سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زندانبان به یوسف علیه السلام گفت : «من تو را دوستدارم» . [امام رضا علیه السلام]
https://keramatzade.com

تعیین هدف و دستیابی به آن کمک می‌کند


تعداد زیادی از بازی‌ها هدف‌گرا هستند و این ویژگی می‌تواند به کودکان یاد بدهد که چگونه می‌توان یک هدف تعیین کرد و در عین حال آن‌ها را از طریق تسلط بر مهارت‌های مورد نیاز و با استراتژیک شدن برای رسیدن به هدف تعیین‌شده بیش‌تر تحریک می‌کند.

علاوه بر این، کودکان می‌توانند از حس رضایت و پاداش‌هایی که همراه با اهداف کوچک است، لذت ببرند. این امر به نوبه‌ی خود، به افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها کمک می‌کند. کودکان می‌توانند یاد بگیرند که تعیین اهداف مناسب می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در بازی‌های بسیار بیش‌تری هم در دنیای بازی‌ها و هم در زندگی واقعی پیروز شوند.


12. به کودکان کمک می‌کند که به یک شیوه‌ی جذاب آموزش ببینند


معلمان در حال توسعه‌ی تکنیک‌های جدید هستند تا به این ترتیب کلاس‌های خسته‌کننده را جذاب‌تر کنند. بسیاری از مردم معتقدند که با تبدیل رویکردهای سنتی آموزش به استراتژی‌های خلاقانه و نوآورانه، کودکان بیش‌تر یاد می‌گیرند و سپس توانایی درک و جذب اطلاعات پیچیده‌تر را توسعه می‌دهند. امروزه بازی‌های آنلاین پر هستند از حقایق جالب، به همین دلیل بچه‌ها در حین این‌که به شدت سرگرم می‌شوند، کلی هم چیز یاد می‌گیرند.

بازی‌های کامپیوتری و سایر بازی‌ها می‌توانند برای بچه‌ها سرگرم‌کننده و بدون خطر باشند، البته اگر والدین‌شان آن‌ها را راهنمایی کند که یک بازیمناسب را انتخاب کنند، نظرات دیگر والدین را بخوانند و با آن‌ها صحبت کنند و بعد تصمیم بگیرند که فرزندان‌شان چه مقدار و چه زمانی می‌توانند این بازی‌های آنلاین را انجام دهند. بازی کردن بازی‌های آنلاین در حد اعتدال می‌تواند برای گذراندن زمان و یادگیری اطلاعات جدید سرگرم‌ کننده باشد.

 

دانلود PDF  مقاله :12 نکته مثبت بازی کردن با بچه ها

بدانید و  هم از مزایای شگفت‌انگیز بازی برای کودکان و بزرگسالان مطلع شوید.


12 نکته مثبت بازی کردن با بچه ها

 

ممکن است شما درباره فواید بازی چیزهای کمی شنیده باشید اما، انواع بازی‌های آموزشی از جمله بازی‌ با کارت، بازی‌های تخته‌ای، پازل‌های تعاملی و همچنین بازی‌های ویدئویی وجود دارند که واقعا برای کودکان و بزرگسالان مفید هستند. اکثر بچه‌ها و بزرگسالان از چالش این بازی‌ها لذت می‌برند و روند انجام بازی در واقع می‌تواند بازی کننده ها را هوشمندتر و تواناتر کند. علاوه بر این، بازی‌ها همچنین می‌توانند مردم را در عین حال که از بازی لذت می‌برند، به هم نزدیک‌تر کنند.


فواید بازی برای کودکان و بزرگسالان که باید بدانید


در این مقاله، می‌خواهیم برخی از فواید بازی را برای بچه‌ها و بزرگسالان به طور دقیق نشان بدهیم، بنابراین در این مقاله با ما باشید تا هم برخی حقایق جالب مرتبط با سبک زندگی را بدانید و  هم از مزایای شگفت‌انگیز بازی برای کودکان و بزرگسالان مطلع شوید.

هرچند پدر و مادرها، بیش‌تر روی خطرات احتمالی بازی‌ها تمرکز دارند تا مزایای بالقوه‌ی آن‌ها، اما برخی از این بازی‌ها بخش مهمی از دوران کودکی مدرن هستند. در صورتی که بدانید چه چیزی را باید دنبال کنید، بازی‌ها می‌توانند یک ابزار موثر برای کمک به بچه‌ها جهت یاد گرفتن مهارت‌های زندگی باشند. این بازی‌ها می‌توانند به والدین برای انتخاب بازی مناسب کمک کنند، به آموزگاران کمک می‌کنند که روش‌های آموزشی خود را افزایش دهند و به توسعه‌دهندگان بازی‌ها کمک می‌کنند تا بازی‌های آموزشی ارائه دهند.



1. به بهبود مهارت‌ حرکتی کمک می‌کند


انجام بازی‌های تخته‌ای و سایر بازی‌های آموزشی، نقش مهمی در توسعه‌ی مهارت‌های حرکتی کودکان نوپا و بچه‌هایی که در سن پیش از مدرسههستند، ایفا می‌کند. 
این بازی‌ها که تعادل را بهبود می‌دهند و سبب تقویت مهارت‌های دستی می‌شوند، به بچه‌های شما کمک می‌کنند که بدن‌شان را با مغزشان هماهنگ کنند و هماهنگی این دو را تجربه کنند.

علاوه بر این، بازی‌های ویدئویی پیشرفته و همچنین بازی‌های الکترونیکی نیز بر بهبود تمرکز بصری و هماهنگی دست و چشم اثر می‌گذارند. مطابق با یک تحقیق، بازی‌های ویدیویی عملی می‌توانند به طور موثر مهارت‌های حرکتی را بهبود دهند!

توسعه‌ی مهارت‌های حرکتی به عنوان یکی از بهترین مزایای بازی برای بچه‌ها شناخته شده‌است، بنابراین این مورد را هرگز فراموش نکنید!


2. عزت نفس کودکان را بهبود می‌بخشد


یک مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از بازی‌های ویدئویی آموزشی می‌تواننند به بهبود عزت نفس کودکان کمک کند و در عین حال به آن‌ها احساسات مثبت بدهند. بعضی از بازی‌های آموزشی، خواه تکمیل یک سطح مجازی را تشکیل بدهند خواه حل یک پازل باشند، پاداش‌هایی دارند برای کارهایی که کودکان به طور کامل و به تنهایی انجام می‌دهند، و ممکن است سبب شوند که آن‌ها در سایر حوزه‌های زندگی‌شان نیز دست به ریسک‌های نوآورانه بزنند.


3. مهارت‌های اجتماعی را توسعه می‌دهد

بر اساس یک مطالعه، بازی‌های تعاملی از طریق القاء ارتباطات دیپلماتیک و سازمان‌یافته بین بچه‌ها، مهارت‌های اجتماعی آن‌ها را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌دهد. هنگامی ‌که بزرگسالان در بازی‌ها دخالت نمی‌کنند، کودکان باید خودشان در مورد قوانین بازی مذاکره کنند، دستورالعمل‌ها را دنبال کنند و به نوبت بازی را ادامه بدهند. علاوه بر این، بازی‌های آموزشی می‌توانند حس همکاری را در بچه‌ها ایجاد کنند و حتی در توسعه‌ی مهارت‌های میانجی‌گری و حل منازعات نقش دارند.


4. تمرکز بچه‌ها را بهبود می‌دهد
 

بازی با بچه ها


مطالعات نشان می‌دهند که بسیاری از بازی‌های آموزشی، به خصوص بازی‌های تخته‌ای، در بهبود تمرکز کودکان تاثیر مثبت دارند و به طور همزمان مدت زمان تمرکز آن‌ها را افزایش می‌دهند. کودکانی که به راحتی می‌توانند خسته شوند و ممکن است بدون رسیدن به نتیجه فعالیت‌ها را متوقف کنند،‌ احتمالا به دلیل امکان پاداش گرفتن و پیشرفت، مدت زمان بیش تری را به بازی می‌پردازند. علاوه بر این، چسبیدن به یک بازی می‌تواند به کودکان کمک کند تا بلوغ و صبر را توسعه دهند.


 5. حافظه را بهبود می‌دهد


برای موفقیت در بازی‌های تخته‌ای و فعالیت‌های ریاضی نیز، تکرار و حفظ کردن ضروری است. بچه‌هایی که این بازی‌های آموزشی را انجام اغلب مزایای انجام این مهارت‌ها را می‌آموزند. بسیاری از امتحانات و آزمون‌ها در هر کلاس، فرمت‌های شبیه به همان فرمت‌هایی دارند که در بازی‌های مسابقه‌ای و بازی‌های تخته‌ای هم وجود دارد. بچه‌ها می‌توانند با تسلط بر این فرمت‌ها و سیستم‌ها در بازی، نمره‌های بالاتری بگیرند.


6. هوش کودکان را بهبود می‌دهد


بازی‌های مختلفی وجود دارد که بر ذهن کودکان تمرکز دارند. آن‌ها اغلب بازی‌های “منطقی” نامیده می‌شوند. بر اساس یک مطالعه، این بازی‌ها می‌توانند مفاهیم علت و معلول را به کودکان آموزش بدهند، به بهبود ریاضیات و مهارت‌های محاسبات آن‌ها کمک کنند؛ و حتی می‌توانند هوش کودکانرا تقریبا دو برابر کنند.

این در واقع یکی از مزایای شگفت‌انگیز بازی برای کودکان است که والدین باید یاد بگیرند و از آن استفاده کنند تا هوش و ذکاوت فرزندان‌شان را افزایش دهند.


 7. بیان خلاقانه را بهبود می‌دهد

 

بای با بچه ها


بعضی از بازی‌های آموزشی که می‌توانند خلاقیت را تشویق کنند، مانند کرانیوم و پیکشنری، کودکان را تحت فشار قرار می‌دهد تا روش‌های غیرمعمول توضیح را در نظر بگیرند و خارج از عرف فکر کنند. گسترش و شناخت خلاقیت از طریق این بازی‌ها همچنین می‌تواند به کودکان کمک کند که خود پذیری و عزت نفس را بهبود دهند. و این بازی‌ها می‌توانند ارتباط بین فعالیت و شخصیت را القا کنند.


8. مهارت‌های حل مسئله را در کودکان بهبود می‌دهد


بازی‌ها می‌توانند به رشد مغز بچه‌ها کمک کنند. هنگامی‌ که آن‌ها در حال بازی هستند، باید جستجو کنند، مذاکره کنند، برنامه‌ریزی کنند و سپس راه‌های مختلفی را برای پیشرفت امتحان کنند. بسیاری از بازی‌های جدید حل مسئله و برنامه‌ریزی را شامل می‌شوند. 

فرایندی که طی آن کودکان مجبورند شخصیت‌شان را به دلخواه خود بسازند و سطح جدید بازی‌شان را بهبود دهند، همچنین به تقویت خود بیانی خلاقانه در آن‌ها کمک می‌کند، و درک آن‌ها را از ساختار و قوانین بازی و رویکردهای جدید برجسته کردن علائق و شخصیت‌ها افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، بازی‌های ویدئویی نیازی به داشتن برچسب “آموزشی” ندارند برای این‌که به کودکان کمک کنند تا استفاده از استراتژی‌ها، تصمیم‌گیری‌، پیش‌بینی عواقب و همچنین بیان شخصیت خود را یاد بگیرند.


9. به کودکان کمک می‌کند که برای خودشان دوست پیدا کنند


در مقایسه با والدین، اکثر کودکان کم سن و سال این بازی‌ها را فعالیت اجتماعی می‌دانند نه فقط یک فعالیت انفرادی. انجام بازی‌های ویدئویی محیطی برای بچه‌های کوچک ایجاد می‌کند که به راحتی دوست پیدا کنند، و سبب می‌شود که بیرون بروند و از همراهی با دوستان خود لذت ببرند. 

در برخی مطالعات، پسرها تمایل زیادی برای بازی با دوستان خود داشتند، خواه بازی آنلاین یا در یک فضای مشترک. علاوه بر این، پسران جوان گفتند که این بازی‌ها مجالی برای گفتگو با دوستان‌شان است. یک پسر گفت که دوستان‌اش بیش‌تر درباره‌ی بازی‌ها صحبت می‌کنند. سایر مطالعات نشان می‌دهند بچه‌هایی که دارای توانایی متوسطی برای یادگیری هستند، دلیل‌شان برای انجام دادن بازی‌ها پیدا کردن دوست است.

حتی بچه‌هایی که اهل بازی هستند و با بچه‌های دیگر از کشورهای دیگر بازی می‌کنند، می‌توانند از به اشتراک گذاشتن تجربیات با دوستان‌شان و انجام نوبتی بازی سود ببرند. آن‌ها می‌توانند در مورد آدم‌ها و فرهنگ‌های دیگر یاد بگیرند و دوستی آنلاین آن‌ها می‌تواند برای توسعه اجتماعی آینده آن‌ها مفید باشد.



 10. علاقه به فرهنگ و تاریخ را در کودکان القاء‌ می‌کند

 

بازی با بچه ها


محتوای برخی از بازی‌های خاص می‌تواند کودکان را به خواندن و تحقیق بیش‌تر تشویق کند. برخی از بازی‌های ویدئویی مانند تمدن، عصر اساطیر و عصر فرمانروایان می‌توانند نسبت به تاریخ، فرهنگ‌های باستانی، جغرافیا و روابط بین الملل در کودکان ایجاد علاقه کنند، به ویژه اگر والدین آن‌ها نسبت به این فرصت‌ها هوشیار هستند.
 هنگامی ‌که کودکان این بازی‌ها را انجام می‌دهند، می‌توانند مقدار زیادی از زبان و محتوایی پیچیده را پیدا کنند که همین به عنوان یک زمینه‌ی آماده‌سازی برای یادگیری یک حوزه‌ی عمیق و پیچیده در آینده عمل می‌کند.


 به علاوه، این بازی‌ها اغلب به کودکان در طراحی نقشه یا محتویات دیگر کمک می‌کند، در نتیجه در حین لذت بردن از سرگرمی، به آن‌ها فرصتی هم برای کسب مهارت‌ فنی و خلاقانه می‌دهد.


11. به کودکان در تعیین هدف و دستیابی به آن کمک می‌کند


تعداد زیادی از بازی‌ها هدف‌گرا هستند و این ویژگی می‌تواند به کودکان یاد بدهد که چگونه می‌توان یک هدف تعیین کرد و در عین حال آن‌ها را از طریق تسلط بر مهارت‌های مورد نیاز و با استراتژیک شدن برای رسیدن به هدف تعیین‌شده بیش‌تر تحریک می‌کند.

علاوه بر این، کودکان می‌توانند از حس رضایت و پاداش‌هایی که همراه با اهداف کوچک است، لذت ببرند. این امر به نوبه‌ی خود، به افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها کمک می‌کند. کودکان می‌توانند یاد بگیرند که تعیین اهداف مناسب می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در بازی‌های بسیار بیش‌تری هم در دنیای بازی‌ها و هم در زندگی واقعی پیروز شوند.


12. به کودکان کمک می‌کند که به یک شیوه‌ی جذاب آموزش ببینند


معلمان در حال توسعه‌ی تکنیک‌های جدید هستند تا به این ترتیب کلاس‌های خسته‌کننده را جذاب‌تر کنند. بسیاری از مردم معتقدند که با تبدیل رویکردهای سنتی آموزش به استراتژی‌های خلاقانه و نوآورانه، کودکان بیش‌تر یاد می‌گیرند و سپس توانایی درک و جذب اطلاعات پیچیده‌تر را توسعه می‌دهند. امروزه بازی‌های آنلاین پر هستند از حقایق جالب، به همین دلیل بچه‌ها در حین این‌که به شدت سرگرم می‌شوند، کلی هم چیز یاد می‌گیرند.

بازی‌های کامپیوتری و سایر بازی‌ها می‌توانند برای بچه‌ها سرگرم‌کننده و بدون خطر باشند، البته اگر والدین‌شان آن‌ها را راهنمایی کند که یک بازیمناسب را انتخاب کنند، نظرات دیگر والدین را بخوانند و با آن‌ها صحبت کنند و بعد تصمیم بگیرند که فرزندان‌شان چه مقدار و چه زمانی می‌توانند این بازی‌های آنلاین را انجام دهند. بازی کردن بازی‌های آنلاین در حد اعتدال می‌تواند برای گذراندن زمان و یادگیری اطلاعات جدید سرگرم‌ کننده باشد.

 

دانلود PDF  مقاله :12 نکته مثبت بازی کردن با بچه ها

مطالب مرتبطمطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/27:: 6:7 عصر     |     () نظر