سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

روانشناسی ثروت تغییرات اساسی در نوع نگرش شما ایجاد بشه.

ثروت چیست؟


قبل از هر چیز با روانشناسی پول آشنا بشید و بعد عمل کنید.

اولین قدم در این راه به نوع تفکر شما برمیگرده. اینکه ما درباره ثروت چی فکر میکنیم به اینکه چطور با اون رفتار خواهیم کرد منجر میشه. این جایگاهی که الان در اون قرار داریم نتیجه تمامی تصمیمات دیروز ماست.  تمامی انتخابات و تصمیمات ما از اعتقادات و افکار درونی ما نسات میگیره. این واقعیت نه تنها در مورد ثروت و پول بلکه در مورد تمام موضوعات زندگی صدق میکنه.

یکی از مهمترین حقایق هوش مالی این است که فرق نمیکنه چقدر پول در میاریم و چقدر از اون رو خرج میکنیم، این مهمه که کنترل ثروت رو در دراز مدت در دست داشته باشیم. امروزه بسیاری از وکلای بزرگ و پزشکان متخصص در مشکلات مالی به سر میبرند و این به خاطر درآمد کم اونها نیست، بلکه موضوع مدیریت و نقش پول در زندگی میان میباشد.

اینکه بتونیم در واقع به حدی برسیم که بتونیم کنترل ثروت و جریان پول در زندگی را به دست بگیریم تنها زمانی ممکن خواهد بود که روانشناسی ثروت را درک کنیم. بسیاری از مردم هیچ وقت به این درجه نمیرسند چون اعتقاد درونی دارند که نمیتوانند.

روانشناسی ثروت در اولین قدم به تغییر نگرش شما به جریان کسب ثروت میپردازد. آیا فکر میکنید برای کسب ثروت و مال باید بیشتر از همیشه تلاش کنید؟ آیا فکر میکنید میشه با تلاش بیشتر پول بیشتری کسب کرد؟ ذخیره سازی پول و خرج نکردن شما رو به فردی ثروتمند تبدیل میکنه و میتونید به آرزوهاتون برسید؟ نه باید با کمک روانشناسی ثروت تغییرات اساسی در نوع نگرش شما ایجاد بشه.

 

نوع نگاه روانشناسی ثروت به ما میگه که چطور با اعمال تغییرات کوچک در نحوه خرج و پس اندازمون میتونیم تغییرات بزرگ در بلند مدت ایجاد کنیم، تغییراتی که با مرکب شدن در رفتار و نوع شخصیت شما بهترین دست آوردهارو به ارمغان میاره.

 

 

روانشاسی ثروت

ثروت چیست؟ تغییر در نوع نگرش به پول

برای کسب ثروت دلخواه اول باید نگرشمون رو به موضوع درآمد زایی و کسب ثروت تغییر بدیم. بسیاری از ما به دنبال ایجاد رقابت با دیگران در کثب مال و ثروت هستیم و به این فکر میکنیم که باید از بقیه رقبا به هر شکل شده جلو باشیم اما در روانشناسی ثروت اولین موضوع به بینهایت بودن میزان ثروت و پول در جهان اشاره میکند.

وسعت دارایی هایی که خدا برای نوع بشر در عالم قرار داده است به حدی میباشد که تمامی انسان های میتوانند از آن استفاده کنند و باز ثروت جهانی تمام نشود. نگران نباشید پول تنها دست تعدادی فرد ثروتمند نیست شما تنها میبایست نگرشتون به مال اندوزی رو تغییر بدید.


ثروت چیست؟ مدار ثروت

خیلی پیش اومده که افرادی و دیدیم که هر روز پول دار تر میشم و به قولی پول روی پول میزارن اما بعضیا هر روز چشم انتظار مقداری ناچیز پول هستند که فقط زندگیشون و بگذرونن. بعضی ها کارشون به بهترین نوع ممکن در هر جایی حل میشه و بعضی های دیگه نمونه کامل هر چی سنگه زیر پای لنگه هستند و کارشون پیش نمیره.



ثروت چیست؟ روانشناسی و ثروت 

قرار گرفتن در مدار هر چیز یعنی اینکه با دیدی باز و مثبت هر لحظه خودتون و درگیر اون موضوع کنید و به قولی باهاش یکی بشید. وقتی در تمامی لحظات به خوشی و استفاده از لذت های زندگی و کسب ثروت از راه های درست و با استفاده از استعدادتون فکر کنید مسلما در مدار ثروت آفرینی قرار میگیرید. این یکی از مهم ترین دستور العمل های روانشناسی ثروت برای موفقیت در پول سازی میباشد.

برای هر چیزی که در زندگی میخواین کسب کنید باید در مدار قرار بگیرید. باید ذرات بدن شما به یک سمت حرکت کنند، بر اساس استعداد و توانایی هایی که دارید برنامه ریزی کنید و نقشه راه ترسیم کنید. تا این مرحله بارها در زندگی هممون انجام شده. همه ما  اساتید برنامه ریزی و شروع اون هستیم اما چیزی که ما رو از افراد موفق جدا میکنه بحث وفادار موندن به اون طرح و برناممون هست.

در هر شرایطی باید به برنامه ثروت آفرینی خودتون پایبند باشید تا گامی به سوی ثروتمند شدن بردارید.


ثروتمند کسی است که چرخ زندگی‌اش متوازن و متعادل است. احترام به خود دارد، خانواده‌اش و دوستان و عزیزانش را دارد، در اجتماع آدم محترمی است و اقتصادش درست و مرتب است و به تمام اینها پرداخته است. شما کافی است که این دایره را با تفکر صحیح، دائم بزرگ‌تر کنید بدون این‌که بخواهید فقط یکی از بخش‌های آن را بزرگ کنید. یکی همه‌اش دنبال معنویات است، خب پول ندارد زندگی‌اش بچرخد. یکی می‌گوید من استاد دانشگاه هستم و فیلسوف و عارف هستم ولی زندگی‌ام نمی‌چرخد؛ راست می‌گوید، زیرا فقط روی یک چیز سرمایه‌ گذاری کرده است و بر روی دیگری نکرده است.

 

ثروت چیست؟ روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

آدم موفق و ثروتمند کسی است که پول هم دارد و معنویت هم دارد. شما هرجا باشید فقط کافی است متناسب باشید. همین که شما برای آموزش اقدام کرده‌اید، دارید چرخ زندگی خود را میزان می‌کنید و یاد می‌گیرید و روی خودتان سرمایه‌گذاری ‌کنید. آدم‌های ثروتمند بیش از هرکسی روی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند. هروقت روی خودتان سرمایه‌گذاری کردید، بدانید که مانند برق و باد رشد می‌کنید.

 

ثروتمندی

چند نکت? مهم

• رشد، خطی نیست. رشد انسان خطی نیست. فکر نکنید من اگر 500 هزارتومان حقوق دارم کِی می‌توانم خانه 200 میلیون تومانی بخرم. اگر این فکر را بکنی می‌بازی. هیچ این طور فکر نکنید و حساب‌هایتان را پُر کنید. خواهید دید مانند برق و باد برایتان پول می‌آید. در سمینار «راز چراغ جادو» می‌بینید که چقدر پول درآوردن آسان است و چرا ما تاکنون آن را سخت می‌گرفتیم.

• برای خودتان، روی جسم‌تان و فکرتان سرمایه‌گذاری کنید. مواظب تغذیه‌تان باشید، ورزش کنید، بیاموزید و برای آموختن پول صرف کنید. بنجامین فرانکلین می‌گوید اگر فکر می‌کنید هزین? آموزش سنگین است، اشکالی ندارد، جهل و نادانی را تجربه کنید! «گران است» معنی ندارد، اگر می‌خواهید تغییر کنید و بهتر بشوید باید برای آن هزینه کنید؛ یا جهل را تجربه کنید. به خاطر داشته باشید که موفقیت یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگری، با آموختن و تمرین کردن فراهم می‌شود. ثروتمند شدن یک مهارتِ ذهنی است و باید تمرین کنید و این تمرین‌‌ همان است که خدمت شما عرض کردم. اکنون ذهنِ شما مشغول است و کلنجار می‌رود.

از شما می‌خواهم خواهش کنم تعهد کنید در حضور خداوند که هر قدمی که برمی‌دارید، برای این باشد که شاد‌تر و ثروتمند‌تر بشوید. از این طریق به خداوند، به خودتان، به کشور و به جهان کمک کرده‌اید.



ثروت چیست؟ و چگونه سرمایه گذاری را شروع کنیم؟


برایان تریسی می گوید: «قانون سرمایه گذاری از بین قوانین مربوط به پول از همه مهم تر است و اشاره دارد به اینکه قبل از سرمایه گذاری، بررسی و تحقیق کنید. باید برای وارد کردن پول در یک سرمایه گذاری، بیشترین زمان را برای مطالعه و بررسی آن سرمایه گذاری خاص بگذارید.»

هیچ وقت به سرعت از پول تان جدا نشوید. شما برای بدست آوردن این پول، سخت کار کرده اید تا جمع شود. پس قبل از اینکه هر تعهدی را قبول کنید، در مورد هر جنبه از سرمایه گذاری تحقیق کنید. تمام جزئیات را درخواست کنید. در مورد سرمایه گذاری اطلاعات کافی، دقیق و صادقانه بخواهید. اگر شک یا شبهه ای دارید، شاید بهتر باشد پول تان را در بانک (حساب های سپرده گذاری) نگه دارید و روی آن قمار نکنید و خطر از دست دادنش را نپذیرید.

اولین استنباط از قانون سرمایه گذاری این است: «تنها نکته ی آسان در مورد پول، از دست دادن آن است.» در این بازار پُر رقابت به دست آوردن پول سخت است؛ ولی یکی از آسان ترین کارهایی که می توانید انجام دهید، از دست دادنش است. یک ضرب المثل ژاپنی می گوید: «پول در آوردن مثل کندن زمین با سوزن است، در حالی که از دست دادن پول مثل ریختن آب است روی شن.»

دومین استنباط از این قانون را از زبان میلیاردر خود ساخته ماروین دیویس می گوییم که گفت: «پول را از دست نده.» اگر این امکان وجود دارد که پول تان را از دست بدهید، در همان وهله ی اول از آن جدا نشوید.

سومین استنباط از قانون سرمایه گذاری می گوید: «اگر فکر می کنید می توانید فقط کمی پول از دست بدهید، در پایان می بینید پول خیلی زیادی از دست داده اید.» یادتان باشد احمق و پولش به زودی از هم جدا می شوند! وقتی مردی با تجربه و مردی پولدار به هم می رسند، مرد پولدار، تجربه کسب می کند و مرد با تجربه، پولدار می شود! بنابراین در همان وهله ی اول سرمایه گذاری را قبول نکنید. فقط در چیزهایی سرمایه گذاری کنید که کاملاً درک شان می کنید و باورشان دارید. فقط توصیه افرادی را بپذیرید که با اجرای همان توصیه ها، از نظر مالی موفق هستند.

 

چگونه ثروتمند شویم

ثروت چیست؟ و چرا مردم موفق می شوند یا شکست می خورند؟"


قانون پارکینسون یکی از بهترین و مهم ترین قوانین مربوط به ثروت و پس انداز است. این قانون سال ها قبل بوسیله سی. نورث. کت پارکینسون نوشته شده است و توضیح می دهد که چرا بعضی ها در بازنشستگی فقیرند.

این قانون می گوید مهم نیست مردم چقدر درآمد دارند، گرایش آنان این است که همه ی درآمدشان و کمی بیشتر از آن را خرج کنند. هزینه هایشان همگام با درآمدشان بالا می رود. مهم نیست درآمدشان چقدر است، چون به نظر می رسد هیچ وقت این درآمد کافی نباشد.

اولین استنباط از قانون پارکینسون می گوید: «استقلال مالی از نقض کردن قانون پارکینسون بدست می آید.»

قانون پارکینسون دامی را توضیح می دهد که خیلی ها در آن گرفتار می شوند. همین موضوع، دلیل بدهی، نگرانی های پولی و ناامیدی مالی است. این فقط وقتی است که جلوی نیروی قدرتمند فوریت برای خرج کردن پول، مقاومت می کنید و این گونه، پس انداز پول شروع می شود و شما از بقیه جلو می زنید.

دومین استنباط از قانون پارکینسون این است: «اگر بگذارید مخارج تان با سرعتی کمتر از درآمدتان بالا بروند و این ما به التفاوت را پس انداز یا سرمایه گذاری کنید، در طول زندگی کاری تان به استقلال مالی می رسید.»

به عبارتی اگر بتوانید بین افزایش درآمد و افزایش هزینه های زندگی تان شکافی به وجود آورید و بعد، این تفاوت را پس انداز و سرمایه گذاری کنید، می توانید همزمان با درآمد بیشتر، دائماً کیفیت سبک زندگی تان را بالا ببرید.

بنابراین به دنبال این باشید که برای اقتصادی زندگی کردن و کاهش هزینه های زندگی، فکر کنید و هدف تان پس انداز 10 درصد درآمدتان در سه ماه آینده باشد. سپس آنها را سرمایه گذاری کنید. نکته مهمی در اینجا وجود دارد. شما برای همیشه 10 درصد از درآمد ثابت تان (منظور درآمد از سرمایه گذاری تان نیست.) را کنار می گذارید و یا پس انداز می کنید. حالا هر درآمدی که از سرمایه گذاری تان بدست آوردید، باید 50 درصد آن را نیز مجدد پس انداز و سرمایه گذاری نمایید. 50 درصد مابقی اش نوش جان تان باشد!

 

 

دانلود PDF‌مقاله :ثروت چیست؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/11:: 10:52 صبح     |     () نظر