سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، انگیزه فهم است . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

آشنا خواهیم کرد

بهترین رژیم لاغری یک ماهه برای کم کردن وزن 5 تا 7 کیلو?

آیا برای لاغری به‌ دنبال یک رژیم لاغری مناسب هستید؟ در باشگاه به‌ شدت تمرین می‌کنید؟ به وزنه‌هایتان اضافه کرده و تمرین‌های ورزشی‌تان را بیشتر می‌کنید؟ تمام این کارها عالی و فوق‌العاده‌اند اما زمانی نتیجه‌ بخش هستند که رژیم غذایی‌تان را نیز تحت کنترل بگیرید. با رژیم غذایی در کنار ورزش می‌توانید به اندام دلخواه‌تان دست یابید. در این مقاله شما را با 3 اصل مهم غذایی رژیم لاغری یک ماهه براساس پروتئین، بهترین غذاها و موارد مهم در این رژیم غذایی و همچنین یک برنامه غذایی مناسب برای رژیم لاغری یک ماهه آشنا خواهیم کرد و به‌طور کلی خواهیم گفت که چگونه در 28 روز یک کاهش وزن اید‌ه‌آل داشته باشیم.



پیش از هر چیزی باید گفت که تمام رژیم‌های غذایی، تعدادی قوانین اصلی دارند. این قوانین اساس موفقیت شما را تشکیل می‌دهند. زیرا به شما می‌گویند که می‌توانید چه چیزی بخورید و خوردن چه چیزهای قدغن است و اینکه مقدار غذای مصرفی‌تان باید چقدر باشد. البته مهم‌تر از همه، شما باید پیش از انجام هر نوع رژیم غذایی، خودتان را ازنظر روحی و روانی آماده کنید.

این رژیم لاغری یک ماهه پروتئین، مناسب همه‌ی افراد نیست. زیرا انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد. اما اگر می‌خواهید چربی سوزی‌تان را در این یک ماه به‌حداکثر برسانید، بنابراین طبق آن با جدیت و پشتکار لازم، پیش روید. به خود بگویید که این کار را برای سلامت‌تان انجام می‌دهید. اما اگر احساس می‌کنید، این رژیم لاغری یک ماهه پروتئین بسیار سخت است و از پس آن برنمی‌آیید، به‌سراغ برنامه‌ی غذایی دیگری بروید. زیرا اگر هنگام انجام اینرژیم لاغری یک ماهه، تقلب کنید، در پایان فقط ناامیدی نصیب‌تان می‌شود.

اگر آماده‌اید تمام سختی‌های این برنامه را بپذیرید، پس مسلما می‌توانید از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید.


سه اصل مهم در برنامه غذایی رژیم لاغری یکماهه پروتئین

 

رژیم لاغری سریع


1. مصرف کربوهیدرات ها را محدود کنید


کربوهیدرات ها برای سوخت‌رسانی به بدن، به‌ویژه هنگام ورزش، ضروری هستند. این مواد خوراکی، اولین مواد مغذی هستند که پیش از چربی‌ها در بدن خرد و تجزیه می‌شوند. بنابراین اگر کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، چربی‌های بدن‌تان فرصت پیدا می‌کنند تا سریع‌تر تجزیه شوند و در نتیجه شما زودتر در مسیر لاغری قرار گیرید. مصرف 100 تا 150 گرم کربوهیدرات در روز کافی است. روزهایی که فعالیت ورزشی‌تان بیشتر و سنگین‌تر است، مانند حرکات ورزشی مربوط به پا، می‌توانید تا 150 گرم کربوهیدرات مصرف کنید. روزهایی هم که ورزش نمی‌کنید و یا حرکات سبک انجام می‌دهید (مانند حرکات ورزشی مربوط به شانه یا دست‌ها) نباید بیش از 10 گرم کربوهیدرات به بدن برسانید. از منابع غنی کربوهیدرات می‌توان به جو، سیب زمینی، برنج کامل یا نان اشاره کرد.

2. حداقل روزی 3‌/5 لیتر آب بنوشید


باید دائما کنار خود یک بطری آب داشته باشید تا بتوانید با دقت بررسی کنید که در روز چقدر آب نوشیده‌اید. باید بدن خود را همیشه مرطوب نگه دارید تا هوس خوردن هله‌هوله یا مصرف غذای بیش‌ازحد لازم را نکنید. از خوردن نوشابه‌های گازدار رژیمی پرهیز کنید و فقط آب بنوشید. اگر گاهی‌اوقات احساس می‌کنید به چیزی شیرین نیاز دارید، از شیرین‌کننده‌های بدون کالری استفاده کنید.

 

3. پروتئین بیشتر مصرف کنید


باید هر روز حداقل به‌ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود، 2 گرم پروتئین مصرف کنید. بدین‌ترتیب، وقتی درحال اجرای برنامه‌ی رژیم غذایی کم‌کالری هستید، از تحلیل ماهیچه‌هایتان پیشگیری می‌کنید. زیرا هنگام داشتن رژیم لاغری یک ماهه، با مصرف پروتئین بیشتر، ماهیچه‌سازی در بدن‌تان انجام می‌شود.

 

رژیم غذایی لاغری

 

به‌عنوان مثال اگر وزن‌تان 75 کیلوگرم است، باید در روز حداقل 150گرم پروتئین مصرف کنید. اگر با خوردن این مقدار پروتئین مشکل دارید، می‌توانید از شیک‌های پروتئین استفاده کنید.

از منابع غنیِ پروتئین می‌توان به مرغ، گوشت کم‌چرب، لوبیاها یا ماهی سالمون اشاره کرد. اگر شما رژیم گیاهخواری دارید، پروتیئن گیاهی فراوانی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

همچنین غذاهای خاصی وجود دارد که با مصرف نسبتا زیاد آنها می‌توانید چربی‌های اضافی‌تان را بسوزانید. 5 خوراکی زیر با دقت و به‌طور خاصی انتخاب شده‌اند، زیرا آنها منابع خوراکی کم‌چربی و سرشار از پروتئین‌اند. این خوراکی‌ها با بهبودی الیاف ماهیچه‌ای در بدن‌تان، حجم ماهیچه‌هایتان را افزایش می‌دهند. همچنین شما را مدت زمان طولانی‌تر سیر نگه می‌دارند و جلوی اشتهایتان را می‌گیرند.


بهترین غذاهای لاغری

 

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو


1. سینه مرغ: بخش اصلی این رژیم لاغری یک ماهه است، زیرا کربوهیدرات ندارد و هر وعده‌ی آن، سرشار از پروتئین است. می‌توانید آن را بپزید یا گریل کنید. فقط برای اینکه بتوانید مصرف کالری‌تان را پایین نگه دارید، نباید آن را سرخ کنید! این غذا در کاهش وزن و کاهش فشار خون مؤثر عمل می‌کند.

2. سفیده تخم‌ مرغ: که سرشار از مواد مغذی، همچون ویتامین ها و مواد معدنی است در این رژیم لاغری یک ماهه قرار دارد. بنابه گزارش محققان مدرسه‌ی بهداشت عمومی هاروارد، کلسترول موجود در تخم‌مرغ، روی سلامت قلب، اثر منفی نمی‌گذارد. درعین‌حال این غذای خوش‌طعم، خیلی راحت و بدون زحمت آماده می‌شود و حتی می‌توان آن را به‌صورت آب‌پز هم مصرف کرد.

3. بروکلی و سبزیجات سبز دیگر: ترد، غنی از فیبر، خوش‌طعم و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌ اکسیدان‌هایی هستند که سلامت‌تان را تضمین می‌کنند. مصرف یک فنجان پر از این سبزیجات در هر وعده‌ی غذایی فقط چند گرم ناچیز کربوهیدرات به بدن‌تان وارد می‌کند. فیبر موجود در این خوراکی‌ها شما را سیر نگه می‌دارد و جلوی پرخوری‌تان را می‌گیرد.

4. جو دوسر: قند کمی دارد و حاوی فیبر فراوان است و برای انجام حرکات ورزشی‌تان، انرژی کامل و طولانی‌مدتی به شما می‌دهد. قبل از رفتن به باشگاه و ورزش کردن، همراه با شیک پروتئین، جو دوسر مصرف کنید. علاوه‌برآن، درست کردن آن بسیار آسان است. محتوای فیبر فراوان این خوراکی از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، بیماری دیورتیکولی و یبوست پیشگیری می‌کند. دیورتیکولی، نوعی بیماری است که موجب بیرون‌زدگی‌های کوچک کیسه‌مانند (اصطلاحا دیورتیکول) در دیواره‌ی روده‌ی بزرگ فرد مبتلا می‌شود. فرد مبتلا دچار دل‌پیچه می‌شود و گاهی در مدفوع او خون قرمز روشن وجود دارد. دیورتیکول‌های غیرعفونی گاهی خونریزی می‌کنند و گاهی موجب یبوست می‌شوند.

 

رژیم لاغری رایگان

 

همچنین فیبر نقش مهمی در کاهش کلسترول، کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل دارد.

5. شیک پروتئین: تقریبا بدون استفاده از مکمل نمی‌توانید تمام نیاز روزانه‌تان به پروتئین را برطرف کنید. هر وعده شیک پروتئین حاوی 20 تا 30 گرم پروتئین است و چربی و کربوهیدرات اندکی دارد. این شیک می‌تواند شما را لاغر نگه دارد و در‌عین‌حال کمتر گرسنه شوید.

چه انتظاری از این رژیم لاغری یک ماهه می‌توانید داشته باشید
بیشتر افراد، هفته‌ی اول، 1?5 تا 2?5 کیلوگرم وزن کم می‌کنند. البته بخشی از این کاهش وزن بسیار سریع رخ می‌دهد. زیرا کاهش مصرف کربوهیدرات به این معناست که شما ذخایر گلیکوژن کمتری دارید، بنابراین بدن‌تان آب زیادی در خود حفظ نمی‌کند.

همچنین گاهی‌اوقات ممکن است به‌دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات احساس خستگی کنید؛ اما بدن‌تان به‌مرور خود را با این مقدارِ کمِ دریافتِ کربوهیدرات تنظیم می‌کند. علاوه‌برآن، در ابتدا و روز‌های اول، از توان و قدرت‌تان کاسته می‌شود و به‌دلیل مصرف کم کربوهیدرات احساس خستگی می‌کنید. اما تقریبا از هفته‌ی دوم، بدن‌تان با این رژیم غذایی سازگاری پیدا می‌کند و شما متوجه می‌شوید با وجود اینکه در این هفته تقریبا 1 کیلوگرم وزن کم کرده‌اید، انرژی بیشتری دارید. مصرف درست مواد غذایی، شما را لاغر نگه می‌دارد و این ظاهر برای‌تان به عادت تبدیل می‌شود؛ بدین‌ترتیب همیشه سعی می‌کنید که آن را حفظ کنید.

چگونه می‌توان تمام موارد رژیم لاغری پروتئین را رعایت کرد

 

رژیم کانادایی


پیش از شروع این رژیم غذایی، باید برنامه‌ریزی کنید و این کار را با برنامه‌ریزی غذایی‌تان انجام دهید. اگر بدانید چه غذایی را، چه مقدار و چه زمان بخورید، می‌توانید بدون انحراف از رژیم غذایی‌تان، از آن پیروی کنید. علاوه‌برآن، وقتی بدانید دقیقا چه می‌خواهید بخورید، اشتها و اشتیاق‌تان به غذا کم می‌شود. اما اگر برای وعده‌های غذایی روزتان برنامه‌ریزی نکرده باشید، در مسیر گرسنگی قرار می‌گیرید و دائم به سراغ خوراکی‌هایی غیر از برنامه‌تان می‌روید. برای اینکه انگیزه‌تان را در مسیر لاغری حفظ کنید، هر هفته از خود عکس بگیرید. هیچ‌چیز نمی‌تواند به‌اندازه‌ی مشاهده پیشرفت‌تان در لاغری، شما را در مسیر تبعیت از این رژیم لاغری یک ماهه حفظ کند.

علاوه‌برآن، شما باید گاهی‌اوقات به اشتهایتان پاسخ مثبت بدهید. اگر همیشه خودتان را به‌شدت محدود کنید، ممکن است عکس آن رخ دهد و به پرخوری متمایل شوید. بنابراین یکی از روزهای هفته را، مانند جمعه‌ها، به خوردن هر غذایی که دوست دارید، البته فقط یک وعده، اختصاص دهید. این روش باعث می‌شود روزهای دیگر هفته، بدون تقلب، رژیم لاغری‌تان را پیش ببرید. البته می‌توانید به‌وسیله‌ی دردسترس قرار دادن شیک‌های پروتئینی یا خوراکی‌های کم‌کالری، با اشتهایتان مبارزه کنید. بنابراین حتی وقتی همکارتان به شما شیرینی یا کیک تعارف می‌کند، خوراکی‌های سالم دردسترس‌تان، جلوی تقلب در رژیم لاغری‌تان را می‌گیرد.


برنامه رژیم لاغری یک ماهه

 

لاغری سریع شکم بدون ورزش


برنامه‌ی رژیم غذایی هر کس به سوخت و ساز، تمرین‌های ورزشی، برنامه‌ی کار و ترجیحات غذایی او بستگی دارد. به‌همین‌دلیل برای هر کس باید رژیم لاغری خاص او را آماده کرد. درادامه، یک برنامه لاغری برای مردی با وزن 68 کیلوگرم آورده شده است. برای هر وعده‌ی غذایی، چند نمونه غذا انتخاب شده که از میان آنها می‌تواند، یکی را انتخاب کند؛ البته شما باید اول تعیین کنید که روزانه به چه میزان کالری نیاز دارید، بعد طبق آن میزان هر وعده را مشخص کنید، اما نوع غذاهایی که در هر وعده استفاده می‌شوند برای همه می‌تواند یکسان باشد.

البته در این برنامه، برای وعده‌ی صبحانه مرغ پیشنهاد شده است. اما اگر نمی‌توانید مرغ مصرف کنید، به‌جای آن سفیده تخم مرغ را انتخاب کنید. در این برنامه‌ی لاغری، از ترکیب 5 خوراکی اصلی مناسب لاغری که پیش از این در موردشان صحبت کردیم، استفاده شده است.


2200 کالری در رژیم لاغری یک ماهه یک مرد با وزن 68 کیلوگرم

 

رژیم انلاین رایگان لاغری


وعده‌ی اول: 7 صبح
170 گرم تن، مرغ، ماهی، گوشت چرخ‌کرده کم‌چرب بوقلمون
1?2 فنجان برنج قهوه ای پخته‌شده
1 فنجان بروکلی، لوبیا سبز یا مارچوبه
وعده‌ی دوم: 10 صبح
1?2 فنجان جو دوسر
1?5 اسکوپ پروتئین (هر اسکوپ، 22 گرم پروتئین دارد)
1 قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی
2 قاشق غذاخوری روغن ماهی
وعده‌ی سوم: 12 بعدازظهر
170 گرم تن، مرغ، ماهی، گوشت چرخ‌کرده کم‌چرب بوقلمون
1?2 فنجان برنج قهوه‌ای یا 2 عدد ترتیلای ذرت
1 فنجان بروکلی، لوبیای سبز یا مارچوبه
وعده‌ی چهارم: پیش از ورزش؛ 5?30 بعدازظهر
1?2 فنجان جو دوسر
1 اسکوپ پروتئین
226 گرم شیرخشک بدون چربی
وعده‌ی پنجم: پس از ورزش؛ ساعت 7
1?5 اسکوپ پروتئین
226 گرم شیرخشک بدون چربی
وعده‌ی ششم: 8?30 تا 9
170 گرم گوشت چرخ‌کرده و کم‌چربی گاو یا بوقلمون
2 فنجان سالاد اسفناج
1?2 فنجان حریره آرد ذرت، فلفل، پیاز و گوجه فرنگی
2 قاشق غذاخوری روغن ماهی
وعده‌ی غذایی 11 شب
1 عدد تخم مرغ کامل و 5 عدد سفیده تخم مرغ
10 عدد بادام


چگونه نتیجه به‌ دست آمده را حفظ کنید

 

کاهش وزن بدون ورزش


پس از 28 روز، شما لاغر می‌شوید و ظاهر بسیار خوبی پیدا می‌کنید. اما باید بتوانید این وضعیت را حفظ کنید. می‌توانید از خودتان عکس بگیرید و تمام بازخوردهای خوبی را که از اطرافیان می‌گیرید، در دفترچه‌ای یادداشت کنید. وقتی اعتمادبه‌نفس‌تان با توجه به این ظاهر جذاب بالا برود، انگیزه‌ی بیشتری برای حفظ آن پیدا می‌کنید.


منبع : vixendaily

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 9:22 عصر     |     () نظر

باشید. اجازه ندهید به بهانه‌ی اینکه افسرده هستید

راه شروع رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی سخت

همه‌ی انسان‌ها بعد از پایان یافتن یک رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی به‌طور طبیعی روزهای سختی را می‌گذرانند و هر فردی بسته به خلقیات و درونیات شخصیتی‌اش باید زمانی را سپری کند تا به شرایط عادی خود بازگردد. اما مسئله اینجاست که در این شرایط چه کارهایی باید انجام داد تا زودتر به شرایط عادی بازگردیم؟ در این مقاله ما را همراهی کنید تا روش هایی را به شما یاد بدهیم که به‌ کمک آنها بتوانید زودتر به زندگی شاد و روزهای پرانرژی گذشته برگردید.


1. رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی ،بپذیرید که درد و ناراحتی شما واقعی است و آن را جدی بگیرید

 

شکست عشقی در زنان

حتما بخوانید: 15 دلیل که مشخص می کند شما با یک مرد خوب هستید

کسانی که برای مدتی طولانی باهم بوده‌اند، به‌ لحاظ جسمانی و روحی روی هم اثر داشته‌اند. پس باید قبول کرد که نبود آن فرد در زندگی موجب شکل‌گیری نوعی خلأ در ابعاد مختلف زندگی خواهد شد و با توجه به این موضوع باید به‌ دنبال ایجاد عادت های خوب و جدید باشید. اجازه ندهید به بهانه‌ی اینکه افسرده هستید، عادات بدی در رفتار و رژیم غذایی‌تان به‌وجود بیاید. مثلا مدام هله‌هوله نخورید و… .
وقتی جدایی عاطفی صورت می‌گیرد، با دیدن عکس‌های یار قدیمی و یادآوری خاطرات آن دوران نوعی واکنش در مغز شکل می‌گیرد که بی‌شباهت به واکنش مغز نسبت به درد نیست. به‌همین‌خاطر است که بعد از جدایی توان بدنی‌تان نیز افت می‌کند.
بدون اغراق باید گفت که بدن انسانی که از رابطه عاطفی جدا شده است، مانند شخصی عمل می‌کند که به‌ تازگی کوکائین را ترک کرده و ممکن است مانند یک معتاد درحال ترک اعتیاد، احساس گیجی و خارج شدن از کنترل داشته باشد.


به خودتان زمان بدهید. ارتباط نزدیک و طولانی با شخصی دیگر باعث می‌شود عادات خورد و خوراک، دمای بدن، ضربان قلب و… دارای ریتم و روندی مشخص بشود. پس، بعد از جدایی، خود را به‌خاطر تغییراتی که ایجاد می‌شود درک کنید و به خود زمان بدهید تا با اوضاع جدید تطبیق پیدا کنید.


2. رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی ،گریه کنید و بگذارید به‌عنوان روشی درمانی شما را آرام کند

 

درمان شکست عشقی در زنان


اشک‌های شما حاوی هورمون استرس هستند. گریه‌کردن به پاک‌سازی درد و رنج درونی کمک می‌کند و برای سیستم عصبی شما مفید واقع می‌شود. پس، بعد از گریه‌کردن، آرام‌تر خواهید شد و بدن‌تان ریتم و حالت بهتری پیدا می‌کند. گریه‌کردن کار شرم‌آوری نیست؛ به‌خصوص اگر در حضور دوستان و کسانی که حامی شما هستند صورت بگیرد، اثرات مثبت بیشتری خواهد داشت.


3. رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی ،نوشتن شعر و خاطرات هم ایده‌ی بدی نیست

 

شکست عشقی در پسران

حتما بخوانید: 19 اعمالی که زوج های خوشبخت و موفق پس از کار انجام می دهند

بعد از پایان رابطه، اگر تصمیم پایان‌ دادن آن از سوی خودتان نباشد، احتمالا رنج بیشتری می‌کشید. در این صورت بهتر است شروع به نوشتن شعر و خاطره نویسی کنید تا متوجه بشوید که ایراد کار از کجا شروع شده و ضمنا در خلال این مرورها می‌فهمید که طرف مقابل‌تان آن‌قدرها هم که غصه می‌خورید کامل و بی‌نقص نبوده است. نباید هیچ‌کس دیگری این مطالب را بخواند، چون بسیار شخصی هستند.


4. رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی ،به‌دنبال علایق خود بروید

 

علایم شکست عشقی در زنان


دنبال کردن علایق ایده‌ی خوبی است. ببینید به چه چیزی علاقه دارید. مثلا شاید نقاشی، موسیقی، کار با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ یا عکاسی موردعلاقه شماست. بنابراین به‌دنبال علایق‌تان بروید و زمان خود را خالی نگذارید.


5. رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی ،ارتباط خود را با خانواده و عزیزان‌تان بیشتر کنید

 

شکست عشقی در دختر

حتما بخوانید: 5 راه برای نزدیک شدن و صمیمیت به شریک زندگی خود

شاید قبل از جدایی هم ارتباط خوبی با دوستان و خویشان داشته‌اید. اگر هم نداشته‌اید، اکنون بهترین فرصت برای برقراری ارتباط و پیوستن به کسانی است که برای‌تان عزیز هستند و به شما آرامش می‌دهند.


6. در یک کلاس ثبت‌نام کنید

 

درمان شکست عشقی در زنان


در کلاسی که برای‌تان جالب است ثبت‌نام کنید؛ مثلا آشپزی یا هر چیز دیگری که شما را سرگرم و زمان‌تان را پر می‌کند.

گام دوم: از اشتباهات رایج بپرهیزید


1. از الگوهای اشتباهی که در انتخاب طرف مقابل داشته‌اید، اجتناب کنید
بیشتر ما معمولا جذب یک‌سری ویژگی‌های خاص در افراد می‌شویم. به‌همین‌دلیل ممکن است اشتباهی را که در انتخاب فرد قبلی داشته‌ایم، باز هم تکرار کنیم. پس حواس‌تان را حساب جمع کنید و دور اشتباهات سابق را خط بکشید.

2. سعی کنید دریابید که بیشتر جذب چه ویژگی‌ها و افرادی می‌شوید
مثلا ممکن است به افراد بامزه و پرهیجان علاقه داشته باشید. درحالی‌که آنها به شما علاقه پیدا نمی‌کنند. باید بدانید که چگونه رابطه‌ای مفید و دوطرفه با شخصی مناسب می‌توان پیدا کرد و دور افراد نامناسب را خط بکشید

3. مشکلات و اشکالات احساسی خود را در رابطه شناسایی کنید
ببینید که دقیقا چه چیزی در رابطه‌ی قبلی باعث ناکامی شده بود. با خود روراست باشید و با شناخت مشکل، سعی کنید آن را حل کنید و در تلاش برای توجیه یا 
دروغ گفتن برنیایید. مثلا اگر از تعهد در رابطه واهمه دارید، بهتر است روی خودتان کار کنید یا اگر دچار ترس و اضطراب هستید، صادقانه با طرف مقابل درباره‌ی آن حرف بزنید. از ماسک زدن و دروغ گفتن جداً بپرهیزید.

4. رابطه عاطفی بعد از شکست عشقی ،تعادل داشته باشید

 

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

حتما بخوانید: نحوه رفتارهای عاشقانه با همسر

واقعیت این است که رابطه داشتن با افراد زورگو سخت است. از سوی دیگر ارتباط با شخصی کاملا منفعل هم اصلا جالب نیست. پس متعادل رفتار کنید؛ نه قلدر باشید و نه مظلوم.

5. انتظارات غیرواقع‌گرایانه و توقعات بالا نداشته باشید
یادتان باشد که ما در فیلمی رمانتیک زندگی نمی‌کنیم. بنابراین به‌ندرت می‌توانیم شخصی را پیدا کنیم که از هر لحاظ مطابق میل ماست. انتظارات غیرواقعی را از خود دور کنید و اگر توانستید فردی پیدا کنید که دقیقا مطابق ایده‌آل‌های شماست، این بار تمام تلاش‌تان را برای حفظ او در زندگی به‌ کار بگیرید.


6.باهوش

به‌ ندرت می‌توان فردی را یافت که هم باهوش باشد، هم زیبا و طناز. هم پرانرژی و شاد باشد و هم سرگرم‌کننده. واقعیت این است که درست کردن فهرستی این‌چنینی کار بیهوده‌ای است. متأسفانه کارخانه‌ای وجود ندارد که با دریافت تمام ویژگی‌های مطلوب شما فردی مورد علاقه برای‌تان بسازد و تحویل بدهد.

7. از توجه به جزئیات احمقانه بپرهیزید
وقتی طرف مقابل در اولین قرار، کفشی کتانی با کت‌ و‌ شلوار پوشیده است دلیل نمی‌شود که به حرف‌ها و عقایدش بی‌توجهی کنید و اجازه و فرصت آشنایی با او را از خود بگیرید. یا اگر طرف مقابل موهای کوتاهی دارد دلیل نمی‌شود که درنهایتِ ظاهرنگری او را ترک کنید و نگذارید که خود را در قالب حرف‌ها و نظراتش به شما معرفی کند.

8. به طرف مقابل اجازه مخالفت بدهید
لزومی ندارد که 2 فرد در همه‌چیز باهم موافق باشند. هر رابطه‌ای در مقطعی دچار چالش می‌شود و جدی‌شدن بیش‌ازحد و واهمه از ابراز مخالفت فرد دیگر اوضاع را به سمت‌وسوی روابط ناموفق قبلی می‌برد و شما را آزار خواهد داد.

9. خود را با دیگران مقایسه نکنید

 

درمان افسردگی شکست عشقی


نگاه‌ کردن به دیگران و غبطه‌خوردن به روابط و خانواده‌شان کار درستی نیست. نباید به دیگران بنگرید و حس کنید که شما هیچ‌ وقت چنین خانواده‌ای نخواهید داشت. خود و داشته‌هایتان را بپذیرید و بدانید که این شیوه‌ی رفتار خیلی برای‌تان سودمندتر است.

حتی اگر والدین شما رابطه‌ موفق و 50 ساله دارند و باهم به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنند، دلیلی نمی‌شود که بخواهید دقیقا رفتارهای آنها را تقلید کنید. باید بپذیرید که شما فردی متفاوت هستید و تنها با الگوگرفتن از رفتارهای شایسته‌ی آنها می‌توانید موفق عمل کنید. مقایسه در هیچ‌ صورتی درست نیست.

10. به‌جای تمرکز کردن بر دیگران، خود را دریابید
ممکن است با مقایسه وضعیت خود با دوستانی که در رابطه‌ای موفق یا دست‌ کم بی‌ درد سر هستند احساس کنید که خودتان اشکال و ایرادی دارید؛ درحالی‌که اصلا این‌طور نیست. پس روی دیگران تمرکز نکنید.

11. اسیر شبکه‌های اجتماعی نباشید
قبول کنید که این تصاویر خوش‌ آب‌ و رنگ و زندگی‌های زیبا تنها بخشی از کادر زندگی افرادی است که تصمیم گرفته‌اند فقط این بخش از زندگی خود را به شما نشان بدهند. پس افسرده نشوید و حسادت ورزیدن را کنار بگذارید، زیرا شما فقط بخشی از واقعیت را می‌دانید.

گام سوم: روابط بهتری خلق کنید

 

مشاوره شکست عشقی

حتما بخوانید: 10 نوع از زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند

1. از منفی‌ بافی بپرهیزید
افکار منفی را کنار بگذارید. تجارب ناموفق و تلخ گذشته دلیلی بر شکست رابطه‌ دیگر نیست. باید شجاعت شروعی دیگر را به خود تقدیم کنید. شک و تردیدها را کنار بگذارید و در را به‌سوی روابط تازه بگشایید.

2. به خود به چشم قربانی نگاه نکنید
همه‌ی ما روزهای غم و اندوه را تجربه می‌کنیم. شما تنها نیستید، پس بیهوده زانوی غم بغل نکنید و خود را بدبخت‌ترین و تنهاترین موجود روی کره‌ی خاکی نپندارید.

3. به گذشته‌ها بازنگردید
کندوکاوِ رابطه‌ی بلندمدت یا حتی کوتاهی را که داشته‌اید، کنار بگذارید. مدام به‌سراغ تجارب ناخوشایندتان نروید و به خود فرصت شروعی تازه بدهید.

4. بر ترس‌هایتان غلبه کنید
غلبه بر ترس ها مهم است. به‌خاطر ترس از رسیدن به بن‌بست و شکست در رابطه و ترس از دست دادن طرف مقابل، از شروع نترسید و فرصت‌های تازه را از خود دریغ نکنید.

5. جنس آدم‌های رابطه خود را تغییر بدهید
اگر ارتباط شما با افرادی که مشابه آدم‌های قبلی زندگی‌تان هستند، برای شما ره‌آوردی نداشته است، شاید بهتر است تغییراتی ایجاد کنید و با آدم‌هایی تازه و خارج از دایره‌ی همیشگی ارتباطات‌تان آشنا بشوید. برای آشنایی با آدم‌های تازه از تجربه‌های دیگران استفاده کنید.

6. صادق باشید
در شروع هر رابطه‌ای همه دوست دارند، خود را کامل و بی‌نقص نشان بدهند. همه ما نقص‌هایی داریم و گل بی‌خار وجود ندارد. پس، از وانمود کردن به کمال و خوبی پرهیز کنید و خود واقعی‌تان را برای طرف مقابل به‌نمایش بگذارید. اگر دروغ بگویید یا صداقت کافی نداشته باشید، رابطه‌تان به جایی نخواهد رسید.

7. باید بدانید که چه می‌خواهید
اگر اهداف شما در آغاز رابطه مشخص نباشد، خلوص در رفتارتان وجود نخواهد داشت و فرد مقابل را فراری خواهید داد. بدانید که از زندگی و روابط‌تان چه می‌خواهید و فراموش نکنید که کنترل زندگی و سرنوشت‌تان به دست خودتان است؛ نه اقوام، خانواده و دوستان و… .

8. متعهد باشید و به آنچه می‌گویید عمل کنید
اگر مدام قول‌هایی بدهید که به آنها پای‌بندی ندارید، رابطه‌تان را به‌خطر خواهید انداخت. ضمن اینکه صادق نبودن، مثلا در تعریف کردن بی‌مورد از دیگری یا ابراز علاقه‌ی قلابی هم، اصلا ایده خوبی نیست یا اگر هنوز عاشق طرف مقابل‌تان نشده‌اید، نباید به دروغ به او ابراز علاقه کنید.

 

9. احساسات خود را شفاف بگویید

 

روانشناسی شکست عشقی


ابراز احساسات مسئله‌ی مهمی است. اگر چیزی شما را می‌آزارد یا نظر و عقیده‌ای در ذهن دارید، حتما آن را مطرح کنید. نگذارید احساسات در دل و ذهن‌تان مخفی شوند و کار را خراب کنند.

10. نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی محتاط باشید
برای توسعه‌ی ارتباطات خود می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی بهره ببرید، اما اگر هوشمندی لازم برای استفاده از این شبکه‌ها را نداشته باشید به‌دردسر خواهید افتاد.

اگر در شبکه‌های اجتماعی خود عکس‌ها و مطالبی نشر بدهید که دقت لازم در اشتراک آنها صورت نگرفته است، احتمال این وجود دارد که طرف مقابل حس کند شما با دیگران اوقات خوش‌تری دارید و حسادت او تحریک بشود و دعوایی شکل بگیرد.
قبل از اشتراک مطالب مختلف یادتان باشد شاید طرف مقابل احساس کند مضمون مطالب شما توجهی به خانوده و او ندارد. این حس به این صورت در او شکل می‌گیرد که اولویت‌های شما در زندگی متفاوت است و او را دربرنمی‌گیرد.
استفاده‌ی نادرست از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شیرازه‌ی زندگی و روابط را از هم بپاشد؛ پس اگر می‌بینید، این شبکه‌ها به عنصری مخرب در رابطه‌تان بدل شده‌اند، قید آنها را بزنید یا لااقل طرف مقابل را در این شبکه‌ها دنبال نکنید.

منبع : wikihow


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 9:13 عصر     |     () نظر

18 سوالی که در اولین جلسه آشنایی و قرار ملاقات باید از آن شخص بپرسید?

هنگامی که شخصی را مطابق با معیارهای شخصی خودتان سبک و سنگین می‌کنید، نوبت به ملاقات حضوری، گفت‌وگو و آشنایی بیشتر نیز می‌رسد. اولین قرار ملاقات معمولا یکی از موقعیت‌های استرس‌زا در زندگی است. این ملاقات می‌تواند نقطه‌ی شروعی برای رابطه‌ای جدی یا دلیلی برای انصراف از ادامه‌ی راه باشد. ماجراهای قرار اول قابل‌ پیش‌بینی نیستند، معمولا این جریان ملاقات است که مسیر صحبت‌ها و سو?ال و جواب‌ها را تعیین می‌کند، اما بهتر است که خودتان را از قبل آماده کنید. مشاوارن توصیه می‌کنند که قبل از ملاقات، لیستی از سو?ال‌های قابل‌ طرح در قرار اول تهیه کنید.


لیست سو?ال‌هایی که در ادامه‌ خواهید خواند، حاوی بهترین سو?الاتی است که می‌توانید در اولین قرار ملاقات عاشقانه‌ی خود، از طرف مقابل‌تان بپرسید.


1. قرار ملاقات ،مهم‌ترین افراد زندگی شما چه کسانی هستند؟

 

سوالات جلسه آشنایی خواستگاری

حتما بخوانید: راه شروع رابطه عاطفی بعد از شکست عاشقانه سخت


به پاسخی که شخص مقابل به این سو?ال می‌دهد خوب دقت کنید. به‌طور معمول اکثر افراد در مقابل این سو?ال بلافاصله پاسخ می‌دهند «پدر و مادرم» یا «هم‌اتاقی دوران دانشجویی» یا «فرزندانم». پاسخ این سو?ال به شناخت بیشتر طرف مقابل کمک می‌کند؛ از طرف دیگر با این سو?ال شما متوجه می‌شوید که او در برقراری ارتباط صمیمی با دیگران تا چه حد مهارت دارد.


2. قرار ملاقات ،چه چیزهایی شما را خوشحال می‌کنند و می‌خندانند؟


در بیشتر مطالعات انجام‌ شده درمورد ازدواج، شوخ‌ طبع بودن شریک زندگی، معیاری است که اکثر افراد به آن توجه دارند. پیر یا جوان، مرد یا زن، همه‌ی افراد دوست دارند که همسرشان قدرت دلپذیر کردن زندگی را داشته باشد. اطلاع از چیزهایی که همسرتان را شاد می‌کند و به خنده می‌اندازد، در واقع شیوه‌ی نگاه او به زندگی و شخصیت او را به شما نشان می‌دهد.


3. قرار ملاقات ،اهل کجا هستید؟

 

سوالات جلسه آشنایی برای ازدواج


ممکن است که افراد در پاسخ به این سو?ال، محل سکونت فعلی و قبلی‌شان را به شما بگویند. اما تعریف «وطن» و «اهل کجا بودن» با «محل سکونت» و «کجا زندگی کردن» تفاوت دارد. وطن، یعنی جایی که فرد در آنجا متولد شده است، جایی که خانواده‌ی فرد در آن زندگی می‌کنند و بیشتر اتقاقات و ماجراهای تا?ثیرگذار در شخصیت فرد، در آنجا رخ داده است. با این سو?ال متوجه خواهید شد که طرف شما به کدام شهر و منطقه تعلق دارد.


4. آیا قبل از اقدام به کاری جزئیات را مورد بررسی قرار می‌دهید یا به حرف دل‌تان گوش می‌دهید؟

 

سوالات مهم در جلسه اول آشنایی

حتما بخوانید: 7 حرفی که در دعوا با همسر نباید به سر زبان آورد

شاید این سو?ال کمی عجیب باشد، اما با این سو?ال ساده تفاوت‌ها و شباهت‌ها برای شما روشن خواهند شد. برخی افراد قبل از تماشای فیلم، کلی درباره‌‌ی آن تحقیق می‌کنند و نقدها و نظرات مربوط به آن را مطالعه می‌کنند، این درحالی است که گروه دیگر، اتومبیلی را که به‌تازگی وارد بازار شده است، بدون پرس‌و‌جو می‌خرند. بعد از گرفتن پاسخ این سو?ال و دانستن اینکه شخص مقابل از کدام دسته است، می‌توانید اعتراف کنید که برای انتخاب محل دیدارتان چقدر پرس‌وجو کرده‌اید!


5. قرار ملاقات ،آیا رو?یایی در سر دارید؟


همه‌ی ما در مراحل مختلف زندگی، رو?یاهایی در سر داریم که برای تبدیل آنها به واقعیت تلاش می‌کنیم. ممکن است که ارتقاء شغلی، سفر به دور دنیا یا هنرپیشگی، رو?یای شما برای آینده باشند. حتما دوست دارید که بدانید آیا رو?یاهای طرف مقابل با رو?یاهای شما همخوانی دارند یا خیر. به پاسخ او به این سو?ال دقت کنید تا بدانید که رو?یاهایتان مکمل هم و سازگار هستند یا خیر.


6. قرار ملاقات ،تعطیلات خود را چگونه سپری می‌کنید؟

 

سوالات دختر در جلسه خواستگاری


کارهایی که فرد در اوقات بیکاری انجام می‌دهد، چیزهای بسیاری را درمورد شخصیت او به ما می‌گوید. اگر فردی در اوقات بیکاری کار می‌کند به احتمال زیاد به شغلش اعتیاد دارد. اگر برای تیم فوتبال بچه‌ها مربیگری می‌کند، یعنی به ورزش علاقه دارد، کودکان را دوست دارد و از کمک به دیگران لذت می‌برد. اگر با تلویزیون و بازی ویدئویی سرگرم می‌شود احتمالا با یک تنبل مبل‌نشین طرف هستید. این سو?ال مهم است، چرا که اگر رابطه‌تان جدی شود و با هم ازدواج کنید، اوقات بیکاری مشترکی خواهید داشت.


7. در چه محیطی بزرگ شده‌اید و خانواده‌ی شما چطور افرادی هستند؟


کارل مینینگرِ (Karl Menninger) روان‌شناس، معتققد است که یکی از معیارهای مهم در سلامت روحی یک فرد بزرگسال، این است که وی دوران کودکی شاد و بدون تنشی را پشت سر گذاشته باشد. البته این بدان معنا نیست که شما دور فردی که کودکی سختی داشته است خط قرمز بکشید. اما باید مطمئن شوید که فرد تلاش می‌کند تا الگوهای ناسالم و اثرات مخرب دوران کودکی را، در صورت وجود، اصلاح کند.


8. قرار ملاقات ،برای چه کاری اشتیاق فراوان دارید؟

 

سوالات پسر از دختر در خواستگاری

حتما بخوانید: راه هایی که روابط عاشقانه شما را بهبود می بخشد و محکم می شود

این سو?الی مهم درباره‌ی هویت شخص است. اگر در پاسخ این سو?ال بشنوید که ‌«به کار خاصی علاقه ندارم»، باید چراغ هشداری در ذهن شما روشن شود که طرف مقابل‌تان شور و اشتیاقی ندارد. اما جواب‌هایی از قبیل «مسافرت»، «کوهنوردی با بچه‌ها» یا «عبادت»، می‌توانند دیدگاهی کلی درمورد ارزش‌های طرف مقابل به شما بدهند. در ادامه‌ی این سو?ال از او بپرسید که چرا به این کارها و فعالیت‌ها علاقه دارد.


9. جالب‌ترین شغلی که داشته‌اید، چه شغلی است؟


مهم نیست که موقعیت شغلی او چیست، در هر صورت و به احتمال زیاد، او یک تجربه‌ی شغلی جذاب یا حتی غیرمعمول برای تعریف کردن خواهد داشت. شما هم درباره‌ی تجربه‌های شغلی عجیب و جذاب خود با او صحبت کنید. با این سو?ال مهارت خاطره‌گویی او را هم محک می‌زنید.


10. آیا جایی هست که به آن علاقه داشته باشید و مدام به آنجا بروید؟

 

سوالاتی که پسر از دختر در هنگام خواستگاری باید پرسید


همه‌ی ما مکان‌هایی داریم که با بودن در آنها احساس آرامش می‌کنیم، کافی‌شاپ‌، پارک، کوه یا جنگل. پاسخ این سو?ال به شما کمک می‌کند تا هرچه بیشتر سلایق و علاقه‌مندی‌های طرف مقابل‌تان را بشناسید.


11. نوشیدنی مورد علاقه‌ و همیشگی شما چیست؟


این سو?ال را بعد از احوال‌پرسی و معرفی اولیه بپرسید. هرچند که پاسخ این سو?ال چندان طولانی نیست، اما شخصیت طرف مقابل را به شما معرفی می‌کند. آیا او همیشه یک نوع نوشیدنی سفارش می‌دهد؟ آیا او به قهوه و کافئین اعتیاد دارد؟ شما می‌توانید با صحبت بیشتر درمورد این موضوع، کمی جو را صمیمی‌تر کنید.


12. بهترین غذایی که خورده‌اید، چه بوده است؟


به جای پرسیدن سو?ال کلیشه‌ایِ «غذای مورد علاقه‌ی شما چیست؟»، بپرسید «بهترین غذایی که خورده‌اید، چه بوده؟». طرف مقابل در پاسخ به این سو?ال، به گفتن نام یک غذا اکتفا نمی‌کند و خاطره‌ای جالب درباره‌ی سفر یا غذا برای شما تعریف خواهد کرد.


13. دوست دارید در دنیای کدام‌ یک از فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اید زندگی کنید؟

 

سوالات اولین جلسه آشنایی برای ازدواج

حتما بخوانید: چند کار زنان که برای مردان بسیار جذابیت دارد

بد نیست که کمی خودمانی‌تر و راحت‌تر باشید، از او بپرسید که دوست داشت الان در کدام دنیای خیالی بود.


14. دوست دارید قبل از مرگ چه کارهایی را انجام داده باشید؟


با این سو?ال فرصتی مناسب برای طرف مقابل ایجاد می‌کنید تا بتواند درمورد رو?یاها و علاقه‌مندی‌های خود با شما صحبت کند. او در پاسخ می‌تواند از مکان‌هایی که دوست دارد به آنها سفر کند، اهداف شغلی، فعالیت‌های هیجان‌انگیزِ موردعلاقه‌اش و همچنین اهداف شخصی خود با شما صحبت کند. شاید هم پاسخ‌های خنده‌داری مثل «بالاخره یک روز خوردن حلزون را امتحان خواهم کرد!» بشنوید.


15. برای تهیه‌ی قورمه‌ سبزی خوب چه چیزهایی لازم دارید؟


این مورد هم جنبه‌‌ی شوخی دارد و هم به شما کمک می‌کند تا با سلایق غذایی و میزان علاقه‌ی او به آشپزی آشنا شوید. همچنین با ادامه‌ی بحث متوجه خواهید شد که ذائقه‌ی غذایی شما دونفر تا چه حد به هم شبیه است.


16. ارزشمندترین دارایی شما چیست؟

 

جلسه اول آشنایی با دختر


این سو?ال، ارزش‌ها، اولویت‌ها و علاقه‌مندی‌های شخص را برای شما آشکار می‌کند. ممکن است که یک عکس، یک اتومبیل قدیمی یا یک شی? یادگاری را به عنوان ارزشمندترین دارایی خود بداند. شاید او قادر نباشد که بلافاصله به این سو?ال پاسخ دهد، بهتر است که زیاد روی گرفتن پاسخ این سو?ال پا فشاری نکنید و اجازه دهید تا او در ادامه‌ی دیدارتان در این مورد با شما صحبت کند.


17. قرار ملاقات ،جذاب‌ترین شخصیتی که می‌شناسید کیست؟

 

سوالات جلسه اول خواستگاری دکتر فرهنگ


با این سو?ال، افرادی را که در زندگی او حضور دارند بیشتر می‌شناسید. دانستن این موضوع که چه معیارهایی در نظر او به معنی جذاب بودن است؟ یا او با افراد مهم زندگی خود چه تعاملی دارد؟ و اینکه فرد مقابل چه چیزهایی را در شخصیت یک نفر تحسین می‌کند، قدم مهمی در شناخت شما از او به حساب می‌آید.


18. سخت‌ترین کاری که تا به حال انجام داده‌اید چه بوده است؟ وحشتناک‌ترین کاری که انجام داده‌اید چه بوده است؟

 

سوالات مهم در جلسه اول آشنایی

حتما بخوانید: مشکلات زناشویی را با چند روش زوج درمانی پایان دهید

این سو?ال را بپرسید تا متوجه شوید که او چه مشکلات و موانعی را در زندگی به عنوان «سخت‌ترین» می‌بیند و چگونه از پس مشکلات و بحران‌ها برمی‌آید. حتی اگر پاسخ او از نظر شما خنده‌دار بود، باز هم قدرت او را در مواجهه با سختی‌ها تحسین کنید.

بعد از مطالعه‌ی سو?الات بالا، چند دستورالعمل کلی را برای قرار ملاقات اول در نظر بگیرید:

بیشتر شنونده باشید، یا دست کم متکلم‌وحده نباشید
برخی افراد تصور می‌کنند که داشتن فن بیان قوی و زیاد صحبت کردن به معنای مهارت بالا در برقراری ارتباط با دیگران است. اما فن بیان تنها یک بخش از مهارت برقراری ارتباط است که به‌تنهایی کافی و مهم نیست. بهترین ارتباط، ارتباطی است که در آن هر دو طرف درگیر ارتباط شوند. ارتباط کلامی مثل بازی تنیس است که در آن هر دوطرف باید به توپ ضربه بزنند و توپ را به زمین طرف مقابل بفرستند. پس بهتر است که علاوه‌بر گوینده‌ی خوب، شنونده‌ی خوبی هم باشید و به طرف مقابل‌تان فرصت صحبت بدهید.

آرام جلو بروید و برای شناخت طرف مقابل عجله نکنید
شناختن یک فرد جدید مثل پوست کندن پیاز است، یعنی باید لایه لایه و مرحله به مرحله جلو بروید. آرام به پیش بروید و برای شناخت فرد عجله نکنید. از پرسیدن سو?ال‌های خیلی شخصی و احساسی، به‌ویژه در قرارهای اول پرهیز کنید، چرا که درغیراین‌صورت طرف مقابل احساس ناراحتی خواهد کرد. اگر رابطه‌تان جدی شود، فرصت زیادی برای صحبت درمورد مسائل شخصی‌تر خواهید داشت.

احساس‌تان را تحت کنترل بگیرید و در ابراز احساسات زیاده‌روی نکنید
درحالی که برخی در ابراز احساسات خود ضعیف هستند، عده‌ی دیگر به اصطلاح از آن طرف بام می‌افتند. این افراد قرار اول را فرصتی برای تخلیه‌ی عاطفی و احساسی می‌دانند. ابراز یک‌باره‌ی حجم زیادی از احساسات، به‌خصوص در جلسات اول آشنایی ذهنیت نامناسبی را درباره‌ی شما برای طرف مقابل ایجاد می‌کند. در واقعیت، ابراز احساسات افراطی نشانه‌ی مشکلات روحی است.


منبع : eharmony
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 9:9 عصر     |     () نظر

تغییرات روانی و جسمی مانند افزایش وزن یا کاهش وزن، بی خوابی و درد مزمن می‌انجامد

9 نوع مختلف افسردگی  که راه درمان آن را باید بدانید?

همه‌ی ما گاهی به هزارویک دلیل زانوی غم بغل می‌کنیم و دست‌ودل‌مان به هیچ کاری نمی‌رود. اما آیا همین که ناراحت باشیم، به این معنی است که دچار افسردگی هستیم؟ افسردگی افزون بر علائم روانی مانند ناامیدی، روی جسم‌ هم اثر می‌کند؛ اما در همه‌ی افراد با علائم دقیقا یکسانی پدیدار نمی‌شود. همچنین، افسردگی فقط یک نوع نیست و به شکل‌هایی گوناگون بروز می‌کند. در این مقاله شما را با انواع افسردگی، علائم و درمان آنها آشنا خواهیم کرد.


آیا افسردگی همان غمگین بودن است؟

 

 


همه‌ی ما گاهی دل‌مان می‌گیرد؛ اما افسردگی فرق می‌کند. افسردگی نوعی اختلال خُلقیِ جدی همراه با علائمی شدید است که روی احساسات، افکار و زندگی روزانه‌مان اثر می‌گذارند. این علائم ضمن برانگیختن احساس مداوم غم، ما را نسبت به فعالیت‌هایی که پیش‌تر برای‌مان لذت‌بخش بودند، بی‌‌‌میل می‌کنند . افسردگی در قالب انواعی گوناگون، ازجمله افسردگی ماژور، افسردگی آتیپیک و دیستایمیا بروز می‌کند. درادامه درباره‌ی هریک از انواع افسردگیبیشتر توضیح خواهیم داد.

افسردگی به انواع تغییرات روانی و جسمی مانند افزایش وزن یا کاهش وزن، بی خوابی و درد مزمن می‌انجامد. مبتلایان به افسردگی در مدیریت امور روزمره‌ی زندگی‌شان مشکل پیدا می‌کنند و نسبت به هر چیزی حتی رابطه‌ی جنسی بی‌میل می‌شوند. افسردگی همچنین با احساس عمیق گناه و ناامیدی همراه است. شدت علائم نیز ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشد. برخی افراد فقط هرازچندگاهی علائم افسردگی به سراغ‌شان می‌آید؛ اما برخی‌ دیگر پیوسته به این وضعیت دچارند و گویی غم‌وغصه‌شان پایانی ندارد.

با همه‌ی اینها، افسردگی بیماری درمان‌پذیری است و می‌توانید امیدوار باشید که با مصرف دارو و مشاوره درمانی به زندگی عادی بازگردید. برای درمانافسردگی باید به روان‌پزشک یا روان‌شناس مراجعه کنید تا نخست نوع افسردگی‌تان شناسایی شود و سپس بسته به نوع و شدت علائم‌، شاید به دارو درمانی، مشاوره درمانی یا ترکیب هر دو نیاز داشته باشید.

اگر مایلید که درباره‌ی انواع افسردگی بیشتر بدانید، اطلاعات زیر به دردتان می‌خورد. اما باز هم تأکید می‌کنیم که تشخیص نوع افسردگی نیازمند مراجعه به پزشک است و مصرف خودسرانه‌ی داروهای ضدافسردگی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.


1. افسردگی ماژور

 

 


افسردگی ماژور شایع‌ترین نوع افسردگی است. علائم افسردگی ماژور عبارت‌اند از:

احساس شدید غم، ناامیدی و بی‌لذتی (ناتوانی در لذت‌بردن از فعالیت‌هایی که عموما لذت‌بخش‌اند)؛
کمبود انرژی؛
تحریک‌پذیری؛
عدم تمرکز؛
تغییر عادات خواب و تغذیه؛
احساس گناه؛
افکار مرگ یا خودکشی.
برای تشخیص افسردگی ماژور، علائم مزبور باید بیش از دو هفته طول بکشند. در برخی موارد، شاید اپیزود افسردگی ماژور فقط یک بار برای فرد اتفاق بیفتد (اپیزود در اصطلاح پزشکی به‌معنای رویداد مهمی است که در جریان و در ارتباط با مجموعه‌ رویدادهای بزرگ‌تری اتفاق می‌افتد)؛ اما درکل، این نوعافسردگی اغلب در طول زندگی فرد تکرار می‌شود. به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، به‌طور معمول، بهترین راه درمان افسردگی ماژور، مصرف داروهای ضدافسردگی است و صحبت درمانی هم می‌تواند مؤثر باشد. خبر خوب اینکه درصد زیادی از مبتلایان به افسردگی ماژور به درمان واکنش مثبت نشان می‌دهند.


2. افسردگی دیستایمیا

 

 


دیستایمیا یا اختلال افسردگی مداوم نوعی افسردگی بلندمدت است که البته به‌شدتِ افسردگی ماژور نیست. این نوع افسردگی موجب بروز دوره‌های بلندمدتِ اُفت خُلقی می‌شود و شاید حتی یک سال یا بیشتر هم طول بکشد. به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، «فرد مبتلا می‌تواند عملکرد کافی داشته باشد، اما نه بهینه.» علائم دیستایمیا عبارت‌اند از:

احساس غم؛
مشکل در تمرکز؛
خستگی؛
تغییر عادات خواب و اشتها.
این نوع افسردگی معمولا به صحبت درمانی بهتر از دارو درمانی جواب می‌دهد. البته برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ترکیب صحبت درمانی با دارو درمانی می‌تواند بهبود چشمگیری ایجاد کند. همچنین گفتنی است که مبتلایان به دیستایمیا مستعدِ ابتلا به اپیزودهای افسردگی ماژور یا بالینی نیز هستند.


3. افسردگی پس از زایمان


افسردگی پس از زایمان، یکی از انواع افسردگی شایع در میان مادران است. بسیاری از زنان پس از زایمان احساس غم و ناراحتی می‌کنند؛ اما این حالت در برخی‌ تازه‌‌مادران به‌قدری جدی است که به‌عنوان افسردگی شناخته ‌می‌شود. علائم افسردگی پس از زایمان عبارت‌اند از:

احساس شدید غم و اضطراب؛
احساس خستگی زیاد؛
احساس تنهایی؛
ناامیدی؛
افکار خودکشی؛
ترس از آسیب‌رساندن به کودک؛
احساس شکست در برقراری ارتباط با کودک.
این نوع افسردگی شاید چند هفته تا چند ماه پس از زایمان بروز کند. به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، «این نوع افسردگی در همان یک سالِ پس از زایمان اتفاق می‌افتد و به مراقبت پزشکی فوری و حرفه‌ای نیاز دارد» که آن هم احتمالا ترکیبی از دارو درمانی و صحبت‌ درمانی خواهد بود.


4. افسردگی اختلال عاطفی فصلی

 

 


آیا زمستان‌ها دل‌تان خواب زمستانی می‌خواهد و هیچ علاقه‌ای به تجربه‌ی روزهای سرد زمستان ندارید؟ آیا زمستان‌ها چاق و دل‌مرده می‌شوید و انزوا را ترجیح می‌دهید؟ پس شاید جزو آن‌دسته افرادی باشید که اختلال عاطفی فصلی دارند. مبتلایان به این نوع افسردگی معمولا در زمستان‌ها حالتافسردگی پیدا می‌کنند و به علائمی ازجمله اضطراب، افزایش تحریک‌پذیری، خستگی در طول روز و افزایش وزن دچار می‌شوند.

این نوع افسردگی معمولا زمستان‌ها بروز می‌کند و علت آن هم بیشتر به کمبود آفتاب و نور طبیعی برمی‌گردد. به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، «هنوز معلوم نیست که چرا برخی افراد به کاهش نور حساس‌ترند. اما علائم این نوع افسردگی معمولا خفیف‌اند و البته در مواردی هم ممکن است شدید باشند.» افسردگی‌ فصلی اغلب در اوایل زمستان آغاز می‌شود و هنگام بهار رو به بهبودی می‌رود. این نوع افسردگی خوشبختانه با نور درمانی یا درمان با نورهای مصنوعی درمان‌پذیر است.


5. افسردگی آتیپیک


افسردگی آتیپیک یا غیرمعمول برخلاف نامش غیرمعمول نیست؛ بلکه اتفاقا یکی از انواع افسردگی بسیار شایع است؛ اما به‌باورِ برخی کارشناسان، کمتر از شیوع واقعی آن مورد تشخیص و درمان قرار می‌گیرد. به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، «این نوع افسردگی به‌اندازه‌ی افسردگی ماژور شناخته‌شده نیست.» ازجمله شایع‌ترین علائم افسردگی آتیپیک می‌توان به احساس سنگینی در دست‌ها و پاها اشاره کرد؛ احساسی مانند فلجی. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که برای تشخیص این نوع افسردگی علائمی همچون خوابِ بیش‌ازحد و اختلال پرخوری، از مهم‌ترین علائم هشداردهنده به‌‌شمار می‌روند.

مبتلایان به این نوع افسردگی شاید افزایش وزن و تحریک‌پذیری هم پیدا کنند و در روابط‌شان دچار مشکل شوند. سایر علائم افسردگی آتیپیک عبارت‌اند از اُفت واکنش‌های خُلقی (ناتوانی در بهره‌مندی از حالِ خوب به‌هنگام رویدادهای مثبت) و حساسیت شدید نسبت به عدم‌ پذیرش بین‌فردی طبق الگویی بلندمدت. برخی پژوهش‌ها هم حکایت از آن دارند که صحبت درمانی در درمان این نوع افسردگی تأثیر زیادی دارد.


6. افسردگی سایکوتیک

 

 


سایکوسیس یا روان‌پریشی وضعیتی روانی است که موجب بروز افکار یا رفتار درهم‌وبرهم، باورهای نادرست (هذیان) و دیدن یا شنیدن چیزهای غیرواقعی (توهم) می‌شود. روان‌پریشی معمولا با افسردگی ارتباطی ندارد؛ اما پژوهش‌ها گواه آن است که اپیزودهای بسیار شدید در برخی مبتلایان به افسردگی، به بروز علائم روان پریشی منجر می‌شوند.

به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، «مبتلایان به افسردگی سایکوتیک یا روان‌پریش‌گونه، حالت کاتاتونیک (حالتی از بهت و ناپاسخ‌گویی) پیدا می‌کنند؛ حرف نمی‌زنند و از تخت‌شان پایین نمی‌آیند.» برای درمان این نوع افسردگی شاید به ترکیبی از داروهای ضدافسردگی و داروهای ضدروان‌پریشی نیاز باشد. براساس برخی پژوهش‌ها، بهتر است که درمان ابتدا فقط با داروی ضدافسردگی آغاز شود و سپس درصورت نیاز، داروی ضدروان‌پریشی نیز اضافه شود. اما برخی پژوهش‌ها هم نشان داده‌‌اند که برای درمان این نوع جدیِ افسردگی، مصرف هم‌زمانِ داروهای ضدافسردگی و ضدروان‌پریشی در مقایسه با مصرف تکی داروها بهتر جواب می‌دهد.


7. افسردگی اختلال دوقطبی

 

 


اختلال دوقطبی، یکی از مهم‌ترین انواع افسردگی است. بالا و پایین‌های شدید خُلقی شاید نشانه‌ی اختلال دوقطبی باشند. اختلال دوقطبی نوعیافسردگی است که درگذشته، اختلال افسردگیِ شیدایی نام داشت. دلیلش هم این بود که علائم این نوع افسردگی می‌تواند بین شیدایی و افسردگیمتغیر باشد. علائم شیدایی عبارت‌اند از:

انرژی زیاد؛
هیجانات بالا؛
هجوم تند و پشت‌سرهم افکار؛
ضعف در قضاوت.
به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، «علائم اختلال دوقطبی ممکن است در طول سال، چند بار یا بیشتر بین افسردگی و شیدایی در گردش باشند.» دکتر هالاریس هشدار می‌دهد که این نوع افسردگی با خطر بالای خودکشی همراه است. اختلال دوقطبی خود شامل 4 زیرمجموعه‌ی اصلی است:

دوقطبی نوع 1 (فرد حداقل یک اپیزود شیدایی را تجربه می‌کند)؛
دوقطبی نوع 2 (اپیزودهای شیدایی خفیف‌تر و همراه با افسردگی‌اند)؛
اختلال خُلق ادواری (سیکلوتایمیک)؛
سایر انواع خاص دوقطبی و اختلالات مرتبط.
مبتلایان به این نوع افسردگی معمولا با داروهایی به‌نام تثبیت‌ کننده‌های خُلقی درمان می‌شوند.


8. افسردگی اختلال ملال پیش قاعدگی

 

 


اختلال ملال پیش قاعدگی، نوعی افسردگی است که زنان را درطول نیمه‌ی دومِ چرخه‌ی قاعدگی‌شان گیر می‌اندازد. این اختلال با علائمی همچون افسردگی، اضطراب و نوسانات خُلقی همراه است. برخلاف سندرم پیش از قاعدگی که شیوع بالاتر و علائم خفیف‌تری دارد، اختلال ملال پیش قاعدگی شمار کمتری را مبتلا می‌کند و علائمش هم شدیدترند. به‌گفته‌ی دکتر هالاریس، «این نوع افسردگی می‌تواند به‌قدری شدید باشد که هنگام فعال‌بودن علائم، روی ارتباطات و توانایی عملکرد طبیعی فرد تأثیر بگذارد.» برای درمان این نوع افسردگی معمولا ترکیبی از دارو درمانی، صحبت درمانی و تغذیه درمانی تجویز می‌شود.


9. افسردگی موقعیتی

 

 


افسردگی موقعیتی یا اختلال سازگاری، یکی دیگر از شایع‌ترین انواع افسردگی است که تقریبا هر فردی را در طول زندگی مبتلا می‌کند. این نوع افسردگیبر اثر وقوع حادثه‌ای استرس‌زا که با دگرگونی در شیوه‌ی زندگی فرد همراه است،‌ بروز می‌کند. این حادثه، ممکن است ازدست‌دادن شغل، درگذشت عزیزان، طلاق، جدایی و دیگر رویدادهای اثرگذار در زندگی فرد باشد. افسردگی موقعیتی حتی از افسردگی ماژور هم شایع‌ترست؛ اما به‌ندرت به دارو درمانی نیاز دارد. ولی این سخن به آن معنا نیست که این نوع افسردگی کم‌اهمیت است و می‌توان به‌سادگی از کنارش گذشت. این نوع افسردگی با علائمی ازجمله احساس شدید غم، نگرانی و خشم همراه است و چنانچه علائمش از بین نروند، ممکن است به علائم هشداردهنده‌ی افسردگی ماژور تبدیل شوند.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 9:4 عصر     |     () نظر

باشد. فراموش نکنید، انتخاب مشاور زوج درمانی و روش درمانی مناسب اهمیت فراوانی دارد

مشکلات زناشویی را با چند روش زوج درمانی پایان دهید

 

تصمیم به کمک‌ گرفتن از مشاور زوج درمانی، گام بزرگی است. این کار به معنی این است که بپذیرید مشکلی در رابطه‌ عاطفی شما وجود دارد؛ مسئله‌ای که پذیرش آن آسان نیست و به شجاعت نیاز دارد! اگر تجربه‌ی مراجعه به مشاور را نداشته‌اید، ممکن است زوج درمانی برای‌تان کمی گیج‌کننده باشد. فراموش نکنید، انتخاب مشاور زوج درمانی و روش درمانی مناسب اهمیت فراوانی دارد. در این مقاله شما را با 10 مشکل زناشویی آشنا خواهیم کرد کهزوج درمانی به رفع آن‌ها کمک می‌کند.


1. وقتی اعتمادتان را به یکدیگر از دست داده‌اید

 

زوج درمانی هیجان مدار


ازبین‌رفتن اعتماد بین زوج‌ها، یکی از دلایل رایج مراجعه به مشاور زوج درمانی است. فرقی نمی‌کند خیانت جنسی، بی‌وفایی احساسی، دروغ‌های دنباله‌دار یا فریب‌کاری مالی باشد؛ بازسازی بنیان اعتماد ازدست‌رفته کار ساده‌ای نیست. خلق فضایی برای گفتگو که در آن هر دو طرف، آزادانه از خواسته‌ها و آسیب‌هایشان بگویند، به ترمیم این شکاف کمک می‌کند.


2. وقتی بحث‌ و جدل روز‌ به‌ روز بیشتر می‌شود


آیا احساس می‌کنید زندگی روزمره‌تان حول بحث‌وجدل درباره‌ی مسائل مختلف می‌گذرد؟ این جدل‌ها ممکن است بحث‌های جزئی یا دادوفریادهایی پرسروصدا باشند؛ اما اگر روند افزایشی دارند، یعنی یک جای کار می‌لنگد. شاید دلیل بحث‌ها مشکل شخصی یکی از دو طرف باشد، اما به‌هرحال می‌تواند منجر به بحث‌وجدل‌های ادامه‌دار شود. درسوی دیگر ممکن است دلیل این برخوردها، مسائلی جدی باشد که به آنها بی‌توجه بوده‌اید و پرداختن به آنها را پشت گوش انداخته‌اید.


3. وقتی به‌ سختی باهم ارتباط برقرار می‌کنید

 

زوج درمانی چیست


آیا احساس می‌کنید طرف مقابل شما را نمی‌فهمد یا همیشه به شما ‌بی‌توجهی می‌کند؟ شاید مشکل جدل‌های آشکار نباشد. گاهی با خود فکر می‌کنید و می‌بینید از حال‌وهوای احساسی شریک زندگی‌تان هیچ نمی‌دانید و او برای‌تان فرقی با یک غریبه ندارد! بیشتر وقت‌ها یکی از آثار مثبت مشهود زوج درمانی، افزایش برقراری ارتباط و بهبود کیفیت رابطه‌تان است. مشاوری باتجربه به شما کمک می‌کند تا بتوانید با یکدیکر ارتباط برقرار کنید، به یکدیگر گوش کنید و یکدیگر را بهتر و بیشتر بفهمید.


4. وقتی احساس می‌کنید مشکلی وجود دارد، اما نمی‌دانید چرا یا چیست؟

مانند مشاوره‌‌ی شخصی، زوج درمانی نه‌ تنها به رفع مشکلات کمک می‌کند، بلکه گاهی به شناسایی آنها منجر می‌شود. برای مثال ممکن است حس کنید برخی چیزها در ازدواج‌تان مانند گذشته نیست، اما نمی‌توانید به‌طور دقیق بگویید چه چیزهایی! شاید احساس می‌کنید مانند سابق با همسرتان راحت نیستید یا باگذر زمان حس ناخوشایندی نسبت به او پیدا کرده‌اید، اما نمی‌دانید چرا. بیشتر وقت‌ها نشانه‌های زودهنگامی وجود دارند که به شما می‌گویند تعامل شما دو نفر دارد به بده‌وبستانی ناسالم و ناکارآمد تبدیل می‌شود. اما شاید شما متوجه این نشانه‌ها نشوید! این به معنی این نیست که یکی از دو طرف مقصر است؛ بلکه ممکن است لازم باشد رابطه‌تان را کمی اصلاح کنید؛ جلسه‌ی زوج درمانی مکان مناسبی برای آغاز این روند است.

5. وقتی می‌خواهید موضوعی را به همسرتان بگویید، اما نمی‌توانید

 

زوج درمانی شناختی رفتاری


گاهی اثرگذاری زوج درمانی در همان جلسه‌ی مشاوره آغاز می‌شود؛ اینجا مکانی امن و حمایت‌گر است که کمک‌تان می‌کند از موضوعاتی صحبت کنید که در موقعیت‌های دیگر سخن گفتن از آنها برای‌تان دشوار است. مشاور باتجربه با حضور گرم و حمایت‌گرش به شما کمک می‌کند تا بر ترس‌تان از درمیان گذاشتن برخی موضوعات با همسرتان، غلبه کنید.


6. وقتی یک یا هیچ‌ یک از دو طرف نمی‌توانند بحثی سازنده داشته باشند


بر مبنای پژوهش‌های «جان گاتمن» (John Gottman) در زمینه‌ی پایداری ازدواج و شاخص‌های پیش‌بینی طلاق، چگونگی مدیریت بحث‌ها توسط زوج‌ها نشان‌دهنده‌ی این است که رابطه‌شان پایدار خواهد ماند یا نه. ممکن است قهر کنید، فریاد بزنید، تلافی کنید یا به پرخاشگری بی‌اثر روی بیاورید. رفتارهای ناکارآمد و آسیب‌رسان در هنگام بحث‌وجدل، یکی دو تا نیستند. اغلب هم این رفتارها باعث بدترشدن وضعیت می‌شوند. 


7. وقتی بحرانی را پشت سر گذاشته‌اید که بر رابطه‌تان تأثیر گذاشته است

 

زوج درمانی گاتمن


گاهی مسئله، بحرانی که پشت سر گذاشته‌اید نیست؛ بلکه تأثیری است که آن بحران بر رابطه‌تان به‌جا گذاشته است. برای مثال بسیار پیش‌ می‌آید که زوج‌ها با ازدست‌دادن فرزندشان، از یکدیگر جدا می‌شوند. بیکاری بلندمدت یکی از دو طرف، دوره‌ی بیماری طولانی‌مدت یا آشفتگی خانواده‌ی یکی از آن از دیگر بحران‌هایی هستند که ممکن است، باعث فاصله‌گرفتن زوج‌ها از یکدیگر ‌شوند. شاید در میانه‌ی چنین بحران‌هایی، کمتر به زوج درمانی فکر کنید؛ هرچه باشد به‌اندازه‌ی کافی درگیر مشکلات هستید. اما تلاش برای تقویت رابطه‌تان نه‌تنها به حفظ پیوند ازدواج‌تان کمک می‌کند، بلکه شما را برای مقابله با بحران‌های آینده قوی‌تر می‌کند.


8. وقتی احساس می‌کنید در چرخه‌ای ناخوشایند گیر افتاده‌اید

 

 


زوج‌ها در زندگی روزمره‌شان الگوهای متعددی را در پیش می‌گیرند. از زمان و چگونگی صرف غذا و خوابیدن (کیفیت نامناسب خواب در مشکلات زناشویی مؤثر است) گرفته تا زمانی که باهم یا جدا از هم سپری می‌کنند، چگونگی مدیریت کارهای خانه و تعامل آنها با خانواده‌های یکدیگر، همگی در کیفیت رابطه‌ی زوج‌ها نقش دارند. الگوی ناخوشایند ممکن است عادتی ساده باشد؛ مانند همسری که پیوسته از مشکلات کاری‌اش می‌نالد و درمقابل هیچ‌وقت پای صحبت‌های طرف مقابل نمی‌نشیند یا دست‌کم گوش شنوایی برای آن ندارد. شاید هم کمی عمیق‌تر باشد، مانند تقسیم ناعادلانه‌ی کارهای خانه برای مدتی طولانی. هرچه طول عمر این الگوها بیشتر شود، برای تغییر آنها به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت، پس سریع‌تر اقدام کنید.


9. وقتی صمیمیت احساسی ازبین‌رفته یا بسیار ناچیز است

 

زوج درمانی هیجان محور


عجیب نیست اگر پس از 10 سال زندگی مشترک، احساس کنید عشق‌تان مانند سابق آتشین نیست. این مسئله معمولا به‌دلیل این است که زندگی روزمره و درگیری‌های آن باعث می‌شوند، برقراری ارتباط در پس‌زمینه قرار بگیرد. گاهی با خودآگاهی، تغییر اولویت‌ها و صرف وقت و انرژی برای رابطه‌تان، مسئله به‌ سادگی حل می‌شود. اما گاهی وقت‌ها مسئله جدی‌تر است. وقتی دو طرف برای مدت طولانی راه‌شان را از هم جدا کرده‌اند، عادت‌های جدید و گاهی ناهمخوان با طرف دیگر پیدا کرده‌اند یا مدت‌هاست که نیازهایشان را جای دیگری تأمین می‌کنند، بازیابی صمیمت گذشته به تلاش خیلی بیشتری نیاز دارد.


10. وقتی رابطه‌ی جنسی به مشکل تبدیل شده است

 

زوج درمانی رفتاری


مسائل مربوط به رابطه‌ی جنسی می‌توانند دلیل بروز مشکل در رابطه باشند، همچنین ممکن است نشانه‌ی وجود مشکل باشند. گاهی تغییر کاملا آشکار است؛ رابطه‌ مکرر کاهش می‌یابد و تقریبا به هیچ می‌رسد. این امر تأثیر نامطلوبی بر رابطه‌ی دو طرف دارد. درسوی دیگر ممکن است تغییر، تدریجی باشد؛ ممکن است درعین حفظ رابطه‌ی جنسی دیگر از آن لذت نمی‌برید و طرف مقابل ارضایتان نمی‌کند. گاهی مسئله بغرنج‌تر است، مانند زمانی‌که یکی از طرفین نارضایتی‌اش را اعلام می‌کند، پیوسته ازسوی طرف مقابل رد می‌شود یا هنگامی‌که از رابطه‌ی جنسی به‌عنوان ابزار چانه‌زنی استفاده می‌شود. فکر نکنید که لزوما به آخر خط رسیده‌اید؛ مشاوری حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

 


منبع : psychologytoday


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 8:58 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >