سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخل، دشمنی به بار می آورد . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

جز بازارگرمی و توهم آفرینی نیست.

راز موفقیت در زندگی و کسب و کار

 

آنقدر امروزه برای ما از راز موفقیت و موفق شدن گفته اند که شاید در ذهن ما این سوال ایجاد شده که؛ آیا این موفقیت اصلا شدنی است؟  راز موفقیت در زندگی امروز چیست؟

راز موفقیت در زندگی، هدف گذاری است و تمام. مابقی داستان هایی که گفته می شوند چیزی جز بازارگرمی و توهم آفرینی نیست. انسان موفق در زندگی و کسب و کار امروزی فردی است به شدت هدف گذار و فوق العاده پایبند به این هدف ها. انسان موفق امروز کسی است که:

 کاملا دقیق می داند از زندگی چه می خواهد.

هدف های نوشته شده دارد.

هر لحظه به هدف های خود فکر می کند.

همواره از خود سوال می کند که چطور می تواند به این هدف نزدیک تر شود!

برای رسیدن به هدفش برنامه ریزی می کند و قیمت رسیدن به آن را می پردازد

 

یکی از بزرگترین تله‌هایی که در جامعه‌ی مدرن وجود دارد، اتوپایلت کردن (هدایت خودکار) سُکان زندگی است؛ یعنی مرده‌ی متحرک بودن و انجام هر کاری که دیگران انجام می‌دهند. بیشتر ما به شدت مشغول واکنش نشان دادن و پاسخ دادن به پیرامون‌مان و چیزهایی که اطراف‌مان روی می‌دهد هستیم. در حالی که باید با توجه به دنیایی که خاص خودمان است دست به عمل بزنیم و مسئول دنیای خود و واقعیت متعلق به خودمان باشیم. ما فراموش می‌کنیم که حواس‌مان به خودمان باشد و اهداف‌مان را از یاد می‌بریم

برای پی بردن به راز موفقیت اول باید , بدانیم تعریف ما از موفقیت چیست؟فرد موفق چه فردی است؟و نکته جالب اینجاست که تعریف موفقیت در زندگی هر شخصی تنها توسط خود فرد صورت میگیرد.

 

رازهای موفقیت

 

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم درامدی رویایی داشته باشیم و درکسب و کار و ثروت بدرخشیم , راز موفقیت است؟

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم در یک خانه رویایی با افرادی که عاشقشان هستیم زندگی کنیم ,راز موفقیت است؟

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم زیبا و جوان و خوش اندام به نظر برسد , راز موفقیت است؟

آیا پی بردن به این سوال که چکار کنیم همیشه سالم و سلامت باشم , راز موفقیت است؟

حال ,هر تعریفی که از موفقیت داشته باشید ,بکارگیری سه مورد اصلی در زندگیتان باعث میشود که شما به موفقیت رویایی خودتان در زندگی واقعی دست پیدا کنید و به راز موفقیت پی ببرید.


حتما بخوانید:  چگونه شخصیتی اجتماعی داشته باشیم؟?

روش های خود شناسی?


فکر

شاید باورتان نشود اما بنیادی ترین و اصلی ترین راز موفقیت فکر انسان است.فکر انسان به هرسمت و سویی که برود ,فرکانس و ارتعاشاتی از خودش ساطع میکند که جهان هستی ,اتفاقاتی هم سنگ و هم طراز با فکر او به او بازمیگرداند.فکر انسان مهم ترین و اصلی ترین عامل موفقیت انسان است.(مطالعه مقاله تاثیر ذهن و جسم)

برای رسیدن به موفقیت طوری که منظور ما در این مقاله هست.فکر را در دو سمت و بادو رویکرد به کارببندید.


 

رویکرد اول:

برای موفقیت اول فکر کنید بینید در چه کاری و در چه زمینه ای لذت میبرید که بخواهید مهارت ان کار را کسب کنید.انجام چه کاری به شما حال خوبی میدهد؟انجام چه کار و چه مهارت باعث میشود که شما گذر زمان را احساس نکنید؟اشزی؟نقاشی؟سفالگری؟برنامه نویسی کامپیوتری؟شنا؟اول فکر کنید و تخصص ومهارتی که خاص شما هست و به رشد شما کمک میکند را پیدا کنید.بعد که اینکاررا انجام دادید نوبت میرسد به رویکرد دوم..


رویکرد دوم:

حالاکه تخصص و مهارت لازم را با فکر پیدا کردید حلا باید فکر کنید و بینید از چه طریق و از چه مسیری میتوانید تخصص و مهارت خودتان را به سرانجام موفقیت برسانید.از چه طریقی میتوانید از تخصص و مهارت خودتان کسب درآمد کنید؟از چه مسیری بروید تا دانش و تخصص و مهارت شما دیده شود؟یا ازچه مسیری به فراگیری مهارت مورد علاقه خوتان برسید؟

 

رازهای موفقیت

راز موفقیت داشتن مهارت

حالا که فکر کردید و مهارت مورد علاقه خودتان را جستجو کردید و پیدا کردید باید به فراگیری دانش و تخصص و مهارت لازم بپردازید و تمام تلاش و توانتان را بگذارید تا در زمینه کاری خودتان به طرازاولین ترین فرد ممکن ,تبدیل شوید.


حتما بخوانید:  تقویت مهارت تصمیم گیری?

                                                         زنان موفق چه کارهایی را انجام نمی دهند؟?


راز موفقیت  با داشتن پشتکار

و دراین بخش هم باید دست از تلاش برندارید تا رسیدن به نتیجه مطلوب خودتان پیش بروید و تلاش کنید و پشتکار داشنه باشید.اگر شما به هر علتی کارو حرفه مورد نظری که مدت ها برای ان تلاش کرده اید را نیمه کاره رها کنید و به تخصص دیگری بپردازدید فقط کلی وقت و انرژی و هزینه خودتان را صرف کرده اید و به نتیجه هم نرسیدید.پس دست از تلاش برندارید و تا رسیدن به نتیجه و رشد و شکوفایی و موفقیت تلاش خودتان را ادامه دهید.


 

راز موفقیت باورهای‌تان را قوی کنید

یک رمز موفقیت در زندگی این است که باورهای‌تان را قوی کنید. اگر از افراد موفق بپرسید اولین قاعده‌ی کامیابی‌شان چیست، همه‌شان خواهند گفت: خودشان و کاری که انجام می‌دهند را باور دارند و از ابراز این باور نمی‌ترسند. اگر شما خودتان را قبول نداشته باشید چرا دیگری قبول‌تان داشته باشد؟ وقتی دیگران از شما درباره‌ی اهداف و خواسته‌های‌تان می‌پرسند، از بیان صریح و قاطع آن نهراسید، شاید هم به اهداف بلندتان بخندند و به دیده‌ی تمسخر نگاه‌تان کنند اما شما با تکیه بر باوری که به خودتان دارید نباید اهمیتی بهواکنش‌ آنها بدهید.

اگر نسبت به خواسته‌های‌تان سُست و نامطمئن باشید، تصمیمات متزلزلی خواهید گرفت که شما را به جایی نمی‌رساند. خلاف جریان پیش بروید و متمایز باشید. گذشته از همه‌ی اینها، چند نفر در دنیای امروز هستند که واقعا زندگی رویایی‌شان را دارند؟ حالا، چند نفر از اینها اگر ازشان بپرسید اهداف‌شان چیست، با جملاتی شبیه «نمی‌دانم» جواب می‌دهند؟ پس با اراده و مصمم باشید و خودتان را باور کنید. مردم بابت اینکه شهامت دارید دنبال رویاهای‌تان بروید به شما احترام خواهند گذاشت.

 

زمانی داستانی شنیدم که در مورد مرد جوانی بود که در یک فروشگاه محصولات ویدیویی کار می‌کرد. او هر روز دو مجله با خود به محل کارش می‌بُرد: یکی مربوط به کارآفرینی بود و دیگری مجله‌ای بود پُر از تصاویر اتومیبل‌های پرسرعت و گرانقیمت. رئیسش از او پرسید که چرا او هر روز این مجله‌ها را با خود می‌آورد و جواب مرد جوان این بود: «من دارم اتومبیلی را که قرار است بخرم انتخاب می‌کنم.» واکنش رئیس، مانند بیشتر آنهایی بود که ذهنی متوسط دارند: او دارد خودش را خسته می‌کند، او هرگز به چنین اتومبیلی نخواهد رسید و در نهایت مایوس و ناامید خواهد شد.

مدتی بعد، مرد جوان کارش را در آن فروشگاه رها کرد و به دنبال رویایش رفت. چند سال بعد او به همین فروشگاه برگشت تا یک فیلم ویدیویی را به آنجا برگرداند و سوار همان اتومبیلی بود که در آن مجله انتخابش کرده بود. همان کسانی در آنجا کار می‌کردند که این جوان در گذشته با آنها همکار بود. حالا می‌توانید تصور کنید وقتی او را با همان اتومبیلی دیدند که فکر می‌کردند هرگز صاحبش نخواهد شد، چه قیافه‌هایی داشتند؟ همه‌ی اینها با ایجاد یک سیستم فکری و اعتقادی قدرتمند شروع شد.

 

اولین قدم برای رسیدن به رویاها و خواسته‌ها این است که آنها را باور و تصور کنید. وقتی شما در ذهن‌تان ایمان دارید که هم‌اکنون به اهداف‌تان خواهید رسید، حسی از تحقق و یقین ایجاد می‌شود. این باور و قطعیت شما را به سمت اقدام و عمل پیش می‌برد و وقتی بدانید نتیجه چه خواهد بود، خیلی راحت‌تر می‌توانید اقدامات لازم برای رسیدن به آن نتیجه را انجام دهید.

حتما بخوانید:  چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟?

افزایش اعتماد به نفس در خانم ها?

شما مطمئن هستید بدنی را که دوست دارید خواهید داشت.

شما مطمئن هستید با خانواده‌ای که آرزویش را دارید در خانه‌ی رویایی‌تان زندگی خواهید کرد.

شما مطمئن هستید شغلی که دوست دارید را خواهید داشت و سرمایه‌ای را که باور داریدلایقش هستید به دست خواهید آورد.  

 

رموز موفقیت

 

 راز موفقیت -یاد بگیرید که بزرگ فکر کنید و همه چیز را از بالا بنگرید

 

اصطلاحی عامیانه می گوید: "هر کس به اندازه دلش نان می خورد" و این همان بزرگ فکر کردن است. اگر به جای متمرکز شدن بر مسایل و مشکلات فراتر از آنها بیندیشیم یا اینکه کارهای خود را در ابعاد بزرگتری به اجرا درآوریم سهم بیشتری از موفقیت خواهیم داشت.


 

راز موفقیت ترس از عدم تایید دیگران را از خودتان دور کنید

اگر مطمئن هستید که حق با شماست روی حرف خود بایستید. این ایستادگی ثبات و شجاعت شما را می رساند و تمرینی برای موفقیت و نفوذ است.

افکار شما حتی اگر به زبان آورده نشوند روی دیگران تاثیر دارند

لازم نیست برای اینکه به کسی بفهمانید که دوستش دارید خودتان را تکه تکه کنید یا اینکه به کسی بگویید که از او متنفرید. اگر می خواهید به کسی ابراز علاقه کنید او را در ذهن خود دوست بدارید و حتی در غیاب او هم برایش احترام قائل شوید. مطمئن باشید نیازی نیست به طور خاصی اینها را ابراز کنید.


 

می دانید که وقتی فکر می کنید به آخر خط رسیده اید چه اتفاقی افتاده؟

در چنین مواقعی فکر می کنیم که دنیا به آخر رسیده ولی در واقع دنیا همان دنیاست و ادامه دارد ولی ذهن و روح ما آسیب دیده و تنها کاری که باید بکنیم این است که آنرا ترمیم  کنیم.


شخصیت هر کسی تحول پذیر است اما تغییرپذیر نیست

مسلما شما نمی توانید کارکنان یا همکاران خود را تغییر دهید ولی کافیست از آنها بخواهید رفتارهایی را که به شما و کارتان مربوط است فقط در صدد اصلاح رفتار آنان باشید به تغییر شخصیت آنها.


حتما بخوانید:  چه کسانی می توانند کارآفرینان موفق باشند؟?

                             راه کارهای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان?

راز موفقیت -گاهی هنگام عصبانیت تصمیم بگیرید!

شاید شنیده باشید یا خوانده باشید که در هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید اما بعضی اوقات فقط در موقع عصبانیت می توانید تصمیم درست را بگیرید چرا که در این حالت جرات و جسارت شما چند برابر می شود. بطور مثال اگر با کسی رودربایستی دارید موقعی که از کارش به خشم آمده اید می توانید با کمی کنترل موضوع را مطرح کنید مطمئنا او خواهد فهمید  که علت عصبانیت شما خود اوست.


 

راز موفقیت -در ذهنت یک جایی را برای احساسات محض نگهدار

نگذار تمام احساسات زیبایی را که در کودکی و نوجوانی داشتی در مواجهه با دنیای خشن واقعیات در تو بمیرند.

 

دانلود PDF مقاله:رازهای موفقیت درزندگی و کسب وکار

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/4/29:: 10:56 عصر     |     () نظر

ممکن...

8روش کسب درامد از اینترنت با سوددهی بالا


کسب و کار اینترنتی واژه‌ای است که در سال‌های اخیر بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. هرچند که در سال‌های اولیه‌ی ورود اینترنت به ایران نیز در مورد کسب و کارهای اینترنتی صحبت می‌شد اما کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی کسب و کارهای اینترنتی به پولسازترین و سودآورترین کسب و کارهای جهان تبدیل شوند.بسیاری از کاربران در تلاش هستند تا کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده و به کسب درآمد بپردازند اما نمی‌دانند که بهتر است برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی، در چه زمینه‌ای به فعالیت بپردازند تا احتمال موفقیتشان افزایش یابد.

تصور کنید که می‌خواهید یک کسب و کار فیزیکی راه‌اندازی کنید. در این حالت نیاز به سرمایه اولیه‌ای برای تهیه‌ی اجناس و وسایل مورد نیاز، اجاره‌ی مکانی برای شروع فعالیت، هزینه‌ای برای بازاریابی و تبلیغات، هزینه‌ی استخدام نیروی کار و… خواهید داشت اما در کسب و کار اینترنتی، شرایط بسیار متفاوت است. بر خلاف بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی، راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد. شما می‌توانید با کمترین سرمایه ممکن، یک کسب و کار اینترنتی با درآمد ماهانه چندین میلیون تومان راه‌اندازی کنید. در این مقاله به بیان روش‌های مختلف راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و مزایا و معایب هر روش می‌پردازیم تا راهنمای جامعی برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی برای کاربران جمع‌آوری کنیم.

پس برای اولین قدم باید توانایی های خود را بشناسید تا بتوانید مسیر درست را انتخاب کرده و در کار خود موفق شوید. ممکن است توانایی خوبی در نوشتن داستان کودک، یا مهارت فنی مانند طراحی سایت داشته باشید! پس ابتدا توانایی های خود را چه کوچک و چه بزرگ بر روی کاغذ بنویسید. این کار در مراحل بعد کمک بسیاری به شما خواهد کرد . اما به هیچ وجه سعی در گول زدن خود نداشته باشید و سعی کنید واقع بین باشید.

حتما بخوانید:  ویژگی های رفتار زنان که برای مردان بیشترین جذابیت را دارد?

چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟?

حالا با دقت ادامه مطلب را دنبال کنید تا بهترین راه کسب درآمد از اینترنت را برای خود انتخاب کنید:

 

1.    محصولات ویدیویی


یکی دیگر از ایده‌های بسیار عالی و پر درآمد کسب درآمد از اینترنت در منزل محصولات ویدیویی است.

اگر مهارتی دارید که قابل نشان داده شدن است، احتمال اینکه افراد زیادی تمایل به یادگیری آن داشته باشند زیاد است و می‌توانید بازار بسیار خوبی داشته باشید. کافیست بخشی از ویدیوهای خود یا معرفی کوتاهی از آن‌ها را در اینترنت منتشر نمایید و از شبکه‌های اجتماعی خصوصا تلگرام واینستاگرام استفاده کرده و ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت خودتان هدایت نمایید و افراد را ترغیب به خرید محصولات ویدیویی خود نمایید.
مدرسین، مشاورین، طراحان، گرافیست‌ها، معلمین، اساتید، حسابدارها، متخصصین مسائل مالی، حقوقی، روانشناسان، استادکارهای کارهای فنی مثل نجاری، تاسیسات، مکانیک و حتی اگر هنری دارید و در آن تبحر خوبی دارید به راحتی می‌توانید با این ایده کسب درآمد از اینترنت کنید.

قالب وتم

2.    قالب و تم


در دنیای کنونی تقاضای بسیار زیادی برای خرید قالب و تم وب‌سایت‌هایی که بر روی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس ایجاد شده‌اند، وجود دارد. اما برای این کار لزوما نباید طراح سایت یا کد نویس باشید تا قادر به فروش قالب یا تم در این فضا باشید.
یک گرافیست یا طراح می‌توانید قالب‌ها و یا طرح‌های آماده در موضوعات مختلفی چون کارت ویزیت، سربرگ، کاتالوگ، تقویم و یا حتی طراح‌های دکوراسیون و معماری و عرضه آن‌ها در سایت می‌تواند یک منبع درآمدی خوب برای شما باشد.
یک مشاوره مدیریت و یا حقوق می‌تواند قالب‌های از قبل آماده شده مرتبط با کسب و کار و یا مسائل و مشکلات مختلف افراد بازار هدف خود  ارائه دهد. 

به عنوان نمونه می‌توان به قالب رزومه فردی یا شرکتی، قالب پروفایل سازمانی یا شرکتی، انواع چک لیست‌ها، برنامه ریزی‌ها، برگزاری رویداده، قراردادها، صورتجلسات، شکوایه‌ها و مثال‌های مختلف دیگر اشاره کرد.
روانشناسان می‌توانند آزمون‌ها و تست‌های مختلف و روش تحلیل نتایج را به صورت قالب‌های آماده عرضه و به سادگی کسب درآمد از اینترنت نمایند.

 

 


کسب درامداز شبکه ها ی اجتماعی


حتما بخوانید: کارهایی که باعث خراب شدن رابطه عاشقانه می شود

اصول موفقیت در روابط زناشویی?


3.    کسب درآمد از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی


همانطور که می‌دانید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف در کشور ما به شدت افزایش یافته است. بسیاری از کاربران روزانه چندین ساعت از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند که در این میان سهم اینستاگرام و تلگرام بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی است. چه فضایی بهتر از این سراغ دارید تا محصولات/خدمات خود را به کاربران عرضه کنید؟

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، تمامی فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند و بدون داشتن هیچگونه وب سایت، دفتر کار، مغازه و… به کسب درآمد  از اینترنت هفته‌ای چند میلیون تومان دست یافته‌اند. کافیست محصول یا خدماتی برای عرضه داشته باشید و با ایجاد یک صفحه‌ی اینستاگرام و یک کانال تلگرام، کسب و کارتان را آغاز کنید.پس از شروع فعالیت، ممکن است نتوانید تا مدتی درآمد قابل توجهی کسب کنید. نکته‌ی مهم این است که ناامید نشده و به کارتان ادامه دهید. این کار نیاز به پشتکار فراوان دارد و اگر زود دلسرد شوید قطعا به نتیجه‌ی قابل توجهی نخواهید رسید و پس از مدتی این کار را رها خواهید کرد.


4.    کسب درآمد از اینترنت و فروشگاه اینترنتی


راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، یکی از بهترین روش‌های کسب و کار اینترنتی است. هنگامی که صحبت از فروشگاه اینترنتی می‌شود، بسیاری از کاربران تصور می‌کند که حتما می‌بایست فروشگاهی مانند دیجی کالا راه‌اندازی کرده و به فروش اجناس و محصولات مختلف بپردازند درحالی که همیشه اینگونه نیست. در یک فروشگاه اینترنتی، امکان ارائه‌ی انواع مختلفی از محصولات و یا خدمات وجود دارد. لزومی ندارد که حتما به فروش اجناس بپردازید. شما می‌توانید خدماتتان را از طریق وب سایت و فروشگاه اینترنتی‌تان به فروش برسانید.خدماتی مانند طراحی گرافیکی (کارت ویزیت، بروشور، بنر و…)، برنامه نویسی، طراحی وب سایت، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی سایت، ترجمه آنلاین، آموزش آنلاین و… نمونه‌هایی از خدماتی هستند که می‌توانید به صورت اینترنتی و از طریق وب سایتتان ارائه کنید.

 

کسب درامد از تایپ

حتما بخوانید: کارهایی که باعث خراب شدن رابطه عاشقانه می شود

?15 ویژگی افرادی که مقتدر و عاطفی دارند?


5.    کسب درآمد از اینترنت با انجام کار تایپ


شرکت های بسیاری هستند که کارای تایپی زیادی دارن و برای این کار شخصی رو برای دور کاری استخدام میکنن. با یاد گرفتن تایپ ده انگشتی با سرعت بالا میتوانید در ساعات خالی روزتان کسب درآمد از اینترنت کنید. خوبی این روش این است که میتوانید از کوتاه ترین زمانی که در اختیار دارید برای کسب درآمد از اینترنت  استفاده کنید. همین طور اگر با کامپیوتر زیاد کار میکنید یا شغل اولتان مربوط با کامپیوتر هست مطمئناً یاد گرفتن تایپ با سرعت بالا میتواند صرفه جویی بسیار زیادی در وقتتان کند! در این صورت شما با یاد گرفتن تایپ با سرعت بالا میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید! سایت یوتایپ میتواند در یادگیری تایپ ده انگشتی فارسی و انگلیسی به شما بسیار کمک کند.



6.    جلسات آموزشی


اگر در حوزه آموزشب فعالیت دارید، توجه داشته باشید که از طریق ارائه خدمات آموزشی خود به صورت آنلاین در قالب‌های 15 دقیقه‌ای، 30 دقیقه‌ای و 60 دقیقه‌ای و غیره امکان به دست آوردن دانشپذیران بیشتری را به دست می‌آورید. یک برنامه زمانی برای ثبت‌نام یا رزرو کردن از قبل بر روی سایت قرار دهید که همراه با یک سبد خرید باشد. وردپرس به سادگی این امکان را به شما خواهد داد. همچنین می‌توانید از طریق سایت‌های ویژه ثبت‌نام رویداد همانند سایت ایوند اقدام نمایید.


7.    کسب درآمد از اینترنت با فروش عکس


در بسیاری از کشور ها که قوانین سفت سخت کپی رایت وجود دارد، خرید و فروش عکس برای استفاده های شخصی و صنعتی امری معمول است. شرکت ها و موسسات بزرگ که نیازمند تعداد زیادی عکس هستند با استخدام یک یا چند عکاس نیاز خودرا برطرف میکنند، اما شرکت های کوچک تر برای تهیه عکس های مورد نیاز خود از سرویس های خرید آنلاین عکس استفاده میکنند. متاسفانه به دلیل مشکلات زیاد (مشکل پرداخت و…) فروش عکس های عکاسان ایرانی در این سایت ها بسیار سخت میباشد.
در ایران نیز مدتی است که سایت هایی مانند استوک‌فوتو و رنگیتر که در زمینه خرید و فروش عکس فعالیت میکنند. اگر شما از علاقه مندان به عکاسی باشید مطمئناً این نوع کسب درآمد  از اینترنت برای شما بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود. همچنین اگر علاقه‌مند به هنر عکاسی هستید میتوانید با استفاده از آموزش های رایگان سایت لنزک توانایی عکاسی خود را بسیار بهبود ببخشیده و با این کار عکس های حرفه ای تر و با ارزش‌تری بگیرید.

 

فروشگا های اینترنتی

حتما بخوانید:  جذب انرژی مثبت?

3 عاملی که باعث خوشبختی می شود


8.    کسب درآمد از اینترنت با فعالیت‌های اینترنتی مختلف


فعالیت‌های اینترنتی مختلفی وجود دارند که بسیاری از کاربران از آن‌های بی‌خبرند. این فعالیت‌ها با کسب درآمد از اینترنت  همراه هستند اما به دلیل فراگیر نبودن آن‌ها، ممکن است برای بسیاری از کاربران ناشناخته باشند. این فعالیت‌ها معمولا با درآمد پایداری همراه نیستند و بسیاری از کاربران با دیدگاه کار موقت به این فعالیت‌ها می‌پردازند. در ادامه به تعدادی از این فعالیت‌های اینترنتی درآمدزا اشاره می‌کنیم:

خرید و فروش ارزهای اینترنتی مانند بیت کوین، پی‌پل، وبمانی و…
نویسندگی در وب سایت‌های مختلف
همکاری در فروش محصولات فروشگاه‌های اینترنتی
وبلاگ نویسی
دانلود فایل‌های حجیم
خرید و فروش دامنه
فروش فالوور و لایک در شبکه‌های اجتماعی

 

دانلود  PDF‌مقاله:8روش کسب درامد از اینترنت با سوددهی بالا


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/4/29:: 10:42 عصر     |     () نظر

ضعف سلامتی و افسردگی را معکوس می کنند.

فواید مدیتیشن و اموزش ساده آن برای تازه کارها


هدف از مدیتیشن :

 

مدیتیشن می تواند به آرامش افراد در استرس، به حفظ سلامتی و به بهبودی بیماران کمک کند .کسانی که مدیتیشن را به صورت مرتب انجام می دهند، هم کمتر دچار اضطراب و افسردگی می شوند و هم شادمانی و رضایت بیشتری از زندگی دارند. مدیتیشن آرامش عمیقی ایجاد می کند که در آن احساس توازن و تعادل فکری خواهید کرد. دستاورد این تعادل فکری افزایش بصیرت، ارتقای افکار، و خونسردی در برخورد با مشکلات است. آرامش و خود شناسی بیشتر و پذیرش بهتر دیگران روابط اجتماعی را نیز دگرگون می کند. مدیتیشن با ایجاد شرایط رهایی از استرس می تواند به کاهش علائم بسیاری از بیماریها کمک کند.

 
1- بر اساس یافته های بالینی مدیتیشن منظم می تواند در درمان حمله اضطراب، اختلال اضطرابی فراگیر، زخمهای گوارشی، التهاب روده بزرگ، پسوریازیس، وبرخی اختلالات افسردگی مانند دیس تایمی موثر باشد.

2- مدیتیشن می تواند به عنوان مکمل درمان در فشار خون بالا، پیشگیری از سکته قلبی،سخت شدن دیواره عروق، التهاب مفاصل، دردهای عضلانی، سرطان، بی خوابی، میگرن، و سکته مغزی به کار رود.

3- مدیتیشن می تواند درمان مکملی برای آلرژیهای خفیف تا متوسط وآسم باشد، چون کاهش استرس در این بیماریها نقش پیشگیری کننده دارد.


4- مدیتیشن موجب کاهش علائم و بهبود عملکرد در بیماریهای عصبی مانند پارکینسون، ام اس، و صرع می شود.

 یوگا و مدیتیشن در لحظه باعث آرامش شما می شوند. بررسی های علمی جدید نشان می دهد این ورزش ها و سایر تمرینات ذهنی تغییرات مرتبط با استرس در ژن های مرتبط با ضعف سلامتی و افسردگی را معکوس می کنند.

در مقاله جدیدی که در مرزهای ایمونولوژی منتشر شد، محققان بریتانیایی یافته های 18 مطالعه منتشر شده را که شامل 846 نفر بود و اثرات بیولوژیکیمدیتیشن، یوگا، تمرینات تنفسی، چی گونگ و تای چی را بررسی کردند، تحلیل نمودند. نویسندگان می گویند، مطالعات نشان می دهد این تمرینات ذهنی، ژن ها و مسیرهای ژنتیکی را سرکوب کرده و باعث التهاب می شوند.

نویسندگان در مقاله خود می نویسند: التهاب می تواند به طور موقت سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از عفونت و آسیب محافظت کند. اما در جامعه امروز، که در آن استرس در درجه اول روانشناسی است، پاسخ التهابی بدن می تواند مزمن شود و سلامت جسمی و روانی را مختل کند.

محققان دریافتند افرادی که این فعالیت ها را به طور منظم انجام می دهند، نشانه های التهاب کمتری دارند؛ کاهش تولید پروتئین های التهابی. آنها نوشتند که این می تواند “کاهش معکوس مولکولی اثرات تنش مزمن” باشد که ممکن است به کاهش خطر بیماری و بیماری مرتبط با التهاب تبدیل شود.


مدیتیشن از نظر فیزیکی و روانی، تاثیر شگفت انگیزی روی بدن دارد.اما علاوه اینکه به صورت کلی برایتان خوب است، برخی مشکلات مزمن وجود دارد که توسط این ورزش کاهش پیدا کرده یا به کلی متوقف می شوند. 

 

تاثیر مدیتیشن


حتما بخوانید:  دلایل بی حوصلگی چیست؟؟?

                      چگونه صبور و آرام باشیم؟?



تاثیر مدیتیشن بر روی سلامت بدن

 

1. فشار خون بالا

ابتدا خبر بد: فشار خون بالا ” قاتل خاموش ” نام گذاری شده که هر ساله باعث مرگ بسیاری می شود. بسیاری از مردم بدون اینکه بدانند دچار فشار خون بالا هستند و متاسفانه این مشکل مزمن باعث می شود فرد بیشتر در خطر مشکلاتی نظیر حملات قلبی و سکته مغزی قرار بگیرد.

خبر خوب: مشخص شده که مدیتیشن می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و همچنین ژن هایی که باعث التهاب می شوند را نیز خاموش می کند.



2. آسم

آسم بیماری کشنده ای است که در سال 2013 باعث حدود نیم میلیون مرگ و میر شده است. با اینکه آسم بر اثر فاکتورهای مختلفی مانند آلودگی هوا، آلرژن ها، استرس و برخی داروهای خاص بروز می کند، در واقع واکنش التهابی بدن است به این موارد که مشکل اصلی می باشند. در یک تحقیق، محققان مدیتیشن را با موسیقی درمانی و ورزش جهت بهبود آسم مقایسه کرده بودند و حدس بزنید نتیجه چه شد؟ بله مدیتیشن تاثیر بسیار بیشتری داشت.


 

3. سندروم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری های التهابی روده (IBD)

این نوع بیماری ها به ندرت کشنده می شوند، اما زندگی کردن را برای فردی که به آن مبتلا است دشوار می کنند و گاهی نیز باعث بروز موقعیت های خجالت آوری می شوند.

IBS و IBD همچنین نمونه هایی از مشکلات مزمنی هستند که بر اثر واکنش های بیش از حد التهابی به وجود می آیند. در یک مطالعه آزمایشی با 48 نفر داوطلب، محققان به این نتیجه رسیدند که مدیتیشن می تواند تاثیر بسیار بالایی روی این بیماری ها داشته باشد. بعد از 9 هفته آزمایش که در هر روز به مدت 15 تا 20 دقیقه مدیتیشن کار می شد، افراد داوطلب شاهد کاهش علائم، درد کمتر و همچنین بالا رفتن چشمگیر سطح زندگی کلی شان بودند.


 

4. آرتریت روماتوئید

بسیاری بر این باورند که آرتریت روماتوئید یک بیماری مفصلی است که فقط برای افراد مسن اتفاق می افتد. اما جالب است بدانید با اینکه احتمال ابتلای به این بیماری با افزایش سن بالا می رود، ولی بعد از 15 سالگی هر زمان ممکن است به آن مبتلا شوید. همچنین این بیماری تنها در مفاصل خود را نشان نمی دهد، آرتریت می تواند روی ریه، کلیه، قلب و رگ های خونی نیز تاثیر بگذارد.
خوشبختانه مدیتیشن روی این مورد نیز می تواند تاثیر بگذارد. با اینکه مدیتیشن نمی تواند آرتریت را درمان کند اما تحقیقات نشان داده اند تاثیر بسیار بالایی روی بهبود این بیماری دارد. در این تحقیقات داوطلبان به مدت 12 ماه، 10 دوره مدیتیشن و تمدد اعصاب را گذراندند و در پایان تاثیر بسیاری در بهبود آنها مشاهده شد.



اگر به دنبال خارج شدن از لوپ زندگیتان هستید و می‌خواهید آدم موفق و شادی باشید احتمالا مقالات زیادی در مورد سبک زندگی خوانده‌اید، تقریبا در تمام مقاله ها مثل یک روز پربار برای شما می خوانیم که آدم‌های موفق و ابر-ثروتمندان حتما بخشی از زمانشان را در روز به مراقبه یا مدیتیشناختصاص می دهند. برای اینکه سبک زندگی موفق خود را کامل کنید با سبکتو برای شروع و انجام یک مراقبه ساده همراه باشید:


مدیتیشن در حقیقت به رفتاری گفته می شود که شما تمام اتفاقات و درگیری‌های ذهنتان را کنار می گذارید و سعی می کنید ذهن را از همه چیز خالی کنید. در واقع روی “هیچ چیز” تمرکز می کنید. با این کار ذهن آرام می گیرد و فکرهای بیهوده ای که ذهن شما را مشغول کرده را دور می ریزد، فشار خونتان تنظیم می‌شود و مهمتر از همه خلاقیت تان افزایش می‌یابد. این مراقبه ساده تنها 10 دقیقه وقت لازم دارد و بهتر است صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب انجام دهید. خوب شروع کنیم:


یک جای خاص پیدا کنید


به طور کلی سعی کنید یک قسمت از خانه را برای خودتان انتخاب کنید و فضای اختصاصی خودتان بدانید، جایی که در آن احساس آرامش کنید این‌طوری هر وقت نیاز به آرامش داشتید می‌دانید کجا به آن می‌رسید این فضا می‌تواند یک کوسن کوچک کنار پنجره باشد یا یک اتاق مخصوص برای اینکار. حالا برای مراقبه سراغ همان مکان خاصتان بروید یا آن را در جایی که راحت هستید و تا جای ممکن سکوت است و سر راه بقیه نیست انجام دهید. می‌تواند هر جایی باشد، روی زمین، روی صندلی یا روی تخت

 

 

صاف بشینید


حتما بخوانید:  چگونه هوش مالی داشته باشیم?

                       اهمیت پول در زندگی?


صاف بشینید


هرجایی که هستید راحت بشینید عضلات بدنتان را در وضعیت غیر معمول قرار ندهید و راحت باشید اگر روی صندلی نشسته‌اید می‌توانید پاهایتان را آویزان بگذارید فقط یادتان باشد که کف پایتان به زمین نچسبیده باشد یا حتی می‌توانید دراز بکشید البته به شرطی که خوابتان نرود! اما بهترین وضعیت چهارزانو است و تا جایی که می توانید سعی کنید به جایی 


تکیه ندهید چون باعث ایجاد احساس خواب آلودگی می‌شود. کمرتان را صاف کنید و یک نفس عمیق بکشید.


 

تمرکز کنید


چشمانتان را ببندید و سعی کنید آرام باشید. اتفاقاتی که فکرتان را درگیر کرده را در ذهن بیاورید و بدون اینکه بخواهید به جزییاتش فکر کنید به کناری ببرید. حالا نفس های عمیق‌تر بکشید و روی صدای دم و بازدمتان تمرکز کنید فقط صدای نفستان را گوش دهید و به آن فکر کنید. تمام کاری که در مراقبه باید انجام دهید دور کردن فکرهای روزمره و کنار زدن آنهاست. باید تمرکز کنید که هیچ فکری در ذهنتان نباشد. در مراقبه به روش های مختلفی این کار را انجام می دهند مثلا از مانترا که یک صدای بی معنی است و آن را مدام تکرار می کنند تا بر روی آن تمرکز کنند و فکرشان را از مسایل حاشیه ای دور کنند. در اینجا می توانید از هر روشی که راحت هستید تمرکزتان را پیدا کنید. تنها چیزی که مهم است این است که روی هیچ چیز تمرکز داشته باشید و به نظر ما تمرکز بر روی تنفس یک روش عالی است



عمیق تر شوید


همانطور که به صدای دم و بازدمتان فکر می کنید (با چشمان بسته) بالای سرتان را ببینید یعنی انگار از بالا خودتان را نگاه می‌کنید. همزمان صدای نفس کشیدنتان را هم گوش کنید حالا نگاهتان را به سمت پایین بیاورید. به جریان دم و بازدم فکر کنید به مسیری که اکسیژن ها طی می‌کند از لحظه ای که وارد بینی می‌شود و گردشی که در بدن دارند، وقتی که وارد قلب می‌شود و تبدیل به کربن دی اکسید می‌شوند و تا زمانی که از بینی خارج می‌شوند. با این جریان همراه شوید بیشتر بهش فکر کنید ببینید که شش‌هایتان را سبک و پر از هوا می‌شود مغزتان را ببینید که با اکسیژن تازه می‌شود و کربن‌دی‌اکسیدی که خارج می شود.

 

دانلود PDF مقاله:?فواید مدیتیشن ها و اموزش ساده آن برای تازه کارها


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/4/29:: 10:33 عصر     |     () نظر

5 توصیه مهم برای انتخاب شغل دوم

 

معمولاً وقتی به مردان ایرانی می گویید درآمد بیشتری کسب کنید و این شغل درآمد کافی ندارد، آن ها پس از اندکی تفکر و تامل به سراغ مسافر کشی می روند. معمولاً شغل دوم ایرانی ها مسافرکشی و کار در آژانس است اما این تنها شغل دوم در ایران نیست و پیشنهاد های فراوان برای شغل دوم در ایران وجود دارد.

اگر علاوه بر شغل ثابتتان یک شغل دوم با ساعات کاری منعطف و پاره وقت پیدا کنید با این شغل هم می توانید درآمد کسب کنید و هم سرگرم شوید. کسب درآمد بیشتر موضوعی است که همه ما در جستجوی آن هستیم. به لحاظ وضعیت اقتصادی جامعه وجود شغل دوم برای هر فردی ضروری است زیرا جامعه امروز ایران با پیشرفت تکنولوژی و تجملات به سمت سرمایه داری و کسب ثروت گروییده است.


 

کسب درآمد بیشتر با شغل دوم

در گذشته شغل دوم نیاز نبود و خرج و مخارج زندگی با وجود یک شغل ثابت می گذشت اما اکنون مخارج زندگی به دلیل تجمل گرایی و گرانی بالا رفته است. شغل دوم به معنی رفتن به محل کار دیگر و داشتن ساعت کاری خاص برای آن نیست زیرا اگر شما بخواهید در دو محل متفاوت بیش از توانتان کار کنید بازده مناسب خود را از دست می دهید و خسته می شوید.


توصیه هایی درمورد شغل دوم

 

1. کاری متفاوت انجام دهید که حتی‌المقدور مورد علاقه‌تان باشد

اگر کل روز را پشت میز می‌نشینید، شب‌ها از کار با کامپیوتر اجتناب کنید. ممکن است فکر کنید ایستادن پشت صندوق یا کار در یک رستوران شلوغ به عنوان گارسون، کاری متفاوت است اما بهتر است سعی کنید کاری را که به آن علاقه دارید به عنوان شغل دوم انتخاب کنید. اگر حیوانات را دوست دارید، می‌توانید مراقبت از حیوانات را به عهده بگیرید یا اگر به موسیقی علاقه دارید،‌ می‌توانید راهنمای سالن کنسرت باشید.


 

2. از استرس دوری کنید

هر شغلی با میزانی از استرس همراه است، اما اگر شغل اصلی شما خیلی پر استرس است،‌ شب‌ها شغلی مانند کنترل خطوط هوایی را انتخاب نکنید. سعی کنید شغل دوم‌تان کمترین میزان استرس را داشته باشد. اگر کارمند با انگیزه‌ای باشید ممکن است به نظر برسد که تمایل به داشتن دو شغل دارید، در این صورت ممکن است به عنوان مسئول نظارت نیز انتخاب شوید اما، سعی کنید مسئولیت‌های اضافی را با احتیاط قبول کنید، زیرا ممکن است کمی به درآمدتان اضافه شود اما اگر میزان استرس را افزایش دهد دیگر ارزشی نخواهد داشت.

 

استرس در شغل

حتما بخوانید:  دلایل احساس نارضایتی در زندگی چیست

دوستی و معیار انتخاب دوست چیست؟?

3. در شغل اصلی خود دقت کافی به خرج دهید

برای گفتن یا نگفتن دو شغله بودن به رئیس‌تان دقت به خرج دهید. این موضوعی است که خیلی‌ها با آن درگیر هستند، ممکن است برداشت رئیس ازدو شغله بودن شما این باشد که توانایی و بهره‌وری‌تان در شغل اصلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، از طرفی بد نیست که رئیس‌تان بداند شما چرا راس ساعتی خاص محل کارتان را ترک می‌کنید و این را به معنای فراری بودن شما از کار برداشت نکند. همچنین دو شغله بودن ممکن است عواقبی داشته باشد که باید نسبت به آن هوشیار باشید. چنانچه شغل دوم روی کار اصلی اثر بگذارد، بسیاری از کارفرمایان اجازه‌ی این کار را نمی‌دهند. برای مثال کارمندان کنترل خطوط هوایی اجازه‌ی چنین کاری را ندارند زیرا ممکن است خسته شوند و کنترل هواپیماها از دست‌شان خارج شود. اگر در مورد مطرح کردن این موضوع تردید دارید، باید بدانید که صداقت داشتن بهترین سیاست است.


 

4. سعی کنید با یک کارفرمای انعطاف‌پذیر کار کنید

 

همیشه به یاد داشته باشید که شغل اصلی شما بر هر کاری اولویت دارد. بنابراین سعی کنید در شغل دوم‌تان رئیس انعطاف‌پذیری پیدا کنید تا اگر برای کار اصلی نیاز به مرخصی داشتید بتوانید مرخصی بگیرید. ممکن است نیاز باشد که به یک سفر کاری بروید یا برای یک پروژه‌ی خاص اضافه‌کاری داشته باشید. صاحبان مشاغل و کسب‌ و‌ کارهای کوچک و مستقل معمولا شرایط خاص شما را درک می‌کنند و برای کنار آمدن با این شرایط سخت‌گیری نمی‌کنند و بر خلاف تصور، برخی از زنجیره‌های بزرگ، زمان‌بندی قابل انعطافی دارند و حتی می‌توانند کار را به شخص دیگری در نزدیک‌ترین مکان واگذار کنند.


 

5. اهداف مالی برای خود در نظر بگیرید

پیش از انتخاب شغل دوم در نظر بگیرید چقدر به درآمد ماهیانه‌تان افزوده می‌شود و تنها به میزانی کار کنید که به درآمد مدنظرتان برسید. درآمد اضافه را برای چیزی معین در نظر بگیرید مثلا برای تسویه‌ی کارت اعتباری یا ایجاد یک حساب پس‌انداز،‌ به این ترتیب بهتر می‌توانید نتایج کارتان را ببینید.

 

توصیه ها درم.ورد شغل دوم

حتما بخوانید:  فن بیان چیست ؟چگونه می توانیم فن بیان خود را تقویت کنیم؟?

کاریزما چیست؟?

6. زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید

هیچکس نمی‌تواند 24 ساعته کار کند، شما باید حداقل یک شبانه روز کامل در طول هفته استراحت داشته باشید و اگر فکر می‌کنید به دلیل زیاد کار کردن از فعالیت‌های اجتماعی بازمانده‌اید به خاطر بیاورید که بخشی از پول‌های‌تان باید صرف تفریح و خوشگذرانی شود.


 

7. نسبت به روابط‌تان با دیگران بی‌توجه نباشید

دو شغله بودن طبیعتا استرس‌زاست اما بیشتر از آن ممکن است بر روابط شما با دیگران تاثیر بگذارد. اگر می‌توانید پیش از انتخاب شغل دوم با همسرتان مشورت کنید تا از احساس او در مورد اضافه کاری‌تان باخبر شوید. حواس‌تان را جمع کنید و از رفت و آمد و رابطه با نزدیکان و دوستان‌تان غافل نشوید. یادتان نرود که همیشه می‌توان پول درآورد یا کار دیگری پیدا کرد اما روابط دوستی و فامیلی خیلی مهم‌تر هستند و نباید از آنها غافل شوید زیرا به راحتی قابل جایگزینی نیستند.


 

8. مراقب سلامتی خود باشید

خستگی بیش از حد ناشی از کار زیاد موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شود و روی جسم اثر منفی دارد. وقتی شما دو شغله می‌شوید زمان کمتری برای خوابیدن دارید، در حالی که بدن شما به خواب کافی نیاز دارد،‌ تندتر غذا می‌خورید و کمتر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید در حالی که به تغذیه‌ی مناسب‌تری نیاز دارید.

ممکن است تمایل بیشتری به مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار داشته باشید تا خستگی‌تان در برود و مصرف این نوشیدنی‌ها موجب کم‌خوابی می‌شود. سعی کنید بیشتر ورزش کنید،‌ یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و حداقل 6 ساعت در روز بخوابید تا توانایی جسمی‌تان افزایش یابد و آمادگی مواجهه با شغل دوم را داشته باشید.

برخی افراد از مولتی‌ویتامین‌ها و مواد انرژی‌زا برای سرپا ماندن و بیشتر کار کردن استفاده می‌کنند که ما مطلقا چنین روشی را توصیه نمی‌کنیم.


 

9. زمانی موقت برای دو شغله بودن در نظر بگیرید

تا زمانی که نیازهای مالی ضروری‌تان برطرف شود، کار دوم را ادامه دهید. مثلا یک سال کار کنید و شش ماه به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب همواره با موقعیت‌های جدید و افراد جدید مواجه می‌شوید. هرگز به مدت طولانی و بی‌وقفه دوشغله نباشید. یکی از خوبی‌های دو شغله بودن این است که قدر لحظات و ایامی را که در حال استراحت هستید،‌ بیشتر می‌دانید و سعی می‌کنید از آن بهتر استفاده کنید.

 

انتخاب شغل دوم بخشی چالش‌‌برانگیز از زندگی کاری افراد است. بخشی که بدون برنامه‌ریزی دقیق ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. به همین دلیل پس از دانستن اصول اصلی حاکم بر انتخاب این‌گونه مشاغل که در بخش دیگری به آن‌ها اشاره شد، در ادامه گام‌های اصلی در فرایند انتخاب شغل دوم را به شما معرفی می‌کنیم. این گام‌ها باعث تسهیل فرایند کاریابی و ورود موفق به شغل دوم برای شما خواهد شد:


 

10.- نقاط قوت خود را شناسایی کنید

هنگام انتخاب شغل دوم نیز مانند شغل اصلی، باید به نقاط قوت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. سعی کنید فهرستی از قابلیت‌های کارساز خود را تهیه کرده و بر اساس این فهرست کاریابی را آغاز کنید. هنگام شناسایی این نقاط از بدبینی یا خوش‌بینی پرهیز کنید و تا حد امکان واقع‌بین باشید. یافتن ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های رقابتی، شما را قادر خواهد کرد تا در زمینه مناسب برای کار جستجو کنید و در ادامه مسیر، این ویژگی‌ها را بیشتر تقویت نمایید.

 

شغل دوم

حتما بخوانید:  10 سایت برتر قرآن کریم درسال 1396?

11- نقاط ضعف خود را بپذیرید

هر فردی در کنار ویژگی‌های مثبت، در برخی از حوزه‌ها نیز ضعیف است. واقع‌بینی به معنای پذیرش همزمان این دو وجه است. فهرست ویژگی‌های شما باید در کنار نقاط برتری ‌بخش، به موارد ضعیف‌تر نیز اشاره کند. آگاهی از این نکات به شما کمک می‌کند تا در طول زمان برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. البته با توجه به محدودیت‌های موجود در انتخاب شغل دوم، بهتر است بیشتر بر نقاط قوت خود تکیه داشته باشید.


 

12- شغل مکمل را انتخاب کنید

در طول مدت حضور در شغل اصلی، بخش زیادی از انرژی شما صرف انجام وظایف مرتبط با حوزه کاری‌تان خواهد شد. طبیعی است که اگر شغل دومشما با این حوزه فاصله زیادی داشته باشد، مجبور خواهید بود اندک توان باقیمانده خود را نیز صرف سازگاری با این شغل کنید. در حالی که اگر شغل دوم به نوعی مکمّل شغل اول باشد، می‌توانید با فراغت بیشتری وظایف را انجام دهید. نکته دیگر این است که تخصص شما به طور معمول در زمینه خاصی شکل گرفته و ورود به شغلی که چندان در آن مهارت ندارید، باعث آسیبِ وجهه کاری شما خواهد شد.


 

13- مهارت بیاموزید

به شغل دوم مانند فرصتی برای تقویت توانایی‌های خود نگاه کنید؛ زیرا با کار بیشتر و مواجه شدن با چالش‌های جدید، مهارت‌های مورد نیاز شما تقویت می‌شود. در این زمینه منابع مختلفی در دسترس شماست که می‌توانید با کمترین هزینه از آن‌ها استفاده کرده و پشتوانه علمی و مهارتی خود را تقویت کنید.


 

14- ریسک‌ها را بشناسید

مشاغل دوم نیز از قواعدی مشابه با کار اصلی شما پیروی می‌کنند. بر همین اساس، برخی از مشاغل بار مسئولیت بیشتری دارند و میزان ریسک آن‌ها بالاتر است. البته نمی‌توان در مورد ورود به چنین مشاغلی پرهیز از آن‌ها توصیه کلی داشت. با این حال، بهتر است پیش از پذیرش مسئولیت در شغل دوم، تمام خطرات و چالش‌های آن را شناسایی کنید. به یاد داشته باشید که زمان و انرژی شما در این مشاغل محدودتر است و به همین دلیل ممکن است توانایی کنترل کامل شرایط را نداشته باشید.


 

15- به علایق خود اهمیت دهید

شغل دوم می‌تواند مجالی برای ورود به حوزه‌های مورد علاقه شما باشد؛ به‌ویژه اگر در این شغل صرفاً پول هدف شما نیست. سعی کنید زمینه‌ها و استعدادهایی را که در فشار کاری چندان توجهی به آن‌ها نداشته‌اید به تدریج شناسایی نموده و در زمان انتخاب کار فرعی از آن‌ها به عنوان راهنما استفاده کنید. از این طریق می‌توانید انتخاب خود را انگیزه تقویت بیشتر کنید و شاید در نهایت همین شغل دوم به سبب استعداد و علاقه، به گزینه اول شما تبدیل شود.

 

دانلود PDF مقاله:15توصیه مهم برای انتخاب شغل دوم

نظرات

 captcha Refresh

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/4/29:: 10:19 عصر     |     () نظر

آنطرف ،توده های میلونی مردم را فقیر تر و فقیرتر سازند

عوامل فقر چیست؟چگونه از فقر رهایی یابیم؟


فقر اقتصادی ناشی از عدم توانایی اقتصادی یک فرد یا گروه های انسانی است، جهت برآورده ساختن نیاز های مبرم و تدارک حد اقل ما احتیاج لازمزندگی خویش. بنابر متغییر بودن نیاز های انسانی در زمان و مکان مختلف، حدود و معیار فقر نیز تغییر مینماید ، ولی با گسترش روابطِ جوامع بشری وتسریع ارتباط میان آنان ـ که در نتیجه دست آورد های علمی ـ تخنیکی معاصر ممکن گردیده ـ سازمان ملل متحد بدون در نظرداشت اختلاف مکانی، « خط  فقر» را برای کشورهای درحال رشد، عاید یک دلار در روز، برای یک نفر ، تعیین نموده است. اگرچه این معیار نیز بعضاً مورد مناقشه است. کشورهای پیشرفته صنعتی، درین زمینه معیارهای خود را دارند. مثلاً ایالات متحده امریکا در سال 2002 خط فقر را در این کشور 6.12 دالر، برای یک نفر در روز، تعیین نموده است.

عوامل فقر را به « عامل حقیقی»، « عوامل مصنوعی» و « عوامل طبیعی» تفریق نموده اند.

       عامل حقیقی فقر را در کشورهای مختلف، کمبود منابع و امکانات اقتصادی این کشور ها به تناسب نفوس آنها، میدانند.  نقش این عامل باالتدریج تضعیف میگردد زیرابا تسلط تدریجی انسان بر طبیعت ـ که در نتیجه دسترسی انسان به علوم و تکنالوژی معاصر ممکن گردیده و ارتقا می یابد ـ جوامع بشری قادر گردیده اند منابع و امکانات موجود اقتصادی خویش راانکشاف داده و یا استفاده بهتر از آن بنمایند.

       عوامل مصنوعی فقر در کشور ها را، میتوان به عوامل داخلی و عوامل خارجی تفکیک نمود.  

       اولی : شامل عدم فعالیت پلان شده ومتوازن اقتصادی، ضعف مدیریت اقتصادی وشیوع فساد درآن ،سطح نازل تعلیم وتربیه ،عدم توانایی استفاده از تکنولوژی پیشرفته و کامپیوتر، فقدان نهاد های پیشرفته اجتماعی، تسلط ایدیولوژی های فرتوت،سنن وعنعنات قرون 


وسطایی،وجود تبعیض های تباری وجنسی، و قوع جنگ های داخلی وتسلط نظامهای دکتاتوری میباشند.

      دومی : شامل مداخلات غیر مشروع استعماری و نو استعماری میگردد که بوسیله کشورهای ثروتمند جهت اختلال نظم اقتصادی کشورهای فقیر، به غرض بدست آوردن سود هرچه بیشتر و غارت منابع اقتصادی آنان، صورت میگیرد.

 

عوامل فقر

حتما بخوانید:  روانشناسی عشق

 باید گفت که کشورهای پیشرفته سرمایه داری در ضمن آنکه دیروز با عملکرد خشن استعماری به غارت مستعمرات خویش پرداختند، با بیرون رفتن خویش از مراکزاستعمار زده ، کانون های تشنج دوامدار را در این مناطق نیز ایجاد نمودند که امروز با استفاده از آن توأم با استفاد? نا جایز از قدرت مالی ، نظامی و تخصصی خود به غارت خویش از این کشور ها ـ به شیوه دیگر ـ ادامه میدهند. بنابرین در شرایط کنونی در اکثر موارد، عوامل مصنوعی  داخلی فقیر نیز از عامل خارجی تاثیر می پذیرد، که میباید آنرا در نظر داشت.

 عوامل طبیعی فقر مانند وقوع زلزله ها ، سرازیر شدن سیلاب ها و آب خیزی ها، فوران آتشفشان های ویرانگر، همچنان شیوع امراض و غیره بوده و تاثیرات مؤقت و گذرا دارند.

باید در نظرداشت که فکتورهای متعددِ عوامل فوق الذکر،دریک پروسه عمل ها وعکس العمل های پیچیده(موافق، موازی و مخالف) باعث فقر کتلوی میگردند.

در شرایط کنونی کشورهای ثروتمند با استفاده از قدرت مالی ، نظامی و تخصصی خود ودر معامله با سازمانهای اقتصادی جهان (بطور مثال سازمان تجارت جهانی) توانسته اند « نظم اقتصادی» یی را بر جهان تحمیل نمایند که در نتیجه،خود به سود های کلانی دست یابند و در آنطرف ،توده های میلونی مردم را فقیر تر و فقیرتر سازند.بنابرین در جهان امروزی نه تنها عوامل داخلی، بلکه عوامل قدرتمند بین المللی نیز در زمینه ایجاد و گسترش دامنه فقر در جهان عمل مینمایند. به همین علت معضله فقر بطور قطع معضله جهانیست و باید در همین سطح علیه آن مبارزه صورت گیرد.  


    

حقایق و شواهد مؤید آنست که اراد? مسلط جهانی، نه در فکر ریشه کن نمودن عوامل فقر جهانی، بلکه میخواهند با اقدامات تدافعی، صرف از غلیان خشم توده های ملیونی فقرا جهت برهم زدن « نظم موجوداقتصادی جهان» توِأم با راه اندازی تبلیغاتو تلقینات سرسام آور، جلوگیری نمایند. درست به همین هدف است که سازمان ملل متحد در سال 2000 میلادی «اهداف توسع? هزار?» خویش را تصویب و ابلاغ نمود که درآن چنین میخوانیم:« هدف اول: تا سال 2015 باید تعداد افرادی که با درآمد کمتر از یک دلار در روز، زندگی میکنند، تا حد قابل ملاحظه یی کاسته شود.» مقامات مسوول در سازمان ملل، مفهوم «حد قابل ملاحظه یی » را مشخص ساخته و گفته اند که تعداد فقرای جهان در طول مدت تعین شده به نصف تقلیل داده خواهد شد.


طی پنجاه سال اخیر در مقایسه با پنج قرن گذشته، میزان فقر در همه کشورهای جهان از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است. با این حال، هنوز فقر به عنوان یک پدیده هولناک مانعی برای توسعه پایدار بوده و زندگی بشر را مورد تهدید قرارداده است. 


حال، این سوال مطرح است که چرا جامعه بشری که میلیون ها سال سابقه زیست در کره خاکی دارد تا این اندازه دیر بر این مشکل تاریخی فایق آمده و چرا درجه موفقیت در این زمینه در بخش وسیعی از دنیای امروز تا این حد کم و ناچیز بوده است؟

در سال های اخیر، در کشور ما نیز این مسئله مورد توجه گسترده ای قرار گرفته است.
 با این حال، علی رغم این تلاش و صرف منابع مالی قابل ملاحظه ای تحت عنوان کمک به اقشار یا مناطق محروم هنوز حجم وسیعی از فقر و محرومیت ملاحظه می شود. در این راستا، به منظور ارایه یک راهکار مناسب، بررسی عوامل موثر بر فقر و تخمین شدت تاثیر هر یک از عوامل برای اولویت بندی و تخصیص منابع محدود برای اجرای سیاست ها و برنامه های فقرزدایی از اهمیت بالایی برخوردار است. مطالعه حاضر با استفاده از مجموعه ای از نظریات 

 

خط فقر

حتما بخوانید:  40 نکته در مورد آداب معاشرت با خانم ها?

رابطه عشق و ازدواج(عشق و علاقه قبل از ازدواج باید به وجود بیاید با بعد از ازدواج)؟?

محققین و دانشمندان در قالب نظریه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جمعیتی و براساس یک الگوی اقتصاد سنجی سعی در شناسایی عوامل موثر بر فقر در ایران و اندازه گیری شدت تاثیرگذاری هر یک از این عوامل نموده است. براساس نتایج مطالعه حاضر، سرمایه گذاری در نیروی انسانی، اصلاح ساختار توزیع درآمد و ثروت، رشد شهرنشینی و صنعتی شدن مهمترین عوامل موثر بر کاهش فقر در استان های کشور معرفی شده است.

 


خط فقر چیست؟

با این وجود، در تعریف خط فقر آمده که خط فقر یا آستانه فقر حداقل درآمدی است که برای زندگی در یک کشور خاص در نظر گرفته می شود و هزینه کل و درآمد کل نیز دو شاخص بسیار مهم آن است. به عبارت دیگر، ممکن است خط فقر اندکی از میزان هزینه های اعلام شده توسط مراجع آماری کمتر باشد و توجه به آن بخش از هزینه ها دارد که دیگر امکان حذف آنها وجود ندارد. به بیان ساده تر، خط فقر می گوید دیگر نمی توان چیزی را از مخارج و سبد معیشت خانوار کم کرد و میزان تعیین شده حتما باید وجود داشته باشد.

در سال‌های اخیر این خط از سوی مراجع رسمی در ایران اعلام نشده و کارشناسان بازار کار می‌گویند نگرانی دولت‌ها از بیان این خط این است که برخی مقایسه‌ها در جامعه صورت گیرد. این مسئله درباره میزان درآمد کارگران در سال‌های گذشته مطرح بوده و مقامات کارگری می‌گویند میزان درآمد و حداقل مزد مشمولان قانون کار بسیار کمتر از خط فقر قرار دارد.


خط فقر به 2.7 میلیون تومان رسید


برخی صاحبنظران اقتصادی معتقدند درست در زمانی که این نرخ اعلام شد، زندگی در کلانشهرها با درآمد ماهیانه کمتر از 2 میلیون و 700 هزارتومان به معنای زندگی زیر خط فقر بوده است. توجه به این ارقام نشان می دهد که واقع بینانه دیدن خط فقر یعنی اینکه درآمد ماهیانه 2 میلیون و 616 هزارتومان در سال گذشته برای خانوارهای شهری، به معنای قرار داشتن در خط فقر بوده است.

کارشناسان اقتصادی عنوان کرده اند، خط فقر زندگی در پایتخت در سال‌جاری به 2 میلیون و 700 هزارتومان برای یک خانوار 5 نفره رسیده است. سهم هر فرد در این بخش ماهیانه 540 هزارتومان است ولی نمی توان گفت فرضا فردی با این میزان درآمد و زندگی مجردی می تواند هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک و سایر نیازهای خود را تنها با 540 هزارتومان در ماه تامین کند.


فقر از دیدگاه اسلام


اشاره: فقیر بودن به خودی خود عیب نیست؛ آنچه ناپسند است این است که انسان با سوء اختیار خویش مبتلا به فقر شده، خود و دیگران را به زحمت بیندازد. کم نیستند کسانی که مدام با فقر و نداری دست و پنجه نرم می کنند و با وام بعدی قسطهای قبلی را می دهند؛ همیشه هشت شان گرو نُهشان است و اینگونه روزگار می گذرانند.


 علاج این معضل چیست؟ و چگونه می توان از چنگال آن نجات پیدا کرد؟


 پاسخ این سوال در آموزه های اسلامی مردم با سه نوع فقر دست در گریبانند 


?    اول فقری که در اثر سوء تدبیر و یا ترک برخی از دستورات دینی نصیبشان شده است؛ 
?    دوم فقری که کفاره گناهان مومنین است 
?     سوم فقری که محصول کم کاری و یا بی دینی آنها نیست بلکه قرار است از تحمل آن پاداش و ترفیع درجه نصیبشان شود. 

رهایی از فقر

حتما بخوانید:  آموزش جذب دیگران وافزایش جذابیت

فقری که در سوال این نوشتار مطرح است از جنس اول است و ما برآنیم تا به پاسخ آن بپردازیم. در متون دینی به سوء رفتارهایی اشاره شده که هر یک عاملی هستند برای فقر و تنگدستی و انسان می تواند با ترک آنها از چنگال فقر نجات یابد. 


مهمترین چیزی که انسان را زمینگیر فقر می کند آلوده شدن به گناه و معصیت است. قرآن وعده داد که اگر مردم اهل تقوا و دوری از گناه باشند خداوندخیر و برکت آسمان و زمین را به سوی آنها سرازیر می کند؛ وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْض .


و در سوره طلاق فرمود هر کس از گناه بپرهیزد خداوند روزی او را از جایی که هیچ گمان نمی کند تامین خواهد کرد؛ در کارش گشایش ایجاد کرده و سختی آن را برایش آسان می گرداند؛ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجَْعَل لَّهُ مخَْرَجًا وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یحَْتَسِبُ ... وَ مَن یَتَّقِ اللَّهَ یجَْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ یُسْرًا .


 تاثیر گناه در فقیر کردن انسان چنان جدی است که امیرالمومنین علی علیه السلام به ما آموخت تا در دعا اینگونه بخوانیم: اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَدْعُو إِلَى الْکُفْرِ وَ یُطِیلُ الْفِکْرَ وَ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ یَجْلِبُ الْعُسْرَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِین 


 خداوندا از تو طلب آمرزش می کنم نسبت به هر گناهی که مرا به کفر می کشاند و توان فکر کردن را از من می گیرد و باعث فقر من شده و زندگی مرا به سختی می اندازد. و نیز می فرماید: اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَکُونُ فِی اجْتِرَاحِهِ قَطْعُ الرِّزْق 


؛ پروردگارا! از تو طلب بخشش دارم نسبت به هر گناهی که باعث قطع رزق می شود. از آنچه تا کنون نقل شد به دست می آید که اصولا گناه برکت را از زندگی انسان برده و او را گرفتار فقر و تهی دستی می گرداند. در روایات نام برخی از گناهان که تاثیر جدی تری در فقر و تنگدستی دارند ذکر شده است که ما نیز آنها را بازگو می کنیم. 



1.    امام صادق علیه السلام فرمود: الذُّنُوبُ ... الَّتِی تَحْبِسُ الرِّزْقَ الزِّنَا 8؛ زنا از گناهانی است که جلوی نزول رزق را می گیرد. 

2.    قطع ارتباط با خویشاوندان نزدیک  از دیگر گناهانی که موجب فقر است قطع رحم یا همان قطع ارتباط با بستگان نزدیک مانند: پدر، مادر، برادر، خواهر و مانند آن است. امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: قَطِیعَةُ الرَّحِمِ تُورِثُ الْفَقْر 9؛ قطع ارتباط خویشاوندی فقرآور است. 


3.    . اسراف  تهیه کالا بیش از حد نیاز و تلف کردن بخشی از نعمتهای خدادادی سبب می شود که انسان از همان مقدار ضروری هم محروم شود. امام صادق علیه السلام فرمودند: إِنَّ السَّرَفَ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ إِنَّ الْقَصْدَ یُورِثُ الْغِنَی 10
؛ اسراف انسان را فقیر می کند و مدیریت صحیح اقتصادی باعث بی نیازی انسان می شود

 

دانلود PDF مقاله: عوامل فقر چیست؟چگونه از فقر رهایی یابیم؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/4/29:: 10:6 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >