سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشمند است که چون می آموزد، سرزنش مکند و چون به وی آموخته می شود سرمپیچد . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

زندگی و انتخاب هاب بعدی تغییر می کند.


بایدها  و نبایدها دردوران نامزدی چیست؟


خانواده و دختر و پسر به دنبال راهکارهای رفتار در دوران نامزدی هستند تا بتوانند با داشتن رابطه محکم و سالم با طرف مقابل خود ، زندگی مشترک را با کمترین مشکل و چالش آغاز کنند. در این مطالب شما را با رفتار در دوران نامزدی و نحوه برخورد با نامزد آشنا می کنیم.

در دوران نامزدی مهمترین عوامل پایه ریزی در ازدواج ، اهدف آینده ، باورها ، طرز تفکر و.. هستند که اهمیت دوچندانی نسبت به کارهای ظاهری و تشریفاتی مانند خرید هدیه ، برگزاری مهمانی ، آراستگی های ظاهری و … دارند. دلیل اهمیت آنها این است که تفاهم بین زن و شوهررا تعیین می کنند.

حتما بخوانید:  آموزش اصول و تکنیک های بازاریابی و فروش

توصیه مشاوره دوران نامزدی این است که دوران نامزدی را زیر”ذره بین شناخت” بگذارید تا بتوانید «خود واقعی» نامزد را بشناسید. دوران نامزدیفرصتی برای تفکر و آینده نگری است که ممکن است عواملی مانند : «خواستن» و مورد «تایید» قرار گرفتن از سوی نامزد ، این فرصت را از شما بگیرند.

همه نامزدها به دنبال اطمینان از طرف مقابل هستند زیرا عدم ازدواج و تنهایی را به شکست در ازدواج و چالش های پس از ازدواج ترجیح می دهند.

ملاک انتخاب اگر ظاهر باشد ، افراد آراستگی را به طرز تفکر و روحیات نامزد ترجیح می دهند. انتخاب دختر صرفا به خاطر زیبایی ظاهری یا انتخاب مرد صرف به دلیل خوش اندامی نتایج خوبی برای ازدواج شما ندارد.

بسیاری از مردها برای تصاحب فرد مورد علاقه (که بیشتر ملاک آنها ظاهر است) رفتار هایی را از خود نشان می دهند که قبل از دوران نامزدی به ندرت داشته اند.

در بسیاری از ازدواج ها فریب کاری و وعده های دروغین نامزد ها صرفا به قصد رسیدن به اهداف ظاهری است که افراد را دچار چالش کرده و ازدواج آنها با شکست روبه رو می کند. وقتی که نامزدی پس از ازدواج با حقیقت تلخ این وقایع روبرو می شود باور او نسبت به زندگی و انتخاب هاب بعدی تغییر می کند.

در ازدواج های فامیلی شاهد پیشنهادات یا تصمیم گیری های اقوام مانند خاله یا عمه هستیم که پیشنهاد می شود با هدف جلب رضایت آنها و نگه داشتن حرمت آنها دست به انتخاب نزنید.

به هر صورت دوران نامزدی تازه برای آن ها شروع شده و در حال آزمایش کردن روحیات و اخلاق یکدیگر هستند. بالطبع خانواده های آنان نیز ذره بین به دست منتظر اشتباه و خطایی هستند تا خدایی نکرده زبان عالم لال اگر عیبی، نقصی و ایرادی چیزی بود، زود اعلام خطر کنند و جلوی بدبخت شدن فرزندشان را بگیرند. در هر صورت دوران نامزدی در عین شیرینی و لذت بخش بودنش بسیار حساس و پر تنش هم هست.

 

نامزدی

حتما بخوانید:  چگونه بر استرس خود غلبه کنیم؟


                              19 عاملی که برای موفقیت نیاز دارید

دختر و پسر در دوران عقد چون هنوز با والدین خود زندگی می کنند خود را بیشتر به آنها متعلق می دانند تا همسر خود . از طرفی ممکن است والدین نیز از فرزندان خویش انتظار داشته باشند که مانند قبل اسرار خود را برای آنها بازگو نمایند. و همین امر سبب گردد که دختر و پسر اسرار همسر خویش را با اعضای خانواده خویش در میان بگذارد . در این صورت مشکلات عدیده ای به وجود خواهد آمد که آینده زندگی مشترک آنها را به مخاطره می اندازد.

البته این نکته را نباید نادیده گرفت که بعضی از اسرار هست که باید در همان دوران عقد با خانواده خود در میان گذاشت مثل اعتیاد ، یا بیماری های روانی یا جسمی حاد. زیرا اینها عواملی هستند که زندگی آینده شما را دچار تزلزل می کند. بهتر است در اولین فرصت مسئله را با خانواده خود مطرح کرد تا آنها مقدمات لازم را فراهم و تصمیم مقتضی را اتخاذ نمایند.در این گونه موارد قطعا سکوت به ضرر شما تمام خواهد شد.

اگر پای صحبت کسانی که زندگی آنها با شکست مواجه شده است بنشینید ، از زبان بسیاری از آنها خواهید شنید که در دوران نامزدی متوجه مشکلات شده اند ولی با این تصور که بعد از ازدواج می توانند همسر خود را تغییر دهند سکوت کرده اند ، حال پشیمانی دیگر برای آنها سودی ندارد.

نکته دیگری که باید در بیان اسرار برای همسرتان در نظر داشت این است که او را از نظر راز دار بودن مورد بررسی قرار دهید تا معلوم شود که او نگه دارنده خوبی برای اسرار است یا خیر ؟ فهمیدن این مسئله نیز کار مشکلی نیست زیرا اگر همسرتان به راحتی رازهای دیگران را با شما در میان می گذارد مطمئن باشید که راز نگه دار خوبی نیست..


قبل از عاشق شدن در دوران نامزدی این سوالات را از نامزدتان بپرسید


قبل از این که درگیر مسائل عاطفی با مردی شوید، اطمینان حاصل کنید که با فرد مناسب یا نامناسبی طرف هستید! در اولین ملاقات هاست که شما باید سؤال هایی از همسر آینده خود بپرسید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید درگیر مسائل عاطفی بیش تری بشوید یا خیر؟! قبل از این که با او ازدواج کنید و به قلب شما راه یابد، باید او را مورد ارزیابی و سنجش قراردهید. هر چه اطلاعات بیشتری در مورد نامزدتان داشته باشید، بهتر می توانید قضاوت کنید که آیا او شریک زندگی مناسبی است یا خیر!


-  وضعیت خانواده و کیفیت روابط خانوادگی
روابط عاطفی گذشته و دلیل های به هم خوردن آن ها
? درس های آموخته شده از تجربه های زندگی
? اخلاقیات، ارزش ها و دیدگاه های اخلاقی
? دیدگاه های عاطفی، تعهد و روابط
? فلسفه ی مذهبی یا روحی
? هدف های حرفه ای، شخصی و....

 

بایدها در دوران نامزدی

حتما بخوانید:  15 مهارت‌‌‌ ارتباطی که برای موفقیت شغلی نیاز دارید?


                    پرسش‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند

 

بایدها در دوران نامزدی

 

در دوران نامزدی با احساسات خود صادق باشید

به طور کلی، ارتباطی موفق است که همیشه دارای صداقت و اساس و پایه باشد. وقتی که شما در روابط تان با دیگران، در ابراز احساسات خود صادق نباشید، آن روابط به هم ریخته، نامطبوع و پیچیده خواهد شد.


بهترین دوران برای تغییر همسرتان در دوران نامزدی است

اگر کسی صفت و خصوصیتی را در نامزدش مشاهده کند که مورد پسندش نباشد و بخواهد آن را برطرف و یا اصلاح کند ، یا صفت و حالتی را در او ایجاد کند، بهترین دوران برای این « اصلاح و تغییر و تربیت »، دوران نامزدی است. چون هنوز روابطشان عادی نشده و نسبت به هم احترام و محبت خاصی قائلند . در نتیجه پذیرششان از همدیگر بیشتر است و زمینه ی تحول و تغییر و اصلاح ، مساعدتر. ( اما نباید از یاد برد که نمی توان فردی را که سال ها به شیوه و عادت خاصی خو گرفته ، اساساً و به طور کلی تغییر داد و متحول کرد؛ بنابراین ، منظور اصلاح و تغییر در اصول بنیادین فرد نیست)

 


عشق ورزی و دیدارهای صمیمانه داشته باشید

دو نامزد باید در این دوران شیرین و به یاد ماندنی ، دیدارهای دوستانه داشته باشند. این ملاقات ها ، امید و شور و علاقه را درهر دو تقویت می کند. این کار نه تنها خلاف عفت نیست ، بلکه باعث تقویت عفت در هر دو می شود. در این ملاقات ها ، با یکدیگر صحبت های محبت آمیز داشته باشند و به هم عشق و علاقه و محبت نشان دهند و درباره ی زندگی آینده شان گفت و گو کنند ؛ به هم دل گرمی و امید بدهند و باهم به گردش و تفریح و مسافرت بروند.


بهم دیگر جملات عاشقانه بگویید

نوشتن نامه های پر محبت و با صفا ، تأثیر نکویی در افزایش محبت و استحکام رابطه ی بین نامزدها دارد. حتی اگر دو نامزد به هم نزدیک باشند و همیشه یکدیگر را ببینند، باز هم نوشتن نامه تأثیر خود را دارد. نامزدها می توانند نامه ها را بنویسند و پس از ملاقات و هنگام جدا شدن از هم ، نامه ها را به یکدیگر بدهند. البته هرگاه مسافرتی پیش آمد و از هم دور شدند ، نامه ها باید بیشتر و مفصل تر شود.همسرانی را می شناسم که پس از گذشت سال ها از زمان ازدواجشان ، هنوز نامه های دوران نامزدی را نگه داشته و مطالعه می کنند و برایشان خاطره انگیز و لذت بخش است

 

نبایدها دردوران نامزدی

حتما بخوانید:  20 دلیل برای حذف شکر در رژیم غذایی?


ارز دیجیتال تلگرام

نبایدها در دوران نامزدی

 

نامزدی را طولانی نکنید

شرایط رفتن به خانه بخت را ندارید اما می خواهید با به رابطه تان رسمیت دهید؟ پیشنهاد می کنیم اگر نمی توانید پس از 6ماه یا نهایتا یک سال از نامزدشد ن به خانه خود بروید، به جای عجله کردن در رسمیت بخشیدن به این رابطه، برای فراهم کردن مقدمات ازدواج تان تلاش کنید. نامزدی طولانی می تواند به رابطه شما آسیب بزند.


کار را تمام شده ندانید

نامزدی تنها دوره شناخت است نه بخشی از دوران متاهل شدن شما. اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، بر تفاهم میان شما مقدم شود و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. چشم های تان را باز کنید. چه تفاوت ها و چه مشابهت هایی دارید؟ این تفاوت ها تا چه اندازه می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ در برابر کدام شان می توانید چشم های تان را ببندید و کدام شان اگر یک عمر در زندگی تان تکرار شوند، می توانند آرامش شما را بگیرند؟ نباید به خاطر ترس از حرف دیگران یا نگرانی در مورد احساسات فرد مقابل تان خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید. شاید اگر نامزد بودن تان را فریاد نزنید و آن را تنها به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید، برهم زدن این قرارداد در صورت نبود تفاهم برای تان آسان تر باشد.



فاصله ها را حفظ کنید

حتی اگر صیغه محرمیت میان تان جاری شده، باز هم تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله ها را حفظ کنید تا بخاطر درگیر شدن بیش از اندازه احساسات تان چشم های شما بر واقعیت ها بسته نشود. ممکن است به خاطر آغاز کردن رابطه زناشویی در این دوره، احساس کنید که امکانی برای قطع این ارتباط، به هم زدن نامزدی و ازدواج در آینده با فردی دیگر وجود ندارد. از آنجا که قرار نیست نامزدی شما زیاد طول بکشد، به خودتان این مجال را بدهید که بدون وجود عواملی از این دست، با چشم باز یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی تان را بگیرید.


همه رازها را نگویید

درست است که شما نباید جز حقیقت چیزی را به زبان بیاورید اما می توانید گاهی در مورد برخی حقایق سکوت کنید. اگر رازی در خانواده شما هست که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد، می توانید آن را به زبان نیاورید. تصور نکنید زندگی مشترک یعنی داشتن اطلاعات مشترک در مورد گذشته و احساساتی که سراغ تان می آید. گاهی شکستن این سکوت می تواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند.


آزمون عشق برگزار نکنید

نامزدتان چقدر دوست تان دارد؟ برای داشتن شما حاضر است تا کجا پیش برود و از چه چیزهایی بگذرد؟ شاید چنین سوال هایی که در ذهن اغلب ما چرخ می خورد، خیال راه انداختن چند آزمون عشق را به ذهن شما بیندازد. «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی داشته باشی و باید رمز عبور حساب های اینترنتی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی کنم» و...؛ اینها خواسته هایی است که از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان، به عنوان آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها، معرفی می شود اما اگر شما هم اهل برگزار کردن چنین آزمون هایی هستید، دست نگه دارید. هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد. سعی کنید میزان عشق همسرتان را در وفاداری به قول هایش، احترام گذاشتن به شما و کسانی که دوست شان دارید و تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر بسنجید، نه ویران کردن پل های پشت سرش برای جلب رضایت شما.


خودتان را زیر و رو نکنید

درست است که سازگاری بعد از ازدواج، می تواند به نفع شما و رابطه تان تمام شود، اما این سازگاری به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت های تان نیست. هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید که بعدها به خاطر از دست دادنش حسرت بکشید یا اینکه به فرد مقابل تان فشار بیاورید. قرار نیست زندگی بعد از ازدواج شما دقیقا مثل دوران مجردی تان باشد و هیچ محدودیتی به زندگی شما پا نگذارد، اما قرار نیست خودتان هم به فرد دیگری تبدیل شوید که نمی شناسیدش و نمی توانید در قالب او زندگی کنید.


به تغییر دادنش دل خوش نکنید

اینکه آدم ها بعد از تشکیل خانواده تغییر می کنند عجیب نیست. همه ما با قرار گرفتن در موقعیت های تازه اندکی تغییر می کنیم و به خاطر سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های مان را کنار می گذاریم و خواسته های جدیدی را جایگزین آن می کنیم اما اگر با خیال تغییر کردن شریک زندگی تان پس از وارد شدن به خانه مشترک، می خواهید با وجود همه ایرادهایی که از نظر شما دارد پای سفره عقد بنشینید، مطمئن باشید که آینده خوبی در انتظارتان نیست.

 

دانلود PDF‌مقاله :بایدها و نبایدها دردوران نامزدی چیست؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/21:: 11:54 صبح     |     () نظر