سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com
در گذشته پولدارشدن محدود به مردان و زنان میانسال بود.
در دهه‌های پیش اگر کسی در جوانی پولدار می‌شد بسیاری از افراد تعجب می‌کردند.
اما امروزه نسل جوان نیز داستان موفقیت‌های بزرگ خود را دارند.
ثروتمند شدن جوانان را می‌توان به عصر انفجار اطلاعات و تکنولوژی امروز نسبت داد.
هرکس بیشتر بیاموزد، شانس موفقیت خود را رقم می‌زند و اینترنت نقش بزرگی در این زمینه دارد. این بیشتر آموختن و تشنه رشد بودن، ریشه برتری افراد موفق در مقایسه با نسل‌های قبل است.
پولدار شدن نتیجه جانبی موفقیت در یک حوزه است ولی واقعا اینکار چگونه انجام می‌شود؟
راه انداختن هر کار تازه‌ای سرمایه می‌خواهد اما نه سرمایه میلیاردی، سرمایه اصلی افرادی که این روزها به اسم موفق و سرمایه دار می‌شناسیمشان هوش مالی، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری‌شان است.
وقتی حرف از راه انداختن یک شغل جدید و یک کسب و کار می شود، در افراد سنتی یک مغازه، دفتر کار شیک، کلی کارمند و برو بیا شکل می‌گیرد که حداقل چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.
اما این روزها که اطلاعات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف در اینترنت وجود دارد، می‌توان با سرمایه ناچیز نیز کاری را شروع کرد و پولدار شد.
ما در این مطلب از سایت بورسینس برای پولدار شدن بدون سرمایه به شما ایده می‌دهیم.
این شما هستید که باید توانایی‌هایتان را بسنجید و با این ایده‌ها کسب و کار خودتان را راه بیندازید. اینترنت به عنوان یک فرصت بزرگ کسب ثروت در جیب‌های تک تک شماست و باید از این فرصت استفاده کنید.
عوامل و رویکردهای فراوانی برای کسب ثروت وجود دارد و ما اینجاییم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای خوب که می‌توانند در رسیدن به این هدف کمک‌تان کنند، بحث کنیم.
در ادامه این مطلب از سایت بورسینس، چند مورد از راه‌های پولدارشدن را با هم بررسی می‌کنیم.
ویدئوی این مطلب را ببینید: 8 روش هوشمندانه برای پولدار شدن در ایران
.

.
1 – پولدار شدن از طریق یک حرفه
بیایید روراست باشیم.
پولدار شدن از طریق یک حرفه، چندان راحت است. وقتی دنبال شغلی خوب هستیم اغلب آرزوهایی داریم که در همان ابتدا به حقیقت نمی‌پیوندد.
واقعیت این است که در ابتدای کار نمی‌توان پول و اشتیاق را با هم داشت.
امروز شما می‌توانید از بسیاری از منابع رایگان برای داشتن تصویری روشن‌تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم‌اندازهای شغلی کمک بگیرید و بنابراین وقتی که در جستجوی شغلی خوب هستید، آسوده‌تر خواهید بود.
اطمینان پیدا کنید که تصمیمات خود را براساس چیزهایی اتخاذ می‌کنید که می‌دانید واقعیت دارند و اگر برنامه‌ای منسجم ندارید، اجازه ندهید احساسات‌تان بر شما غلبه کنند.
دانش آکادمیک فرا بگیرید
مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید.
بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید.
حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه‌های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران‌تان می‌شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.
حرفه آینده‌تان را درست انتخاب کنید
اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید.
به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است.
به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.
مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید
به جایی بروید که شغل های بهتر و بیشتری وجود دارد.
مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.
ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید
تا می‌توانید برای جاهای مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید.
هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت‌های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می‌توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.
شغل و کارفرمایتان را تغییر دهید
گاهی بهتر است یکجا ساکن نباشید.
با این کار می‌توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک بعدی بودن را کاهش دهید.
از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید.
اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی تان برای نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد.
ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت‌های تازه گوش به زنگ باشید.
تجارت شخصی راه‌اندازی کنید
بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کارهای جانبی درآمد بیشتری عایدشان می شود.
این کار تمرکز و وقت زیادی می طلبد و استرس زیادی به شما وارد می کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می توانید نتیجه آن را ببینید.
علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان‌های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه‌های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.
2 – پولدار شدن از طریق سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری، فقط سرمایه‌گذاری پول و طلا و دارایی‌های مشابه نیست.
سرمایه‌گذاری کردن در تحصیل
حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، با هزینه شخصی به دانشگاه بروید.
مطمئن باشید با انتخاب رشته صحیح بعدها چند برابر هزینه سرمایه گذاری شده برای تحصیل خود را به دست خواهید آورد.
برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه‌مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعدها در مدت کوتاهی جبران خواهد کرد.
در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید
بازارهای مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند.
اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصت?شناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید.
خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است.
برای افراد ریسک پذیرتر، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار اینها نباید از سرمایه گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در بحران‌های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت‌آوری سودآوری دارند.

بطور مثال این نمودار، رشد قیمت سهام یک شرکت غذایی را نمایش می‌دهد: (شرکت مارگارین، تولیدکننده روغن‌های خوراکی)
نمودار سهام شرکت مارگارین
اگر با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید قیمت سهام این شرکت در 6 آبان 97 (محدوده 2) حدودا 200 تومان بوده است.
اما اکنون قیمت سهام آن به چه رقمی رسیده؟ در زمان نگارش این مطلب که اواخر فروردین 98 است، قیمت سهام این شرکت به بیش از 500 تومان رسیده و رشدی حدود 150 درصد داشته است.
به عبارتی اگر شخصی در آبان ماه 97 سهام به مقدار 5 میلیون تومان، سهام این شرکت را خریداری می‌کرد و در قیمت 500 تومان می‌فروخت سرمایه او تقریبا به 12.5 میلیون تومان افزایش می‌یافت.
اما از طرف دیگر اگر شخصی به اشتباه سهام را در محدوده 1 که سقف قیمت است با تصور اینکه قیمت همچنان رشد خواهد کرد خریداری می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ قیمت سهام در محدوده 1 تقریبا 375 تومان بوده ولی بعد از آن در محدوده 2 به 200 تومان هم رسیده است! چنین افت بزرگی می‌تواند زیان سنگینی برای سرمایه‌گذار به همراه داشته باشد.
به همین دلیل است که افرادی در بورس متحمل زیان‌های سنگین می‌شوند. بنابراین در بورس نیز مانند هر کاری هم سود بزرگ وجود دارد و هم زیان و باید راه و چاه را آموخت.
این نمودار فقط یک مثال بود تا بدانید در بورس می‌توان سودهای هنگفت و همچنین ضررهای کمرشکن را تجربه کرد.
اگه به بورس علاقه‌مند شدید این راهنمای اولیه را برای شروع سرمایه‌گذاری بخوانید.
در مستغلات سرمایه گذاری کنید
خرید املاک استیجاری یا زمین در مکان های رو به رشد، سرمایه گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود.
با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید.
اگر فرد ریسک پذیری نیستید می توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید.
اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می شود به صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت وساز کنید.
وقت خود را سرمایه بدانید
به جای اینکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنید، سعی کنید برای کل روزتان برنامه ریزی داشته باشید.
از هر زمانی برای یادگیری مطالبی مانند ساز و کارهای اقتصادی، عملکرد شرکت های بورس، مدل های ریاضی ساده و پیشرفته تحلیل مالی و … استفاده کنید.
از خریدهایی که ارزش آنها در آینده پایین خواهد آمد، اجتناب کنید
به طور مثال خرید یک ماشین گران قیمت، اقدام جالبی از لحاظ اقتصادی به شمار نمی آید، زیرا صرف نظر از میزان کاری که از آن می کشید، بعد از 5 سال، ارزش آن به میزان زیادی افول خواهد کرد.

ثروت خود را حفظ کنید
ثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتی از آن هم سخت تر است.
دارایی شما همواره از بازار تاثیر می‌پذیرد و بازار هم که پستی و بلندی های خود را دارد.
اگر شما در زمانی که بازار در شرایط خوبی به سر می‌برد، بی خیال باشید و استفاده حداکثر را نبرید، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهید بود.
اگر ارتقایی در حقوق خود داشتید یا سهامتان سوددهی خوبی داشت، این مبلغ اضافه را پس انداز یا سرمایه گذاری کنید، زیرا قریب به یقین با روزهای سخت مواجه خواهید شد.
3 – پولدار شدن از طریق پس انداز روزانه
پس انداز روزانه برای ثروتمندشدن
این گونه است که جوان‌ها می توانند پولدار شوند.
دوران انباشتن پول و نگهداری آنها در حساب پس انداز به منظور افزایش آن، گذشته است.
اگر پول را صرفا در بانک نگهدارید، رفته رفته ارزش آن کم می‌شود، زیرا تورم قدرت خرید پول‌تان را کاهش می‌دهد.
در هر کدام از این پرونده‌ها موضوع مد نظر شکافته می‌شود و در مورد آن توضیحات کاملی ارائه می‌شود. در نهایت هر پرونده با تاکیدات و تمرینات بسته می‌شود.
.
کتاب دیوانگان ثروت‌ساز – دارن هاردیدیوانگان ثروت ساز
کتاب «دیوانگان ثروت ساز» نوشته دارن هاردی و ترجمه شادی حسن‌پور است.
کتابی که پیش رو دارید جدیدترین اثر نویسنده‌ی کتاب مشهور اثر مرکب است.
این اثر راهنمای خوبی برای کارمندان و کارآفرینان است و در آن «دارن هاردی» تمام پیچ‌وخم‌های زندگی امروز جامعه‌ی بشری را معرفی می‌کند و به شما مهارت‌ها و اصول زندگی را می‌آموزد.
در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانید: «کتاب دیوانگان ثروت ساز اصول زندگی در دوران جدید است. دورانی که در آن از عصر انبوه‌سازی صنعتی خبری نیست و وعده‌ای داده نشده که برای اشخاص، امنیت شغلی و به‌تبع آن امنیت زندگی فراهم آورد.
به‌نوعی بازگشته‌ایم به یک قرن قبل که در آن نه‌چندان از استخدام‌های انبوه و جامعه‌ی حقوق‌بگیر خبری بود و نه از کار بدون ریسک با حقوق سرماه. مسئولیت زندگی به معنای واقعی و عیان بر دوش خودمان قرارگرفته و این ماییم که باید گلیم زندگی‌مان را از آب بیرون بکشیم.
باید نه مثل پدران بلکه مثل پدربزرگانمان و ای‌بسا پدران پدربزرگانمان زندگی کنیم که در آن هر فرد، خودش یک کارفرما و کارافرین بود و امنیت زندگی خود و خانواده‌اش را بر عهده داشت.
تکنولوژی، بار دیگر ما را به همان عصر کشانده و از حباب عصر صنعتی فاصله‌مان داده. در این میان تنها کسانی موفق خواهند بود که فنون زندگی در عصر جدید را بدانند و به کار ببندند و فکر نکنند که آسمان همیشه این رنگی ست…»
این کتاب توسط انتشارات شریف منتشرشده است.
این کتاب با نام “قطار کارآفرینی” نیز منتشر شده است.
توصیه: کتاب دیوانگان ثروت‌ساز را از این لینک تهیه کرده و مطالعه کنید!
.
سری کتاب‌های راز جذب پول در ایران – علی اکبریراز جذب پول
کتاب «راز جذب پول در ایران» نوشته‌ی «علی اکبری» و در زمینه‌ی پولدار شدن در بازار کنونی ایران با صد اسکناس هزارتومانی نگاشته شده است.
این کتاب از در دو بخش اصلی و 11 فصل تدوین شده است. «باورت در مورد خودت چیه؟»،‌ «وسعت فکری خودتونو گسترش بدین!»، «شوهر بی‌خاصیت من» و «همیشه باید خوب بود و از هر فرصتی استفاده کرد!» عنوان برخی از این فصل‌ها است.
نویسنده در نخستین فصل کتاب، با نثری روان آورده است: «وقتی من باور و ایمان ندارم که صد متر رو می‌تونم توی نه ثانیه و حتی کمتر از اون بدوم،‌ بدون شک نمی‌تونم و هرگز هم به خودم زحمت دویدنش رو نمی‌دم! چرا؟ می‌دونم که نمی‌تونم بدوم.»
وی در ادامه این فصل کوشیده با ارایه راه‌حل‌هایی مانند «تبدیل نمی‌توانم به می‌توانم!» مخاطب را در درک بهتر مطالب کتاب یاری دهد.
بخش دوم کتاب حاوی سه بخش شامل «چرا اکثر فعالیت‌های اقتصادی من و شما سرانجام نافرجامی دارن؟»، «با بازی پول همین لحظه و همین الان در ایران می‌تونی پولدار بشی» و «یاد بگیر چطوری کار کنی تا پولدار بشی!» است. این کتاب را نشر «بهارسبز» منتشر کرده است.
.
کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیلبیندیشید و ثروتمند شوید
این کتاب را چندین بار بخوانید. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثر «ناپلئون هیل» و ترجمه‌ی «مهین خالصی» است.
این کتاب شامل پانزده فصل و از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیستم به معرفی روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار پرداخته و این روش‌ها را که تا آن زمان تنها در اختیار معدود افراد موفق بوده، همگانی کرده است.
این کتاب که پیشنهاد اولیه آن از سوی اندرو کارنگی، موسس و صاحب غول فولاد امریکا و دومین نفر در لیست ثروتمندترین افراد تاریخ به ناپلئون هیل ارایه شد و خود حاصل مصاحبه نویسنده با نزدیک به پانصد فرد موفق آن دوره از جمله فورد، ادیسون و … است و اولین بار هفت دهه قبل و در سال 1937 منتشر گردید. این کتاب را نشر «نسل نواندیش» منتشر کرده است.
کتاب شامل پانزده فصل می‌باشد که به این شرح هستند: اندیشه ثروت است اشتیاق، نقطه شروع همه موفقیت‌ها ایمان تلقین به خود، راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار دانش تخصصی تخیل، کارگاه ذهن برنامه‌ریزی سازمان یافته ابرام قدرت همکاران کیمیاگری احساس جنسی ذهن نیمه هوشیار مغز، ایستگاه گیرنده و فرستنده اندیشه حس ششم، قلعه درایت شش شبح ترس
از نکات جالب توجه برای کسانی که هم این کتاب را خوانده‌اند و هم فیلم راز را دیده‌اند، نزدیکی مفاهیم این دو به یکدیگر است. همچنین بیاندیشید و ثروتمند شوید، یکی از سه کتابی است که رندی گیج در درس رشد شخصی خود از آن نام می‌برد.
توصیه: کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» را از اینجا تهیه کرده و مطالعه کنید!
.
کتاب اثر مرکب – دارن هاردیاثر مرکب
از جهاتی، کتاب «اثر مرکب» نوشته‌ی دارن هاردی را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینه‌ی توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند.
شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه‌ی دقیق و حتا چندباره‌ی آن دعوت کرده‌اند.
فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشه‌ی اثر مرکب باشند.
این کتاب را باید آمیخته با جان کنیم و در اکنون‌مان جاری سازیم و نتایج‌اش را هم در مقیاس یک عمر متشکل از امروزها و این لحظه‌ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچه‌ی اکنون است.»
آنچه خواندید نظر حسین یاغچی ویراستار مجموعه‌ی «ثروتمندان خودساخته» است که درباره کتاب اثر مرکب اظهار نموده است.
کتاب اثر مرکب و مضمون و هدف گذاری آن به نحوی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه ای بتواند به فراخور نیازش از آن بهرمند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد.
تا آنجا که نویسنده در مقدمه کتاب ادعایی بزرگ می‌کند و می‌گوید: مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید.
توصیه: کتاب «اثر مرکب» را از اینجا تهیه کرده و مطالعه کنید!
.
کتاب چهارراه پولسازی – رابرت کیوساکیچهار راه پولسازی
کتاب رابرت کیوساکی با موضوع «چهارراه پولسازی» و در قالب داستانِ «پدر پولدار و پدر بی‌پول»، از ما دعوت می‌کند که با گفتن این حرفِ کلیشه‌ای که فقط انسان‌های بد به ثروت می‌رسند و انسان‌های خوب، فقیر باقی می‌مانند؛ بیش‌تر از این خودمان را فریب ندهیم!
چون قرنِ 21 قرنی است که انسان‌های بسیار زیادی چه در کشورهای پیشرفته و چه در کشورهای جهان سوم, به‌خصوص با استفاده از امکانات اینترنت و فضای دیجیتال؛ در مدت کمی به ثروت‌های قابل‌توجهی رسیده‌اند و می‌رسند.
امروزه راهِ دستیابی به ثروت در مدت‌زمان معقول، داشتن سواد مالی است، یعنی به‌کارگیریِ مجموعه روش‌هایی که هرکسی در هر سطح تحصیلی و با هر شرایطی می‌تواند آن را در مدت بسیار کوتاهی با گوش دادن به آموزش‌های رابرت کیوساکی یاد بگیرد و وضعیت زندگی خود را با استفاده از تکنیک‌های فوق‌العاده کاربردیِ او؛ به نحو چشمگیری بهبود بخشد.
شما با کتاب صوتی چهارراه نقدی پول؛ طرز ثروتمند شدن را عملاً آموخته و در حقیقت، گواهینامه‌ی رانندگی به‌سوی ثروت را اخذ خواهید کرد!
توصیه: کتاب «چهارراه پول‌سازی» را از اینجا تهیه کرده و مطالعه کنید!
.
کتاب راهنمای پدر پولدار برای سرمایه‌گذاری – رابرت کیوساکی
راه‌های مختلف بسیاری برای ثروتمند شدن وجود دارد.
برنده شدن در قرعه‌کشی یا یک مسابقه تلویزیونی فقط 2 نمونه از راه‌های‌شانسی هستند. راهنمای سرمایه گذاری
شما می‌توانی همچنین با کم خرج کردن، کلاهبرداری، یا حتی دزدی ثروتمند شوید، اما همانطور که می‌دانید حفظ و توسعه پول از بدست آوردن پول مهم‌تر است و صد البته کسی که مهارت سرمایه‌گذاری ندارد همه‌ی ثروت خود را در آنی می‌بازد.
کتاب «راهنمایی پدر پولدار» برای سرمایه گذاری» نوشته‌ی «رابرت کیوساکی» و ترجمه‌ی «ناهید سپهرپور» و از مجموعه کتاب «پدر پولدار» است.
این کتاب ترجمه‌ای است از 2000، Rich dad’s guide to investing: what the rich invest in that the poor and middle class do not. موضوع اصلی این کتاب امور مالی شخصی است.
رابرت کیوساکی یک اقتصاددان پیشرو و صاحب تئوری‌های نوآورانه اقتصادی در دنیاست.
وی با نوشتن تفکرات ناب و دست اول اقتصادی در کتاب خود با نام پدر پولدار، پدر بی‌پول تمامی علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و مالی را مبهوت خود کرده است. میلیون‌ها نفر با پیروی از نظرات خلاقانه رابرت کیوساکی توانسته‌اند به موقعیت‌های مالی و اجتماعی خیره‌کننده‌ای در جهان دست یابند.
از جمله ویژگی‌های بارز تفکرات و نظریات کیوساکی می‌توان به کاربردی بودن آنها و ارتباط فوق العاده این نظریات با زندگی واقعی افراد جامعه است. شاخص‌های متعدد رابرت کیوساکی و کتاب‌های پر فروش وی توانسته است تحسین بزرگانی چون آنتی رابینز و دونالد ترامپ را برانگیزد.
رابرت تی. کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، صاحب پرفروش‌ترین کتاب سال در طول شش سال اخیر شده است. این کتاب را انتشارات «آوین» منتشر کرده است.
توصیه: کتاب «راهنمای پدر پولدار برای سرمایه‌گذاری» را از اینجا دانلود کرده و گوش دهید!
.
کتاب 50 توصیه از وارن بافت برای ثروتمند شدن
ما آموزش‌های وارن بافت را فقط به خاطر ثروتی که دارد به شما توصیه نمی‌کنیم.
او سوای ثروتش، یک مغز متفکر اقتصادی است که همه‌ی ما می‌توانیم زندگی خود را با استفاده از شیوه‌های او بهبود بخشیم.
حتی اگر وارن بافت خود یک میلیاردر نبود، بازهم تجربیات او در بسیاری موارد قابل‌استفاده بود، او می‌گوید:
«وال‌استریت» (بازار بورس نیویورک) جایی است که مردم با ماشین‌های لوکسِ «رولز رویس» به آنجا می‌آیند تا از کسی راهنمایی بگیرند که با مترو به آنجا آمده است!»وارن بافت سرمایه گذار موفق بازار سهام
جالب اینجاست که آموزش‌های وارن بافت برای یک سرمایه‌گذار و کسی که می‌خواهد رشد اقتصادی خود را از نقطه‌ی صفر آغاز کند؛ به یک‌میزان مفید است!
وارن بافت می‌گوید: من فکر می‌کنم اگر شما کارهایی را انجام بدهید که دوست ندارید، نشانه‌ی این است که دیوانه شده‌اید! این کار، شبیهِ این است که ازدواج کردن را برای دوران پیری نگه‌داریم!»
از این کتاب، مهم‌ترین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی را خواهید آموخت که باعث شدند وارن بافت تبدیل به بهترین سرمایه‌گذار تاریخ شود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/29:: 12:17 عصر     |     () نظر

 

چگونه پولدار شویم؛ 16 راه پولدار شدن که باید بدانید
مطمئن هستیم بار اول نیست که با این سبک مطالب برخورد می‌کنید و مطمئن هستیم آخرین بار هم نخواهد بود، اما شک نداریم این مطلب را فراموش نخواهید کرد، چرا که در اینجا ما کلیشه‌ها و حرف‌های رویایی و داستانی را کنار زده‌ایم تا حقیقت بعضا تلخِ پولدار شدن را از میان آنها بیرون بکشیم. ما می‌خواهیم زمانی که شما این مقاله را کامل مطالعه کردید تصویر آینده و مسیر پولدار شدن خود را شفاف‌تر ببینید، نه اینکه با حرف‌های کلیشه‌ای و پوچ شما را ناامید کنیم و به زندگی عادی برگردانیم. نقطه عطف زندگی شما زمانی است که این مسیر را شفاف ببینید و باور کنید که واقعا راه‌حلی برای رسیدن به ثروت وجود دارد و حرکت خود را درست بعد از این مقاله شروع کنید. با ما همراه باشید تا مسیر پولدار شدن را در قالب 16 کلید طلایی و راه پولدار شدن برای شما شفاف کنیم و ببینید که پاسخ سوال « چگونه پولدار شویم » چیست.

به سادگی ژنتیک، شرایط محیط، خانواده و گذشته خود را برای چند دقیقه کنار بگذارید و با دقت ادامه‌ی مقاله را مطالعه کنید چون شما می‌خواهید پاسخ سوال « چگونه پولدار شوم » را بدانید. حتی اگر موردی برای شما بدیهی به نظر رسید به خواندن ادامه دهید.
1. اگر رویا و عشق خود را پیدا نکرده‌اید، یعنی هنوز به دنیا نیامده‌اید
عشق موتور تغییر
حتما این مورد را از هر انسان واقعا موفق و هر انسان به ظاهر موفقی هم شنیده‌اید، اما واقعیت این است که موتور انگیزه‌ انسان فقط با این موضوع روشن می‌شود و ادامه‌ی مسیر با هل دادن ماشین خیلی آسان نیست و بهتر است موتور را روشن کنید. یکی از اصولی که انسان را از مغز استخوان به حرکت و تلاش وا می‌دارد این است که از مسیری که می‌روید لذت ببرید.
وقتی عاشق کاری شدید دیگر کسی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد و به شما برسد.
خیلی بعید است که شما بتوانید در شغل یا کاری که دوست ندارید به درجات بالایی برسید. باور کنید اگر رویای خود را بیابید و بدانید که واقعا عاشق چه کاری هستید ناگهان شخص متفاوتی را در آینه خواهید دید، ناگهان ذهن شما حرف‌هایی می‌زند که فکر نمی‌کردید بلد باشید و دستان شما کارهایی انجام می‌دهد که تصور نمی‌کردید قابلیت انجام آنها را داشته باشید.
برای موفقیت باید تغییر کرد و عشق قدرتمند‌ترین موتور تغییر است.
پس اگر هنوز احساس می‌کنید عشق و رویای خود را پیدا نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید. شاید سال‌ها طول بکشد اما ارزشش را دارد که کاری انجام دهید که شب‌، هنگام خواب برای شروع فردا لحظه‌شماری کنید.
2. کارمند بهتری باشید، فقط در بهترین شرکت‌ها کار کنید و خودتان را به خوبی اثبات کنید
بازیکن خوب نتیجه تیم خوب - چگونه پولدار شویم
بسیاری از ما که آرزوی پولدار شدن را داریم کارمند هستیم و برای شخص دیگری کار می‌کنیم. اگر احساس می‌کنید این کار به رسیدن شما به پول لطمه وارد می‌کند هزار بار اشتباه می‌کنید. محل کارتان هر قدر هم که درآمد خوبی برای شما نداشته باشد، مهم‌ترین عرصه برای اثبات توانایی‌ها و ایجاد فرصت‌ها برای شما است. کارمند بودن می‌تواند بزرگ‌ترین سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت باشد، اما نه هر کارمندی بودن. نکته این است که باید هم جای درست کار کنید و هم بهترین خودتان باشید. در هر شرکتی خصوصا شرکت‌های بزرگ و موفق فرصت‌های بیشماری برای شما وجود دارد که تنها با نشان دادن خودتان به عنوان یک فرد معتمد، توانا و مسئولیت‌پذیر می‌توانید به آنها دست پیدا کنید.
نه دانشگاه و نه مطالعه از اینترنت، هیچکدام به اندازه‌ی کار کردن در یک شرکت موفق و تاثیرگذار بودن در آن نمی‌تواند شما را برای پرواز پرورش دهد.
پس همین الان به مسیر شغلی خود فکر کنید، اگر در جایی کار می‌کنید که سازمان خوبی نیست و همه‌ی افراد، تنبل و غیرمتخصص هستند، هر چه سریع‌تر به فکر شرکتی جدید، موفق و بهره‌ور باشید که آنجا بتوانید توانایی خود را نشان داده و همیشه به عنوان کارمند، بهترینِ خودتان باشید.
حتما بخوانید: 5 نشانه که شغل‌ شما استعدادتان را به هدر می‌دهد
3. همیشه در حال یادگیری باشید، قدم به قدم متخصص شوید و در رشته‌ی خود بهترین باشید نه نفر دوم، اگر لازم شد مربی خوبی پیدا کنید
طلا فقط به نفر اول می‌رسد
متخصص بودن در یک رشته‌ی خاص، به معنای درآمد بالا و بهترین بودن در همان رشته، به معنای پولدار شدن است. تخصص پیدا کردن یا بهترین شدن به این معنا نیست که ظرف یک هفته ناگهان در یک رشته متخصص شوید، این موضوع همانند تفکر کایزن ژاپنی‌ها باید قدم به قدم و به طور مداوم انجام شود.
رابطه تخصص با پول مانند المپیک با مدال است، نفر اول تخصص، طلا می‌گیرد که بی‌نهایت ارزش بیشتری نسبت به مدال نقره و برنز نفرات بعدی دارد.
همیشه باید در حال یادگیری و رشد باشید، چون در غیر این صورت هم خود را به درستی نخواهید شناخت هم اینکه بسیاری از فرصت‌های موقت یادگیری را از دست خواهید داد که دوباره تکرار نخواهند شد. حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید که چه تخصص‌های ساده و کم‌درآمدی می‌توانند تبدیل به یک مشاغلی بسیار پردرآمد شوند، تنها اگر در آن کار بهترین شوید. حال این کار می‌تواند نظافت خانه باشد یا حسابداری یا کارمند فروشگاه یا هر شغلی که به ظاهر نمی‌تواند شما را میلیاردر کند، غافل از اینکه اگر به قله‌های این مشاغل نزدیک شوید زندگی شما دگرگون می‌شود.
مورد آخر اینکه برای رسیدن به قله و تخصص پیدا‌کردن نیازمند یک مربی خوب هستید، شاید برای همه این راه‌حل درست نباشد، اما در اکثر مواقع داشتن یک مربی و یک الگوی در دسترس، می‌تواند چالش‌های بزرگی را برای شما آسان کند و باعث شود تصمیمات بسیار بهتری در زندگی بگیرید.
4. برای پولدار شدن باید کالری مصرف کرد، باید به استقبال چالش‌های جدید رفت و کالری را در جهت درست استفاده کرد
استفاده هوشمندانه از کالری‌ها به سمت بالا - چگونه پولدار شویم
پولدار شدن مثل کاهش وزن است. بسیاری از ما در جستجوی خوراکی‌هایی هستیم که ما را لاغر کنند، از چای سبز لاغرکننده‌ی تقلبی گرفته تا هر چیزی که در تلگرام ببینیم. اما وزن کم کردن و پولدار شدن یک چیز مشترک دارند. آدم باید عرق بریزد تا آنها را به دست آورد.
نمی‌توانید وقتی دست‌تان توی جیب‌تان است از نردبان موفقیت بالا بروید.
– آرنولد شوارتزنگر
شاید بگویید این نکته‌ای کلیشه‌ای است، اما حرف ما تنها این نیست که بدون تلاش به جایی نمی‌رسید، حرف اصلی ما این است که هوشمندانه‌تر زندگی کنید و کالری مصرفی خود را در جهت موفقیت صرف کنید، چون همانند زمان که محدود است،‌ در طول روز هم شما کالری محدودی دارید. مثلا به جای اینکه شب‌ها وقت بگذارید و برای قدم زدن به پارک بروید، هر روز صبح تا محل کار پیاده‌روی کنید. این کار هم ذهن شما را صبح‌ها شاداب‌تر می‌کند، هم یافتن آدرس و جهت‌یابی ذهن شما را تقویت می‌کند و نکته‌ی دیگر اینکه دیدن آدم‌ها، چیزها و مسائل مختلف در طول مسیر، خلاقیت شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شب هم لازم نیست دوباره نیم ساعت پیاده‌روی کنید و می‌توانید این زمان را به کار دیگری اختصاص دهید. کافی است به 24 ساعت خود نگاهی بیندازید و ببینید که انرژی خود را صرف چه کارهایی می‌کنید و اگر انرژی خاصی در جهت موفقیت صرف نمی‌کنید، همین حالا تصمیم بگیرید و کالری‌های خود را در جهت موفقیت قرار دهید. شما با صبر کردن و خوردن و خوابیدن پولدار نخواهید شد، مگر آنکه شاهزاده‌ای عرب باشید یا پدرتان قبلا عرق ریخته باشد یا اینکه از راه خلاف بخواهید پول درآورید که دیگر نیازی به خواندن ادامه‌ی مقاله ندارید. برای پولدار شدن باید تصمیم بگیرید، باید روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید، تصویر پس‌زمینه موبایل و کامپیوتر خود را هم باید در همین راستا عوض کنید.
اگر به شما چالش جدیدی از سوی مدیرتان پیشنهاد شد، نترسید چون این بهترین فرصت برای حرکت رو به جلو است حتی اگر شکست بخورید در نهایت سود خواهید کرد.
بیشتر ما زمانی که یک تغییر در روند کار یا یک پروژه جدید مطرح می‌شود، عقب می‌ایستیم و صبر می‌کنیم دیگران این چالش جدید را پیش ببرند و اگر موفق شدند شما هم از آن‌ها درس بگیرید. دقیقا این همان کاری است که باعث می‌شود در اکثر اوقات عقب بمانید و کم کم از دایره افراد رو به رشد و موفق بیرون بیایید. نه تنها از چالش جدید نترسید بلکه به مدیر خود هم بگویید که به دنبال چالش هستید و هر پروژه جدیدی که پیش آمد دوست دارید که خود را بیازمایید.
حتما بخوانید: 24 پند وارن بافت برای پولدار شدن
5. زمان را هدر ندهید و از ابزارهایی مثل موبایل که بیشترین وقت را از شما می‌گیرند، در جهت بهتری استفاده کنید
موبایل سازنده یا نابودگر، انتخاب با شماست
یک دقیقه چه برای شما چه برای یک کارمند رستوران که با تمام وجود کار می‌کند و یاد می‌گیرد و چه برای کسی که در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود در دانشگاه تحصیل می‌کند، یکسان است. شما دقیقه‌های خود را در تلگرام و تفریحات دیگر صرف کردید، آن کارمند رستوران با سرمایه‌گذاری دقیقه‌هایش بعد از 3 سال، رستوران کوچک خود را زد و آن دانشجو، دکترای رشته‌ی مورد علاقه‌اش را گرفت و پیشنهاد‌ها پشت سر هم به سویش سرازیر شد.
یک موبایل، هم می‌تواند نصف وقت آزاد شما را نابود کند و هم می‌تواند مربی شما برای یادگیری زبان یا یک تخصص باشد، تصمیم با خودتان است.
این دقایق به مانند سکه‌هایی هستند که می‌توانید در تفریحات سرمایه‌گذاری کنید یا در آینده. تصمیم با خود شما است. مثلا برای اینکه چک کنید واقعا این مورد را رعایت می‌کنید نگاهی به اپلیکیشن‌های موبایل خود بیندازید. آیا اکثر اپلیکیشن‌های شما بازی‌هایی مانند clash of clans یا بازی‌های بی‌مورد و بدون فایده هستند یا اپلیکیشن‌ّهای فوق‌العاده‌ای ماننده doulingo برای یادگیری زبان جدید یا اپلیکیشن‌هایی که به مدیریت زمان و بهره‌وری شما کمک می‌کنند؟ اگر واقعا جواب سوال «چگونه ثروتمند شویم» را می‌خواهید بدانید، باید جوانب مختلف زندگی خود را در همین راستا قرار دهید. تلفن هوشمند به دلیل اینکه بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را اشغال کرده یکی از این جنبه‌های بزرگ است و هم می‌تواند بسیار برای موفقیت شما مفید باشد و هم می‌تواند یک اسباب بازی برای هدر رفتن زندگی شما.
حتما بخوانید: تکنیک پومودورو؛ تکنیکی ساده برای مدیریت زمان
6. نسبت به اطراف‌تان تیزبین باشید، فرصت‌ها و نیاز‌ها را ببینید و «تفکر سیستمی» را در ذهن خود پرورش دهید
تیزبینی و تفکر سیستمی - چگونه ثروتمند شویم
شاید بگویید تیزبینی و تفکر سیستمی چه ارتباطی با هم و چه ارتباطی با اینکه چگونه پولدار شویم دارند. اول اینکه بگوییم تعریف ساده‌ی تفکر سیستمی این است که بتوانیم لایه‌های زیرین یک اتفاق را ببینیم و بتوانیم روابط علّی و معلولی‌ای را تشخیص دهیم که این اتفاق را به وجود آورده‌اند و این سیستم روابط علّی و معلولی به ما کمک‌ می‌کند فرصت‌ها را بشناسیم و بتوانیم یک اتفاق را تکرار کنیم. این موضوع نیازمند تیزبینی و توجه بالا نیز هست، چون بسیاری از اتفاقات کوچک و بزرگ و مهم را نخواهیم دید و بدون داشتن اطلاعات کافی نمی‌شود یک سیستم درست و منطقی از علت‌ها و معلول‌ها را ساخت. سرتان درد گرفت؟ مثلا فرض کنید به یک روستا سفر کرده‌اید و پیرمردی را دیده‌اید که نوعی خاص از کفش را می‌دوزد.
تیزبینی نمی‌گذارد اطلاعات را از دست دهید اما تفکر سیستمی به شما امکان تحلیل اطلاعات و ترسیم فرصت را می‌دهد، یک عقاب فقط با چشم شکار نمی‌کند، بلکه با تفکر سیستمی می‌فهمد در چه زمانی باید حمله کند.
اگر تیزبین باشید و تفکر سیستمی داشته باشید تنها به این اکتفا نمی‌کنید که به پیرمرد «خسته نباشید» بگویید. بلکه به شرایط مُد در شهر خود توجه می‌کنید، به اینکه قیمت تمام‌شده‌ی این محصول چقدر است،‌ آیا نیازی در بازار برای این محصول هست؟ آیا امکان افزایش تولید این محصول هست؟ آیا امکان ایجاد تنوع در این محصول یا افزایش کیفیت هست یا خیر؟ رقبای این محصول چه کسانی هستند و چطور می‌توانید محصولی رقابتی را به شهر خود ببرید و فروش خوبی داشته باشید؟ و هزار سوال دیگر که سیستم ذهنی شما را تشکیل می‌دهند. از این دست فرصت‌های خام و به ظاهر بی‌ارزش هزاران بار در زندگی شما اتفاق خواهد افتاد که کسی قبل از شما به آنها توجه نکرده است. بزرگ‌ترین اشتباه در این زمینه این است که به خود بگویید‌ «چون کسی این کار را نکرده یا چون کسی این ایده را ندیده، پس حتما درست نیست.» خیر، هزاران فرصت نهفته در همین اطراف‌تان وجود دارد که منتظر تیزبینی و تفکر سیستمی شما هستند.
مورد بعدی این است که نیازهای بازار را ببینید. وقتی می‌بینید که مثلا برای یک تخصص در حیطه کاری شما صدها آگهی استخدام وجود دارد یا اینکه می‌بینید در دنیای غرب یک تخصص به شدت در حال رشد است باید کم کم متوجه آن شوید که اگر شما زودتر اقدام نکنید یک فرصت بزرگ را از دست خواهید داد.
حتما بخوانید: چطور به یک متفکر انتقادی تبدیل شویم؟
7. پولدار به نظر برسید و به مکان‌هایی بروید که پولدارها می‌روند
با پولدارها بگردید - چگونه ثروتمند شویم
شاید بگویید من اهل تظاهر نیستم و دوست دارم به خاطر چیزی که هستم مرا بخواهند، اما شما به خاطر سوال «چگونه پولدار شویم» اینجا هستید ، می‌خواهید بدانید راه پولدار شدن چیست و کمی باید واقعیت‌های تلخ را ببینید. پس همین الان تفکرات قدیمی خودتان را تایپ کنید،‌ پرینت کنید و در یک محل امن با کبریت بی‌خطر آتش بزنید و خیلی خوب لحظه به لحظه آتش گرفتن این تفکر را تماشا کنید. نه تنها در کار، بلکه در زندگی نیز ظاهر اهمیت دارد. اگر حتی برای همسر خود با ظاهری کثیف و ژولیده حاضر شده‌اید، بدانید همسر شما هم از این موضوع شاکی است و روز به روز از چشم او می‌افتید چه برسد به کسی که برای بار اول در یک جلسه‌ی کاری یا مصاحبه‌ی شغلی شما را دیده است و ذهنش در 5 ثانیه‌ی اول تا ته خط را قضاوت خواهد کرد.
بعضی اوقات فرصت‌هایی که در یک ساعت گپ زدن در یک باشگاه بدنسازی لوکس پیش می‌آید از کل فرصت‌هایی که تا به حال دیده‌اید مهم‌تر و بزرگ‌تر هستند.
اگر آزادکار (فریلنسر) هستید یا برای شغل جدیدی درخواست داده‌اید، تاثیر یک ظاهر شیک و گرانقیمت به طور کاملا مستقیم در قیمت شما تاثیر دارد. همین الان به فکر خریدن لباس‌های شیک باشید،‌ به آراستگی خود حتی زمانی که جلسه‌ی کاری ندارید فکر کنید چون شانس پولدار شدن شما با ظاهر بد تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود. هر از چند گاهی ولخرجی کنید و یک سفر حتی دو روزه به یک جای لوکس بروید. بسیاری از فرصت‌های بزرگ برای ثروتمند شدن در مکانی اتفاق می‌افتند که تعداد ثروتمندان در متر مربع بیشتر است، مثلا شما شانس بیشتری برای یافتن دوستان جدید و فرصت‌های جدید در یک هتل 5 ستاره‌ی لوکس یا یک باشگاه بدنسازی لوکس دارید تا در مسافرخانه‌ای 30 کیلومتر دورتر از شهر یا یک باشگاه ارزان‌قیمت ته کوچه‌ی بیست و دوم! حتی نمی‌توانید تصورش را بکنید که چه پتانسیل‌هایی خصوصا در ایران در این مکان‌ها نهفته است و شما هنوز سر جای خود نشسته‌اید و فکر می‌کنید برای هر کاری پارتی لازم است.
حتما بخوانید: 10 توصیه مهم درباره‌ی پولدار شدن
8. مهارت‌های ارتباطی، قدرت مذاکره و افزایش کاریزما را جزو درس‌ها و تمرینات روزانه قرار دهید
مهارت‌های ارتباطی و پول - چگونه پولدار شویم
ما می‌دانیم که شما مار هفت‌خط هستید و گنجشک را رنگ می‌کنید جای دکل حفاری می‌فروشید، اما متاسفانه باید به شما بگوییم به احتمال خیلی زیاد از اصول مذاکره مطلع نیستید. بی‌ادبی ما را عفو بفرمایید، اما قدرت مذاکره چیزی نیست که شما به انتهای آن برسید و خط پایان را در حالی که اشک شوق دارید رد کنید، این موضوع نیاز به کار کردن بسیار زیاد روی زبان بدن،‌ اصول جدید مذاکره، فن بیان و بسیاری مهارت‌های دیگر دارد که همگی نیازمند تمرین و مطالعه هستند. خدا را شکر کاریزما در ایران آنقدر زیاد است که شما باید پدیده‌ای جدیدی در خود خلق کنید تا بتوانید روی دیگران تاثیر بگذارید.
نوشتن، مذاکره، زبان بدن، فن بیان و… همه مهم هستند و بدون آنها باید صدبرابر بیشتر تلاش کنید.
کاریزمای واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که همانند قدرت مذاکره، تمام اصول آن را بدانید. تاثیرگذاری و فن بیان خوب، فرصت‌هایی را برای شما نمایان خواهد کرد که حتی تصور آن را نمی‌کنید و شک نکنید که بدون این مهارت‌ها هیچ‌کس ارزش واقعی شما را نخواهد شناخت. مهارت‌های ارتباطی به اینجا ختم نمی‌شوند، از تاثیرگذاری روی دیگران گرفته تا شناخت زبان بدن تا هزار و یک بُعد دیگر که همگی برای موفقیت الزامی هستند و باید هر روز در موردشان مطالعه و تمرین داشته باشید. مورد آخر و بسیار مهم، برخورد اول است. باید در برخورد اول جذاب به نظر برسید تا شانسی برای رسیدن به فرصت‌های جدید داشته باشید.
حتما بخوانید: 7 راه افزایش کاریزما
9.مدیریت هزینه‌ها، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در هر جا که ممکن است
همیشه پول وجود دارد
برای ثروتمند شدن باید سرمایه‌گذاری کنید و مسلما برای این کار باید پول داشته باشید! شاید بگویید ما با این درآمد‌های کم،‌ پول‌مان کجا بود؟ اینجا است که می‌گوییم خیر، شما اگر اینترنت دارید و وقت دارید که این مقاله را بخوانید، احتمالا در حدی پول دارید که بتوانید پس‌انداز کنید. اینکه شما قدرت کاهش هزینه‌ها یا مدیریت هزینه‌های خود را ندارید و نمی‌خواهید کوچک‌ترین سختی‌ای بکشید بحث دیگری‌ است چون پولدار شدن بدون سختی مثل لاغری بدون کم کردن غذا است. اگر مدیریت هزینه برای‌تان سخت است خود را در عمل انجام شده قرار دهید،: وام بگیرید، تکه زمینی بخرید و قسط آن را بدهید. این یک راه حل فوق‌العاده برای افرادی است که این کار برای‌شان سخت است. اگر همسرتان زیاد از حد خرج می‌کند خیلی روشن و شفاف برنامه‌ی چند ساله‌ای درست کنید و بگویید با از دست دادن چه چیز‌هایی در آینده، چه چیزی به دست خواهید آورد. مطمئن باشید که پس‌انداز کردن غیرممکن نیست (منتظر چه هستید؟ ماشین حساب را از کمد در بیاورید و شروع کنید).
داشتن پس‌انداز فقط برای مقابله با مشکلات پیش‌بینی نشده نیست بلکه به شما کمک می‌کند با حسرت از کنار فرصت‌های نایاب نگذرید و همیشه مقداری پول برای ریسک داشته باشید.
نکته‌ی بعدی این است که از سرمایه‌گذاری نترسید، چه سرمایه‌گذارهای مطمئن و چه سرمایه‌گذاری‌هایی که ریسک دارند. کافی است با یک متخصص بازار سهام مشورت کنید یا پول خود را به مراکزی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بسپارید که به طور تخصصی این کار را انجام می‌دهند. در هر صورت فکر نکنید که بدون صرف وقت و هزینه، پول شما خود به خود در حساب شما زیاد می‌شود. پس دیگر این بهانه را نیاورید که پول ندارید. مثلا شما می‌توانید به وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مراجعه کنید و در منوی «صندوق‌ها» به بخش «سهام» یا «درآمد ثابت» بروید و ببینید که در بخش سهام تا بیش از 50 درصد و در بخش درآمد ثابت تا بیش از 20 درصد سود به مشتریان پرداخت شده است. برای این کار کافی است موارد را بر اساس میزان سود پرداخت شده مرتب کنید.
حتما بخوانید: 71 نشانه که می‌گویند هیچ سر‌رشته‌ای در مدیریت پول‌ تان ندارید
10. تخصص‌های کمیاب را یاد‌ بگیرید نه تخصص‌های رایج، قیمت خود را بدانید و خود را ارزان نفروشید
کمیاب یعنی با ارزش - چگونه پولدار شویم
یکی از کلاسیک‌ترین و راحت‌ترین روش‌های ثروتمند شدن خاص بودن و نادر بودن است. همانگونه که الماس و برخی از عناصر به طور شگفت‌انگیزی و بدون هیچ دلیل فیزیکی، گرانقیمت هستند شما نیز می‌توانید با نادر بودن شانس پولدار شدن خود را بالا ببرید. فرض کنید می‌خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید. کافی است یک تحقیق بکنید و ببینید که مثلا 80 درصد افراد دو زبانه‌، انگلیسی و بقیه بیشتر فرانسوی، آلمانی و اسپانیولی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده‌اند. از سوی دیگر ارتباط کشور ما با کشور چین در این سال‌ها و نقش همواره رو به افزایش این کشور در اقتصاد جهانی، یک موضوع غیرقابل انکار است. حال به نظر شما چطور می‌توانید نادر باشید؟ زبان چینی را حتی به صورت دست و پا شکسته یاد بگیرید و ببینید که دستمزد شما چند برابر یک فردی خواهد بو که زبان انگلیسی را مثل بلبل حرف می‌زند.
اولین روش قیمت‌گذاری در زندگی بشر این بوده که هر چیزی چقدر کمیاب است. پس اگر درآمد بیشتر می‌خواهید تخصص‌های کمیاب را یاد بگیرید
این موضوع در مورد هزاران فرصت دیگر هم صدق می‌کند، از تخصص‌های دنیای کامپیوتر گرفته تا هنر تا صنعت و هر جای دیگر. البته قیمت‌گذاری بر اساس کمیاب بودن متخصصین، در سایر کشورهای جهان به این راحتی نیست چون عموما تخصص نادر، تقاضای کمی هم دارد یا اینکه آنقدر کسب تخصص در آن رشته سخت است که متخصصین آن نادر شده‌اند،‌ اما در ایران عزیز ما اینگونه نیست. تخصص‌هایی آسان و در عین حال پرتقاضا وجود دارند که افراد کمی در آنها تخصص دارند و فرصت درآمد‌های خارق‌العاده‌ای را ایجاد کرده‌اند که بعضا افراد تیزبین آنها را شکار کرده‌اند. مثلا راهنمای توری که زبان چینی یا زبانی غیرانگلیسی بلد است، درآمدی نزدیک به دو تا سه برابر راهنمای توری دارد که زبان انگلیسی بلد است. نکته‌ی آخر هم اینکه بدانید که چقدر نادر هستید و اگر واقعا در کاری تخصص دارید که تقاضای آن خیلی بیشتر از تعداد متخصصین آن حوزه است، قیمت خود را بالا ببرید، چون کارفرما هیچگاه ارزش‌گذاری دقیقی روی شما انجام نمی‌دهد و بیشتر به تامین منافع خودش از طریق به خدمت گرفتن تخصص‌تان فکر می‌کند. مورد آخر این نکته هم اینکه تخصص کمیاب لزوما کارهایی نیست که هیچ کس تقاضای آن را ندارد و هیچ کس آن را نمی‌شناسد، این کمیاب بودن می‌تواند در عمق یک تخصص باشد یا می‌تواند شاخه خاص از یک تخصص رایج باشد که تقاضا برای آن وجود دارد اما نیروی متخصص کافی برای آن وجود ندارد.
ب
حتما بخوانید: چطور سخت‎ترین تصمیمات زندگی را بگیریم؟
15. نه گفتن را یک بار برای همیشه یاد بگیرید و برای دیگران زندگی نکنید، اما نظرات را بشنوید!
نه گفتن را یاد بگیرید اما گوش کنید
خیلی از بزرگان و افراد موفق دنیا مستقیم یا غیرمستقیم این موضوع را بیان کرده‌اند. نوابغ و کارآفرینان زیادی به این نکته تاکید بسیار داشته‌اند :


در صورتی که به 1000 درخواست و ایده نه نگویید، از مسیر اصلی خارج می‌شوید و فقط بار کار زیاد کمر شما را خواهد شکست. ما همیشه به بازارهایی که می‌توانیم وارد شویم فکر می‌کنیم، اما فقط نه گفتن به آنها این قدرت را به ما داد تا روی مسائلی تمرکز کنیم که واقعا اهمیت دارند.
– استیو جابز
همچنین افرادی که میلیارد‌ها دلار را در کسب‌وکارهای خودساخته خود بدست آورده‌اند هم این نکته را تایید می‌کنند:
تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعا موفق این است که افراد واقعا موفق تقریبا به همه چیز نه می‌گویند.
– وارن بافت
شاید بگویید اینها همه شعار هستند که البته یکی از شعارهای فرهنگ سازمانی ما در چطور است،‌ اما به راستی این یکی از معدود مواردی است که واقعا رمز موفقیت است و افراد موفق صد در صد در مورد آن صادق بوده‌اند. نکته‌ی بعدی که در ادامه‌ی نه گفتن است این است که برای خودتان زندگی کنید. نه تنها نه گفتن را باید به خواسته‌ها و ایده‌ها و وسوسه‌های به ظاهر مثبت بگویید، بلکه باید به پیشنهادات، انتقادات و بعضا راهنمایی‌ها هم نه بگویید. هیچ‌کس به اندازه‌ی شما نمی‌داند که شما چه می‌خواهید و چه چیزی را دوست دارید. از انتخاب رشته گرفته که پدر و مادرمان با چند استدلال ما را از مسیر عشق‌مان به مسیر منطق و حسابگری منحرف کردند گرفته تا پیشنهاداتی که دوستان و آشنایان در مورد کار شما می‌دهند و هر کس احساس می‌کند که در زمینه‌‌ی کاری شما صاحب نظر است، همگی ممکن است بزرگ‌ترین ضربه به مسیر موفقیت شما باشند. مسیرهایی هستند که اگر به حرف دل‌تان گوش کرده بودید یک کیلومتر بیشتر نبودند، اما حالا سال‌ها زندگی خود را صرف حرف دیگران کرده‌اید و دیگر زمانی ندارید به عشق و علاقه‌ و استعدادتان برسید. استیو جابز در این رابطه سخن جالبی دارد: «زمان شما محدود است، بنابراین آن را برای زندگی کردن طبق خواسته‌ی دیگران هدر ندهید.» این به آن معنا نیست که نباید به محیط گوش کنید، برعکس باید بیشتر گوش کنید اما عکس‌العمل شما به محیط نباید به گونه‌ای باشد که مسیر اصلی و عشق خود را رها کنید و بعد از مدتی حتی یادتان نباشد که با چه هدفی مسیر را شروع کرده‌اید.
اما یک جنبه‌ی تاریک در این نکته وجود دارد و آن این است که باید نظرات را بشنوید و هضم کنید. نه گفتن و برای خود زندگی کردن به معنای آن نیست که نظرات و ایده‌ها را نشنوید. تا جایی که ‌می‌توانید نظرات افراد را بشنوید و بعدا به آنها خوب فکر کنید و عصاره‌ی آنها را یادداشت و تحلیل کنید تا همیشه تصمیمات را با چشمی باز بگیرید.
حتما بخوانید: چطور بدون عذاب وجدان نه بگوییم؟
16. در زمان درست دیگر کارمند بودن را کنار بگذارید، کسب‌وکار خود را بسازید و کارآفرین شوید
کارآفرینی قله‌ای خطرناک اما بلند - چگونه پولدار شویم
اگر واقعا قله‌های بلندی را نشانه رفته‌اید و می‌خواهید چیزی بیش از یک درآمد بالا داشته باشید و سرمایه‌ی بزرگی را برای آینده‌ی خود رقم بزنید، یکی از راه‌های رایج برای رسیدن به این هدف آن است که کسب‌و‌کار خود را به راه بیندازید. شاید گفتن این که کارآفرین و صاحب کسب‌وکار شوید در نگاه اول نکته‌ای بدون عمق و غیر کاربردی به نظر برسد اما باید بدانید که 15 مورد قبل دقیقا قدم‌هایی هستند که یک کارآفرین خوب در زندگی خود طی کرده است. شما با استفاده از نکات قبلی در واقع خود را برای کارآفرین شدن مهندسی می‌کنید و از خود فردی خواهید ساخت که شانسی صد‌ها برابر بیشتر نسبت به یک فرد عادی در این مسیر خواهد داشت. مهم نیست موفق هستید یا خیر، داشتن 15 مورد بالا بدون شک به شما کمک خواهد کرد سریع‌تر به جلو بروید و قله‌های بلندتری را فتح کنید.
کارآفرینی مانند یک کوه است، مسیری بسیار سخت، اما با قله‌های بلند و لذت صعود.
بهترین روش این است که بعد از کسب دانش در حوزه‌ی کاری مورد نظر در هر سنی که هستید، چند سالی در سازمان‌های موفق آن حوزه کار کنید و تا می‌توانید تجربه و شبکه‌ی خود را گسترش دهید و پس از آن، زمان درستی را برای خروج و اقدام به ایجاد کسب‌وکار خود انتخاب کنید. این کسب‌و‌کار می‌تواند فردی باشد، به عبارتی فریلنس کار کنید یا می توانید چند نفر از شبکه‌ی دوستان خود را قانع کنید و با هم کاری را شروع کنید. اگر هم سرمایه‌ای اندوخته باشید می‌توانید چند ماه یا حتی یک سال سرمایه‌گذاری و هزینه کردن را تحمل کنید تا کم کم چرخ کسب‌وکار شما بچرخد و بتوانید هزینه‌های خود را تامین کنید و پس از چند سال خواهید دید که شما کناری نشسته‌اید و دیگران این چرخ را برای شما می‌چرخانند و شما بیشتر وقت خود را یا در تعطیلات یا در هدایت یک سازمان بزرگ صرف می‌کنید و به عبارتی پولدار شده‌اید.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/29:: 12:10 عصر     |     () نظر
نقل قول های انگیزشی و الهام بخش
برای موفقیت و پیشرفت سریع در زندگی
تونی یا آنتونی رابینز، الهام بخش میلیون­ ها انسان در سراسر کره زمین است.
مخصوصا برای ما ایرانی ها که با کتاب های انگیزشی اش بزرگ شدیم و در سخت ترین شرایط زندگی با خواندن قسمتی از کتاب اش، دوباره روح تازه ای برای ادامه در ما دمیده شده است.
ما در این مقاله صرفا میخواهیم برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در کسب و کار و زندگی، جملات، سخنان و گفته های پرقدرت او را گلچین کرده و برای شما به صورت یک مقاله انگیزشی انتخاب کنیم تا آنها را سرمشق زندگی خود قرار دهید.
آنتونی رابینز با چاپ کتاب پرفروش «بیداری غول درون» در آمریکا بسیار بر سر زبان­ ها افتاد و به یک چهره شناخته شده تبدیل شد با این وجود وی هنوز هم تلاش می­کند تا الهام بخش و انگیزه دهنده مردم برای دستیابی به موفقیت­ های بزرگ باشد.
آنتونی رابینز به تازگی یک کتاب جدید منتشر کرده است: «پول: استاد بازی» که فعلا خبری از ترجمه آن در ایران به گوش ما نرسیده است اما میتوانید بعضی از جملات این کتاب را ترجمه شده در این مقاله بخوانید… پس کلمات قدرتمند آنتونی رابینز را بخوانید تا مشوق شما برای رسیدن به موفقیت شود.
1.”مشکلات خود راشناسایی کنید، اما قدرت و انرژی خود را صرف راه حل کنید.”
2.” گذشته شما برابر با آینده نیست.”
3.” جاده موفقیت با عمل گسترده و عزم راسخ طی می­شود .”
4.”از زندگی خود به طور کامل در حال حاضر لذت ببرید همه چیز را تجربه کنید مراقبت خود و دوستانتان باشید به دنبال خلق لحظات خوش باشید کارهای هیجان انگیز و عجیب غریب کنید، در حال رفتن به هر جا که هستید از مسیر راه لذت ببرید“.
5.” مهم نیست که می­دانید  چه کاری انجام می­دهید؛ مهم این است که کاری را که می­دانید درست است انجام دهید.”


جملات انگیزشی آنتونی رابینز

6.” اکثر مردم در زندگی شکست می­خورند چرا که خود را مشغول چیزهای جزئی می­کنند.”
7.”  چیزی که در خلوت تمرین کنید باعث گرفتن پاداش در ملاعام می­شود”.
8.”اگر نمی توانید، باید انجام دهید . اگر مجبور شوید که باید انجام دهید، می توانید انجام دهید.”
9.” ما می توانیم زندگی مان را تغییر دهیم و آنچه را که دقیقا می­خواهیم و به دنبال آن هستیم به دست آوریم.”
10.” من شما را به این چالش دعوت می­کنم که زندگی خود را تبدیل به یک شاهکار کنید  من شما را به چالش پیوستن به صفوف از آن دسته از افرادی دعوت می­کنم  که بر اساس آن چه  یاد می دهد  زندگی می­کنند و طبق گفته­ هایشان عمل می­کنند.”


سخنان الهام بخش آنتونی رابینز

11.” رهبران 5 درصد از وقت خود را صرف مشکل و 95 درصد از وقت خود را صرف راه حل می­کنند. راه حل را پیدا کنید و مشکل را از سر راه بردارید!”
12.” تعیین اهداف اولین قدم در تبدیل رویاهای نامرئی به اهداف قابل مشاهده است.”
13.” کیفیت زندگی شما بستگی به کیفیت روابط شما دارد.”
اگر کنجکاو شدید، این مقاله را حتما بخوانید…
14.” اگر می خواهید موفق شوید، کسی که نتایج  مشابه خواسته شما را به دست آورده پیدا کنید  و از روش او استفاده کنید تا همان نتیجه را به دست آورید.”
15.” هر مشکل یک هدیه است – بدون وجود مشکلات ما رشد نخواهیم  کرد”


نقل قول هایی از آنتونی رابینز

16.” جایی که در آن تمرکز وجود دارد، انرژی جریان می یابد.”
17.” من باور دارم زندگی به طور مداوم ما را آزمایش می­کند تا سطح تعهدات ما را بسنجد و بزرگترین پاداش زندگی برای کسانی است که دست از تعهد بی پایان خود بر نمی­دارند تا زمانی که به اهداف خود برسند این سطح از عزم می تواند کوه ها را حرکت دهد، اما باید ثابت قدم  و با عزمی راسخ باشید”.
18.” اگر آنچه را که همیشه می­کنید انجام دهید، آن چه که همیشه به دست می­آورید خواهید یافت”.
19.” افراد موفق همیشه سوالات بهتری می­پرسند، و در نتیجه، پاسخ بهتری می­یابند“

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/29:: 12:4 عصر     |     () نظر
همه چیز از آنتونی رابینز | زندگی نامه، جملات زیبا، کتاب‌ها و فیلم آنتونی رابینز با زیرنویس فارسی
تونی رابینز (Tony Robbins) با نام کامل او یعنی آنتونی رابینز (Anthony Robbins) یکی از باثبات‌ترین و ماندگارترین نویسندگان موفقیت، سخنرانان و مربیان جهان است.
بسیاری از مردم جهان و ایران با کتاب‌های آنتونی رابینز آشنایی دارند و یا برخی از فیلم‌ها و سمینارهای او را دیده‌اند. معمولاً در کشور ما رسم بر این است که افراد را بر اوج می‌برند و بعد از مدتی نیز به هر روش ممکن بر زمین می‌کوبند!
آنتونی رابینز هم از این قاعده مستثنی نیست! حالا پس از اوج، نوبت به کوبیدن است و خیلی از مدرسان و نویسندگان مشغول به زمین کوبیدن او هستند و هر کسی در هرجایی که بتواند در حال بد گویی و بد نویسی از اوست!
جالب اینکه در بسیاری از مواردی که این بدگویی جلوی من اتفاق افتاده، وقتی از چنین افرادی پرسیدم تا حالا چندتا کتاب از آنتونی رابینز مطالعه کرده‌ای، پاسخ آنها این است که نهایتاً چند نقل قول و یا یک کلیپ کوتاه از او شنیده یا خوانده‌اند. همین!
من در اینجا قصد ندارم از آنتونی رابینز دفاع کنم. تنها می‌خواهم از او به عنوان یک سخنران که در کیفیت زندگی بسیاری از افراد اثر مثبت داشته یادی کنم و نکات مفیدی راجع به زندگی یا آموزش‌های او به شما به اشتراک بگذارم.
که اگر دوست دارید و به زبان انگلیسی تسلط دارید، می‌توانید به وبسایت او مراجعه کنید www.tonyrobbins.com
به اعتقاد من باید آنتونی رابینز را این طور دید:
فردی که کتاب‌هایش در رده پر فروش‌ترین کتاب‌های موفقیت است و موفقیت خودش را از خانه‌ای کوچک شروع کرده که آشپزخانه نداشته و ظرف‌هایش را در حمام می‌شسته و حالا جزو ثروتمندترین سخنرانان جهان است.
کودکی‌های داغونِ آنتونی رابینز!
اگر موافق باشید می‌خواهیم کمی به به دوران سیاه زندگی تونی رابینز بپردازیم و ببینیم او از چه شرایطی رها شد و به شهرت جهانی رسید.
آنتونی رابینز خودش گفته تا سن 23 سالگی هیچ موفقیتی در زندگی نداشته است. او به لحاظ مالی آنقدر ضعیف بوده که فقط می‌توانسته در یک اتاق 40 متری زندگی خود را بگذراند و این اتاق آنقدر کوچک بوده که حتی آشپزخانه نداشته و ظرف‌ها را در وان حمام می‌شسته است.
مشکلات رابینز فقط محدود به موضوعات مالی نبود و وزن او به دلیل بد خوابی، تغذیه نامناسب و تنبلی به حدود 120 کیلوگرم رسیده بود. به طوری که او را به مرز افسردگی رسانده بود.
تونی رابینز پس از این که تصمیم گرفت به رویاهای بزرگ خود دست پیدا کند، با روش‌های روانشناسی و ورزش، توانست در ظرف مدت 2 ماه، بخش قابل توجهی از اضافه وزن خود را کاهش بدهد و همین موضوع باعث شد که توجه بیشتری به موضوعات موفقیت بکند و نتیجه این شد که به NLP یا برنامه ریزی عصبی کلامی روی آورد.



تونی رابینز کجا به دنیا آمد و چگونه رشد کرد؟
تونی رابینز در سال 1960 در مرکز شهر لس‌آنجلس به دنیا آمد. او ناچار شد با ناپدری‌اش که یکی از بازیکنان سابق بیسبال بود کنار بیاید. مادرش هم که معتاد بود! خانواده او به دلیل فقر شدید حتی نمی‌توانستند روز شکرگزاری و کریسمس را جشن بگیرند.
تونی رابینز با آن کودکی وحشتناک به یک مربی الهام بخش با شهرت جهانی تبدیل شده است. او از حوالی سال 1986 و زمانی که 26 ساله بود به شهرت رسید و طی چندسال، ره صدساله را طی کرد.
زندگی نامه آنتونی رابینز


سه نقطه عطف بزرگ زندگی آنتونی رابینز
آقای رابینز از سه نقطه عطف بزرگ زندگی‌اش می‌گوید. از آشنایی با جیم ران، نوشتن کتاب و آموزش‌های ویژه به ارتشی‌ها.
نقطه عطف اول زندگی آنتونی رابینز؛ جیم ران!
نخستین نقطه عطف زندگی آقای رابینز شرکت او در سمینار جیم ران بود. ران سخنران و نویسنده انگیزشی بسیار محبوبی بود و به رابینز مسیر زندگی تازه را نشان داد.
خود رابینز درمورد این سمینار می‌گوید: «با یک ماشین باجاباگ 1968 خودم را به هتل پلازای کالیفرنیا رساندم. به سمینار گوش دادم؛ چشمانم درشت شده بود؛ حسابی داغ‌کرده بودم. این‌قدر هیجان‌زده بودم که با این هدف بزرگ بیرون آمدم و گفتم: می‌خواهم دنیا را تغییر دهم.»
این‌یک شروع بود. آنتونی رابینز انتخاب شد و شروع کرد به پروراندن رؤیاهای بزرگ‌تر، مثل گزارشگر برنامه‌های ورزشی شدن.
او با سماجت زیاد موفق شدبا آل. ای. داجرز و رامز و همچنین هاوارد کاسل که در آن زمان افراد خیلی بزرگی بودند، صحبت کند.
تنها چند ماه بعد از سمینار جیم ران در شب کریسمس، مادر رابینز او را با چاقو (!) از خانه بیرون کرد. او با خود عهد بست که هرگز به خانه بازنگردد و به‌تنهایی ادامه دهد؛ و از خانه بیرون رفت و سرایدار شد. در همین حین می‌اندیشید که چطور می‌تواند زندگی‌اش را شکل دهد و بسازد. جیم ران آنقدر روی او اثرگذار بود که تصمیم گرفت هرجور شده برای او کار کند؛ بنابراین دوباره او را پیدا کرد، برایش کار کرد و به زودی بهترین نیروی مجموعه او شد.
در همینجا بود که آنتونی رابینز فهمید چطور می‌تواند 500 نفر را برای یک سمینار گرد هم آورد.

نقطه عطف دوم زندگی تونی رابینز؛ قدرت نامحدود
در سنین جوانی، رابینز تصمیم گرفت که وقتی بزرگ شد ثروتمند شود تا بتواند به مردم نیازمند کمک کند. در 26 سالگی با کتاب خود به اسم «قدرت نامحدود» ناگهان به شهرت رسید. انتشار این کتاب مهم‌ترین نقطه عطف زندگی آقای رابینز است.
تونی رابینز به شخصیت‌ها و شرکت‌های بزرگ در دنیا مشاوره می‌دهد و و زندگی میلیونها نفر را به شیوه‌ای مناسب تغییر داده‌است.
او به افراد مختلف کمک می‌کند با بینش صحیح در مورد نحوه کار مغز و تمرین‌های ویژه، بتوانند به بالاترین سطح شادی در زندگی خود دست یابند. آنتونی رابینز به چند ویژگی مشهور است مثل طبیعت بخشنده او و قلب بزرگش.
نقطه عطف سوم، آموزش به ارتشی‌ها
یکی از کلیدی‌ترین نقاط زندگی تونی رابینز زمانی بود که توانست با آموزش‌های خود به تعدادی از تیراندازان ارتش، بازدهی ارتش آمریکا را تا حد زیادی بالا ببرد و بعد از آن او به یکی از افراد بسیار معروف در حیطه موفقیت و عملکرد به تبدیل شد.

زندگینامه-آنتونی-رابینز
آنتونی رابینز از کجا موفقیت‌هایش را شروع کرد؟
از کتاب خواندن! او به هیچ آدم معتبری دسترسی نداشت. تنها راهی که با افکار و ایده‌های افراد بزرگ می‌توانست آشنا شود، این بود که کتاب‌هایشان را بخواند. او عاشق کتاب خواندن بود. او خواندن را با مقالات امرسون، کتاب «وقتی یک مرد می‌اندیشد» جیمز آلن و کتاب «جست‌وجوی انسان برای معنا» از ویکتور فرانکل آغاز کرد. آنتونی رابینز می‌گوید از این کتاب‌ها دو درس مهم گرفته است:
الف) هر چیزی می‌تواند تغییر کند و بهتر شود. اگر نتوانستید شرایط فیزیکی را تغییر دهید هنوز می‌توانید تجربه خودتان را از آن تغییر دهید.
ب) خواندن می‌تواند شما را به جهان دیگری منتقل کند. در کتاب‌ها به پاسخ تمام سوالاتتان خواهید رسید. من در طول هفت سال، 700 کتاب خواندم. کتاب‌هایی درباره روان‌شناسی، زیست‌شناسی و هر چیزی که می‌توانست در زندگی‌ام تغییر به وجود آورد.
 جملات انگیزشی آنتونی رابینز
آنتونی رابینز جملات انگیزشی فوق العاده‌ای دارد. یکی از جملات زیبای آقای رابینز این است:
 برخی دیگر از جملات او را با هم مرور می‌کنیم:
افراد موفق سؤالات بهتری می‌پرسند و در نتیجه به جواب‌های بهتری دست می‌یابند.
هرگز به رویاهای کسی نخندید، کسی که رؤیا ندارد، هیچ چیز ندارد.
«هدف گذاری»، اولین مرحله برای دیدنی کردن نادیدنی‌هاست!
تصمیم‌های شما هستند که سرنوشت شما را شکل می‌دهند.
وقتی چیزی را از دست می‌دهید، «درسی که از آن می‌گیرید» را از دست ندهید.
کنترل زندگی‌تان را در دست دارید. اگر نه، زندگی شما را کنترل می‌کند.
و این هم چند جمله عالی دیگر:
مسائل همیشه وجود دارد، امّا قدرت و انرژی خود را تنها بر روی «راه حل‌ها» متمرکز کنید.
زندگی یک هدیه است و به ما برتری، فرصت و مسئولیتی اعطا می‌کند تا با «بخشش» بیشتر «دریافت» بیشتر داشته باشیم.
یک تصمیم واقعی از این طریق مشخص می‌شود که شما اقدام جدیدی کرده باشید. اگر عملی وجود نداشته باشد در واقع تصمیمی هم نگرفته‌اید.
رهبران بزرگ 5 درصد از زمان خود را روی مشکلات و 95 درصد باقیمانده را روی راه حل صرف می‌کنند.
یک دلیل که تعداد کمی از ما به چیزی که واقعاً می‌خواهیم می‌رسیم این دلیل است که روی چیزی که می‌خواهیم تمرکز نمی‌کنیم؛ هرگز روی قدرتمان تمرکز نمی‌کنیم. بیشتر مردم مسیر زندگی‌شان را سرسری طی می‌کنند و هرگز تصمیمی برای رسیدن به چیزی به طور خاص نمی‌گیرند.
تنها مشکلی که واقعاً داریم این است که فکر می‌کنیم نباید هیچ مسئله و مشکلی داشته باشیم! ولی مشکلات ما را به مراحل بالاتر می‌رسانند. همین حالا با آنها روبرو شوید و حلشان کنید.
زندگی شما از لحظه‌ای که یک تصمیم جدید، موافق و متعهدانه می‌گیرید تغییر می‌کند.
کتاب‌های آنتونی رابینز
آنتونی رابینز کتاب‌های بسیار زیادی دارد. برخی از آن‌ها به فروش میلیونی دست پیدا کرده‌اند. نام تعدادی از مهم‌ترین کتاب‌های تونی رابینز:
مهارت در بازی زندگی
افکار بزرگ
گام‌های بلند: تغییراتی کوچک، نتایجی بزرگ
قدرت شگرف بودن
قدرت نامحدود
تکنیک‌های ساده برای کنترل زندگی
و....
فیلم سخنرانی آنتونی رابینز
پیشنهاد می‌کنم به سخنرانی آنتونی رابینز در یکی از سخنرانی‌های معروف تد (TED.com) نگاه کنید و ببینید که چطور از تکنیک‌های سخنرانی به نفع خود استفاده می‌کند.


  برای دانلود کافیست اینجا کلیک کنید 


امیدوارم از دیدن فیلم سخنرانی آنتونی رابینز لذت برده باشید. می‌خواهم این سخنرانی را برای شما تحلیل کنم و تکنیک‌های آن را تشریح کنم:
تحلیل سخنرانی آنتونی رابینز
مطمئن هستم، شما این موضوع را می‌دانید که گوش دادن و مشاهده سخنرانی‌های موفق در بهتر شدن فن بیان و روش‌های سخنوری شما بسیار تأثیر دارد.


برای همین قصد دارم یکی از مشهورترین و البته پردرآمدترین سخنرانان دنیا را به شما معرفی کنم!
 بله! احتمالاً شما هم آنتونی رابینز را می‌شناسید! مشهورترین سخنران انگیزشی جهان؛ آنتونی رابینز...!
ارتباط چشمی
همانطور که در فیلم مشاهده می‌کنید، رابینز به صورت کاملاً حرفه‌ای و با یکنواختی هرچه تمام، به مخاطبان نگاه می‌کند و هر منطقه را به طریقی خطاب قرار می‌دهد که هر فردی در سالن این احساس را می‌کند که رابینز مستقیماً با او صحبت می‌کند.
این موضوع آنقدر حرفه‌ای توسط رابینز انجام می‌شود که بسیاری از شرکت کنندگان همایش‌های رابینز در مصاحبه‌هایشان می‌گویند انگار رابینز شخصاً با من صحبت می‌کرد و ارتباط خوبی با او داشتم.
رابینز هم در خاطرات خود می‌گوید وقتی برخی مردم من را می‌بینند آنقدر گرم با من سلام و خوش و بش می‌کنند که انگار سالهاست یکدیگر را می‌شناسیم و وقتی از آنها می‌پرسم که آیا آنها را می‌شناسم معمولاً با این جواب رو به رو می‌شوم که «توی اون همایش 1000 نفری من سمت چپ سالن نشسته بودم و شما خیلی به من توجه می‌کردید...»
سرعت صحبت کردن
همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، رابینز بسیار سریع صحبت می‌کند به طوری که برای کسانی که زیاد به انگلیسی مسلط نباشند، کلمات وی را به سختی قابل تشخیص است.
شاید در نگاه اول این موضوع اصلاً خوب به نظر نرسد ولی وقتی تند صحبت کردن او را در کنار محتوای ارائه شده قرار می‌دهیم و می‌بینیم که رابینز درست سر موقع و زمانی که ذهن ما در حال اشباع شدن است، یک توقف به جا می‌کند، آنگاه شاید از این موضوع به عنوان یک برگ برنده نام ببریم.
این نوع سریع صحبت کردن البته در انگلیسی بسیار متداول‌تر از فارسی است و برای سخنرانان فارسی اصلاً توصیه نمی‌شود که چنین ویژگی داشته باشند.
درگیر کردن مخاطبان و شامل کردن آنها
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد رابینز این است که او در تمام صحبت خود در مورد موضوعاتی صحبت می‌کند که کاملاً مربوط به مخاطبان است و حتی اگر از خود نیز مثالی می‌زند، تمام تلاش خود را می‌کند تا آن را به مخاطبان مرتبط کند. این ترفند رابینز باعث می‌شود که همه مخاطبان احساس بکنند که رابینز فقط درباره آنها و مشکلاتشان حرف می‌زند.
رابینز سعی می‌کند هرچیزی که درباره آن سخن می‌گوید را به طریقی به مخاطبان مرتبط بکند و از همین رو همیشه سخنان وی مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.
همچنین پیشنهاد می‌کنم برای تمرین نقد سخنرانی ویدئوهای تد را نیز بررسی نمایید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این سایت، به مقاله‌ی تد چیست مراجعه کنید.
چند حقیقت جالب در مورد آنتونی رابینز که احتمالاً نمی‌دانستید
یکی از چیزهایی که عموم افراد به آن علاقه دارند، سر در آوردن از زندگی روزمره فوق ستاره‌هاست. اینکه چه علاقه مندیهایی دارند، در طول روز چه کار می‌کنند یا گردش مالی‌شان چقدر است. با ما همراه شوید تا نکات کمتر شنیده شده زندگی آنتونی رابینز را بدانید.
قیمت سمینارهای آنتونی رابینز چقدر است؟
سمینارهای یک روزه 6 یا 7 هزار نفری آنتونی رابینز برای هر نفر بین 1000 تا 1500 یورو آب می‌خورد و گاهی هم تا 2000 یورو. (با قیمت یورو در ایران می‌شود حدود 150میلیون تومان!)
کارگاه‌های تخصصی 200 نفره، هر نفر چند ده هزار دلار (تقریباً 200- 300 میلیون تومان)
یک روز کوچینگ اختصاصی با تونی رابینز، از 500 هزار دلار تا یک میلیون دلار (به پول ایران خیلی میشه!!! از خیر حساب کردنش بگذریم!)
آنتونی رابینز کجا زندگی می‌کند؟
تونی اکنون در پالم بیچ فلوریدا زندگی می‌کند. او به شدت به «اقیانوس» علاقه دارد. برای همین هم اتاق خوابش رو به اقیانوس قرار دارد، استخر خانه‌اش 650 مترمکعب حجم دارد.
زندگی-آنتونی-رابینز

در 17 سالگی از خانه فرار کرد!
تونی رابینز در حالی که یک نوجوان بود از خانه فرار کرد. بهتر است بگوییم از خانه بیرونش کردند. او هرگز به آن خانه بازنگشت و به دلیل فقر فرصت نداشت به دانشگاه برود. او آموزش‌هایش را بدون سابقه آکادمیک آغاز کرد.
شرکتهای پنهان آقای آنتونی رابینز!
آنتونی رابینز به جز مجموعه خودش، یک کمپانی بسیار بزرگ هم دارد که گردش مالی سالانه‌اش به 6 میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت در زمینه آموزش، گردشگری و رسانه فعالیت دارد. رابینز خیلی ثروتمندتر از چیزی هست که فکر می‌کردید!
دردسرهای تمام نشدنی آقای رابینز
فعالیت‌های تونی رابینز چندان بی دردسر نبوده است. در سال 1995 موسسه او به ارائه اطلاعات نادرست مالی متهم و ناچار به پرداخت 220 هزار دلار غرامت شد.
 دوباره در سال 1998 به دلیل نقض قوانین کپی رایت شرکت او بیش از نیم میلیون دلار خسارت پرداخت کرد.
آنتونی رابینز، یک نویسنده قهار و پرفروش
تونی رابینز در طول زندگی خود، سه کتاب بسیار پرفروش و الهام‌بخش را به نگارش درآورده است: قدرت نامحدود، بیداری غول درون و پول. قدرت نامحدود در سال 1986 منتشر شد و نکات کلیدی آن شامل موضوعات سلامتی و انرژی، غلبه بر ترس‌ها، روش‌های متقاعدسازی و تقویت روابط است.
 بیداری غول درون دومین رمان او بود که 11 سال پس از اولین کتابش منتشر شد. تنها 3 سال بعد از آن، رابینز کتاب سوم خود را منتشر کرد. پول. چند میلیون نسخه از کتاب‌های او تاکنون به فروش رفته است.
علاقه‌های رابینز
آنتونی رابینز به شدت به فوتبال علاقه دارد. او در لیگ برتر آمریکا سرمایه گذاری‌های بزرگی کرده و در حال ساخت یک استادیوم 250 میلیون دلاری در مرکز شهر لس آنجلس است.
آقای رابینز به فیلم هم علاقه دارد و حتی در سه فیلم نقش آفرینی کرده است. از جمله در یکی از قسمت‌های «مردان سیاه پوش».
او به اتومبیل هم علاقه زیادی دارد. به خصوص رولز رویس!
همسر و فرزندان تونی رابینز
آقای رابینز سه بار ازدواج کرده است! اولین بار با «بکی رابینز» به مدت 13 سال، دومین بار با ساجا رابینز به مدت 10 سال و آخرین بار همین چند سال پیش با لیز آکوستا. او 4 فرزند هم دارد.

همسر-آنتونی-رابینز
دوش آب سرد و پرهیز از گوشت خواری
آنتونی رابینز به دوش آب سرد قبل از سمینارهایش اعتقاد زیادی دارد. او گاهی اوقات حمام آب یخ را هم امتحان می‌کند. آقای رابینز از مصرف الکل، کافئین، سیگار، گوشت قرمز و گوشت سفید هم پرهیز می‌کند.
در مورد رژیم غذایی آقای رابینز در انتهای مقاله بیشتر بخوانید.
بخشنده مثل حاتم طائی!
رابینزگذشته خود را هرگز فراموش نمی‌کند. او کماکان یک فرد متواضع و بسیار بخشنده است. بنیاد آنتونی رابینز در هر سال به بیش از 4 میلیون نفر از افراد فقیر کمک مالی و غذایی می‌رساند. او طرح آب رسانی برای بیش از 100 هزار نفر در هندوستان راه اندازی کرده است. بنیاد او برنامه‌هایی را برای کمک به بی‌خانمان‌ها اجرا می‌کند، از جوانان کارآفرین حمایت مالی می‌کند و به زندانیان زیادی را آزاد می‌کند.
یک جایزه هیجان انگیز
دو سه سال پیش آقای رابینز جایزه‌ای یک میلیون دلاری تعیین کرد برای فرد یا سازمانی که بتوانند روش‌های نوینی ارائه دهند تا آموزش و یادگیری‌های تئوری را به فناوری و تکنولوژی تبدیل کنند.
کسانی که آتونی رابینز به آن‌ها مشاوره می‌دهد
آقای رابینز به بزرگترین افراد جهان مشاوره داده و با آنها کار کرده است. پاپ فرانسیس، مادر ترزا، نسلون ماندلا، مارگارت تاچر، اوباما، جرج بوش و برخی دیگر از تاثیرگذارترین افراد جهان از مشتریان آقای رابینز اند.
تونی رابینز
رژیم غذایی آنتونی رابینز
وقتی آقای رابینز به دهه پنجم زندگی وارد شد، جاه طلبی اش از گذشته بیشتر شده بود. او برای اینکه بتواند سلامتش را برای سال ها حفظ کند، یک رژیم غذایی فوق العاده برای خودش طراحی کرد.
او با این رژیم سطح انرژی اش را بالا نگه میدارد و این برنامه غذایی را در اختیار دوستدارانش هم قرار می دهد. او همچنین بیلی بک را به عنوان عنوان مربی ورزشی اش استخدام کرده است.
آقای بیلی بک مربی دواین جانسون (یعنی همان راک در سری فیلم های سریع و خشن) هم هست. همچنین به بسیاری از بازیکنان بزرگ بسکتبال آمریکا آموزش می دهد و مدیریت بدنی شان را بر عهده دارد. مسیری که او برای تمرینات آنتونی رابینز پیش گرفته، همان مسیری است که برای تمرین ورزشکاران حرفه‌ای انتخاب کرده است. بیلی بک همچنین بر اساس متابولیسم بدنی و نیازهای او برای سخنرانی و فعالیت، با کمک آقای رابینز  یک رژیم غذایی ویژه طراحی کرده است.  باید بدانید که رابینز یک فرد شکمو نیست، بنابراین ترجیح می‌دهد تا غذاهایی که می‌خورد ساده و معمولی باشند، اما به هر حال بدش نمی‌آید در غذاهایی که می‌خورد کمی تنوع وجود داشته باشد.
وعده غذایی یک روز آنتونی رابینز را با هم بررسی می کنیم:
صبحانه تونی رابینز چیست؟
صبحانه آقای آنتونی رابینز از یک نوشیدنی آدرنال درست کرده است که حاوی پودر سبزیجات، ویتامین سی، آنتی اکسیدان، و چند کپسول ویتامین ب متیل‌دار شده است. پودر سبزیجات شامل انواع میوه‌ها و سبزیجات است و غنی از ویتامین آ و سی، آنتی اکسیدان و پروبیوتیک است.
سپسبرای اینکه تاثیر این نوشیدنی بر سیستم دفاعی بدن هم بهتر و زیادتر شود، کمی ویتامین سی (که در مرکبات یا انواع چای یافت می‌شود)، هسپریدین (که در مرکبات یافت می‌شود) و روتین (که این هم در مرکبات، انواع توت و مارچوبه پیدا می‌شود) به آن افزوده می‌شود. این نوشیدنی در آب حل می شود. آقای رابینز همچنین  یک صبحانه ساده و مختصر شامل تخم مرغ  و نان نارگیلی ارگانیک می‌خورد.
یه ناهار دلپذیر
ناهار او از یک سالاد سبزیجات بزرگ به همراه آووکادو تشکیل شده است. روی آن راروغن زیتون ، آب لیموترش و کمی نمک ریخته شده است.
میان وعده پس از ناهار
در این وعده، آنتونی رابینز یک شیک پروتئینی می‌نوشد تا متابولیسمش همچنان به سوخت و ساز خود ادامه دهد.
وعده شام
شام تونی رابینز  از بین منابع پروتئینی ساده و تمیز انتخاب می شود. یعنی منابعی که شامل هورمون، آفت‌کش‌ها یا فلزات سنگین نباشند. همراه با سیب زمینی سرخ شده، مارچوبه و کلم بروکلی که با روغن نارگیل یا روغن زیتون فرا بکر طبخ شده باشند. جالب است بدانید که تونی رابینز در طول زندگی خود انواع رژیم‌های غذایی را تست کرده است. او مدتی خام گیاهخوار بوده یا در زمانی به شدت ماهی مصرف می‌کرده است اما به دلایل پزشکی مجبور شده آن را ترک کند.
 پس از آن مربی شخصی او فهمید تا رابینز نیاز دارد تا دوباره به مصرف ترکیبی از گوشت و غذاهای دریایی روی برگرداند؛ البته این بار با حفظ تعادل.
میان وعده پس از شام
نزدیکی های آخر شب، تونی رابینز پس از گذشت مدتی از صرف شامش، یک شیک پروتئینی دیگر هم می‌نوشد. آیا شما هم تابهحال از یک برنامه غذایی منظم، و چیزی مشابه آنچه که آنتونی رابینز رعایت می‌کند را در زندگی خود تجربه کرده‌اید؟ 

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/29:: 11:59 صبح     |     () نظر
سلطان انگیزه تونی رابینز" (به انگلیسی: Tony Robbins) با نام کامل آنتونی رابینز (به انگلیسی: Anthony Robbins) نویسنده، سخنران، مربی و بازیگر آمریکایی است. وی 29 فوریه 1960در شمال هالیوود در کالیفرنیا به دنیا آمد. شهرت عمده او در ایران به خاطر سلسله کتاب‌هایش در مورد موفقیت می‌باشد، کتابهای چون قدرت نامحدود در سال 1987 و به سوی کامیابی در سال 1994. تونی رابینز موفق‌ترین، مشهورترین و پرطرفدارترین نویسنده و سخنران انگیزشی در جهان است. هر چند که خود اصرار دارد به جای سخنران انگیزشی، مربی منتهای کارایی نامیده‌شود. او در مدت کوتاهی به بیشترین آرزوها و رویاهای جوانی خود جامه عمل پوشانید و توانست درآمد سالیانه خود را از 38 هزار دلار به بیش از یک میلیون دلار افزایش دهد.

محتویات
1    زندگی
2    آنتونی رابینز بر چه مداری در حرکت است
3    آثار آنتونی رابینز
4    خیریه
5    پانویس
6    منابع
7    پیوند به بیرون
زندگی
تونی رابینز نویسنده و سخنران مقتدر آمریکایی در 29 فوریه 1960 در خانواده‌ای نسبتاً فقیر به دنیا آمد. پس از گرفتن دیپلم متوسطه به کارهای گوناگون روی آورد، اما توفیق چندانی نیافت. در سن 22 سالگی در آپارتمان 40 متری محقری، زندگی مجرد فقیرانه‌ای داشت و به گفته? خودش، ناچار بود ظرف‌های غذای خود را در وان حمام بشوید. گذشته از گرفتاری‌های مالی، بر اثر پرخوری و بدخوراکی، بیش از یکصد و بیست کیلوگرم وزن داشت، و به علت چاقی، دچار تنبلی، بی‌حالی و خواب‌آلودگی شده‌بود. اما در عین فقر و فلاکت، رؤیاها و آرزوهای جاه‌طلبانه‌ای داشت، و در عالم خیال، خود را در قصر زیبایی در ساحل دریا و نزدیک جنگل سرسبزی مجسم می‌ساخت و برای خود همسری شایسته، اتومبیل گران‌قیمت و امکاناتی رؤیایی در نظر می‌گرفت. سر انجام مصمم شد که با چاقی خود، مبارزه کند و برای رسیدن به این هدف به مطالعه? چند کتاب پرداخت، اما مطالب آنها را ضد و نقیض یافت و آنها را دور انداخت. پس از آن، برای کاهش وزن خود، راهی دیگر جست. به فکر افتاد فردی را که از هر جهت سالم و دارای تناسب اندام باشد، پیدا کند و افکار، اعتقادات، و نحوه? تغذیه او را سرمشق خود قرار دهد. این شیوه، مؤثر واقع شد و توانست در کمتر از دو ماه، بدون استفاده از رژیم غذایی و عمدتاً با شیوه‌های روانشناسی و کنترل فکر و ذهن، حدود پانزده کیلوگرم از وزن خود را کم کند، و با توجه به قامت بلند خود که در حدود دو متر بود، تناسب اندام خود را بدست آورد. شهرت عمده او به خاطر سلسله کتاب‌هایش در زمینه موفقیت است. آنتونی رابینز بیش از نیمی از عمر خود را صرف کمک به دیگران کرده، تا عظمت وجود خود را کشف نموده و آن را بهتر سازند. او یکی از موفق‌ترین افراد ایالات متحده در زمینه بهبود عملکرد دیگران است. وی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره بنیاد آنتونی رابینز است که به منظور کمک به افراد برای رسیدن به موفقیت‌های فردی و حرفه‌ای تأسیس شده‌است. رابینز برای بهبود عملکرد کارکنان، با سازمانهایی از قبیل ای‌تی اند تی، آی‌بی‌ام، آمریکن اکسپرس، Mac Daglas و ارتش ایالات متحده آمریکا و همچنین تیم‌های ورزشی لس آنجلس و قهرمانان مدال طلای المپیک همکاری داشته‌است. وی همچنین مورد مشاوره بسیاری از چهره‌های معروف جهانی بوده و در مورد بازسازی شهر شفیلد که چهارمین شهر بزرگ انگلستان است، طرف مشورت بوده‌است. وی درصدد است تا با کمک به افراد، جهان را به جای بهتری برای زیستن تبدیل نماید. او می‌خواهد به افراد جامعه کمک کند تا سرنوشت خود را به دست گیرند، روابط خود را با دیگران بهبود بخشند، به دنبال هدفهای ارزشمند زندگی خود بروند، بر ناکامی‌های عاطفی یا مالی غلبه کنند و به سهم خود، به جامعه و کشور خدمت نمایند. سالهاست که او بدون خودخواهی، نیرو و منابع خود را در اختیار نیازمندان قرار داده‌است. وی در سال 1991 بنیادی غیرانتفاعی را به‌وجود آورد که هدف آن، کمک به کودکان عقب مانده، افراد بی‌خانمان، سالمندان و زندانیان است. رابینز از روش‌های گوناگونی برای بالا بردن سطح زندگی خود و دیگران استفاده می‌نماید. او بر این اعتقاد است که فرایند تفکر و ارزیابی، چیزی جز پرسش و پاسخ درونی نمی‌باشد. می‌دانیم که نحوه تفکر و ارزیابی ما (که خود ارزیابی هم به عوامل گوناگون و موقعیت آن بستگی دارد)، احساس ما را شکل می‌دهد و با توجه به اینکه یک شخص هر چقدر هم که عاقل و بالغ باشد، بر مبنای احساسات خود و نه بر اساس فکر خود عمل می‌کند، پس نوع احساس ما در هر لحظه، رفتار ما را شکل داده و این رفتارها و عادت‌هایی که شاید در بسیاری از مواقع، متوجه میزان بازدارندگی آنها نمی‌شویم و سرانجام سرنوشت ما را رقم می‌زنند.[1]
آنتونی رابینز بر چه مداری در حرکت است
آنتونی رابینز بر این هدف و مدار در پیش است:
جهان باید جای بهتری برای زیستن شود. من می‌خواهم به افراد کمک کنم که سرنوشت زندگی را خودشان تعیین کرده و به دنبال اهداف بزرگ و ارزشمند باشند.
محتواهای آموزشی آنتونی رابینز در یک نگاه:
با وجود اینکه، آنتونی رابینز مدرس موفقیت است، اما هیچگاه واژه? موفقیت را تعریف نکرده‌است. او به افراد کمک می کند که به موفقیت، آن طور که ذهن خودشان معنا دارد دست پیدا کنند.
آنتونی رابینز در این رابطه می‌گوید: “اکثر مردم از من می‌پرسند که موفقیت یعنی چه”؟
من در پاسخ به آن‌ها معنی مستقیم موفقیت را توضیح نمی‌دهم.
زیرا هنگامی که یک فرد به دنبال موفقیت می‌گردد، بدان معنی است که اکنون در شرایط زندگی فوق‌العاده ای نیست و بنا به شرایط موجود زندگی می‌کند.
بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که افراد در پی موفقیت، در واقع در پی زندگی رؤیایی هستند.
اما مسئله ای که در این میان واضح است، این است که؛ رؤیای افراد با یکدیگر فرق دارد، پس معنی موفقیت نیز از دید هر فرد متفاوت است.
روش من برای کمک به افراد در سیدن به موفقیت، این گونه است که؛ از افراد، کارآفرینان، شاغلان و… می‌پرسم که زندگی ایده‌آل را در چه چیزی می‌بینند و آن‌ها را در همان جهت رهنمود می‌کنم”.
در پیشرفت تشنه باشید
برای رسیدن به موفقیت و زندگی رؤیایی، به آنچه که به دست می‌آورید قانع نباشید. همواره تشنه? قدرت و موفقیت باشید و در این مسیر پیش بروید.
همان‌طور که آنتونی رابینز می‌گوید: “من فکر می‌کنم تشنه بودن یعنی؛ هیچ پیشرفتی چشم شما را سیر نکند!
اگر نگاهی به افراد بزرگ و ثروتمند بیاندازید، می‌بینید که آن‌ها تشنه? موفقیت بوده‌اند. تشنه بودن حتی از باهوش بودن نیز مهم‌تر است.
شما باید تشنه? دانستن، تشنه? دانش، تشنه? رشد و تشنه? رسیدن باشید. اغلب مردم، تشنه? به دست آوردن پول هستند و بعد از به دست آوردن مقدار مشخصی از پول، استراحت می‌کنند.
شما برای تشنه بودن باید با انگیزه? پیشرفت شخصی کار کنید. در صورت کار برای پیشرفت تجارت و پول، بعد از مدتی به آنچه که بدست آورده‌اید، راضی خواهید شد و دست از تلاش خواهید کشید”.[1]
آثار آنتونی رابینز
کتاب‌های قدرت نامحدود «،» رهاسازی قدرت درون، 365 گام تا موفقیت و به سوی کامیابی از نوشته‌های رابینز هستند. از کتاب‌های دیگر تونی رابینز می‌توان به:
مهارت در بازی زندگی
افکار بزرگ
گام‌های بلند: تغییراتی کوچک، نتایجی بزرگ
قدرت شگرف بودن

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/5/29:: 11:53 صبح     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >