سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که دنیا نابودش کرده است . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

میلیاردر شدن در بورس سرمایه‌گذاری در بازار سهام، روشی است تا کمی بیشتر پول نقد اضافی به‌دست آورید. در واقع، با روش درست و مهارت‌های مناسب، سرمایه‌گذاری حتی با مبالغ کم در بازار سهام می‌تواند شما را در مسیری قرار ‌دهد که درآمد میلیاردری داشته باشید. این‌که میلیاردر بازار سهام شوید کار آسانی نیست و معجزه‌ای نیست که یک شبه اتفاق بیفتد ولی امکان‌پذیر است، همان‌طور که تعدادی از دانشجویان‌ام مثل تیم.جی و میشل. جی ثابت کرده‌اند. اگر می‌خواهید میلیاردر بازار سهام شوید، در اینجا 10 نکته از ثابت‌شده‌ترین نکات آمده است تا به اهداف‌تان و درآمدی دست یابید که همیشه خواستار آن بوده‌اید. 1.به سهام‌های پرخرید‌ و‌ فروشی توجه کنید که افزایش جدیدی داشته اند وقتی به دنبال رویاهای‌تان‌ در بازار سهام هستید، مطمئن شوید که به سهام‌های داغ توجه دارید. تحقیق‌تان را انجام دهید، به الگو‌های‌شان نگاه کنید و توجه‌تان را معطوف سهام‌هایی کنید که در حال رشد هستند، زیرا در نظر دارید آنها را دنبال کنید تا به افزایش جدیدی برسید. به سهام‌هایی توجه نکنید که در پایین‌ترین حد هستند. 2. می‌توانید خرید‌و‌فروش اعتباری انجام دهید بعضی از آدم‌ها فکر می‌کنند برای ثروتمند شدن به بازار داغ نیاز دارند. قضیه از این قرار نیست. فروش اعتباری را نادیده نگیرید. مجبور نیستید برای مدت طولانی یک سهام را نگه دارید تا سود کنید. فقط موفقیتی را مدنظر داشته باشید که زمانی تاجران داشته‌اند.آن‌ها مظهر کسب درآمد از فروش اعتباری هستند. 3. به سرعت جلوی ضررتان را بگیرید اگر می‌خواهید در بازار موفق باشید، خودتان را کاملا از آن وضعیت رها کنید. اگر با مشکلی روبه‌رو شوید، جلوی ضررتان را بگیرید و سریع به حرکت خود ادامه دهید. به شکست‌تان فکر نکنید ولی در عوض، به آینده نگاه کنید. قرار است شکست بخورید، پس حاضر و آماده باشید تا پیش بروید. 4. نترسید که کل سود یا بخشی از آن را بگیرید مسئله‌ی مهم در درآمد شما این است که واقعا سود نیستند مگر این‌که کسب شده باشند. نترسید که بخشی از سود را از آن خود کنید یا خیلی زود به سود برسید. بازار به سرعت تغییر می‌کند؛ خوب است وقتی حس می‌کنید موقعیت مناسب است خارج شوید و سودهایی را که می‌توانید به‌دست آورید. 5. پذیرای فناوری جدید باشید دنیا در حال تغییر است و این تغییر به سرعت روی می‌دهد، پس اگر می‌خواهید در بازار سهام موفق باشید، باید همراه آن تغییر کنید. اینک زمانی نیست که از شرکت‌های فناوری بترسید. این‌ها، شرکت‌های آینده هستند. از فناوری و مدل‌های جدید کسب‌و‌کار استقبال کنید و مشتاق باشید و بخواهیدکه با مدنظر داشتن سرمایه‌گذاری‌تان، جلوتر از زمان حرکت کنید.

میلیاردر شدن بدون سرمایه

راههای پولدار شدن در ایران ،شما به سرعت می توانید مبلغی ثابت به صورت روزانه، ماهانه و سالانه کنار بگذارید.

همچنین می توانید هر ماه بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید که این پس اندازها در موفقیت شما تاثیر بسیاری دارند.

توجه داشته باشید که افراد سحر خیز شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

 

شما می توانید در بخش های دیگری همچون بازنشتگی هم سرمایه گذاری هایی داشته باشید.

درواقع می توان ادعا کرد که طرح ها و برنامه های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/12/13:: 7:23 عصر     |     () نظر

تست هوش اقتصادی و هوش هیجانی

آیا نمی‌دانید دارای هوش هیجانی‌ هستید یا خیر؟ در ادامه به 14 مورد که نشان می‌دهند دارای EQ بالایی هستید، اشاره می‌کنیم.


1. در مورد آدم‌هایی که نمی‌شناسید، کنجکاو هستید.

آیا عاشق ملاقات آدم‌های جدید هستید، و پس از این‌که تازه با کسی آشنا شدید به طور طبیعی تمایل دارید، کلی سوال آنها بپرسید. اگر این‌طور است، درجه‌ی خاصی از همدلی، به عنوان یکی از اجزای مهم تشکیل‌دهنده‌ی هوش هیجانی، درون‌تان وجود دارد. آدم‌هایی که همدلی بالایی دارند (HEPs) – کسانی که پذیرای نیازها و احساسات دیگران هستند، و در رفتارهای‌شان به این نیازها توجه می‌کنند – معمولا چیز بسیار مهمی درون‌شان وجود دارد: آنها در مورد غریبه‌ها بسیار کنجکاو هستند و با آغوش باز از دانستن اطلاعات بیش‌تر در مورد آنها استقبال می‌کنند.

کنجکاوی در مورد دیگران راهی برای پرورش همدلی نیز است. رومن کریزناریچ، مولف کتاب در دست چاپِ همدلی: کتاب راهنما برای تحول، در وب‌گاه گریترگود می‌نویسد: ” کنجکاوی همدلی‌مان را افزایش می‌دهد؛ وقتی با آدم‌‌های خارج از چرخه‌ی معمول اجتماعی‌مان صحبت می‌کنیم، با نحوه‌ی زندگی و جهان‌بینی‌های بسیار متفاوتی نسبت به خودمان، مواجه می‌شویم.”


2. رهبر شایسته‌ای هستید

به اعتقاد گلمن، معمولا همه‌ی رهبرانِ استثنایی یک ویژگی مشترک دارند. علاوه بر نیازهای سنتی کسب موفقیت – استعداد، بلندهمتی و اخلاق کاری قوی – آنها دارای درجه‌ی بالایی از هوش هیجانی هستند. وی در تحقیق خود، با مقایسه‌ی افراد معمولی با کسانی که جزء بهترین رهبران ارشد بودند، دریافت نزدیک به 90 درصد تفاوت‌هایی که در شناخت‌نامه‌های این دو گروه وجود دارند ارتباطی به توانایی ادراکی‌شان ندارد، بلکه مربوط به هوش هیجانی‌شان هستند.

گلمن در مجله‌ی کسب‌وکار هاروارد می‌نویسد: "هر قدر جایگاه فردی یک مجری مشهور بالاتر باشد، به دلیل اثربخشی بالای‌اش، قابلیت‌های هوش هیجانی بالاتری در وی بروز می‌کند.”

3. نقاط قوت و ضعف‌تان را می‌شناسید

بزرگ‌ترین نشانه‌ی خودآگاهی این است که در مورد شناخت خودتان صداقت داشته باشید – بدانید در چه موضوعاتی مهارت دارید، چه جاهایی نیاز به تلاش بیش‌تر دارید، و همه‌ی این‌ها را در خودتان بپذیرید. یک فرد باهوش هیجانی می‌داند چگونه نقاط قوت و ضعف‌اش را بشناسد، و می‌تواند در ذهن‌اش تحلیل ‌کند چگونه در این چارچوب موثرترین کارکردش را ارائه دهد. این آگاهی باعث ایجاد اعتماد به نفس قوی می‌شود که از نظر گلمن یکی از عوامل مهم هوش هیجانی است.

وی می‌گوید: "اگر بدانید واقعا در چه موضوعاتی تاثیرگذاری بیش‌تری دارید، پس می‌توانید در آن موضوعات با اعتماد به نفس کامل کار کنید”.


4. به خوبی به همه چیز توجه می‌کنید

آیا با هر صدایی، نوشته‌ای و فکر گذرایی تمرکزتان را از دست می‌دهید؟ در این صورت، این مسئله می‌تواند شما را از عمل کردن در بالاترین سطح هوش هیجانی باز دارد. ولی به گفته‌ی گلمن، توانایی مقاومت در برابر عوامل حواس‌پرتی و تمرکز بر آن‌چه در حال انجامش هستید بزرگ‌ترین راز هوش هیجانی است. بدون حضور درونی و اجتماعی، پرورش خودآگاهی و ایجاد روابط قوی کار دشواری است.

گلمن می‌گوید: "اگر فردی در دوران کودکی بتواند بر کار یا درس‌اش تمرکز کامل داشته باشد و خواندن یک نوشته‌ی غیر مهم یا انجام یک بازیِ ویدئویی را به بعد از اتمام کار اصلی‌اش موکول کند… می‌تواند با قدرت پیش‌بینی کند در بزرگ‌سالی به موفقیت مالی می‌رسد؛ این عامل از داشتن IQ بالا یا ثروت خانوادگی، بسیار مهم‌تر است. این توانایی را می‌توانیم به کودکان‌مان آموزش دهیم”.

-انواع هوش در روانشناسی

روانشناسان با توجه به کارکردی که از هوش انتظار دارند، انواع هوش را بررسی کرده اند. نظریات متفاوتی درباره  انواع هوش مطرح شده است که از بین آن ها نظریه هوش چندگانه گاردنر و نظریه هوش سه گانه دانا زوهار و یان مارشال مقبولیت بیشتری را دارا هستند.

در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

در این نظریه انواع هوش با هوش جسمانی که به معنی توانایی در کنترل بدن و استفاده کردن از اشیا است شروع می شوند و با توجه به سیستم های عصبی مغز مشخص می شوند. صاحبان این نظریه معتقدند هوش های متفاوت انسان زیر مجموعه ای از سه هوشی که در زیر به آن ها پرداختیم، هستند.



نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/12/13:: 1:55 عصر     |     () نظر

راه های پولدار شدن بدون سرمایه

 

اول باید تکلیفمون رو با باورهای مان راجع به پول روشن کنیم.

 

 

قدم اول) یک لیست از 10-تا از علاقه مندی هایتان تهیه کنید

اینها در صدر ستون های جدولتان قرار خواهند گرفت. مهم نیست اگر الان کارتان درست کردن فلافل است یا فروش آخرین مدلِ ماشین بنز؛ شما باید 10 کاری که دوست دارید به غیر از کار فعلی تان را در بالای صفحه در 10 ستون بنویسید.
اصلا مهم نیست اگر الان در یک افسردگی موقت سر میکنید چون یه نفر جواب تلفن تان را نداده. اگر میخواهید طرح را اجرا کنید باید این کار را انجام دهید. شما 10 حوزه علاقه مندی متفاوت اما دوست داشتنی برای خودتان دارید.

علایق من که لیست کردم شامل :

  •  عکاسی،

  • طراحی،

  • بازاریابی،

  • روابط عمومی،

  • نویسندگی،

  • فیتنس،

  • مسافرت،

  • دنیای مد،

  • کارگردانی

  • و تئاتر است.

 

قدم دوم)هر دسته علاقه تبدیل به یک ستونِ  سود خواهد شد

شما قرار است در هر ستون (یعنی در هر حوزه ای که علاقه دارید) 10 میلیون کسب ثروت کنید. مرحله دوم به همین سادگی است !

 

قدم سوم) برای هر دسته یک پروژه انتخاب کنید

شاید کمی چالشزا باشد ! اما اگر شما در هر حوزه ای از ساخت و ساز تا بدنسازی علاقه دارید میتونید در هر حوزه بیش از 10 میلیون سود از کارآفرینی کسب ثروت کنید. از کجا میدونم؟ اگر فرد مورد نظر نبودید هیچوقت این مطلب را تا این قسمت نمیخواندید.
شما با طراحی چند سایت برای چند سازمان میتونید تا 10 میلیون حداقل درآمد کسب کنید یا عکاسی از چند عروسی هم همینطور.

 

قدم چهارم) برنامه را بزرگ تر نکنید، فعلا همین را اجرا کنید

آیا الان پیشنهاد میکنید بجای 10 تا 100 تا از علایقتان را بنویسید؟ نه ! همه را نه فعلا نیاز نداریم.
فعلا باید با همین 10 تا ببینید به کجا خواهید رسید تا بعد پروژه های دیگری عملی کنید. زیرا در هر پروژه ای انگیزه ای پیدا خواهید کرد تا بعدی را نیز اجرا کنید، پس همه را با هم اجرا نکنید تا بتوانید یکی یکی همه را اجرا کنید.

 

قدم پنجم) انگیزه تان را در طول مسیر بالا نگه دارید

مطمئنم یکی الان میپرسه “چی میشه اگر یکیشون اجرا نشه؟”
هیچ اتفاقی نمی افته بجز 90تای دیگه (که بعدا قراره اجرا کنید) فعلا 9 پروژه دیگر دارین که میتونین اجرایش کنید ! بروید آنها را اجرا کنید… یادتان باشد که در طول مسیر ممکن است شکست بخورید، کارتان پیش نرود، به هر دری بزنید بسته باشد و … ناامید نشید !

کارآفرین های بزرگ، از مشکلات بزرگی عبور کردند تا به کسب ثروت و شهرت رسیدند.

قدم ششم) باور کنید نه به سرمایه نیاز دارید و نه به پارتی

معمولا افراد برای بهانه تراشی ازین گفته بسیار تاریخی استفاده میکنند “باید سرمایه داشته باشی.
من فکر نمی کنم برای کسب 10 میلیون تومان نیاز باشه یک شهربازی افتتاح کنید یا یک رستوران زنجیره ای افتتاح کنید (حداقل فعلا که اینطور نیست…) !

فعلا گام های کوچک بردارید، هنوز کلی درس قرار است در این راه یاد بگیرید.

 

قدم هفتم) باور کنید شما دیوانه یا رویاپرداز نیستید !

به احتمال زیاد یک جدول با 100 ایده شاید شما را بترساند و خودتون را یک “خیال پرداز” خطاب کنید.

اما به نظر من بهتر است یک تعریف جامع تر از خودمان داشته باشیم… ترس از شکست مجورمان میکند به فکر هایی مانند

  • آخه کی به این محصول نیاز داره؟

  • تو دوران رکود هیچ حرکتی نمیشه کرد

  • چطوری امروز برنامه ریزی کنیم وقتی فردا معلوم نیست چه اتفاقی میفته

  • رقیب های قوی تر میان و کسب و کار منو نابود میکنن

به هر حال کدام بهتر است؟ یک شکست خورده رویاپرداز یا یک نفر با 10 پروژه که انگیزه داره انجامش دهد که اگر انجامش هم نداد حداقل کلی تجربه کسب میکند؟

 

قدم هشتم) با اهدافتان حال کنید

خودتان را اسیر اهدافتان نکنید، زیرا بعضی از هدف هایتان امکان دارد فصلی باشد مانند تولید چتر برای کودکان که فقط در زمستان و پاییز میتونید آنرا بفروشید… البته امکان دارد فردی کل زندگیش را وفق تولید چتر کند ! (که به شما توصیه نمیکنم به هیچ وجه…)

اهداف شما نباید آنقدر بزرگ باشد که فکر کردن به آنها تمسخر خودتان باشد و یا آنقدر کوچک که انگیزه ای در شما ایجاد نکند تا حرکت کنید… اهداف شما کمی بیشتر و بزرگ تر از توانایی هایتان باشد تا همیشه کسب ثروت و پیشرفت کنید.

 

قدم نهم) شما یک بنگاه خیریه باز نمیکنید

اگر فردی انسان دوست هستید، حالا حالا ها باید توفان فکری کنید تا به راه هایی برای کسب ثروت و پول درآوردن پیدا کنید…

انسان دوستی بحثـِش با کسب و کار جداست، ما برای کمک به مردم لازم نیست گرسنگی بکشیم !
اگر برای یک خیریه بلیط کنسرت هنرمندی را میخواهید بفروشید، مطمئن‌ باشید سود کسب کنید وگرنه شما یاد میگیرید کم کم یک چک بنویسد از دسته چک خودتان برای کمک به مردم استفاده کنید؛ با این روش هرگز پولدار نخواهید شد.

به دیگران کمک کنید، اما به خودتان هم کمک کنید.
دیگران راضی نیستند شما ضرر کنید تا به آنها کمک کنید، اما حاضرند کمک شما را با پول یا کمک دیگری جبران کنند.

 

قدم دهم) این مطلب را با دوستان تان به اشتراک بگذارید

شما یک نفر را در زندگیتان دارید که به مسائل شخصی تان اهمیت میدهد؛ بعد از نوشتن لیست ایده هایتان، آنها را با او به اشتراک بگذارید و یا تصمیم بگیرید دو نفره 20 ایده را اجرا کنید.

با اینکار انگیزه بیشتری پیدا میکنید؛ اما مراقب باشید لیست ایده هایتان را بیش از افراد امین و مطمئن کسی دیگر نبیند، زیرا ممکن است در ابتدای راه با تمسخر یا شوخی شما را از ادامه مسیر دلسرد کند



نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/12/13:: 12:47 عصر     |     () نظر

-قانون جذب چیست

قانون جذب می‌گوید:

زندگی ساده است. زندگی شما تنها از دو چیز تشکیل شده است، چیزهای مثبت و چیزهای منفی. هر بخش زندگی‌تان، خواه سلامت، ثروت، روابط، کار یا شادی می‌تواند مثبت یا منفی باشد؛ یا ثروت فراوان دارید یا آه در بساط ندارید. یا سرشار از سلامتی هستید یا مریض احوالید. روابطتان شاد است یا دشوار و در بن‌بست است. کارتان یا هیجان‌انگیز و موفق است یا رضایت‌بخش نیست و ناموفق است. یا لبریز از شادی هستید یا بیشتر مواقع احساس خوبی ندارید. یا سال‌های خوب دارید یا سال‌های بد، یا اوقات خوب یا اوقات بد، یا روزهای خوب یا روزهای بد.

اگر موارد منفی زندگی‌تان بیشتر از موارد مثبت است، پس یک جای کار می‌لنگد و خودتان هم می‌دانید. بقیه‌ی مردم را می‌بینید که شاد و موفق هستند و زندگی‌شان پر از چیزهای عالی و فوق‌العاده است، و حسی به شما می‌گوید که شما نیز لیاقت چنین زندگی‌ای را دارید. حق با شماست؛ شما لایق یک زندگی سرشار از چیزهای خوب هستید.

اگر نمیدانید قانون جذب چیست باید بگویم شما از قانون جذب استفاده می‌کنید حتی اگر ندانید

بیشتر افرادی که زندگی فوق‌العاده‌ای دارند درست نمی‌دانند چه کرده‌اند تا به این زندگی دست‌یافته‌اند. اما حتماً کاری کرده‌اند. آن‌ها از قانون جذب که منشاء تمام موارد خوب زندگیست استفاده کرده‌اند …

بدون استثناء هر کس که زندگی فوق‌العاده‌ای دارد برای رسیدن به آن از قانون جذب استفاده کرده است.

قدرت‌های عظیم طبیعت، مانند گرانش و الکترومغناطیس، با حواس ما قابل مشاهده نیستند، اما قدرتشان بی چون‌وچرا و قطعیست. در مورد قانون جذب هم همین‌طور است. نیروی قانون جذب قابل مشاهده نیست اما در حقیقت قدرتش بسیار عظیم‌تر از هر قدرت طبیعی دیگری است. نشانه‌های قانون جذب را در همه جای جهان می‌توان دید.

قوانین طبیعت بر کائنات حکم‌فرماست. می‌توانیم با هواپیما پرواز کنیم زیر هوانوردی هماهنگ و سازگار با قوانین طبیعت عمل می‌کند. قوانین فیزیک برای ما تغییر نکرده‌اند تا بتوانیم پرواز کنیم، اما راهی یافته‌ایم تا مطابق قوانین طبیعت عمل کنیم. همان‌طور که قوانین فیزیک بر هوانوردی، برق، و گرانش حاکم است، قانون جذب هم بر زندگی حاکم است. برای در اختیار گرفتن قانون جذب مثبت و تغییر زندگی‌تان، باید قانونش را درک کنید. قدرتمندترین قانون کائنات را؛ قانون جذب را.

نیروی جذب خورشید است که سیاره‌ها را در منظومه‌ی شمسی ما نگه می‌دارد، و مانع از پرت شدنشان در فضا می‌شود. قانون جذب گرانش است که شما و هر آدم، حیوان و هر چیزی را نگه می‌دارد.

نیروی جذب سلول‌های بدنتان، مصالح خانه، و مبلی که رویش می‌نشینید را منسجم نگه می‌دارد، و ماشین را روی جاده و آب را در لیوان نگه می‌دارد.

قانون جذب است که یک نفر را به سمت علم و دیگری را به‌سوی آشپزی می‌کشد، مردم را سوی ورزش‌های مختلف یا سبک‌های مختلف موسیقی می‌کشاند. قانون جذب است که شما را جذب دوستان و کسانی که دوست دارید می‌کند.


قانون جذب دقیقا چیست؟

قانون جذبی که اینجا مطرح می‌شود با نیروی جاذبه زمین و بین مولکولی متفاوت است ولی تا حدودی شبیه آن‌ها کار می‌کند. قانون جذب قانون عشق است.

” قانون جذب یا قانون عشق … هر دو یکی و یکسان هستند “

چالز هانل

قانون جذب قانون عشق است، و قانون مطلق و قدرتمندی‌است که همه چیز را در هماهنگی و توازن نگه می‌دارد، از کهکشان‌های بی‌شمار گرفته تا اتم‌ها. بر همه چیز و از طریق همه چیز در کائنات اعمال می‌شود و تاثیر می‌گذارد.

به عبارت کلی قانون جذب می‌گوید: هر چیزی مشابهش را جذب می‌کند. به بیان ساده‌تر معنایش در زندگی‌تان این است: هر چه بدهی، همان را می‌گیری. هر چه در زندگی بدهی همان را در زندگی دریافت می‌کنی. به‌واسطه‌ی وجود قانون جذب هرچه بدهی درست همان چیزی است که به‌سوی خود جذب می‌کنی.

” در مقابل هر کنش، واکنشی یکسان و در جهت مخالف وجود دارد “

اسحاق نیوتن – ریاضیدان و فیزیکدان


آموزش قانون جذب,قانون جذب ثروت,قانون جذب چیست؟

راه جذب پول و ثروت

هر عمل دادن عمل متضاد دریافت را ایجاد می‌کند و آنچه دریافت می‌کنید با آنچه داده‌اید همیشه برابر و یکسان است. هر چه در زندگی می‌بخشید باید به شما بازگردد. قانون جذب قانون ریاضی و فیزیک کائنات است.

طبق قانون جذب: اگر نیروی مثبت ببخشی، در پاسخ نیروی مثبت دریافت می‌کنی، نیروی منفی ببخشی، در پاسخ نیروی منفی دریافت می‌کنی.

قانون جذب چیست ؟ این قانون می‌گوید:

نیروی مثبت بدهید و در عوض یک زندگی پر از موارد مثبت دریافت کنید.

نیروی منفی بدهید و یک زندگی مملو از موارد منفی دریافت کنید.

اما چگونه نیروی مثبت یا منفی می‌دهید؟ از طریق افکار و احساساتتان!

نیروی منفی بدهید و یک زندگی مملو از موارد منفی دریافت کنید.

اما چگونه نیروی مثبت یا منفی می‌دهید؟ از طریق افکار و احساساتتان!

شما هرلحظه دارید فکرهای مثبت یا منفی می‌کنید و افکارتان چه مثبت باشند چه منفی تعیین می‌کنند که در زندگی چه دریافت خواهید کرد. تمام افراد، اوضاع و شرایط، و اتفاقاتی که لحظه‌لحظه‌ی زندگی‌تان را می‌سازند از طریق افکار و احساساتی که از خود بروز می‌دهید، جذبتان می‌شوند. اتفاقات زندگی همین‌طوری و بی‌مقدمه برایتان پیش نمی‌آید؛ شما در زندگی بر اساس آنچه داده‌اید، دریافت می‌کنید.

” بدهید و به شما داده خواهد شد … زیرا با پیمانه‌ی خودتان برایتان اندازه خواهند گرفت “



نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/12/13:: 11:0 صبح     |     () نظر

راه ثروتمند شدن سریع

وارن بافت، با ثروتی 62 میلیارد دلاری، یکی از پولدارترین مردان جهان است. او رازهای پولدار شدن بسیاری دارد که در مجلات و کتاب‌های مختلف به آن‌ها اشاره کرده است. در ادامه 10 راه پولدار شدن را از زبان این سرمایه‌دار می‌شنویم.

 

تا چند سال پیش که جف بزوس و یا بیل گیتس پولدارترین اشخاص جهان نبودند، وارن بافت با ثروت 62 میلیارد دلاری خود پولدارترین مرد جهان بود؛ زمانی که او در سال 1962 سهام شرکت Berkshire Hathaway را به قیمت 7.5 دلار در هر سهم خرید. امروز که وارن بافت 78 سال دارد، شرکت Berkshire Hathaway از شرکت های کلاس A بازار بوده و هر سهم ممتاز آن حدود 119 هزار دلار قیمت دارد. او موفقیت های خود را با استراتژی‌های مناسب و مخصوص به خود بدست آورده است. در اینجا 10 راز پولدار شدن را از زبان وارن بافت می‌خوانیم.

  

1. با سود خود سرمایه گذاری کنید

هنگامی که برای اولین بار در بورس سودی را بدست می‌آورید، قطعا وسوسه می‌شوید که آن را همان موقع خرج کنید. نه! بهترین کار سرمایه گذاری مجدد این پول در بورس است. او این درس را در دبیرستان یاد گرفت! وارن بافت زمانی که یک بچه دبیرستانی بود، یک ماشین پین بال را خرید و در یک آرایشگاه قرار داد. با پولی که از این راه بدست آورد به مرور 8 ماشین پین بال دیگر خرید و در 8 آرایشگاه قرار داد. او در سنین بالاتر، هنگامی که سهام خود را می‌فروخت، از پول آن‌ها برای سرمایه گذاری در یک کسب و کار دیگر استفاده می‌کرد. او در سن 26 سالگی 174 هزار دلار پول داشت. این مقدار معادل 1.4 میلیون دلار در زمان حال است! حتی یک مبلغ کوچک می‌تواند به مرور تبدیل به یک ثروت بزرگ شود.

 

2. به متفاوت بودن تمایل داشته باشید

تصمیمات خود را بر اساس آنچه دیگران از شما انتظار دارند نگیرید. هنگامی که وارن بافت شروع به مدیریت 100 هزار دلار خود در سال 1956 کرد، در بین سرمایه داران یک انسان عجیب و غریب به شمار می‌رفت. او در وال استریت کار نمی‌کرد، محل کار او محل زندگی خانواده اش، یعنی اوماها بود. او در مورد مکان سرمایه گذاری خود به هیچ کس سخنی نمی‌گفت. مردم می‌گفتند که او شکست خورده که جای پول هایش را به کسی نمی‌گوید. اما بعد از 14 سال پول او 100 میلیون دلار ارزش داشت.

 

به جای پیروی از جمعیت، او به دنبال سرمایه گذاری های نامرغوب بود و به طور کلی طرفدار ضعیفان بازار بود. به قول وارن بافت شما باید با استانداردی که درون خود تعریف می‌کنید خود را بسنجنید نه استانداردی که دنیا برای شما تعیین می‌کند.

 

3. انگشت خود را مک نزنید!

قبل از این که هر گونه تصمیمی بگیرید، در مورد موقعیت خود و تصمیم خود اطلاعات کاملی بدست آورید و از دوستان و آشنایان خود در مورد تمام موضوعات مشورت بخواهید. هر گونه تصمیم عجله‌ای و یا مشورت نکردن همانند این است که انگشت شصت خود را مک بزنید. وارن بافت می‌گوید زمانی که او قصد خرید کسب و کاری را داشته باشد، ابتدا منتظر است که طرف مقابل سرنخ‌هایی از قیمت به او بدهد.

 

4. قبل از شروع، بیاموزید

اهرم چانه زنی شما همیشه قبل از شروع معامله قوی تر است. وارن بافت این را زمانی متوجه شد که بچه بود. زمانی که پدر بزرگ او، ارنست، او و دوستش را مامور یافتن یک حشره در بقالی اش کرد. وارن و دوستش 5 ساعت وقت صرف کردند و سپس با دستان یخ زده به پدربزرگش مراجعه کردند. ارنست فقط 90 سنت به هردوی آن ها داد. وارن از کاری که کرده بود وحشت زده شد؛ چرا که در کمتر از یک ساعت می‌توانست این مقدار پول را به جیب بزند. وارن بافت گفته که حتی با دوستان و آشنایان خود قبل از انجام هر کاری، قرار داد بسته و در مورد جزئیات به توافق برسید.

با استقامت و ابتکار، شما می‌توانید در برابر یک رقیب قوی‌تر برنده شوید

 

5. هزینه‌های کوچک را مدیریت کنید

وارن بافت معمولا در شرکت‌هایی سرمایه گذاری می‌کرد که مدیران آن روی هزینه‌های کوچک هم حساس بود. در یکی از شرکت‌هایی که او سرمایه گذاری می‌کرد، مدیر شرکت حتی ورقه‌های دستمال کاغذی را هم میشمارد که کلا سرش نرود (در حالی که رفته بود!). به گفته وارن بافت، نظارت بر هزینه‌ها می‌تواند سود شما را افزایش قابل توجهی بدهد.

  

6. قرض نگیرید!

زندگی در کارت‌های اعتباری و وام‌های مختلف شما را پولدار نمی‌کند. وارن بافت هیچ گاه مبالغ هنگفت وام نگرفت، چه برای خرید مسکن، چه برای سرمایه گذاری. او در مورد کسانی که با قرض گرفتن می‌خواستند پولدار شوند، سخنان زیادی گفته و مثال‌های زنده زیادی از شکست آن‌ها آورده است. در این موارد، او دو پیشنهاد داشت؛ یکی مذاکره کردن با طلبکاران و دیگری یک سرمایه گذاری معقول با پول بدست آمده است.

 

7. ماندگار باشید

با استقامت و ابتکار، شما می‌توانید در برابر یک رقیب قوی‌تر برنده شوید. وارن بافت در سال 1983 سهام شرکتی را به نام Nebraska Furniture Mart خرید، چرا که او شیوه مدیریتی صاحب این کسب و کار یعنی Rose Blumkin را دوست داشت. او یک مهاجر روسی بود که لباس فروشی کوچک خود را به بزرگترین فروشگاه مبلمان در آمریکای شمالی تبدیل کرد. استراتژی او خرید وسایل در کمترین قیمت بود. او یک مذاکره کننده بی رحم بود. برای وارن بافت، رز یک قهرمان شجاع بود که برنده را از بازنده جدا می‌کرد.

 

8. بدانید کی بفروشید!

یک بار، زمانی که وارن بافت نوجوان بود، به تماشای یک مسابقه رفت. او در مسابقه شرط بندی کرد و پولش را از دست داد. برای پرداخت جریمه‌های خود، او در مسابقه دیگری شرط‌بندی کرد. این بار هم تمام پول خود را باخت! او یک هفته بیمار شد و درآمد زیادی را از دست داد. اما او از این باخت ها درس بزرگی گرفت. او دانست که چه زمانی از یک معامله باید خارج شود، نه این که با پیروی از احساسات دوباره و دوباره بازی کرده و ببازد.

 

9. خطر را ارزیابی کنید

در سال 1995، کارفرمای پسر وارن بافت، Howie، توسط FBI متهم به تقلب در تعیین قیمت شد. وارن بافت به Howie گفت که در مورد بهترین و بدترین حالتی که برایش پیش می‌آید فکر کند. پسر وارن بافت بعد از ارزیابی این ریسک، به سرعت از قرارداد‌هایش با شرکت متقلب خارج شد. شما با پرسیدن سوال ” بعدِش که چی! ” می‌توانید ارزیابی ریسک را به بهترین نحو انجام دهید. این کار شما را به انتخاب بهترین گزینه سوق می‌دهد.

  

10. موفقیت را برای خود تعریف کنید

با وجود ثروت هنگفت، وارن بافت، موفقیت خود را بر مبنای دلار اندازه گیری نمی‌کند. او در سال 2006 وعده داد که تقریبا تمام ثروت خود را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس ببخشد. او تصمیم نگرفت تمام ثروتش را برای خودش نگه دارد. او در جمله ای معروف می‌گوید:

 

من می‌دانم افراد پولداری که وسایل و خانه‌های زیادی برای خودشان می‌خرند، در حقیقت هیچ محبوبیتی ندارند. وقتی به سن من می‌رسید، موفقیت خود را با تعداد افرادی که در جذب آن‌ها به خود موفق بوده اید می‌سنجید، نه دلار و ثروت! این هدف نهایی زندگی کردن است…

https://keramatzade.com/The-way-to-become-rich,-easy,-fast-and-enjoyable-way-to-earn-wealth


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 98/12/12:: 11:59 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      >