سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و مردى از او خواست تا ایمان را به وى بشناساند ، فرمود : ] چون فردا شود نزد من بیا ، تا در جمع مردمان تو را پاسخ گویم ، تا اگر گفته مرا فراموش کردى دیگرى آن را به خاطر سپارد که گفتار چون شکار رمنده است یکى را به دست شود و یکى را از دست برود . [ و پاسخ امام را از این پیش آوردیم و آن سخن اوست که ایمان بر چهار شعبه است . ] [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com


روش ها و راه پولدار شدن در ایران

 

برای آنکه راه پولدار شدن در ایران را بدانید باید تمام راه پولدار شدن در خانه ، راه پولدار شدن با سرمایه کم ، راه پولدار شدن بدون سرمایه و راه پولدار شدن از طریق اینترنت را هم بلد باشید. برخی از پولدارهای تهران و ایران اغلب از راه های پول درآوردن و راههای کسب درآمد عجیب و غریبی حرف می زنند که شما را وسوسه میکنند

هرچه زودتر آستین بالا بزنید و برای خودتان یک منبع درآمد جانبی پیدا کنید. 5 راه پولدار شدن در ایران را بدانید و انجام دهید

اگر شما هم با ما در رویای پولدار شدن مشترک هستید پس با بازده همراه باشید و این مقاله 5 راه پولدار شدن در ایران را بخوانید امیدوارم از همین امروز دست به کار شوید و به رویای خود برسید.

 

سرمایه گذاری در بورس

1. راه پولدار شدن-ریسک پذیر شوید و در بورس سرمایه گذاری کنید


درست است که بازار بورس اوراق بهادار ایران بسیار نوسان دارد و خیلی ها در این بازار ضرر کرده اند. اما یادتان باشد آنهایی که سود سرشاری نصیب شان شده هرگز نیامده اند برای شما از میزان سودشان تعریف کنند! اگر در دوره های آموزش سرمایه گذاری و آشنایی با بازار اوراق بهادار و سهام ثبت نام کنید در مدت کوتاهی اطلاعات کاملی به دست می آورید و می توانید با همراهی یک مشاور مالی یا یک کارگزار خوب هرچقدر که در توان تان است در بازار سرمایه کنید و به طور آنلاین خودتان وضعیت پولتان را رصد کنید


2. راه پولدار شدن-محصولات و سوغات شهرهای دیگر را به شهر خودتان بیاورید و بفروشید


یک راه پولدار شدن در ایران توجه به محصولات تولیدی سنتی اقوام مختلف است. لازم نیست حتما اهل ساوه باشید تا بتوانید انار خوب ساوه را با نصف قیمت تهران خرید کنید و بیاورید. 


کافی است یک روز تصمیم بگیرید و درباره یکی از شهرهای ایران که محصولات غذایی خوب و معروفی دارد تحقیق کنید سپس دور و برتان با مغازه های مختلف یک صحبتی بکنید و بازاریابی محصول مورد نظرتان را انجام دهید. بعد که از یکی دو فروشنده قول قطعی گرفتید و حتی توانستید یک پیش پرداخت اولیه (البته با سپردن وثیقه) بگیرید با یک سفر ارزان قیمت به آن شهر بروید و محصول مورد نظر را بخرید و بیاورید.

تا به حال به سوغات مختلف شهرهای دیگر که در شهر شما فروخته می شود دقت کرده اید؟ چرا شما یکی از آن فروشنده ها نباشید و پس از مدتی تبدیل به قطب وارد کردن آن محصول مخصوص به شهرتان نشوید و ثروت سرشاری برای خودتان رقم نزنید.



3. راه پولدار شدن-ویدیوهای آموزشی از هر مهارتی که دارید تهیه کنید و مدرس آنلاین شوید


دوستی دارم که نقاش است. اما بیشتر از آنکه نقاشی را بلد باشد پول درآوردن و راه پولدار شدن در ایران را بلد است! شیوه کار ساده است. کافی است یک مهارت قابل آموزش به دیگران بلد باشید.سپس یک جای ثابت داشته باشید و با یک گوشی موبایل یا دوربین خوب از آموزش آن مهارت و فن فیلم بگیرید.

 فیلم های دنباله دار و کوتاه اما اثرگذار و کاربردی تهیه کنید. مدتی هم برایش در فضای مجازی بازاریابی کنید. در کانال ها و گروه های مختلف تلگرامی، اینستاگرام، صفحه فیسبوکتان و هرجایی که میشناسید درباره اش عکس ها و متن های هیجان انگیز بگذارید. می بینید که پس از مدتی مشتری خودش را پیدا میکند.

 

فروشنده لوازم دست  دوم
4. راه پولدار شدن-فروشنده وسایل و لوازم دست دوم شوید

بسیاری از مردم در تمام ایام سال نیاز دارند وسایل اضافی شان را بفروشند و بسیاری دیگر هم هستند که نیاز دارند اسباب و وسایل دست دوم را بخرند. شما می توانید در نقش یک کانال ارتباطی بین آنها یا به همدیگر معرفی شان کنید یا از گروه اول بخرید و بااندکی شود به گروه دوم بفروشید. مطمین باشید هرچقدر هم در اینبازار رقیب داشته باشید و حتی سیستم های آنلاینی در این زمینه فعالیت کنند باز شما شانس این را دارید که یک گوشه بازار کسب و کار را تصاحب کنید.

5. راه پولدار شدن-در بازار ملک و مسکن و زمین فعالیت کنید

همواره مشارکت و فعالیت در بازار مسکن یک راه پولدار شدن در ایران است. منتها باید ببینید که چگونه در این حوزه می خواهید فعالیت کنید. مثلا می توانید با یکی از دوستان یا افوام تانشریک شوید و یک زمین یا خانه کوچک در منطقه ای در حال رشد را بخرید.

یا یک صندوق خانوادگی تشکیل دهید وبا جمع آوری مبلغی پول از تمام فامیل یک باغ میوه یا مزرعه پرمحصولی را بخرید و حسابی سود کنید. یا اگر زبان چرب و نرمی داشتید به عنوان مشاور املاک وارد عمل شوید و حق العمل خوبی عاید خود کنید. این به شما بر میگردد که از کدام راه بخواهید در این حوزه فعالیت کنید. فقط یادتان باشد هرکاری که خواستید انجام دهید قبلش جستجو و بررسی را بسیار دقیق و موشکافانه در نظر داشته باشید.

منبع :bazdeh

 

 

دانلود PDF مقاله :

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 12:51 صبح     |     () نظر

دسترس است. این ویتامین برای رشد سلولی و متابولیسم (سوخت و ساز) بسیار حیاتی است

12 از مهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک  که باید مصرف کنید


فعالیت بدنی، خواب، مواد مغذی، همه و همه برای سالم بودن ضروری هستند، ولی یک ماده مغذی وجود دارد که در این میان، از اهمیت بالایی برخوردار است (ماده‌ای که شاید آن‌چنان توجهی به آن نداشته باشیم)؛. با ما همراه باشید تا با 12تا ازمهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید آشنا شوید.


مختصری درباره‌ی اسید فولیک


احتمالا بیش‌تر آدم‌ها بارها درباره‌ی اسید فولیک (که به آن فولات یا ویتامین B9 نیز گفته می‌شود) چیزهایی شنیده‌اند. ولی این ویتامین واقعا چیست؟ اسید فولیک چه نقشی برای سلامتی‌مان ایفا می‌کند؟

فولات نوعی ویتامین B قابل حل در آب است. اسید فولیک به طور طبیعی در برخی خوراکی‌ها وجود دارد، به برخی مواد غذایی اضافه می‌شود، و هم‌چنین به شکل مکمل نیز در دسترس است. این ویتامین برای رشد سلولی و متابولیسم (سوخت و ساز) بسیار حیاتی است.
اکنون، یک سوال مهم دیگر؛ در شرایطی که می‌توانیم اسید فولیک را از طریق مصرف مکمل‌ها دریافت کنیم، چرا باید برای تامین این ویتامین به خوراکی‌های طبیعی اتکا کنیم؟ آیا هر دو منبع، مشابه یکدیگر هستند؟ پیش از پاسخ به این سوال، باید مطلب مهم دیگری را نیز بیان کنیم.


فولات یا اسید فولیک؟


در بخش بالا، اطلاعاتی را درباره‌ی فولات بیان کردیم. ولی اسید فولیک چیست؟ هر دوی این مواد یکسان و مشابه هستند – ولی تفاوت آشکاری میان این دو وجود دارد فولات و اسید 


فولیک، هر دو، اشکال مختلف ویتامین B9 هستند. تفاوت در این جا است که فولات شکل طبیعی ویتامین B9 است؛ در حالی که اسید فولیک شکل مصنوعی این ویتامین به شمار می‌رود. از اسید فولیک برای تولید مکمل‌ها و افزودنی‌ها به برخی محصولات غذایی نظیر آرد یا غلات صبحانه استفاده می‌شود.

دستگاه گوارش بدن انسان فولات را به شکل بیولوژیک و فعالی از ویتامین B9، به نام 5-MTHF تبدیل می‌کند. ولی اسید فولیک این گونه نیست.
اسید فولیک، به جای دستگاه گوارش، در کبد یا سایر بافت‌ها به 5-MTHF تبدیل می‌شود. به همین دلیل، این فرایند به اندازه‌ی فرایند مربوط به فولات در بدن اثربخش نیست. به عبارت دیگر، وقتی مکمل‌های اسید فولیک مصرف می‌کنید، فرایند تبدیل آن به5-MTHF به آهستگی انجام می‌شود. به این ترتیب،‌ مشکل اصلی از همین جا شروع می‌شود. حتی دوز اندکی، به اندازه‌ی 200 میکرو گرم اسید فولیک (در یک روز)، تا وعده‌ی بعدی مصرف به طور کامل سوخت و ساز (تجزیه و جذب) نمی‌شود. همین مسئله می‌تواند میزان اسید فولیک سوخت و ساز نشده (تجزیه و جذب نشده) را در جریان خون افزایش دهد، و باعث بروز برخی مشکلات جدی شود.

به این ترتیب، سوال بالا پاسخ داده شد. در صورت مصرف فولات (شکل طبیعی ویتامین B9) نگرانی بابت عدم سوخت و ساز این ماده وجود نخواهد داشت. فولات در دستگاه گوارش تجزیه و جذب می‌شود. بنابراین، عارضه‌ی جانبی در بر نخواهد داشت.

البته از آن‌جا که معمولا فولات، و به طور کلی، ویتامین B9 را با نام اسید فولیک می‌شناسیم، در طول این مقاله نیز عمدتا از عبارت اسید فولیک استفاده می‌کنیم.

در ادامه‌ی مقاله به بهترین خوراکی‌های سرشار از اسید فولیک اشاره می‌کنیم.


مواد غذایی سرشار از اسید فولیک

 

لوبیا چیتی


1)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : لوبیا چیتی


میزان مصرف – یک فنجان (به اندازه‌ی 193 گرم)
یک وعده مصرف لوبیا چیتی حاوی مقدار قابل توجه 1013 میکرو گرم اسید فولیک است. این میزان لوبیا چیتی حاوی 670 کالری، و مقدار ناچیزی چربی اشباع شده است.

لوبیا چیتی غنی از پتاسیم نیز هست. طبق نتایج مطالعه‌ای که در دانشگاه پردو، ایالات متحده، به عمل آمد، مصرف بهینه پتاسیم می‌تواند باعث کاهش خطر سکته‌ی مغزی شود.



2)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : جگر

میزان مصرف – 28 گرم

اگر جزء افراد گیاه‌خوار نباشید، این گزینه برای‌تان بسیار مناسب خواهد بود. جگر گاو (81.2 میکرو گرم به ازای هر وعده‌ی مصرفی) و هم‌چنین جگر مرغ (165 میکرو گرم در هر وعده‌ی مصرفی) حاوی مقدار زیادی اسید فولیک هستند.

به علاوه، جگر منبع بسیار خوبی برای سلنیوم نیز به شمار می‌رود؛ طبق یافته‌های علمی، سلنیوم می‌تواند از بروز انواع مختلف سرطان و اختلال ماهیچه‌ای و قلبی پیشگیری کند. ولی باید یک مسئله را به خاطر بسپارید – در مصرف جگر تعادل را رعایت کنید زیرا این ماده‌ی غذایی حاوی چربی ترانس و کلسترول است.


سویا


3)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : سویا


میزان مصرف – یک فنجان (186 الی 256 گرم)

دانه‌های رسیده‌ی سویا حاوی 697 میکرو گرم اسید فولیک هستند؛ در حالی‌که هر وعده‌ی مصرف سویای سبز حاوی 422  میکرو گرم اسید فولیک است. این ماده‌ی غذایی مملو از کالری است – هر وعده‌ی مصرف سویا دارای 376 کالری است.
به علاوه، سویا به عنوان منبعی عالی برای پروتئین شناخته می‌شود. طبق نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه کارولینای جنوبی، پروتئین سویا باعث کاهش تجمع کلسترول بد در بدن می‌شود. هم‌چنین، این ماده‌ی غذایی تاثیر مثبتی بر تعادل کلسیم و سلامت استخوان‌ها در زنان یائسه می‌گذارد.


4)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : لوبیا چشم بلبلی


میزان مصرف – یک فنجان (172 گرم)

هر وعده‌ی مصرف لوبیا چشم بلبلی حاوی حدود 358 میکرو گرم ویتامین B9 است. به علاوه، کلسترول، چربی اشباع شده، و سدیم موجود در این ماده‌ی غذایی نیز بسیار اندک است.


موز

5)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : موز


میزان مصرف – یک فنجان پوره (225 گرم)

یک وعده‌ی مصرف موز حاوی 45 میکرو گرم اسید فولیک است که می‌تواند 11 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن را به این ویتامین تامین کند. هم‌چنین، موز منبعی غنی از ویتامین B6 است که به فراهم‌آوری پادتن‌ها جهت مبارزه با انواع مختلف بیماری‌ها کمک می‌کند. این ویتامین هم‌چنین به حفظ کارکرد معمول دستگاه عصبی و سطح قند خون در محدوده‌ی طبیعی نیز کمک می‌کند.


6)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : گوجه فرنگی


میزان مصرف – یک فنجان (149 گرم)

یک وعده‌ی مصرف گوجه فرنگی حاوی حدود 22 میکرو گرم اسید فولیک است. گوجه فرنگی حاوی چربی اشباع شده، سدیم، و کلسترول اندکی است. این ماده‌ی غذایی منبع بسیار خوبی برای کاروتنوئیدهایی نظیر بتا کاروتن و لیکوپن است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی هستند.


 

مرکبات


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 12:47 صبح     |     () نظر

دسترس است. این ویتامین برای رشد سلولی و متابولیسم (سوخت و ساز) بسیار حیاتی است

12 از مهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک  که باید مصرف کنید


فعالیت بدنی، خواب، مواد مغذی، همه و همه برای سالم بودن ضروری هستند، ولی یک ماده مغذی وجود دارد که در این میان، از اهمیت بالایی برخوردار است (ماده‌ای که شاید آن‌چنان توجهی به آن نداشته باشیم)؛. با ما همراه باشید تا با 12تا ازمهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید آشنا شوید.


مختصری درباره‌ی اسید فولیک


احتمالا بیش‌تر آدم‌ها بارها درباره‌ی اسید فولیک (که به آن فولات یا ویتامین B9 نیز گفته می‌شود) چیزهایی شنیده‌اند. ولی این ویتامین واقعا چیست؟ اسید فولیک چه نقشی برای سلامتی‌مان ایفا می‌کند؟

فولات نوعی ویتامین B قابل حل در آب است. اسید فولیک به طور طبیعی در برخی خوراکی‌ها وجود دارد، به برخی مواد غذایی اضافه می‌شود، و هم‌چنین به شکل مکمل نیز در دسترس است. این ویتامین برای رشد سلولی و متابولیسم (سوخت و ساز) بسیار حیاتی است.
اکنون، یک سوال مهم دیگر؛ در شرایطی که می‌توانیم اسید فولیک را از طریق مصرف مکمل‌ها دریافت کنیم، چرا باید برای تامین این ویتامین به خوراکی‌های طبیعی اتکا کنیم؟ آیا هر دو منبع، مشابه یکدیگر هستند؟ پیش از پاسخ به این سوال، باید مطلب مهم دیگری را نیز بیان کنیم.


فولات یا اسید فولیک؟


در بخش بالا، اطلاعاتی را درباره‌ی فولات بیان کردیم. ولی اسید فولیک چیست؟ هر دوی این مواد یکسان و مشابه هستند – ولی تفاوت آشکاری میان این دو وجود دارد فولات و اسید 


فولیک، هر دو، اشکال مختلف ویتامین B9 هستند. تفاوت در این جا است که فولات شکل طبیعی ویتامین B9 است؛ در حالی که اسید فولیک شکل مصنوعی این ویتامین به شمار می‌رود. از اسید فولیک برای تولید مکمل‌ها و افزودنی‌ها به برخی محصولات غذایی نظیر آرد یا غلات صبحانه استفاده می‌شود.

دستگاه گوارش بدن انسان فولات را به شکل بیولوژیک و فعالی از ویتامین B9، به نام 5-MTHF تبدیل می‌کند. ولی اسید فولیک این گونه نیست.
اسید فولیک، به جای دستگاه گوارش، در کبد یا سایر بافت‌ها به 5-MTHF تبدیل می‌شود. به همین دلیل، این فرایند به اندازه‌ی فرایند مربوط به فولات در بدن اثربخش نیست. به عبارت دیگر، وقتی مکمل‌های اسید فولیک مصرف می‌کنید، فرایند تبدیل آن به5-MTHF به آهستگی انجام می‌شود. به این ترتیب،‌ مشکل اصلی از همین جا شروع می‌شود. حتی دوز اندکی، به اندازه‌ی 200 میکرو گرم اسید فولیک (در یک روز)، تا وعده‌ی بعدی مصرف به طور کامل سوخت و ساز (تجزیه و جذب) نمی‌شود. همین مسئله می‌تواند میزان اسید فولیک سوخت و ساز نشده (تجزیه و جذب نشده) را در جریان خون افزایش دهد، و باعث بروز برخی مشکلات جدی شود.

به این ترتیب، سوال بالا پاسخ داده شد. در صورت مصرف فولات (شکل طبیعی ویتامین B9) نگرانی بابت عدم سوخت و ساز این ماده وجود نخواهد داشت. فولات در دستگاه گوارش تجزیه و جذب می‌شود. بنابراین، عارضه‌ی جانبی در بر نخواهد داشت.

البته از آن‌جا که معمولا فولات، و به طور کلی، ویتامین B9 را با نام اسید فولیک می‌شناسیم، در طول این مقاله نیز عمدتا از عبارت اسید فولیک استفاده می‌کنیم.

در ادامه‌ی مقاله به بهترین خوراکی‌های سرشار از اسید فولیک اشاره می‌کنیم.


مواد غذایی سرشار از اسید فولیک

 

لوبیا چیتی


1)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : لوبیا چیتی


میزان مصرف – یک فنجان (به اندازه‌ی 193 گرم)
یک وعده مصرف لوبیا چیتی حاوی مقدار قابل توجه 1013 میکرو گرم اسید فولیک است. این میزان لوبیا چیتی حاوی 670 کالری، و مقدار ناچیزی چربی اشباع شده است.

لوبیا چیتی غنی از پتاسیم نیز هست. طبق نتایج مطالعه‌ای که در دانشگاه پردو، ایالات متحده، به عمل آمد، مصرف بهینه پتاسیم می‌تواند باعث کاهش خطر سکته‌ی مغزی شود.



2)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : جگر

میزان مصرف – 28 گرم

اگر جزء افراد گیاه‌خوار نباشید، این گزینه برای‌تان بسیار مناسب خواهد بود. جگر گاو (81.2 میکرو گرم به ازای هر وعده‌ی مصرفی) و هم‌چنین جگر مرغ (165 میکرو گرم در هر وعده‌ی مصرفی) حاوی مقدار زیادی اسید فولیک هستند.

به علاوه، جگر منبع بسیار خوبی برای سلنیوم نیز به شمار می‌رود؛ طبق یافته‌های علمی، سلنیوم می‌تواند از بروز انواع مختلف سرطان و اختلال ماهیچه‌ای و قلبی پیشگیری کند. ولی باید یک مسئله را به خاطر بسپارید – در مصرف جگر تعادل را رعایت کنید زیرا این ماده‌ی غذایی حاوی چربی ترانس و کلسترول است.


سویا


3)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : سویا


میزان مصرف – یک فنجان (186 الی 256 گرم)

دانه‌های رسیده‌ی سویا حاوی 697 میکرو گرم اسید فولیک هستند؛ در حالی‌که هر وعده‌ی مصرف سویای سبز حاوی 422  میکرو گرم اسید فولیک است. این ماده‌ی غذایی مملو از کالری است – هر وعده‌ی مصرف سویا دارای 376 کالری است.
به علاوه، سویا به عنوان منبعی عالی برای پروتئین شناخته می‌شود. طبق نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه کارولینای جنوبی، پروتئین سویا باعث کاهش تجمع کلسترول بد در بدن می‌شود. هم‌چنین، این ماده‌ی غذایی تاثیر مثبتی بر تعادل کلسیم و سلامت استخوان‌ها در زنان یائسه می‌گذارد.


4)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : لوبیا چشم بلبلی


میزان مصرف – یک فنجان (172 گرم)

هر وعده‌ی مصرف لوبیا چشم بلبلی حاوی حدود 358 میکرو گرم ویتامین B9 است. به علاوه، کلسترول، چربی اشباع شده، و سدیم موجود در این ماده‌ی غذایی نیز بسیار اندک است.


موز

5)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : موز


میزان مصرف – یک فنجان پوره (225 گرم)

یک وعده‌ی مصرف موز حاوی 45 میکرو گرم اسید فولیک است که می‌تواند 11 درصد از نیاز روزانه‌ی بدن را به این ویتامین تامین کند. هم‌چنین، موز منبعی غنی از ویتامین B6 است که به فراهم‌آوری پادتن‌ها جهت مبارزه با انواع مختلف بیماری‌ها کمک می‌کند. این ویتامین هم‌چنین به حفظ کارکرد معمول دستگاه عصبی و سطح قند خون در محدوده‌ی طبیعی نیز کمک می‌کند.


6)    مواد غذایی سرشار از اسید فولیک : گوجه فرنگی


میزان مصرف – یک فنجان (149 گرم)

یک وعده‌ی مصرف گوجه فرنگی حاوی حدود 22 میکرو گرم اسید فولیک است. گوجه فرنگی حاوی چربی اشباع شده، سدیم، و کلسترول اندکی است. این ماده‌ی غذایی منبع بسیار خوبی برای کاروتنوئیدهایی نظیر بتا کاروتن و لیکوپن است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی هستند.


 

مرکبات


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 12:47 صبح     |     () نظر

 

25 ایده تبلیغات برای فروش بیشتر


وقتی می‌گوییم تبلیغات یک صنعت است، طبیعتاً انتظار داریم تمام آنچه در مورد صنایع مطرح می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد، در مورد تبلیغات هم مصداق داشته باشد.

به عبارتی باید بتوانیم از دیوارهای ورود به صنعت تبلیغات حرف بزنیم.از میزان تمرکز در صنعت تبلیغات صحبت کنیم.ساختار صنعت تبلیغات را بررسی کنیم و به طور خلاصه، مانند هر صنعت دیگری، آن را مشاهده، درک و تحلیل کنیم.


 1. مشتری‌هایتان را بشناسید


الف. فردی را توصیف کنید که بیش‌ترین احتمال را دارد به محصول شما نیاز داشته باشد یا آن را بخواهد.
ب. چرا باید خواهان خرید محصول شما باشد؟
پ. وقتی انگیزه را بدانید می‌توانید محصول‌تان برای پایه مشتری درست هدف‌گذاری کنید.
ت. نمی‌توانید محصولی را قبل از تعریف و استقرار بفروشید.

 

توجه: یک شرکت دارویی یک داروی سرماخوردگی را کنار گذاشت، چرا که نمی‌توانست خواب‌آلودگی ناشی از آن را کنترل کند. یک نفر دیگر آن را NyQuil نامید و به عنوان داروی سرماخوردگی هنگام خواب معرفی کرد. این دارو به پرفروش‌ترین داروی سرماخوردگی بازار تبدیل شد. صرف این که محصول‌تان خوب است فروش آن را تضمین نمی‌کند. باید آن را به درستی تعریف کنید. و این کاری است که بازاریابی انجام می‌دهد.


ایده های تبلیغاتی 2 : تبلیغات با کارت پستال


الف. سیستم پست ایالات متحده افزایش نامحسوس هزینه‌ی نامه‌ها و کارت پستال‌های ارسالی را پیشنهاد کرده است ـ اما تمبرهای درجه یک “همیشگی” همان 49 سنت مانده است.

تبلیغات با کارت پستال

 

تحت بایگانی با کمیسیون تنظیم مققرات پستی، نامه‌های مقصدهای بین‌المللی از 1.15 دلار به 1.20 دلار می‌رسد. در حالی که کارت‌های پستال از 34 سنت به 35 سنت می‌رسند.

ب. کارت‌های پست حس فوریت را به مشتری القا می‌کند. شاید نامه تان را نخوانند اما پشت کارت پستال را می‌خوانند. ( شما 3 ثانیه وقت دارید پیام‌تان را برسانید. این متوسط زمانی است که افراد به یک تبلیغ نگاه می‌کنند.)

پ. با استفاده از یک کارت پستال همیشه جلوی چشم است. و علاوه بر فرد گیرنده‌ی کارت پستال، سایر مشتریان بالقوه نیز آن را خواهند دید.


3. یک نظرسنجی انجام دهید


الف. یک فرم نظرسنجی را به مشتریان‌تان ارسال کنید تا انگیزه‌های آنها را برای خرید پیدا کنید.
ب. کجا کار می‌کنند؟ چه مجلاتی می‌خوانند؟ گروه سنی آنها چیست؟
پ. این اطلاعات به شما خواهد گفت کجا و چگونه به گروه هدف‌تان دسترسی داشته باشید.
ت. برای تکمیل نظرسنجی یک هدیه یا تخفیف در نظر بگیرید


4. از یک رویکرد دو مرحله‌ای استفاده کنید

الف. به مشتریان بالقوه خود اطلاعات تکمیلی مرتبط با کسب و کار ارائه کنید.

مرحله 1: به مشتریانی که تخصص‌تان را نمایش می‌دهند، یک فکت شیت رایگان ارائه دهید.
مرحله 2: این مشتریان را به فهرست پست خود اضافه کنید و غالبا به آنها نامه دهید.


ایده های تبلیغاتی 5: تولدشان را تبریک بگویید

الف. به مشتریان‌تان کارت‌های تبریک بفرستید (تاریخ‌های آنها را می‌توانید از نظرسنجی‌هایتان استخراج کنید).
ب. یک کوپن یا پیشنهاد ویژه در آن بگنجانید یا از محصولی که می‌توانند به عنوان هدیه برای خود بخرند صحبت کنید.

6. با یک کسب و کار دیگر همکاری کنید


الف. هزینه‌های تبلیغات را با یک شرکت دیگر شریک شوید.

ب. شراکت در هزینه‌ها باعث می‌شود بتوانید تبلیغات بزرگ‌تر و باکیفیت‌تری چاپ کنید.

پ. آیا می‌توانید محصول‌تان را با محصول دیگری ترکیب کنید؟ (مثلا یک روغن موتور را همراه قیف ابداعی جدید خود بسته‌بندی کنید.)


ایده های تبلیغاتی 7: ثابت قدم و متعهد باشید


الف. تحقیقات نشان می‌دهد یک پیام برای به خاطر سپرده شدن باید تکرار شود.
ب. به هر فرد چندین با نامه بفرستید.
پ. اگر تبلیغات می‌کنید، جایی آن را انجام دهید که بتوانید چندین بار دیگر هم آن‌جا تبلیغات انجام دهید.

 


 

از تلفن استفاده کنید برای تبلیغات

8. از تلفن استفاده کنید


الف. قبل از آن که تبلیغات پر هزینه انجام دهید، یک ایده‌ جدید را با تلفن امتحان کنید.
ب. پاسخ حاصل از 100 تماس تلفنی به مثابه ارسال 1000 نامه است.
پ. شما نتایج سریع‌تری کسب خواهید کرد، هزینه‌ی کمتری برایتان خواهد داشت و ورودی و بازخورد بهتری تولید خواهید کرد.


9. قیمت‌هایتان را افزایش دهید


الف. رقبایتان قیمت را بالا برده‌اند؟ شاید بهتر است شما هم همین کار را بکنید.

ب. قیمت‌های بالاتر شما را از جمعیت جدا می‌کند و به نوعی کیفیت بهتر محصول شما را القا می‌کند، و آن را شایسته‌ی یک قیمت بیش‌تر نشان می‌دهد. BMW با Yugos رقابت نمی‌کند.
پ. در این حوزه مراقب باشید. مشتری باید ارزش قیمت بالاتر را ببیند.


ایده های تبلیغاتی 10: گرایش‌ها و رویدادهای جدید را تبلیغ کنید


الف. آیا می‌توانید محصول یا خدمات‌تان را با محیط زیست، المپیک، یا رقابت‌های جهانی پیوند دهید؟
ب. به وسیله‌ی همکاری با گروه‌های شناخته شد، اعتبار ارزشمندی کسب کنید.


11. به کسب و کارتان شخصیت دهید


الف. از عکس‌های خود و کارمندان تان برای تبلیغات استفاده کنید.
ب. نقل قولی از فردی که در تصویر حضور دارد صمیمت را منتقل کرده و باعث ایجاد اعتماد دیگران به شرکت‌تان می‌شود.
پ. وقتی در سمینارها و برنامه‌ها از تصاویر استفاده شود، پاسخ به آنها به حد چشمگیری افزایش می‌یابد.

 


ایده های تبلیغاتی 12: از ضرب‌الاجل استفاده کنید


الف. حتما برای تبلیغات‌ خودتان محدودیت زمانی بگذارید.
ب. مراقب تاریخ‌های انقضا باشید. (پیشنهاد ویژه‌‌تان چه روزی به پایان می‌رسد؟)


13. از نداشتن محصول‌تان بترسید


الف. برای محصولاتی که امنیت، ایمنی یا سلامت شخصی را افزایش می‌دهند، ترس می‌تواند یک ابزار تقویت کننده‌ی موثر در کسب وکار باشد.
ب. اگر الان محصول شما را نخرند، ضرر خواهند کرد. مثلا یک تخفیف یا یک هدیه‌ی ویژه را از دست خواهند داد. ترس از دست دادن از انتظار به‌دست آوردن قوی‌تر است.


ایده های تبلیغاتی 14: از رسانه‌ها استفاده کنید


الف. به انتشارات محلی، نامه‌هایی حاوی موضوعات مرتبط با کسب وکارتان بفرستید.
ب. محصول یا کسب وکارتان را به رویدادهای جدیدی که در صدر اخبار هستند پیوند بزنید.
پ. اگر نام شما و نام کسب وکارتان چاپ شده باشد احتمالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
ت. به عنوان متخصصی در حوزه‌ی خود شناخته خواهید شد.

ث. شما این اطلاعات را به خاطر یک وبسایت اینترنتی یا یک تبلیغ محلی یا ملی در اختیار دارید.

 

تبلیغات طولانی بنویسید

15. تبلیغات طولانی بسازید


الف. تبلیغاتی بخرید که ماه‌ها طول بکشد، نه فقط چند دقیقه. (نشریات زرد محلی یا آنلاین)
ب. علائم مغناطیسی برای خودروها یا ون‌ها بسازید. پشت اتومبیل‌تان را فراموش نکنید. علائمی را روی شیشه عقب و پشت کامیون‌ها بچسبانید. بیش‌تر مشتری‌ها با رانندگی کنار وسیله‌ی شما آدرس یا شماره تلفن را برنمی‌دارند. احتمال این کار پشت چراغ قرمز بیش‌تر است.
پ. از برچسب‌های سپر یا تیشرت‌هایی با طرح زیرکانه استفاده کنید.
ت. اگر یک تبلیغ رنگ گران‌قیمت را چاپ می‌کنید از مسئول آن بخواهید قیمت چاپخانه را نیز درج کند.
ث. بیرون بروشور را طوری طراحی کنید که ثابت بماند و در آینده فقط داخل آن را تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید بروشورهای خالی را چاپ کنید و دم دست نگه دارید. سپس با تغییر پیام‌های تبلیغاتی‌تان فقط داخل آنها را چاپ کنید.
ج. با چاپ تعداد زیادی در همان ابتدای کار، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. بعدها نیز تنها با چاپ آن چه متناسب با تغییرات شرکت‌تان نیاز دارید، صرفه‌جویی بیش‌تری خواهید کرد. از بروشورهای قدیمی و از مد افتاده پرهیز کنید.


ایده های تبلیغاتی 16: مواد تبلیغات را بررسی کنید


الف. حتما از مواد بسته‌بندی درجه‌ی یک برای کارت‌های تبلیغاتی، سربرگ‌ها، بروشورها و غیره استفاده کنید.
ب. رقبایتان از چه موادی برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟

پ. اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌ی بروشورهای 4 رنگ برآیید، از دو یا سه رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ پاسخ به آن را تا 26? افزایش می‌دهد.
ت. اگر نمی‌توانید تبلیغات 2 رنگ چاپ کنید… از اسکرین استفاده کنید.

توجه: اسکرین نام دیگری است برای سایه (تاریک‌تر) یا ته‌رنگ (روشن‌تر). برای مثال: یک گل فروش برای حاشیه‌های بروشور گل‌های قرمز و برای متن ان رنگ مشکی را انتخاب می‌کند. یعنی دو رنگ. رنگ صورتی 50? ته‌رنگ قرمز دارد، پس یک رنگ دیگر محسوب نمی‌شود. می‌توانید تعدادی گل صورتی را هم به آن اضافه کنید و هزینه‌ی اضافی اندکی برای آن بپردازید یا اصلا هزینه‌ای برایتان نداشته باشد. به این ترتیب در ظاهر سه رنگ قرمز، صورتی و مشکی را دارید. با استفاده از رنگ خاکستری (ته رنگی از مشکی)، می‌توانید 

با هزینه‌ی یک بروشور 2 رنگ، بروشوری 4 رنگ داشته باشید. گران به نظر می‌رسد در حالی که این طور نیست.



17. یک کارت ویزیت به یاد ماندنی درست کنید


الف. از کارت ویزیت‌تان یک بروشور کوچک بسازید. اگر به نقشه یا اطلاعات دیگر نیاز دارید از پشت کارت استفاده کنید. وقتی خودتان نیستید کارت‌تان نماینده‌ی شماست.
ب. هزار کارت ویزیت 2 رنگ حدود 30 الی 60 دلار هزینه برمی‌دارد اما ارزشش را دارد.
پ. کارت‌های رقبایتان چه شکلی است؟ چه پیامی به شما منتقل می‌کنند؟
ت. به شرکای کاری که ممکن است بتوانند کسب و کارتان را تبلیغ کنند، چندین کارت ویزیت بدهید. به هر کسی که ملاقات می‌کنید کارت بدهید، و در هر نامه (و حتی صورتحساب‌ها) نیز کارت بگذارید.

توجه: جو گیرارد، فروشنده‌ی اتومبیل معروف، عادت داشت در مسابقات فوتبال از صندلی‌های قسمت بالایی یک مشت کارت ویزیت را مانند کاغذ رنگی به هوا بیندازد تا روی سر کسانی بیفتد که روی صندلی‌های گران‌قیمت پایین نشسته بودند. پشت هر کارت برای خرید هر ماشین در دوشنبه‌ی بعدی، تخفیفی در نظر گرفته شده بود.


ایده های تبلیغاتی 18: “متشکرم” – کلمه‌ی جادویی


الف. با یک پیشنهاد ویژه از مشتریان خود تشکر کنید.
ب. از هر کسی که کسب وکارش را به شما ارجاع می‌دهد با یک کارت شخصی‌سازی شده، یک تماس تلفنی، یک تخفیف، گل، شام یا حتی یک حق کمیسیون تشکر کنید.
پ. از تامین‌کنندگان قابل اطمینان‌تان با یک نامه و افزایش سفارشات تشکر کنید.
ت. مردم مهربانی شما را به خاطر می‌آورند.


 

کارت ویزیت برای کارمندان

19. یک کارت ویزیت برای همه‌ی کارمندان؟


الف. فروشندگان؟ رانندگان؟ بله. آنها هم آن‌قدر اهمیت دارند که این سرمایه‌گذاری کوچک را انجام دهید.
ب. آنها از ارائه‌‌ی کارت ویزیت به هر مشتری به خود می‌بالند.
پ. آنها از کارت ویزیت در خانواده و جمع دوستان‌شان استفاده می‌کنند و نام شما به مکان‌های خیلی بیش‌تری خواهد رسید.

 


20. همان کاری را بکنید که برندگان انجام می‌دهند


الف. آیا شرکتی وجود دارد که تحسین‌اش کنید؟ استراتژی‌های بازاریابی‌ ان را تحلیل کنید.
ب. استراتژی‌هایی را که به دردتان می‌خورد به کار بگیرید و بهبودشان دهید.
پ. از چیزهایی استفاده کنید که جواب می‌دهند. تبلیغات که شما را جذب کرده و توجه‌تان را جلب می‌کند جمع‌آوری کرده و آنها را با کسب و کار خودتان تطبیق دهید.


ایده های تبلیغاتی 21: یک مهمانی بگیرید


الف. مشتریان و دوستان را به کسب وکار یا فروشگاه خانگی‌تان دعوت کنید، از آنها پذیرایی کنید و نمایشگاه جالبی از محصول یا خدمات تان رابرنامه‌ریزی کنید.
ب. خرید یا سفارش محصول را برای مشتریان‌تان آسان کنید. کارت اعتباری و چک را قبول کنید و فرم‌های اعتباری طولانی و پیچیده‌ را حذف کنید.
پ. صمیمی و خوش مشرب باشید. اگر شخصیت‌تان این طور نیست از یک دوست بخواهید پذیرای مهمانان باشد.


22. هدیه بدهید


الف. کالای ویژه‌ و مفیدی پیشنهاد کنید که ارزش نگهداری را داشته باشد و به عنوان یادآور کسب و کارتان عمل کند. یک نامه ‌بازکن، لیوان ماگ قهوه‌خوری، گیره کاغذ و غیره. در نشریات زرد دنبال چیزهای تازه باشید.


ایده های تبلیغاتی 23: سه راز بازاریابی


الف. باید متعهد باشید. پول را به کار بگیرید و آن را به حال خود بگذارید. بذری بکارید که بعدها رشد کند.
ب. باید ثابت قدم باشید. چرا مک‌دونالد هر روز در هر شبکه‌ای تبلیغات می‌کند؟ کسی در امریکا هست که اسم مک دونالد را نشنیده باشد. پیام بازاریابی باید مدام مورد تاکید قرار بگیرد. اگر مشتری‌هایتان اسم شما را نشنوند، شما را از یاد خواهند برد.
پ. باید اعتماد به نفس داشته باشید. بیش‌تر برنامه‌های بازاریابی برای تولید حتی حداقل نتایج، حداقل 60-90 روز طول می‌کشند. صبور باشید، تلاش‌هایتان در طولانی‌مدت جواب خواهد داد.


24. برای پول درآوردن تلاش نکنید


الف. صادقانه به مشتریان‌تان محصولات و خدمات مفیدی ارائه دهید که شما و مشتریان‌تان را خرسند کند.
ب. کاری را انجام دهید که عاشقش هستید و پول به دنبالش خواهد آمد.


25. یک هیات “قهرمانان” بسازید


الف. هر فصل تعدادی از این مشاوران (دوستان، خانواده، شرکای کاری که نطرات و قضاوت‌شان برای شما ارزشمند است) را در اتاقی گرد هم آورده و اجازه دهید تمام جنبه‌های کسب و کارتان را مورد انتقاد قرار دهند. تنها به بهای یک ناهار خوب این “هیات مشاوران” می‌توانند نگرش متفاوتی به شما بدهند.
ب. نازک نارنجی نباشید، شاید به شما یا محصول‌تان سخت بگیرند اما هدف از این کار همین است. آنها می‌توانند مشکلاتی را ببینند که شما نمی‌بینید. از طریق این تجارب است که رشد می‌کنید.

دانلود PDF مقاله:25 ایده تبلیغاتی برای فروش بیشتر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/27:: 11:59 عصر     |     () نظر

 

25 ایده تبلیغات برای فروش بیشتر


وقتی می‌گوییم تبلیغات یک صنعت است، طبیعتاً انتظار داریم تمام آنچه در مورد صنایع مطرح می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد، در مورد تبلیغات هم مصداق داشته باشد.

به عبارتی باید بتوانیم از دیوارهای ورود به صنعت تبلیغات حرف بزنیم.از میزان تمرکز در صنعت تبلیغات صحبت کنیم.ساختار صنعت تبلیغات را بررسی کنیم و به طور خلاصه، مانند هر صنعت دیگری، آن را مشاهده، درک و تحلیل کنیم.


 1. مشتری‌هایتان را بشناسید


الف. فردی را توصیف کنید که بیش‌ترین احتمال را دارد به محصول شما نیاز داشته باشد یا آن را بخواهد.
ب. چرا باید خواهان خرید محصول شما باشد؟
پ. وقتی انگیزه را بدانید می‌توانید محصول‌تان برای پایه مشتری درست هدف‌گذاری کنید.
ت. نمی‌توانید محصولی را قبل از تعریف و استقرار بفروشید.

 

توجه: یک شرکت دارویی یک داروی سرماخوردگی را کنار گذاشت، چرا که نمی‌توانست خواب‌آلودگی ناشی از آن را کنترل کند. یک نفر دیگر آن را NyQuil نامید و به عنوان داروی سرماخوردگی هنگام خواب معرفی کرد. این دارو به پرفروش‌ترین داروی سرماخوردگی بازار تبدیل شد. صرف این که محصول‌تان خوب است فروش آن را تضمین نمی‌کند. باید آن را به درستی تعریف کنید. و این کاری است که بازاریابی انجام می‌دهد.


ایده های تبلیغاتی 2 : تبلیغات با کارت پستال


الف. سیستم پست ایالات متحده افزایش نامحسوس هزینه‌ی نامه‌ها و کارت پستال‌های ارسالی را پیشنهاد کرده است ـ اما تمبرهای درجه یک “همیشگی” همان 49 سنت مانده است.

تبلیغات با کارت پستال

 

تحت بایگانی با کمیسیون تنظیم مققرات پستی، نامه‌های مقصدهای بین‌المللی از 1.15 دلار به 1.20 دلار می‌رسد. در حالی که کارت‌های پستال از 34 سنت به 35 سنت می‌رسند.

ب. کارت‌های پست حس فوریت را به مشتری القا می‌کند. شاید نامه تان را نخوانند اما پشت کارت پستال را می‌خوانند. ( شما 3 ثانیه وقت دارید پیام‌تان را برسانید. این متوسط زمانی است که افراد به یک تبلیغ نگاه می‌کنند.)

پ. با استفاده از یک کارت پستال همیشه جلوی چشم است. و علاوه بر فرد گیرنده‌ی کارت پستال، سایر مشتریان بالقوه نیز آن را خواهند دید.


3. یک نظرسنجی انجام دهید


الف. یک فرم نظرسنجی را به مشتریان‌تان ارسال کنید تا انگیزه‌های آنها را برای خرید پیدا کنید.
ب. کجا کار می‌کنند؟ چه مجلاتی می‌خوانند؟ گروه سنی آنها چیست؟
پ. این اطلاعات به شما خواهد گفت کجا و چگونه به گروه هدف‌تان دسترسی داشته باشید.
ت. برای تکمیل نظرسنجی یک هدیه یا تخفیف در نظر بگیرید


4. از یک رویکرد دو مرحله‌ای استفاده کنید

الف. به مشتریان بالقوه خود اطلاعات تکمیلی مرتبط با کسب و کار ارائه کنید.

مرحله 1: به مشتریانی که تخصص‌تان را نمایش می‌دهند، یک فکت شیت رایگان ارائه دهید.
مرحله 2: این مشتریان را به فهرست پست خود اضافه کنید و غالبا به آنها نامه دهید.


ایده های تبلیغاتی 5: تولدشان را تبریک بگویید

الف. به مشتریان‌تان کارت‌های تبریک بفرستید (تاریخ‌های آنها را می‌توانید از نظرسنجی‌هایتان استخراج کنید).
ب. یک کوپن یا پیشنهاد ویژه در آن بگنجانید یا از محصولی که می‌توانند به عنوان هدیه برای خود بخرند صحبت کنید.

6. با یک کسب و کار دیگر همکاری کنید


الف. هزینه‌های تبلیغات را با یک شرکت دیگر شریک شوید.

ب. شراکت در هزینه‌ها باعث می‌شود بتوانید تبلیغات بزرگ‌تر و باکیفیت‌تری چاپ کنید.

پ. آیا می‌توانید محصول‌تان را با محصول دیگری ترکیب کنید؟ (مثلا یک روغن موتور را همراه قیف ابداعی جدید خود بسته‌بندی کنید.)


ایده های تبلیغاتی 7: ثابت قدم و متعهد باشید


الف. تحقیقات نشان می‌دهد یک پیام برای به خاطر سپرده شدن باید تکرار شود.
ب. به هر فرد چندین با نامه بفرستید.
پ. اگر تبلیغات می‌کنید، جایی آن را انجام دهید که بتوانید چندین بار دیگر هم آن‌جا تبلیغات انجام دهید.

 


 

از تلفن استفاده کنید برای تبلیغات

8. از تلفن استفاده کنید


الف. قبل از آن که تبلیغات پر هزینه انجام دهید، یک ایده‌ جدید را با تلفن امتحان کنید.
ب. پاسخ حاصل از 100 تماس تلفنی به مثابه ارسال 1000 نامه است.
پ. شما نتایج سریع‌تری کسب خواهید کرد، هزینه‌ی کمتری برایتان خواهد داشت و ورودی و بازخورد بهتری تولید خواهید کرد.


9. قیمت‌هایتان را افزایش دهید


الف. رقبایتان قیمت را بالا برده‌اند؟ شاید بهتر است شما هم همین کار را بکنید.

ب. قیمت‌های بالاتر شما را از جمعیت جدا می‌کند و به نوعی کیفیت بهتر محصول شما را القا می‌کند، و آن را شایسته‌ی یک قیمت بیش‌تر نشان می‌دهد. BMW با Yugos رقابت نمی‌کند.
پ. در این حوزه مراقب باشید. مشتری باید ارزش قیمت بالاتر را ببیند.


ایده های تبلیغاتی 10: گرایش‌ها و رویدادهای جدید را تبلیغ کنید


الف. آیا می‌توانید محصول یا خدمات‌تان را با محیط زیست، المپیک، یا رقابت‌های جهانی پیوند دهید؟
ب. به وسیله‌ی همکاری با گروه‌های شناخته شد، اعتبار ارزشمندی کسب کنید.


11. به کسب و کارتان شخصیت دهید


الف. از عکس‌های خود و کارمندان تان برای تبلیغات استفاده کنید.
ب. نقل قولی از فردی که در تصویر حضور دارد صمیمت را منتقل کرده و باعث ایجاد اعتماد دیگران به شرکت‌تان می‌شود.
پ. وقتی در سمینارها و برنامه‌ها از تصاویر استفاده شود، پاسخ به آنها به حد چشمگیری افزایش می‌یابد.

 


ایده های تبلیغاتی 12: از ضرب‌الاجل استفاده کنید


الف. حتما برای تبلیغات‌ خودتان محدودیت زمانی بگذارید.
ب. مراقب تاریخ‌های انقضا باشید. (پیشنهاد ویژه‌‌تان چه روزی به پایان می‌رسد؟)


13. از نداشتن محصول‌تان بترسید


الف. برای محصولاتی که امنیت، ایمنی یا سلامت شخصی را افزایش می‌دهند، ترس می‌تواند یک ابزار تقویت کننده‌ی موثر در کسب وکار باشد.
ب. اگر الان محصول شما را نخرند، ضرر خواهند کرد. مثلا یک تخفیف یا یک هدیه‌ی ویژه را از دست خواهند داد. ترس از دست دادن از انتظار به‌دست آوردن قوی‌تر است.


ایده های تبلیغاتی 14: از رسانه‌ها استفاده کنید


الف. به انتشارات محلی، نامه‌هایی حاوی موضوعات مرتبط با کسب وکارتان بفرستید.
ب. محصول یا کسب وکارتان را به رویدادهای جدیدی که در صدر اخبار هستند پیوند بزنید.
پ. اگر نام شما و نام کسب وکارتان چاپ شده باشد احتمالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
ت. به عنوان متخصصی در حوزه‌ی خود شناخته خواهید شد.

ث. شما این اطلاعات را به خاطر یک وبسایت اینترنتی یا یک تبلیغ محلی یا ملی در اختیار دارید.

 

تبلیغات طولانی بنویسید

15. تبلیغات طولانی بسازید


الف. تبلیغاتی بخرید که ماه‌ها طول بکشد، نه فقط چند دقیقه. (نشریات زرد محلی یا آنلاین)
ب. علائم مغناطیسی برای خودروها یا ون‌ها بسازید. پشت اتومبیل‌تان را فراموش نکنید. علائمی را روی شیشه عقب و پشت کامیون‌ها بچسبانید. بیش‌تر مشتری‌ها با رانندگی کنار وسیله‌ی شما آدرس یا شماره تلفن را برنمی‌دارند. احتمال این کار پشت چراغ قرمز بیش‌تر است.
پ. از برچسب‌های سپر یا تیشرت‌هایی با طرح زیرکانه استفاده کنید.
ت. اگر یک تبلیغ رنگ گران‌قیمت را چاپ می‌کنید از مسئول آن بخواهید قیمت چاپخانه را نیز درج کند.
ث. بیرون بروشور را طوری طراحی کنید که ثابت بماند و در آینده فقط داخل آن را تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید بروشورهای خالی را چاپ کنید و دم دست نگه دارید. سپس با تغییر پیام‌های تبلیغاتی‌تان فقط داخل آنها را چاپ کنید.
ج. با چاپ تعداد زیادی در همان ابتدای کار، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. بعدها نیز تنها با چاپ آن چه متناسب با تغییرات شرکت‌تان نیاز دارید، صرفه‌جویی بیش‌تری خواهید کرد. از بروشورهای قدیمی و از مد افتاده پرهیز کنید.


ایده های تبلیغاتی 16: مواد تبلیغات را بررسی کنید


الف. حتما از مواد بسته‌بندی درجه‌ی یک برای کارت‌های تبلیغاتی، سربرگ‌ها، بروشورها و غیره استفاده کنید.
ب. رقبایتان از چه موادی برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟

پ. اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌ی بروشورهای 4 رنگ برآیید، از دو یا سه رنگ استفاده کنید. استفاده از رنگ پاسخ به آن را تا 26? افزایش می‌دهد.
ت. اگر نمی‌توانید تبلیغات 2 رنگ چاپ کنید… از اسکرین استفاده کنید.

توجه: اسکرین نام دیگری است برای سایه (تاریک‌تر) یا ته‌رنگ (روشن‌تر). برای مثال: یک گل فروش برای حاشیه‌های بروشور گل‌های قرمز و برای متن ان رنگ مشکی را انتخاب می‌کند. یعنی دو رنگ. رنگ صورتی 50? ته‌رنگ قرمز دارد، پس یک رنگ دیگر محسوب نمی‌شود. می‌توانید تعدادی گل صورتی را هم به آن اضافه کنید و هزینه‌ی اضافی اندکی برای آن بپردازید یا اصلا هزینه‌ای برایتان نداشته باشد. به این ترتیب در ظاهر سه رنگ قرمز، صورتی و مشکی را دارید. با استفاده از رنگ خاکستری (ته رنگی از مشکی)، می‌توانید 

با هزینه‌ی یک بروشور 2 رنگ، بروشوری 4 رنگ داشته باشید. گران به نظر می‌رسد در حالی که این طور نیست.



17. یک کارت ویزیت به یاد ماندنی درست کنید


الف. از کارت ویزیت‌تان یک بروشور کوچک بسازید. اگر به نقشه یا اطلاعات دیگر نیاز دارید از پشت کارت استفاده کنید. وقتی خودتان نیستید کارت‌تان نماینده‌ی شماست.
ب. هزار کارت ویزیت 2 رنگ حدود 30 الی 60 دلار هزینه برمی‌دارد اما ارزشش را دارد.
پ. کارت‌های رقبایتان چه شکلی است؟ چه پیامی به شما منتقل می‌کنند؟
ت. به شرکای کاری که ممکن است بتوانند کسب و کارتان را تبلیغ کنند، چندین کارت ویزیت بدهید. به هر کسی که ملاقات می‌کنید کارت بدهید، و در هر نامه (و حتی صورتحساب‌ها) نیز کارت بگذارید.

توجه: جو گیرارد، فروشنده‌ی اتومبیل معروف، عادت داشت در مسابقات فوتبال از صندلی‌های قسمت بالایی یک مشت کارت ویزیت را مانند کاغذ رنگی به هوا بیندازد تا روی سر کسانی بیفتد که روی صندلی‌های گران‌قیمت پایین نشسته بودند. پشت هر کارت برای خرید هر ماشین در دوشنبه‌ی بعدی، تخفیفی در نظر گرفته شده بود.


ایده های تبلیغاتی 18: “متشکرم” – کلمه‌ی جادویی


الف. با یک پیشنهاد ویژه از مشتریان خود تشکر کنید.
ب. از هر کسی که کسب وکارش را به شما ارجاع می‌دهد با یک کارت شخصی‌سازی شده، یک تماس تلفنی، یک تخفیف، گل، شام یا حتی یک حق کمیسیون تشکر کنید.
پ. از تامین‌کنندگان قابل اطمینان‌تان با یک نامه و افزایش سفارشات تشکر کنید.
ت. مردم مهربانی شما را به خاطر می‌آورند.


 

کارت ویزیت برای کارمندان

19. یک کارت ویزیت برای همه‌ی کارمندان؟


الف. فروشندگان؟ رانندگان؟ بله. آنها هم آن‌قدر اهمیت دارند که این سرمایه‌گذاری کوچک را انجام دهید.
ب. آنها از ارائه‌‌ی کارت ویزیت به هر مشتری به خود می‌بالند.
پ. آنها از کارت ویزیت در خانواده و جمع دوستان‌شان استفاده می‌کنند و نام شما به مکان‌های خیلی بیش‌تری خواهد رسید.

 


20. همان کاری را بکنید که برندگان انجام می‌دهند


الف. آیا شرکتی وجود دارد که تحسین‌اش کنید؟ استراتژی‌های بازاریابی‌ ان را تحلیل کنید.
ب. استراتژی‌هایی را که به دردتان می‌خورد به کار بگیرید و بهبودشان دهید.
پ. از چیزهایی استفاده کنید که جواب می‌دهند. تبلیغات که شما را جذب کرده و توجه‌تان را جلب می‌کند جمع‌آوری کرده و آنها را با کسب و کار خودتان تطبیق دهید.


ایده های تبلیغاتی 21: یک مهمانی بگیرید


الف. مشتریان و دوستان را به کسب وکار یا فروشگاه خانگی‌تان دعوت کنید، از آنها پذیرایی کنید و نمایشگاه جالبی از محصول یا خدمات تان رابرنامه‌ریزی کنید.
ب. خرید یا سفارش محصول را برای مشتریان‌تان آسان کنید. کارت اعتباری و چک را قبول کنید و فرم‌های اعتباری طولانی و پیچیده‌ را حذف کنید.
پ. صمیمی و خوش مشرب باشید. اگر شخصیت‌تان این طور نیست از یک دوست بخواهید پذیرای مهمانان باشد.


22. هدیه بدهید


الف. کالای ویژه‌ و مفیدی پیشنهاد کنید که ارزش نگهداری را داشته باشد و به عنوان یادآور کسب و کارتان عمل کند. یک نامه ‌بازکن، لیوان ماگ قهوه‌خوری، گیره کاغذ و غیره. در نشریات زرد دنبال چیزهای تازه باشید.


ایده های تبلیغاتی 23: سه راز بازاریابی


الف. باید متعهد باشید. پول را به کار بگیرید و آن را به حال خود بگذارید. بذری بکارید که بعدها رشد کند.
ب. باید ثابت قدم باشید. چرا مک‌دونالد هر روز در هر شبکه‌ای تبلیغات می‌کند؟ کسی در امریکا هست که اسم مک دونالد را نشنیده باشد. پیام بازاریابی باید مدام مورد تاکید قرار بگیرد. اگر مشتری‌هایتان اسم شما را نشنوند، شما را از یاد خواهند برد.
پ. باید اعتماد به نفس داشته باشید. بیش‌تر برنامه‌های بازاریابی برای تولید حتی حداقل نتایج، حداقل 60-90 روز طول می‌کشند. صبور باشید، تلاش‌هایتان در طولانی‌مدت جواب خواهد داد.


24. برای پول درآوردن تلاش نکنید


الف. صادقانه به مشتریان‌تان محصولات و خدمات مفیدی ارائه دهید که شما و مشتریان‌تان را خرسند کند.
ب. کاری را انجام دهید که عاشقش هستید و پول به دنبالش خواهد آمد.


25. یک هیات “قهرمانان” بسازید


الف. هر فصل تعدادی از این مشاوران (دوستان، خانواده، شرکای کاری که نطرات و قضاوت‌شان برای شما ارزشمند است) را در اتاقی گرد هم آورده و اجازه دهید تمام جنبه‌های کسب و کارتان را مورد انتقاد قرار دهند. تنها به بهای یک ناهار خوب این “هیات مشاوران” می‌توانند نگرش متفاوتی به شما بدهند.
ب. نازک نارنجی نباشید، شاید به شما یا محصول‌تان سخت بگیرند اما هدف از این کار همین است. آنها می‌توانند مشکلاتی را ببینند که شما نمی‌بینید. از طریق این تجارب است که رشد می‌کنید.

دانلود PDF مقاله:25 ایده تبلیغاتی برای فروش بیشتر

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/27:: 11:58 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >