سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادانى بود به دنیا آرمیدن و ناپایدارى آن را دیدن و کوتاهى در کار نیک با یقین به پاداش آن زیان است ، و اطمینان به هر کس پیش از آزمودن او ، کار مردم ناتوان . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

استعلام بیمه شخص ثالث |بیمه ایران با مدیر بیمه1314

استعلام بیمه شخص ثالث ،انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث، یکی از دغدغه‌های اصلی‌ست که صاحبان خودرو معمولاً با آن مواجه هستند. استعلام بیمه شخص ثالث ،بنابراین بهتر است پیش از خرید بیمه شخص ثالث با مقایسه‌ دقیق و استعلام قیمت معتبرترین شرکت‌های بیمه، از انتخاب بهترین بیمه‌ اطمینان حاصل کرد.

استعلام بیمه شخص ثالث ،یکی از متداول‌ترین انواع بیمه محسوب می‌شود که داشتن آن برای صاحبان وسایل نقلیه اجباری است. بنابراین، تمام وسایل نقلیه ملزم به داشتن بیمه ثالث هستند.

شخص ثالث کسی است که در حادثه رانندگی متحمل زیان مالی یا جانی می‌شود. راننده مقصر لازم است تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد تا هنگام وقوع حادثه‌، شرکت بیمه خسارت وارد شده بر شخص ثالث را پرداخت کند.

استعلام بیمه شخص ثالث

در صورتی‌که قصد خرید بیمه شخص ثالث را دارید، مدیر بیمه  این امکان را برای شما فراهم آورده است. شما می‌توانید با مقایسه شرایط و پوشش شرکت‌های بیمه‌، بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب نمایید و بیمه خود را اینترنتی خریداری کنید. نسخه دیجیتال بیمه‌ خریداری شده به‌صورت آنلاین برای شما صادر می‌شود.

در صورت نیاز به نسخه فیزیکی، بیمه نامه درب منزل یا محل کار به‌ صورت رایگان به شما تحویل داده می‌شود.

استعلام بیمه شخص ثالث

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث

چند عامل، تعیین‌کننده قیمت بیمه شخص ثالث است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • درصد تخفیف به سابقه راننده
  • جریمه دیرکرد تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث
  • تاریخ انقضای بیمه‌نامه قبلی
  • میزان پوشش مالی بیمه‌نامه شخص ثالث
  • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
  • مدت اعتبار بیمه‌نامه (کوتاه مدت یا یک‌ساله)
  • سال تولید و ساخت خودرو
  • تعداد سیلندر و کاربری خودرو

حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه‌ یک انسان در ماه حرام محاسبه می‌شود.

1- مبلغ دیه:

مبلغ دیه، هر سال از سوی بیمه مرکزی تعیین می‌شود که برای سال 1400 معادل 640 میلیون تومان در ماه حرام و 480 میلیون تومان در ماه غیرحرام است.

ماه‌های حرام: ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب

2- نرخ بیمه شخص ثالث:

حق بیمه شخص ثالث سالیانه تغییر می‌کند.استعلام بیمه شخص ثالث ، نرخ بیمه شخص ثالث سال 1401 نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده که این امر ارتباط مستقیم با افزایش مبلغ دیه سال 1400 دارد.

3- تخفیف بیمه شخص ثالث:

تخفیف بیمه شخص ثالث که در واقع همان درصد تخفیف عدم خسارت است، به تعداد سال‌هایی باز می‌گردد که بیمه‌گذار یا راننده در تصادف مقصر شناخته نشده و از بیمه ثالث خود استفاده نکرده است.

نحوه اعمال تخفیف عدم خسارت در جدول زیر قابل مشاهده است:

تخفیف عدم خسارتدرصد تخفیف
سال اول 5 ?
سال دوم 10 ?
سال سوم 15 ?
سال چهارم 20 ?
سال پنجم 25 ?
سال ششم 30 ?
سال هفتم 35 ?
تخفیف عدم خسارتدرصد تخفیف
سال هشتم 40 ?
سال نهم 45 ?
سال دهم 50 ?
سال یازدهم 55 ?
سال دوازدهم 60 ?
سال سیزدهم 65 ?
سال چهاردهم 70 ?

4- مدت اعتبار بیمه ‌نامه:

بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ممکن است کوتاه مدت یا یک‌ساله صادر شوند.

  • بیمه‌نامه یک‌ساله: در این بیمه‌نامه‌ها شروع و پایان اعتبار بیمه‌نامه مشخص است، برای 365 روز سال اعتبار دارند و خرید آن‌ها نسبت به بیمه‌نامه‌های کوتاه‌مدت مقرون به‌صرفه‌تر است.
  • بیمه‌نامه‌ کوتاه‌مدت: اگر بیمه‌گذار توان پرداخت یکجای حق بیمه بلندمدت را نداشته باشد یا قصد فروش وسیله نقلیه‌اش را داشته باشد، می‌تواند بیمه‌نامه کوتاه‌مدت 2 ماهه، 3 ماهه، 4 ماهه، 6 ماهه یا 9 ماهه را خریداری کند. استعلام بیمه شخص ثالث ،این دسته از بیمه‌گذاران باید توجه داشته باشند که اگر تجمیع ماه‌های آن‌ها به یک‌سال نرسد، تخفیف عدم خسارت در آن‌ها محاسبه نمی‌شود.

5-

استعلام بیمه شخص ثالث

کاربری خودرو:

کاربری‌ خودرو بر میزان پرداخت حق بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است. برخی خودروها ‌هنگام رانندگی نسبت به خودروهای دیگر در معرض خطر بیشتری هستند، در نتیجه بیمه‌گذارانِ این خودروها موظف به پرداخت حق بیمه‌ بالاتری می‌باشند. استعلام بیمه شخص ثالث ،چند نمونه از کاربری‌های خودرو که حق بیمه شخص ثالث آن‌ها ممکن است بالاتر باشد، عبارتند از:

  • آمبولانس
  • آتش‌نشانی
  • تاکسی‌ برون شهری
  • تاکسی درون شهری
  • تاکسی‌های بی‌سیم و اینترنتی
  • بارکش
  • کاربری صنعتی

6- جریمه دیرکرد تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث:

برای محاسبه جریمه دیرکرد روزانه بیمه شخص ثالث می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

حق بیمه خودرو تقسیم بر 365 روز سال = محاسبه جریمه دیرکرد یک روز

استعلام بیمه شخص ثالث ،پوشش‌های بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی، مالی و خسارت سرنشین یا راننده را تحت پوشش قرار می‌دهد:

خسارت جانی یا بدنی: به هزینه‌‌هایی گفته می‌شود که به‌منظور درمان افراد آسیب دیده در یک حادثه رانندگی یا به‌عنوان غرامت فوت و نقص عضو پرداخت می‌شود.

خسارت مالی: هزینه‌ای است که برای جبران خسارت مالی وارد شده بر خودرو و اموال افراد زیان دیده پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که راننده مقصر شامل این جبران خسارت نیست. استعلام بیمه شخص ثالث ،سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال 1400 حداقل 16 میلیون تومان و حداکثر 320 میلیون تومان است. سقف تعهدات مالی ارائه شده در شرکت‌های بیمه می‌تواند متفاوت باشد.

خسارت راننده: در این مورد، راننده‌ خودروی مقصرِ حادثه نیز تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد، با این تفاوت که بیمه تنها خسارت‌های جانی را  تحت پوشش قرار می‌دهد و در قبال خسارت‌های مالی تعهدی ندارد. لازم به ذکر است، پرداخت خسارت در صورتی انجام می‌شود که راننده دارای گواهینامه معتبر و مرتبط با وسیله نقلیه باشد.

استعلام بیمه شخص ثالث ،معیار انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث

  • توانگری مالی شرکت: توانگری مالی از جمله شاخص‌هایی است که هرسال از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود و در واقع مشخص کننده میزان توانایی عمل به تعهدات یک شرکت بیمه است.
  • زمان پاسخگویی شرکت‌ها: یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ارزیابی عملکرد یک شرکت و میزان رضایت‌مندی مشتری این است که شرکت بیمه چند روز پس از ثبت شکایت، پاسخگوی مشتری خواهد بود. استعلام بیمه شخص ثالث ،متوسط مدت زمان پاسخگویی نیز از سوی بیمه مرکزی جمع‌آوری می‌شود و قابل استفاده است.
  • رتبه رضایتمندی: این مورد در واقع رتبه رضایت از مبلغ پرداختی خسارت است که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی پژوهشکده بیمه، در سامانه بیمه مرکزی ثبت می‌شود.
  • شعب پرداخت: از جمله فاکتورهای پر اهمیت برای انتخاب یک شرکت بیمه از سوی مردم این است که آن شرکت بیمه چه تعداد شعبه در سراسر کشور دارد؟ نمایندگی‌ها و شعب شرکت بیمه تا چه حد در دسترس هستند؟
  • در مجموع، مبنای بهترین بیمه‌ شخص ثالث را می‌توان اولویت‌ شخص دانست. مدیر بیمه تلاش می‌کند اطلاعات مربوط به بیمه‌های مختلف را بی‌طرفانه در اختیار افراد قرار دهد، تا بتوانند با آگاهی کامل، بهترین انتخاب را هنگام خرید بیمه‌ موردنظرشان داشته باشند.

استعلام بیمه شخص ثالث ،فسخ بیمه شخص ثالث

فسخ بیمه شخص ثالث اغلب غیرممکن بوده و امکان‌پذیر نیست؛ مگر در شرایطی که:

  • خودرو اسقاط شده باشد
  • خودرو مسروقه و گواهی معتبر از نیروی انتظامی داشته باشد
  • خودرو فرسوده و از رده خارج تشخیص داده شود
  • برای یک خودرو، از دو نمایندگی بیمه صادر شده باشد. هرچند این شرایط بسیار نادر است، اما در صورت بروز، بیمه‌گذار این حق را دارد که یکی از بیمه‌نامه‎‌ها را باطل کند. طبق قانون در چنین شرایطی حق با شرکتی است که زودتر اقدام به صدور بیمه‌نامه کرده است.

استعلام بیمه شخص ثالث

حذف الحاقیه بیمه شخص ثالث

در قوانین جدید، صدور الحاقیه و پرداخت هزینه اضافی حذف شده است.

مطابق قوانین سال‌های گذشته اگر تاریخ شروع بیمه شخص ثالث فرد بر اساس میزان دیه سال جدید نبود، بیمه‌گذار می‌بایست برای مدتی که بر مبنای دیه سال قبل بیمه را پرداخت کرده بود، حق بیمه‌ای متناسب با سال جدید پرداخت می‌کرد و برای آن الحاقیه صادر می‌شد. در قوانین جدید نیاز به پرداخت این مبلغ اضافه نیست.

استعلام بیمه شخص ثالث

دیجیتالی شدن بیمه‌نامه شخص ثالث

از جمله تغییرات مثبتی که در صنعت بیمه رخ داده است، آنلاین شدن پروسه خرید، صدور و پرداخت خسارت بیمه و حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه است. استعلام بیمه شخص ثالث ،در همین راستا، بیمه‌نامه‌های سنتی شخص ثالث از سال 99 به فایل پی دی اف دارای QR کد تبدیل شده‌اند که مالکان خودرو می‌توانند پرینت این فایل یا صرفا کد یکتای ذکر شده در بیمه‌نامه را به‌همراه خود داشته باشند.

Source: bimebazar
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 2:0 صبح     |     () نظر