سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند بر عابد هفتاد درجه برتری داده شده است که میان هر دو درجه به اندازه میان آسمان و زمین است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

 

استعلام بیمه ثالث ایران

استعلام و خرید بیمه و بیمه ثالث ایران که زیرشاخه بیمه خودرو محسوب می‌شود، نیازمند اطلاعات خاصی است. راهنمای کامل بیمه شخص ثالث شامل: تعریف، پوشش‌ها، نحوه محاسبه قیمت بیمه ، بیمه ثالث ایران  ، خرید و تمدید آنلاین بمه ، بیمه ثالث ایران و … را در زیر مطالعه نمایید.

بیمه ثالث ایران چیست؟

بیمه ثالث ایران ، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه ثالث ایران ، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌ نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه ثالث ایران قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه ثالث ایران به شمار می آید استفاده کند.

دیرکرد در تمدیدی بیمه ثالث ایران جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه ثالث ایران را در پی دارد. این خسارت دیرکرد به صورت روزشمار محاسبه شده و به حق بیمه با توجه به نوع خودرو افزوده می‌شود. اگر مدت اعتبار بیمه ثالث ایران منقضی شده‌ باشد و حادثه دارای خسارت مالی یا جانی رخ دهد، بیمه‌گر تعهدی در قبال پرداخت خسارت ندارد و خود شخص مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت را پرداخت کند. جریم? دیرکرد بیمه ثالث ایران به ازای هر روز معادل تقسیم حق بیم? کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد متعارف روزهای سال یعنی 365 است. علاوه بر این، بابت هر روز دیرکرد، باید جریمه بیمه ثالث ایران نیز به اضافه مبلغ یاد شده پرداخت شود که میزان آن سالانه توسط سازمان بیمه مرکزی اعلام می گردد.

میزان پوشش مالی بیمه ثالث ایران

هر سال، کمترین و بیشترین میزان پوشش مالی بیمه ثالث ایران ماشین از جانب بیم? مرکزی تعیین می گردد اما بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بیشتری دریافت کند.

حداقل پوشش مالی بیمه ثالث ایران که در سال 1400 توسط بیمه مرکزی تعیین شده است، 16 میلیون و حداکثر پوشش مالی در بیشتر شرکت‌های بیمه 320 میلیون تومان است برخی شرکت‌های بیمه‌گر نظیر بیمه ثالث ایران حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث را 320 میلیون تومان اعلام کرده اند.


طبق قانون جدید
 بیمه ثالث ایران ، در صورت خسارت ، تمام تخفیفات بیمه‌گزار به یکباره از بین نمی برد بلکه کاهش تخفیفات به صورت پلکانی خواهد بود:

تعداد خسارتیک باردو بارسه بار و بیشتر
جانی 30 70 100
مالی 20 30 40

تخفیف بیمه ثالث ایران ارائه شده از طرف شرکت بیمه‌گر

شرکت های بیمه‌گر در باز? قیمتی که بیم? مرکزی هر ساله به آن ها ابلاغ می‎کند، مبلغ مطلوب را به عنوان حق بیمه ثالث ایران خودرو به بیمه‌گزاران اعلام می‌‌کنند. بعضی از شرکت‌ها با لحاظ تخفیف‌های مجاز، قیمت بیمه ثالث ایران پایین تری به بیمه‌گزاران پیشنهاد می‌دهند؛ البته حق بیمه ثالث ایران پرداختی بیمه‌گزار، نباید از حداقل مبلغ حق بیمه‌ای که بیم? مرکزی اعلام کرده است، کمتر باشد.

مدت اعتبار بیمه ثالث ایران

مدت اعتبار بیمه ثالث ایران می تواند بلندمدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه ثالث ایران به صورت سالانه مقرون به صرفه تر است ولی اگر می خواهید در عرض چند ماه آتی وسیله نقلیه خود را بفروشید یا مشکل در پرداخت نقدی حق بیمه ثالث ایران دارید می توانید، از بیمه نامه کوتاه مدت یا حتی چند روزه شخص ثالث بهره مند شوید که در این شرایط حتی خرید اقساطی بیمه ثالث ایران نیز میسر است.

شرایط انتقال بیمه ثالث ایران و تخفیف‌های عدم خسارت آن چگونه است؟

شرایط انتقال تخفیف بیمه ثالث ایران

در صورت دارا بودن تخفیف عدم خسارتی که چندین سال برای وسیله نقلیه تان جمع شده باشد و بخواهید آن را به وسیله نقلیه جدید خود یا بستگان درجه اول خود منتقل کنید ، قبل از ثبت بیمه ثالث به نام مالک جدید، ابتدا به شرکت بیمه گر صادر کننده بیمه ثالث ایران مراجعه نمایید.پس از ارائه درخواست کتبی تان ، شرکت بیمه‌گر میزان مبلغ مابه التفاوت تخفیف بیمه‌ نامه های قبلی تان را به همراه هزینه الحاقیه فسخ آن ها محاسبه کرده و از شما دریافت می کند و در نهایت، بیمه ثالث ایران با حفظ تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث ایران صادر می کند.

بهترین بیمه ثالث ایران

شرکت‌های بیمه‌گر قیمت‌های تقریبا یکسانی برای بیمه ثالث ایران ارائه می‌کنند اما قیمت، به تنهایی نمی تواند عامل تعیین کننده در خرید بهترین بیمه ثالث ایران باشد، در انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث باید عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، میزان پوشش مالی ارائه شده،کیفیت پرداخت خسارت، تعداد شعب پرداخت خسارت، سهم از بازار و… مدنظر قرار گیرند. با مراجعه به سایت https://modirebimeh.ir/ می توانید به استعلام بیمه ثالث ایران خود پرداخته و با توجه به عوامل مذکور که در ارتباط با شرکت‌های بیمه‌گر هستند، بهترین بیمه ثالث ایران را انتخاب و پروسه خرید آنلاین بیمه ثالث ایران خود را پیش ببرید.

استعلام و خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه


منظور از شخص ثالث کیست؟

منظور از اشخاص ثالث، کلیه سرنشینان وسیله بیمه‌شده و یا افراد خارج از آن به جز راننده مسبب حادثه هستند که به آن‌ها خسارت وارد شده است.

چگونه ارزان‌ترین بیمه ثالث ایران را انتخاب نماییم؟

بیمه مرکزی حداقل قیمت بیمه ثالث ایران را بر اساس نرخ دیه‌ اعلامی قوه قضائیه مشخص می‌کند. این قیمت برای حداقل پوشش مالی بین همه شرکت‌های بیمه یکسان است. اما شرکت‌های بیمه برای پوشش‌های مالی بالاتر تفاوت‌هایی در قیمت‌هایشان دارند.


چگونه بهترین بیمه ثالث ایران را بخریم؟

شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه ثالث ایران ، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه ثالث ایران ، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند.


چگونه می‌توان از صحت بیمه ثالث ایران خودرو مطمئن شد؟

برای بررسی صحت بیمه‌ نامه خودرو شخص ثالث، می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه مرکزی و سامانه سنهاب، با وارد کردن شماره بیمه‌نامه خود از صحت آن اطمینان حاصل نمایید.

آیا امکان انتقال بیمه ثالث ایران پس از فروش خودرو وجود دارد؟ انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث ایران به چه صورت است؟

بر اساس ماده 6 قانون بیمه ثالث ایران ،، از تاریخ انتقال مالکیت وسیله نقلیه، کلیه حقوق و تعهدات ناشی از قرارداد بیمه به خریدار خودرو منتقل میشود و او تا پایان مدت قرارداد بیمه، بیمه‌گذار محسوب می‌شود. ولی تخفیفات عدم خسارت بیمه ثالث ایران ، قابل انتقال نیست.

هزینه بیمه ثالث ایران اتومبیل‌های لوکس (مانند پورشه و …) چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت بیمه ثالث ایران ، خودروهای لوکس براساس تعداد سیلندر و تخفیف محاسبه می‌شود.

هریک از پوشش‌های مختلف بیمه ثالث ایران شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه ثالث ایران ، دو پوشش مالی و جانی دارد. در پوشش مالی کلیه خسارات مالی وارده به اتومبیل اشخاص ثالث از طرف بیمه مقصر جبران میشود.

آیا امکان صدور المثنی برای بیمه ثالث ایران وجود دارد؟

در صورت مفقودی بیمه‌نامه، امکان صدور المثنی برای بیمه ثالث ایران ، وجود ندارد؛ اما گواهی مفقودی صادر خواهد شد.

 

Source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/6:: 5:54 عصر     |     () نظر