سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

 

استعلام بیمه ایران با پلاک ماشین

استعلام بیمه خودرو ایران ،استعلام بیمه خودرو اگر بخواهید بدانید که یک خودرو بیمه دارد یا نه و شرایط بیمه‌نامه آن به چه صورت است می‌توانید از انواع بیمه‌های خودرو استعلام تهیه کنید.

استعلام بیمه خودرو ایران ،یعنی با این روش این امکان وجود دارد تا بیمه بدنه و ثالث ماشین را استعلام بگیرید که روش‌های مختلفی برای دریافت آن وجود دارد و معمولاً با ارائه مشخصات بیمه‌گزار ممکن می‌شود.

استعلام بیمه خودرو ایران ،یکی از این روش‌ها استعلام بیمه ایران با پلاک ماشین است که از این طریق می‌توانید برای دریافت استعلام بیمه‌نامه اقدام کنید.

 

استعلام بیمه خودرو ایران با پلاک ماشین

استعلام بیمه خودرو ایران ،قبل از شرح مراحل استعلام بیمه ایران با پلاک ماشین ،به انواع بیمه های خودرو می‌پردازیم.

انواع بیمه‌های خودرو و  راه استعلام آن‌ها

بیمه‌های خودرو به دو بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه گفته می‌شود که با دریافت این بیمه‌نامه‌ها چنانچه در زمان استفاده از خودرو خسارتی به خودروی بیمه‌شده،

و یا دیگر خودروها و اشخاص ثالث وارد شود، از طریق این بیمه‌ها قابل جبران و پرداخت غرامت می‌باشد.

دریافت استعلام یعنی کاری که بیمه‌گزار انجام می‌دهد تا از شرایط بیمه‌نامه آگاه شود.استعلام بیمه خودرو ایران ، در هر شرایطی یعنی چه قبل خرید چه بعد از خرید بیمه می‌توان از بیمه استعلام گرفت.

ما در اینجا می‌خواهیم درباره یکی از روش‌هایی که می‌شود بیمه ماشین را استعلام کرد صحبت کنیم یعنی استعلام بیمه ایران با پلاک ماشین است که راحت‌ترین راه می‌باشد.

روش‌های مختلف دریافت استعلام بیمه ماشین

یک روش برای دریافت استعلام بیمه‌ نامه این است که به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید و از طریق سامانه سنهاب نسبت به دریافت استعلام اقدام کنید.استعلام بیمه خودرو ایران ، استعلام از طریق سامانه سنهاب نیازمند ارائه شماره بیمه‌نامه و یا کد یکتا است. به دو طریق می‌توانید از سامانه سنهاب استعلام بیمه تهیه کنید.

  • استعلام بر اساس شماره بیمه‌نامه: در این روش باید اطلاعات مربوط به شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه، شماره تلفن همراه و کدملی یا شناسه ملی خود را وارد کنید.
  • استعلام بر اساس کد یکتا بیمه‌نامه: با وارد کردن کد یکتا و کد ملی (یا شناسه ملی) از طریق سامانه سنهاب می‌توانید استعلام بیمه اتومبیل خود را تهیه کنید.

چطور استعلام بیمه با پلاک ماشین بگیریم؟

برای استعلام بیمه ایران با پلاک ماشین باید به سایت درگاه ملی خدمات دولت مراجعه کنید.

در این سایت از بیمه‌گزار مشخصاتی خواسته می‌شود که با ارایه آن می‌تواند استعلام بیمه ماشین اعم از بیمه بدنه و یا شخص ثالث خودروی مورد نظر را دریافت کند.

اطلاعات مورد نیاز برای دریافت استعلام بیمه با پلاک ماشین شامل: شماره موتور، شماره شاسی، VIN، شماره بیمه‌نامه، شماره پلاک، کد ملی و شرکت بیمه است.

اطلاعات مورد نیاز:
  • شماره موتور: شماره موتور شماره‌ای است که بر روی هر موتور (engine) اتومبیل ثبت می‌شود و مخصوص همان موتور است. شماره موتور روی کارت ماشین ثبت شده است.
  • شماره شاسی: شماره شاسی شماره‌ای است که بر روی بدنه خودرو حک شده است. منظور از حک شدن این است که این شماره روی قسمتی از بدنه کنده‌کاری شده است.استعلام بیمه خودرو ایران ، هر شماره شاسی مخصوص همان خودرو است و امکان ندارد که بدنه دو ماشین شماره شاسی یکسانی داشته باشند. شماره شاسی نیز در کارت خودرو ثبت شده است. همیشه شماره درج شده روی کارت را با شماره شاسی حک شده روی خودرو مقایسه کنید تا اگر اشتباهی در ثبت شماره شاسی در کارت خودرو رخ داده بود نسبت به تصحیح آن اقدام کنید.
  • VIN: شماره شناسایی خودرو یا VIN شماره ای است که برای خودرو در نظر می‌گیرند و مانند شماره شناسنامه می‌ماند. VIN مخفف عبارت Vehicle Identification Number است و شامل یک کد 17 رقمی است که ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی است و هر بخش از این کد معنای مخصوصی دارد. مثلاً از طریق این کد می‌توانید بفهمید که خودرو ساخت کدام کشور بوده و مشخصات عمومی را توصیف می‌کند. همچنین سال ساخت خودرو و کد کارخانه را نیز می‌توان از طریق VIN فهمید. استعلام بیمه خودرو ایران ،VIN در کارت ماشین ثبت شده است و می‌توانید از روی کارت ماشین شماره را وارد کنید.
  • شماره بیمه‌نامه: هر بیمه‌ای که صادر می‌شود شماره‌ای مخصوص به خود را دارد. بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه‌ای که خریداری کرده‌اید نیز شماره دارند که در بیمه‌نامه آمده است. لازم است که برای دریافت استعلام، شماره بیمه را به همراه داشته باشید.
  • شماره پلاک: برای دریافت استعلام بیمه با پلاک ماشین در این قسمت باید شماره پلاک خودرو را وارد کنید.
  • کد ملی: در این قسمت کد ملی خود را وارد کنید.
  • شرکت بیمه: در این قسمت نیز لازم است شرکت بیمه‌ای که از آن بیمه خریده‌اید را وارد کنید.

پس از وارد کردن موارد خواسته‌شده و زدن دکمه ارسال، اطلاعات بیمه‌نامه خودرو و وضعیت آن به شما نشان داده می‌شود

چرا دریافت استعلام بیمه‌های خودرو الزامی است؟

گفتیم که دریافت استعلام بیمه با پلاک ماشین هم قبل از خرید بیمه امکان‌پذیر است و هم بعد از آن؛ بیایید نگاهی به مزایای استعلام بیمه بی‌اندازیم.

فواید دریافت استعلام قبل از خرید بیمه‌های خودرو:

اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه برای خودروی خود دارید بهتر است که حتماً قبل از خرید بیمه‌نامه، از آن استعلام تهیه کنید

و ببینید که ماشین دارای بیمه است یا نه و بیمه مربوط به کدام شرکت هست و در چه تاریخی باید بیمه را تمدید کنید و چه زمانی بیمه خریداری شده است

و از طرفی با دریافت استعلام بیمه می‌توانید شرایط بیمه‌نامه از جمله تعداد و سقف تعهدات را مشاهده کنید و

در صورتی که رضایتی از موارد ذکرشده نداشتید پیش از خرید آن‌ها را مطابق با خواسته خود تغییر دهید.

مواردی که نیاز به استعلام بیمه داریم

مواقعی وجود دارد که استعلام بیمه ایران با پلاک ماشین در این مواقع ضروری است:

  • اگر بیمه‌نامه خود را گم کرده باشید تا زمان صدور المثنی و یا گواهی بیمه باید برای آگاهی از شرایط بیمه‌نامه، استعلام تهیه کنید.
  • اگر قصد خرید خودروی تازه‌ای دارید می‌توانید برای آگاهی از شرایط بیمه‌نامه خودرویی که قصد خرید آن را دارید استعلام بگیرید.
  • در تصادفاتی که رخ می‌دهد چنانچه بیمه‌نامه همراه شما نباشید می‌توانید از بیمه‌نامه استعلام تهیه کنید.

در هر زمان دیگری که بخواهید از داشتن و یا نداشتن بیمه‌نامه یک خودرو و شرایط آن مطلع شوید می‌توانید استعلام تهیه کنید.

روش‌های استعلام را نیز بیان کردیم که یکی از آن‌ها استعلام بیمه با پلاک ماشین و راه دیگر استعلام از طریق سنهاب است.

استعلام بیمه خودرو در هر زمان به شما کمک می‌کند تا از جزییات بیمه خود مطلع شوید.

استعلام بیمه با پلاک ماشین در خصوص بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث، خساراتی که به افراد و خودروهای دیگر واردشده باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

یعنی اگر بیمه‌گزار مقصر حادثه باشد و باعث خسارت مالی و جانی به اشخاص ثالث شود، این خسارت توسط بیمه شخص ثالث جبران می‌شود.

داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است به همین دلیل مهم است در زمان خیرد خودرو حتماً استعلام بگیرید و ببینید آیا خودروی مورد نظر بیمه شخص ثالث دارد یا خیر.

با دریافت استعلام بیمه شخص ثالث می‌توانید از سوابق خسارت یا عدم خسارت خودرو نیز آگاه شوید.

استعلام بیمه با پلاک ماشین در خصوص بیمه بدنه

بیمه بدنه خسارت‌های واردشده به خودرو را جبران می‌کند چه بیمه‌گزار مقصر حادثه باشد و چه نباشد!

بیمه بدنه اختیاری است و به همین علت ممکن است خودرویی این بیمه را نداشته باشد.

به کمک استعلام بیمه با پلاک ماشین نیز می‌توانید بفهمید که خودرو بیمه بدنه دارد یا خیر و همچنین ببینید که این خودرو چند بار از بیمه خود استفاده کرده

و به عبارتی چند بار تصادفی داشته که بابت آن از بیمه خسارت دریافت کرده است.

خرید آنلاین بیمه ایران از چرا بیمه

استعلام بیمه خودرو ایران ،شما می‌توانید علاوه بر بیمه‌های خودرو انواع بیمه ایران از جمله بیمه مسئولیت، بیمه آتش‌سوزی و… را به صورت آنلاین از مدیر بیمه خریداری کنید.

در هیچ‌یک از مراحل خرید نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه نیست و بیمه‌نامه صادر شده به صورت کاملاً رایگان به آدرس شما ارسال می‌شود.

 

 

در مورد بیمه بیمه ها سوالی دارید؟

کارشناسان مدیر بیمه همه روزه حتی در تعطیلات آماده پاسخگویی به سوالات و صدور انواع بیمه نامه هستند.

شما می توانید با شماره گیری تلفن های زیر بصورت تلفنی کارهای بیمه ای خود را پیگیری کنید و یا

استعلام بیمه خودرو ایران ،بیمه نامه های خود را تلفنی خریداری کنید.

 

source:cherabimeh
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 9:46 صبح     |     () نظر

 

sales بیمه شخص ثالث

بیمه نامه ماشین ،در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بیمه نامه ماشین ،بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است.بیمه نامه ماشین ، به‌صورتی‌که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت.

اما به‌راستی بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می‌دهد و علت نام‌گذاری این بیمه چیست.بیمه نامه ماشین ، در پوشش بیمه شخص ثالث، شخص اول مالک وسیله نقلیه یا بیمه‌گزار، شخص ثانی شرکت بیمه یا بیمه‌گر و شخص ثالث فرد زیان‌دیده غیر از راننده مقصر در حادثه هستند.

برای مثال در یک حادثه رانندگی هزینه درمان، فوت و خسارت وارد شده به اموال تمامی افراد زیان‌دیده، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد. بیمه نامه ماشین ،راننده مقصر نیز تحت پوشش بیمه حوادث راننده که به تازگی جزئی از بیمه شخص ثالث شده است قرار می‌گیرد. با این تفاوت که بیمه حوادث راننده تنها خسارت‌های جانی را پوشش می‌دهد و در برابر خسارات مالی مسئولیتی ندارد.

بیمه شخص ثالث را تمامی شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهند و نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. همچنین تفاوت در کیفیت ارائه خدمات این بیمه می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان رضایت بیمه‌گزار داشته باشد. در ادامه به بررسی بهترین بیمه شخص ثالث نیز خواهیم پرداخت.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث کمک بزرگی است به افرادی که می‌خواهند حق بیمه را به صورت قسطی بپردازند. امکان خرید قسطی بیمه به وسیله بیمیتو نیز وجود دارد کافی است در زمان خرید بررسی کنید از کدام شرکت می‌خواهید بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی بخرید. پس از انتخاب و در زمان ثبت سفارش تعداد و قیمت اقساط به شما نشان داده می‌شود. بیمه شخص ثالث را می‌توانید طی دو قسط پرداخت کنید. نصف هزینه بیمه شخص ثالث در ابتدا باید به صورت پیش‌پرداخت واریز شود. باقیمانده را می‌توان طی دو قسط و به صورت چک صیاد در فاصله‌های زمانی یک و دو ماه از زمان خرید بیمه به حساب شرکت بیمه واریز کرد. بیمه نامه ماشین ،یعنی تاریخ چک اول باید برای یک ماه بعد از خرید و تاریخ چک دوم باید برای دو ماه بعد از خرید باشد. ممکن است شرکتی که سال قبل از آن بیمه شخص ثالث خریده‌اید، بیمه‌نامه را به صورت قسطی ارایه ندهد و ناچار به تغییر شرکت خود باشید.

خرید قسطی بیمه شخص ثالث کمک بزرگی است به افرادی که می‌خواهند حق بیمه را به صورت قسطی بپردازند. امکان خرید قسطی بیمه به وسیله مدیر بیمه نیز وجود دارد کافی است در زمان خرید بررسی کنید از کدام شرکت می‌خواهید بیمه شخص ثالث را به صورت قسطی بخرید. پس از انتخاب و در زمان ثبت سفارش تعداد و قیمت اقساط به شما نشان داده می‌شود. بیمه شخص ثالث را می‌توانید طی چند قسط پرداخت کنید. بخشی از هزینه بیمه شخص ثالث در ابتدا باید به صورت پیش‌پرداخت واریز شود. بیمه نامه ماشین ،باقیمانده را می‌توان طی چند قسط و به صورت چک صیاد در فاصله‌های زمانی چند ماه از زمان خرید بیمه به حساب شرکت بیمه واریز کرد. ممکن است شرکتی که سال قبل از آن بیمه شخص ثالث خریده‌اید، بیمه‌نامه را به صورت قسطی ارایه ندهد و ناچار به تغییر شرکت خود باشید.

 

source:bimito
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 9:40 صبح     |     () نظر

استعلام خرید بیمه موتور

خرید بیمه موتور ،استعلام و خرید بیمه موتورسیکلت که زیرشاخه بیمه ثالث وسایل نقلیه محسوب می‌شود، نیازمند اطلاعات خاصی است.خرید بیمه موتور ، راهنمای کامل بیمه موتور شامل: تعریف، پوشش‌ها، نحوه محاسبه قیمت بیمه موتور ، خرید و تمدید آنلاین بیمه موتورسیکلت و … را در زیر مطالعه نمایید.

منظور از شخص ثالث در خرید بیمه موتور

همانند هر بیمه شخص ثالث، هر فرد زیاندیده در حادثه رانندگی غیر از راننده موتور سیکلت مقصر را ، شخص ثالث می نامند.

انواع مختلف خرید بیمه موتور

شرکت‌های بیمه‌گر دو نوع بیمه را برای راکبان موتورسیکلت ها ارائه می کنند:

الف) خرید بیمه موتور ،بیمه بدنه موتورسیکلت : بیمه بدنه موتورسیکلت که نسبت به بیمه شخص ثالث موتورسیکلت با استقبال کمتر دارندگان موتورسیکلت روبه رو شده است، همه ریسک های تحت پوشش بیمه بدنه اتومبیل را تحت پوشش قرار نمیدهد بلکه پوشش های بیمه بدنه موتورسیکلت شامل موارد زیر می گردد:

  • آتش سوزی موتورسیکلت
  • برخورد صاعقه به موتورسیکلت
  • انفجار موتورسیکلت
  • برخورد و تصادف موتورسیکلت به هر جسم متحرک یا ثابت که در نهایت خسارت موتورسیکلت را در پی داشته باشد.

ب) بیمه شخص ثالث موتورسیکلت : ماهیت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت مشابه بیمه شخص ثالث خودرو است حال می خواهیم بدانیم که بیمه ثالث موتور سیکلت چه ریسک هایی را تحت پوشش قرار می دهد.

پوشش‌های خرید بیمه موتور

حوادث زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیستند:

  • خسارت وارده به بار یا محموله موتورسیکلت بیمه شده
  • خسارت مربوط به موتورسیکلت راننده مقصر
  • خسارت وارده ناشی از اشعه رادیواکتیو و تشعشعات هسته ای
  • جرایم ناشی از محکومیت قضایی یا اجرایی

خرید بیمه موتور بدون گواهینامه

طبق قوانین بیمه موتورسیکلت، اگر راکب موتورسیکلت مقصر در تصادف فاقد گواهی نامه باشد، بیمه گر خسارت زیاندیده را بدون قید و شرط پرداخت می کند ولی استرداد مبلغ خسارت به بیمه گر توسط راکب مقصر الزامی است و در شرایطی که تصادف یا حادثه منجر به خسارت جانی و پرداخت دیه گردد، پرداخت دیده از طرف بیمه‌گر غیرممکن است زیرا برحسب ماده 3 قانون بیمه موتورسیکلت، شرایط پرداخت دیه به راننده مقصر، داشتن گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه است.

قیمت خرید بیمه موتور

حال شاید این سوال مطرح شود که قیمت بیمه موتورسیکلت چقدر است؟ عوامل مختلفی در نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت تاثیرگذار هستند:

الف) نوع موتورسیکلت : موتورسیکلت ها در سه گروه عمده جای می گیرند:

  • الف) بیمه موتورسیکلت برقی
  • ب) بیمه موتورسیکلت سه چرخ
  • ج) بیمه موتورسیکلت دوچرخ : بیشتر موتورها عموما دوچرخ هستند ولی نرخ بیمه موتورسیکلت‌های سه چرخ نسبت به دوچرخ بالاتر خواهد بود.

ب) سال تولید موتورسیکلت : مهم ترین عامل در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، سال تولید آن است.هرچه موتور سیکلت جدیدتر باشد،ریسک آن کمتر خواهد بود و نرخ بیمه موتورسیکلت نیز پایین می آید.

ج) تعداد سیلندر موتورسیکلت : موتورسیکلت های از نظر تعداد سیلندر در دسته های یک سیلندر، دو سیلندر ، سه سیلندر و بیشتر جای می گیرند.با بالاتر رفتن تعداد سیلندر موتورسیکلت، قدرت آن نیز بالاتر رفته و میزان ریسک و نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش خواهد یافت.

د) نوع و ساختار موتور: موتورسیکلت‌های برقی و دنده ای نرخ بیمه های متفاوتی دارند.با بالاتر رفتن قدرت موتورسیکلت و بزرگتر شدن سایز آن ، هزینه بیمه شخص ثالث آن نیز افزایش خواهد یافت. دو عامل یاد شده تعیین کننده مبلغ حق بیمه پایه موتورسیکلت هستند:

جدول حق بیمه پایه موتور سیکلت در سال 1400

نوع موتور‌سیکلتمبلغ حق بیمه پایه در سال 1400 ( تومان)
دنده ای تک سیلندر 587600
دنده ای دو سیلندر و بیشتر 645500
دنده ای سه چرخ 694200
گازی 481000

د) نرخ پوشش مالی انتخابی : هر چه پوشش مالی بیشتری انتخاب گردد که گاهی این پوشش ها به سقف هزینه های مالی مربوطه نیز می رسد ، بالاتر رفتن نرخ حق بیمه شخص ثالث موتور را به همراه خواهد داشت.

ه) خرید بیمه موتور ،تخفیف عدم خسارت بیمه موتورسیکلت : تخفیف هایی که به موتورسوارانی تعلق می گیرد که از خسارت های بیمه نامه شخص ثالث خود در سال های قبل استفاده نکرده باشند.میزان سقف تخفیف عدم خسارت 70 درصد درنظر گرفته شده است.

و) جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت : عامل دارای تاثیر غیرمستقیم بر نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت است که در صورت دیرکرد بیمه کردن موتورسیکلت بعد از سررسید بیمه شخص ثالث به آن تعلق می‌گیرد.

ارزان ترین خرید بیمه موتور

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند. خرید بیمه موتور ،پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد.

خرید بیمه موتور اقساطی

قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت در مقایسه با سایر بیمه‌ها با رعایت عوامل تاثیر گذار یاد شده در نرخ بیمه ، چندان بالا نیست لذا شرکت های بیمه‌گر محدودی تمایل به ارائه بیمه موتورسیکلت اقساطی دارند که می توان به بیمه موتورسیکلت اقساطی  اشاره کرد.

مدت زمان بیمه‌نامه خرید بیمه موتور

شرکت های بیمه‌گر، بیمه شخص ثالث خودرو را به صورت بلندمدت با اعتبار یک ساله یا به صورت کوتاه مدت در بازه های زمانی مثلا یک ماهه ، دو ماهه و … ارائه می‌دهند ولی تنها دوره زمانی درنظر گرفته شده برای اعتبار بیمه‌نامه موتورسیکلت یک سال است و امکان خرید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت ( بیمه موتورسیکلت یک ماهه، سه ماهه و …) وجود ندارد.

بیمه موتور سیکلت چه خساراتی را تحت پوشش قرار می دهد؟

خسارات مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث حادثه و هم چنین خسارت جانی وارد شده به راننده مقصر تحت پوشش بیمه موتور هستند.

چگونه ارزان‌ترین بیمه موتورسیکلت را بخریم؟

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه، قیمت بیمه بدنه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های بیمه‌ای مجاز را در سامانه مدیر بیمه مقایسه نمایید.خرید بیمه موتور ، سپس، شما می‌توانید در صورت انتخاب حداقل پوشش‌های اصلی و استفاده از جشنواره‎های تخفیف مدیر بیمه، پایین ترین قیمت بیمه موتور را در خرید آنلاین بیمه تجربه نمایید.

چگونه بهترین بیمه موتورسیکلت را بخریم؟

عوامل مختلفی نظیر سال تولید، نوع موتورسیکلت، نوع موتور و تعداد سیلندر تخفیفات بیمه موتورسیکلت در تعیین بهترین بیمه تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مدیر بیمه، با وارد کردن اطلاعات درخواستی، بهترین بیمه موتور را با توجه به شرایط خود و عوامل یاد شده انتخاب و خریداری نمایید.

تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه‌‌های موتورسیکلت به چه صورت می باشد؟

در صورتی که بیمه‌گذار در طی سال بیمه ای دچار خسارت نشود، تخفیفات عدم خسارت‌بیمه (هر سال معادل 5 درصد تا سقف 70 درصد) شامل حال او خواهد شد.

پوششها و تعهداتی که بیمه ‌موتور سیکلت پوشش می‌دهد؟

خرید بیمه موتور ،جبران خسارات تصادف، واژگونی، سقوط و آتش‌ سوزی موتور سیکلت، هزینه‌های درمانی ناشی از صدمه دیدن اشخاص ثالث در سوانح رانندگی، خسارات وارد شده به بار و محموله‌های موتور سیکلت شخص‌ثالث، پرداخت غرامت فوت و نقص‌ عضو دائم و موقت اشخاص و جبران انواع خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث جزو پوشش‌ها و تعهدات بیمه شخص ثالث موتور هستند.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه موتور سیکلت چیست ؟

اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه، گواهی‌نامه، بیمه‌نامه معتبر و متوالی راننده مقصر و زیان دیده و فاکتور رسمی لوازم تایید کارشناس

 

source:bimeh

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 9:32 صبح     |     () نظر

خرید بیمه موتورسیکلت ،حتما دیده‌اید که عاشقان سینه چاک موتورسیکلت، تک چرخ زدن در خیابان ها و جاده‌ها را دوست دارند.خرید بیمه موتورسیکلت ، موتورسواری عین جذاب و هیجانی بودن، بی خطر نیست.خرید بیمه موتورسیکلت ، بیمه موتورسیکلت در برابر خسارت‌های آسیب‌های جانی، مالی برای موتورسواران ریسک پذیر،  ضروری به نظر می‌رسد.

قانون بیمه شخص ثالث موتور را اجباری کرده است.خرید بیمه موتورسیکلت ، راکبان موتور به  بیمه‌نامه برای پوشش ریسک‌های مربوط به تصادفات رانندگی نیازدارند. خرید بیمه موتورسیکلت ،موتورسواران با تهیه این بیمه می‌توانند خیالی آسوده حین تجربه هیجانی داشته باشند.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر به سیر تا پیاز این بیمه علاقه‌مند هستید، با ما همراه شوید.خرید بیمه موتورسیکلت ، ابتدا به معرفی انواع بیمه موتور می پردازیم؛ سپس، واقعیت هایی  را می گوییم که همه موتورسواران آسیب دیده می گویند: ” کاش زودتر این‌ها را می دانستیم !!!”


بیمه موتور سیکلت و مزایای داشتن آن
  • اگر مقصر تصادف با موتورسیکلت،  حساب بانکی پرو پیمان داشته باشد، شاید ملالی از نداشتن بیمه‌نامه تجربه نکند. چون شخص بدون بیمه باید همه هزینه‌ها را خودش پرداخت کند.
  • مدام باید ترس از پلیس داشته باشیم؛ پلیس به محض شناسایی موتورسیکلت بدون بیمه‌نامه آن را به پارکینگ منتقل خواهد کرد. خرید بیمه موتورسیکلت ،در این صورت، موتورسوار باید همه زندگی خود را تعطیل کرده و به دنبال ترخیص موتور از پارکینگ بدود. تازه تا بیمه شخص ثالث را هم نخرد،موتورش را رفع توقیف نمی‌کنند.
  • موتور بدون بیمه‌نامه شخص ثالث  خرید و فروش نمی‌شود.

 خرید بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه

رانندگی با موتورسیکلت دل شیر می خواهد. خرید بیمه موتورسیکلت ،تصادف با موتورسیکلت، معلق زدن در هوا و …  خطرات بسیاری در پی دارند. از طرف دیگر، متاسفانه بیشتر موتورسوارانی که در سطح شهر و خیابان‌ها می‌بینیم، گواهینامه ندارند؛ چه برسد به بیمه‌نامه! این نکته‌، مساله را پیچیده‌تر می‌کند. همین دو نکته کوچک کافی است که گواهی‌نامه رانندگی و بیمه را در راس کارهایمان به عنوان یک موتورسوار قرار دهیم.

 انواع خرید بیمه موتورسیکلت

برای موتورسیکلت نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری دو بیمه‌نامه درنظر گرفته شده است. این بیمه‌ها ریسک‌های احتمالی این رانندگی هیجان انگیز و گاهی نان آور را پوشش می‌دهند:

 بیمه بدنه خرید بیمه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت همانند بیمه بدنه خودرو، غرامت حوادثی نظیر

  • آتش‌سوزی
  • سرقت خودرو
  • تصادم یا تصادف و برخورد خسارت زای هر جسم متحرک یا ثابت با موتورسیکلت
  • انفجار و آتش گرفتن موتور را پرداخت می‌کند.

بیمه شخص ثالث ابعادی غیر از خود خودرو نظیر جان شخص ثالث و راننده مقصر و بعد مالی  تصادفات و خسارت ها حین تصادف را در بندهای بیمه خود مدنظر قرار می‌دهد.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر بخواهیم کمی اسرار بیمه‌گران را فاش کنیم، باید بگوییم که بیمه بدنه موتورسیکلت چندان مورد توجه موتورسواران واقع نشده است و بیشتر طرفدار بیمه شخص ثالث موتور بوده اند. بهتر است به بیمه شخص ثالث موتورسیکلت توجه بیشتری داشته باشیم:

 خرید بیمه موتورسیکلت

شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی(ترک نشین، عابرپیاده یا ….) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. اگر راننده در حادثه تصادف مقصر شناخته شود، شرکت بیمه‌گر متعهد به تامین غرامت حادثه است.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر راننده موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث مقصر نباشد و طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث موتور قرار می‌گیرد. او باید خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر موتور طلب نماید.

 بیمه سرنشین موتورسیکلت

طبق ماده 2 قانون بیمه شخص ثالث، اگر بیمه‌گزار یا راننده وسیله نقلیه مقصر، سرنشین باشد، در قانون به عنوان شخص ثالث محسوب نمی‌شوند و خسارتی در جریان حادثه به آن‌ها پرداخت نمی‌شود. قانون در این شرایط راه حل ارائه داده است :اگر راننده موتورسیکلت آسیب جانی یا مالی دید، بیمه سرنشین موتورسیکلت، پرداخت خسارت‌ها را تقبل خواهد کرد.

 

چنین طرح‌هایی برای

  • تشویق رانندگان به رانندگی بی‌خطر
  • بالاتر بردن سطح ایمنی رانندگی‌ها
  • فراغت بال رانندگان از جریمه دیرکرد بیمه موتور در شرایط مالی نامطلوب ارائه شده است.

 ارزان‌ترین خرید بیمه موتورسیکلت

اگر ضرب المثل از این ستون به آن ستون فرج است را شنیده باشید، متوجه می‌‌شوید اگر امکان خرید بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت محدود است ولی می توان بیمه ارزان موتور تهیه کرد. با توجه به اینکه بیمه مرکزی ایران، نرخ پایه بیمه موتور را اعلام می کند، نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر به دنبال خرید  بیمه موتورسیکلت ارزان قیمت هستید، باید موقع رانندگی با موتور شش دانگ حواستان باشد. تعجب کردید؟ به شما حق می دهیم!! باید بدانید که هرچه رانندگی‌تان مناسب‌تر باشد، تصادف و خسارت شما کمتر خواهد بود؛ در نتیجه، از تخفیف عدم خسارت حین تمدید بیمه موتور سیکلت برخوردار می‌‍شوید. ثانیا، اگر گوش به زنگ تاریخ تمدید بیمه نامه موتورسیکلت باشید و مدام تمدید آن خود را پشت گوش نیاندازید، امید می‌رود که بیمه موتورسیکلت ارزان قیمتی بخرید.

 چگونه بیمه موتور خود را تمدید کنم؟

مدیر بیمه که همیشه سعی دارد همراه شما بیمه‌گزاران عزیز باشد، توصیه می کند:” در بخش یادآور بیمه که در بالا بیان کردیم ،اطلاعات بیمه‌نامه موتور خود را ثبت نمایید تا سروقت کارشناسان سامانه مدیر بیمه با شما تلفنی و پیامکی ، تاریخ تمدید بیمه موتورسیکلت را اطلاع دهند. با این کار، شما هم می‌توانید با جلوگیری از پرداخت جریمه،  بیمه ارزان برای موتور خود خریداری نمایید.

 ارزان‌ترین بیمه موتور را از کجا بخرم؟

هر روز مرکز پشتیبانی  مدیر بیمه در گزارش‌های خود اعلام می کنند که  سوال ” ارزانترین بیمه موتور سیکلت را از کجا بخرم؟” از طرف مشتریان چند بار در روز پرسیده می شود.خرید بیمه موتورسیکلت ، لذا توصیه دوم ما به شما این است که به صفحه استعلام بیمه موتورسیکلت مدیر بیمه سری بزنید و با وارد کردن اطلاعات مدنظر، به استعلام و مقایسه هزینه بیمه موتور سیکلت شرکت‌های بیمه‌گر معتبر مختلف پرداخته و بیمه موتور سیکلت ارزان قیمت مناسب با بودجه خود را فقط با چند کلیک ساده تهیه نمایید.

 

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 9:23 صبح     |     () نظر

استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ،زمانی که قصد خرید خودروی جدیدی را داشته و‌ می‌خواهید در مورد بیمه شخص ثالث و بدنه آن اطلاعاتی کسب کنید .استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ، زمانی که قصد اطمینان یافتن از صحت بیمه‌نامه خود را دارید، به استعلام و دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین خود نیاز پیدا خواهید کرد.

به تازگی امکان استعلام بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه توسط بیمه مرکزی و در سایت رسمی آن امکان پذیر شده است.

استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ،همچنین می‌توانید به شکل مستقیم و بدون مراجعه به سایت بیمه مرکزی، از طریق سایت مدیر بیمه، نسبت به استعلام و دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین خود اقدام کنید.


مشاهده سریع سوابق بیمه و استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

برای ورود اطلاعات و استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ، دو راه وجود دارد. در حالت اول با انتخاب اسم شرکت بیمه، شماره بیمه‌نامه، شماره تلفن همراه و کد ملی وضعیت بیمه‌نامه قابل مشاهده است.

در حالت دوم تنها با وارد کردن کد یکتا و کد ملی، می‌توانید از وضعیت بیمه‌نامه استعلام بگیرید. این روش مخصوص بیمه‌نامه‌های جدید است که به تازگی کد یکتا به آن‌ها اضافه شده و برای استعلام لازم نیست اطلاعات زیادی وارد شود.

در این تصویر محل درج اطلاعات مشخص است:

کد یکتا و شماره بیمه‌نامه در بالای صفحه اول بیمه‌نامه شما درج شده است. بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ،، اطلاعاتی مثل سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغی که شرکت بعنوان خسارت پرداخت کرده و موعد انقضای بیمه‌نامه، قابل مشاهده است.


استعلام سوابق بیمه از بیمه مرکزی و استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

برای استعلام بیمه‌نامه ماشین خود باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده و وارد بخش «سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری» شوید.

در این صفحهدو گزینه پیش روی شما خواهد بود: ثبت استعلام جدید و پیگیری استعلام

برای ورود به سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری اینجا کلیک کنید

 استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

ثبت استعلام جدید برای دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین:

برای ثبت استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ،، ابتدا در قسمت تأییدیه پس از خواندن متن ماده 24 قانون ارتقای سلامت نظام اداری، گزینه تأیید را زده و وارد مرحله بعد خواهید شد.

در قسمت انتخاب رشته بیمه مورد استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ،، نوع بیمه‌نامه مدنظر خود از جمله شخص ثالث، بدنه، شخص ثالث و بدنه را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد یعنی در قسمت اطلاعات استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ،، باید مشخصات خود (فرد بیمه‌گذار) را وارد کنید. این مشخصات شامل اطلاعاتی مثل: کد ملی، تاریخ تولد، تلفن، شماره موبایل، استان، شهر، آدرس، کد پستی و پست الکترونیک‌ می‌باشد.


پر کردن موارد کد ملی، تاریخ تولد، تلفن، شماره موبایل، استان، شهر و آدرس الزامی است.

پس از وارد کردن کد امنیتی، برای تأیید روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

در این مرحله کد تأییدیه ثبت استعلام، به شماره موبایلی که وارد کرده بودید ارسال خواهد شد.

پیامک تأیید با متن زیر برای شما ارسال‌ می‌شود.

پس از وارد کردن کد تأییدیه، روی گزینه «مرحله بعد» کلیک نمایید.

در صورت ثبت موفقیت آمیز استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ، خود، در قسمت تأییدیه نهایی متن زیر برایتان نمایش داده خواهد شد.

همچنین پیامکی حاوی متن زیر به شماره موبایلی که در بخش قبل وارد کرده بودید، ارسال‌ می‌شود.

پیگیری استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی

در این بخش باید برای پیگیری استعلام ثالث ایران خود، اطلاعاتی شامل کد پیگیری و کد ملی استعلام کننده را وارد کنید.

پس از تأیید اطلاعات‌ می‌توانید نتیجه استعلام خود را مشاهده و در صورت تمایل آن را چاپ نمایید.

نمونه ای از استعلام سوابق بیمه‌نامه ماشین:

در تصویر زیر نمونه ای از استعلام بیمه‌نامه ثالث را مشاهده‌ می‌کنید.

همانگونه که در تصویر مشخص است، در برگه استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی ،، علاوه بر اطلاعات بیمه‌گذار، اطلاعاتی مثل شماره بیمه‌نامه، تاریخ شروع و انقضای بیمه‌نامه، نوع بیمه‌نامه، نام شرکت بیمه و وضعیت دریافت خسارت نمایش داده‌ می‌شود.

نحوه استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی صحت و اصالت بیمه‌نامه

در سایت بیمه مرکزی بخشی با عنوان سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه و یا همان سامانه سنهاب وجود دارد که شما‌ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات بیمه‌نامه خود در سامانه سنهاب، گواهی اصالت بیمه‌نامه را مشاهده نمایید.

همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام،‌ می‌توانید با سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی با شماره 2342 تماس بگیرید.

روش‌های دیگر برای استعلام بیمه شخص ثالث ایران با کد ملی و دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین:

علاوه بر استفاده از سایت بیمه مرکزی به روشی که ذکر شد، دو روش دیگر برای دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین وجود دارد:

source:azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 9:17 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >