سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن گویید تا شناخته شوید که آدمى زیر زبانش نهان است . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

می‌زند و باانرژی فراوانی صحبت و حرکت می‌کند.

رازهای زندگی شاد از نظر استاد احمد حلت


بیوگرافی احمد حلت


احمد حلت در 17بهمن 1341 در یکی از مناطق مرکزی تهران چشم به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم ریاضی فیزیک و بعد از موفقیت در آزمون‌های دانشگاه تربیت معلم، کامپیوتر و روانشناسی بالینی، رشته روان‌شناسی بالینی را انتخاب کرده و وارد دانشگاه شد...
احمد حلت به دلیل علاقه‌ای که به کار مطبوعات داشت، دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی را انتخاب و پس از موفقیت در آزمون ورودی آن در رشته علوم ارتباطات با گرایش روزنامه‌نگاری با درجه عالی فارغ‌التحصیل شد.

او سپس به آلمان و سوئیس سفر کرد و در آنجا دوره‌های روان‌شناسی بالینی و موفقیت را گذراند.
احمد حلت از محضر اساتیدی چون «zig zigler » در دوره‌های فراروانشناسی بهره برد. او همچنین در رشته روان‌شناسی تربیتی موفق به اخذ درجه کارشناسی با معدل A ( الف ) شد. او همچنین طی فرصت مطالعاتی، موفق به گذراندن دوره دکتری روانشناسی تربیتی از دانشگاه پداکوژی گردید.


احمد حلت همواره در پی مطالعه و تحقیق در علوم روانشناسی بوده و تاکنون 11 مقاله علمی در مجلات معتبر خارج از کشور (ISI) به نام خود ثبت کرده است.
هم اکنون دکتر احمد حلت، عضو هیئت علمی آکادمی علوم و استاد پروازی دانشگاه دوشنبه تاجیکستان است .
احمد حلت، همچنین سمینارهای متعددی را برای فارسی‌زبانان در کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه، اسپانیا، امارات متحده عربی و تاجیکستان ارائه کرده است.

 

رازهای شاد زیستن


در حال حاضر احمد حلت بنیانگذار مدیر مسئول دوهفته‌نامه موفقیت و رئیس سخنرانان حرفه ای ایران است.

حلت به‌عنوان کارآفرین نمونه کشور از سوی دانشگاه علم و صنعت انتخاب و کتاب زندگی ایشان به پرفروش‌ترین کتاب کارآفرینان نمونه کشور تبدیل شده است. سرلوحه کار ایشان در ترویج و اشاعه فرهنگ مثبت‌نگری در جامعه، آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» است.

او معتقد است با تکیه بر یاد خدا، به آرامش عمیقی که هدف اصلی در زندگی پس از رسیدن به موفقیت نهایی است، دست خواهیم یافت.


حتما بخوانید:  رفع چروک دور چشم با روش های طبیعی


ویژگی های احمد حلت

باید یکپارچه آتش بود؛ یک بمب انرژی مهارنشدنی

احمد حلت را می‌توان چنین توصیف کرد: مردی که اشتیاق فراوان و تمام‌نشدنی دارد، مردی که هیچ‌وقت او را نمی‌توانید خونسرد ببینید، همیشه در حالی مشاهده می‌شود که لبخند می‌زند و باانرژی فراوانی صحبت و حرکت می‌کند.

همین انرژی فراوان او، باعث می‌شود تا کسی که دارد با این شخصیت صحبت می‌کند، تحت تأثیر قرار گرفته و حالش، سریع و فوری خوب شود. در واقع می‌توان او را، یک بمب بالقوه و بالفعل انرژی دانست. بمبی که دارد روی دو پا راه می‌رود و این حجم از انرژی را، با خود به همه جا برده و به همگان تقدیم می‌کند.


خوب سخن گفتن

احمد حلت سخنران قهاری است. واژه‌ها را خوب و مثبت به خدمت خود درمی‌آورد. اما آیا از ابتدا، همین‌طور بوده؟
خیر، شاید از ابتدا برونگرا بوده باشد، اما از ابتدا سخنران خوبی نبوده. او به‌ واسطه تدریس، موفق شده تا به این درجه از سخنرانی و خوش‌گفتاری برسد.

دریکی از گفتگوهایی که باهم داشتیم، از او درباره راه و رسم خوب صحبت کردن پرسیدم. گفت باید فروشندگی کنی، دست‌فروشی کنی. گفتم چرا؟

گفت برای این‌که در ابتدا، خجالتی بودن و حیایی که با توست، فرو می‌ریزد.
سپس، یاد می‌گیری که چطور هرکسی را قانع کنی و همین، تو را وادار می‌کند که خوب صحبت کنی. در واقع او فروشندگی را، بهترین راه خوش‌سخن شدن می‌دانست.

 

احمد حلت

 


حتما بخوانید: 12 علامت برای پایان دادن یک رابطه عاشقانه?


بی‌نهایت مثبت بودن


یک‌بار، یکی از شرکت‌های مطبوعاتی تصمیم گرفت نشریه‌ای در حوزه موفقیت چاپ کند. از کلمه موفقیت هم در لوگوی خود استفاده کرد. من هم به این تیم پیوستم و کدورتی بین تیم موفقیت و من و این تیم جدید ایجاد شد.
وقتی سردبیر جدید ما در جلسه‌ای عمومی، این کدورت را مطرح کرد، احمد حلت خنده‌ای از همان خنده‌های معروفش کرده بود و گفته بود ‘اشکالی ندارد، همه دنیا اصلاً از کلمه موفقیت استفاده کنند، مسئله گسترش فرهنگ موفقیت است، چه ما این کار را بکنیم، چه دیگران…’

این میزان از مثبت‌اندیشی واقعاً جای تقدیر و توصیه دارد.
بیشتر ما دوست داریم که منافع و دستاوردها را به نام خودمان تمام کنیم و اگر به نام دیگری تمام شود، حسابی شاکی می‌شویم. این، یعنی خودبینی.

درحالی‌که نگاه درست، آن است که موضوع مورد نظر ما گسترش پیدا کند، نه این‌که صرفاً ما باشیم که مطرح بشویم.

برای شخصی مثل احمد حلت، موضوع اصلی موفقیت و مثبت‌اندیشی است؛ نه این‌که صرفاً نام موسسه موفقیت و مجله موفقیت و احمد حلتمطرح شود. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که شاید چنین نگاهی در همه اعضای تیم او وجود نداشته باشد…


رازهایی برای شاد زیستن 

 

*مهمترین راز،زیستن در اکنون جاودانه.

در نظرسنجی در تهران در پاسخ به این سوال که از زندگی خودتان راضی هستید و احساس خوشبختی میکنید فقط 3 درصد پاسخ مثبت داده اند درحالی که پاسخ این سوال کاملا بر اعتماد به نفس و خودباوری فرد تاثیر میگذارد.
و در ادامه درپاسخ به این سوال که از شغل خودتان راضی هستید 74 درصد پاسخ منفی داده اند.


انسانهای موفق با اقتدار به بدبختی ها و شکستها نه میگویند.با اقتدار بگویید هیچ موج بدبختی و منفی ای در زندگی من جایی ندارد.در اولین قدم به تمام مشکلات و بدبختی ها و امواج منفینه بگویید و بعد به سراغ مثبت اندیشی و جملات جادویی بروید.علت تمام مشکلات و بیماری ها خود فرد است و فرمان منفی فرد به ذهنش.و اگر فردی احساس خوشبختی نمیکند باز هم خودش مقصر است زیرا دائم به بدبختی ها اجازه داده به زندگی او وارد شوند.
آیا خوشبخت بودن و لذت بردن از زندگی نیاز به اجازه گرفتن از دیگران یا موکول کردن به زمان دیگری دارد؟

دو جمله ی کفرآمیز در جهان:


•    1.خدایا چرا من؟
•    2.اهمیت دادن به نداشته ها بیشتر از داشته ها.

اگر خودتان احساس کنید خوش قیافه،خوشتیپ و عالی هستید به صورت کاملا اتوماتیک این احساس را به اطرافیان منتقل میکنید.

 

حلت وموفقیتپذیرش


 حتما بخوانید: با این 10 نکته حواس پرتی خود را درمان کنید?

                              رسیدن به وزن ایده ال و جلوگیری از پرخوری


خودتان و اطرافیان به همین صورت


عاشق اعضای بدنتان باشید.با انها درست رفتار کنید و احترام بگذارید.از آنها بخواهید به بهترین شکل عمل کنند و شما نیز به انها آسیب نرسانید.


تغییر نگرش خود نسبت به زندگی و خوشبختی.ما میتوانیم به هر چیزی به دو صورت نگاه کنیم نگاه خصمانه و نگاه آشتی جویانه.
مثلا نگاه به مرگ عزیزان،اول نگاه خصمانه یعنی من به پایان دنیا رسیده ام و زندگی ام دیگر معنایی ندارد.نگاه دوم یعنی آشتی جویانه کسی که مرده از تمام غم ها فارغ شده (من به جای او این غم و رنج فراغ را تحمل میکنم چون اگر من مرده بودم اوخیلی بیشتر رنج میکشید)رنج وقتی معنا یافت معنایی چون گذشت و فداکاری دیگر آزاردهنده نیست.

بیایید به جای اینکه از رنج هایمان بنالیم به انها ببالیم.


قضاوت خود را به تاخیر بیندازید


قضاوت در مورد افراد و اتفاقات.فرمان از کلمات برای شاد زیستن در کتاب معجزه ی آب قدرت خدا و کلمات را میبینیم.
کلمات مختلفی به یک لیوان آب گفته شده بعد آب یخ زده و از بلورهای ان عکس گرفته شده و واکنش بلورها ثبت شده.
واکنش بلورها در مقابل کلمات مثبت و زیبا مانند فرشته بسیار عالی بوده یعنی بلورها با نظم و زیبایی تشکیل شده اند در مقابل کلمات زشت با بار منفی مثل شیطان باعث تشکیل بلورها بدون نظم و زیبایی شده اند.حتی وقتی به آب فرمان داده شده که انجام بده آب احساس توهین کرده و بلورهای ان کاملا نامنظم و زشت شده اند اما وقتی به آب گفته شده بیا انجام بدهیم بلورها منظم و زیبا هستند.زمانی که آب متوجه توهین و دستور میشود و واکنش نشان میدهد والدین باید بدانند توهین ها،تحقیرها و فرمانهایشان تاثیرات جبران ناپذیری بر کودکانشان خواهد داشت.

اگر میخواهید هم مردم عاشق شما شوند و هم شما احساس شادی کنید از انها به جای انتقاد و ایرادگیری های مکرر حسن جویی کنید. 

حتی موسیقی ها بر شکل بلورهای تاثیرگذار هستند.
موسیقی های غمگین،تند،ناامید کننده و با الفاظ زشت بلورها را نامنظم و زشت و موسیقی های محلی،آرام،امیدوار کننده و عاشقانه بلورها را منظم و زیبا کرده اند.

بررسی بر روی آب لوله کشی مناطق مختلف نشان داده که آبی که از کنار شهرهای پرجمعیت با آلودگی صوتی و امواج منفی بسیار میگذشته بلورهای زشت و نامنظم و آب چشمه (مکانی که انرژی مثبت فراوانی دارد) بلورهای زیبا و منظم دارد.



نتیجه گیری:


زمانی که کلمات با انرژی مثبت و منفی بر آب تاثیر میگذارد آیا میتوان از تاثیرات این کلمات و انرژی آنها بر انسانها غافل بود؟
دوست داشتن خود را ابراز کنید.
با کلمات زیبا یکدیگر را صدا کنید.
به جای فرمان از خواهش استفاده کنید.
تشکر کنید.
و مطمئن باشید تاثیرات شگفت انگیز ان را در 
روابط و زندگیتان خواهید دید.

 

دانلود PDF‌مقاله:رازهای زندگی شاد از نظر استاد احمد حلت

نظرات

 captcha Refresh

خبرنامه سایت


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/1:: 11:41 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13