سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وفاداری، عامل الفت گرفتن [مردم با شخص] است. [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

موفقیت در زندگی که با آن می توانیم به ثروت و پول برسیم

 

صرفنظر از اینکه شما چند ساله هستید، جایی که زندگی می کنید یا اهداف شغلی خود، اهداف نهایی خود را در زندگی سالم و موفق خواهید داشت. موفقیت در زندگی به معنای داشتن  پول است. این بدان معنی است که شما با لذت های خود زندگی کنید، هدفمند زندگی کنید و از لحظه کنونی لذت ببرید.

 


راه موفقیت در زندگی

احساسات خود را شناسایی کنید

 قبل از اینکه بتوانید موفقیت در زندگی را به دست آورید، باید تعریف کنید که معنی موفقیت برای شما چیست؟ در حالی که ممکن است سالها طول بکشد تا به آنچه که شما می خواهید برسید و به زندگی خود بپردازید. شناسایی احساسات، منافع و ارزش های خود به شما کمک می کند تا اهداف را تعیین کنید و معنای زندگی خود را به دست آورید. اگر در شناسایی این موارد مشکل دارید، پس از یک دوست یا اعضای خانواده کمک بگیریید. سؤالات زیر را بپرسید:

 

  • چگونه می خواهید جامعه خود را به جای بهتر تبدیل کنید؟

  • برخی از موضوعات مورد علاقه در زندگی شما چیست؟ به عنوان مثال، به موضوعاتی که در مدرسه لذت می برد ید فکر کنید. بپرسید که چرا شما آنها را دوست داشتید 

  • به عنوان مثال، شما ممکن است تئاتر و موسیقی دوست داشته باشید. فکر می کنید : به خاطر این بود که شما فقط موسیقی را دوست داشتید یا شما دوست داشتید با یک گروه بزرگ به سمت یک هدف مشترک کار کنید؟


فهرستی از اهداف خود را برای رسیدن به موفقیت در زندگی تهیه کنید و آنچه را که ممکن است برای رسیدن به آنها انجام دهید

 

موفقیت چیست

 

اطمینان حاصل کنید که به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت توجه کافی دارید؛ سعی کنید از اهداف مالی و حرفه ای مانند اهداف ارتباطات، اهداف شخصی برای بهبود خودتان، چیزهایی که می خواهید تجربه کنید یا چیزهایی که می خواهید یاد بگیرید، فکر کنید. یک جدول زمانی ایجاد کنید که هر قسمت از اهدافتان را بدست آورید. 

  • تنظیم اهداف SMART ؛ اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند.بنابراین زمان بندی مناسب داشته باشید.
  •  اگر هدف شما این است که جهان را ببینید، می توانید هدف صرفه جویی در پول و بازدید از برخی کشورها را تنظیم کنید.

هدفمند زندگی کن 

 

موفقیت در کنکور

 

برای رسیدن به آرزوها و شخصیتی که می خواهید، باید توجه خود را به اقدامات خود بیشتر کنید. از خودتان بپرسید: "آیا آنچه انجام می دهم مرا هدایت می کند به آنجایی که می خواهم در زندگی باشم؟" 

 

  • وقت خود را گرامی بدارید. سعی کنید وقت آزاد خود را صرف کارهایی کنید که از انجام آن لذت می برید. به عنوان مثال، به جای گذراندن تعطیلات آخر هفته که بخواهید تلویزیون تماشا کنید، بهتر است وقت خود را با دوستان جدید صرف کنید.
  • بهره وری خود را با تعامل، نه دستاورد اندازه گیری کنید.  فعالیت ها باید جذاب و لذت بخش باشند.
  • به یاد داشته باشید که صرفه جویی در وقت و صرفه جویی هر روز، کاملا مناسب است. این واقعا می تواند به تخیل و آگاهی شما کمک کند. تلاش برای تعادل بین انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید و به خودتان اجازه دهید تا فقط "بودن" باشد.

به تعهدات خود پایبند باشید
 

انگیزه برای موفقیت

 

فقط ?برنامه ریزی کافی نیست. در مورد محدودیت های خود صادق باش. 

 

  • از لغو برنامه ها اجتناب کنید .
  • تعهدات خود را به خود اختصاص دهید و به آنها بچسبید. تعهدات خود را بنویسید و آنها به دیوار اطرافتان بچسبانید.
  • اطمینان حاصل کنید که تعهدات شما به تدریج شما را به سمت اهدافتان حرکت می دهد. در حال حاضر اهداف خود را بررسی کنید و سپس مطمئن شوید که در مسیر درست حرکت می کنید.

تحصیل کرده باش
 

موفقیت در کسب و کار

 

 آموزش به شما دانش، مهارت ها و اعتبار می دهد تا حداکثر توانایی خود را به دست آورید. از لحاظ موفقیت مالی، آمار نشان داده است که آموزش بیشتر شما (یعنی درجه بالاتر شما)، پول بیشتری را که شما احتمالا ایجاد می کنید. 

 

  • همه آموزش ها نباید رسمی باشد. برنامه های کارآموزی و برنامه های آموزشی بلند مدت نیز با درآمد بالاتر ارتباط مثبتی دارد. اخذ گواهی در زمینه شغلی شما می تواند به افزایش حقوق شما کمک کند.
  • همچنین برای لذت بردن خودتان را آموزش دهید. هر چه بیشتر در مورد جهانی که در آن زندگی می کنید، بیشتر بدانید، پرسش های بیشتری که در اختیار شما قرار می دهد و بیشتر علاقه مند به آن خواهید بود.

مدیریت امور مالی 

 

عامل موفقیت در زندگی

 

 یادگیری نحوه مدیریت پول شما به تضمین ثبات مالی شما در طول زمان، صرف نظر از درآمدتان کمک خواهد کرد. 

 

  •  هزینه های خود را دنبال کنید. هزینه های ماهانه خود را از درآمد ماهانه خود محاسبه کنید تا میزان پولی که هر ماه در اختیار شما قرار می دهد، تعیین کنید. این به شما کمک می کند از هزینه های بیش از حد جلوگیری کنید.
  • برش بگیر اگر درآمد کافی برای پوشش هزینه های خالص خود را به دست نیاورید، هزینه های خود را بررسی کنید تا ببینید که کجا ممکن است بتوانید کاهش دهید.
  • صرفه جویی در هزینه هر ماه... شما باید کمی از پول خود را در حساب پس انداز سپرده گذاری کنید. 
  • با احتیاط سرمایه گذاری کنید . اگر محل کار شما یک طرح پس انداز بازنشستگی را ارائه می دهد، درآمد اضافی خود را در آن قرار دهید.

زمان خود را مدیریت کنید

 

اصول موفقیت در زندگی

 

 قرار دادن وظایف مهم تا آخرین لحظه می تواند باعث ایجاد تنش های غیر ضروری شود و احتمال خطاها و سهل انگاری را افزایش دهد. زمان خود را مدیریت کنید تا زمان کافی برای انجام وظایف موثر داشته باشید.

  • از یک برنامه ریز استفاده کنید تا بتوانید در طول روز، هفته و ماه شما را سازماندهی کند.
  • تنظیم یادآوری بر روی تلفن هوشمند خود و استفاده از تایمر الکترونیکی خود را برای مدیریت زمان بهتر است.
  • یک لیست از همه چیزهایی را که باید در یک روز خاص انجام دهید، لیست کنید و هر تکالیف را بررسی کنید. این به شما کمک می کند که سازماندهی و انگیزه ی خود را حفظ کنید

دستیابی به موفقیت درونی

از لحظه کنونی لذت ببرید

 

موفقیت تحصیلی

 

 اگر شما به طور مداوم در گذشته و یا در مورد آینده سیر می کنید، پس حال حاضر از دست رفته است. به یاد داشته باشید که گذشته و آینده به سادگی توهم هستند و زندگی واقعی در اینجا و حال اتفاق می افتد.

 

  • از لحظه کنونی لذت ببرید. اگر یک فکر منفی در سر شما ایجاد شود، آن را تصدیق کنید، آن را یک تفکر منفی قرار دهید، و سپس آن را محو کنید.  تمرین مدیتیشن یا تمرین ذهنی منظم می تواند به شما کمک کند تا این احساس طبیعی تر برای شما باشد.
  •  خورشید را روی پوست خود احساس کنید، احساس پاهای خود را بر روی زمین، و یا آثار هنری در رستوران که در آن غذا می خورید. چیزهای شگفت انگیز مانند این به شما کمک می کنند که از هر لحظه قدردانی و شکرگزار باشید.

زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکن

 متأسفانه، بسیاری از مردم موفقیت خود را با مقایسه آن با موفقیت کسانی که در اطراف آنها هستند اندازه گیری می کنند. اگر میخواهید احساس خوشبختی کنید، باید زندگی خود را برای خود به ارمغان بیاورید.

  • بسیاری از مردم تمایل دارند که مقادیر کم زندگی خود را با مقادیر زیاد زندگی دیگران مقایسه کنند. به یاد داشته باشید که هرچند به نظر نمی رسد که چگونه زندگی یک فرد ممکن است، در پشت درهای بسته، همه با تراژدی، ناامنی و سایر مشکلات در ارتباط هستند.  توجه و محدود کردن استفاده از رسانه های اجتماعی برای کمک به شما این را به یاد داشته باشید.
  • به جای اینکه خودتان را با افرادی که "بهتر از شما" هستند مقایسه کنید، در مورد همه افرادی که بی خانمان، بیمار دچار بیماری یا فقر زندگی می کنند فکر کنید. این به شما کمک می کند تا آنچه را که دارید به جای احساس خرسندی برای خودتان قدردانی کنید. سعی کنید در کار داوطلبانه برای کمک به ایجاد این آگاهی بیشتر تلاش کنید.این می تواند به افزایش شادی و اعتماد شما نیز کمک کند.

موفقیت در هر جنبه ای از زندگی شما

مراقب سلامت خود باش

 

موفقیت در کار

 

 بدن سالم یک ذهن سالم را پشتیبانی می کند. یک رژیم متعادل را بخورید . با مشورت با پزشک، متخصص تغذیه و متخصصین مربوط به سلامت، علت مشکلی را که ممکن است تجربه کنید، از قبیل کمبود انرژی یا کمبود غلظت و حل آنها .....  ورزش را نیز انجام دهید، اما انتخاب تناسب اندام خود را با توجه به آنچه که شما لذت می برید.


پیگیری فرصت ها

 

موفقیت در کار و زندگی

 

 اگر فرصتی برای روشن شدن داشته باشید، آن را بپذیرید. از خود بپرسید: آیا این منجر به اهداف من خواهد شد؟ اگر این کار را بکنید، از شر تعهدات دیگر خلاص خواهید شد تا این فرصت را دنبال کنید.

  • به یاد داشته باشید، شانس تنها یک بار می آید و شما نمیتوانید آنها را بپردازید.
  • این به این معنا نیست که شما باید همه پس اندازهای خود را از بین ببرید یا از شبکه ایمنی خود خلاص شوید. این فقط بدان معنی است که شما باید زمانی که یک پیشنهاد برای حرکت به جلو ارائه می شود را بپذیریید.

خود را با افراد مثبت محاصره کنید

 

موفقیت شغلی

 

 دوستانی که خوشحال هستند، مهربان، سخاوتمندانه، موفق در کار هستند و یا به روش های دیگر موفق هستند. اجازه ندهید حسادت در راه شما باشد: موفقیت هیچ کس تهدیدی برای شما نیست.

  • هنگامی که دوستانتان را با دیگران درمیان بگذارید، از خود بپرسید آیا شخص احساسات انگیزه، مثبت و اعتماد به نفس شما را احساس می کند، یا احساس خستگی، غرور یا بی عدالتی را احساس می کند. وقت صرف کردن با افراد مثبت را انتخاب کنید، نه کسانی که انرژی خود را مکیدن.
  • اگر دوستان یا اعضای خانواده دارید که همیشه شما را در مورد خود احساس بد می کنند، وقت خود را با آنها صرف نکنید. روابطی را شناسایی کنید که به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید، که بر شما تأثیر می گذارد .

مرزها را با دیگران تنظیم کنید 

 به دیگران احترام بگذارید، اما از هر کسی سوء استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که داشتن یک شخص خوب به این معنا نیست که شما باید زبان یا اقدامات خشونت آمیز یا اقدامات غیرقانونی را از هرکسی بخواهید.

  • احترام به مرزهای دیگر که برای شما نیز تعیین شده است.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/1/31:: 11:14 صبح     |     () نظر