سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیرى را که آتش دوزخ در پى بود خیر نتوان به حساب آورد ، و شرّى را که پس آن بهشت بود ، شرّ نتوان وصف کرد . هر نعمتى جز بهشت خوارست ، و هر بلایى جز آتش دوزخ عافیت به شمار . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

فواید یادگیری قانون جذب در زندگی


قانون جذب در فلسفه اندیشه نوین، باوری است که طبق آن با تمرکز بر افکار منفی یا مثبت، مردم می‌توانند تجربه‌های مثبت یا منفی را به زندگی خویش وارد آورند و آن را تجربه کنند. این باور بر اساس ایده‌ای است که مردم و افکارشان هر دو از «انرژی خالص» ساخته شده‌اند و از طریق فرایند «انرژی‌های همانند، همدیگر را جذب می‌کنند» شخص می‌تواند سلامت، رفاه و روابط شخصی خویش را ارتقا بخشد.

باور به فرضیه جذب مبتنی بر این ایده است که مردم و افکارشان از «انرژی خالص» ساخته شده‌اند، و از آنجا که «انرژی‌های مشابه یکدیگر را جذب می‌کنند»، شخص می‌تواند با «افکار مثبت» سلامتی، ثروت و ارتباطات فردی اش را بهبود بخشد.

هواداران پارادایم ذهن-قدرت عموماً تکنیک‌های تجدید شناختی را با تاییدها و تجسم خلاقانه ترکیب می‌کنند تا افکار «منفی» و خود تخریب‌گر را محدود سازند و افکار «مثبت» و سازگارانه را جایگزین آن نمایند. مولفه? کلیدی این فلسفه این است که به منظور تغییر مؤثر الگوهای فکری منفی یک نفر، شخص باید احساس کند که (از طریق تجسم خلاقانه) مایل است این تغییرات رخ دهند. ترکیب افکار مثبت و احساسات مثبت به شخص اجازه می‌دهد تا از طریق قانون انرژیک «پیشنهادی»، تجارب و فرصت‌های مثبت را «جذب» نماید. قانون جذب هیچ اساس علمی ندارد و به عنوان شبه علم مورد خطاب قرار گرفته‌است. تعدادی از محققان سوءاستفاده از مفهوم علمی توسط هواداران را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 

قانون جذب در زندگی

 


مهارت ارتباط موثر چیست؟


در اینجا 10 نکته را ذکر میکنیم که هنگام تمرین قانون جذب، باید در ذهن خود داشته باشید. این 10 نکته طلایی عبارت اند از:

 

بدانید چه می خواهید.
فقط روی چیزهایی که در زندگی می خواهید، تمرکز کنید.
تصور کنید اکنون خواسته حقیقی تان را دارید.
احساس کنید که در حال حاضر خواسته خود را دارید و آن حس عالی و شعف انگیز را تجسم کنید.
هرگز نتیجه را به مورد خاصی محدود نکنید.
هنگامی که فرصتی به شما رو می کند، بدون تردید از ان استفاده کنید.
ایمان داشته باشید که آنچه در خواست می کنید، در راه است.
طوری عمل کنید که گویی خواسته حقیقی تان را اکنون دارید.
کارهایی را که موجب خوشحالی تان می شوند ، انجام دهید.
بابت چیزهایی که در حال حاضر در زندگی خود دارید، سپاسگزار و قدردان باشید.


 

به محض دستیابی به خواسته تان، باید قدردانی خود را از این بابت نشان دهید. اگر در قبال هر چه در زندگی به دست می آورید سپاسگزار باشید، قانون جذب به راستی باعث شگفتی تان خواهد شد؛ زیرا هرچه قدردان تر باشید، چیزهای بیشتری دریافت می کنید.

این راز طبیعی قانون جذب است؛ بنابراین اگر میخواهید قانون جذب کارهای شگفت انگیزی برایتان انجام دهد، در ذهن خود برای داشته های کنونی تان شکرگزاری کنید و همیشه در زندگی خود دورنمای مثبتی داشته باشید.

 

قانون جذب

 

چگونه از قانون جذب استفاده کنم؟

 

همه می خواهند موفق شوند و تمام چیزهای خوب زندگی را به دست آورند، اما فقط تمایل و تفکر راه به جایی نمی برد. شما باید هنر جذب کردن را به کار بگیرید. باید چیزهایی را که می خواهید به سمت خود جذب کنید.

قانون جذب هیچ گاه تغییر نمی کند و همواره ثابت است. عامل متغیر در این قانون هیچ فرد دیگری جز خود شما نیست؛ بنابراین باید خودتان را تغییر دهید تا قانون جذب برایتان کار کند. هر چه بیشتر خود را تغییر دهید، قانون جذب نیرومندتر می شود و چیزهایی که می خواهید به سمت تان سرازیر می شوند.

 

حتما بخوانید:  روش های درمان جوش صورت?


                            آداب معاشرت در مهمانی ها


شاید این سخن را شنیده باشید که به محض کشف قانون جذب، همه چیز فورا در زندگی شما تغییر خواهد کرد؛ ولی من به شما اطمینان می دهم که این افسانه ای بیش نیست. تنها چیزی که موجب می شود این قانون برای شما کار کند، تغییری است که در خودتان به وجود می آورید.

فقط به یاد داشته باشید که اگر بهترین ها را از زندگی می خواهید، سبک زندگی رؤیایی خود را در پیش بگیرید و هنگامی که زندگی می خواهید، سبک زندگی رؤیایی خود را پیش بگیرید و هنگامی که زندگی کردن به نحوه دلخواه خود را شروع کردید، می توانید به خود اطمینان دهید که قانون جذب برای شما شروع به کار کرده است. پس نگرش و رفتار خود را تغییر دهید. کلامتان را تغییر دهید. باورهایتان را تغییر دهید. عادت هایتان را تغییر دهید…


 

نگذارید قانون جذب به صورت یک راز بماند

شما باید درباره قانون جذب برای دیگران صحبت کنید و به آنان آموزش دهید. هرچه بیشتر برای آموزش آن تلاش کنید، توانایی شما در فهم و درک پیچیدگی های آن بالاتر می رود.
هیچ کس بدشانس نیست

زمانی که قانون جذب برای اولین بار مطرح شد و میلیونرهای موفق پرده از این راز بزرگ برداشتند، هرکس وسوسه شد تا برای یک بار هم شده این قانون را در زندگی شخصی اش به کار گیرد. حتی آنهایی که در ظاهر مخالف این موضوع بودند در خلوت خودشان عبارات تاکیدی را مثل یک اکسیر جادویی به زبان می آوردند تا با چشم های خودشان از صحت این موضوع باخبر شوند.

بر اساس قانون جذب، شما می توانستید هرچیزی را در زندگی تان جذب کرده و برای این کار تنها کافی بود چشم هایتان را ببندید و جذب کنید. جذب کردن با تکرار عبارات تاکیدی مثبت و تجسم کردن راهی میانبر برای رسیدن به رؤیاهایی بود که همیشه سرکوبش می کردید.

حتما شما هم برای یک بار هم شده این کار را انجام داده اید اما جز موارد جزئی نتوانستید نتیجه شگفت انگیزی که قانون جذب از آن صحبت می کرد را به دست بیاورید و نتیجه این شد که دیگر خودتان را از گروه دوستداران قانون جذب کنار کشیدید و باز هم با کسالت و از سر ناامیدی گفتید:« آدم باید کمی شانس داشته باشد» این جمله شما و خیلی از افرادی است که دیگر اعتقادی به قانون جذب ندارند. اما نتیجه مطالعات دکتر «بروس لیپتون» روانشناس، نشان داده هیچ اشتباهی در قانون جذب اتفاق نیفتاده است بلکه گره اصلی این معمای پیچیده ذهن ناخودآگاه شماست.

 

قاون جذب

 


ذهن آگاهی چیست؟


رازی که میخکوب تان می کند

من عاشق میلیونر شدن هستم و شب و روز به این موضوع فکر می کنم. قانون جذب به من یاد داده که خودم را در خانه زیبا و اتومبیل های مجلل تصور کنم و با تکرار عبارات تاکیدی مثبت رؤیای میلیونر شدن را سوی خودم جذب کنم. کمی بعد، ناگهان در محیط کاری من اتفاقی جدید می افتد. رئیس بخشی که در آن کار می کنم، سمت من را به سمتی بالاتر تغییر می دهد و حقوق من به همین اندازه افزایش پیدا می کند.

اما بعد از اینکه در سمت جدید شغل مشغول به کار شدم آنچنان از این وضعیت متعجب و شگفت زده هستم که بیشتر از اینکه به تثبیت کارم فکر کنم، ترس از دست دادن سمت جدیدم جایگزین همه افکار مثبت من می شود تا جایی که حتی خودم را لایق درآمد بیشتر نمی دانم و به همین دلیل بعد از مدتی سمت جدیدم را به راحتی از دست می دهم.

این مثالی است که دکتر لیپتون می زند. در واقع 99درصد (به این رقم دقت کنید) زندگی شما در دست ذهن ناخودآگاه شماست و حققیت تلخ این است که بخش عمده ای از ذهن ناهوشیار شما توسط افکار منفی پر شده است که تنها با تصویرسازی رؤیاها و تکرار عبارات تاکیدی نمی توانید آنها را از ذهنتان پاک کنید. مثل این می ماند که هوا کاملا تاریک است و شما مدام تکرار می کنید «هوا روشن است.» در این شرایط تکرار عبارات تاکیدی در مورد روشن بودن هوا نمیتواند اصل موضوع را تغییر دهد پس کمی به آن فکر کنید.


فرمول جادویی رؤیاها

دکتر «بروس لیپتون» می گوید:«ذهن ناهشیار میلیون ها برابر قوی تر از ذهن هوشیار است. اگر ذهن ناهوشیار با خواسته های ذهن هوشیار ناهماهنگی نداشته باشد هیچ مسئله ای نیست، چون در این شرایط قانون جذب به صورت خودکار عمل می کند و هیچ نیازی نیست کاری کنید کهقانون جذب را در زندگیتان خلق کنید اما اگر این 2 ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه شما با یکدیگر هماهنگ نباشد، قانون جذب هیچ تاثیری ندارد. برای مثال شما آگاهانه می خواهید که حسابتان پر از پول باشد و با تکرار عبارات تاکیدی سعی می کنید این حس را به وجود بیاورید اما اگر در ذهن ناخودآگاه شما این عقیده وجود داشته باشد که شما لایق آن همه پول نیستید، هرگز ثروتمند نمی شوید. ذهن ناخودآگاه شما شبیه یک ضبط صوت عمل می کند و همیشه تمایل دارد که موزیک های قدیمی تان را پخش کند؛ به خصوص همان ترانه هایی که از دوران کودکی والدین بارها و بارها برایتان تکرار کرده اند. شما ترانه های ضبظ صوت ذهنی تان را در 6 سال اول زندگی با جملات منفی پر کرده اید.

جملاتی مانند: «تو به اندازه کافی خوب نیستی» «تو لیاقتش را نداری» یا «آدم های دیگر بهتر از تو هستند و تو مجبوری بهتر از دیگران باشی» و... چه این پیام ها مستقیم به شما رسیده باشد چه غیرمستقیم، بعد از سال ها که در چنین موقعیت های مشابهی قرار می گیرید آن نوارها دوباره تکرار می شود و مشکل اینجاست؛ شما روی نواری که در حال پخش است عباراتی دقیقا مخالف را به زبان می آورید و در این حالت هیچ نتیجه ای دریافت نخواهید کرد. شما خودتان را فریب داده اید که فرد مثبتی هستید، چون در تمام لحظاتی که در حال تکرار جملات مثبت و تصویرسازی برای رؤیاهایتان هستید، نوار منفی ضبط صوت ذهن ناهوشیارتـــان درحال پخش ترانه های ناامیدکننده و دلسردکننده است.

 

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

کتاب صوتی قانون جذب ثروت

 

این کتاب به ما میگوید،مهمترین عاملی که نمی توانیم پول درآوریم,عدم درک این است که: هر ذره در جهان هستی، شامل هم خواسته و هم ناخواسته است و اصل و اساس قانون جذب این است که شما با توجه کردن به هر چیزی، آن را به زندگی‌تان دعوت می‌کنید، نه با فکر کردن به آن


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/10:: 3:1 صبح     |     () نظر

قصدداریم قوانین موفقیت از دیدگاه برایان تریسی را برای شما مطرح کنیم.

40 قانون موفقیت برایان تریسی


داشتن هدف، چیزی است که به زندگی ما انسان ها معنی می بخشد. همه ی ما به دنبال تعیین و دسترسی به اهدافی هستیم که بتوانند به ما حس بهتر و یک زندگی خوب را هدیه بدهند. احتمالا مقالات زیادی در رابطه با تعیین اهداف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن ها خوانده اید. مشکل اصلی در نرسیدن به اهداف، خود ما هستیم. خیلی وقت ها بدون این که متوجه باشیم، به طور ناخودآگاه مانع موفقیت خودمان می شویم. این مساله به گذشته و پس زمینه ی ذهنی هر کدام از ما بر می گردد.

بنابراین شناخت ریشه ی مقاومت در برابر تغییر و شکست در عملی کردن اهداف، می تواند قدم بسیار مهمی در تغییر این شرایط باشد. برایان تریسی، نویسنده و سخنران، تکنیک های ساده و کاربردی ای برای موفقیت در بخش های مختلف زندگی ارایه می دهد.
ما دراین مقاله قصدداریم قوانین موفقیت از دیدگاه برایان تریسی را برای شما مطرح کنیم.

 

قوانبن موفقیتگ

 

حتما بخوانید: 60 روش برای افزایش اعتماد به نفس?


1- قانون علت و معلول برایان تریسی

هر چیز به دلیلی رخ می‌دهد. برای هر علتی معلولی هست، و برای هر معلولی علت یا علت‌های بخصوصی وجود دارد، چه از آنها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید. چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد.


2- قانون ذهن برایان تریسی

 همه علت‌ها و معلول‌ها ذهنی هستند. افکار شما تبدیل به واقعیت می‌شوند. افکار شما آفریننده‌اند. شما تبدیل به همان چیزی می‌شوید که درباره آن بیشتر فکر می‌کنید. همیشه درباره چیزهایی فکر کنید که واقعا طالب آن نستید و از فکر کردن درباره چیزهایی که خواستار آن نیستید اجتناب کنید.


3- قانون عینیت یافتن ذهنیات برایان تریسی

دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست. کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه خود را در درون خود خلق کنید.
زندگی ایده‌آل خود را با تمام جزئیات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند، حفظ کنید.


4- قانون رابطه مستقیم برایان تریسی

زندگی بیرون شما بازتاب زندگی درونی شماست. بین طرز فکر و احساسات درونی شما از یک طرف و عملکرد و تجارب بیرونی شما از طرف دیگر رابطه مستقیم وجود دارد.


5- قانون باور برایان تریسی

هر چیزی را که عمیقا باور داشته باشید برایتان به واقعیت بدل می‌شود. شما آنچه را که می‌بینید باور نمی‌کنید، بلکه آن چیزی را می‌بینید که قبلا به عنوان یک باور انتخاب کرده‌اید. پس باید:
- باورهای محدود کننده‌ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید.
- آنها را از بین ببرید. 


6- قانون ارزش‌ها

نحوه عملکرد شما همیشه با زیربنایی‌ترین ارزش‌ها و اعتقادات شما هماهنگ است.
آنچه براستی ارزش‌هایی را که واقعا به آن اعتقاد دارید بیان می‌کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته‌ها، اعمال و انتخاب‌های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.



7- قانون انگیزه

هر چه می‌گویید یا انجام می‌دهید از تمایلات درونی، خواسته‌ها و غرایز شما سرچشمه می‌گیرد. این کار ممکن است بصورت خودآگاه و ناخودآگاه انجام شود.

رمز موفقیت دو چیز است:
تعیین اهداف و برنامه‌ریزی برای آنها.
-مشخص کردن انگیزه‌ها. 


8- قانون فعالیت ذهن ناخودآگاه

ذهن ناخودآگاه شما موجب می‌شود همه گفته‌ها و اعمالتان مطابق با الگویی انجام پذیرد که با تصویر ذهنی و باورهای زیر بنایی شما هماهنگ است.
ذهن ناخودآگاه شما بسته به اینکه چگونه آنرا برنامه‌ریزی کنید می‌تواند شما را به پیش ببرد و یا از پیشرفت باز دارد.


9- قانون انتظارات

اگر با اعتماد به نفس انتظار وقوع چیزی را داشته باشید در جهان پیرامونتان امکان وقوع پیدا می‌کند.
شما همیشه هماهنگ با انتظاراتتان عمل می‌کنید و انتظارات شما بر رفتار و طرز برخورد اطرافیانتان تاثیر می‌‌‌گذارد.


10- قانون تمرکز

هر چیزی که ذهن خود را به آن مشغول سازید در زندگی واقعیت پیدا می‌کند.
هر چیزی که روی آن تمرکز کنید و مرتبا به آن فکر کنید در زندگی واقعی شکل می‌گیرد و گسترش پیدا می‌کند. بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که در زندگی واقعا طالب آن هستید.

 

قوانین موفقیت برایان تریسی

 

حتما بخوانید:  12 راه برای جلب اعتماد همسر


فنون درست انتقاد کردن را یاد بگیرید

11- قانون عادت

حداقل 95? از کارهایی که انجام می‌دهید از روی عادت است، خواه عادت‌های مفید و خواه عادت‌های مضر.
شما می‌توانید عادت‌هایی را که موفقیتتان را تضمین می‌کند در خود پرورش دهید. به این صورت که تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشوند تمرین و تکرار آگاهانه و مدام آنرا ادامه دهید.


12- قانون جذب برایان تریسی

شما مرتبا افکار، ایده‌ها و موقعیت‌هایی را که با افکار غالب شما هماهنگ هستند به خود جذب می‌کنید، خواه افکار منفی خواه افکار مثبت.
شما می‌توانید بهتر از اینکه هستید باشید، ثروتمند تر از اکنون باشید و توانایی‌های بیشتری داشته باشید چون می‌توانید افکار غالب خود را تغییر دهید.


13- قانون انتخاب

زندگی شما نتیجه انتخاب‌های شما تا این لحظه است.
چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستید، کنترل کامل زندگی‌تان و تمامی آنچه برایتان اتفاق می‌افتد در دست شماست.


14- قانون تفکر مثبت

برای موفقیت و شادی در تمام جنبه‌های زندگی تفکر مثبت امری ضروری است.شیوه تفکر شما نشان دهنده ارزش‌ها، اعتقادات و انتظارات شماست.


15- قانون تغییر

تغییر غیر قابل اجتناب است و چون با دانش روزافزون و تکنولوژی رو به پیشرفت هدایت می‌شود با سرعتی غیر قابل قیاس با گذشته در حال حرکت است.
کار شما این است که استاد تغییر باشید نه قربانی آن.


16- قانون کنترل برایان تریسی

این که تا چه حد در مورد خودتان مثبت فکر می‌کنید بستگی به این دارد که فکر می‌کنید تا چه حد زندگی‌تان را تحت کنترل دارید.
سلامتی، شادی و عملکرد عالی از طریق کنترل کامل افکار، اعمال و شرایط پیرامونتان به وجود می‌آید.


17- قانون مسئولیت

هر جا که هستید و هر چه که هستید بخاطر آن است که خودتان اینطور خواسته‌اید.
مسئولیت کامل آنچه که هستید، آنچه که بدست آورده‌اید و آنچه که خواهید داشت بر عهده خود شماست


18- قانون پاداش

عالم در نظم و تعادل کامل به سر می‌برد. شما همیشه پاداش کامل اعمالتان را می‌گیرید.
همیشه از همان دست که می‌دهید از همان دست می‌گیرید. اگر از عالم بیشتر دریافت می‌کنید به این دلیل است که بیشتر می‌بخشید.


19- قانون خدمت

پاداش‌هایی که در زندگی می‌گیرید با میزان خدمت شما به دیگران رابطه مستقیم دارد.
هر چه بیشتر برای بهبود زندگی و سعادت دیگران کار و مطالعه کنید و توانایی‌های خود را افزایش دهید، در عرصه‌های مختلف زندگی خود نیز پیشرفت بیشتری به دست می‌آورید.


20- قانون تاثیر تلاش برایان تریسی

همه امیدها، رویاها، هدف‌ها و آرمان‌های شما در گرو سخت کوشی شماست.هر چه بیشتر تلاش کنید، بخت و اقبال بهتری پیدا می‌کنید.هیچ راه میانبری وجود ندارد.

 

برایان تریسی

 

حتما بخوانید:  روش های بالا بردن دقت و تمرکز در کودکان?


قانون جذب کائنات


21- قانون آمادگی

شانس در واقع به هم پیوستن موقعیت و آمادگی است. عملکرد خوب نتیجه آمادگی کاملاست که مراحل کسب آن اغلب از هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها قبل آغاز می‌شود.
در هر حوزه‌ای موفق‌ترین افراد آنهایی هستند که همواره در مقایسه با افراد ناموفق وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کار می‌کنند.


22- قانون حد توانایی

هیچ وقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد ولی همیشه برای انجام مهمترین کارها وقت کافی است. هر چه بیشتر کار کنید کارایی بیشتری پیدا می‌کنید. اما اگر بخواهید بیش از حد حد توانتان انجام امور مختلف را به عهده بگیرید نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت که بفهمید توانایی شما برای انجام کارها حدی دارد.


23- قانون تصمیم

مصمم بودن از ویژگی‌های اساسی افراد موفق است.در زندگی شما هر جهشی در جهت پیشرفت، هنگامی حاصل می‌شود که در موردی تصمیم روشنی گرفته باشید.


24- قانون خلاقیت

ذهن شما می‌تواند به هر چیزی که برایش قابل درک باشد و آن را باور داشته باشد دست یابد.

هر نوع پیشرفتی در زندگی‌تان با یک ایده آغاز می‌شود و چون توانایی شما در خلق ایده‌های جدید نامحدود است آینده شما نیز محدودیتی نخواهد داشت.

 


25- قانون انعطاف پذیری برایان تریسی

در تعیین اهداف خود قاطعیت داشته باشید، اما در مورد روش دستیابی به آنها انعطاف‌پذیر باشید.در عصر تحولات سریع، رقابت شدید و کهنه شدن مدام همه چیز، انعطاف‌پذیری و سازگاری از شرایط اساسی موفقیت است.


26- قانون استقامت

معیار ایمان به خود، توانایی استقامت در برابر سختی‌ها، شکست‌ها و نا امیدی‌هاست.
استقامت ویژگی اساسی موفقیت است. اگر شما به اندازه کافی استقامت کنید، طبیعتا سرانجام موفق می‌شوید.


27- قانون صداقت

خوشبختی و داشتن عملکرد عالی هنگامی به سراغ شما می‌آید که تصمیم بگیرید هماهنگ با والاترین ارزش‌ها و عمیق‌ترین اعتقادات خود زندگی کنید.
همیشه با آن بهترین _ بهترین‌ها که در درون شماست صادق باشید.


28- قانون احساس برایان تریسی

شما در فکر کردن، درک کردن و تصمیم گرفتن صددرصد احساسی عمل می‌کنید. با احساستان تصمیم می‌گیرید و با عقلتان توجیه می‌کنید.از آنجایی که کنترل افکارتان در دست خودتان است، خوشبختی شما نیز بستگی به میزان اراده شما در کنترل افکارتان دارد.


29- قانون خوشبختی برایان تریسی

کیفیت زندگی‌تان را احساس شما در هر لحظه تعیین می‌کند و احساس شما را تفسیر شما از وقایع پیرامونتان تعیین می‌کند نه خود وقایع.
هرگز برای اینکه تجربه خوشی از دوران کودکی داشته باشید دیر نیست. کافی است گذشته را مرور کنید و روشی را که برای تفسیر تجربیات خود داشته‌اید تغییر دهید .


30- قانون جایگزینی

ذهن خودآگاه شما در آن واحد فقط می‌تواند یک فکر را در خود جای دهد، یا مثبت یا منفی. شما می‌توانید با جایگزین کردن افکار مثبت به جای افکار منفی به خوشبختی دست پیدا کنید.ذهن مانند باغی است که در آن یا گل می‌روید یا علف هرز.

 

قوانین موفقیت

 

حتما بخوانید: 20 نکته در مدیریت زمان برای بهره وری بیشتر?


ویژگی ها و اختلالات شخصیت های وابسته چیست؟


31- قانون اظهار

هر گفته‌ای تاثیری به جا می‌گذارد. وقتی چیزی را با حالتی سرشار از احساس به خودتان می‌گویید، افکار، ایده‌ ها و رفتارهایی هماهنگ با همان کلمات بوجود می‌آید.
فقط راجع به چیزهایی فکر کنید که طالب آن هستید و راجع به آنچه که طالب آن نیستید فکر نکنید.


32- قانون عکس العمل

افکار و احساسات شما تعیین کننده اعمال شماست و اعمال شما نیز به نوبه خود تعیین کننده افکار و احساسات شماست.
اگر برخوردی مثبت، خوشایند و خوش‌بینانه داشته باشید، فردی مثبت، خوشایند و خوش‌بین خواهی شد.


33- قانون تجسم برایان تریسی

دنیای پیرامون شما تصویری از دنیای درون شماست. تصاویر ذهنی که به آن مشغول هستید افکار، احساسات و رفتار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
هر چیزی که به روشنی و با تمام وجود تجسم کنید نهایتا در زندگی شما به واقعیت می‌پیوندد.


34- قانون تمرین برایان تریسی

هر چیزی را که مرتبا تمرین کنید تبدیل به یک عادت جدید می‌شود . شما می‌توانید رویکردها، توانایی‌ها و کیفیات خوشبختی و موفقیت را در خود بپرورانید، به این صورت که قوانین موفقیت را برای خود آنقدر تکرار کنید تا جزئی از شخصیت شما شوند.


35- قانون تعهد

کیفیت عشق و طول مدت یک دوستی رابطه مستقیم با عمق تعهد هر دو نفری دارد که می‌خواهند با یکدیگر رابطه موفقی داشته باشند.نسبت به کسانی که برایشان اهمیت زیادی قایل هستید از صمیم قلب و بی‌قید و شرط متعهد باشید.


36- قانون ارزش برایان تریسی

شما همیشه به سوی کسانی که با شما ارزش‌ها، باورها و اعتقادات مشترکی دارند و با آنها توافق دارید، جذب می شوید.عشق کور نیست.


37- قانون تفاهم

میزان تفاهم شما با هر کس بستگی به این دارد که تا چه حد ارزش‌ها، رویکردها، هدف‌ها و باورهای مشترکی دارید.


38- قانون ارتباطات

کیفیت روابط شما را، کیفیت و کمیت ارتباطات شما با دیگران تعیین می‌کند.ایجاد و حفظ روابط خوب نیاز به صرف وقت دارد.


39- قانون توجه برایان تریسی

شما به چیزی توجه می‌کنید که آن را بسیار دوست دارید و برایش ارزش قائل هستید.
با دقت گوش کردن به دیگران باعث می‌شود بفهمند که شما آنها را دوست دارید و این کار باعث ایجاد اطمینان می‌شود، یعنی همان چیزی که اساس یک ارتباط دوستانه است.


40- قانون عزت نفس برایان تریسی

هر کاری که در زندگی انجام می‌دهید برای حفظ یا افزایش عزت نفس است. شما در کنار کسی احساس خوشبختی می‌کنید که باعث می‌شود احساس کنید فردی ارزشمند و مهم هستید.هر چه بیشتر سعی کنید که عزت نفس را در دیگران افزایش دهید خودتان را نیز بیشتر دوست خواهید داشت و برای خودتان احترام بیشتری قائل خواهید شد.

 

دانلود PDF مقاله:40 قانون موفقیت برایان تریسی

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/10:: 2:45 صبح     |     () نظر

خلاصه ونکات برگزیده از فیلم راز

خلاصه ونکات برگزیده از فیلم راز
چکیده این مطلب :  انتشار : 1397/04/30   0 نظر

فیلم راز با فروشی بی نظیر در سطح جهان منتشر شد. بیش از سی مترجم کتاب راز را که دیالوگ های همین فیلم بودند را فقط به زبان فارسی ترجمه کردند. مردمانی از سراسر جهان به بیان موفقیت های خود بر اساس قانون جذب روی آوردند و شبکه های اجتماعی پر شد از شکل های متفاوت بیان قانون جذب از زبان افراد مختلف.

خلاصه ونکات برگزیده از فیلم راز


اولین بار که فیلم راز (The Secret) منتشر شد و در شبکه دو سیما پخش شد همه از پیام موجود در فیلم  در جای خود میخکوب شدند. فیلم راز ازقانونی معنوی و غیر مادی اما جاری در عالم به نام قانون جذب سخن می گفت. براساس قانون جذب هر انسانی همان چیزی را به سمت خود جذب می کند که بیشتر به آن توجه می کند. هرکسی همان چیزی در اطرافش ظاهر می شود که خودش طلبیده و احضار کرده است. فیلم راز پرده از یکی از بزرگترین اسرار موفقیت موفق های بزرگ عالم برداشت.

اگر می خواهی چیزهایی که آرزو داری در زندگی ات ظاهر شوند ، به گونه ای دنیایت را بساز که انگار آن چیزها همین الان در اختیار تو هستند. زندگی ات را با بودن در بین آنها مرتب کن. خواهی دید که به محض هم ارتعاش شدن با دنیایی که می خواهی همان دنیا زندگی تو خواهد شد!

فیلم راز با فروشی بی نظیر در سطح جهان منتشر شد. بیش از سی مترجم کتاب راز را که دیالوگ های همین فیلم راز بودند را فقط به زبان فارسی ترجمه کردند. مردمانی از سراسر جهان به بیان موفقیت های خود بر اساس قانون جذب روی آوردند و شبکه های اجتماعی پر شد از شکل های متفاوت بیان قانون جذب از زبان افراد مختلف.

 

قانون جذب فقط  قانون موفق ها نیست. قانونی است که در مورد همه آدم ها صدق می کند و اتفاقا در مورد آدم هایی که زندگی ناخوشایندی هم دارند بیشتر صادق است!

بعد از فیلم راز و با توجه به موفقیت بی نظیری که نصیب سازندگان آن شد، عده زیادی از صاحب نظران و اندیشمندان حوزه موفقیت ، بخصوص کسانی که در خود فیلم راز سخنرانی کرده بودند از جمله باب پراکتور، جک کانفیلد و... یا خود راسا اقدام به ساخت فیلم هایی مشابه اما کامل تر و بی نقص تر با موضوع قانون جذب نمودند یا در فیلم هایی که فیلم سازان بزرگ می ساختند حضور می یافتند.

 پیام های فیلم ها نیز یکی پس از دیگری کاربردی تر می شد و قانون جذب موجود در فیلم راز را که به تدریج حالت افراطی گری و توهمی تری به خود می گرفت را واقعی تر و کاربردی تر ساختند. فیلم هایی مثل قطب نما، آن سوی راز، متاراز و نظیر آن از جمله این فیلم ها هستند. شکل ارائه مفاهیم موفقیتی با حضور استادان پرانرژی و امید بخش به تدریج فیلم های مستند جدیدی رابه دنیا معرفی کرد.

بررسی فیلم راز

 

حتما بخوانید:  عوامل طلاق و از هم پاشیدن زندگی ها چیست؟


12 راه برای جلب اعتماد همسر


نقد و بررسی فیلم راز

مستند فیلم راز می تواند با عوام بسیار قوی ارتباط برقرار کند و به ظاهر بیانی صادقانه و دلسوزانه دارد. و علت این که آن را به ظاهر می بینم را در ادامه خواهم گفت.

 

راز فیلمی خوش ساخت است و از نظر فنی فیلمی قوی ست، و البته در ایجاد شخصیت برای کسانی که با آن ها مصاحبه می شود هم همچنین. و این خود باعث شده که مخاطب رفتاری منفعلانه در برابر یک فیلسوف یا فیزیک دان کوانتوم و ... پیدا کند . این عمل کاملا از پیش تعین شده است.

این که صدا وسیمای مان در بسیاری از مواقع فیلمی را بدون شناخت و تحلیل صحیح آن را پخش می کند برایم چیز تازه ای نیست اما یکی دیگر از این فیلم ها همین فیلم راز است که در سینما ماوراء(!) شبکه 4 پخش شده است.

 

در اولین نریشن و جمله فیلم با صدای آن خانم می شنویم:

 

(( یک سال پیش زندگی من مثل ویرانه ای در اطرافم بود))...!

او در ادامه می گوید: گوشه چشمی از یک راز عظیم به من نمایان شد!)) ما که می دانیم این عالم سراسر همه راز است اما کجا راز در بیان می آید؟

 

راوی داستان از ابتدا واقعیات زندگی اجتماعی و خصوصی خود می گوید که برای همه انسان های این کره خاکی اتفاق افتاده است، و یا ممکن است پیش بیاید، و به قول حکیم شهیدمان از سنت های تغییر ناپذیر آفرینش است. که این خود می تواند یک اجبار تلقی شود در برابر این که سخن اصلی فیلم این است که ذهن انسان همه اتفاقات و پدیده ها است. و هیچ جبری در محیط اطراف ما و در زندگی بشر وجود ندارد!


آیا همه کسانی که در این دنیا موفق بوده اند، از ابتدا خود آگاه بوده اند؟

آیا از ابتدا می دانستند و آگاه به این راز(!) به موفقیت رسیده اند؟

کسی نیست که بگوید من هیچ فکر نمی کردم که روزی به این موفقیت برسم؟

 

راوی در آغاز فیلم راز با بیان این واقعیات سعی در ایجاد تشنگی در مخاطب دارد که البته موفق هم می شود و پس از آن محتوای از پیش تعیین شده خود را بدون مقاومت و تفکر کردن بیننده در ذهن او جای می دهد و مخاطب بدون گارد گرفتن طبیعی در مقابل فیلم های مستند، آن را می پذیرد.

مستند فیلم راز، به شدت از اومانیست و سوبژکتیویسم رنج می برد و آنگاه اومانیستی که از دکارت نباشد را مبنا قرار داده است. فیلم راز در ساحت روانشناسی مردن به سر می برد و غایت بشر مردن را ابتدای عالم ناسوتی تصور می کند. این فیلم به صراحت سوبژکتیویسم را نه با مباحث علمی و معرفتی، بلکه با ادعا و تیترهای جذاب و خوش رنگ نهادینه می نماید و ذهن انسان را سوژه عالم قرار می دهد. در این مضمون انسان با ذهن خود، به عنوان سوبژه در عالم و همه طبیعت را ابژه، قرار داده و انسان قادر است با ذهن خود هر آنچه اراده می کند را رقم بزند.

 

فیلم راز

 

حتما بخوانید:  بهبود رابطه جنسی و روابط زناشویی?


               6 مردی که مرد زندگی هستند


درب پراکتور، که به نام فیلسوف معرفی می شود، اولین کسی است که با او مصاحبه صورت می گیرد و ظاهرا او از نتیجه فیلم و سوالاتی که قرار است از او پرسیده شود و همچنین از گفتارها و پاسخ های دیگران هم آگاه است و در این کدام فیلم ساز علمی شک نمی کند؟

 

مگر نه آن است که در فیلم سازی پژوهشی و علمی همه چیز با پرسش و پاسخ و جستجو به نتیجه می رسد؟


پس آزمون و خطای این فیلم کجاست؟

 

دکتر جووتیالی، دومین شخصی است که مصاحبه می کند و به عنوان متخصص متافیزیک معرفی می گردد و می گوید:

شما می توانید هر چه که می خواهید باشید، و یا انجام دهید، یا داشته باشید!

بله، درست است که انسان در دنیا مختار است و از قوه ی اراده و اختیار برخوردار است اما آیا کسی در این دنیا مدعی این است که هر چه می خواهد و آنچه را خواسته داراست؟


آیا جز خداوند کسی دیگر چنین قدرتی دارد؟

نگاه اومانیستی این مستند فاش می شود و این که انسان خداست و از قدرت بی نهایت برخوردار است و البته اختیار مطلق! انسانی با عقل ناقص! مگر کسی می تواند ادعا داشته باشد که من در طول زندگی ام حتی یک اشتباه نکرده ام؟ پس چگونه عقل ناقص نیست؟

انسانی که می خواست با تفکر کانت و هگل و دکارت و جان لاک روی زمین باری خود بهشتی بسازد(!) غافل از آن که این کره خاکی پلی نیست و کیست که روی پل خانه بسازد؟ و این گونه جز جهنم برای خود رقم نزد.

و سپس با منولوگ های یک طرفه و پشت سرهم آمال و آرزوهای حقیر دنیایی و سکولار ی را نام می برد تا گوش هایمان به طبع نیز شود و اماده شنیدن بدون تحلیل درست.

 

 

مستند فیلم راز

در چه خانه ای دوست دارید زندگی کنید؟

دوست دارید میلیونر باشید؟

چه شغلی را دوست دارید داشته باشید؟

و... .

و تنها راه کارشان هم به زبانی ساده این است که هر چیز را که می خواهید داشته باشید فقط آن را دوست داشته باشید، یعنی بفرمایید خانه روی پل!

اگر انسان همیشه خود را در معرض دیدگاه مثبت برای دیگران قرار دهد تا بتواند محیط پیرامونی خود را به گونه ای دلخواه رقم بزند، که نمی تواند بزند؟! این گونه آن ها برای اطرافیان مخاطب خود و مطیعی می شوند نه برای خود. این گونه زیستن یعنی برای دیگران زیستن و ((من)) دیگران بودن.

نه برای خدا بودن، که همه این بودن ما از اوست... .

 

البته نمی خواهم این را انکار کنم که اساس تمام امور باور است، و این شک است که انسان را از درد و رنج هزار تکه می کند، (سید مرتضی آوینی).

اما این ((باور)) تنها از قلب متحقق می شود و نه از ذهن!


 

خلاصه ای از متن فیلم راز

هر چیزی را چه ببینید چه به خاطر آورید و چه تصور کنید ، هر چیزی که روی آن متمرکز شوید را به سوی خود جذب میکنید. و هرگاه این تمرکز همراه با احساسات شدید باشد جذب آن سریعتر خواهد بود.

 

مراقبت از افکار کار سختی به نظر میرسد اما احساساتمان به ما کمک میکند کهت بفهمیم که به چه فکر میکنیم. هرچه موقع فکر کردن احساس بهتری داشته باشید این احساس خوب باعث میشود که جهت گیری شما در زندگی بهتر باشد و در زندگی روزمره افکاری را پدید می آورید که زندگی بهتری را در آینده برایتان رقم میزند.

 

هر چه احساس بهتری داشته باشید چیزهای خوب را بیشتر جذب میکنید که باعث میشود بالاتر و بالاتر بروید.

 

به یک چیز زیبا فکر کنید. به یک موسیقی زیبا گوش کنید تا احساس خوبی پیدا کنید. وقتی نسبت به چیزی احساس عشق میکنید آن احساس اینقدر بزرگ است که میتواند برایتان خوشبختی را به ارمغان بیاورد.

چرچیل: شما جهان خود را می سازید همانطور که در آن پیش میروید.


 

رازهای جهان

 

حتما بخوانید:  60 روش برای افزایش اعتماد به نفس?


                     اهرام مدیریت و سطوح سازنده آن


زندگی می تواند کاملاً رؤیایی باشد و اینطور خواهد بود اگر شما از این راز استفاده کنید.

جهان هستی مثل غول چراغ جادوست. غول چراغ جادو فقط میگوید: فرمانبردارم سرورم و همیشه فقط همین حرف را تکرار میکند. پس کافیست که شما فقط آن چیزی را که دوست دارید طلب کنید تا غول چراغ جادو به شما بگوید فرمانبردارم سرورم و خواسته تان را برآورده کند. پس اگر دانسته یا ندانسته در مورد چیزی که نمیخواهید یا دوست ندارید ، حرف بزنید یا گله و شکایت کنید یا احساس ناراحتی کنید غول چراغ جادو باز هم میگوید: فرمانبردارم سرورم و همان رابرایتان فراهم میکند.

 

آرزو کن ، بطلب ، ایمان داشته باش ، دریافت کن.

آن چیزی را که میخواهید طلب کنید.( اکثر ما به خودمان اجازه نمیدهیم آن چیزی را که واقعاً دلمان میخواهد طلب کنیم.) کائنات به افکارشما پاسخ میدهد. برای دریافت شما باید خودتان را با آن چیزی که میخواهید همجهت کنید یعنی قدردان باشید و برای دریافت آن شور و اشتیاق داشته باشید.

اکثر افراد افکارشان را به عکس العمل نشان دادن به چیزی که وجود دارد صرف میکنند.(اگر به آن چیزی که هست نگاه کنید و حتی اگر آن را نخواهید یا از آن ناراضی باشید)و به آن فکر کنید، قانون جاذبه دوباره همان چیز را به شما میدهد.

بودا: هر آنچه هستیم نتیجه افکاری است که داشته ایم.

 

اگر به جای شکایت برای چیزهایی که دارید قدردانی کنید احساس بهتری پیدا میکنید و این باعث جذب چیزهای بهتری به سمتتان میشود.

وقتی چیزی را تجسم میکنید آن را پدید می آورید. پس موقع تجسم همیشه روی نتیجه پایانی متمرکز شوید. وقتی خود را در موقعیتی که دوست دارید تصور میکنید ، دیگر احساس نمیکنید که به آن چیز نیاز دارید بلکه احساس میکنید که آن چیز را دارید و آن احساس باعث مشود که کائنات همان موقعیت را برایتان پدید آورد.

اگر به دنبال حس لذت درونی ، بینش درونی و آرامش درونی بروید بقیه چیزها برایتان پدیدار میشود.

 

شما تنها کسی هستید که زندگیتان را می آفرینید چون هیچ کس دیگر نمیتواند برای شما فکر کند.این کار تحت کنترل خود شماست. اگر چیزی را که می بینید ? میخواهید در مورد آن بنویسید ، راجع به آن با دیگران حرف بزنید ، به آن فکر کنید و روی آن تمرکز کنید ولی اگر آنرا نمیخواهید در موردش با کسی حرف نزنید ، توجهتان را منحرف کنید.

 

کارل لی یونگ: با هر چه مقابله کنید ایستادگی میکند

 

دانلود PDF‌مقاله:خلاصه ونکات برگزیده از فیلم راز

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/10:: 2:33 صبح     |     () نظر

بهایی دارد. برخی از این راه‌ها به شرح زیرند 

10 راه برای ثروتمند شدن


رابرت کیوساکی؛ یک کارآفرین و سرمایه گذار که در دبیرستان از مدرسه اخراج شد، یکی از محبوبترین نویسنده های کتاب هایی با موضوع پول و ثروت و یکی از مفسران زندگی امروزی است. کتابش با نام “پدر پولدار, پدر بی پول” به عنوان کتاب شماره یک علم مالی تا حالا است، که در آن به جزییات رسیدن به استقلال مالی و رهایی از بند بی پولی پرداخته است وی هم اکنون به "پدر پولدار" معروف است.


پدر پولدار به من می‌گفت، راه‌های زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد و هر یک از آن‌ها بهایی دارد. برخی از این راه‌ها به شرح زیرند :


1 - با افراد ثروتمند ازدواج کنید


می‌توانید به خاطر پول کسی با او ازدواج کنید و ثروتمند شوید و همه ما می‌دانیم که این روش چه بهایی دارد. پدر پولدار وقتی به این موضوع اشاره می‌کرد چهره‌اش را در هم می‌کشید و می‌گفت : « مردها و زن‌هایی هستند که به خاطر پول ازدواج می‌کنند، اما آیا می‌توانی زندگی کردن با کسی که دوستش نداری را تصور کنی؟ این بهای خیلی زیادی است.»


2 - با کلاه‌برداری، تقلب یا خلاف‌کاری ثروتمند شوید


می‌توانید با کلاه‌برداری، تقلب یا خلاف‌کاری ثروتمند شوید. او می‌گفت : « ثروتمند شدن به طور قانونی خیلی آسان است، به همین دلیل نیازی به نقض قانون و پذیرش ریسک به زندان افتادن نیست، مگر اینکه واقعاً از وحشت این کار لذت ببرید. به نظر من، ریسک زندان رفتن بهای خیلی زیادی است. من می‌خواهم برای به دست آوردن آزادی خودم ثروتمند شوم، پس چرا ریسک به زندان رفتن را به جان بخرم؟ به این شکل عزت نفسم را از دست می‌دهم.»

او در این ارتباط با بیان تجربه‌های خودش تأکید می‌کرد: « من اگر کار غیر قانونی انجام می‌دادم، نمی‌توانستم با خانواده‌ام و دوستانم روبرو شوم. به علاوه، من دروغ‌گوی بدی هستم. حافظه ضعیفی دارم و نمی‌توانم حساب دروغ‌هایم را نگاه دارم، بنابراین بهترین کار برای من راست‌گویی بود، به نظر من درست‌کاری بهترین سیاست است.»

 

ثروتمندشدن


حتما بخوانید :  افسردگی فصلی چگونه به وجود می آید؟

                      چگونه افکار منفی را  از خود دور کنیم؟?


3 - از طریق ارث ثروتمند شوید


می‌توانید از طریق ارث ثروتمند شوید. پدر پولدار می‌گفت: « مایک بیشتر اوقات احساس می‌کند اموالش را خودش به دست نیاورده است. او نمی‌داند آیا می‌توانست خودش به تنهایی ثروتمند شود یا نه؟ بنابراین من دارایی خیلی کمی به او داده‌ام.من او را هم مثل تو راهنمایی کرده‌ام، اما این خود اوست که باید ثروت خود را به دست آورد. برای او مهم است که احساس کند خودش ثروتش را به دست آورده است، ولی فرد خوش اقبالی که پولی را به ارث می‌برد، چنین احساسی ندارد. »

وقتی من و مایک با هم بزرگ می‌شدیم، خانواده‌های هر دو ما به نسبت فقیر بودند؛ اما زمانی که ما به بزرگ‌سالی رسیدیم، پدر مایک خیلی پولدار شده بود، در حالی که پدر واقعی من هنوز فقیر بود. مایک ثروتی را از پدرش به ارث برد، مردی که او را پدر پولدار می‌نامم، ولی من با هیچ شروع کردم.



4 - با تبدیل شدن به یک ستاره فیلم، ستاره ورزشی یا فردی برجسته ثروتمند شوید

می‌توانید با تبدیل شدن به یک ستاره فیلم، ستاره راک، ستاره ورزشی یا فردی برجسته ثروتمند شوید. پدر پولدار می‌گفت : « من باهوش، با استعداد، خوش سیما یا سرگرم‌کننده نیستم؛ بنابراین، ثروتمند شدن از طریق تبدیل شدن به فردی برجسته در مورد من واقع گرایانه نیست.»


هالیوود پر از ستارگان ورشکسته است. کلوپ‌ها مملو از گروه‌های راکی هستند که آرزوی شکستن یک رکورد طلایی را دارند. زمین‌های گلف مملو از گلف بازانی است که در آرزوی تبدیل شدن به یک گلف باز حرفه‌ای مثل تایگر وودز هستند، اما اگر به دقت به تایگر وودز نگاه کنید، متوجه می‌شوید که او برای رسیدن به جایگاهی که امروز در آن قرار دارد، بهای زیادی پرداخته است. تایگر بازی گلف را در 3 سالگی آغاز کرد و تا 20 سالگی، حرفه‌ای نبود بهایی که او پرداخت، 17 سال تمرین بود.


5 - از طریق آز و طمع ثروتمند شوید

شما می‌توانید از طریق آز و طمع ثروتمند شوید، جهان پر از چنین افرادی است. گفته‌ی مورد علاقه‌ی آن‌ها این است : « من خودم ثروتم را به دست آوردم و می‌خواهم آن را نگاه دارم». بیشتر اوقات، طمع آن‌ها نسبت به پول و دارایی به این معناست که نسبت به سایر چیزها هم حرص دارند، به عنوان مثال، وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود به سایر مردم کمک کنند یا به دیگران چیزی بیاموزند، بیشتر اوقات بهانه می‌آورند که فرصت نداریم.

بهای « حرص » این است که باید برای تمام خواسته‌هایتان، سخت‌تر و بیشتر تلاش کنید. قانون نیوتن می‌گوید: « هر عملی، عکس العملی دارد » اگر شما فردی حریص باشید، مردم هم به همان شکل با شما رفتار خواهند کرد.

وقتی کسانی را می‌بینم که نسبت به پول بسیار سرسخت هستند، از آن‌ها می‌خواهم مرتب به کلیسا یا موسسه خیریه مورد علاقه خود کمک مالی کنند. پیروی از قوانین اقتصاد و فیزیک، آن چه می‌خواهید را به شما می‌دهد. اگر لبخند می‌خواهید، اول لبخند بزنید، اگر مشت می‌خواهید، اول مشت بزنید، اگر پول می‌خواهید، مقداری پول بدهید، ولی باز کردن مشت یا کیف پول برای افراد حریص می‌تواند کار خیلی سختی باشد.


حتما بخوانید:  علائم اعتیاد به گوشی موبایل?                                           


6 - با « خسیس بودن » ثروتمند شوید

این یکی از روش‌هایی بود که خون پدر پولدار را به جوش می‌آورد. او می‌گفت: « مشکل خسیس‌هایی که ثروتمند می‌شوند، این است که همواره خسیس باقی می‌مانند. دنیا از ثروتمندان خسیس متنفر است. به همین دلیل مردم از شخصیت اسکروچ در داستان مشهور چارلز دیکنز به نام سرود کریسمس، نفرت داشتند. پدر پولدار می‌گفت : « افراد ثروتمندی هم چون اسکروچ ثروتمندان را بدنام کرده‌اند. فقیرانه زندگی کردن و فقیرانه مردن، یک تراژدی است؛ اما فقیرانه زندگی کردن و ثروتمند مردن، دیوانگی است. »

پس از اینکه آرام می‌شد، می‌گفت : « من فکر می‌کنم، « پول » یعنی « لذت بردن » بنابراین سخت کار می‌کنم، پولم سخت کار می‌کند و من از میوه‌های کارم لذت می‌برم.»

 

ثروتمند شدن

7 - با بهره‌گیری از هوش مالی ثروتمند شوید

راه هفتم این است که شما می‌توانید با بهره‌گیری از هوش مالی ثروتمند شوید. زمانی که همان قدرت سرمایه‌گذاری دوران دوازده سالگی که در ساحل ایستاده و به ملک رو به اقیانوس پدرم نگاه می‌کردم را دوباره به دست آوردم، آموختن هوشمندی مالی را آغاز کردم. بسیاری از مردم به دلیل هوش بسیار زیاد در زمینه‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، ثروتمند می‌شوند.بسیاری از این افراد عوامل پشت صحنه را به درستی درک می‌کنند و جهان تجارت و سیستم‌های مالی را مدیریت، کنترل و دست‌کاری می‌کنند.

میلیون‌ها نفر از مردم با اطمینان خاطر پس اندازهای بازنشستگی و سایر پول‌های خود را در بازار سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما در واقع خلق‌کنندگان بزرگ پول تصمیم‌ گیرندگان سیستم‌های بازاریابی و توزیع سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی هستند، نه الزاماً افراد سرمایه‌گذار یا بازنشسته.


همان‌طور که پدر پولدار سال‌ها قبل به من آموخت، کسانی هستند که بلیت‌های مسابقه را می‌خرند و کسانی هستند که بلیت‌های مسابقه را می‌فروشند، فراموش نکن تو می‌خواهی در سمتی باشی که بلیت‌ها را می‌فروشند.


8. یافتن شغل مناسب

افرادی که به دنبال درآمد بالا و ثروتمند شدن هستند باید در اکثر جلسات و شرکت های مربوط به فرصت های شغلی، شرکت کنند. به این ترتیب، گزینه های بیشتری در دسترس شما بوده و با توجه به توانمندی های خود می توانید شغل مناسب با درآمد دلخواه خود  پیدا کنید.
شما با شرکت در مجموعه های مختلف و موفق می توانید مهارت های خود را افزایش داده و درآمد ماهانه خود را چند برابر افزایش دهید.هر چه در جمعافراد پولدار و موفق وارد شوید بیشتر به موفقیت نزدیک می شوید زیرا می توانید از خلاقیت و ایده های آن ها استفاده کرده و از آن بهره برداری کنید.

شما می توانید با استفاده از ایده های خود یک مجموعه تشکیل داده و کارآفرینی کنید. با کارآفرینی، علاوه بر اشتغالزایی برای دیگران، می توانید به درآمد قابل توجهی برسید.


9.آنچه را که انجام می دهید برجسته سازی کنید


به تفکرات خود بها دهید و در مورد هر ایده و تفکری،جدی و متعهد رفتار کنید. همیشه به نقطه بالایی چشم بدوزید و به میانگین، قانع نباشید. بهاهداف بلند مدت  خود فکر کرده و برنامه های دقیقی از ایده های خود و دیگران برای خود ترتیب دهید.

واقعیت این است که اگر شما بزرگ نباشید، در همان حد متوسط باقی مانده و برای مدت ها، پیشرفتی نخواهید داشت. ثروتمندان، تفکرات بزرگی داشته و بزرگ می شوند.

حتما بخوانید:  چگونه خود را دوست داشته باشیم؟?

                        زندگی بهتر با این برنامه ریزی ها

10. درآمد خود را چند گانه کنید

شما بدون درآمد چندگانه پولدار و غنی نخواهید شد. این کار با درآمد فعلی شما شروع می شود. شما می توانید از فرصت های چندگانه شغلی، این درآمد را افزایش دهید و شروع به اضافه کردن جریان های چندگانه کنید. اما در نظر داشته باشید که شغل اولیه و درآمد اصلی خود را حفظ کرده و در عوض، راه های دیگری را پیدا کنید که  بتواند  با درآمد اصلی و قبلی شما ادغام شود.

افراد زیادی هستند که از طریق اضافه کردن درآمدهای زنجیره ای به درآمد های سابق، به موفقیت زیادی در درآمد زایی رسیده اند. با تمام این توضیحات می توان گفت که فرقی نمی کند شما در خارج و یا در منزل کار کنید.
مهم ترین اصل پولدار شدن و دستیابی به درآمد بالا، پیگیری ایده ها و راه های موثر است. چه بسا در منزل و از طریق اینترنت هم بتوانید به درآمد قابل توجهی برسید زیرا در عصرحاضر، تکنولوژی اطلاعات و شبکه های گسترده راه را برای درآمد زایی بیشتر فراهم کرده است.

 

دانلود PDF‌مقاله:10 راه برای ثروتمندشدن

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/3:: 10:23 صبح     |     () نظر

می‌زند و باانرژی فراوانی صحبت و حرکت می‌کند.

رازهای زندگی شاد از نظر استاد احمد حلت


بیوگرافی احمد حلت


احمد حلت در 17بهمن 1341 در یکی از مناطق مرکزی تهران چشم به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم ریاضی فیزیک و بعد از موفقیت در آزمون‌های دانشگاه تربیت معلم، کامپیوتر و روانشناسی بالینی، رشته روان‌شناسی بالینی را انتخاب کرده و وارد دانشگاه شد...
احمد حلت به دلیل علاقه‌ای که به کار مطبوعات داشت، دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی را انتخاب و پس از موفقیت در آزمون ورودی آن در رشته علوم ارتباطات با گرایش روزنامه‌نگاری با درجه عالی فارغ‌التحصیل شد.

او سپس به آلمان و سوئیس سفر کرد و در آنجا دوره‌های روان‌شناسی بالینی و موفقیت را گذراند.
احمد حلت از محضر اساتیدی چون «zig zigler » در دوره‌های فراروانشناسی بهره برد. او همچنین در رشته روان‌شناسی تربیتی موفق به اخذ درجه کارشناسی با معدل A ( الف ) شد. او همچنین طی فرصت مطالعاتی، موفق به گذراندن دوره دکتری روانشناسی تربیتی از دانشگاه پداکوژی گردید.


احمد حلت همواره در پی مطالعه و تحقیق در علوم روانشناسی بوده و تاکنون 11 مقاله علمی در مجلات معتبر خارج از کشور (ISI) به نام خود ثبت کرده است.
هم اکنون دکتر احمد حلت، عضو هیئت علمی آکادمی علوم و استاد پروازی دانشگاه دوشنبه تاجیکستان است .
احمد حلت، همچنین سمینارهای متعددی را برای فارسی‌زبانان در کشورهای آلمان، سوئیس، فرانسه، اسپانیا، امارات متحده عربی و تاجیکستان ارائه کرده است.

 

رازهای شاد زیستن


در حال حاضر احمد حلت بنیانگذار مدیر مسئول دوهفته‌نامه موفقیت و رئیس سخنرانان حرفه ای ایران است.

حلت به‌عنوان کارآفرین نمونه کشور از سوی دانشگاه علم و صنعت انتخاب و کتاب زندگی ایشان به پرفروش‌ترین کتاب کارآفرینان نمونه کشور تبدیل شده است. سرلوحه کار ایشان در ترویج و اشاعه فرهنگ مثبت‌نگری در جامعه، آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» است.

او معتقد است با تکیه بر یاد خدا، به آرامش عمیقی که هدف اصلی در زندگی پس از رسیدن به موفقیت نهایی است، دست خواهیم یافت.


حتما بخوانید:  رفع چروک دور چشم با روش های طبیعی


ویژگی های احمد حلت

باید یکپارچه آتش بود؛ یک بمب انرژی مهارنشدنی

احمد حلت را می‌توان چنین توصیف کرد: مردی که اشتیاق فراوان و تمام‌نشدنی دارد، مردی که هیچ‌وقت او را نمی‌توانید خونسرد ببینید، همیشه در حالی مشاهده می‌شود که لبخند می‌زند و باانرژی فراوانی صحبت و حرکت می‌کند.

همین انرژی فراوان او، باعث می‌شود تا کسی که دارد با این شخصیت صحبت می‌کند، تحت تأثیر قرار گرفته و حالش، سریع و فوری خوب شود. در واقع می‌توان او را، یک بمب بالقوه و بالفعل انرژی دانست. بمبی که دارد روی دو پا راه می‌رود و این حجم از انرژی را، با خود به همه جا برده و به همگان تقدیم می‌کند.


خوب سخن گفتن

احمد حلت سخنران قهاری است. واژه‌ها را خوب و مثبت به خدمت خود درمی‌آورد. اما آیا از ابتدا، همین‌طور بوده؟
خیر، شاید از ابتدا برونگرا بوده باشد، اما از ابتدا سخنران خوبی نبوده. او به‌ واسطه تدریس، موفق شده تا به این درجه از سخنرانی و خوش‌گفتاری برسد.

دریکی از گفتگوهایی که باهم داشتیم، از او درباره راه و رسم خوب صحبت کردن پرسیدم. گفت باید فروشندگی کنی، دست‌فروشی کنی. گفتم چرا؟

گفت برای این‌که در ابتدا، خجالتی بودن و حیایی که با توست، فرو می‌ریزد.
سپس، یاد می‌گیری که چطور هرکسی را قانع کنی و همین، تو را وادار می‌کند که خوب صحبت کنی. در واقع او فروشندگی را، بهترین راه خوش‌سخن شدن می‌دانست.

 

احمد حلت

 


حتما بخوانید: 12 علامت برای پایان دادن یک رابطه عاشقانه?


بی‌نهایت مثبت بودن


یک‌بار، یکی از شرکت‌های مطبوعاتی تصمیم گرفت نشریه‌ای در حوزه موفقیت چاپ کند. از کلمه موفقیت هم در لوگوی خود استفاده کرد. من هم به این تیم پیوستم و کدورتی بین تیم موفقیت و من و این تیم جدید ایجاد شد.
وقتی سردبیر جدید ما در جلسه‌ای عمومی، این کدورت را مطرح کرد، احمد حلت خنده‌ای از همان خنده‌های معروفش کرده بود و گفته بود ‘اشکالی ندارد، همه دنیا اصلاً از کلمه موفقیت استفاده کنند، مسئله گسترش فرهنگ موفقیت است، چه ما این کار را بکنیم، چه دیگران…’

این میزان از مثبت‌اندیشی واقعاً جای تقدیر و توصیه دارد.
بیشتر ما دوست داریم که منافع و دستاوردها را به نام خودمان تمام کنیم و اگر به نام دیگری تمام شود، حسابی شاکی می‌شویم. این، یعنی خودبینی.

درحالی‌که نگاه درست، آن است که موضوع مورد نظر ما گسترش پیدا کند، نه این‌که صرفاً ما باشیم که مطرح بشویم.

برای شخصی مثل احمد حلت، موضوع اصلی موفقیت و مثبت‌اندیشی است؛ نه این‌که صرفاً نام موسسه موفقیت و مجله موفقیت و احمد حلتمطرح شود. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که شاید چنین نگاهی در همه اعضای تیم او وجود نداشته باشد…


رازهایی برای شاد زیستن 

 

*مهمترین راز،زیستن در اکنون جاودانه.

در نظرسنجی در تهران در پاسخ به این سوال که از زندگی خودتان راضی هستید و احساس خوشبختی میکنید فقط 3 درصد پاسخ مثبت داده اند درحالی که پاسخ این سوال کاملا بر اعتماد به نفس و خودباوری فرد تاثیر میگذارد.
و در ادامه درپاسخ به این سوال که از شغل خودتان راضی هستید 74 درصد پاسخ منفی داده اند.


انسانهای موفق با اقتدار به بدبختی ها و شکستها نه میگویند.با اقتدار بگویید هیچ موج بدبختی و منفی ای در زندگی من جایی ندارد.در اولین قدم به تمام مشکلات و بدبختی ها و امواج منفینه بگویید و بعد به سراغ مثبت اندیشی و جملات جادویی بروید.علت تمام مشکلات و بیماری ها خود فرد است و فرمان منفی فرد به ذهنش.و اگر فردی احساس خوشبختی نمیکند باز هم خودش مقصر است زیرا دائم به بدبختی ها اجازه داده به زندگی او وارد شوند.
آیا خوشبخت بودن و لذت بردن از زندگی نیاز به اجازه گرفتن از دیگران یا موکول کردن به زمان دیگری دارد؟

دو جمله ی کفرآمیز در جهان:


•    1.خدایا چرا من؟
•    2.اهمیت دادن به نداشته ها بیشتر از داشته ها.

اگر خودتان احساس کنید خوش قیافه،خوشتیپ و عالی هستید به صورت کاملا اتوماتیک این احساس را به اطرافیان منتقل میکنید.

 

حلت وموفقیتپذیرش


 حتما بخوانید: با این 10 نکته حواس پرتی خود را درمان کنید?

                              رسیدن به وزن ایده ال و جلوگیری از پرخوری


خودتان و اطرافیان به همین صورت


عاشق اعضای بدنتان باشید.با انها درست رفتار کنید و احترام بگذارید.از آنها بخواهید به بهترین شکل عمل کنند و شما نیز به انها آسیب نرسانید.


تغییر نگرش خود نسبت به زندگی و خوشبختی.ما میتوانیم به هر چیزی به دو صورت نگاه کنیم نگاه خصمانه و نگاه آشتی جویانه.
مثلا نگاه به مرگ عزیزان،اول نگاه خصمانه یعنی من به پایان دنیا رسیده ام و زندگی ام دیگر معنایی ندارد.نگاه دوم یعنی آشتی جویانه کسی که مرده از تمام غم ها فارغ شده (من به جای او این غم و رنج فراغ را تحمل میکنم چون اگر من مرده بودم اوخیلی بیشتر رنج میکشید)رنج وقتی معنا یافت معنایی چون گذشت و فداکاری دیگر آزاردهنده نیست.

بیایید به جای اینکه از رنج هایمان بنالیم به انها ببالیم.


قضاوت خود را به تاخیر بیندازید


قضاوت در مورد افراد و اتفاقات.فرمان از کلمات برای شاد زیستن در کتاب معجزه ی آب قدرت خدا و کلمات را میبینیم.
کلمات مختلفی به یک لیوان آب گفته شده بعد آب یخ زده و از بلورهای ان عکس گرفته شده و واکنش بلورها ثبت شده.
واکنش بلورها در مقابل کلمات مثبت و زیبا مانند فرشته بسیار عالی بوده یعنی بلورها با نظم و زیبایی تشکیل شده اند در مقابل کلمات زشت با بار منفی مثل شیطان باعث تشکیل بلورها بدون نظم و زیبایی شده اند.حتی وقتی به آب فرمان داده شده که انجام بده آب احساس توهین کرده و بلورهای ان کاملا نامنظم و زشت شده اند اما وقتی به آب گفته شده بیا انجام بدهیم بلورها منظم و زیبا هستند.زمانی که آب متوجه توهین و دستور میشود و واکنش نشان میدهد والدین باید بدانند توهین ها،تحقیرها و فرمانهایشان تاثیرات جبران ناپذیری بر کودکانشان خواهد داشت.

اگر میخواهید هم مردم عاشق شما شوند و هم شما احساس شادی کنید از انها به جای انتقاد و ایرادگیری های مکرر حسن جویی کنید. 

حتی موسیقی ها بر شکل بلورهای تاثیرگذار هستند.
موسیقی های غمگین،تند،ناامید کننده و با الفاظ زشت بلورها را نامنظم و زشت و موسیقی های محلی،آرام،امیدوار کننده و عاشقانه بلورها را منظم و زیبا کرده اند.

بررسی بر روی آب لوله کشی مناطق مختلف نشان داده که آبی که از کنار شهرهای پرجمعیت با آلودگی صوتی و امواج منفی بسیار میگذشته بلورهای زشت و نامنظم و آب چشمه (مکانی که انرژی مثبت فراوانی دارد) بلورهای زیبا و منظم دارد.



نتیجه گیری:


زمانی که کلمات با انرژی مثبت و منفی بر آب تاثیر میگذارد آیا میتوان از تاثیرات این کلمات و انرژی آنها بر انسانها غافل بود؟
دوست داشتن خود را ابراز کنید.
با کلمات زیبا یکدیگر را صدا کنید.
به جای فرمان از خواهش استفاده کنید.
تشکر کنید.
و مطمئن باشید تاثیرات شگفت انگیز ان را در 
روابط و زندگیتان خواهید دید.

 

دانلود PDF‌مقاله:رازهای زندگی شاد از نظر استاد احمد حلت

نظرات

 captcha Refresh

خبرنامه سایت


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/1:: 11:41 عصر     |     () نظر
<   <<   11   12   13      >