سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

از موفقیت در زندگی و کسب و کار

 

آنقدر امروزه برای ما از راز موفقیت و موفق شدن گفته اند که شاید در ذهن ما این سوال ایجاد شده که؛ آیا این موفقیت اصلا شدنی است؟  راز موفقیت در زندگی امروز چیست؟

راز موفقیت در زندگی، هدف گذاری است و تمام. مابقی داستان هایی که گفته می شوند چیزی جز بازارگرمی و توهم آفرینی نیست. انسان موفق در زندگی و کسب و کار امروزی فردی است به شدت هدف گذار و فوق العاده پایبند به این هدف ها. انسان موفق امروز کسی است که:

 کاملا دقیق می داند از زندگی چه می خواهد.

هدف های نوشته شده دارد.

هر لحظه به هدف های خود فکر می کند.

همواره از خود سوال می کند که چطور می تواند به این هدف نزدیک تر شود!

برای رسیدن به هدفش برنامه ریزی می کند و قیمت رسیدن به آن را می پردازد

 

یکی از بزرگترین تله‌هایی که در جامعه‌ی مدرن وجود دارد، اتوپایلت کردن (هدایت خودکار) سُکان زندگی است؛ یعنی مرده‌ی متحرک بودن و انجام هر کاری که دیگران انجام می‌دهند. بیشتر ما به شدت مشغول واکنش نشان دادن و پاسخ دادن به پیرامون‌مان و چیزهایی که اطراف‌مان روی می‌دهد هستیم. در حالی که باید با توجه به دنیایی که خاص خودمان است دست به عمل بزنیم و مسئول دنیای خود و واقعیت متعلق به خودمان باشیم. ما فراموش می‌کنیم که حواس‌مان به خودمان باشد و اهداف‌مان را از یاد می‌بریم

برای پی بردن به راز موفقیت اول باید , بدانیم تعریف ما از موفقیت چیست؟فرد موفق چه فردی است؟و نکته جالب اینجاست که تعریف موفقیت در زندگی هر شخصی تنها توسط خود فرد صورت میگیرد.

 

رازهای موفقیت

 

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم درامدی رویایی داشته باشیم و درکسب و کار و ثروت بدرخشیم , راز موفقیت است؟

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم در یک خانه رویایی با افرادی که عاشقشان هستیم زندگی کنیم ,راز موفقیت است؟

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم زیبا و جوان و خوش اندام به نظر برسد , راز موفقیت است؟

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم همیشه سالم و سلامت باشم , راز موفقیت است؟

حال ,هر تعریفی که از موفقیت داشته باشید ,بکارگیری سه مورد اصلی در زندگیتان باعث میشود که شما به موفقیت رویایی خودتان در زندگی واقعی دست پیدا کنید و به راز موفقیت پی ببرید.


حتما بخوانید:  چگونه شخصیتی اجتماعی داشته باشیم؟?

روش های خود شناسی?


فکر

شاید باورتان نشود اما بنیادی ترین و اصلی ترین راز موفقیت فکر انسان است.فکر انسان به هرسمت و سویی که برود ,فرکانس و ارتعاشاتی از خودش ساطع میکند که جهان هستی ,اتفاقاتی هم سنگ و هم طراز با فکر او به او بازمیگرداند.فکر انسان مهم ترین و اصلی ترین عامل موفقیت انسان است.(مطالعه مقاله تاثیر ذهن و جسم)

برای رسیدن به موفقیت طوری که منظور ما در این مقاله هست.فکر را در دو سمت و بادو رویکرد به کارببندید.


 

رویکرد اول:

برای موفقیت اول فکر کنید بینید در چه کاری و در چه زمینه ای لذت میبرید که بخواهید مهارت ان کار را کسب کنید.انجام چه کاری به شما حال خوبی میدهد؟انجام چه کار و چه مهارت باعث میشود که شما گذر زمان را احساس نکنید؟اشزی؟نقاشی؟سفالگری؟برنامه نویسی کامپیوتری؟شنا؟اول فکر کنید و تخصص ومهارتی که خاص شما هست و به رشد شما کمک میکند را پیدا کنید.بعد که اینکاررا انجام دادید نوبت میرسد به رویکرد دوم..


رویکرد دوم:

حالاکه تخصص و مهارت لازم را با فکر پیدا کردید حلا باید فکر کنید و بینید از چه طریق و از چه مسیری میتوانید تخصص و مهارت خودتان را به سرانجام موفقیت برسانید.از چه طریقی میتوانید از تخصص و مهارت خودتان کسب درآمد کنید؟از چه مسیری بروید تا دانش و تخصص و مهارت شما دیده شود؟یا ازچه مسیری به فراگیری مهارت مورد علاقه خوتان برسید؟

 

رازهای موفقیت

راز موفقیت داشتن مهارت

حالا که فکر کردید و مهارت مورد علاقه خودتان را جستجو کردید و پیدا کردید باید به فراگیری دانش و تخصص و مهارت لازم بپردازید و تمام تلاش و توانتان را بگذارید تا در زمینه کاری خودتان به طرازاولین ترین فرد ممکن ,تبدیل شوید.


حتما بخوانید:  تقویت مهارت تصمیم گیری?

                                                         زنان موفق چه کارهایی را انجام نمی دهند؟?


راز موفقیت  با داشتن پشتکار

و دراین بخش هم باید دست از تلاش برندارید تا رسیدن به نتیجه مطلوب خودتان پیش بروید و تلاش کنید و پشتکار داشنه باشید.اگر شما به هر علتی کارو حرفه مورد نظری که مدت ها برای ان تلاش کرده اید را نیمه کاره رها کنید و به تخصص دیگری بپردازدید فقط کلی وقت و انرژی و هزینه خودتان را صرف کرده اید و به نتیجه هم نرسیدید.پس دست از تلاش برندارید و تا رسیدن به نتیجه و رشد و شکوفایی و موفقیت تلاش خودتان را ادامه دهید.


 

راز موفقیت باورهای‌تان را قوی کنید

یک رمز موفقیت در زندگی این است که باورهای‌تان را قوی کنید. اگر از افراد موفق بپرسید اولین قاعده‌ی کامیابی‌شان چیست، همه‌شان خواهند گفت: خودشان و کاری که انجام می‌دهند را باور دارند و از ابراز این باور نمی‌ترسند. اگر شما خودتان را قبول نداشته باشید چرا دیگری قبول‌تان داشته باشد؟ وقتی دیگران از شما درباره‌ی اهداف و خواسته‌های‌تان می‌پرسند، از بیان صریح و قاطع آن نهراسید، شاید هم به اهداف بلندتان بخندند و به دیده‌ی تمسخر نگاه‌تان کنند اما شما با تکیه بر باوری که به خودتان دارید نباید اهمیتی بهواکنش‌ آنها بدهید.

اگر نسبت به خواسته‌های‌تان سُست و نامطمئن باشید، تصمیمات متزلزلی خواهید گرفت که شما را به جایی نمی‌رساند. خلاف جریان پیش بروید و متمایز باشید. گذشته از همه‌ی اینها، چند نفر در دنیای امروز هستند که واقعا زندگی رویایی‌شان را دارند؟ حالا، چند نفر از اینها اگر ازشان بپرسید اهداف‌شان چیست، با جملاتی شبیه «نمی‌دانم» جواب می‌دهند؟ پس با اراده و مصمم باشید و خودتان را باور کنید. مردم بابت اینکه شهامت دارید دنبال رویاهای‌تان بروید به شما احترام خواهند گذاشت.

 

زمانی داستانی شنیدم که در مورد مرد جوانی بود که در یک فروشگاه محصولات ویدیویی کار می‌کرد. او هر روز دو مجله با خود به محل کارش می‌بُرد: یکی مربوط به کارآفرینی بود و دیگری مجله‌ای بود پُر از تصاویر اتومیبل‌های پرسرعت و گرانقیمت. رئیسش از او پرسید که چرا او هر روز این مجله‌ها را با خود می‌آورد و جواب مرد جوان این بود: «من دارم اتومبیلی را که قرار است بخرم انتخاب می‌کنم.» واکنش رئیس، مانند بیشتر آنهایی بود که ذهنی متوسط دارند: او دارد خودش را خسته می‌کند، او هرگز به چنین اتومبیلی نخواهد رسید و در نهایت مایوس و ناامید خواهد شد.

مدتی بعد، مرد جوان کارش را در آن فروشگاه رها کرد و به دنبال رویایش رفت. چند سال بعد او به همین فروشگاه برگشت تا یک فیلم ویدیویی را به آنجا برگرداند و سوار همان اتومبیلی بود که در آن مجله انتخابش کرده بود. همان کسانی در آنجا کار می‌کردند که این جوان در گذشته با آنها همکار بود. حالا می‌توانید تصور کنید وقتی او را با همان اتومبیلی دیدند که فکر می‌کردند هرگز صاحبش نخواهد شد، چه قیافه‌هایی داشتند؟ همه‌ی اینها با ایجاد یک سیستم فکری و اعتقادی قدرتمند شروع شد.

 

اولین قدم برای رسیدن به رویاها و خواسته‌ها این است که آنها را باور و تصور کنید. وقتی شما در ذهن‌تان ایمان دارید که هم‌اکنون به اهداف‌تان خواهید رسید، حسی از تحقق و یقین ایجاد می‌شود. این باور و قطعیت شما را به سمت اقدام و عمل پیش می‌برد و وقتی بدانید نتیجه چه خواهد بود، خیلی راحت‌تر می‌توانید اقدامات لازم برای رسیدن به آن نتیجه را انجام دهید.

حتما بخوانید:  چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟?

افزایش اعتماد به نفس در خانم ها?

شما مطمئن هستید بدنی را که دوست دارید خواهید داشت.

شما مطمئن هستید با خانواده‌ای که آرزویش را دارید در خانه‌ی رویایی‌تان زندگی خواهید کرد.

شما مطمئن هستید شغلی که دوست دارید را خواهید داشت و سرمایه‌ای را که باور داریدلایقش هستید به دست خواهید آورد.  

 

رموز موفقیت

 

 راز موفقیت -یاد بگیرید که بزرگ فکر کنید و همه چیز را از بالا بنگرید

 

اصطلاحی عامیانه می گوید: "هر کس به اندازه دلش نان می خورد" و این همان بزرگ فکر کردن است. اگر به جای متمرکز شدن بر مسایل و مشکلات فراتر از آنها بیندیشیم یا اینکه کارهای خود را در ابعاد بزرگتری به اجرا درآوریم سهم بیشتری از موفقیت خواهیم داشت.


 

راز موفقیت ترس از عدم تایید دیگران را از خودتان دور کنید

اگر مطمئن هستید که حق با شماست روی حرف خود بایستید. این ایستادگی ثبات و شجاعت شما را می رساند و تمرینی برای موفقیت و نفوذ است.

افکار شما حتی اگر به زبان آورده نشوند روی دیگران تاثیر دارند

لازم نیست برای اینکه به کسی بفهمانید که دوستش دارید خودتان را تکه تکه کنید یا اینکه به کسی بگویید که از او متنفرید. اگر می خواهید به کسی ابراز علاقه کنید او را در ذهن خود دوست بدارید و حتی در غیاب او هم برایش احترام قائل شوید. مطمئن باشید نیازی نیست به طور خاصی اینها را ابراز کنید.


 

می دانید که وقتی فکر می کنید به آخر خط رسیده اید چه اتفاقی افتاده؟

در چنین مواقعی فکر می کنیم که دنیا به آخر رسیده ولی در واقع دنیا همان دنیاست و ادامه دارد ولی ذهن و روح ما آسیب دیده و تنها کاری که باید بکنیم این است که آنرا ترمیم  کنیم.


شخصیت هر کسی تحول پذیر است اما تغییرپذیر نیست

مسلما شما نمی توانید کارکنان یا همکاران خود را تغییر دهید ولی کافیست از آنها بخواهید رفتارهایی را که به شما و کارتان مربوط است فقط در صدد اصلاح رفتار آنان باشید به تغییر شخصیت آنها.


حتما بخوانید:  چه کسانی می توانند کارآفرینان موفق باشند؟?

                             راه کارهای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان?

راز موفقیت -گاهی هنگام عصبانیت تصمیم بگیرید!

شاید شنیده باشید یا خوانده باشید که در هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید اما بعضی اوقات فقط در موقع عصبانیت می توانید تصمیم درست را بگیرید چرا که در این حالت جرات و جسارت شما چند برابر می شود. بطور مثال اگر با کسی رودربایستی دارید موقعی که از کارش به خشم آمده اید می توانید با کمی کنترل موضوع را مطرح کنید مطمئنا او خواهد فهمید  که علت عصبانیت شما خود اوست.


 

راز موفقیت -در ذهنت یک جایی را برای احساسات محض نگهدار

نگذار تمام احساسات زیبایی را که در کودکی و نوجوانی داشتی در مواجهه با دنیای خشن واقعیات در تو بمیرند.

 

دانلود PDF مقاله:رازهای موفقیت درزندگی و کسب وکار

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 9:58 عصر     |     () نظر

انتخاب یک شغل مناسب چه باید کرد؟

آموزش مهارت های لازم برای پیدا کردن شغل مناسب خود

 

چقدر به پیدا کردن شغل و حرفه مناسب فکر کرده اید؟ شاید شما هم کسانی را می‌شناسید که از کاری که انجام می‌دهند راضی نیستند. رشته تحصیلی ما تنها یک مسیر را برای انتخاب شغل مشخص می‌کند؛ ولی توانایی‌های ما محدود به رشته‌ و مدرک ما نیست. اما برای انتخاب یک شغل مناسب چه باید کرد؟


شغل یا کار چیست؟


یک شغل یا کار نقش فرد در جامعه است به طور خاص، کار یا شفل یک فعالیت است که اغلب منظم و در قبال پرداخت حقوق انجام می شود بسیاری از افراد مشاغل متعددی دارند (به عنوان مثال پدر و مادر، خانه دار و کارمند).
یک فرد می تواند کار را با تبدیل شدن به یک کارمند شروع کند، یا داوطلبانه کاری آغاز کند و یا کسب و کار را راه اندازی کرده یا حتی با تبدیل شدن به یک پدر کاری را شروع کند.
مدت زمان شغل می تواند از موقتی (به عنوان مثال، شغل یا کار ساعتی) تا کار مادام العمر متغیر باشد

آیا هر روز نیازمندیهای روزنامه را جستجو کرده و با آگهی دهندگان تماس میگیرید ؟ 
آیا سایتهای کاریابی را برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود جستجو میکنید ؟ 
و یا شاید جزو آن دسته از افرادی هستید که به دوستان و آشنایان خود برای پیدا کردن موقعیت مناسب رجوع میکنید ؟ 
حال این سوال مطرح میشود که هر کدام از این روشها با چه احتمالی میتواند به شما در یافتن کار ایده آل به صورتیکه رضایتتان از جنبه های مختلف جلب شود کمک کند .


همه ما در اطراف خود افرادی را میشناسیم که به خاطر تجربه و تخصصشان در موقعیت مناسبی از لحاظ مالی، محیطی و موقعیت شغلی هستند و همواره پروژه ها و کارهای زیادی به آنها معرفی میشود . اما به راستی رمز موفقیت آنها در چه بوده و چگونه ما میتوانیم به شرایط مشابه آنها برسیم ؟ 


پیش از هر چیز لازم است یک اصل حقیقی را به خاطر بسپارید که دانش و تخصص شما محصول شما است. و برای فروش این محصول باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید. 
همانطور که شما در هنگام خرید یک کالا سراغ بهترین نوع آن میروید -هرچند قیمت بالایی داشته باشد- کسی که میخواهد با شما کار کند هم باید بتواند با توجه به نام یا تخصص و دانش شما تصویری را در ذهنش شکل دهد.

پیداکردن شغل مناسب

 


آیا میخواهید کاری متفاوت انجام دهید، اما نمی دانید آن چیست؟

برای بسیاری از افراد حرفه ای ممکن است کار کردن نا امید کننده باشد،زیرا آن ها نمی توانند کاری که از لحاظ مهارت، سطح افراد و نتایجی که به دست می آید، مناسب آن ها باشد را پیدا کنند.اگر قصد دارید انرژی خود را برای یافتن یک شغل جدید بگذارید،باید چیزی را پیدا کنید که انگیزه در شما ایجاد می کند و تاثیر گذار باشد.
این کار در مورد یافتن یک شغل به تنهایی نیست، بلکه در مورد یافتن کار و شغل مناسب است ،یا حداقل نقش مهم و ارزشمندی که در نهایت شما را در جایی که می خواهید باشید قرار دهد.



وقتی تصمیم می گیرید که انتحاب کنید که کدام نوع شغل و کار  مناسب شما است، چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟


چه مواردی را باید برای یافتن شغل مناسب در نظر بگیرید؟
• اگر شما آخرین شغل خود را دوست نداشته اید، آیا این عدم علاقه مربوط به نقش شما، تیم کاری شما، سازمان یا بخش شما بوده است؟
بیشتر از مطالعه چه چیزی لذت می برید؟ دوره های آکادمیک، رویدادهای آموزشی و یا یادگیری برای سرگرمی؟
چه کارهایی که توسط دوستانتان انجام می شود شما را جذب می کند؟
کدام مشاغل تبلیغاتی شما را جذب کرده اند؟
از تمام شغل هایی که تا به حال انجام داده اید، کدام یک لذت بخش ترین بوده است و چرا؟
شما از صحبت کردن در مورد چه موضوعاتی با دوستانتان لذت می برید؟
در مورد وقتب که یک روز عالی در محل کار دارید فکر کنید.
نوع روزی که همه چیز خوب پیش رفت و یک روز بسیار عالی داشتید.آن کارهایی را که انجام داده اید، آنچه را که از آن لذت می برید و آنچه که در آن روز به دست آورده اید، فکر کنید و آن را بنویسید.
اگر تمام مشاغل به یک اندازه به شما پرداخت کنند، کدام کار را می کنید؟
اگر بتوانید برای یک روز کار شخص دیگری را امتحان کنید، کدام کار را انجام می دهید؟



هفت گام برای یافتن شغل مناسب شما

این هفت گام برای یافتن شغل مناسب گام هایی عملی هستند که راهنمای شما برای یافتن کارهایی هستند که برای شما مناسب هستند:

 

7 گام پیدا کردن شغل مناسب خود

 

1.    مهارت های خود را تجزیه و تحلیل کنید

به مهارت های خود توجه کنید، به ویژه آن مهارت هایی که در خارج از محل کار بدست آمده اند.
شما چه کاری را خوب انجام می دهید؟
از کدام یک از مهارت های خود انتظار دارید که در محل کار استفاده کنید؟
اطمینان حاصل کنید که بسیاری از شواهد به روز در مورد مهارت های توسعه، یادگیری و فعالیت های داوطلبانه ای دارید.


2.    هر 10 معیار ایده آل شغلی خودتان را به کار بگیرید


یک لیست از کارهای ایده آل خود تشکیل دهید.در مورد عناصر کلیدی مانند نوع افرادی که شما از کار کردن با آنها لذت می برید فکر کنید،و همچنین نتایجی که می خواهید به دست آورید و سبک کار سازمان ها را در نظر بگیرید.سپس جمع بندی بدست آمده را در نظر بگیرید .
چه محصولات یا خدماتی برای شما مهم است؟
به دنبال شغل هایی باشید که حداقل شش مورد از 10 معیار را برآورده سازند.


 

3.    بر روی عناصر شغلی تمرکز کنید

به طور منظم به عناوین شغلی مراجعه نکنید،اما برای موارد خاصی از قبیل «من به دنبال یک شغل که شامل این مهارت ها، این دانش و این سبک کار است» بخواهید.به افراد اجازه دهید تا پیشنهادات خلاقانه خود را به جای پاسخ دادن به اهداف اعلام شده شان ارائه دهند. 

 

پیدا کردن شغل های مناسب

4.    از تجربه های خود استفاده کنید

گام چهارم از گام های هفتگانه برای یافتن شغل مناسب این است که از تجربه های خود استفاده کنید.تعداد کمی از افراد هستند که کار ایده آل خود را از طریق آزمون های کاری پیدا می کنندمعمولا نیاز به یک روش جدید برای ترکیب ایده ها و تجربیات گذشته است.
به آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است – چه در کار، تحصیل یا اوقات فراغت و تفریح – نگاه کنید ، آن را با دنیای کاری و با آنچه که مردم واقعاً انجام می دهند تطبیق دهید.


5.    قبل از اینکه تصمیمی بگیرید تحقیق دقیقی انجام دهید

قبل از جستجو به دنبال شغل و کار تحقیق کنید.به اطلاعات دست دوم در مورد بخش ها تکیه نکنید؛ برای خودتان یک جفت ایده های شغلی را پیدا کرده و از اطرافیان بخواهید و بپرسید تا زمانی که فرصتی برای گفتگو با افرادی که در آن نقش کاری را انجام می دهند را پیدا کنید.به این ترتیب شما واقعا درک خواهید کرد که آن کار چگونه است و همچنین زیبانی را یاد می گیرید که آن کار به شما پیشنهاد داده شود.
افرادی را پیدا کنید که عمیقاً کاری را که انجام می دهند را دوست دارندو کسانی که می توانند به شما بگویند که یک شغل از درون آن چگونه احساس می شود و چگونه است.این کار همچنان دید شما را در بازار کار پنهان بازتر می کند.


6.    از تفکر بله یا خیر اجتناب کنید 

آخرین باری که شما در مورد یک شغل جالب اطلاعاتی را شنیدید، چه مدت برای “نه” گفتن به این ایده زمان گذاشتید؟
گزینه ها را کامل و به دقت بررسی کنید و اجازه ندهید که شما را به عقب بکشند.از یک دوست خوب بخواهید که زمانی که وسوسه شدید که اهدافخود را از بین ببرید، به شما تلنگری بزن و شما را به چالش بکشاند.


7.    پیام را به درستی دریافت کنید

هنگامی که به تصمیم گیری در مورد کار خود ایده آل نزدیک می شوید،یاد بگیرید که چگونه آنچه را که هستید و کارهایی که انجام می دهید را به طور خلاصه و متمرکز ارائه  و بیان کنید.
آماده باشید مهارت های خود را به سرعت خلاصه کنید .و بگویید چگونه می توانید به یک سازمان کمک کنید.از قبل آماده باشید که بدایند مهمترین چیزها در لیست خرید کارفرمایان چیست و داستانهای جذابی را که با لیست آنها مطابقت داشته باشد را آماده کنید.

 

دانلود PDF‌مقاله:آموزش مهارت های لازم برای پیدا کردن شغل مناسب خود

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

کتاب صوتی نگران نباشید،پول درآورید

در این کتاب کاملا استثنایی، ریچارد کارلسون 100 کلید ثروتمند شدن را به شما می‌آموزد. این کتاب با تمرکز کاملا ویژه بر روی کـسب درآمد بیشتر و ثروتمند شدن، راه‌های عملی را ارائه می‌دهد که هر فردی با بکارگیری آن‌ها به راحتی می‌تواند میزان ثروت و سرمایه خویش را چندین برابر افزایش دهد و آنچه را که سالیان سال به دنبالش بوده است، بدست آورد.» به خاطر داشته باشید مسافرت یک هزار کیلومتری با قدم اول آغاز می‌شود، ببخشید و ببخشید و ببخشید، جادوی عدم وابستگی را بیاموزید، اشتیا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 9:56 عصر     |     () نظر

می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم

20 اصول برای جلب اعتماد مشتری در فروش های اینترنتی



مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند "قانع کردن”، "ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد، زمانی که کسی قصد فروش چیزی به آن‌ها را دارد، مانع می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم:

موفقیت هر تجارتی در گرو جلب رضایت مشتریان و کسب اعتماد آنها است. این امر برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت دو چندانی پیدا میکند. بازدیدکنندگان یک فروشگاه اینترنتی بدنبال شواهدی مبنی بر صداقت شما و کیفیت محصولات ارائه شده هستند.

 

یکی از روش های موثر برای جلب اعتماد مشتری ایجاد یک شبکه پشتیبانی و یا کلوب هواداران است. این روش تقریبا هیچ گاه از دید افراد مصنوعی و ساختگی نبوده و دلیلی برای عدم پذیرش آن نخواهند داشت، زیرا کاری نیست که بتوان براحتی و با استخدام یک یا چند نفر انجام گیرد.
راه اندازی کلوب هواداران و جلب اعتماد مشتری علاوه بر مشتری مداری، نیازمند صرف هزینه و کار زیاد می باشد. بیشتر افراد به سرعت بدنبال شبکه های اجتماعی میروند در حالیکه این روش تنها یکی از چند گزینه در پیش روی شماست.


روش  های جلب اعتماد مشتری


روش های متعددی برای ارتباط دو طرفه و با مشتریان و جلب اعتماد آنها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


1. راه اندازی انجمن یا فروم برای جلب اعتماد مشتری


راه اندازی اولیه یک فروم کار سختی بوده و جذب افراد برای فعالیت در آن امری زمانبر است، ولی اگر به حد مشخصی از پیشرفت برسد میتواند خود را به تنهایی و با کمک مردم اداره کرده و تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتریان شما داشته باشد. یک فروم فعال و پویا نشان دهنده اهمیت دادن شما به مشتریان و رضایت آنها است. همچنین موجب ایجاد مشتریانی وفادار و فعال در زمینه کاری شما خواهد شد.

 

را ه اندازی انجمن

2. سیستم امتیاز دهی برای جلب اعتماد مشتری


سیستم رای گیری یا امتیاز دهی برای محصولات شما این امکان را به بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی میدهد تا از نظرات دیگران در تصمیم گیری خود بهره ببرند. نمایش محصولات براساس میزان فروش یا تعداد بازدید صفحه میتواند راه مناسب دیگری جهت جلب اعتماد مشتریان و تشویق آنها به خرید باشد.


3. امکان ثبت دیدگاه کاربران برای جلب اعتماد مشتری


ایجاد فضایی مناسب و آزاد برای ارائه نظرات و دیدگاه مشتریان در مورد یک محصول این ذهنیت را به بازدیدکنندگان سایت شما میدهد که نسبت به کیفیت محصولات و خدمات خود مطمئن هستید که این امر تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتری خواهد داشت. همچنین در صورت ارسال دیدگاه مثبت از طرف مشتریان سابق شانس شما برای جذب افراد جدید بیشتر خواهد شد.


4. شبکه های اجتماعی برای جلب اعتماد مشتری


بهترین روش برای ایجاد یک شبکه از مشتریان یا کلوب هواداران استفاده از شبکه های اجتماعی است. امکانات گسترده و کاربران بیشمار این شبکه ها سرعت گسترش محبوبیت شما را افزایش خواهد داد. 


معرفی شما از طرف یکی از مشتریان به دوستان و آشنایان موثرترین راه جلب اعتماد مشتریان خواهد بود. برای فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی نیازی به بکارگیری همه آنها نخواهید داشت بلکه باید یک یا دو شبکه را متناسب با نیاز و مشتریان خود انتخاب کنید. مطالعه مقاله شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید سایت میتواند مرجع مناسبی برای انتخاب شبکه مورد نیاز شما باشد.


5. وبلاگ برای جلب اعتماد مشتری


استفاده از وبلاگ و ارائه مطالب مرتبط و مفید نیز راه مناسبی برای جلب اعتماد مشتریان است. احساس اینکه یک تیم قدرتمند و فعال در پشت این فروشگاه یا سایت فعالیت میکنند بر مشتریان شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. داشتن وبلاگ تخصصی برای شرکت های صنعتی و فنی، جهت ارائه و نشان دادن دانش مجموعه امری تاثیرگذار بر جلب اعتماد مشتریان خواهد بود.

 

نماد الکترونیکی

6. نماد اعتماد الکترونیکی برای جلب اعتماد مشتری

 

افرادی که دارای فروشگاه های اینترنتی هستند باید نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند این نماد از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تحت نظارت  وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران است ونشان دهنده ی این است که دولت از شما حمایت می کند و تجارت شما تحت نظارت می باشد .


7.    تهیه هاست مناسب


یک وب سایت معتبر باید به صورت شبانه روزی در دسترس کاربران باشد بنابراین شما باید در انتخاب هاست دقت کافی را داشته باشید و هاستی را تهیه کنید که به دلایل مختلفی با قطعی مواجه نباشد  و یا فضای مناسبی را به شما داده باشد که وب سایت شما به 


صورت مداوم از دسترس کاربران خارج نشود. اگر وب سایتی قطعی زیادی داشته باشد مطمئناً مورد اعتماد کاربر نمی باشد.

 

داشتن ssl

8.    داشتن سرویس SSL  برای جلب اعتماد مشتری


SSL  مخفف عبارت   Secure Socket Layer  می باشد .راه حلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده است که توسط شرکت Netscape ارایه شده است.

شما در صورتی که در فروشگاه اینترنتی خود امکان عضویت به کاربران داده اید حتماً این سرویس را از شرکت هاست تان خریداری کنید.همانطور که گفته شد این سرویس 3 کار انجام می دهد، تأیید هویت سرویس دهنده و سرویس گیرنده و ارتباطات رمز شده بین این دو سرویس که مانع افشای اطلاعات شخصی کاربران در مقابل هکرها خواهد شد .


9.    تعبیه صفحات ارتباط با ما و درباره ما برای جلب اعتماد مشتری

 

در وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود حتماً ًصفحه ای به نام ارتباط با ما داشته باشید که در آن اطلاعات تماس از قبیل تلفن و ایمیل وصفحات اجتماعی در صورت وجود  و اطلاعات مکانی آدرس شرکت و یا دفتر خود و حتی کروکی محل کار خود را قرار داده باشید. همچنین صفحه ای به نام درباره ما که اطلاعات کامل و جامعی در مورد کسب و کار خود  و خودتان و علت اینکه باید مشتریان به شما اعتماد کنند  قرار دهید این صفحه می تواند یک صفحه اعتماد سازی باشد.این دو صفحه  به شدت مورد استقبال کاربران می باشد و باعث جذب آنها می شود.



10.    .با پست قرارداد ببندید 

هنگامی که شما با پست قرار داد می بیندید برای مشتری مزایای زیادی دارد یکی اینکه مشتری با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از عدم تحویل جنس برای خرید اقدام می کند. دوم اینکه مشتری می تواند پس از دریافت کالا وجه خود را پرداخت کند. سوم اینکه کالا خیلی راحت به دست مشتری  در محل کار یا منزل  می رسد.

 

رجوع کالا

11.    امکان رجوع کالا ودریافت پول در صورت نارضایتی برای جلب اعتماد مشتری


وقتی شما در تبلیغات  خود ذکر می کنید که در صورت نارضایتی می توانید کالا را برگردانید و وجه خود را پس بگیرید اعتماد مشتریان را بالا می برید و آنها متوجه می شوند که شما به کالای خود اطمینان دارید. در مورد ارجاع کالا می توان گفت از هر هزار مشتری یک نفر کالا را ارجاع میدهد.


12.    ضمانت کالا 


استفاده از نمادهایی که  تجارت  و محصول شما را تضمین کند مثل نماد اعتماد الکترونیکی و یا گارانتی های محصولات

که این نمادها باید در تمام صفحات سایت به گونه ای که در معرض دید باشد قرار گیرد.  با اینکار مشتری به تجارت و کالای شما اعتماد میکند.



13.    .در اختیار قرار دادن  روش های پرداخت مختلف

شما باید به یاد داشته باشید که کاربران با سلیقه ها و طرز فکرهای  مختلف به سایت شما مراجعه میکنند شاید برای بعضی از مشتریان پرداخت آنلاینبه هر دلیلی مقدور نباشد و یا تمایل داشته باشند پس از دریافت کالا وجه خود را پرداخت کنند و یا وجه خود را از طریق سیستم کارت به کارت پرداخت کنند پس باید روش های پرداخت مختلفی را برای مشتریانتان در نظر بگیرید.


14.    نبود لینک خراب


منظور از لینک خراب یا شکسته این است که هنگامی که مشتری در سایت شما بر روی آن لینک کلیک میکند با خطا مواجه شود شما باید تمام لینک های مربوط به صفحه تان را چک کنید که مشکلی نداشته باشد زیرا این مشکل باعث بی اعتمادی مشتریان به شما می شود.

 

پشتیبانی

15.    پشتیبانی 24 ساعته برای جلب اعتماد مشتری


یکی از کارهای که برای جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی  باید بکنید این است که هر روز به ایمیل ها و پیام های که مشتریان برایتان ارسال می کنند پاسخ دهید ممکن است دیر پاسخ دادن شما به پیام و یا ایمیل های مشتری اورا از خرید منصرف کند همچنین شما باید از لحظه سفارش کالا تا تحویل کالا مشتری خود را ساپورت کنید و او را در جریان مراحل کار قرار دهید.


16.    با مشتری خود رو راست باشید


به تمام مشخصات کالای تان آگاهی داشته باشید مزایا و معایب آن را ذکر کنید حتی می توانید محصول خاصی را با شرایط موجود مشتری به او  پیشنهاد دهید حتی اگر سود کمتری ببرید. این صداقت شما باعث جلب اعتماد مشتری می شود.


 

17.    سیستم رأی گیری محصولات

این سیستم باعث می شود که مشتریانتان بتوانند از نظرات مشتریان قبلی در مورد کالاها مطلع شوند و تصمیم بهتری بگیرند.همچنین شما می توانید محصول خود را با ذکر تعداد فروش و یا بازدید از صفحه به نمایش بگذارید که خود باعث جلب اعتماد مشتری می شود.


18.    امکان ثبت دیدگاه

حتی شما می توانید فضای در صفحه فروشگاه خود داشته باشید که افراد نظرات خود را درباره  کیفیت محصولات و خدمات  شما دهند حال اگر این دیدگاه ها مثبت هم باشد باعث جذب بیشتر مشتریان جدید  خواهد شد و با اینکار اعتماد مشتریان را به خود جلب می کنید.

در صورت امکان در فروشگاه خود صفحه انجمن داشته باشید:
راه اندازی این صفحه یکسری دشواری های دارد و ممکن است تا افراد زیادی عضو این صفحه شوند زمان زیادی ببرد. اما اگر این کار برای شما میسر شود این صفحه با کمک مشتریانتان اداره می شود که باعث ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان در زمینه کاری شما خواهد شد.



19.    ظاهر و طراحی به روز  فروشگاه برای جلب اعتماد مشتری

کاربران شما افرادی دقیق و زیرک هستند آنها هنگامی که به فروشگاه شما وارد می شوند به طراحی سایت شما دقت می کنند که به چه صورت میباشد و آیا این اواخر تغییری در ظاهر سایت خود داده اید یا خیر.  شما باید هنگام طراحی یا تغییر ظاهر فروشگاه تان به رنگ بندی و تبلیغاتی که در سایت قرار می دهید توجه کافی داشته باشید گاهی رنگ بندی های نامناسب و یا تبلیغات متحرک باعث آزار مشتری می شود که موجب عدم اعتماد و توجه او می شود.


20.    از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید

گاهی استفاده از عبارات کودکانه ویا عامیانه و یا غلط نوشتن کلمات تأثیری منفی بر کسب وکار شما دارد سعی کنید در تولید محتوی وب سایت خود از دستور زبان و نگارش خیلی خوبی بهره ببرید.

 

دانلود PDF مقاله:20 اصول برای جلب مشتری در فروش های اینترنتی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 9:50 عصر     |     () نظر

ادامه با ما همراه باشید تا 25 جالبترین دانستنی های روانشناسی  را بدانید.

25 دانستنی های روانشناسی که جالب است بدانید

 

 در دنیای امروز پیوند محکمی میان روانشناسی و بسیاری از علوم دیگر برقرار است و آگاهی عمومی از برخی واقعیت های روانشناسی در زندگی روزمره و کار روزانه می‌تواند مفید باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا 25 جالبترین دانستنی های روانشناسی  را بدانید.

 

1. افراد 18 تا 33 ساله پراسترس‌ترین افراد کره زمین هستند.

خانواده، تحصیل، کار، همه‌ی این‌ها می‌توانند برای این گروه سنی خیلی استرس‌آور باشند.


 

2. بودن در میان آدم‌های خوشبخت، باعث می‌شود که شما هم خوشبخت‌تر شوید

پژوهش جدیدی که در ژورنال سایکونروانداکرینولاجی منتشر شد نشان می‌دهد که استرس و خوشبختی هر دو مسری هستند، و بودن در میان هر یک از این گروه‌ها به طور مستقیم روی ما تاثیر می‌گذارد


 

3. آهنگ مورد علاقه‌تان احتمالا با یک رویداد عاطفی در ارتباط است.

این درمورد شما و هر شخص دیگری صدق می‌کند.


4: دانستنی های روانشناسی  :هر انسانی پنج مرحله‌ی اندوه دارد

ممکن است این را از منابع پرشمار مانند سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، یا کتاب‌ها شنیده‌باشید. مطالعه‌ی اصلی می‌گوید وقتی یک شخص با واقعیت مرگ قریب‌الوقوع یا یک تقدیر سخت و رنج‌آور دیگر روبه‌رو می‌شود، یک سری مراحل هیجانی را تجربه می‌کند.

 

1. انکار- “من خوبم”، “چنین اتفاقی نمی‌افتد، برای من نمی‌افتد”.

2. خشم- “چرا من؟ این انصاف نیست! “، “چه‌طور این اتفاق برای من افتاد؟”، “مقصر کیست؟”

3. چانه‌زنی- “حاضرم هرکاری بکنم تا چند سال بیش‌تر زنده بمانم.” “حاضرم حاصل عمرم را بدهم تا…”

4افسردگی- “من خیلی غمگینم، چرا خودم را به زحمت بیندازم؟”؛ “من قرار است به زودی بمیرم پس چه اهمیتی دارد؟”؛ “من عشقم را از دست دادم، چرا باید ادامه بدهم؟

5. پذیرش- “اشکالی ندارد.”؛ “من نمی‌توانم با آن بجنگم، اما شاید بتوانم برایش آماده شوم.”


 

5.اگر اهداف‌تان را اعلام کنید، کم‌تر احتمال دارد موفق شوید.

درست است. آزمون‌ها از 1930به خوبی این را اثبات کرده‌اند.


6. دانستنی های روانشناسی  :اثر موتزارت واقعی است

اثر موتزارت به پژوهشی اشاره دارد که نشان می‌دهد ممکن است گوش کردن به موسیقی موتزارت موجب بهبود عملکرد در وظایف ذهنی شود- که با عنوان استدلال فضایی زمانی شناخته می‌شود. استدلال فضایی زمانی هم در علوم رایانه و هم در روانشناسی وجود دارد. این استدلال توانایی تصویرسازی الگوهای فضایی و دستکاری آنها در ذهن بر اساس یک ترتیب زمانی است.

 

بچه های عصبی

7.امروزه بچه‌ها حساس‌تر و عصبی‌تر از یک بیماری روانی متوسط‌ الحال در  دهه‌ی 1950 هستند.

این خیلی ترس‌آور است اما عجیب نیست. حدود نیمی از جمعیت اکنون از اضطراب، افسردگی، یا سوءمصرف مواد رنج می‌برد.


 

8. بعضی از اعمال مذهبی استرس را کاهش می‌دهند.

“کتاب درسی اختلالات روحی از انتشارات روان‌پزشکی آمریکا ” نشان می‌دهد آدم‌هایی که در مراقبه و دعاهای مذهبی شرکت می‌کنند کم‌تر دچاراسترس می‌شوند.


9. دانستنی های روانشناسی :همه‌ی آدم‌ها احساس مشابهی دارند

‌شما شدیدا نیاز دارید آدم‌های دیگر دوست‌تان داشته‌باشند و تحسین‌تان کنند. تمایل دارید خودتان را نکوهش کنید. قابلیت‌های استفاده‌نشده‌ی بسیار زیادی دارید که آنها را برای‌تان خودتان تبدیل به امتیاز نکرده‌اید.

با این‌که چند ضعف شخصیتی دارید، اما درکل می‌توانید این ضعف‌ها را جبران کنید. نحوه‌ی تطبیق‌پذیری جنسیت‌تان با مسائل مختلف، مشکلاتی برایتان ایجاد کرده‌ است. شما در بیرون استوار و مسلط به خودتان هستید، اما از درون تمایل دارید احساس نگرانی و ناامنی داشته‌ باشید. گاهی دچار تردیدهای جدی می‌شوید که آیا تصمیم درستی گرفته‌اید یا کار درست را انجام داده‌اید یا نه.


 

10. اگر خودتان را متقاعد کنید که خوابیده‌اید، مغزتان فریب می‌خورد که واقعا خوب خوابیده‌اید.

و این‌گونه انرژی بیش‌تری به شما می‌دهد. پژوهش‌گران آن را “خواب دارونما” می‌نامند.


11.دانستنی های روانشناسی :اثر میهمانی شبانه را بشناسید

حتی در یک مکان شلوغ و پر سروصدا اگر کسی نام‌تان را بیاورد، می‌توانید صدای آن فرد را در میان صداهای دیگر تشخیص دهید و روی آن تمرکز کنید. این اثر درباره‌ی اطلاعات دیگری هم که برایمان مهم است صدق می‌کند. این اثر تصور روانشناسان را از درون‌داد شنیداری و توجه به محرک‌های شنیداری تغییر داد.


 

12. موسیقی چشم‌اندازتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این یکی تا حدی بدیهی به نظر می‌رسد! پژوهشی در دانشگاه گرونینگن نشان داده‌است موسیقی تاثیر شگرفی روی ادراک‌تان دارد.


 

13. اگر پول‌تان را به جای خرید مال و منال، صرف کسب تجربه کنید، خوشبخت‌تر خواهید بود-

در حوزه‌ی علمیِ مطالعه روی رفاه عاطفی، موضوع خوشبختی هر روز بیش‌تر از روز قبل معروف می‌شود. پژوهش‌ها در این حوزه اظهار می‌کنند که آدم‌ها اغلب، چیزهایی که آنها را خوشحال می‌کند مثل رفتن به تعطیلات یا حضور در رویدادها، قربانی می‌کنند تا از عهده‌ی خرید مال و منال (مثلا ملک و املاک) بربیایند.


 

14. هرچه بیش تر برای دیگران مایه بگذارید، شادتر هستید.

بر اساس پژوهش‌های متعدد این موضوع درست است. مطمئن باشید در این تعطیلات برای دیگران خیلی مایه می‌گذارید!


 

15. آدم‌های باهوش خودشان را دست‌کم می‌گیرند و آدم‌های نادان فکر می‌کنند نابغه هستند.

نام این پدیده اثر دانینگ-کروگر است، و واقعی است. کافی است به فیس‌بوک بروید تا ببینید درمورد چه‌چیزی صحبت می‌کنم.


16. دانستنی های روانشناسی :اثر تماشاچی تاثیر عجیب روی جامعه دارد

شاید بخواهید باور کنید که اگر در یک تصادف یا وضعیت اضطراری باشید، در صورتی که در مکانی شلوغ باشید، شانس نجات‌تان بیش‌تر است. اما آزمایش‌ها و رخداد‌های بی‌شمار خلاف آن را اثبات کرده‌اند. هرچه تعداد تماشاچیان بیش‌تر باشد، احتمال این‌که یکی از آنها کمک‌تان کند کم‌تر خواهدبود. علت‌اش پدیده‌ای به نام پخش شدن مسئولیت است که به واسطه‌ی آن احتمال این‌که یک فرد در حضور دیگران مسئولیت اقدام کردن یا نکردن را قبول کند، کم است.

 

آب ریختن روی کسی که خوابه

 

17. شما می‌توانید خواب فردی را که در حال خواب دیدن است تغییر دهید

کار مغز اغلب اوقات این است که محرک‌های رخ‌داده در واقعیت را در خواب‌هایی که فرد می‌بیند، اعمال کند. فرض کنید روی کسی که خواب است آب ریخته‌اید و او ناگهان بیدار می‌شود و آن‌چه را در خواب دیده‌است برایتان تعریف می‌کند. در اغلب موارد این آب پاشیدن با ظرافت در خواب گنجانیده شده‌است. این موضوع الهام‌بخش سکانسی در فیلم تلقین بود.


 

18. وقتی رویداد مربوط به گذشته را به یاد می‌آورید، درواقع دارید آخرین باری را به یاد می‌آورید که آن را به یاد آوردید.

بسیار خوب، این یکی سرم را به دوران انداخت. برای همین است که خاطرات‌مان به مرور زمان محو می‌شوند و عوض می‌شوند.


 

19. وقتی با استفاده از یک زبان دیگر فکر می‌کنید، تصمیمات‌تان عاقلانه‌تر هستند.

پژوهشی در دانشگاه شیکاگو نشان داده‌است شهروندان کره‌ای که با استفاده از زبان‌های خارجی فکر می‌کنند سوگیری‌شان در مجموع کم‌تر است. چه خوب.


 

20. افراد کمدی و بامزه بیش از سایر افراد استرس دارند

تحقیقات بر روی کمدین ها و افراد بامزه نشان میدهد که آنها دارای میانگین سطح استرس بالاتری نسبت به دیگران هستند.

گریه کردن باعث میشود احساس بهتری پیدا کنید، استرس را کاهش میدهد و به سلامت بدن کمک میکند.


 

21. قدردانی میتواند باعث افزایش ترشح دوپامین و سروتونین شود، درست مثل داروهای ضد افسردگی.


22. 82? مردم اگر سگشان همراهشان باشد در هنگام نزدیک شدن به افراد جذاب احساس اعتماد بنفس بیشتری دارند.

سندروم ترومن یک اختلال روانی است که در آن بیمار معتقد است که در یک برنامه ی تلویزیونی زندگی میکند.


23. 68? مردم مبتلا به سندروم ویبره ی فانتوم هستند، یعنی وقتی گوشی آنها روی ویبره نیست حس ویبره دارند.


24. هیچ شخص نابینایی تابحال به اسکیزوفرنی مبتلا نشده است.


25.  Anorexia  بی اشتهایی بر اثر اختلالات روانی) دارای بالاترین میزان مرگ ومیر نسبت به هرگونه اختلال روانی دیگر است. 5 تا 20 درصد مبتلایان به آن جان سالم به در نمیبرند.

 

منبع:factslides

 

دانلود PDF‌مقاله :25 دانستنی روانشناسی که جالب است بدانید

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 2:40 صبح     |     () نظر

ادامه با ما همراه باشید تا 25 جالبترین دانستنی های روانشناسی  را بدانید.

25 دانستنی های روانشناسی که جالب است بدانید

 

 در دنیای امروز پیوند محکمی میان روانشناسی و بسیاری از علوم دیگر برقرار است و آگاهی عمومی از برخی واقعیت های روانشناسی در زندگی روزمره و کار روزانه می‌تواند مفید باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا 25 جالبترین دانستنی های روانشناسی  را بدانید.

 

1. افراد 18 تا 33 ساله پراسترس‌ترین افراد کره زمین هستند.

خانواده، تحصیل، کار، همه‌ی این‌ها می‌توانند برای این گروه سنی خیلی استرس‌آور باشند.


 

2. بودن در میان آدم‌های خوشبخت، باعث می‌شود که شما هم خوشبخت‌تر شوید

پژوهش جدیدی که در ژورنال سایکونروانداکرینولاجی منتشر شد نشان می‌دهد که استرس و خوشبختی هر دو مسری هستند، و بودن در میان هر یک از این گروه‌ها به طور مستقیم روی ما تاثیر می‌گذارد


 

3. آهنگ مورد علاقه‌تان احتمالا با یک رویداد عاطفی در ارتباط است.

این درمورد شما و هر شخص دیگری صدق می‌کند.


4: دانستنی های روانشناسی  :هر انسانی پنج مرحله‌ی اندوه دارد

ممکن است این را از منابع پرشمار مانند سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، یا کتاب‌ها شنیده‌باشید. مطالعه‌ی اصلی می‌گوید وقتی یک شخص با واقعیت مرگ قریب‌الوقوع یا یک تقدیر سخت و رنج‌آور دیگر روبه‌رو می‌شود، یک سری مراحل هیجانی را تجربه می‌کند.

 

1. انکار- “من خوبم”، “چنین اتفاقی نمی‌افتد، برای من نمی‌افتد”.

2. خشم- “چرا من؟ این انصاف نیست! “، “چه‌طور این اتفاق برای من افتاد؟”، “مقصر کیست؟”

3. چانه‌زنی- “حاضرم هرکاری بکنم تا چند سال بیش‌تر زنده بمانم.” “حاضرم حاصل عمرم را بدهم تا…”

4افسردگی- “من خیلی غمگینم، چرا خودم را به زحمت بیندازم؟”؛ “من قرار است به زودی بمیرم پس چه اهمیتی دارد؟”؛ “من عشقم را از دست دادم، چرا باید ادامه بدهم؟

5. پذیرش- “اشکالی ندارد.”؛ “من نمی‌توانم با آن بجنگم، اما شاید بتوانم برایش آماده شوم.”


 

5.اگر اهداف‌تان را اعلام کنید، کم‌تر احتمال دارد موفق شوید.

درست است. آزمون‌ها از 1930به خوبی این را اثبات کرده‌اند.


6. دانستنی های روانشناسی  :اثر موتزارت واقعی است

اثر موتزارت به پژوهشی اشاره دارد که نشان می‌دهد ممکن است گوش کردن به موسیقی موتزارت موجب بهبود عملکرد در وظایف ذهنی شود- که با عنوان استدلال فضایی زمانی شناخته می‌شود. استدلال فضایی زمانی هم در علوم رایانه و هم در روانشناسی وجود دارد. این استدلال توانایی تصویرسازی الگوهای فضایی و دستکاری آنها در ذهن بر اساس یک ترتیب زمانی است.

 

بچه های عصبی

7.امروزه بچه‌ها حساس‌تر و عصبی‌تر از یک بیماری روانی متوسط‌ الحال در  دهه‌ی 1950 هستند.

این خیلی ترس‌آور است اما عجیب نیست. حدود نیمی از جمعیت اکنون از اضطراب، افسردگی، یا سوءمصرف مواد رنج می‌برد.


 

8. بعضی از اعمال مذهبی استرس را کاهش می‌دهند.

“کتاب درسی اختلالات روحی از انتشارات روان‌پزشکی آمریکا ” نشان می‌دهد آدم‌هایی که در مراقبه و دعاهای مذهبی شرکت می‌کنند کم‌تر دچاراسترس می‌شوند.


9. دانستنی های روانشناسی :همه‌ی آدم‌ها احساس مشابهی دارند

‌شما شدیدا نیاز دارید آدم‌های دیگر دوست‌تان داشته‌باشند و تحسین‌تان کنند. تمایل دارید خودتان را نکوهش کنید. قابلیت‌های استفاده‌نشده‌ی بسیار زیادی دارید که آنها را برای‌تان خودتان تبدیل به امتیاز نکرده‌اید.

با این‌که چند ضعف شخصیتی دارید، اما درکل می‌توانید این ضعف‌ها را جبران کنید. نحوه‌ی تطبیق‌پذیری جنسیت‌تان با مسائل مختلف، مشکلاتی برایتان ایجاد کرده‌ است. شما در بیرون استوار و مسلط به خودتان هستید، اما از درون تمایل دارید احساس نگرانی و ناامنی داشته‌ باشید. گاهی دچار تردیدهای جدی می‌شوید که آیا تصمیم درستی گرفته‌اید یا کار درست را انجام داده‌اید یا نه.


 

10. اگر خودتان را متقاعد کنید که خوابیده‌اید، مغزتان فریب می‌خورد که واقعا خوب خوابیده‌اید.

و این‌گونه انرژی بیش‌تری به شما می‌دهد. پژوهش‌گران آن را “خواب دارونما” می‌نامند.


11.دانستنی های روانشناسی :اثر میهمانی شبانه را بشناسید

حتی در یک مکان شلوغ و پر سروصدا اگر کسی نام‌تان را بیاورد، می‌توانید صدای آن فرد را در میان صداهای دیگر تشخیص دهید و روی آن تمرکز کنید. این اثر درباره‌ی اطلاعات دیگری هم که برایمان مهم است صدق می‌کند. این اثر تصور روانشناسان را از درون‌داد شنیداری و توجه به محرک‌های شنیداری تغییر داد.


 

12. موسیقی چشم‌اندازتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این یکی تا حدی بدیهی به نظر می‌رسد! پژوهشی در دانشگاه گرونینگن نشان داده‌است موسیقی تاثیر شگرفی روی ادراک‌تان دارد.


 

13. اگر پول‌تان را به جای خرید مال و منال، صرف کسب تجربه کنید، خوشبخت‌تر خواهید بود-

در حوزه‌ی علمیِ مطالعه روی رفاه عاطفی، موضوع خوشبختی هر روز بیش‌تر از روز قبل معروف می‌شود. پژوهش‌ها در این حوزه اظهار می‌کنند که آدم‌ها اغلب، چیزهایی که آنها را خوشحال می‌کند مثل رفتن به تعطیلات یا حضور در رویدادها، قربانی می‌کنند تا از عهده‌ی خرید مال و منال (مثلا ملک و املاک) بربیایند.


 

14. هرچه بیش تر برای دیگران مایه بگذارید، شادتر هستید.

بر اساس پژوهش‌های متعدد این موضوع درست است. مطمئن باشید در این تعطیلات برای دیگران خیلی مایه می‌گذارید!


 

15. آدم‌های باهوش خودشان را دست‌کم می‌گیرند و آدم‌های نادان فکر می‌کنند نابغه هستند.

نام این پدیده اثر دانینگ-کروگر است، و واقعی است. کافی است به فیس‌بوک بروید تا ببینید درمورد چه‌چیزی صحبت می‌کنم.


16. دانستنی های روانشناسی :اثر تماشاچی تاثیر عجیب روی جامعه دارد

شاید بخواهید باور کنید که اگر در یک تصادف یا وضعیت اضطراری باشید، در صورتی که در مکانی شلوغ باشید، شانس نجات‌تان بیش‌تر است. اما آزمایش‌ها و رخداد‌های بی‌شمار خلاف آن را اثبات کرده‌اند. هرچه تعداد تماشاچیان بیش‌تر باشد، احتمال این‌که یکی از آنها کمک‌تان کند کم‌تر خواهدبود. علت‌اش پدیده‌ای به نام پخش شدن مسئولیت است که به واسطه‌ی آن احتمال این‌که یک فرد در حضور دیگران مسئولیت اقدام کردن یا نکردن را قبول کند، کم است.

 

آب ریختن روی کسی که خوابه

 

17. شما می‌توانید خواب فردی را که در حال خواب دیدن است تغییر دهید

کار مغز اغلب اوقات این است که محرک‌های رخ‌داده در واقعیت را در خواب‌هایی که فرد می‌بیند، اعمال کند. فرض کنید روی کسی که خواب است آب ریخته‌اید و او ناگهان بیدار می‌شود و آن‌چه را در خواب دیده‌است برایتان تعریف می‌کند. در اغلب موارد این آب پاشیدن با ظرافت در خواب گنجانیده شده‌است. این موضوع الهام‌بخش سکانسی در فیلم تلقین بود.


 

18. وقتی رویداد مربوط به گذشته را به یاد می‌آورید، درواقع دارید آخرین باری را به یاد می‌آورید که آن را به یاد آوردید.

بسیار خوب، این یکی سرم را به دوران انداخت. برای همین است که خاطرات‌مان به مرور زمان محو می‌شوند و عوض می‌شوند.


 

19. وقتی با استفاده از یک زبان دیگر فکر می‌کنید، تصمیمات‌تان عاقلانه‌تر هستند.

پژوهشی در دانشگاه شیکاگو نشان داده‌است شهروندان کره‌ای که با استفاده از زبان‌های خارجی فکر می‌کنند سوگیری‌شان در مجموع کم‌تر است. چه خوب.


 

20. افراد کمدی و بامزه بیش از سایر افراد استرس دارند

تحقیقات بر روی کمدین ها و افراد بامزه نشان میدهد که آنها دارای میانگین سطح استرس بالاتری نسبت به دیگران هستند.

گریه کردن باعث میشود احساس بهتری پیدا کنید، استرس را کاهش میدهد و به سلامت بدن کمک میکند.


 

21. قدردانی میتواند باعث افزایش ترشح دوپامین و سروتونین شود، درست مثل داروهای ضد افسردگی.


22. 82? مردم اگر سگشان همراهشان باشد در هنگام نزدیک شدن به افراد جذاب احساس اعتماد بنفس بیشتری دارند.

سندروم ترومن یک اختلال روانی است که در آن بیمار معتقد است که در یک برنامه ی تلویزیونی زندگی میکند.


23. 68? مردم مبتلا به سندروم ویبره ی فانتوم هستند، یعنی وقتی گوشی آنها روی ویبره نیست حس ویبره دارند.


24. هیچ شخص نابینایی تابحال به اسکیزوفرنی مبتلا نشده است.


25.  Anorexia  بی اشتهایی بر اثر اختلالات روانی) دارای بالاترین میزان مرگ ومیر نسبت به هرگونه اختلال روانی دیگر است. 5 تا 20 درصد مبتلایان به آن جان سالم به در نمیبرند.

 

منبع:factslides

 

دانلود PDF‌مقاله :25 دانستنی روانشناسی که جالب است بدانید

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/5/28:: 2:40 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >