سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد آموزگار یا در مجلس های دانش نشستید، نزدیک هم شوید و برخی پشت برخی دیگربنشیند . مانند دوران جاهلیت پراکنده منشینید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی ،ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر جهان از نظر رخداد حوادث طبیعی محسوب می شود و متاسفانه آتش سوزی نیز یکی از حوادث رایج در کشور می باشد.بیمه آتش سوزی ،به طوری که روزانه بیش از 50 حادثه آتش سوزی در کشور رخ می دهد. بیمه آتش سوزی ،چنین حوادثی علاوه بر خسارت های جانی دردناک آن، خسارت های مالی فراوانی برای افراد به بار می آورد که البته با بیمه آتش سوزی ، می توان خسارت های مالی را تا حد بسیار زیادی جبران نمود.
در بیمه آتش سوزی ، زیان های مالی یا مادی که بر اثر وقوع آتش سوزی به اموال و دارائی های منقول و یا غیرمنقول بیمه گذار وارد می شود، به عهده شرکت بیمه است.

بیمه آتش سوزی چه خساراتی را پوشش می دهد؟

بیمه آتش سوزی ، در حالت عادی و بدون خرید پوشش های اضافی، خسارت های مالی ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار را تحت پوشش قرار می دهد. بنابراین در بیمه نامه آتش سوزی خسارت های مالی جبران می شود نه خسارت های جانی و بدنی، در نتیجه اگر صدمه ای به افراد برسد بیمه آتش سوزی ، آن را پوشش نمی دهد.
برای جبران خسارات ناشی از خطراتی مثل سیل، زلزله، طوفان، نشست زمین، نوسانات برق و… لازم است پوشش هریک از این خطرات را به صورت جداگانه خریداری و به بیمه نامه خود اضافه کنید. در این صورت مثلا با اضافه کردن پوشش زلزله، علاوه بر جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار، کلیه خسارات به وجود آمده از زلزله هم تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

بهترین بیمه آتش سوزی

انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی به نیازهای شما و به شرایط مکانی که قصد خرید بیمه آتش سوزی را برای آن دارید، بستگی دارد. مثلا ممکن است بعضی از افراد به دنبال بیمه نامه ای با حداقل پوشش و حداقل قیمت باشند و برخی دیگر کامل بودن پوشش ها را مدنظر قرار دهند.
البته می توان معیارهای مهمی را برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی ، در نظر گرفت. معیارهایی مثل سطح توانایی مالی شرکت بیمه مورد نظر، کیفیت پرداخت خسارت آن، کامل بودن پوشش های ارائه شده، قیمت بیمه نامه و …
همان طور که اشاره کردیم یکی از معیارهای مهم برای برخی از افراد، قیمت بیمه آتش سوزی و ارزان بودن آن است. اما باید گفت که از ارزان ترین بیمه آتش سوزی همیشه نمی توان بالاترین کیفیت خدمات و پرداخت خسارت را انتظار داشت و باید علاوه بر قیمت به معیارهای دیگر نیز توجه نمود.

قیمت بیمه زلزله و آتش سوزی

نرخ بیمه زلزله و بیمه آتش سوزی ، به 6 عامل زیر بستگی دارد:

  1. ارزش ساختمان
  2. ارزش اثاثیه و اموال موجود در ساختمان
  3. خطرات اضافی
  4. انواع شرایط بیمه نامه آتش سوزی ایران
    • بیمه نامه با سرمایه ثابت: خسارت ها براساس مبلغ سرمایه مندرج در بیمه نامه پرداخت می شود.
    • بیمه نامه با شرایط توافقی: پس از توافق بیمه گر و بیمه گذار در مورد شرایط و میزان سرمایه، رسیدگی و پرداخت خسارت بر اساس مبلغ توافق شده انجام خواهد شد.
    • بیمه با شرایط اظهارنامه ای (شناور): این پوشش معمولا برای انبارها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه سرمایه موجود در انبارها متغیر است، در پایان هرماه میزان سرمایه و موجودی انبار را در غالب یک اظهارنامه به بیمه گر اطلاع می دهند و هنگام بروز خسارت این اظهارنامه ملاک محاسبه خواهد بود.
    • بیمه با شرایط جایگزینی و بازسازی: این نوع از بیمه نامه برای مقابله با افزایش قیمت ناشی از تورم و نوسانات بازار است و شرکت بیمه متعهد به جبران خسارت به نرخ روز و به منظور جایگزینی مورد بیمه خواهد بود؛ به شرطی که بیمه گذار اموال خود را به ارزش واقعی بیمه کرده باشد.
    • بیمه نامه فرست لاس (First Loss): در شرایطی از بیمه نامه فرست لاس استفاده می شود که بیمه گذار اطمینان دارد هر اندازه خسارت شدید باشد امکان از بین رفتن تمام مورد بیمه وجود ندارد؛ مانند زمانی که اموال بیمه شده درسطح جغرافیایی بسیار وسیعی پراکنده باشد و یا ریسک برای اموال بیمه شده متفاوت باشد. (مثل ریسک متفاوت برای موجودی انبارهای عمومی)
  5. تخفیف های بیمه آتش سوزی
  6. میزان ریسک
    • ریسک مورد بیمه: شرایط و ویژگیهای مورد بیمه در این حالت ملاک تعیین میزان ریسک است. مثلا میزان ریسک انبار مواد قابل اشتعال خیلی بیشتر از انبار مواد اولیه پوشاک است و حق بیمه آن نیز بیشتر خواهد بود.
    • ریسک محل قرارگیری مورد بیمه: در این حالت تاثیر شرایط محیطی بر میزان ریسک بروز حادثه بررسی می شود. مثلا در مناطق با تراکم بالای جمعیت (مانند بازار تهران) میزان ریسک و متعاقبا حق بیمه آتش سوزی بیشتر است.

انواع بیمه آتش سوزی

به طورکلی مکان هایی که در بیمه آتش سوزی ، تحت پوشش قرار می گیرند به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. منازل مسکونی
  2. مراکز صنعتی
  3. مراکز غیرصنعتی

بیمه آتش سوزی و زلزله برای خانه های اجاره ای

خرید بیمه آتش سوزی و زلزله تنها برای جبران خسارت های وارد شده به ساختمان نیست. اموال و اثاثیه موجود در ساختمان نیز تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرند و خسارات وارد شده به آنها جبران خواهد شد. با این اوصاف ساکنین خانه های اجاره ای می توانند فقط اموال و اثاثیه متعلق به خود را به تنهایی در مقابل خطرات اصلی آتش سوزی و خطرات جانبی مثل زلزله، سیل، طوفان و… بیمه کنند. در این حالت حق بیمه نهایی تنها بر اساس ارزش اموال و اثاثیه موجود در ساختمان محاسبه می شود و ارزش بنا تاثیری بر نرخ بیمه نامه نخواهد داشت. علاوه بر این صاحبان ساختمان ها نیز می توانند به صورت جداگانه بنای متعلق به خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و خسارات وارد شده در اثر حوادث احتمالی را جبران نمایند.

بیمه زلزله چیست؟

بیمه زلزله یکی از پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی است و در صورت بروز زلزله، خسارت های وارد شده به بنای ساختمان و اموال و دارایی های موجود در آن را تحت پوشش قرار می دهد.
با خرید پوشش زلزله ی بیمه آتش سوزی و با پرداخت مبلغی اندک، کلیه خسارت هایی که بر اثر وقوع آتش سوزی یا زلزله به اموال و دارایی های شخص بیمه گذار وارد شود، جبران خواهد شد.
ذکر این نکته ضروری است که خرید بیمه زلزله به تنهایی امکان پذیر نیست. همان طور که گفتیم زلزله یکی از پوشش های جانبی بیمه آتش سوزی است و برای خرید آن، حتما باید یک بیمه آتش سوزی با پوشش زلزله خریداری نمود.
پوشش زلزله در بیمه آتش سوزی ، فقط خسارت های مالی رخ داه در یک زلزله را جبران می کند و هیچ تعهدی در برابر خسارت های جانی ناشی از زلزله ندارد.

همان طور که گفتیم پوشش زلزله یکی از پوشش های اضافی در بیمه آتش سوزی ، است و این بیمه نامه به سه شکل مسکونی، صنعتی و غیرصنعتی صادر می شود.
در بیمه زلزله و آتش سوزی منازل مسکونی شما می توانید ساختمان و اثاثیه خود را در برابر خطرهای مهم تحت پوشش این بیمه نامه از جمله خطر زلزله بیمه کنید. در بیمه زلزله منازل امکان بیمه کردن بنا و اثاثیه به صورت همزمان و یا جداگانه وجود دارد، به این صورت که شما می توانید فقط اثاثیه، بنا و یا هر دو را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

بهترین بیمه زلزله

برای معرفی یک بیمه زلزله به عنوان بهترین بیمه زلزله، باید عوامل بسیاری را مدنظر قرار داد.
طبق نظر کارشناسان بیمه ای، تعداد فروش بیمه نامه های آتش سوزی با پوشش زلزله، میزان رضایت مندی بیمه گذاران از بیمه نامه آتش سوزی خود، میزان توانگری مالی شرکت های بیمه و میزان تعهد آن ها در پرداخت خسارت از مهمترین عوامل ارزیابی بیمه زلزله می باشد.
شما می توانید برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی ، و بیمه زلزله از مشاوره های بی طرفانه و تخصصی کارشناسان مدیر بیمه  استفاده کنید و بهترین بیمه را برای منزل خود خریداری کنید.

پرداخت خسارت در زمان زلزله چگونه تضمین می شود؟

نگرانی بزرگی که در مورد بیمه زلزله وجود دارد، تضمین پرداخت خسارت در روز وقوع حادثه است. شاید برای بعضی از مردم این نگرانی وجود داشته باشد که در زمان وقوع زلزله به علت بحران به وجود آمده، شرکت های بیمه از پرداخت خسارت ناتوان شده باشند. برای برطرف شدن این نگرانی باید به گستردگی شرکت های بیمه اشاره کرد و همچنین به این نکته توجه نمود که شرکت های بیمه ای منحصر به یک شهر خاص نبوده و با وقوع حادثه در یک شهر، توانایی مالی و خدماتی خود را از دست نخواهند داد. علاوه بر این کلیه شرکت های بیمه به منظور اطمینان بیشتر برای شرایط خاص و بحرانی تحت پوشش بیمه های اتکایی قرار دارند. بیمه های اتکایی معمولا در مناطق آزاد و کشورهای خارجی قرار گرفته اند و با نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه، انجام تعهدات آنها را به صورت جداگانه تضمین می کنند تا جای هیچ گونه نگرانی وجود نداشته باشد.

خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی و زلزله از مدیر بیمه

برای خرید بیمه آتش سوزی از سایت  4 مرحله پیش رو دارید:

  • مشخصات منزل خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. مشخصاتی مثل: نوع سازه ساختمان, ارزش اثاثیه و متراژ ساختمان.
  • در مرحله بعد می توانید نرخ و شرایط بیمه آتش سوزی منزل خود را در برترین شرکت های بیمه کشورمشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت های خود یکی از بیمه ها را انتخاب کنید.
  • پس از تأیید اطلاعات در مرحله بعد باید اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و … را وارد کنید.
  • در مرحله نهایی می توانید نحوه پرداخت حق بیمه (پرداخت آنلاین یا پرداخت در محل)را انتخاب کرده و هزینه بیمه نامه خود را به یکی از این دو روش پرداخت کنید.
  • بیمه آتش سوزی ، شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد.

 

Source :azki
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:46 صبح     |     () نظر