیچ کالری، قند و هیچ نگهدارنده ندارد. 

اما پس چرا کار سختی است تا بتوانید به اندازه کافی آب بنوشید؟

به عبارت ساده، آب می تواند خسته کننده باشد.

در اینجا برخی از نکات سعی و کوشش برای افزایش خوردن اب و تمام مزایای فوق العاده ان را ارائه می دهیم

1. هدف خوردن آب را تنظیم کنید

 

 

این ممکن است بیش از حد صدق کند و حتی ممکن است به خودتان بگوید: "من پیش از این تلاش کرده ام". 

کلید تنظیم این هدف برای خودتان این است که آب واقعی را قابل مشاهده کنید.

با یک ظرف بزرگ شروع کنید. این ظرف می تواند یک ظرف شیر یا آب یا یک کوزه بزرگ باشد. آن را در بین چشم خود نگه دارید و آن را پر از آب نگه دارید. آیا این ظرف آب در دفتر شما، در آشپزخانه خود و یا صندلی مسافر خود در ماشین شما می باشد؟ اما نکته این است که این را به عنوان یادآوری شما در طول روز داشته باشید.

یک هدف را تعیین کنید که هر روز 10 لیوان آب را مصرف کنید.

آب 100? فاقد کالری است، به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند و اگر پیش از غذا مصرف شود حتی می‌تواند اشتها را فروکش نماید.

چنانچه آب را جایگزین نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده نمائید، مزایای آن حتی بیشتر هم می‌شود. راهی خیلی ساده برای کاهش شکر و کالری.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید و باید میزان چشمگیری از وزن خود کم نمائید، علاوه بر نوشیدن آب کارهای دیگری نیز باید انجام دهید

2. اضافه کردن طعم به آب

 

 

 ما به طعم و مزه عادت داریم.

آب طعم‌ دار به عنوان گزینه‌ای عالی برای آن دسته از افرادی که مایل به نوشیدن آب ساده نیستند، پیشنهاد می‌شود. انواع مختلف آب طعم‌دار، با طعم‌های گوناگون و جذاب می‌توانند راه حلی خوشمزه و دلچسب برای فراری‌ها از نوشیدن آب باشند و این افراد را با نوشیدن آب، آشتی دهند.

آب‌های طعم‌دار، نه تنها بی اشتهایی شما به نوشیدن آب را برطرف ساخته، بلکه دارای خواص زیادی هستند که ضمن نوشیدن آب، از آن‌ها نیز بهره‌مند خواهید شد

ایجاد آب های تزریقی یک راه عالی برای ساخت یک نوشیدنی خوشمزه است که هنوز هم تمام مزایای آب ساده را فراهم می کند! اضافه کردن انواع توت ها، گیاهان (مانند نعناع، ??رزماری یا ریحان)، خیار، مرکبات، یا خربزه می تواند راهی عالی برای خوردن آب خسته کننده باشد و به شما احساس فوق العاده ای می دهد.

آب های تزئین شده در تمام طول روز نگه داشته می شود و در طول روز بیشتر خوشمزه تر می شود! استفاده از آب های تزیین شده باعث تامین آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها / مواد معدنی می شود.

 

3. آب را سرد نگه دارید

 

 

شیشه ای واقعا سرد و یخ زده معمولا جذاب تر از یک شیشه گرم است. اضافه کردن یخ به آب  یک نوشیدنی دلچسب را ایجاد می کند که فریاد می زند "حالا من را بنوش"!

به خصوص در تابستان زمانی که درجه حرارت به بالاترین بی حد و حصر می رسد، آب بهترین نوشیدنی عالی خنک کننده است.

بعضی افراد نیز که به یخ ارادت خاصی دارند می‌توانند به صورت غیر مستقیم یخ را درون نوشیدنی قرار داده تا سرمای یخ باعث خنک شدن مایعات گردد، مثلاً می‌توانیم تکه‌های یخ را در مشمع یا ظرف کوچکی ریخته و آن‌را درون نوشیدنی یا ظرف آب قرار دهیم یا این که از سیستم‌های دوجداره که یخ در یک جدار آن قرار می‌گیرد استفاده نماییم.

نکته مهم دیگری که در این خصوص باید رعایت شود، نخوردن چیزهای بسیار سرد یا گرم است بنابراین توصیه می‌شود آب خیلی سرد نیز نیاشامید. در این زمینه بوعلی سینا می‌فرماید: آب یخ خوردن، ضرر خود را اگر در جوانی نشان ندهد، در پیری حتماً ضربه‌اش را به تو خواهد زد

 

4. از نی برای خوردن آب استفاده کنید

 

 

 بسیاری از مردم در هنگام نوشیدن مقدار زیادی آب با نی خیلی موفقترند.نوشیدن با نی باعث می‌شود که نوشیدنی خود را سریع تر به پایان برسانید. هنگامی که از نوشیدنی های سالم مانند آب استفاده می‌کنید، می‌تواند شما را تشویق کند که فنجان خود را دوباره و به طور مکرر پر کنید و در نهایت آب بیشتری در طول روز بخورید. نوشیدن با نی می‌تواند به میزان قابل توجهی زمان قرارگیری دندان‌هایتان در معرض اسید را کاهش دهد

5. آب را با خود حمل کن

 

 

همیشه آب خود را در نزدیکی نگه دارید. آن را در ماشین، کار، جلسات، ورزشگاه، مرکز خرید و در همه جا با خود داشته باشید. بطری آب خود را به عنوان یک پسوند از لباس خود بشمارید.

داشتن بطری آب با خود، بهانه ای برای ننوشیدن نخواهید داشت. 

6. از یک برنامه خوردن آب استفاده کنید

 

 

نیاز به آب بیشتری دارد؟ یک برنامه برای آن وجود دارد.

شرکت های بی شماری برنامه هایی ساخته اند که از طریق روش های خلاقانه برای مصرف آب مردم استفاده می کنند.

همه ما می‌دانیم که آب یکی از حیاتی‌ترین عناصر برای ادامه زندگی بشر است و 65 درصد از وزن یک انسان را تشکیل می‌دهد. همچنین نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز موجب شادابی و زیبایی هر چه بیشر پوست و مو می‌شود؛ اما شاید اکثر اوقات موفق به مصرف مقدار آب مورد نیاز بدن خود نشویم، اپلیکیشن water drink reminder برنامه‌ایست که نوشیدن آب را به شما یادآوری می‌کند.

با نصب اپلیکیشن water drink reminder آب را به اندازه نیاز بدنتان مصرف کنید.

می‌توانید این برنامه مفید را به صورت کاملا رایگان بر روی پلتفرم‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید نصب و راه‌اندازی کنید.

7. ایجاد یادآوری خوردن آب

 

 

اکثر ما امروز از طریق تقویم مجازی عمل می کنیم. با ایجاد یادآوری و تنظیم زنگ موبایل به عنوان یادآوری برای نوشیدن آب در طول روز داشته باشیم.

این یادآورها را هر ساعت تنظیم کنید و خاص باشید! اگر میخواهید دو لیوان در ساعت بخورید باید موبایل خودتان را هر از نیم ساعت کوک کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید روزانه به چه میزان آب نیاز دارید و یا در مصرف آب سهل‌ انگاری می‌کنید با نرم افزار به‌ راحتی می‌توانید میزان آب مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید.

نزدیک به 60 درصد از وزن هر فردی را آب تشکیل می‌دهد. این ماده حیاتی نقش بسزایی در دفع مواد سمی از بدن ایفا می‌کند؛ برای همین هم نباید در مصرف آن سهل‌انگاری کرد.

کمبود آب بدن می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی نظیر گاستریت، سوزش سر دل یا رفلاکس، کولیت، یبوست، آرتریت، فشارخون، آسم و آلرژی و حتی افزایش کلسترول شود.

پایان افکار

 راه اندازی خود برای موفقیت در خوردن آب، کلید ایجاد عادات جدید است.در واقع  شیوه زندگی شما مناسب خواهد بود و احتمالا به مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

آب خوردن به صورت ناشتا یکی از مهمترین رازهای زیبایی و سلامت بدن است که ژاپنی ها به آن اعتقاد زیادی دارند.نوشیدن آب پیش از صرف صبحانه فواید بسیاری برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارد.ما اغلب برای نوشیدن آب، بعد از غذا یا بعد از خوردن چیزی تند، عجله می کنیم. اما آیا می دانستید که دقیقا چه موقع باید آب بنوشید؟ پاسخ آن معده خالی است.

اگر رژیم غذایی داشته باشید، نوشیدن آب با معده خالی می تواند به رژیم غذایی شما کمک کند چون می تواند متابولیک را تا نزدیک به 25 درصد افزایش دهد. بالا بردن متابولیسم به هضم سریع تر غذا کمک می کند و این به کاهش وزن در دراز مدت کمک می کند. همیشه ترجیح داده می شود حداقل چهار لیتر آب برای بهترین نتیجه بنوشید

 

 

 بیشتر از آنچه می توانید آب بخورید. نوشیدن مقدار زیادی آب راحت ترین راه برای داشتن پوست صاف و درخشان است. معمولا به خاطر تجمع سموم موجود در بدن، لکه های سیاه یا تیره روی پوست ایجاد می شوند. آب می تواند به دفع این سموم ناخواسته از بدن کمک کند. حرکات منظم روده به داشتن پوست تمیز و شفاف کمک می کند. خواص آب برای پوست و مو ثابت شده است و به خصوص به صورت ناشتا برای موها بسیار مفید است پس نوشیدن مقداری آب باعث تغذیه موها می شود. یک چهارم وزن موها را آب تشکیل می دهد؛ بنابراین اگر بدن آب کافی دریافت نکند موها خشک و شکننده می شوند.

سایر نوشیدنی‌ها (از جمله نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه) نیز به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک می‌کنند و بیشتر مواد غذایی نیز دارای آب هستند.

مصرف آب برای تضمین حرکات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت کافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود. افرادی که به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند باید مقدار بیشتری آب بنوشند تا کاهش آب بدن طی تمرینات جبران شود.

برای اینکه مطمئن باشید مصرف آب در طول روز کافی بوده است باید وزن بدن را بر 30 تقسیم کنید تا مقدار آب به لیتر مشخص شود. شخصی که 50 کیلو وزن دارد باید روزانه 2 لیتر آب بنوشد.

 خوردن آب سلامتی

 

https://keramatzade.com/How-can-more-water-be-used-for-health- 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/9:: 9:4 صبح     |     () نظر

موفقیت که با آن می توانیم به پول و ثروت برسیم

 

حتما بخوانید: موفقیت

بعضی افراد کل زندگی خود را صرف تعجب می کنند که چگونه در زندگی موفق باشند، اما هرگز آن را نمی بینند.

آیا شما متعجب خواهید شد که متوجه شوید که مخفی واقعا به چهار حوزه کلیدی می رسد؟

خوب، آن را انجام می دهد.

می بینید، موفقیت شخصی برای هر کسی که در چهار حوزه عمل می کند  قابل دستیابی است .

هر کس می خواهد موفقیت شخصی و کلید موفقیت را بیاموزد. هر کس می خواهد یک زندگی شاد و سالم داشته باشد، کار معنی دار داشته باشد، از شغلی لذت ببرد و به استقلال مالی دست یابد. هر کس می خواهد جهان را تغییر دهد، مهم باشد، تا تاثیر مثبتی بر روی کسانی که در اطراف او هستند. هر کس می خواهد کاری را با زندگی اش انجام دهد.

 کلیدهای موفقیت تنها یک بخش از اطلاعات هستند، یک ایده در زمان مناسب، که می تواند زندگی شما را در وضعیت مناسب تغییر دهد. من همچنین یاد گرفته ام که حقیقت بزرگ ساده است.

اگر می توانید این راهنمایی ها را دنبال کنید، می توانید زندگی خود را کنترل کنید و اهداف خود را به دست آورید.

همه ما یک هدف مشترک داریم

 

حتما بخوانید: 12 قانون موفقیت که لازم است بدانید

خوشبختانه برای بسیاری از ما، موفقیت شخصی ، هوش و توانایی بومی نیست. این خانواده ما، دوستان و یا مخاطبان نیستند که ما را قادر به انجام کارهای فوق العاده می کنند. در عوض، کلید موفقیت در زندگی ، توانایی ما برای به دست آوردن بهتر از خودمان در تقریبا تمام  شرایط است. این توانایی شما برای انطباق و تغییر زندگی شما است.

شما در حال حاضر، در معرض عمیق توانایی هستید که اگر به درستی مهار و هدایت شده باشد، شما را قادر می سازد تا امور خارق العاده خود را با زندگیخود انجام دهید.

چهار کلید موفقیت

 

حتما بخوانید: موفقیت

کلیدهای موفقیت برای تغییر زندگی شما همواره یکسان بوده است.

  1. دقیقا همان چیزی را که میخواهید انتخاب کنید و جایی که میخواهید بروید.
  2. یک مهلت تعیین کنید و برنامه ای برای رسیدن به آنجا بگذارید. (به یاد داشته باشید، یک هدف تنها یک رویا با مهلت است.)
  3. اقدام خود را بر روی طرح خود انجام دهید هر روز کاری را انجام دهید تا به سمت هدف خود حرکت کنید.
  4. قبل از اینکه تصمیم بگیرید، تا زمانی که موفق نشوید، پیشاپیش حل نخواهید شد، که هرگز هرگز تسلیم نخواهید شد.

این فرمول کلید موفقیت شماست و برای تقریبا هر کسی که تا به حال آن را امتحان کرده است، کار کرده است. این نیاز به اکثر شما می توانید و بهترین کیفیت ها را داشته باشید. در توسعه و پیروی از این کلید ها به موفقیت شخصی ، شما را تکامل و رشد می کند تا شخص فوق العاده ای تبدیل شود.

یاد بگیرید چگونه موفق به تغییر زندگی موفقیت خود شوید

 

حتما بخوانید: اصول اولیه موفقیت چیست؟چگونه تبدیل به فرد موفقی شویم؟

 

 بن فرانکلین در یکی از نقل قول هایش گفته: "مردان می توانند عقل خود را خریداری کنند یا از دیگران قرض بگیرند. تراژدی بزرگ این است که اکثر مردان ترجیح می دهند آن را بخرند، تا قیمت کامل را از لحاظ زمان  پرداخت کنند. "

بزرگترین هدف شما در زندگی و موفقیت شخصی  باید به دست آوردن بسیاری از آنها در حد امکان باشد و سپس از آنها برای کمک به انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید و تبدیل شدن به فردی که می خواهید تبدیل شود، استفاده کنید.

مثلا:

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه یک کتاب بنویسید، می توانید یک  گام توسط یک نویسنده پرفروش ایجاد کنید. با پیروی از راهنمای آنها برای نوشتن یک کتاب از اشتباهات خود و بهره گیری از سیستم های خود بهره مند شوید . این زمان شما را در آخر صرفه جویی خواهد کرد!

برنامه خود را برای موفقیت شخصی

 

حتما بخوانید: موفقیت چیست؟

شما زندگی خود را با دستیابی به تنها یک هدف مهم تغییر دهید ، یک الگو برای موفقیت شخصی در ذهن ناخودآگاه خود ایجاد می کنید. شما زندگی خود را تغییر می دهید و به طور خودکار هدایت می شوید و به سمت تکرار این موفقیت در چیزهای دیگری که می خواهید تلاش می کنید.

این بهترین راه برای بازگشت به زندگی شما است.

با غلبه بر ناسازگاری و رسیدن به یک هدف بزرگ در هر منطقه، خود را برای موفقیت در سایر مناطق برنامه ریزی خواهید کرد. به عبارت دیگر، شما یاد می گیرید که موفق شوید. هرچه بیشتر به دست می آورید، بیشتر می توانید به دست آورید. هر یک از کلید های موفقیت، به ویژه اول، باعث اعتماد به نفس و اعتقاد شما می شود که بار دیگر موفق خواهید شد و موفقیت های شخصی شما را به دست خواهید آورد.

سعی کنید از یک موفقیت در موفقیت شخصی خود برای رسیدن به یک هدف در زندگی حرفه ای یا در مدرسه استفاده کنید. در نهایت، شما یک اثر هم افزایی ایجاد می کنید و می بینید که موفقیت در همه جبهه ها آسان تر می شود.

پتانسیل نامحدود موفقیت

تنها محدودیت های واقعی در مورد آنچه شما می توانید انجام دهید، داشته باشید. هنگامی که شما تصمیمی روشن و بدون قید و شرط برای تغییر زندگی خود را با رد کردن تمام محدودیت های ذهنی خود  و پرتاب تمام قلب خود به انجام برخی از اهداف بزرگ می کنید، موفقیت  شما تا حد زیادی تضمین می شود تا زمانی که شما متوقف نمی شوید.

https://keramatzade.com/Success- 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/7:: 1:1 عصر     |     () نظر

عادت های خوب که با آن می توانیم زندگی را تغییر بدهیم

 

 عادت ها 95? رفتار یک فرد را تعیین می کنند.

برخی از این عادت های خوب هستند. و برخی از آنها بد هستند

پس از مطالعه بیش از 30 سال در این زمینه، افراد موفق بیشتر در معرض توجه مشترک قرار دارند. آنها از عادت های خوب خود مراقبت می کنند و روشی روزمره را که بر رفتار، بهره وری و توانایی خود در دستیابی به موفقیت تأثیر می گذارد، ایجاد می کنند.

آنها آموخته اند که قدرت عادت های خوب خود را در حالی که از خود کنترل استفاده می کنند برای به حداقل رساندن بد آن ها استفاده کنند.

لیستی از عادتها هر کس باید در نظر بگیرد که قطعا احتمال دارد تا برای همیشه ادامه یابد. در واقع، این فهرست به سرعت برای بسیاری از مردم در حال استفاده است

به همین دلیل ما از چند کارشناس و کارآفرین موفق سوال زیر پرسیدیم:

"اگر شما مجبور بودید باقی مانده زندگی خود را تنها با سه عادت ادامه دهید، چکار می کردید؟"

بیایید ببینیم چه باید بکنیم ...

اولا بگذارید این کارشناسان موفق را ببینیم:

 1-عادت های خوب برایان تریسی را می توانید انتخاب کنید

 

حتما بخوانید: چه عادت های خوب داشته باشیم تا به همه چیز برسیم؟

عادت 1: اهداف است

شما باید یک تنظیم کننده هدف عادی باشید و خودتان را از اهداف واضح و نوشته شده هر روز از زندگی خود اختصاص دهید، عادت های روزانه را ایجاد کنید. همه افراد بسیار موفق به شدت هدف گرا هستند.

عادت 2: نتایج حاصل شود

این از دو عمل تشکیل شده است.

اولین تمرین به طور مداوم یادگیری است تا شما در آنچه که انجام می دهید بهتر شوید. 

دومین کار مدیریت زمان است. این به این معنی است که اولویت های بسیار روشن را در مورد آنچه شما انجام می دهید تنظیم کنید و سپس تمرکز خود را بر ارزشمند ترین استفاده از وقت خود تمرکز کنید.

عادت 3: به طور مداوم اقدام کنید

این واقعا مهمترین عادت برای موفقیت مادی است. این توانایی است که در کار با آن کار می کنید و سریع انجام می شود.  توانایی شما در ایجاد و حفظاحساس اضطراب و تعصب برای عمل است. سرعت سریع در هر کاری که انجام می دهید برای موفقیت شما ضروری است.

شما باید از تعلیق غافل شوید، ترس های خود را کنار بگذارید و 100? به سمت دستیابی به اهداف مهم خود بگذارید. اگر یک کار سخت به نظر می رسد، شما باید  آن را انجام تمام کنید و آن را از مسیر خارج کنید.

ترکیبی از جهت گیری هدف، جهت گیری نتیجه و جهت گیری عملی، در خود، عملا موفقیت بزرگی را تضمین می کند.

2-عادت های خوب جف Bullas را انتخاب کنید

 

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

3 عادت که من نمی توانستم انجام دهم، با روال صبح من تنظیم شده است.

روال صبح مثل یک شیار است که شما نسبت به آنچه شما می خواهید برای رسیدن به موفقیت هدایت می کند. روال من با یک دوش شروع می شود که من را بیدار می کند و انرژی می گیرم.سپس خوردن یک قهوه و یک لیوان بخار از چای لیمو و زنجبیل است که گاهی اوقات سرد شده است. در نهایت، من به مدت 30-40 دقیقه مدیتیشن انجام می دهم.

 

حتما بخوانید: میلیونرهای موفق چه عادت هایی برای کسب ثروت دارند؟

در این مرحله، ایمیل هام  را باز نکردم و شبکه های اجتماعی را بررسی نکردم. بدون تعهد من هیچ چیز را در جهان به دست نمی آورم.پس متعهد باشید

 

عادت 1: یادگیری و خواندن مداوم

از آنجایی که یاد گرفته ام که بخوانم ،کتابها جایی برای یادگیری بوده اند.

هر روز مطالب را با خواندن یاد می گیرم. اغلب صبح و گاهی اوقات در شب. کتاب های افراد هوشمند و یادگیری زندگی آنها خیلی هیجان انگیز است.

خواندن و پذیرش آنها را درک کنید. شما نمیتوانید عادت های خوب را ایجاد کنید اگر ذهن خود را تغذیه نکنید.

عادت 2: یک مکان برای ایجاد وجود دارد

من یک زمان و مکان ایجاد می کنم. جایی که  بتوانم "کار عمیق" را بدون وقفه انجام دهم.

یک مکان مقدس داشته باشید، از آن استفاده کنید. جایی که بر روی چیز دیگری تمرکز نکنید. فقط از فضای ایجاد شده استفاده کنید.

هنگامی که شما برای اولین بار شروع می کنید، هیچ چیز اتفاق نمی افتد ...

اما اگر از آن استفاده کنید چیزی اتفاق خواهد افتاد.

این عادت جایی است که شما اهداف پرشور خود را نشان می دهید. این "خودآموزی" شما است که با جهان به اشتراک گذاشته شده است.

عادت 3: ورزش

ما همیشه گفته ایم که ذهن و بدن جدا هستند. واقعیت این است که ما یک موجود هستیم و در هم آمیخته هستیم

مراقبت از بدن شما به معنی حرکت است. اگر از آن استفاده نکنید، آن را از دست می دهید و همانطور که بزرگتر می شوید، واقعیت آشکار می سازد و مریضی به سراغتان می اید.

من تا ده سال پیش تمام عمر دویده ام. امروز من دوچرخه سوار جاده ای هستم و درد عضلات دارم. من از تپه های شیب دار صعود می کنم و قلب ،مسابقه را به چالش می اندازد و ریه ها را پمپ می کند. من نمی توانستم بدون هیچ کدام از این عادت ها کار کنم.

3- عادت های خوب استیو اسکات را انتخاب کنید

 

حتما بخوانید: 10 عادت مالی بد که بچه ها نباید یاد بگیرند

اگر من مجبور شدم فقط سه عادت داشته باشم، پس من می توانم آنهایی را انتخاب کنم که در زندگی من حداکثر نتایج را فراهم کنند. این عادت هایی است که می دانم می توانم هر روز آن را انجام دهم، حتی زمانی که در خلق و خوی نیستم یا وقت زیادی ندارم ..

عادت 1: حداقل 5،000 جنبش مرحله را بدست آورید

 هر روز از تمرینات پایه ای استفاده می کنم.راه رفتن، دوچرخه سواری و یا تمرینات ورزشی انجام می دهم. من حداقل برای 5000 مرحله تلاش می کنم. مطمئنا، اکثر روزها، من دوست دارم 10،000 تا 15،000 گام را انجام دهم. اما تعیین هدف برای ورزش به من کمک می کند تا  100? اطمینان داشته باشم که هر روز یک تمرین انجام می دهم.

عادت 2: تمرکز بر 3 "مهمترین وظایف"

تمرکز بر مهم ترین وظایف ، قبل از هر چیز دیگری، مشکل برنامه ریزی را از بین می برد و احساس شکست را نابود می کند و شما را در فعالیت های اولویتی متمرکز می کند. 

عادت 3: انجام سخت ترین کار

من با برایان تریسی موافقم که بهترین راه برای متوقف کردن تعلیق کارها این است که روز خود را با "انجام کارهای سخت" شروع کنی. اگر بتوانید سخت ترین وظیفه را برای اولین بار انجام دهید، یک پیروزی بزرگ که تمامی وظایف پی در پی را آغاز می کند کسب می کنید. بنابراین، هر روز با تکمیل سخت ترین کار ، شروع به کار می کنم.

 4-عادت های خوب  دانیل اسکوکو را انتخاب کنید

 

حتما بخوانید:  10 عادت روزانه که سلامتی شما را تهدید می‌کند

عادت 1: خواندن دو کتاب در هر ماه

من به طور عمده کتاب های نگارگری را می خوانم، و تأثیر آنها بر زندگی حرفه ای و شخصی من در طول سال ها بسیار قابل توجه است.

عادت 2: نوشتن یک بیت هر روز

نوشتن کمک می کند تا ذهن خود را تیز نگه دارید، افکار خود را سازماندهی کنید، و اگر کار خود را منتشر کنید، می تواند شبکه شما را افزایش دهد و فوق العاده جالب باشد.

عادت 3: در حال حاضر زندگی می کنند

توجه و زندگی در حال حاضر نه در گذشته و  در آینده است.

5-عادت های خوب جک کانفیلد را انتخاب کنید

 

حتما بخوانید: پولدار شدن با ترک چند عادت

عادت 1: مدیتیشن

ایجاد یک عادت مدیتیشن بهترین راه برای به دست آوردن مزایای طولانی مدت این تمرین است.

هرچه بیشتر تفکر می کنید، دسترسی بیشتری به شهود دارید که می تواند به شما در دستیابی سریعتر به موفقیت کمک کند. به همین دلیل است که وقتی ذهن شما روشن و متمرکز است و بدن شما آرام است، می توانید به اطلاعات داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید، که می تواند به شما در تصمیم گیری های بهتر کمک کند.

عادت 2: تجسم

هنگامی که هر روز تمرین های تجسم را شروع می کنید، تمرکز و اعتماد به نفس شما به سرعت در حال افزایش است. تکنیک های تجسم استفاده شده توسط افراد موفق برای تجسم نتایج مطلوب خود را برای سنین قابل توجه است. 

یکی دیگر از مزایای عظیم برای انجام کار تجسم باعث می شود که شما بیشتر با توجه به اهمیت چیزها، منابع و فرصت های مربوط به اهداف و رویاهای خود که ممکن است در غیر این صورت متوجه نباشید، متوجه شوید.

 

عادت 3: آنچه را به شما به ارمغان می آورد شادی است

من به شدت بر این باورم که همه ما با یک هدف عمیق و معنی دار متولد شده ایم. به نظر می رسد مشکل اکثر مردم این است که آنها با خواسته ها و انتظارات جامعه مدرن غرق می شوند و باعث می شود که آنها با هدف واقعی و اشتیاقشان ارتباط برقرار نکنند. برای برگشتن به مسیر، درباره آنچه که دوست دارید فکر کنید. پیدا کردن راه هدایت شده توسط این دو سوال اطمینان حاصل خواهید کرد که شما در تلاش برای پتانسیل واقعی خود و - مهم تر -  یک زندگی معنی دار شاد هستید.

6-عادت های خوب هابیت فیل شهر را انتخاب کنید

 

حتما بخوانید: 7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

عادت 1: عجول نباشید

تصمیم گیری را با احساسات انجام ندهید، آنها را منطقی نگذارید.

عادت 2: سرمایه گذاری در آنچه دوست دارید

منابع را شامل پول، زمان یا انرژی در مواردی که برای شما بی معنی است، هدر ندهید. در آنچه که برای شما ارزشمند است سرمایه گذاری کنید. نه فقط در بازار سهام، بلکه با چگونگی صرف زمان و انرژی شما.

عادت 3: برای خودتان فکر کنید

چالش تفکر متعارف و بررسی وضعیت از همه طرف. از سرمایه گذاری در کسب و کارهای با کیفیت تا انتخاب خانه، واقعا از طریق تمام تصمیمات خود فکر کنید.

چه عادت های خوب به موفقیت شما کمک می کند؟ یک نظر را در زیر بنویسید و ما با شما کمک خواهیم کرد.

 

source : https://keramatzade.com/Good-habits-with-which-we-can-change-life 

 عادت های خوب زندگی تغییر

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/3/7:: 12:56 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10      >