سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ یک از نیازهای کوچک خود را حقیرمشمارید ؛ زیرا محبوب ترین مؤمنان نزد خداوند متعال ، کسی است که بیشتر از همه از او درخواست می کند . [امام باقر علیه السلام]
https://keramatzade.com
سلام دوستان عزیز امروز میخواهیم بهترین راه های درآمدزایی را به شما معرفی کنیم. راهکار هایی که در اختیارتان می گذاریم، هم مخصوص افرادی است که جویای کار هستند و هم مخصوص مدیرانی است که مجموعه ای را مدیریت می کنند و کسب و کار خودشان را دارند.





خیلی از افراد این سوال را از من می پرسند که ما بیکار هستیم باید چکار کنیم؟
در رنج سنی بین 16 تا 30  این سوال را بیشتر می پرسند. به این موضوع فکر کردم که اگر من واقعاً در جایگاه این افراد بودم چه کاری انجام میدادم. تصمیمی که من با توجه به دانشم و در سال 97 در کشور می گرفتم این بود که می رفتم و به مدت دو سه ماه زمان می گذاشتم و در طول روز 17 – 18 ساعت کار می کردم تا یک مهارت خوب و به روز را به دست بیاورم.
برای مثال برنامه نویسی اندروید و یا برنامه نویسی IOS که الان درآمدهای خوبی دارند. در حال حاضر اگر کسی برنامه نویسی اندروید بلد باشد به راحتی می تواند در ماه درآمدی بین 5 تا 10 میلیون داشته باشد و اگر کسی برنامه نویسی IOS بلد باشد می تواند در بین 15 تا 20 میلیون کسب در آمد کند.
هدف





من تصمیم می گرفتم و می رفتم مهارتم را افزایش می دادم و اگر هنوز تفکر قدیمی خود را داشتم چه تصمیمی می گرفتم؟
من در سن 14 – 15 سالگی یک مدت بیکار شدم. در آن زمان در قم زندگی می کردم به پاساژ الزهرا رفتم و به یک موبایل فروشی گفتم که می خواهم اینجا به صورت رایگان کار کنم، ماه اول را رایگان کار کردم.
از ماه دوم گفتم که من پورسانت می گیرم و از آنجایی که با تلاش کار می کردم و با دقت کارها و رفتار صاحب مغازه با مشتریان را می دیدم و کار را از او یاد گرفتم. هدف من هم همین بود که یک ماه رایگان کار کنم و کار را یاد بگیرم.
صاحب مغازه با گرفتن پورسانت موافقت کرد و من توانستم در ماه دوم یک موتورسیکلت بخرم. این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس من شد و بعد از یکی دو ماه من به تهران آمدم.
یادگیری مهارت





پس یا به دنبال یادگیری مهارتی باشید و یا حتی اگر شده برای چند ماه به جایی بروید و کار یاد بگیرید. بیکاری یک نوع مرض و بیماری است پس بیکار نمانید.
نباید این مشکل را به گردن دولت، جامعه و یا پدر و مادر بیاندازید.
شاید اینها نقش داشته باشند اما در نهایت تو مسئول هستی. مسئولیت زندگی خودت را قبول کن و یکی از این دو کار رانجام بده.
پدرم همیشه می گفت حتی اگر می خواهی کارگر یا کارمند هم باشی کارگر یک آدم پولدار و موفق باش. اگر می خواهی بروی و جایی کار یاد بگیری به شرکت و کسب و کاری برو که پولساز و موفق باشند نه اینکه به جایی برای کار بروی که طرف خودش درآمد مناسبی ندارد چه برسد که بخواهد به تو سود بدهد.
ولی توصیه من به شما این است که اگر جویای کار هستید به دنبال یادگیری مهارت بروید حتی اگر لازم باشد که 17 – 18 ساعت در طول روز زمان صرف کنید.
هوش مالی



در دوره هوش مالی و در ماه دوم یک قسمت خیلی جذاب داشتیم. به نام هرم مازلو شاید شما هم نام هرم نیازهای مازلو را شنیده باشید. در سن 17 – 18 سالگی با یک کارآفرینی صحبت می کردم و به او گفتم که من خیلی دوست دارم پولدار شوم چه کاری باید انجام دهم؟
او پاسخ داد که کار سختی نیست سعی کن نیاز مردم را برطرف کنی.
من پرسیدم یعنی چی؟
جواب داد فرض کن تهران 10 میلیون جمعیت دارد و 5 میلیون از آن ها هر کدام به تو 1000 تومان سود برسانند. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ من یک لحظه فکر کردم و جواب دادم میشه 5 میلیارد تومان و از اون شب من در این فکر بودم که چطور میتوانم یکی از نیازهای مردم را برطرف کنم.
پیک کتاب یکی از نیازهای آن زمان را برای مردم برطرف کرد و من ثروتمند شدم.






اگر دوست دارید که راه های درآمدزایی را بدانید و درآمد زایی کنید و یک کسب و کار جدید را راه بیاندازید . از نیازهای مردم استفاده کنید. ببینید چه خدمتی را می توانید برای مردم انجام دهید و یا چه کالا و خدماتی به درد مردم می خورد.
مردم حاضرند به شما پول بدهند. برای مثال نیازهای هرم مازلو شامل نیازهای فیوزیولوژیک، امنیت اجتماعی، احترام و خودشکوفایی است که بدین ترتیب از پایین به بالا می رود.  نیازهایی که در قسمت پایین هرم قرار می گرند نیازهای اساسی مردم هستند و پول زیادی در آنها وجود دارد. البته نیازهای قسمتهای بالایی هرم نیز گاهاً می تواند بسیار سودآور باشد. برای مثال نیازهای فیزیولوژیک عبارت است از خوراک، پوشاک و سلامتی.

ایده خوب برای شروع





من در مورد هرم مازلو در دوره های هوش مالی بیشتر از 30 – 40 ایده داده ام. بعضی از ایده هایی را که داده ام تنها 3 – 4 نفر در ایران انجام داده اند و برخی از این ایده ها را هنوز کسی در ایران راه اندازی نکرده است. الان می خواهم یک ایده به شما بدهم که در دوره ها نیز آن را نگفتم چرا که دیروز با توجه به مطالعاتی که داشتم و ترجمه برخی از مقالات خاص که از آن ها استفاده می کنم می خواهم این ایده را به شما بگوییم.


ببینید دوستان در ایران سیستم پزشکی چگونه کار می کند؟
من می خواهم در مورد نیازهای فیزیولوژیک یک کار به شما معرفی کنم که در ایران کسی آن را انجام نداده و به صورت یک ایده است. در ایران سیستم پزشکی بدین صورت است که افراد بعد از مریض شدن به پزشک مراجعه می کنند و درمان می شوند و پولی در این بین رد و بدل می شود.

زیر ساخت های مناسب کسب و کار





در کشورهای پیشرفته بدین صورت است که با داشتن زیرساخت مناسب اعتقادشان بر این است که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است. پس یک بودجه دولتی را برای پیشگیری درنظر می گیرند و برای مثال می گویند که مردم می توانند به صوت ماهیانه برای چکاپ مراجعه کنند و دکتر توصیه هایی را برای سلامتی به آنها ارائه کند.
بدون شک در کشور ایران افراد زیادی هستند که مانند من حاضرند سالیانه مبلغی مثلا 1 – 2 میلیون تومان بپردازند که کسی به صورت ماهیانه آنها را چکاپ کند.
چرا که به صورت معمول افراد تا مریض نشوند پیش دکتر نمی روند و حتی زمانی سیگار را ترک می کنند که به آن ها بگویید در صورت کشیدن سیگار خواهند مرد و برخی نیز به دلیل مشغله وقت نمی کنند که به این مسئله بپردازند.
پس شما مشتریان احتمالی زیادی خواهید داشت.

راه اندازی





می توانم به شما بگویم که همه افرادی که ماشینهای لوکس سوار می شوند می توانند مشتریان احتمالی شما باشند. چنین افرادی حاضرند که سالیانه چند میلیون هزینه کنند تا شما مراقب سلامتی آن ها باشید و از مریضی های احتمالی پیشگیری کنید.
پس به این موضوع دقت کنید که شما می توانید چنین شرکتی را راه اندازی کنید. افرادی مانند من اگر بخواهم آزمایش و یا چکاپ بدهم  باید 400 – 500 تومان هزینه کنم.
اگر شرکتی راه اندازی شود که یک سری از تجهیزات و وسایل را خریداری کند و شما بتوانید روزانه از 300 – 400 نفر آزمایش بگیرید هزینه آزمایش برای شما بیشتر از 40 – 50 هزار تومان نخواهد شد. افراد حاضرند سالیانه چند میلیون هزینه کنند که شما از آن ها هر چند مدت یکبار آزمایشاتی بگیرید و توصیه هایی را در مورد سلامتی به آن ها بدهید.

تقویت هوش مالی





اگر می خواهید درآمد خوبی داشته باشید بر طبق نیازهای مردم کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای مثال خوراک یکی از نیازهای اصلی است و به همین خاطر است که در کل جهان در این بخش پول زیادی وجود دارد. برندهای بزرگی مثل کوکا و پپسی مربوط به بخش خوراکیها هستند که جزء نیازهای فیزیولوژیک محسوب می شوند.
اگر شما بر روی نیازها تمرکز کنید در واقع دارید هوش مالی خود را تقویت می کنید.
دوست دارم به مدیران یک نکته را بگویم به نظر من مدیران شرکتها و مدیران سازمانها مالک شرکتهای خودشان نیستند. این فروشندگان هستند که مالک شرکتها و سازمانها می باشند.

تشکیل تیم فروش خوب





اگر شما مدیری هستید که تیم فروش خوبی ندارید. فرقی نمی کند که کار شما چه چیزی باشد حتی اگر در اطراف حرم امام رضا(ع) یک مغازه کوچک داشته باشید اما فروشنده خوبی نداشته باشید کسب و کار شما به درد نخواهد خورد.
فروشنده خوب یک ارزش است پس اگر شما یک مدیر هستید یک تیم فروش قوی تشکیل داده و فروشندگان خوبی را پرورش دهید. به فروشندگان خوب حقوق های خوبی بدهید، من فروشنده ای را میشناسم که ماهانه بین 10 – 15 میلیون تومان درآمد دارد.

مهارت فروش و بازاریابی





اگر شما شخصی هستید که مهارت خاصی ندارید بهتر است مهارت فروش و بازاریابی  را یاد بگیرید. فروش خیلی زیبا است و اگر کسی از بازاریابی و فروش بدش می آید به این دلیل است که آن را به خوبی و به صورت اصولی یاد نگرفته است.
در مورد فروش این نکته را باید بگویم که دولتهای ما اسمهای مختلفی را مانند دولت تدبیر و یا دولت امید و یا دولت انتظار انتخاب می کنند.
اگر دولتی اسم خودش را دولت فروش بگذارد، باید هزینه ای برای آموزش مردم کشور در نظر گرفته شود که فروش و ارتباط بین المللی و فروش در خارج از کشور را یاد بگیرند. ما منابع زیادی داریم که می توانیم به بسیاری از کشورها بفروشیم. من در آینده در این ارتباط صحبت می کنم و حتی به کشورهای دیگر می روم و از آنجا برای شما کلیپ ضبط می کنم. مطمئن باشید فروش غوغا خواهد کرد.

تاثیر شبکه های اجتماعی





مورد دیگری که باید بگویم این است که چند روز پیش به کافه ای رفته بودم و آقایی که خیلی به من محبت داشت و من ازش ممنونم  در حین صحبت به من گفت که استاد من وقتی کتاب می خوانم یا ویدئو می بینم یاد نمیگیرم.
من پرسیدم چرا؟
وقتی دلایلش را گوش کردم، فهمیدم که این مسئله طبیعی است. دوستان اگر کتابی می خوانید و آن را حس نمی کنید و یا ویدئویی می بینید یا در کلاسی شرکت می کنید و آن را درک نمی کنید، نیاز است که آن را چند بار تکرار کنید. من به شما توصیه می کنم تا الان هر چه ویدئو در مورد هوش مالی در جاهای مختلف مانند کانال، سایت و اینستاگرام قرار دادم چند بار دیگر ببینید.
من محصولی درست کردم با نام گفتگو با میلیونرها این محصول را بالای 10 -15 بار تماماً گوش دادم که هر کدوم حدود 20 مصاحبه است.
هرموقع که آن را گوش می دادم بیشتر درک می کردم و بیشتر یاد می گرفتم.

شناخت اسطوره ها





شما خودت را با ابن سینا مقایسه کن. ابن سینا کتاب ارسطو را با نام ما بعد الطبیعه را 40 بار می خواند اما درک نمی کند. ما از ابن سینا که هوشمان بالاتر نیست. تکرار برای یادگیری یک چیز طبیعی است و همین مقاله را اینقدر بخوان که باورتان بشود و آن را درک کنید.
من بهت قول میدم که اگر یک سال به راهکارهایی که بهت گفتم عمل کنی نتیجه ای که در زندگی خواهی گرفت فوق العاده است. هر مقاله و ویدیو را بارها بخوان و ببین تا باورت بشود و آن را درک کنید. بعد از آن می توانید به آن عمل کنید و نتیجه حاصل خواهد شد.

نتیجه گیری



همین الان ازت می خواهم که این مطلب را برای دوستان خود که جویای کار یا مدیر هستند و یا کسی که فکر می کنید آن را درک می کنند و می خواهید به آن ها کمک کنید بفرستید. قانون جهان این است که از هر دست بدهید از همان دست پس خواهید گرفت.
اگر شما در مورد دیگران کار خیر کنید، به آنها محبت کنید و به آنها یاد بدهید. این خیر برای شما بر خواهد گشت. امیدوارم که این قانون را به خوبی اجرا کنید. امیدوارم هر جا که هستید شاد و پیروز و سربلند باشید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/29:: 11:48 صبح     |     () نظر