سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین مردم به خدمت، دانشمند است . [عیسی علیه السلام]
https://keramatzade.com

می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم

20 اصول برای جلب اعتماد مشتری در فروش های اینترنتی



مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند "قانع کردن”، "ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد، زمانی که کسی قصد فروش چیزی به آن‌ها را دارد، مانع می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم:

موفقیت هر تجارتی در گرو جلب رضایت مشتریان و کسب اعتماد آنها است. این امر برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت دو چندانی پیدا میکند. بازدیدکنندگان یک فروشگاه اینترنتی بدنبال شواهدی مبنی بر صداقت شما و کیفیت محصولات ارائه شده هستند.

 

یکی از روش های موثر برای جلب اعتماد مشتری ایجاد یک شبکه پشتیبانی و یا کلوب هواداران است. این روش تقریبا هیچ گاه از دید افراد مصنوعی و ساختگی نبوده و دلیلی برای عدم پذیرش آن نخواهند داشت، زیرا کاری نیست که بتوان براحتی و با استخدام یک یا چند نفر انجام گیرد.
راه اندازی کلوب هواداران و جلب اعتماد مشتری علاوه بر مشتری مداری، نیازمند صرف هزینه و کار زیاد می باشد. بیشتر افراد به سرعت بدنبال شبکه های اجتماعی میروند در حالیکه این روش تنها یکی از چند گزینه در پیش روی شماست.


روش  های جلب اعتماد مشتری


روش های متعددی برای ارتباط دو طرفه و با مشتریان و جلب اعتماد آنها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


1. راه اندازی انجمن یا فروم برای جلب اعتماد مشتری


راه اندازی اولیه یک فروم کار سختی بوده و جذب افراد برای فعالیت در آن امری زمانبر است، ولی اگر به حد مشخصی از پیشرفت برسد میتواند خود را به تنهایی و با کمک مردم اداره کرده و تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتریان شما داشته باشد. یک فروم فعال و پویا نشان دهنده اهمیت دادن شما به مشتریان و رضایت آنها است. همچنین موجب ایجاد مشتریانی وفادار و فعال در زمینه کاری شما خواهد شد.

 

را ه اندازی انجمن

2. سیستم امتیاز دهی برای جلب اعتماد مشتری


سیستم رای گیری یا امتیاز دهی برای محصولات شما این امکان را به بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی میدهد تا از نظرات دیگران در تصمیم گیری خود بهره ببرند. نمایش محصولات براساس میزان فروش یا تعداد بازدید صفحه میتواند راه مناسب دیگری جهت جلب اعتماد مشتریان و تشویق آنها به خرید باشد.


3. امکان ثبت دیدگاه کاربران برای جلب اعتماد مشتری


ایجاد فضایی مناسب و آزاد برای ارائه نظرات و دیدگاه مشتریان در مورد یک محصول این ذهنیت را به بازدیدکنندگان سایت شما میدهد که نسبت به کیفیت محصولات و خدمات خود مطمئن هستید که این امر تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتری خواهد داشت. همچنین در صورت ارسال دیدگاه مثبت از طرف مشتریان سابق شانس شما برای جذب افراد جدید بیشتر خواهد شد.


4. شبکه های اجتماعی برای جلب اعتماد مشتری


بهترین روش برای ایجاد یک شبکه از مشتریان یا کلوب هواداران استفاده از شبکه های اجتماعی است. امکانات گسترده و کاربران بیشمار این شبکه ها سرعت گسترش محبوبیت شما را افزایش خواهد داد. 


معرفی شما از طرف یکی از مشتریان به دوستان و آشنایان موثرترین راه جلب اعتماد مشتریان خواهد بود. برای فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی نیازی به بکارگیری همه آنها نخواهید داشت بلکه باید یک یا دو شبکه را متناسب با نیاز و مشتریان خود انتخاب کنید. مطالعه مقاله شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید سایت میتواند مرجع مناسبی برای انتخاب شبکه مورد نیاز شما باشد.


5. وبلاگ برای جلب اعتماد مشتری


استفاده از وبلاگ و ارائه مطالب مرتبط و مفید نیز راه مناسبی برای جلب اعتماد مشتریان است. احساس اینکه یک تیم قدرتمند و فعال در پشت این فروشگاه یا سایت فعالیت میکنند بر مشتریان شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. داشتن وبلاگ تخصصی برای شرکت های صنعتی و فنی، جهت ارائه و نشان دادن دانش مجموعه امری تاثیرگذار بر جلب اعتماد مشتریان خواهد بود.

 

نماد الکترونیکی

6. نماد اعتماد الکترونیکی برای جلب اعتماد مشتری

 

افرادی که دارای فروشگاه های اینترنتی هستند باید نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند این نماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تحت نظارت  وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران است ونشان دهنده ی این است که دولت از شما حمایت می کند و تجارت شما تحت نظارت می باشد .


7.    تهیه هاست مناسب


یک وب سایت معتبر باید به صورت شبانه روزی در دسترس کاربران باشد بنابراین شما باید در انتخاب هاست دقت کافی را داشته باشید و هاستی را تهیه کنید که به دلایل مختلفی با قطعی مواجه نباشد  و یا فضای مناسبی را به شما داده باشد که وب سایت شما به 


صورت مداوم از دسترس کاربران خارج نشود. اگر وب سایتی قطعی زیادی داشته باشد مطمئناً مورد اعتماد کاربر نمی باشد.

 

داشتن ssl

8.    داشتن سرویس SSL  برای جلب اعتماد مشتری


SSL  مخفف عبارت   Secure Socket Layer  می باشد .راه حلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده است که توسط شرکت Netscape ارایه شده است.

شما در صورتی که در فروشگاه اینترنتی خود امکان عضویت به کاربران داده اید حتماً این سرویس را از شرکت هاست تان خریداری کنید.همانطور که گفته شد این سرویس 3 کار انجام می دهد، تأیید هویت سرویس دهنده و سرویس گیرنده و ارتباطات رمز شده بین این دو سرویس که مانع افشای اطلاعات شخصی کاربران در مقابل هکرها خواهد شد .


9.    تعبیه صفحات ارتباط با ما و درباره ما برای جلب اعتماد مشتری

 

در وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود حتماً ًصفحه ای به نام ارتباط با ما داشته باشید که در آن اطلاعات تماس از قبیل تلفن و ایمیل وصفحات اجتماعی در صورت وجود  و اطلاعات مکانی آدرس شرکت و یا دفتر خود و حتی کروکی محل کار خود را قرار داده باشید. همچنین صفحه ای به نام درباره ما که اطلاعات کامل و جامعی در مورد کسب و کار خود  و خودتان و علت اینکه باید مشتریان به شما اعتماد کنند  قرار دهید این صفحه می تواند یک صفحه اعتماد سازی باشد.این دو صفحه  به شدت مورد استقبال کاربران می باشد و باعث جذب آنها می شود.



10.    .با پست قرارداد ببندید 

هنگامی که شما با پست قرار داد می بیندید برای مشتری مزایای زیادی دارد یکی اینکه مشتری با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از عدم تحویل جنس برای خرید اقدام می کند. دوم اینکه مشتری می تواند پس از دریافت کالا وجه خود را پرداخت کند. سوم اینکه کالا خیلی راحت به دست مشتری  در محل کار یا منزل  می رسد.

 

رجوع کالا

11.    امکان رجوع کالا ودریافت پول در صورت نارضایتی برای جلب اعتماد مشتری


وقتی شما در تبلیغات  خود ذکر می کنید که در صورت نارضایتی می توانید کالا را برگردانید و وجه خود را پس بگیرید اعتماد مشتریان را بالا می برید و آنها متوجه می شوند که شما به کالای خود اطمینان دارید. در مورد ارجاع کالا می توان گفت از هر هزار مشتری یک نفر کالا را ارجاع میدهد.


12.    ضمانت کالا 


استفاده از نمادهایی که  تجارت  و محصول شما را تضمین کند مثل نماد اعتماد الکترونیکی و یا گارانتی های محصولات

که این نمادها باید در تمام صفحات سایت به گونه ای که در معرض دید باشد قرار گیرد.  با اینکار مشتری به تجارت و کالای شما اعتماد میکند.



13.    .در اختیار قرار دادن  روش های پرداخت مختلف

شما باید به یاد داشته باشید که کاربران با سلیقه ها و طرز فکرهای  مختلف به سایت شما مراجعه میکنند شاید برای بعضی از مشتریان پرداخت آنلاینبه هر دلیلی مقدور نباشد و یا تمایل داشته باشند پس از دریافت کالا وجه خود را پرداخت کنند و یا وجه خود را از طریق سیستم کارت به کارت پرداخت کنند پس باید روش های پرداخت مختلفی را برای مشتریانتان در نظر بگیرید.


14.    نبود لینک خراب


منظور از لینک خراب یا شکسته این است که هنگامی که مشتری در سایت شما بر روی آن لینک کلیک میکند با خطا مواجه شود شما باید تمام لینک های مربوط به صفحه تان را چک کنید که مشکلی نداشته باشد زیرا این مشکل باعث بی اعتمادی مشتریان به شما می شود.

 

پشتیبانی

15.    پشتیبانی 24 ساعته برای جلب اعتماد مشتری


یکی از کارهای که برای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی  باید بکنید این است که هر روز به ایمیل ها و پیام های که مشتریان برایتان ارسال می کنند پاسخ دهید ممکن است دیر پاسخ دادن شما به پیام و یا ایمیل های مشتری اورا از خرید منصرف کند همچنین شما باید از لحظه سفارش کالا تا تحویل کالا مشتری خود را ساپورت کنید و او را در جریان مراحل کار قرار دهید.


16.    با مشتری خود رو راست باشید


به تمام مشخصات کالای تان آگاهی داشته باشید مزایا و معایب آن را ذکر کنید حتی می توانید محصول خاصی را با شرایط موجود مشتری به او  پیشنهاد دهید حتی اگر سود کمتری ببرید. این صداقت شما باعث جلب اعتماد مشتری می شود.


 

17.    سیستم رأی گیری محصولات

این سیستم باعث می شود که مشتریانتان بتوانند از نظرات مشتریان قبلی در مورد کالاها مطلع شوند و تصمیم بهتری بگیرند.همچنین شما می توانید محصول خود را با ذکر تعداد فروش و یا بازدید از صفحه به نمایش بگذارید که خود باعث جلب اعتماد مشتری می شود.


18.    امکان ثبت دیدگاه

حتی شما می توانید فضای در صفحه فروشگاه خود داشته باشید که افراد نظرات خود را درباره  کیفیت محصولات و خدمات  شما دهند حال اگر این دیدگاه ها مثبت هم باشد باعث جذب بیشتر مشتریان جدید  خواهد شد و با اینکار اعتماد مشتریان را به خود جلب می کنید.

در صورت امکان در فروشگاه خود صفحه انجمن داشته باشید:
راه اندازی این صفحه یکسری دشواری های دارد و ممکن است تا افراد زیادی عضو این صفحه شوند زمان زیادی ببرد. اما اگر این کار برای شما میسر شود این صفحه با کمک مشتریانتان اداره می شود که باعث ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان در زمینه کاری شما خواهد شد.



19.    ظاهر و طراحی به روز  فروشگاه برای جلب اعتماد مشتری

کاربران شما افرادی دقیق و زیرک هستند آنها هنگامی که به فروشگاه شما وارد می شوند به طراحی سایت شما دقت می کنند که به چه صورت میباشد و آیا این اواخر تغییری در ظاهر سایت خود داده اید یا خیر.  شما باید هنگام طراحی یا تغییر ظاهر فروشگاه تان به رنگ بندی و تبلیغاتی که در سایت قرار می دهید توجه کافی داشته باشید گاهی رنگ بندی های نامناسب و یا تبلیغات متحرک باعث آزار مشتری می شود که موجب عدم اعتماد و توجه او می شود.


20.    از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید

گاهی استفاده از عبارات کودکانه ویا عامیانه و یا غلط نوشتن کلمات تأثیری منفی بر کسب وکار شما دارد سعی کنید در تولید محتوی وب سایت خود از دستور زبان و نگارش خیلی خوبی بهره ببرید.

 

دانلود PDF مقاله:20 اصول برای جلب مشتری در فروش های اینترنتی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 9:50 عصر     |     () نظر