سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] از بخشیدن اندک شرم مدار که محروم کردن اندک‏تر از آن بود . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

اعتماد به نفس چقدر اهمیت دارد؟

 

بسیاری از مردم درباره اعتماد به نفس سؤالی دارند. آن‌ها می خواهند بداننداز کجا آن می آید، چه چیزی در واقع است و چگونه می تواند بیشتر شود. ما می توانیم درک کنیم که چگونه تمام این سؤالات را معتبر می دانیم وقتی که ما اعتماد به نفس در زندگی ما را در نظر می گیریم.

 

اعتمادبه نفس بالا چه کاری برای شمامی تواندانجام دهد؟

در حقیقت، اعتماد به نفس اغلب دارایی مهم‌تری نسبت به مهارت، دانش یا حتی تجربه است. تصور کنید که شما دارای مهارت، دانش و تجربه هستید تا شما را برای یک کار مشخص معطوف کنید.

هنگامی که شما برای مصاحبه شغلی می روید، چه چیزی شما را از دیگران که به همان اندازه واجد شرایط هستند متمایزمی کند؟ فراتر از اعتبار شما، این چیزی است که می خواهد آن‌ها را به جای شخص دیگری استخدام کند؟

این تصور که شما انجام می دهید، درست است؟ اعتبارنامه شما ممکن است چشمگیر باشد، اما اگر زبان بدن یا رفتار شما نشانه ای از عدم اطمینان باشد، مصاحبه کننده بر آن خواهد بود که شما را رد کند. این چیزی نیست که آگاهانه از آن آگاهی داشته باشید، اما در بعضی مواقع شک و تردید از نشانه های آن خواهد بود. بنابراین می توانید اطمینان را به دیگران تحمیل کنید.

 

 

اعتمادبه دیگران

 

اعتماد به نفس برای دیگران اطمینان به وجود می آورد

افرادی که تمایل به اعتماد به نفس بیشتری دارند، تمایل طبیعی دارند.. آیا این به نظر غیرعادلانه است؟ از خودتان سؤال کنید که آیا شما کسی را استخدام می‌کنید که از توانایی های خود مطمئن نباشد؟

اگر شما نیاز به عمل جراحی دارید، آیا می توانید از یک پزشک که به خودش اعتماد ندارد ،اعتماد کنید مهم نیست که اعتبارنامه های شما چه تأثیری داشته باشد، شخص دیگری را پیدا خواهید کرد.

 

اعتماد به نفس اعتماد را ایجاد می کند و هر کس می خواهد بتواند به افرادی که با آن‌ها کار می کنند، اعتماد کند و با آن‌ها دوست شود. اگر می خواهید به دیگران اعتماد کنید، ابتدا باید به خودتان اعتماد کنید. برای اطمینان از پروژه، باید اعتماد به نفس پروژه ای داشته باشید، این همه بر اساس ادراک است.

 

اگر این فقط ادراک است پس چرا مهم است؟

ادراک این است که ما چطور شخصاً چیزها را مشاهده می کنیم؛ نسخه ما از واقعیت است. هنگامی که شخص را نمی شناسیم، ادراک ما براساس سیگنال‌هایی است که ما از کلمات، زبان بدن، عبارات، تماس با چشم، و غیره می گیریم. ما همچنین درجه اعتماد به نفس خود را می سنجیم و بر ادراک ما تاثیر می گذارد.

آیا تا به حال گفته اید: "من نمی دانم چرا، اما من فقط به این شخص اعتماد ندارم؟" ببینید ذهن شما یک دلیل منطقی برای کمبود اعتماد شما ندارد، اما هنوز به آن‌ها اعتماد نکردید. از آنجا که درک شما بر سطح ناخودآگاه تاثیر گذاشته است. ادراک ممکن است واقعیت مطلق نباشد، اما واقعیت شماست و همه چیز در وضعیتی مثل این موضوع مهم است.


 

مقاله ای در دانشگاه ایلینوی یادآور می شود که والدین شما ممکن است باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما شده و از طریق تشویق اعتماد به نفس و تشویق کردنتان حتی زمانی که اشتباه کرده اید. اگر شما کمک والدین خود را نداشتید، می توانید این را خودتان انجام دهید.

آنتونی رابینز در کتاب خود «بیدارکردن غول پیکر درون» بیان میکند که اعتماد به نفس او از تسلط بر توانایی وی برای احساس اعتقاد است که او واقعاً می‌تواند چیزی به دست آورد. حکومت او این است: "اگر من تصمیم بگیرم که اطمینان داشته باشم، من احساس می کنم این راه را به هر چیزی می دهد، و اعتماد به نفس من به موفقیت من کمک خواهد کرد."

 

نشستن بی سر و صدا با چشمان بسته شده و ذهنیت خود را در جزئیات عالی به تصویر می کشد، به عنوان یک فرد مطمئن، راهی عالی برای شروعاعتماد به نفس است. دنی دیکه در کتاب خود، "رها کردن قهرمان"، می گوید تجسم موثرترین ابزار برای ایجاد اعتمادبه نفس  است. دیکه پس از مداوایی مکرر از خود بودن و اعتماد به نفس و دستیابی به آنچه که با اطمینان به دنبالش می‌گردید، یاد می‌گیرد که هنگامی که وقت تلف کردن با اطمینان حرکت کند، با اطمینان حرکت می‌کنید، زیرا ذهن شما این را به عنوان زمین آشنا می‌بیند.

 

غلبه لرافکارمنفی

 

غلبه بر افکار منفی

استراتژی های متعددی برای غلبه بر افکار منفی وجود دارد که شما را در عدم اطمینان به دام می اندازد. مقاله دانشگاه ایلینوی اوربانا شامپاین چهار راهنمایی را ذکر می کند.

 

اول) با دادن اعتبار به خودتان توانایی های خود را تأکید کنید.

 دوم) با نگاه کردن به تجربیات جدید به عنوان فرصتی برای یادگیری، برنده شدن استفاده کنید.

سوم) با متوقف کردن در وسط یک فکر منفی و استفاده از آن با یک تفکر یا کلمات مثبت، از گفتار خود استفاده کنید. (خود ارزیابی)

 چهارم ) به شما امکان می دهد که خود احساس قویی‌تری داشته باشید و قدرت شخصی خود را به دیگران نشان دهید.


حرکت به جلو با اعتماد به نفس

 

بدیل شدن به اعتماد به نفس به این معنا نیست که شما در مورد خود و موقعیت خود غیر واقعی هستید. شما می دانید که شما سوپرمن نیستید، اما با اعتمادبه نفس به این معنی است که هنوز در حال حرکت به سوی دستیابی به اهداف و خواسته های خود نیستید، حتی زمانی که چیزها به نظر نمی آیند.

 

 با استفاده از سخنرانی مثبت خود، مانند برنده جایزه مدال طلای سال 1992 در تنیس تک نفره، جنیفر کاپریاتی که به خودش گفت "می توانم این کار را انجام دهم! بهترین هستم"، واقعاً می تواند به شما کمک کند از طریق شک و تردید کمک کند شما این احساس اعتماد به نفس را حفظ می‌کنید.

 

اعتماد به نفس برای یک زندگی شاد بسیار حیاتی است. اگر به خودتان اعتماد نکنید، مردم و چیزهایی را پیدا خواهید کرد تا اعتماد خود را به دست آورید و به آرامی قدرت خود را از دست می دهید.

 

متوجه خواهید شد که شادترین افرادی که ملاقات می‌کنید کسانی هستند که واقعاً در خود و توانایی های خود اعتماد دارند. آن‌ها خود، نقاط قوت و ضعف خود را می دانند، و همه آن‌ها را به طور کامل می پذیرند. آن‌ها سعی نمی کنند چیزی باشند که نیستند.

جامعه می خواهد شما را باور کند که اعتماد به نفس چیزی است که از تصویب دیگران به دست می آید.


 

 مزایای اعتماد به نفس

شما قبلاً تصویری بزرگ از دو مزیت اصلی اعتماد به نفس را دیده اید: به طور طبیعی شما را خوشحال تر می کند و به شما در موفقیت بیشتر کمک می کند.

با این حال، شما می توانید عمیق تر حفاری برای شناسایی مزایای خاص تر است که نیز ارزش قدردانی.

 

با توجه به این موضوع، در اینجا 11 مزیت تبدیل شدن به یک فرد مطمئن تر است:

 

ارزش خود ارضایی:

وقتی اعتماد به نفس شما بیشتر است، بیشتر به خود و توانایی های خود ارزش می دهید، به این معنی که ارزشمندتر می شوید؛ این چیزی است که باعث می شود تا اثر آن به طور طبیعی نگه داشتن سر شما بالا باشد، زیرا شما عزت نفس بالایی دارید و افتخار می‌کنید به خودتان


خوشبختی و لذت بیشتر: 

برای تمام دلایل بالا، شما بیشتر اعتماد به نفس باید داشته باشید، خوشبخت ترین شما با خودتان هستید؛ در نتیجه، بیشتراز همیشه از زندگی لذت می برید.

 

آزادی

 

آزادی از خود شکست:

اعتماد به نفس بالا باعث می شود، بیشتر آزاد می شویم که از شکایت های ذهنی خود تردید کنید و سؤال کنید که آیا واقعاً ارزشمند هستید و یا قادر به دستیابی به چیزهایی هستید که می خواهید دست یابید


قدرت و قابلیت بیشتر:

اعتماد به نفس بالا باعث می شود ، قوی تراحساس می‌کنید؛ شما همچنین به طور طبیعی در هنگام مواجه شدن با چالش ها قوی تر و با اعتماد به نفسبیشتری رشد می‌کنید، نه احساس تضعیف، فلج و شکست آن‌ها


آزادی از ترس و اضطراب:

اعتماد به نفس بالا باعث می شودکه  بیشتر می دانید که می توانید پذیرش، رسیدگی، یادگیری، کسب و استفاده از هر موقعیت، شرایط یا نتیجه را به دست آورید؛ به این ترتیب، به طور طبیعی ترس و اضطراب را با اعتماد به نفس بیشتری در خود و توانایی های خود جای دهید


آزادی از اضطراب اجتماعی:

ایمن تر از آن است که خود را ارزشمند بدانید، صرفنظر از اینکه دیگران چگونه شما را می بینند، کمتر توجه می‌کنیدبه آنچه که ممکن است یا شاید دیگران در موقعیت اجتماعی شما فکر می کنند


آرامش بیشتر ذهن و استرس کمتر:

آزادی از خود شک، ترس و اضطراب را به طور طبیعی به آرامش بیشتر ذهن و زندگی بدون استرس بیشتر تبدیل می کند


انرژی بیشتر و انگیزه برای عمل

اعتماد به نفس بالا باعث می شود که شما می توانید چیزهایی را که می خواهید برای رسیدن به آن (مانند اهداف شخصی یا رویاها) به دست بیاورید، بیشتر انگیزه و انرژی می گیرید، ودر این حال شما بایدبرای دستیابی به اهدافتان اقدام کنید.


تعاملات مفید تر و لذت بخش تر با دیگران:

اعتماد به نفس بالا باعث می شودکه شما خوشبخت تر و مطمئن تر از قبل باشد، آرام ترو راحت تر هستید، و این به طور طبیعی دیگران را به راحتی در اطراف شما قرار می دهد؛ همچنین، با این ویژگی ها، دیگران اعتماد، احترام، ارزش بیشتری برای شما قائل می شوند، و با شما بیشتر همکاری می کنند؛ نتیجه کلی تعاملات اجتماعی بهتر و لذت بخش تر است


خواب بهتر و سلامت:

ترس و اضطراب کمتر + استرس کمتر + آرامش بیشتر ذهنی + خوشبختی بیشتر = شما در زندگی سالم تر هستید و ازخواب خود لذت می برید.


 

موفقیت بزرگ:
در صورتی که تا به حال رمز و راز برای شما بوده است که چرا افراد با اعتماد به نفس به طور طبیعی موفق تر هستند، اکنون می توانید به وضوح درک کنید که چرا چنین همبستگی زیادی بین اعتماد به نفس و موفقیت وجود دارد. هر یک از مزایای فوق به شما کمک می کند تا چیزهایی را که میخواهید سریعتر و آسان‌تر به دست آورید، به این معنی که شما از موفقیت بیشتری در زندگی لذت می برید

 

 

alwaysgreater : منبع  

 

دانلودpdf مقاله :اعتماد به نفس چقدر اهمیت دارد؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/8/12:: 12:32 عصر     |     () نظر