سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یارى خدا آن اندازه رسد که به کار دارى . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

با زبان بدن زنان با اعتماد به نفس آشنا می‌کنیم.

10 راه زبان بدن که زنان را بیشتر قدرتمند کند

زبان بدن زن

در قرارهای آشنایی، دنیای کسب‌ و کار و در موقعیت‌های اجتماعی، زنان باید نشان بدهند که به اندازه‌ی کافی اعتماد به‌ نفس‌ دارند. زبان بدن ابزار خوبی برای نمایش قدرت و اختیار است.

زنان در به‌ کارگیری زبان بدن باید برخی بایدها و نبایدها را رعایت کنند. در این مطلب، شما را با زبان بدن زنان با اعتماد به نفس آشنا می‌کنیم.


نبایدها
1. زبان بدن زنان ، سرجنبانک نباشید

 

زبان بدن چشم

یکی از اشتباه‌های رایج زن‌ها تکان‌دادن بیش‌ازاندازه‌ی سر به‌نشانه‌ی توجه و تأیید طرف مقابل در مکالمات است. از دید شخصی خارج از بحث، این‌کار شما را کمی شبیه عروسک‌های سرجنبانک می‌کند! البته تکان‌ دادن سر اهمیت زیادی دارد و نبود آن ممکن است نشانه‌ی بی‌توجهی به طرف مقابل باشد. همچنین تأیید با سر می‌تواند نشانه‌ی دوستی و صمیمیت باشد اما ممکن است این پیام را منتقل کند که می‌شود شما را به‌سادگی قانع کرد. تکان‌دادن سر به نشانه‌ی تأیید نباید وضعیت پیش‌ فرض‌تان باشد، تنها هنگامی به‌ راستی با کسی موافقید با تکانِ سر آن را نشان بدهید.


2. زبان بدن زنان ،لبخندتان ساختگی نباشد

 

زبان بدن چیست

دخترها در سن نوجوانی یاد می‌گیرند برای اینکه مورد‌پسند باشند، «لبخند بزنند و سر تکان دهند»، اما لبخند ساختگی نه‌ تنها نشانه‌ی ضعف بلکه نشانه‌ی دورویی است. پس به‌جای لبخندی

ماسیده روی صورت، مرواریدهای خوشگل‌تان را فقط در رویارویی نخست یا هنگامی‌که واقعا نکته‌ای خوشایند نظرتان را جلب می‌کند، نمایان کنید. این‌گونه لبخند‌تان به دل می‌نشیند.


3. زبان بدن زنان ،از بالای عینک به دیگران خیره نشوید

 

زبان بدن دروغگو


شاید در اطراف‌تان کسانی را دیده باشید که از بالای عینک‌شان به دیگران خیره می‌شوند. این‌کار پیام خودبرتربینی و کوچک‌شمردن را به دیگران منتقل می‌کند. پس اگر عینک می‌زنید،

این‌گونه به دیگران نگاه نکنید چون شما را دور از دسترس و افاده‌ای جلوه می‌دهد.


4. زبان بدن زنان ،با لباس‌ها و زیور‌آلات‌تان ور نروید

 

زبان بدن انسان


زن‌ها وقتی عصبی هستند با موها یا جواهرآلات‌شان بازی می‌کنند یا با لباس‌هایشان وَر می‌روند. این‌ کار نشانه‌ی اعتماد‌ به نفس پایین است. شاید در موقعیت‌های غیررسمی بازی با

موهایتان کار مقبولی باشد اما در موقعیت‌های کاری و قرارهای حرفه‌ای از این‌ کار اجتناب کنید زیرا هیچ نشانی از توانمندی حرفه‌ای به همراه ندارد.

5. زبان بدن زنان ،به حالت دست‌تان دقت کنید

 

زبان بدن آقایان

زن‌ها معمولا تمایل دارند درحالی‌که کج ایستاده‌اند و دستی به‌ کمر زده‌اند، مچ دست دیگر را طوری شُل رها ‌کنند که انگار مچ‌شان مفصل ندارد! این حالت حتی بدون ادا و اطوار خاصی، نشانه‌ی سلطه‌پذیری است. زن‌ها معمولا به‌شکل ناخودآگاه در میان افرادی که مایل به مراوده با آنها هستند، این حالت را به خود می‌گیرند. اگر می‌خواهید قدرت‌تان را به دیگران نشان دهید، حالت شُل و وارفته به مچ دست‌تان ندهید.


6. زبان بدن زنان ،اشاره نکنید

 

زبان بدن ازدواج

حواس‌تان باشد به آدم‌ها اشاره نکنید یا انگشت‌تان بی‌هدف در هوا نچرخد. این‌کار زن‌های غرغرو را به یاد آدم می‌آورد. اگر به‌دنبال حرکاتی با انگشت‌ها هستید، دستانی با کف گشوده یا

اُکی غواصی (کف دست‌تان را باز کنید و نوک انگشتان اشاره و شست را روی هم قرار دهید) اشاره‌های مثبتی هستند و شما را صمیمی‌تر و با اعتماد‌ به‌ نفس‌تر جلوه می‌دهند.


بایدها
7. زبان بدن زنان ،پاها را در راستای طرف مقابل قرار دهید

 

زبان بدن استرس

جهت‌گیری پاها رابطه‌ی مستقیم با خواست و میل شما دارد. اشاره‌ی مستقیم پاها به طرف مقابل به معنی علاقه‌ی حقیقی شما برای برقراری ارتباط است. درمقابل وقتی پاها سمتی دیگر مثلا در خروجی را نشانه بگیرند، یعنی فرد بیشتر مایل به ترک موقعیت است تا شناختن شما. در رویارویی با آدم‌های قدرتمند و معتبر طوری بایستید یا بنشینید که پاهایتان مستقیما به فرد موردنظر اشاره کنند، زیرا نشان‌دهنده‌ی علاقه و احترام شماست.


8. زبان بدن زنان ،قلمروتان را مشخص کنید

 

زبان بدن برای جذب دیگران

 

اگر می‌خواهید قاطع و ابرازمند جلوه کنید،‌ می‌توانید پاهایتان را کمی با فاصله قرار بدهید. زن‌ها این نشانه را که به‌ معنای «مشخص‌کردن قلمرو» است به‌شکل ناخودآگاه در برابر مردان برای نشان‌ دادن اعتماد به‌ نفس به‌ کار می‌گیرند. زن‌ها وقتی دستپاچه هستند تمایل دارند تاجایی‌که ممکن است جای کمتری اشغال کنند! مثلا پاها را روی هم می‌اندازند، دست‌ها را روی مبل یا صندلی می‌گذارند یا روی سینه گره می‌کنند، اما این نشانه‌ی ضعف است. با اعتمادبه‌نفس وارد جمع ‌شوید؛ پاها را پس نکشید، دست‌‌ به‌ سینه نباشید و شانه‌هایتان را جمع نکنید. این‌گونه محکم و قدرتمند جلوه می‌کنید.


9. زبان بدن زنان ،سبک باشید

 

زبان بدن با اعتماد به نفس


منظور شخصیت‌تان نیست! پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادی که بیش از یک قلم را همراه خودشان این‌ور و آن‌ور می‌برند (کیف دستی و کیف دوشی، کیف و کت و مانند آن) بی‌نظم و فراموشکار به‌نظر می‌رسند! پس پیش از ورود به جمع یا قرار ملاقات فقط لوازم ضروری را در کیف دستی‌تان بگذارید و لباس رویتان را هم هنگام ورود تحویل بدهید یا در جایی بگذارید تا مجبور نباشید آن را با خودتان این‌ور و آن‌ور ببرید.


10. زبان بدن زنان ،با دستان‌تان پیکان بسازید

 

زبان بدن عاشق


دست‌ها را در مقابل هم و نوک انگشت‌ها را روی هم قرار بدهید. این نشانه‌ی اعتماد به‌ نفس و اطمینان به خود است. این کار روش خوبی برای دمیدن اعتماد به‌ نفس در خودتان و دیگران، پیش از ملاقات یا مراسم و در طول آن است.


چند توصیه دیگر زبان بدن زنان :


پا روی پا انداختن و دست‌ به‌ سینه بودن، نشانه‌ی این است که در وضعیت تدافعی هستید. برخی هم ممکن است گمان کنند آدم نچسبی هستید! گاهی ممکن است دیگران این‌طور برداشت کنند که دارید رازی را پنهان می‌کنید و تمایلی برای برقراری ارتباط ندارید. پس هنگام صحبت با دیگران مراقب حالت بدن‌تان باشید.
نباید پیوسته و در تمام طول صحبت یا جلسه به طرف مقابل بچسبید. اما در موقعیت مناسب با پیش‌بردن سر و شانه کمی به او نزدیک شوید؛ به‌شکلی‌که طرف مقابل متوجه حرکت‌تان بشود. راست‌ قامت نشستن یا ایستادن نشانه‌ی اعتماد به‌ نفس است. در موقعیت‌های رسمی از خمودگی اجتناب کنید و تنها هنگامی‌ که می‌خواهید بر چیزی تأکید کنید کمی سرتان را متمایل کنید.

 

زبان بدن لبخند


ارتباط چشمی یکی از نشانه‌های مهم زبان بدن است. باید بدانید چه زمانی ارتباط چشمی برقرار کنید و چه زمانی دست از آن بکشید. البته ارتباط چشمی به‌معنی خیره‌ شدن به طرف مقابل نیست، فقط گاهی خیلی طبیعی به او نگاه کنید.
در جلسه‌های گروهی یا صحبت با گروهی از آدم‌ها باید به همه‌ی آنها به یک اندازه توجه کنید. نباید این‌طور به‌نظر برسد که به برخی بیشتر توجه می‌کنید و از برخی غافل شده‌اید.



اگر کمی با فاصله بنشینید یا هنگام ایستادن کمی فاصله بگیرید، پیام نامناسبی را منتقل نمی‌کنید. این نشان می‌دهد دوست دارید حریم شخصی‌تان را حفظ کنید و اینکه نسبت به خودتان حس خوبی دارید.
لبخند با خنده تفاوت دارد. لبخند نشانه‌ای ملایم است؛ خنده محکم‌تر، رساتر و حتی بلندتر است. باید متناسب با موقعیت تصمیم بگیرید لبخند بهتر است یا خنده.
هیچ‌وقت سرتان را پایین نیندازید، زیرا این‌ کار می‌تواند نشانه‌ی بی‌احترامی یا نداشتن اعتماد‌به‌نفس باشد.
هنگام صحبت با دیگران کمی شانه‌ها را شل کنید. آرام باشید، تکیه دهید و رها باشید.
تند حرف‌زدن تأثیر خوبی ندارد. باید به‌آرامی و با صدای مناسب صحبت کنید.

منبع : makeupandbeauty scienceofpeople
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 10:11 عصر     |     () نظر

جداگانه یاد گرفت؟

9 راه عاشق کردن زنان و دختران به سمت خود


باور کنید یا نه، ازدواج با شخص مناسب می‌تواند در موفقیت شما تأثیرگذار باشد. نکات بسیاری وجود دارند که به مردان کمک می‌کنند ازدواج موفق داشته باشند. احتمالا بسیاری از شما کتاب معروف «مردان مریخی، زنان ونوسی» که سال‌ها پیش منتشر شد را به یاد دارید. این کتاب در آن زمان نوعی توهم در ذهن همه ایجاد کرده بود که مردان و زنان از دو سیاره‌ی متفاوت هستند و بنابراین تفاوت آنها آن‌قدر زیاد است که امید چندانی وجود ندارد بتوانند یکدیگر را درک کنند.


این درست است که مردان و زنان با یکدیگر تفاوت دارند، اما اشتباه نویسنده‌ی کتاب این بود که فقط مردان و زنان را از هم متفاوت می‌دانست. جملات او با این عبارات شروع می‌شدند: «همه‌ی مردان …» و «همه‌ی زنان …». چه کسی گفته است که همه‌ی مردان یکسان هستند؟ به همین ترتیب هیچ دو زنی هم شبیه یکدیگر نیستند. همه‌ی انسان‌ها منحصربه‌ فردند و بنابراین عشق و نفرت، امیدها و رؤیاها در هریک از آنها با دیگری متفاوت است. همین تمایز سبب می‌شود انسان موجود خارق‌العاده‌ای باشد.

9 روش برای عاشق کردن زنان 
این مطلب کاملا به آقایان ارتباط دارد. البته ممکن است با خواندن مطالب فوق کمی ناامید شده باشید و بگویید اگر تمام زنان دنیا با یکدیگر متفاوت باشند چگونه می‌توان نوع صحبت کردن با هر کدام از آنها را به طور جداگانه یاد گرفت؟ نگران نباشید، با رعایت نکات زیر می‌توانید هر زنی را با هر نوعخصوصیت عاشق خودتان کنید.


1. عاشق کردن زنان ،به ظاهر شخص نگاه نکنید و شخصیت درونی او را ببینید

 

جذب دختر

حتما بخوانید: عادت روزانه ساده که شما را مذاکره کننده شگفت انگیز می کند

اولین و مهم‌ ترین نکته، در نظرگرفتن شخصیت فرد مقابل است. در زندگی گذشته‌ی همه‌ی ما اتفاقات و مواردی وجود دارد که دوست نداریم آنها را به یاد بیاوریم. این گذشته ممکن است بد، دردناک یا تحقیرآمیز باشد. اما این مسائل ربطی به خودِ حقیقی ما ندارند. هر کس زیر پوست و استخوانش یک شخصیت کامل دارد و به آن افتخار می‌کند. هنگامی‌که با کسی (زن، مرد یا حتی کودک) صحبت می‌کنید، به‌دنبال آن شخصیت درونی بگردید و با او صحبت کنید.

بااین‌حال، یافتن این شخصیت درونی در همه‌ی افراد به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. در برخی افراد، این شخصیت زیر شخصیت‌های عجیب‌وغریب و دروغین پنهان شده است. اگر نمی‌توانید به شخصیت درونی فرد مورد نظرتان دست یابید، وقت‌تان را تلف نکنید. راه‌تان را بگیرید و بروید.


2. عاشق کردن زنان ،اولین زمینه‌های مشترک و تفاهم از اهمیت زیادی برخوردارند

 

جذب زن

حتما بخوانید: مذاکره برد برد چیست؟

اگر می‌خواهید خودتان کسی را پیدا کنید (و نه مادرتان!)، سعی کنید بیشتر در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنید. تعامل با دیگران به تقویت مهارت های ارتباطی کمک می‌کند. فرض می‌کنیم در نهایت کسی را پیدا کرده‌اید که دوست دارید با او آشنا شوید. بهتر است نحوه برخورد در اولین ملاقات را یاد بگیرید زیرا اولین برخوردهای شما بسیار مهم هستند.

بیشتر خانم‌ها به جواهرات و لباس‌های زیبا علاقه دارند و برای انتخاب آن وقت زیادی صرف می‌کنند. بنابراین، جملات سحرآمیزی مانند «این دست‌ بند چه‌ قدر ظریف است و به دست‌تان می‌آید» یا «این روسری بسیار زیبا، واقعا برازنده‌ی شماست» می‌توانند تأثیر خوبی روی آنها بگذارند. خواهید دید که به‌ سادگی احساس خوبی درباره‌ی شما پیدا می‌کنند.


3. عاشق کردن زنان ،به او اجازه بدهید درباره‌ی خودش صحبت کند

 

جذب زنان

حتما بخوانید: هوشیاری و سرحالی صبحگاهی با حرکات یوگا

این گزینه از همه آسان‌تر است. فقط شنونده خوبی باشید و گاهی نیز پاسخ‌هایی بدهید که نشان دهد متوجه‌ی موضوع هستید. به مثال قبل برگردیم. شما از جواهر یا روسری یا حتی ژاکت خانم تعریف کرده‌اید و مکالمه‌تان آغاز شده است. معمولا او بحث را با صحبت درباره‌ی آن جواهر یا چیزی که از آن تعریف کرده‌اید ادامه خواهد داد. مثلا می‌گوید: «مادرم این دست‌ بند را برای روز تولدم به من هدیه داد.» سپس شما لبخند می‌زنید و می‌گویید: «چه مادر خوش‌سلیقه‌ای دارید!» یا چیزی شبیه به آن که می‌دانید از آن خوشش می‌آید.

حواس‌تان جمع باشد! به‌هیچ‌عنوان از خودتان صحبت نکنید و با همه‌ی قدرت‌تان در برابر این وسوسه مقاومت کنید. این گفت‌وگو به طور کامل درباره‌ی اوست و اصلا نباید از خودتان حرفی بزنید.


4. عاشق کردن زنان ،از صحبت درباره‌ی چیزهایی که ممکن است سبب اختلاف نظر شوند اجتناب کنید

 

عاشق کردن زنان

حتما بخوانید: بالا بردن بهره وری با سرگرمی های جذاب

سریع‌ترین راه ممکن برای اینکه یک خانم را از خودتان بیزار کنید، این است که دقیقا دنباله‌ی حرفی را که می‌دانید با آن مخالف است بگیرید و سعی کنید او را متقاعد کنید که در اشتباه است. فکر می‌کنید اگر خودتان را باهوش، عالی، قوی و در مقابل، او را کند ذهن، ضعیف یا نادان جلوه دهید، تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت؟ خیر. کاملا برعکس، این آخرین باری است که او را می‌بینید! در نهایت فقط خودتان را سرزنش خواهید کرد. به‌جای این کار سعی کنید درباره‌ی چیزهایی صحبت کنید که هر دو درباره‌ی آن با یکدیگر توافق دارید.

به‌عنوان مثال، یکی از این مسائل سیاست است. سیاست، مذهب و مسائلی از این قبیل معمولا با اختلاف‌ عقیده همراه هستند. اصلا چه نیازی هست که درباره‌ی این موضوعات در چنین ملاقات‌هایی صحبت کنید؟


5. عاشق کردن زنان ،به حریم شخصی‌اش احترام بگذارید

 

عاشق کردن دختران

حتما بخوانید: راههای کسب درآمد در خانه چیست؟

احترام به حریم شخصی دیگران و خصوصا خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. اجازه دهید خودش تصمیم بگیرد چه حدودی را برای شما مشخص کند. اگر سعی کنید به زور وارد دنیای شخصی او شوید، پیش خودش فکر می‌کند از همین حالا به فکر نقض حریم و محدودیت‌های او هستید. از نظر او، چنین مردی در زندگی آینده، هیچ احترامی برای حریم خصوصی همسر قائل نخواهد بود.


6. عاشق کردن زنان ،بهداشت شخصی‌تان را رعایت کنید و بهترین لباس‌ها را بپوشید

 

جذب دختر با نگاه

حتما بخوانید: طرز نوشتن مقاله چیست؟

لطفا ناراحت نشوید! شاید گفتن این موارد درست نباشد اما اهمیت بسیاری دارد. باور کنید بسیاری از مردم نمی‌دانند بوی بدی می‌دهند! دندان‌هایتان را مسواک بزنید و موهایتان را شانه کنید. اگر تازه قهوه نوشیده‌اید یا سیگار کشیده‌اید، حتما قبل از ملاقات با شخص مورد علاقه‌تان آدامس یا آب‌نبات میوه‌ای بجوید.

دندان‌هایتان را بررسی کنید که چیزی لای آنها گیر نکرده باشد! از پوشیدن لباس چروک خودداری کنید، مگر این‌که خود پارچه‌ی آن از نوع چروک باشد. کمی به کمد لباس‌تان توجه کنید. تمیز به‌نظر برسید و اگر لباس‌های جدیدتر دارید، لباس‌های نخ‌نمای قدیمی‌تان را نپوشید (باور کنید این موضوع هیچ ربطی به پولدار بودن یا نبودن ندارد! برخی اصلا به نوع لباس خود اهمیت نمی‌دهند). اگر به خودتان احترام نگذارید، هیچ‌کس به شما احترام نخواهد گذاشت. نوع پوشش شما نشان‌دهنده‌ی سطح احترامی است که برای خودتان قائل هستید.

نوع انتخاب لباس و نظافت‌تان به خود شما بستگی دارد (بد نیست بدانید بین طرز لباس پوشیدن و نوع شخصیت آدم‌ها ارتباط‌ هایی وجود دارد). اما اینکه قدتان کوتاه است یا کمی اضافه‌ وزن دارید، اصلا جای نگرانی ندارد و باید به آن بی‌اعتنا باشید. بسیاری از مردم به این چیزها اهمیت نمی‌دهند. اما اگر این مسائل برای فرد مورد نظرتان مهم است یا آنها را نقص شما می‌داند، بگذارید برود. اصلا ارزش ندارد به‌خاطر او خودتان را به آب‌وآتش بزنید. ناراحت نباشید، بسیاری از زنان فوق‌العاده، منتظر یک اشاره از جانب شما هستند!


7. عاشق کردن زنان ،هدایای مناسب به او بدهید

 

جذب دختر مغرور

حتما بخوانید: اصل ثروتمند بودن چیست؟ثروتمند چه کسی است؟

بیشتر مردم عاشق هدیه‌ گرفتن هستند، اما زمان هدیه‌ دادن و نوع آن باید به‌جا و مناسب باشد. به‌عنوان مثال، اگر برای اولین بار است که فرد موردنظرتان را به شام دعوت می‌کنید، می‌توانید یک شاخه گل به او هدیه کنید؛ همین کافی است، نیازی نیست به این زودی گل‌ها را همراه با شکلات در یک جعبه به شکل قلب یا چیزی شبیه به آن بگذارید.

چنین هدایایی شاید بسیار عالی و رمانتیک به‌نظر بیایند، اما در واقع احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کنند. با این‌کار او تصور می‌کند به سرعت تحت یک تعهد قرار گرفته است و او نیز باید درصدد جبران آن برآید. با هدایای زیاد و گران‌ قیمت او را مدیون خودتان نکنید. به‌جای آن، از او بخواهید خودش محل رستوران را انتخاب کند و شما فقط رزرو کنید. اگر به سینما می‌روید، انتخاب فیلم را به‌عهده‌ی او بگذارید. این احترامی که برایش قائل می‌شوید، بیشتر از هر چیز او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.


8. عاشق کردن زنان ،عاقلانه انتخاب کنید


به‌ یاد داشته باشید قبل از هر چیز باید فرد مورد نظرتان را عاقلانه انتخاب کنید. بسیاری از افراد با دیدن زیبایی یک زن از شخصیت او غافل می‌شوند. تصور نکنید همه‌ی زنان، خوب و دوست‌داشتنی هستند و فقط مردان ممکن است سبب بدبختی زنان شوند! اگر زن شخصیت خوبی نداشته باشد، به‌راحتی می‌تواند یک مرد را بدبخت کند.

یک زن خونگرم و دوست‌ داشتنی که چندان زیبا نیست، بسیار مطلوب‌تر از یک زن بسیار زیبا با مشکلات روانی است. زیبایی سطحی، به‌مرور زمان محو می‌شود. اگر شخصیت درونی فرد را زیبا می‌بینید، بدانید که این زیبایی واقعی است. این فرد با صداقت، محبت و تعهدی که به شما دارد، همواره در کنارتان و مایه‌ی آرامش شما خواهد بود.

پیش از آنکه همه‌چیز جدی شود خوب فکر کنید. اگر احساس می‌کنید زنی که انتخاب کرده‌اید درون زیبایی ندارد، ادامه ندهید. بروید و پشت‌سرتان را نگاه نکنید. عاقل باشید و گول ظاهر فریبنده‌ی افراد را نخورید.


9. عاشق کردن زنان ،اگر فرد موردنظرتان علاقه‌ای به ارتباط با شما نشان نمی‌دهد، ادامه ندهید

 

جذب زنان با حرف زدن

حتما بخوانید: فنگ شویی ثروت چیست؟

این به‌معنای آن نیست که شما یا او مشکل دارید. گاهی دو نفر عالی و فوق‌العاده‌اند، اما برای یکدیگر ساخته نشده‌اند. فرض کنیم شما بسیار باهوش و همه‌ چیزتمام هستید، دلیلی ندارد که بتوانید هر کسی را به خودتان جذب کنید. اگر همه‌ی نکات فوق را رعایت کرده‌اید و باز هم او تمایلی نشان نمی‌دهد، همه چیز را تمام کنید. ناراحت نباشید، موارد دیگری وجود دارند و شما نیز اکنون یاد گرفته‌اید چگونه با یک زن ارتباط برقرار کنید. مطمئن باشید زنان زیادی وجود دارند که به شما نه نخواهند گفت! البته این را هم در نظر داشته باشید که شخصیت‌هایی وجود دارند که هرگز نباید با آنها واردرابطه عاطفی شوید.


منبع : lifehack

دانلود PDF مقاله : 9 راه عاشق کردن زنان و دختران به سمت خود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 10:9 عصر     |     () نظر

اشتباهی در ملاقات خود با مردان انجام می‌دهید؟

10 نوع از زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند


شاید از خود پرسیده باشید زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند چه خصوصیتی دارند؟ فهرستی را از تیپ شخصیتی زنان که مردها بهازدواج با آنها علاقه‌ای ندارند، در اینجا آماده کرده‌ایم؛ البته با استفاده از نظرات ده‌ ها هزار مردی که در سال‌های گذشته در جلسات مشاوره‌ی خانواده با آنها صحبت شده است. واقعیت این است که اگر شما زن هستید و می‌خواهید ازدواج کنید، باید در ملاقات‌هایتان با یک مرد بسیار زیرک و باهوشباشید.


با خواندن این نوشته شما می‌فهمید که از چه مردانی باید فاصله بگیرید و چه کارهای اشتباهی در ملاقات خود با مردان انجام می‌دهید. همچنین شما را راهنمایی می‌کند تا جنبه‌هایی از شخصیت خود را به‌ نمایش بگذارید تا مردی را که خواستارش هستید، جذب کنید. برای فهمیدن این موضوعات ادامه مقاله را بخواهید.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌ هایی که اهل رئیس‌ بازی هستند

 

زن رئیس

حتما بخوانید: قانون جذب ثروت چیست؟


این دسته از زنان نمی‌توانند به‌راحتی تغییر کنند و رئیس‌بازی در خون آن‌هاست. وقتی مردی برای اولین بار چنین زنی را ملاقات می‌کند، کاراکتر وشخصیت جذاب درنظرش خواهد آمد. البته این جذابیت برای مرد موقتی است. وقتی احساس کند که با او مانند زیردستی برخورد می‌شود که زن به او می‌گوید که چه کاری را انجام دهد و چه کاری را انجام ندهد، اینجاست که مرد رابطه را ترک می‌کند. مردان با چنین زنانی ازدواج نمی‌کنند.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که با احساسات مرد بازی می‌کنند

 

احساسات مرد

حتما بخوانید: دلیل نرسیدن به استقلال مالی خانم ها چیست؟

این دسته از زنان فکر می‌کنند که با درگیرکردن فرد مقابل در بازی‌های احساسی می‌توانند او را جذب کنند.زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،البته شاید در ابتدای رابطه‌ عاطفی این ترفند اثر داشته باشد اما به‌محض اینکه مرد، طرف مقابل خود را می‌پذیرد، دیگر انتظار بازی‌های احساسی را ندارد و به‌دنبال صداقت در رابطه‌ی عاطفی خود است. اگر زن چنین بازی‌های احساسی را در رابطه‌ی عاطفی خود سریعا به‌پایان نرساند، به‌زودی مردی را می‌بیند که رابطه‌ی خود را فراموش کرده و از او فاصله گرفته است.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که می‌خواهند مرد را تغییر دهند

 

تغییر مرد

حتما بخوانید: پولدار شدن با ترک چند عادت

این دسته از زن‌ها چنان رفتار می‌کنند که انگار همیشه از دور رفتار مرد را زیرنظر گرفته‌اند و در کمین هستند که اشتباهی از مرد سربزند تا به او هشدار بدهند و متوجه اشتباهش کنند. البته مردانی هم از چنین زن‌هایی خوش‌شان می‌آید، زیرا احساس ناامنی درونی بعضی مردان چنین نیازی را در آن‌ها به‌وجود می‌آورد. زن می‌گوید که عاشق مرد است اما می‌خواهد کم‌کم او را تغییر دهد. زن سعی می‌کند مرد را به‌آرامی از چیزی که بوده به فرد دیگری تبدیل کند. از نحوه‌ی لباس‌پوشیدن مرد شروع می‌کند و در قدم‌های بعدی حتی سعی در تغییر علاقه‌ی موسیقی دارد. هرچند وقتی چنین زنی بخواهد در دوستان مرد و یا سرگرمی‌های او تغییری بدهد، به‌احتمال خیلی زیاد شکست می‌خورد.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که به‌ طرز مشکوکی همیشه حس حسادت دارند

 

حسادت زن

حتما بخوانید: راههای کسب درآمد از اینترنت چیست؟

این زن‌ها همیشه روی لبه‌ی جدایی رابطه عاطفی قرار دارند، زیرا اصلا قابل‌ اعتماد نیستند. بارها از روی حسادت عصبانی می‌شوند و یا نسبت به هر چیزی که آن را اشتباه می‌دانند، واکنش نشان می‌دهند و سعی می‌کنند فقط از خود محافظت کنند.

اگر از ما بپرسید زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ، به شما خواهیم گفت مردی با دیدن چنین زنی برای اولین بار، حس می‌کند او دختر بسیار غمگینی است. بنابراین سعی می‌کند با دادن حس اطمینان این غم و اندوه و اضطراب را از او دور کند و بهتر از مردهایی باشد که قبلا در زندگی آن زن بوده‌اند. اما وقتی می‌بیند که زن او را بسیار تحت‌فشار قرار می‌دهد و گاهی اوقات او را به دلایل مختلف برای کارهایی که انجام نداده متهم می‌کند، مرد به‌زودی تصمیم می‌گیرد که راهی به‌جز ترک رابطه‌ی خود ندارد و نمی‌تواند به‌خاطر اشتباهات زن همیشه خود را در معرض حس اتهام او قرار دهد.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که احساس می‌کنند تمام زندگی‌شان صرف مرد می‌شود

 

احساس زن

حتما بخوانید: افراد وظیفه شناس چگونه هستند؟

در پاسخ به این سؤال زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ، باید بگوییم مردان برقراری رابطه با زن‌هایی که احساس می‌کنند زندگی خود را با انتظار فراوان فدای مرد می‌کنند، بسیار دشوار می‌دانند. در ابتدای رابطه این زن‌ها با ابراز عشق و علاقه، توجه مرد را به خود جلب می‌کنند اما مرد به‌ زودی دچار سردرگمی و احساس خفگی در رابطه می‌شود، زیرا زن این حس و انتظار را درون خود پرورش داده است که زندگی‌اش را وقف مرد می‌کند. در قبالش مرد هم مسئولیت تمام زندگی او را به‌عهده دارد. شما به‌ عنوان یک زن باید برای زندگی خود برنامه و هدف‌های شخصی داشته باشید و به این صورت نباشد که در کل زندگی منتظر کارها و رسیدن مرد به اهدافش باشید.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که با مرد مانند پدر خود برخورد می‌کنند

 

سردی زن

حتما بخوانید: آگاهی تجاری چه می باشد؟

این دسته از زن‌ها بیشتر به دنبال مردانی با اختلاف سنی بیشتر و به‌نحوی دنبال حس پدرانه‌ی مرد هستند و نه یک دوست و یا همسر. در ابتدای رابطه عاطفی، شاید زن فکر کند که مرد مورد علاقه‌‌اش را پیدا کرده و تأییدهای مرد و پاسخ به سؤالات او تمام چیزی است که در زندگی نیاز دارد، اما به‌زودی متوجه می‌شود که مرد به‌دنبال زنی است که بتواند با او نیازهای عاطفی خود را تأمین کند؛ نه اینکه به‌دنبال زنی باشد که دائم درحال یادگیری، پرسیدن و گرفتن تذکرها و هشدارهای پدرانه از سوی مرد است.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که درباره‌ی هر چیزی با مادر خود صحبت می‌کنند

 

زن و مادر زن

حتما بخوانید: چه عادت های خوب داشته باشیم تا به همه چیز برسیم؟

بعضی زن‌ها عادت دارند که همیشه با مادر خود صحبت کنند و حتی میان‌بر تماس با مادرشان روی صفحه گوشی آن‌ها وجود دارد. انگار آنها به‌تنهایی قادر به تصمیم گیری نیستند و یا بدون نظر مادرشان نمی‌توانند کاری انجام دهند. می خواهید بدانید مردان با چه زنانی ازدواج نمی‌کنند؛ این دسته از زنان، همان‌هایی هستند که مردان در بلند مدت به آنها علاقه نخواهند داشت. وقتی مردی چنین زنی را برای اولین بار ملاقات می‌کند، فکر می‌کند که این زن خیلی به خانواده‌ی خود نزدیک است و با آنها رابطه‌ی بی‌نظیری دارد اما به‌زودی متوجه می‌شود که این رفتار خیلی به رابطه‌ی آن‌ها ضربه خواهد زد. مرد اصلا دوست ندارد که برای هر تصمیمی در زندگی‌اش نظر مادر زن خود را دخیل بداند.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که درباره‌ی همه‌ کس و همه‌ چیز صحبت می‌کنند

 

زن فضول

حتما بخوانید: راز ثروتمند شدن افراد مشهور

زن‌هایی هستند که عاشق شایعات درباره‌ی افراد و چیزهای مختلف هستند و دائما درباره‌ی دیگران صحبت می‌کنند. همچنین، عاشق این هستند که درباره‌ی دیگران نیز حرف‌هایی بشنوند. وقتی مردی برای اولین بار با چنین زنی ملاقات می‌کند، او را به‌خاطر روحیه‌ی سرگرم‌ کننده‌اش همراه با داستان‌ها و حرف‌هایی که به‌زبان می‌آورد، جذاب می‌بیند اما بعد از مدتی مرد به این موضوع فکر می‌کند که چه حرف‌هایی درباره‌ی او به دیگران خواهد گفت و برای جلوگیری از این قضیه، پایان رابطه رقم می‌خورد.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که چشم و هم‌ چشمی زیادی دارند

 

چشم و هم چشمی

حتما بخوانید: چگونه کمال گرایی را کنترل کنیم؟

بعضی زن‌ ها دائما خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و می‌خواهند وضعیتی مانند هرکسی که می‌شناسند، داشته باشند. دائما درباره‌ی داشته‌های دیگران صحبت می‌کنند و با این کار مرد را تحت‌ فشار قرار می‌دهند. زمانی‌ که مرد متوجه می‌شود زن دیگر چیزی برای قدردانی و تشکر در زندگی مشترکندارد، سعی می‌کند رابطه را تمام کند تا چنین زنی دیگر در زندگی‌اش حضور نداشته باشد.


زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،زن‌هایی که همیشه رژیم غذایی می‌گیرند

 

رژیم لاغری زنان

حتما بخوانید: نتیجه مشورت کردن چیست؟

زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند ،این زن‌ها همیشه مقدار کمی از غذای خود را می‌خورند، هیچ‌ وقت رژیم غذایی‌شان را تمام نمی‌کنند و هرچیزی را به‌اندازه‌ی بقیه‌ی افراد نمی‌خورند. مرد در اولین دیدار با چنین زنی، با خود فکر می‌کند که این زن هیچ‌گاه اضافه‌ وزن پیدا نمی‌کند اما به‌زودی متوجه خواهد شد که به‌تنهایی غذا خوردن اصلا جالب نیست. نکته‌ی اساسی اینجاست که مردان به خوردن غذاهای مختلف علاقه دارند، دوست دارند کباب و استیک بخورند و مزه‌های جدید را امتحان کنند و از خوردن دسر لذت ببرند. آنها دوست دارند که همسرشان نیز در این راه مثل آن‌ها باشد؛ حداقل بعضی وقت‌ها این‌گونه باشد.

به‌ خاطر داشته باشید که مردها فقط یک زن خوشحال و راحت می‌خواهند که ویژگی‌های ارزشمندی نیز داشته باشد؛ پس سعی کنید همیشه بهترین خود باشید.

آیا شما ویژگی‌های دیگری از زنان می‌شناسید که برای مردها غیرجذاب باشد؟ در کامنت‌ها برای‌مان بنویسید.


منبع : huffingtonpost

دانلود PDF مقاله : 10 نوع از زنانی که مردان نمی خواهند با آنها  ازدواج کنند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 10:6 عصر     |     () نظر

معمولا فاز رمانتیک یا فاز ماه عسلِ می‌نامند.

نحوه  رفتار عاشقانه با همسر ?

 

رفتار عاشقانه زنان

حتما بخوانید: عوامل مهم برای ایجاد یک رابطه محکم و پایدار

گذشت زمان می‌تواند شدت عشق و علاقه حتی بین بهترین زوج‌ها را کم‌ رنگ کند. همسران معمولا وقتی خیلی خسته یا مضطرب هستند، دیگر مانند گذشته به یکدیگر محبت‌ نمی‌کنند. گاهی‌ اوقات هم منتظر می‌مانند تا طرف مقابل‌شان، در مهربانی کردن و انجام دادن رفتار عاشقانه پیش قدم شود. در این مقاله شما را با 17 ایده جذاب برای داشتن رفتار عاشقانه با همسر آشنا خواهیم کرد.

 


مهربانی‌های کوچک که به آنها رفتار عاشقانه با همسر هم می‌گویند، می‌توانند ابراز علاقه‌ی ‌کلامی یا غیرکلامی، توجه یا محبت دائمی باشد. از نمونه‌ های عالیِ رفتار عاشقانه با همسر می‌توان به کارهایی نظیر: دادن حوله گرم به همسر پس از حمام یا غافلگیر کردن همسر با استخدام پرستار بچه، اشاره کرد. این رفتارهای به ظاهر ساده و کم اهمیت، نیروی حیات و دوام رابطه‌ زن و مرد هستند. این رفتارها به هر دو شریک زندگی نشان می‌دهند که برای یکدیگر ارزش دارند و رابطه‌شان مهم است.


رفتار عاشقانه با همسر یا هنگام شروع یک رابطه

 

رفتار عاشقانه مردان

حتما بخوانید: اصول فرایند آشنایی پیش از ازدواج و انتخاب همسر

رفتار عاشقانه با همسر در ابتدای هر رابطه‌، به طور خودکار بروز داده می‌شوند. این مراحل را معمولا فاز رمانتیک یا فاز ماه عسلِ می‌نامند.

چند لحظه به روزهای اول رابطه‌تان فکر کنید و آن رفتارهای ساده اما مهم خود در قبال همسرتان را به یاد بیاورید. به آن لحظات شیرینی که به نیازهای همسرتان، پیش از خودش توجه می‌کردید، فکر کنید: انتخاب و درست کردن یک کارت دعوت بی‌نظیر و بی‌نقص؛ درست کردن شیرینی مورد علاقه‌اش که همیشه از آن حرف می‌زد؛ ماساژ دادن او.

چه چیزی باعث می‌شود که به مرور زمان، تعداد این رفتار عاشقانه با همسر و احساسات خوب همراه آنها کم می‌شود؟ پاسخ در کمال تعجب بسیار ساده است. کم شدن این رفتارها در نتیجه‌ی غفلت و بی‌توجهی به‌وجود می‌آید. افراد به مرور زمان به همسر و رابطه‌ مشترک‌شان، توجه کافی نشان نمی‌دهند. البته باید گفت، این رفتار هرگز از روی کینه‌توزی نیست. زوج‌ها به دلیل اینکه در مورد ماهیت یک عشق با دوام، اشتباه فکر می‌کنند، دست از این رفتارهای محبت‌آمیز برمی‌دارند.


باورهای مخرب رفتار عاشقانه با همسر

 

رفتارهای عاشقانه با شوهر

حتما بخوانید: 13 نشانه ای که عشق واقعی را نشان می دهد

1. این رفتارهای «کم اهمیت»، در رابطه‌ طولانی‌ مدت، تا حدی احمقانه و بی‌ معنی هستند
همه‌ی افراد دوست دارند که همسران‌شان، نه‌تنها در ابتدا و شروع رابطه، بلکه تا پایان عمر، برای آنها ارزش قائل شوند. چه چیزی می‌تواند مهم‌تر از این باشد که همسرتان احساس کند گرامی‌، با ارزش و مهم‌ترین فرد زندگی‌تان است؟

2. از آنجا که چشمه‌ی رفتار عاشقانه با همسر در ابتدا جوشان است، بنابراین در آینده هم به همین منوال خواهد بود
بیشتر زوج‌ها به این حرف اعتقاد دارند. آنها می‌گویند، «اگر برای اینکه عشقم را ثابت کنم، باید این همه تلاش کنم، پس حتما مشکلی در این رابطه هست.» یا « آیا عشق به خودی‌ خود مشخص نیست؟»

 

رفتار عاشقانه با همسر

حتما بخوانید: 15 ویژگی مردانی که خیانت می کنند

بسیاری از مردم فکر می‌کنند، این گونه برنامه‌ ریزی‌ها و رفتار عاشقانه با همسر از دل مسائل مختلف به‌ وجود می‌آید و لازم نیست خودشان برنامه‌ریزی خاصی در این مورد داشته باشند. اما باید گفت گاهی اوقات برنامه‌ریزی خاص در این زمینه موجب افزایش رفتار عاشقانه با همسر می‌شود. در واقع برنامه‌ریزی برای انجام دادن رفتارهای عاشقانه، شرایط بهتری در حفظ علاقه به‌وجود می‌آورد. بودن در کنار همسر و انجام دادن کاری خاص برای او، زندگی‌تان را خواستنی‌تر می‌کند. ایده‌آل فکر کردن در مورد اینکه رفتارهای عاشقانه باید خودبه‌خود پیش بیایند، خطرناک است.

وقتی برای اولین بار متوجه می‌شوید که آن احساسات روزهای اول رابطه‌تان را ندارید، ممکن است دچار ترس و وحشت شوید. ممکن است مشکلی در رابطه‌تان پیش آمده باشد! شاید رابطه نباید شروع می‌شده است. ممکن است شما واقعا به او علاقه‌مند نبوده‌اید یا رفتار شریک زندگی‌تان تغییر کرده است. البته به این موضوع هم فکر کنید که شاید به دلیل اینکه رفتارهای ساده‌ای را که پیش از این برای حفظ رابطه و همسرتان انجام می‌دادید کنار گذاشته‌اید و احساسات‌ خودتان نسبت به این رابطه تغییر کرده است. اما اگر مشکل خاصی در زندگی‌تان نیست، یادتان باشد که نباید دست ازرفتار عاشقانه با همسر برداشت. وجود این رفتارها برای گرم نگهداشتن روابط‌ تان، بسیار ضروری است.

3. نباید برای عشق ورزیدن، تلاش خاصی کرد

 

رفتار عاشقانه مردان

حتما بخوانید: با همسر زود رنج و حساس خود چگونه رفتار کنیم؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای حفظ عشق، لازم نیست تلاش کنند. عشق باید معجزه‌وار رخ بدهد. اما باید گفت، عشق نیازمند تصحیح دائم مهارت‌های اصلی حفظ رابطه است. مهارت‌هایی مانند شنیدن و درک کردن، ابراز احساسات خود با مهربانی و همچنین حل مشکل بدون انتقاد از یکدیگر، از مهارت‌های اصلی حفظ رابطه‌اند. زن و شوهرها، اوایل زندگی مشترک از این مهارت‌ها با دست‌ و دلبازی استفاده می‌کنند. اما به مرور زمان این مهارت‌ها را کنار می‌گذارند و بیش از پیش منفعل می‌شوند و به همین اندازه هم به میزان نارضایتی و رنجش‌شان افزوده می‌شود. آنها از کارهایی که ابتدای رابطه‌ شان با خوشحالی و رغبت انجام می‌دادند، دست می‌کشند.


فهرستی از ایده‌ها برای داشتن رفتار عاشقانه با همسر

 

رفتارهای عاشقانه زن و شوهر

حتما بخوانید: چگونه وابسته نشویم و حس وابستگی را کاهش دهیم؟

فعالیت‌هایی که همسران باید انجام بدهند، مانند «مشق شب» است و آنها باید فهرستی از «رفتار عاشقانه با همسر» تهیه کنند و هر روز حداقل یکی از این رفتارها را انجام بدهند.

در ادامه فهرستی از گزینه‌های پیشنهادی برای داشتن رفتار عاشقانه با همسر ارائه شده است. این فهرست برگرفته از کتابی با عنوان «روشنی بخشیدن به قلب: گام‌هایی در مسیر داشتن ازدواج معنوی‌» است. برخی از کارهای آن ممکن است خنده‌دار باشد و چندان جالب به نظر نیایند. اما برخی دیگر بسیار خوب و عالی هستند. البته با خواندن این فهرست، می‌توانید ایده‌های خودتان را به آن اضافه کنید و کار دلخواه خود و همسرتان را انجام بدهید.

1. ورزش
با همسرتان، دست در دست، به پیاده‌روی بروید. یا اجازه بدهید، همسرتان نیز وقتی برای خود داشته باشد و به تنهایی به پیاده‌روی برود.
موسیقی بگذارید و با همسرتان برقصید.
در کنار هم یوگا یا حرکات کششی انجام بدهید.
2. مطالعه
داستانی را که هر دو دوست دارید، در رختخواب بخوانید.
همسرتان را با خرید کتاب یا نشریه‌ی مورد علاقه‌اش، غافلگیر کنید و زمانی را در اختیارش قرار دهید تا بتواند آن را مطالعه کند.
برای همسرتان شعر بخوانید.
3. موسیقی

 

رفتار عاشقانه با زن

حتما بخوانید: 30 روز رابطه عاشقانه زناشویی

برای همسرتان ترانه‌ای عاشقانه بخوانید (حتی اگر صدای خوبی ندارید).
برای رفتن به کنسرت یا برنامه اجرای موسیقی، بلیت بخرید و همسرتان را غافلگیر کنید.
موسیقی‌ای برای همسرتان پخش کنید که مفهوم ویژه‌ای برایش دارد و با موسیقی‌هایی که همیشه گوش می‌کنید متفاوت است.
4. مدیتیشن
کاری کنید که همسرتان بتواند کمی در سکوت، تنها بماند.
برنامه‌ای خارج از منزل ترتیب بدهید تا بتوانید در کنار همسرتان لحظاتی آرام بگذرانید یا مدیتیشن انجام دهید.
5. استراحت
وقتی مشغول آماده کردن صبحانه و بیدار کردن کودکان‌تان هستید، اجازه بدهید همسرتان نیم ساعت بیشتر بخوابد.
همسرتان را تشویق کنید یک کم چرت بزند یا هر دو کنار هم استراحت کنید.
بگذارید همسرتان روی تختخواب و بالشت نرم و گرم بخوابد، موهایش را نوازش کنید و قبل از خواب او را ببوسید.
6. سرگرمی

 

رفتار عاشقانه دختر

حتما بخوانید: نکاتی برای داشتن یک زندگی ایده آل

او را تشویق کنید تا به دنبال سرگرمی مورد علاقه‌اش برود.
به همسرتان کارت هدیه بدهید یا وقت اضافه در اختیارش قرار دهید که بتواند به سرگرمی مورد علاقه‌اش بپردازد.
برنامه‌ای برای بیرون از خانه و مرتبط با سرگرمی مورد علاقه همسرتان ترتیب بدهید.
7. موسیقی/ تلویزیون
همسرتان را با خرید دی‌وی‌دی فیلم محبوبش، غافلگیر کنید (البته زمانی آرام و بی‌صدا برای تماشای آن، در نظر بگیرید).
برنامه‌ی جذابی مربوط به دوران کودکی‌تان را در کنار هم تماشا کنید.
برای شب برنامه‌ی تماشای فیلم در سینما ترتیب بدهید و البته فیلمی را انتخاب کنید که همسرتان مشتاق به دیدنش است.
8. حمام
وان حمام عالی برای همسرتان آماده کنید.
حمام را صبح‌، قبل از اینکه همسرتان از خواب بیدار شود، برای او گرم کنید.
حوله گرم برای همسرتان آماده کنید.
9. غذا
غذای مورد علاقه همسرتان را آماده کنید.
اگر می‌دانید همسرتان یک روز طولانی پرکار خواهد داشت، برای او خوراکی میان‌ وعده آماده کنید.
می‌توانید برخی از خوراکی‌هایی که درست می‌کنید، مانند شیرینی، شکل قلب آماده کنید.
با هم به پیک‌نیک بروید.
به بستنی‌ فروشی بروید و با همدیگر بستنی بخورید.
10. طبیعت
در دل جنگل کنار هم راه بروید و پیاده‌روی کنید.
کنار هم به ستارگان خیره شوید.
به تماشای پرنده‌ها بنشینید.
با همدیگر گیاهی در باغچه بکارید.
11. مذهبی/ معنوی

 

رفتار عاشقانه پسر

حتما بخوانید: 18 نشانه ی که نشان می دهد عاشق شده اید

در کنار هم به یک مکان مقدس و مذهبی بروید.
با همدیگر ادعیه بخوانید یا مدیتیشن انجام دهید.
در کنار هم داستان‌های معنوی و الهام‌بخش بخوانید.
12. مرتب کردن خانه
بخش‌هایی از خانه را تمیز کنید یا بخشی از کار خانه را که مدت‌ها در سر همسرتان بود یا فراموش کرده بود، خودتان انجام دهید.
یک گوشه دنج از خانه را برای همسرتان در نظر بگیرید (مثلا، اگر او عاشق طراحی است، یک گوشه از خانه را برای کارهای طراحی او درنظر بگیرید)
به خانه یا محل کارش گل بفرستید.
13. بیرون رفتن
همسرتان را با گردش شبانه یا بردن به مکانی تفریحی دور از خانه، غافلگیر کنید.
فرزندان‌تان را بیرون ببرید و اجازه دهید همسرتان در سکوت خانه، مدتی تنها بماند و استراحت کند.
اگر همسرتان همیشه برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهد، این بار خودتان یک برنامه دقیق برای تعطیلات یا آخر هفته، ترتیب دهید.
14. بازی
به پارک بروید و تاب بازی کنید.
مثل یک کودک، بادباک هوا کنید.
مونوپولی یا شطرنج بازی کنید.
حباب‌بازی کنید.
با گچ روی زمین طراحی کنید.
15. لمس کردن

 

 

حتما بخوانید: اختلاف سنی مناسب برای ازدواج چقدر است؟

همسرتان را با یک بغل یا بوسه‌ای غیر از جای همیشگی، غافلگیر کنید. مثلا پشت گردن یا پیشانی‌اش را ببوسید.
دست یا پای همسرتان را ماساژ دهید.
شانه‌های همسرتان را ماساژ دهید.
16. رایحه خوش


در فصل رشد گیاهان به گلفروشی محل‌تان بروید و همه‌ی گیاهان معطر پر از شکوفه را در کنار هم بررسی کنید و یک نوع گل را به خانه بیاورید و در باغچه بکارید.
یک شمع خوشبو روشن کنید.
برای همسرتان یک شاخه گل خوشبو بخرید.
کنار هم بیرون از خانه و در مکانی خوش آب‌وهوا بنشینید و از استشمام هوای تازه لذت ببرید.
17. حیوانات
اگر حیوان خانگی، مانند سگ دارید، در کنار هم، حیوان را به گردش ببرید.
به تماشای باغ وحش‌های محل زندگی‌تان بروید.
با هم به مزرعه‌ی پرورش اسب بروید. می‌توانید وانمود کنید که می‌خواهید یک اسب زیبای عرب بخرید یا فقط اسب‌ سواری کنید.
وقتی در حق همسرتان محبتی می‌کنید، بی‌سروصدا آن را انجام دهید و برای آن هیاهو به راه نیندازید. و مهم‌تر اینکه اگر همسرتان کاری برای شما انجام داد، به آن توجه نشان بدهید و حتما قدردانی کنید. این بخشی از لذت موجود در این رفتار عاشقانه با همسر است. می‌توانید با خودتان بگویید، «او این فنجان قهوه را برایم آورد، برای اینکه می‌خواهد به من محبت کند.» با توجه نشان دادن به این رفتارها، یاد می‌گیرید به‌ جای تمرکز روی رفتارهای منفی‌ همسرتان توجه‌ تان را به تمام کارهای مثبتی که انجام می‌دهد، معطوف کنید.

مطمئن باشید، این رفتار عاشقانه با همسر، تفاوت بسیار زیادی در روابط‌ تان به وجود می‌آورد و هردو نفرتان از زندگی‌ مشترک‌ خود لذت خواهید برد.


منبع : psychologytoday
 

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 10:4 عصر     |     () نظر

چطور؟ خودتان چه کاری می‌توانید انجام بدهید که به تحقق‌یافتن این خواسته‌ها کمک کند؟ 

 5 راه برای صمیمیت در رابطه عاشقانه

 

صمیمیت همسر


روابط عاطفی معمولا پرفرازونشیب‌اند، اما همین فراز و نشیب‌هاست که سبب می‌شود صمیمیت در رابطه عاشقانه شما و شریک زندگی‌تان افزایش یابد. حتما از خودتان پرسیده‌اید که چگونه می‌توان به فضای صمیمی و رمانتیک اوایل رابطه بازگشت؟ به شما توصیه می‌کنیم برای دانستن پاسخ، این مقاله را دنبال کنید.


1. صمیمیت در رابطه عاشقانه ، شجاعت داشته باشید

راز صمیمیت همسران

حتما بخوانید: 15 دلیل که مشخص می کند شما با یک مرد خوب هستید

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که واقعا چه‌ چیزهایی در رابطه‌ی عاطفی‌ شما را خوشحال می‌کند؟ مردم معمولا به هزار چیز که آنها را ناراحت می‌کند، فکر می‌کنند؛ اما هرگز درباره‌ی چیزهایی که خوشحال‌شان می‌کند، نمی‌اندیشند. از خودتان بپرسید: «واقعا دوست دارم چه چیزی بین‌مان اتفاق بیفتد؟» در رابطه‌ی عاطفی‌تان هیجان را ترجیح می‌دهید یا به‌ دنبالِ مهر و محبت هستید؟ دوست دارید اتفاقات رمانتیک را تجربه کنید؟ می‌خواهید از روزمرگی و یکنواختی در بیایید؟ بهتر است هدف‌تان بیشتر درباره‌ی احساسات کلی بین خودتان باشد، نه درباره‌ی سلسله رویدادهای خاصی که دوست دارید اتفاق بیفتند. هنگامی‌ که فقط به یک ایده‌ی خاص می‌چسبید، ناامید می‌شوید و اجازه نمی‌دهید فضایی که برای صمیمیت در رابطه عاشقانه  بین شما و شریک زندگی‌تان لازم است به شکل طبیعی به‌وجود بیاید.

 

فکرکردن به اینکه چه توقعاتی از شریک زندگی‌تان دارید کار آسانی است، اما درباره‌ی خودتان چطور؟ خودتان چه کاری می‌توانید انجام بدهید که به تحقق‌یافتن این خواسته‌ها کمک کند؟ از اینکه قدم‌های بزرگ بردارید یا با صراحت صحبت کنید نترسید. مردم اغلب فکر می‌کنند بیش‌ ازاندازه درباره‌ی خواسته‌هایشان حرف می‌زنند و هنگامی‌که شریک زندگی‌شان درک نمی‌کند یا به آن ترتیب‌ اثر نمی‌دهد، آزرده می‌شوند. آنها سعی می‌کنند تاجایی‌ که امکان دارد از بیان خواسته‌هایشان پرهیز کنند، زیرا می‌ترسند احمق به‌ نظر برسند یا دچار ناامیدی شوند. بااین‌حال، باید گاهی سپرتان را بیندازید و مقاومت نکنید. باید برای دریافت عشق از جانب شریک زندگی‌تان گاهی هم آسیب‌پذیر باشید.

وقتی پای عشق به‌ میان می‌آید، شجاعت به خرج دهید. خانم «تامسن فایراستون» (Tamsen Firestone) در کتاب خود به نام «جسارت عشق» (Daring to Love) می‌گوید: «هرگز فراموش نکنید که عشق فقط یک اسم (اسم از نظر دستور زبان) نیست؛ عشق فعل نیز هست؛ عشق عمل است. توانایی شما برای انتخاب کارهایی که دوست دارید انجام دهید، منبع بزرگترین قدرت و آزادی شما در زندگی است.» البته این بدان معنی نیست که یک اتاق را پر از گل‌های رز کنید یا برنامه‌ی خاصی بچینید و کارهای خاصی انجام بدهید. حتی یک قدردانی ساده یا رفتار محبت‌آمیز گاهی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. با کارهای خیلی کوچک هم می‌توانید شریک زندگی‌تان را غافلگیر کنید. می‌توانید تمام توجه و محبت‌تان را نثارش کنید. هر کاری که به ذهن‌تان می‌آید، بروید و انجامش بدهید، نیاز نیست مدت‌ها با خودتان درباره‌ی آن تحلیل و بررسی کنید.


2. صمیمیت در رابطه عاشقانه ،مقایسه‌ کردن را کنار بگذارید

 

راه های افزایش صمیمیت همسر

حتما بخوانید: 19 اعمالی که زوج های خوشبخت و موفق پس از کار انجام می دهند

بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی و زوج‌ها هنگامی شروع می‌شود که هریک از زوجین، کارها و رفتارهای خود را با دیگری مقایسه می‌کند. افراد زیادی هستند که وسوسه می‌شوند کارهایی را که انجام می‌دهند بشمارند و بگویند: «می‌بینی؟ من این کارها را انجام می‌دم ولی تو چیکار می‌کنی؟ هیچی!». یا می‌گویند: «من سخت‌ تر کار می‌کنم، من دارم بیشتر تلاش می‌کنم و تو بی‌خیالی!» سپس یکدیگر را به‌ بادِ انتقاد می‌گیرند. در این میان، حتی ممکن است کارهایی که طرفِ مقابل انجام می‌دهد، اصلا به چشم نیاید، چراکه فرد جز کارهای خودش چیز دیگری را نمی‌بیند.

فراموش نکنید که شریک زندگی‌تان هم مانند خودتان، دنیای شخصی خودش را دارد. شاید حتی برخی از این موارد به شما ارتباط نداشته باشند و با تمایلات و علایق شما سازگار نباشند. بااین‌حال، به‌جاست که در این شرایط کنارش باشید، حتی وقتی که در دنیای خودش غرق شده است. اشکالی ندارد که بگذارید هرازگاهی این وضعیت روی دهد. باید بپذیرید که هریک از شما دنیایی منحصربه‌ فرد و مجزا نیز دارید.

 

راز صمیمیت همسران

حتما بخوانید: نحوه رفتارهای عاشقانه با همسر

البته این بدان معنا نیست که باید برای فردی که همیشه نامهربان و خودخواه است یا کاری برای خوشحالی شما نمی‌کند، حاضر به‌ خدمت باشید و از او حمایت کنید. با این‌ حال، مقایسه‌ کردن‌های بی‌مورد درباره‌ی فردی که شریک‌ زندگی شماست «ندای منتقد درونی»تان را فعال خواهد کرد. این ندای درونی همان چیزی است که سبب می‌شود مسائل را در درون خودتان تفسیر کنید و این‌کار نه‌ تنها شما را تضعیف می‌کند، رابطه‌تان را هم خراب می‌کند. درنهایت این فقط شما هستید که ضرر می‌کنید و شاید دیگر نتوانید صمیمیت در رابطه عاشقانه‌ نسبت به شریک زندگی‌تان پیدا کنید.

ندای منتقد درونی همیشه می‌تواند مواردی را پیدا کند که شریک زندگی‌تان باید بیشتر به انجام آنها بپردازد و بنابراین شما را وادار به انتقاد از او می‌کند. هنگامی‌ که این ذهنیت به شما فشار می‌آورد، درک درست مسائل برای‌تان دشوار می‌شود. فراموش می‌کنید عشق رقابت نیست. یادتان می‌رود محبت چیزی نیست که با آن قدرت‌نمایی کنید. سخاوتمند و مهربان باشید، زیرا این همان راهکاری است که می‌تواند صمیمیت در رابطه عاشقانه بین شما و شریک زندگی‌تان به‌وجود آورد. انتخاب با خودتان است.


3. صمیمیت در رابطه عاشقانه ،خواسته‌هایتان را مطرح کنید

 

افزایش صمیمیت بین زوجین

حتما بخوانید: 10 نوع از زنانی که مردان نمی خواهند با آنها ازدواج کنند

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند رابطه‌ی صمیمی‌تری بین زوج‌ها به‌وجود آورد، این است که هریک خواسته‌هایشان را مستقیم به یکدیگر بگویند. بسیاری از مردم این کار را دشوار می‌دانند. آنها درواقع مستقیم مطرح‌کردن خواسته‌ها را با کنایه زدن، نق‌زدن، شکایت‌کردن و خواهش‌کردن آنها اشتباه می‌گیرند. به‌علاوه، بسیاری از افراد انتظار دارند، شریک زندگی‌شان خودش ذهن آنها را بخواند!

درست است که شفاف‌بودن و مطرح‌ کردن خواسته‌هایتان به‌شکل مستقیم ممکن است کمی شما را آسیب‌پذیر کند. به‌ همین‌ خاطر ممکن است سعی کنید با نگفتن خواسته‌هایتان یا مطرح‌ کردن آنها به‌شکلِ انتقادی کاری کنید تا احساس آزردگی یا تحقیر را از خودتان دور کنید. برای نمونه، برخی افراد با حالت تمسخر به شریک زندگی‌شان می‌گویند: «اگه حتی یه بار زود می‌اومدی خونه، گاهی هم می‌تونستیم واقعا همدیگر رو ببینیم» یا اینکه وقتی از دستش ناراضی هستند جوابش را نمی‌دهند، جواب سربالا می‌دهند یا اینکه حتی برای تنبیه او خواسته‌هایش را برآورده نمی‌کنند. می‌دانید دلیل آن چیست؟ در بسیاری از مواقع، این کارِ همان ندای منتقد درونی است که به فرد می‌گوید: «چه فایده‌ای دارد خواسته‌ات را مستقیم به او بگویی؟ او که اهمیتی نمی‌دهد و فقط ناامید و سرخورده می‌شوی». این ندا اجازه نمی‌دهد که به شریک عاطفی‌تان اعتماد کنید و شما را تشویق می‌کند که به‌ شکلِ بدی خواسته‌تان را به او بگویید.

حرف ندای درونی‌تان را نشنیده بگیرید و مستقیم با او صحبت کنید. بچه‌بازی درنیاورید و لحن صحبت‌تان هم طوری نباشد که انگار عصبانی یا آزرده‌خاطر هستید. به‌ عنوانِ‌ مثال اگر احساس می‌کنید به‌اندازه‌ی کافی به شما توجه نمی‌کند، با او صحبت کنید. به او بگویید: «دلم برات تنگ می‌شه. دوست دارم بیشتر به من توجه کنی. من عاشق اینم که بیشتر کنار هم باشیم». این کار سبب می‌شود او واقعا درک‌تان کند و حالت دفاعی به خودش نگیرد. به احتمال زیاد هم خواسته‌تان را برآورده می‌کند.


4. صمیمیت در رابطه عاشقانه ،گاهی‌ وقت‌ها کمی از هم فاصله بگیرید

 

دعای افزایش محبت بین زن و شوهر

حتما بخوانید: 9 راه عاشق کردن زنان و دختران به سمت خود

قرار نیست دو نفر که باهم زندگی مشترک دارند، در همه‌ی لحظات به هم سنجاق بشوند! گاهی بد نیست کمی از هم فاصله بگیرید. البته این فاصله‌ گرفتن به‌ هیچ‌ عنوان به معنای جدا شدن یا دورشدن از یکدیگر نیست. به‌عنوانِ‌مثال، بسیاری از افراد می‌گویند دو نفر که با هم زیر یک سقف زندگی می‌کنند، نباید جداگانه به مسافرت بروند یا به‌ تنهایی تفریح کنند. هنگامی‌ که دو نفر مدتی طولانی با هم زندگی می‌کنند، پس‌ از مدتی از اینکه همه‌ جا کنار هم باشند و همه‌ چیز بین‌شان مشترک باشد، احساس فشار می‌کنند. مواقعی هم پیش می‌آید که روابط‌شان کمی پیچیده، مبهم یا معمولی می‌شود. در این مواقع کمی فاصله گرفتن حتی برای چند ساعت، یک شب، چند روز یا یکی دو هفته می‌تواند کمک‌کننده باشد و علاقه و محبت کمرنگ‌شده را برگرداند. این فاصله‌ گرفتن‌ها بهتر است طبیعی اتفاق بیفتد و به‌ شکلِ قهر، تنبیه یا تهدید طرف مقابل نباشد.

مجبور نیستید همیشه درکنار هم باشید و به‌ هم بچسبید. گاهی برای علایق شخصی خودتان زمان صرف کنید. این کار به شما فرصتی می‌دهد که دیدگاه روشن‌تری به‌دست آورید و دل‌تان برای یکدیگر تنگ شود. باید از اینکه همدیگر را دارید سپاسگزار باشید.


5. صمیمیت در رابطه عاشقانه ،از شخصیت خودتان دور نشوید

 

دعای محبت همسر در حد عشق

حتما بخوانید: عشق ابدی چیست و چگونه می دانید آن واقعا واقعی است؟

هنگامی‌که یک زوج به روزهای سخت زندگی‌شان می‌رسند، دل‌شان برای روزهایی که تازه عاشق یکدیگر شده بودند، تنگ می‌شود و دوست دارند، دوباره آن روزهای خوب برگردد. از هر کدامشان سؤال کنید، می‌گویند طرف‌ مقابل‌شان عوض شده است و دیگر آن آدم سابق نیست. غافل از اینکه این خودشان هستند که تغییر کرده‌اند و ویژگی‌های اساسی خودشان را از دست داده‌اند. معمولا وقتی دو نفر به‌یکدیگر دل می‌سپارند، نوعی توهم همجوشی (illusion of fusion) جای احساس واقعی عشق را می‌گیرد. در این حالت هر دو تمایل دارند، شبیه طرف مقابل‌شان باشند. با گذشت زمان، این افراد نمی‌فهمند که آن همه انرژی، استقلال و صمیمیت در رابطه عاشقانه که قبلا داشتند کجا رفته است.

به این فکر کنید که وقتی عاشق شریک زندگی شدید، چه احساسی درباره‌ی خودتان داشتید. چه حسی نسبت به او داشتید؟ آن احساسات چگونه رفتار شما را تحت‌ تأثیر قرار می‌دادند؟ بسیاری از مردم می‌گویند در مراحل اولیه‌ی عشق، حس کنجکاوی، احترام به همسر، مهربانی و هیجان نسبت به شریک زندگی‌شان داشته‌اند. اما درباره‌ی خودشان می‌گویند که از اعتماد به نفس، توجه و سر زندگی برخوردار بوده‌اند. به جنبه‌هایی از شخصیت‌تان که برای‌تان مهم هستند، فکر کنید و سعی کنید آنها را حفظ کنید. هرچه بیشتر به خودتان شبیه باشید بیشتر احساس عاشق‌ بودن خواهید کرد.

 

دعای محبت همسر فوری

حتما بخوانید: 15 انتظاری که زنان از همسرانشان دارند

تردیدی نیست که هر انسانی تکامل می‌یابد و رشد می‌کند. بنابراین قرار نیست شما همان فردی باشید که شریک زندگی‌تان عاشق او شده بود. قرار هم نیست رشد فردی خود را انکار کنید یا تظاهر کنید که همان شخص سابق هستید. درواقع این موضوع اصلا به شریک زندگی‌تان ارتباطی پیدا نمی‌کند. این نوعی تمرین است که به احساسی که نسبت به خودتان، او و کل زندگی‌تان داشتید برگردید.

شاید قبلا این عبارت به گوش‌تان خورده باشد: «عاشق شدن یک شانس است. اما عاشق‌ ماندن یک انتخاب است». ممکن است کمی ساده یا غیر رمانتیک به‌نظر برسد، اما درواقع درست است. این عبارت می‌گوید: برای اینکه عاشق شریک زندگی‌تان باقی بمانید، اول باید به خودتان عشق بورزید. اگر می‌خواهید صمیمیت در رابطه عاشقانه بیشتری داشته باشید و عاشق خود بمانید، باید رفتارتان با او از سرِ عشق باشد. بیشتر کارهایی که به نام عشق انجام می‌دهیم کارهایی است که ما را آسیب‌پذیر و بی‌دفاع می‌سازد. این پنج مرحله استثنا ندارند. شاید با انجام این مراحل احساس کنید در موقعیت‌های ناراحت‌ کننده یا آزار دهنده قرار خواهید گرفت. اما مطمئن باشید این مراحل گام‌های مهمی به‌سویِ عاشق‌ ماندن هستند.



 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 9:53 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >