سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه با دانشمندان در آمیزد، بزرگش شمرند و هرکه با فرومایگان درآمیزد، پستش بدارند . [امام علی علیه السلام ـ در سفارش به امام حسین علیه السلام ـ]
https://keramatzade.com

 

بیمه شخص ثالث چیست؟

قیمت بیمه شخص ثالث ،هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی به عهده بیمه شخص ثالث است. قیمت بیمه شخص ثالث ،بر اساس قانون، خرید بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت.

در قرارداد قیمت بیمه شخص ثالث ، شخص سوم یا ثالث تمام افرادی هستند که در حوادث مرتبط با خودرو، زیان جانی یا مالی دیده باشند؛قیمت بیمه شخص ثالث ، البته در تعریف این بیمه راننده مقصر حادثه، شخص ثالث محسوب نمی‌شود و برای جبران خسارت‌های جانی راننده مقصر، بیمه حوادث راننده به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که بیمه حوادث راننده فقط خسارت‌های جانی وارد شده به راننده (شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی) را جبران می‌کند و در برابر خسارت‌های مالی هیچگونه پوششی ارائه نمی‌دهد.

قیمت بیمه شخص ثالث ،چه مواردی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث به دو دسته پوشش مالی و جانی تقسیم می‌شود که پوشش جانی این بیمه شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است. قیمت بیمه شخص ثالث ،در پوشش مالی هم خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو یا اموال افراد زیان دیده (به جز راننده مقصر) جبران می‌شود.

سقف پرداخت هزینه‌ها در پوشش جانی بر اساس مبلغ دیه در ماه حرام تعیین می‌شود. سقف پوشش مالی هم در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است اما حداقل پوشش مالی تعیین شده توسط بیمه مرکزی در سال 1400، 16 میلیون تومان است.

حداکثر پوشش مالی در بیشتر شرکت‌های بیمه معادل 80 میلیون تومان است و در بعضی از شرکت‌ها مثل بیمه شخص ثالث ایران در شرایط خاص تا 320 میلیون تومان هم می‌رسد.

مبلغ دیه کامل چقدر است؟ ماه‌های حرام کدامند؟

مبلغ دیه در ابتدای هر سال توسط بیمه مرکزی اعلام می شود. مبلغ دیه در سال 1400 و برای ماه های عادی 480 میلیون و برای ماه های حرام 640 میلیون تومان اعلام شده است. سقف پوشش جانی بیمه شخص ثالث هم به اندازه ی مبلغ دیه در ماه حرام (640 میلیون تومان) است و حداقل پوشش مالی به اندازه یک چهلم مبلغ دیه ماه حرام (16 میلیون تومان) در نظر گرفته می‌شود. البته خسارت جانی راننده مقصر بر اساس دیه ماه غیر حرام (ماه عادی) پرداخت می‌شود.
قیمت بیمه شخص ثالث ، حرام به ترتیب محرم، رجب، ذی‌القعده و ذی‌الحجه هستند.

محاسبه بیمه شخص ثالث

برای تعیین قیمت بیمه شخص ثالث ، عوامل و ملاک‌های مختلفی را باید در نظر گرفت که در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت:

1)قیمت بیمه شخص ثالث ،حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی:

بیمه مرکزی هر ساله حداقل و حداکثر مبلغ حق بیمه‌ شخص ثالث را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند که این مبلغ بر اساس میزان دیه همان سال تعیین‌‌‌‌‌ می‌شود. میزان حق بیمه پایه انواع خودرو را می‌توانید در جدول بالا مشاهده کنید.

2) تخفیف بیمه شخص ثالث (تخفیف عدم خسارت):

یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت نهایی بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است؛ به این معنی که به تعداد سال‌‌‌‌‌هایی که بیمه‌گذار از بیمه ثالث خود استفاده نکرده باشد، به بیمه‌نامه او تخفیف عدم خسارت تعلق‌‌‌‌‌ می‌گیرد. در‌این صورت، زمانی که شخص بیمه‌گذار اقدام به تمدید بیمه‌نامه خود نماید، تخفیف تعداد سال‌های عدم‌خسارت بر حق‌بیمه پرداختی جدید آن اعمال می‌‌شود و مبلغ آن کاهش پیدا می‌کند.

قیمت بیمه شخص ثالث ،استعلام بیمه شخص ثالث

اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث را دارید، قبل از خرید بیمه‌نامه به استعلام قیمت آن در شرکت‌های مختلف بیمه نیاز پیدا خواهید کرد.
در حال حاضر برای مقایسه و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث روش ساده‌ای پیش روی شماست و دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری به نمایندگی‌ها یا شعب شرکت‌های بیمه مراجعه کنید. قیمت بیمه شخص ثالث ،در روش حضوری استعلام بیمه شخص ثالث، باید ساعت‌ها زمان صرف کنید تا بتوانید نرخ و اطلاعات بیمه شخص ثالث را در شرکت‌های مختلف بیمه جمع‌آوری کنید.
اما در روش اینترنتی می‌توانید با چند کلیک و در عرض چند دقیقه به استعلام دقیق بیمه شخص ثالث خودروی خود دست پیدا کنید. به این صورت که با ورود به سایت مدیر بیمه و ثبت اطلاعات خودروی خود، قیمت بیمه شخص ثالث آن را در شرکت‌های مختلف بیمه استعلام گرفته و پس از بررسی دقیق حق بیمه‌ها، پوشش‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود، بیمه شخص ثالث را خریداری کنید.

قیمت بیمه شخص ثالث ،بهترین بیمه شخص ثالث

گفتیم که قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت چندانی ندارد اما قیمت این بیمه نباید تنها معیار شما برای خرید بیمه ثالث باشد و اگر به دنبال بهترین بیمه شخص ثالث هستید باید به عوامل بسیاری در انتخاب آن توجه کنید. عوامل مختلفی مثل میزان پوشش مالی ارائه شده، توانگری مالی شرکت بیمه، کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و…
برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث نیاز دارید اطلاعات، شرایط و نرخ‌های تمام شرکت‌های بیمه را در کنار یکدیگر ببینید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود آن‌ها را مقایسه کنید. قیمت بیمه شخص ثالث ،مرکز مشاوره و انتخاب بیمه «مدیر بیمه » به شما کمک می‌کند با چند مرحله ساده و وارد کردن مشخصات خودروی خود، بدون هیچ زحمتی نرخ و شرایط برترین شرکت های بیمه را در کنار هم ببینید و بهترین انتخاب را داشته باشید.
همچنین مشاوران مدیر بیمه در تمام مراحل خرید، شما را برای انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث راهنمایی خواهند کرد.

قیمت بیمه شخص ثالث ،حذف الحاقیه بیمه شخص ثالث

در قوانین قبلی اگر شروع سال بیمه‌ای شما از ابتدای سال و همزمان با تغییر میزان دیه نبود (مثلا سررسید بیمه در آذر ماه بود) باید برای مدت بیمه شده بر اساس دیه سال قبل، الحاقیه صادر و حق بیمه متناسب با دیه سال جدید اضافه می‌شد. اما در قوانین جدید نیازی به صدور الحاقیه ثالث و پرداخت مبلغ اضافه نیست و پرداخت مابه‌التفاوت آن به عهده صندوق تامین خسارت‌های جانی ثالث است.

حذف کوپن بیمه ثالث

بر اساس قانون جدید از ابتدای سال 97 کوپن بیمه‌نامه شخص ثالث حذف شد و در حال حاضر بیشتر شرکت‌های بیمه به صورت کامل آن را حذف کرده‌اند.قیمت بیمه شخص ثالث ، بیمه‌نامه‌هایی که کوپن از آن ها حذف شده است، برای دریافت خسارت باید از کپی بیمه‌نامه خود استفاده کنند.

تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث با یک شرکت بیمه جدید

در تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث هیچ محدودیتی برای انتخاب شرکت بیمه وجود ندارد. به این معنی که خریدار می‌تواند بدون توجه به شرکتی که سال گذشته تحت پوشش آن بوده است در سال جدید بیمه‌نامه خود را (با حفظ تخفیفات عدم خسارت آن) از یک شرکت تازه خریداری کند.

قیمت بیمه شخص ثالث ،خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث نسبت به خرید حضوری آن مزایای مختلفی دارد؛ از جمله: امکان مقایسه کامل و دقیق اطلاعات شرکت‌های بیمه قبل از خرید، قدرت انتخاب بالا در میان بیمه‌های مختلف، سرعت در مراحل خرید بیمه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، امکان دریافت مشاوره تخصصی در تمام مراحل خرید بیمه و …
در مجموع می‌توان گفت که خرید اینترنتی انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، تجربه خریدی ساده، مطمئن و آگاهانه را برای شما به همراه خواهد داشت.

نحوه خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه

برای خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه 4 مرحله پیش رو دارید:

  • مشخصات خودروی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید.قیمت بیمه شخص ثالث ، مشخصاتی مثل: نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو،سابقه تخفیف عدم خسارت، تاریخ سررسید بیمه نامه قبلی و…
  • در مرحله بعد می توانید نرخ و شرایط بیمه شخص ثالث خودروی خود را در برترین شرکت‌های بیمه کشور مشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود یکی از بیمه‌ها را انتخاب کنید.
  • در مرحله نهایی می‌توانید هزینه بیمه‌نامه خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • بیمه‌نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد

 

Source:azki
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 10:46 صبح     |     () نظر

 

سایت بیمه مرکزی سایتی است که توسط سازمان بیمه مرکزی راه اندازی شده است.سایت بیمه مرکزی ، در این سایت بسیاری از خدمات بیمه ای به صورت غیر حضوری انجام می شود. سایت بیمه مرکزی ،تمامی مردم، بیمه شدگان بیمه های مختلف، شرکت های بیمه گذار و ارائه دهندگان خدمات بیمه ای می توانند از سایت بیمه مرکزی ، استفاده نمایند.


سازمان بیمه مرکزی کشور جهت ارائه خدمات غیر حضوری به مردم عزیز کشور ایران و اطلاع رسانی به بیمه شدگان مختلف اقدام به راه اندازی سایت بیمه مرکزی ، کرده است. در سایت بیمه مرکزی ، خدمات مختلفی ارائه شده است که انجام امور بیمه را برای بسیاری از افرادی که دارای بیمه های مختلف درمان، بیمه آتش سوزی، بیمه شخص ثالث خودرو، بیمه بدنه خودرو … راحت تر کرده است.

شاید بسیاری از افراد با سایت centinsur.ir و خدمات سایت بیمه مرکزی ، centinsur.ir آشنایی نداشته باشند. به همین خاطر در ادامه مقاله قصد داریم شما را با این سامانه آشنا کنیم.


معرفی سایت بیمه مرکزی centinsur.ir

قدمت سازمان بیمه مرکزی به بیش از 100 سال پیش باز می گردد. البته در ابتدا شرکت های بیمه خارجی اقدام به تاسیس نمایندگی در کشور ایران اقدام کردند و رفته رفته این شرکت ها از میان رفتند و سازمان بیمه مرکزی جای آن ها را گرفت. در حال حاضر سازمان بیمه مرکزی وظایف بسیار مهمی را در قبال مردم بر عهده دارد که از آن ها نمی توان چشم پوشی کرد. از معرفی سازمان بیمه مرکزی که بگذریم، می خواهیم در رابطه با سایت بیمه مرکزی ، و جزئیات آن بیشتر بدانیم.

سایت سازمان بیمه مرکزی به نشانی اینترنتی centinsur.ir از سوی سازمان بیمه مرکزی راه اندازی شده است. در حال حاضر این سایت برای عموم مردم قابل  استفاده است؛ چرا که امکانات مختلفی را  همانند دریافت گواهی سوابق بیمه نامه ها برای عموم مردم ارائه می کند. با وجود سایت بیمه مرکزی ، centinsur.ir دیگر نیازی به مراجعه حضوری به یکی از سازمان های بیمه جهت انجام بعضی از امور بیمه ای نیست؛ چرا که می توان بسیاری از امور را به صورت غیر حضوری و  بیمه آنلاین و از طریق سایت بیمه مرکزی ، انجام داد.

بنابراین، یکی از اهداف اصلی که سایت بیمه مرکزی ، توسط سازمان بیمه مرکزی راه اندازی شده است این است که مردم بتواند با سهولت بیشتری امور بیمه ای خود را انجام دهند. این در صورتی که در گذشته بسیاری از امور مردم به صورت حضوری انجام می شد و مردم مجبور بودند که جهت انجام یک کار ساده ساعات زیادی را صرف مراجعه به شرکت های بیمه کنند. این در حالی است که همان کار می تواند در عرض چند دقیقه در سایت centinsur.ir انجام شود.


بنابراین، به طور کلی سایت بیمه مرکزی ، با هدف ارائه خدمات آنلاین و ارائه اخبار و اطلاعیه های مهم به مردم کشور ایران راه اندازی شده است و در همین راستا هم از بخش های بسیار متنوعی تشکیل شده است که هر کدام از این بخش ها خدمات مختلفی را نیز به مردم ارائه می کنند.

خدمات الکترونیک سایت بیمه مرکزی centinsur.ir

همانطور که در این مقاله هم به آن اشاره کردیم، یکی از اهداف اصلی راه اندازی سایت بیمه مرکزی ، این بوده است که مردم راحت تر بتوانند از خدمات سازمان بیمه مرکزی بهره مند شوند. بنابراین، سازمان بیمه مرکزی با توجه به این هدف اقدام به راه اندازی بخش خدمات الکترونیک در سایت بیمه مرکزی ، کرده است. خدمات الکترونیک سایت بیمه مرکزی centinsur.ir بسیار متنوع است که در ادامه بخش های مهم این خدمات را توضیح می دهیم.

 


استعلام اصالت بیمه نامه های مختلف :

یکی از بخش های بسیار مهمی که در سایت بیمه مرکزی ، ارائه شده است، سامانه سنهاب است. این سامانه که به سامانه استعلام اصالت بیمه نامه های مختلف همانند استعلام اصالت بیمه نامه سنهاب مشهور است، خدمات مختلفی را در راستای استعلام اصالت های بیمه نامه ارائه می کند. در این بخش می توان با وارد کردن اطلاعات بیمه نامه از اصالت و صحت یک بیمه نامه مطلع شد. در این بخش امکان استعلام با کد یکتا، با شماره بیمه نامه و … وجود دارد.

 استعلام سابقه کلیه بیمه ها :

از جمله امکانات مهم دیگری که در سایت بیمه مرکزی ، ارائه می شود، استعلام سابقه بیمه های مختلف با کد ملی است. در این سایت می توان از طریق بخش خدمات الکترونیک به بخش استعلام سابقه کلیه بیمه ها وارد شد و با وارد کردن کد ملی و یک سری اطلاعات دیگر، سابقه بیمه ای خود را دریافت کرد. لازم به ذکر است که تمامی سوابق بیمه نامه هایی که با کد ملی فرد ثبت شده اند در این بخش دریافت می شوند.

 استعلام سابقه بیمه خودرو :

آن دسته از افرادی که قصد دریافت سوابق بیمه خودروی خود را دارند، می توانند به صورت غیر حضوری به بخش میز خدمت الکترونیک بیمه مرکزی وارد شوند و سوابق بیمه ای خود را دریافت کنند. در این بخش امکان دریافت سابقه بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو به صورت تک به تک و همزمان وجود دارد. سوابق بیمه به صورت یک فایل pdf به افراد استعلام گیرنده تحویل داده می شوند.

 میز خدمات شبکه فروش :

آن دسته از نمایندگان بیمه ای که قصد استفاده از خدمات بیمه ای را دارند، می توانند به سایت بیمه مرکزی ، وارد شوند و از طریق میز خدمات شبکه فروش حساب کاربری خود را در این بخش فعال نمایند. همچنین، آن دسته از شرکت های بیمه ای که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اند می توانند با وارد شدن به حساب کاربری خود از خدمات این بخش از سازمان بیمه مرکزی استفاده نمایند.

 اعطای پروانه فعالیت موسسات بیمه در جمهوری اسلامی ایران :

آن دسته از موسسات بیمه ای که قصد ورود به بازار بیمه ای کشور را دارند و قصد دریافت پروانه فعالیت را دارند، می بایست که حتما مراحل اعطای پروانه فعالیت موسسات بیمه در جمهوری اسلامی ایران را انجام دهند. یکی از بخش های میز خدمت الکترونیک سایت بیمه مرکزی ،، اعطای پروانه فعالیت موسسات بیمه در جمهوری اسلامی می باشد. در این قسمت مراحل دریافت پروانه فعالیت به طور کامل شرح داده شده است و همچنین، فرم های مورد نیاز برای دریافت این پروانه توضیح داده شده است.

 پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه ای :

سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه ای یکی از سامانه هایی است که در سایت بیمه مرکزی ، ارائه می شود. در این بخش بیمه گذاران و خسارت دیدگان می توانند شکایت های بیمه ای خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری ثبت نمایند. همچنین، در این بخش امکان پیگیری شکایت به صورت آنلاین وجود دارد.

 

شاید تاکنون بارها اصطلاح سامانه سنهاب را دیده یا شنیده باشید. حدس می‌زنید که برحسب روال سازمان‌ها، این کلمه مخفف عبارت طولانی باشد. صد البته حدس شما درست است. در این مقاله می خواهیم به سوالات شما درباره سامانه سنهاب پاسخ دهیم: سنهاب بیمه مرکزی چیست؟ سنهاب مخفف چیست؟ سنهاب نمایندگان بیمه چه کاربردی دارد؟ و سوالاتی که شاید درباره سنهاب به ذهن‌تان رسیده باشد… پس با ما تا انتهای مقاله همراه شوید.

 سامانه سنهاب بیمه مرکزی، سامانه‌ استعلام بیمه‌نامه‌ها و شرکت‌های بیمه

  • سامانه سنهاب بیمه مرکزی، سامانه‌ استعلام بیمه‌نامه‌ها و شرکت‌های بیمه
  • بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
    • وظایف و اختیارات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • سامانه سنهاب چیست ؟
  • سامانه سنهاب چه اهدافی را دنبال می‌کند؟
  • نحوه استعلام بیمه‌نامه از سایت بیمه دات کام
    • استعلام بیمه با کد ملی در سامانه سنهاب

https://www.centinsur.ir/index.aspx?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=173

و وارد صفحه زیر شوید :


استعلام نمایندگان بیمه از طریق سامانه سنهاب

با انتخاب گزینه ” اسامی نمایندگان بیمه‌ای مجاز ” ، اطلاعات نام ، نشانی و اطلاعات تماس و … نمایندگی‌های مجاز جهت خرید‌های مطمئن در دسترس قرار می‌گیرد. تمام اطلاعات، مقررات و آیین‌نامه‌های نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه‌گر بررسی شده‌اند. بیمه‌ مرکزی به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه کد سنهاب اختصاص داده است. به بیان دیگر، همه نمایندگی‌های مجاز بیمه مندرج در سامانه سنهاب، شناسنامه و تاییدیه بیمه مرکزی دارند.

بیمه‌گزاران  برای استعلام اصالت بیمه‌نامه‌هایی نظیر بیمه بدنه‌، بیمه شخص ثالث، اعتبار و بررسی اصالت نمایندگی‌های مجاز بیمه به سایت سنهاب مراجعه می‌کنند. کارگزاری رسمی مدیر بیمه جزو محدود کارگزاری‌های رسمی آنلاین صنعت بیمه به شمار می‌آید. سایت بیمه مرکزی ،مدیر بیمه  با بیش از چندین هزار مشتری فعال توانسته خدمات گسترده ای را در موضوعات مختلف خرید،مقایسه و استعلام  اینترنتی بیمه ارائه دهد. سایت مدیر بیمه امکان استعلام بیمه های  بدنه و شخص ثالث را از سنهاب فراهم آورده است. کاربران می‌توانند به راحتی و با چند کلیک کوتاه از اصالت بیمه‌نامه های خود در سایت مدیر بیمه نیز اطمینان حاصل نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 10:26 صبح     |     () نظر

 

استثنائات بیمه تکمیلی ایران

به طور کلی قرارداد درمان تکمیلی دو نوع استثنا دارد:

1) استثنائات عمومی ‌و کلی که در سایر بیمه‌ها هم اعمال می‌شود:

  • سیل، زلزله، رانش زمین
  • جنگ، شورش، بلوا
  • فعل و انفعالات هسته‌ای و …

2) برخی از هزینه‌ها که به طور کلی از بیمه تکمیلی مستثنی می‌شود و شرکت‌ها هیچ تعهدی در قبال پوشش آنها نخواهد داشت:

  • هزینه‌های چک‌آپ
  • هزینه‌های عیوب مادرزادی
  • هزینه‌های عقیم‌سازی
  • اعمال جراحی زیبایی و …

شرایط بیمه تکمیلی ایران

برای خرید بیمه‌ نامه شرایطی را باید مدنظر داشته باشید از جمله فرانشیز، حداقل تعداد نفرات، دوره انتظار و … و با توجه به این شرایط بهترین بیمه‌ نامه را متناسب با شرایط خود خریداری کنید.

فرانشیز بیمه تکمیلی ایران

فرانشیز مقداری از هزینه‌های درمانی است که پرداخت آن بر عهده بیمه‌شده است. بیمه درمان ،همانطور که گفتیم فرانشیز یکی دیگر از شرایط بیمه تکمیلی گروهی است که به صورت توافقی و بر اساس عواملی از جمله نوع طرح انتخابی توسط بیمه‌گذار، تعداد بیمه‌شدگان و …تعیین می‌شود. به طور کلی فرانشیز از 10 تا 30 درصد متغیر است و مقدار دقیقی ندارد.

شرایط سنی بیمه‌شدگان

در بیمه تکمیلی ایران محدودیتی برای حداقل سن بیمه‌شده وجود ندارد یعنی اینکه نوزاد تازه متولد شده هم می‌تواند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرد.

اما حداکثر سن بیمه‌شده برای گروه‌های کمتر از 1000 نفر 60 سال است و اگر شخصی بیشتر از 60 سال داشته باشد می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه بیشتر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرد.

همچنین در صورتی که سن بیمه‌شده در شروع قرارداد کمتر از 60 سال باشد پوشش بیمه‌ای تا پایان مدت قرارداد ادامه خواهد داشت.

همانطور که گفته شد بیمه ایران به صورت گروهی عرضه می‌شود و تعداد افراد یک گروه برای استفاده از بیمه تکمیلی ایران باید حداقل 50 نفر باشد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی ایران

دوره انتظار هم یکی دیگر از شرایط بیمه تکمیلی است که به صورت توافقی و بر اساس تعداد بیمه‌شدگان تعیین می‌شود.

به طور معمول پوشش زایمان دارای دوره انتظار 9 ماهه و پوشش بستری و جراحی دارای دوره انتظار 3 ماهه است.بیمه درمان ، یعنی اینکه بیمه شده 9 ماه بعد از خرید بیمه‌ نامه می‌تواند از پوشش زایمان و 3 ماه بعد از پوشش بستری و جراحی استفاده کند.

 

مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ایران

بیمه ایران 1238 مرکز درمانی طرف قرارداد در تمام زمینه‌های درمانی از جمله آزمایشگاه، درمانگاه، پزشک، دندانپزشکی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی و … دارد که بیمه‌شده‌های این شرکت می‌توانند در سراسر کشور به راحتی از این مراکز استفاده کنند.

دریافت خسارت بیمه درمان ایران:

برای دریافت خسارت بیمه تکمیلی ایران دو روش مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد:

روشمستقیم:

بیمه درمان ،بیمه ایران برای اولین بار در صنعت بیمه کشور، با راه اندازی سیستم آنلاین “سدا” و فراهم کردن امکان دسترسی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد به اطلاعات بیمه شدگان و شرایط قراردادها، این امکان را برای بیمه شدگان خود فراهم کرده است که می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد به صورت شبانه‌روزی و ارائه کارت ملی و بدون نیاز به ارائه معرفی‌نامه و بدون پرداخت هزینه، به طور مستقیم از خدمات درمانی بیمه ایران استفاده کنند .

روش غیر مستقیم:

در این روش در صورتی که بیمارستان یا مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران نباشند، شما باید هزینه‌ها را شخصاً پرداخت کرده و با ارائه مدارک به شرکت بیمه خسارت خود را دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت در شرایط گفته شده به شرح زیر است:


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 10:20 صبح     |     () نظر

 

بیمه درمان ،بیمه ایران بعنوان تنها شرکت دولتی در کشور فعالیت می‌کند.بیمه درمان ، این شرکت در سال 97، 20% از فروش کل بیمه‌های تکمیلی را به خود اختصاص داده است.

بیمه درمان ،در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌ها در کشور از خدمات بیمه تکمیلی گروهی ایران استفاده می‌کنند.بیمه درمان ، چرا که با بسیاری از مراکز درمانی قرارداد دارد و سقف و تنوع پوشش‌های آن بسیار بالاست. بیمه درمان ،در ادامه به معرفی بیمه تکمیلی ایران، شرایط استفاده از آن و همچنین نحوه استعلام بیمه تکمیلی ایران می‌پردازیم.


مزایای بیمه تکمیلی ایران

بیمه درمان ،با توجه به این که هزینه‌های درمانی و تشخیصی افزایش پیدا کرده و بیمه‌های پایه تعهدات محدودی برای پرداخت خسارت درمان دارند، پیشنهاد می‌شود افراد بحتما از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

خدمات درمان تکمیلی در بیمه ایران به شکل گروهی ارائه می‌شود و افراد نمی‌توانند به شکل انفرادی بیمه تکمیلی ایران را بخرند. در نتیجه پوشش‌ها و سقف تعهدات در بیمه تکمیلی ایران، بستگی به نوع قرارداد با شرکت متقاضی دارد. در کل بیمه تکمیلی گروهی ایران یکی از کامل‌ترین پوشش‌ها را داراست.

آیا خرید بیمه تکمیلی ایران نیاز به چکاپ دارد یا خیر؟

عموما در بیمه‌های درمان گروهی، قبل از این که برای افراد بیمه تکمیلی صادر شود، لازم است کارکنان و اعضای خانواده آن‌ها، پرسشنامه پزشکی را تکمیل کنند. بیمه درمان ،چنانچه در پرسشنامه، بیماری یا مشکل خاصی قید شده باشد، ممکن است شرکت بیمه درخواست انجام چکاپ بدهد؛ تا مشخص شود فرد می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد یا خیر.

قیمت بیمه تکمیلی ایران

نرخ بیمه تکمیلی ایران بر اساس معیارهایی از جمله تعداد پوشش‌ها، سقف تعهدات هر پوشش، تعداد نفرات بیمه‌شده، سن نفرات بیمه‌شده و به صورت توافقی بین متقاضی و شرکت بیمه تعیین می‌شود.

پوشش‌های بیمه تکمیلی ایران

همانطور که گفته شد نوع پوشش و سقف تعهد در نهایت به نوع قرارداد شما بستگی دارد. موارد زیر هزینه‌های درمانی هستند که در بیمه‌های تکمیلی بیمه ایران تا سقف مشخص شده در بیمه‌ نامه جبران می‌شود:

  • هزینه‌های بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود (Day Care) (با بیش از 6 ساعت بستری)، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ‌شکن
  • هزینه‌های اعمال جراحی مغز و اعصاب (به‌استثنای دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند کبد، ریه و پیوند کلیه، مغز استخوان
  • هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین
  • هزینه‌های پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سی‌تی‌اسکن، انواع آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی
  • هزینه‌های مربوط به تست ورزش، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، آنژیوگرافی چشم
  • هزینه‌های جراحی‌های مجاز سرپایی شامل شکستگی‌ها، گچ‌گیری، ختنه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  • هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم (با نقص بینایی هر چشم 4 دیوپتر یا بیشتر) برای دو چشم
  • بیمه درمان ،هزینه آمبولانس (حداکثر تعهدات سالانه برای جبران هزینه های آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی که نهایتاً منجر به بستری شدن بیمه شده در بیمارستان گردد در داخل شهر 300.000 ریال و بین شهری 600.000 ریال است که از محل تعهدات بند جراحی های عمومی قابل پرداخت می باشد.)

  • خلاصه‌ای از پرونده بیمارستانی
  • شرح عمل و نظریه پزشک معالج در مورد علت بیماری و شرح معالجات انجام شده
  • اصل صورت‌حساب بیمارستانی بیمه‌گذار
  • اصل قبض‌های پرداختی
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه
  • کپی صفحه اول و دوم شناسنامه بیمه‌شده
  • فاکتور خرید تأیید شده در صورت استفاده از پروتز یا هرگونه جسم خارجی در عمل

بیمه درمان ،مدارک بیمارستانی جهت پرداخت خسارت بیمه درمان ایران، باید حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ صدور برای شرکت بیمه ارسال شود.

 

Source :azki
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 10:4 صبح     |     () نظر

شخص ثالث ،تصادفات جاده‌ای و شهری همواره حادثه‌ساز است. شخص ثالث ،حوادثی که بعضا منجر به خسارت‌های مالی و جانی سنگینی می‌شود. شخص ثالث ،بیمه شخص ثالث برای پوشش این حوادث تشکیل‌شده است. شخص ثالث ،قدمت بیمه در دنیا به سال سال 1898 میلادی باز می‌گردد. شخص ثالث ،در ایران نیز در سال 47 برای اولین بار قانون بیمه اتومبیل تصویب شد.شخص ثالث ، بیمه شخص ثالث از سال 1387 و به دنبال مصوبه مجلس الزامی شد.شخص ثالث ، در صورت تصادف و ایجاد خسارت جانی یا مالی به افراد دیگر، بیمه شخص ثالث خسارت وارده را جبران و هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.شخص ثالث ، در حقیقت بیمه شخص ثالث برای حمایت از رانندگان تشکیل شده است. در بسیاری از تصادفات، هزینه‌های وارده بسیار سنگین و خارج از توان راننده است.

چرا بیمه شخص ثالث به این نام شناخته می‌شود؟

در بیمه‌ شخص ثالث راننده وسیله نقلیه شخص اول، شرکت بیمه‌ شخص دوم و فرد زیان دیده شخص ثالث به حساب می‌آید و علت نام‌گذاری بیمه شخص ثالث نیز همین موضوع است.

بیمه شخص ثالث چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟

بیمه شخص ثالث شامل خسارات مالی و جانی است. منظور از خسارت مالی هر نوع خسارتی است که به اموال شخص ثالث وارد شود.شخص ثالث ، آسیب‌دیدگی خودروها در تصادفات را باید مصداق بارز خسارت مالی به حساب آورد. این خسارت توسط بیمه شخص ثالث پرداخت می‌شود. جدای از خسارات مالی، یکی از اصلی‌ترین وظایف بیمه شخص ثالث پرداخت خسارات جانی است. هر نوع آسیب جسمی که به فرد ثالث وارد شود یا باعث مرگ او شود، خسارت جانی است. شرکت بیمه از طریق پرداخت دیه یا ارش متعهد به جبران خسارت وارده است. ارش نوعی از دیه است که توسط پزشکی قانونی و رای قاضی تعیین می‌شود.

قیمت بیمه شخص ثالث سال 1400 چگونه محاسبه شده است؟

نرخ بیمه شخص ثالث به صورت سالانه اعلام می‌شود.شخص ثالث ، چند فاکتور مهم در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث اثرگذار است که در ادامه به صورت دقیق‌ هر یک را بررسی می‌کنیم:

1. حق بیمه پایه؛ مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت بیمه

قوه قضاییه کشور هر سال مبلغی را برای دیه کامل انسان در ماه حرام اعلام می‌کند. با توجه به ضوابط و فرامین دینی، دیه در ماه‌های حرام بیشتر از ماه‌های غیر حرام است. رقم دیه ماه حرام، تعیین‌کننده حق بیمه و تعهدات بیمه شخص ثالث است. ماه‌های ذی‌الحجه، ذی‌القعده، رجب و محرم چهار ماه حرام در سال قمری هستند. در سال 1400 دیه کامل انسان در ماه‌های حرام 640 میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام 440 میلیون تومان تعیین‌شده است. شخص ثالث ،به استناد رقم تعیین‌شده قوه قضاییه حداقل پوشش مالی در سال 1400 معادل یک چهلم دیه کامل انسان در ماه‌های حرام است. به عبارت دقیق‌تر این عدد معادل 16 میلیون‌تومان است. سازمان بیمه مرکزی با استناد به این مبلغ حداقل و حداکثر حق بیمه پایه را محاسبه و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌کند.

2. نوع وسیله نقلیه؛ تعیین کننده ریسک شرکت بیمه گر

همه وسایل نقلیه به یک‌اندازه در معرض تصادف نیستند. میزان ریسک وسایل نقلیه متفاوت است. نوع کاربرد وسیله نقلیه نشان‌دهنده ریسک و هزینه در حوادث رانندگی است. شخص ثالث ،برای مثال تاکسی‌ها و خودروهای حمل و نقل بیشتر از سایر وسایل در معرض تصادف هستند و حق بیمه‌ ‌آن‌ها بیشتر است. معمولا این حق بیمه 10 تا 20 درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه عادی است.

3. عدم خسارت بیمه شخص ثالث؛ تخفیف در صورت تصادف نکردن

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت بیمه شخص ثالث، عدم خسارت است. هرچقدر مالک یا راننده خودرو از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده باشد، تخفیف بیشتری دریافت می‌کند.

4. جریمه دیرکرد؛ همیشه باید بیمه داشته باشید

با توجه به اجباری بودن قانون بیمه شخص ثالث، در صورتی که شخص به هر دلیلی دیرتر از موعد نسبت به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود اقدام کند، بایستی حق بیمه بیشتری هم پرداخت کند. شخص ثالث ،جریمه دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و حداکثر 365 روز است. به عبارت دیگر در صورتی که دو سال از اعتبار بیمه‌نامه بگذرد، تنها یک سال آن مشمول جریمه است.

5. تعهدات مالی شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه تعهدات مالی مختلفی را در اختیار رانندگان می‌گذارند. به عبارت بهتر مبلغ حداقل پوشش مالی، کف تعهدات یک شرکت بیمه است. شخص ثالث ،اما هر شرکت بیمه می‌تواند تعهدات بالاتری را هم متقبل شود. در این صورت شخص بیمه‌کننده اتومبیل باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کند.

6. تخفیف شرکت های بیمه‌ای

بیمه مرکزی هر سال حداقل و حداکثر حق بیمه را تعیین می‌کند. شرکت‌های بیمه‌ای برای جذب مشتریان بیشتر تخفیف‌هایی را برای پرداخت در نظر می‌گیرند. این تخفیف شرکت‌های بیمه‌ای نیز بر روی نرخ بیمه شخص ثالث اثرگذار است.

7. اعتبار بیمه‌نامه‌ها

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث متغیر است. این مدت می‌تواند از چند روز تا یک‌سال باشد. معمولا اشخاص تمایل دارند که بیمه‌نامه‌ها را به صورت سالانه تهیه کنند. چراکه ریسک بیمه‌های کوتاه مدت بیشتر از بیمه‌نامه‌های بلندمدت است. با توجه به 7 عامل بالا، قیمت بیمه شخص ثالث برای خودرهای مختلف متفاوت است.

در صورتی که بیمه شخص ثالث را تمدید نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث، علاوه بر جریمه دیرکرد تبعات دیگری نیز متوجه مالک خودرو خواهد شد. اولین و مهم‌ترین اتفاق، توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی است. در صورتی که پلیس خودرویی را متوقف کند و خودرو بیمه نداشته باشد، اتومبیل به پارکینگ منتقل‌ می‌شود. شخص ثالث ،از طرف دیگر در صورت تصادف بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، شرکت بیمه هیچ مسئولیتی برای پرداخت خسارت ندارد و تمامی خسارت بر عهده راننده خواهد بود. همچنین خرید و فروش خودرو بدون بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع و غیرقابل انجام است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
You have already voted for this article with rating 1


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/28:: 9:51 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >