سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، پاک است و پاکان را دوست دارد ؛پاکیزه است و پاکیزگان را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

25 راه احساس خوشبختی  که با آن میتوانید در زندگی به عشق و شادی برسید

 

 

 

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

برخی از کارشناسان احساس خوشبختی را " ترکیبی از رضایت از زندگی و احساسات مثبت بیشتری نسبت به احساسات منفی" می نامند. همچنین یک تفاوت متمایز بین خوشبختی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد: اولی احساس زودگذر است، اما دومی به نحوه زندگی ما توصیف می شود .

در حالی که برخی از عواملی که بر سلامتی تاثیر می گذارد ممکن است خارج از کنترل ما باشند (مانند ژنتیک یا شرایط خاص زندگی)، همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانیم احساسات خوب خودمان را تقویت کنیم .در اینجا به بیان 25 راه احساس خوشبختی که می توانید در زندگی تان بکار برید و بهعشق و شادی برسید می پردازیم


1. وقت صرف کردن در طبیعت برای احساس خوشبختی و عشق و شادی

 

 

حتما بخوانید: 3 عاملی که باعث خوشبختی می شود

لذت بردن از زمان در فضای باز یک راه عالی برای احساس خوشبختی برای شما است.صحنه های طبیعت می تواند بخش هایی از مغز را در ارتباط باشادی، مثبت، و ثبات عاطفی را تحریک کند. به علاوه، صرف وقت در خارج از منزل، ما را به نور خورشید نزدیک می کند، که می تواند بدن ما را ویتامین D تولید کند. 


2. احساس خوشبختی و شادی با ورزش تکمیل می شود

 

 

 

 عرق کردن شما در ورزش ممکن است موجب شادی شده و مطمئنا به آن کمک می کند . فعالیت بدنی به بدن ما کمک می کند که پروتئین های ضد بیماری را به نام آنتی بادی ها و اندورفین ها را آزاد کند. آنتی بادی ها باعث افزایش شادی می شوند، آندورفینها مواد شیمیایی حساس هستند که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های منظم می تواند به شادی پایدار منجر شود. 


3. خواب بیشتر برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: خوشبختی

خواب کافی برای رفاه و احساس خوشبختی کلی ضروری است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خواب ناکافی منجر به پایین بودن سطح خوش بینی می شود.


4. مراقبه و احساس خوشبختی 

 

 

 

اگرچه مدیتیشن گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد اما تحقیقات نشان می دهد که هشت هفته مراقبه روزانه می تواند منجر به احساس خوشبختیبیشتر شود.


5. آهنگ های شاد برای احساس خوشبختی و شادی گوش کنید

 

حتما بخوانید: علت خوشبختی واقعی چیست؟

 سعی کنید به گوش دادن به آهنگ های خوش بینانه و شاد را فراموش نکنید. اهنگ شاد می تواند به کاهش استرس کمک کند که موجب احساس خوشبختی بیشتر می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی شادی و نشاط را در شما تقویت می کن البته موسیقی های شاد نه موشیقی های غمنک امروز!!!!!!


6. یک سرگرمی جدید برای احساس خوشبختی پیدا کنید

 

 

 

کارشناسان می گویند که سرگرمی باعث تحریک ذهنی می شود و سرگرمی و مهارت جدید می تواند به شادی بیشتر منجر شود . احساسات موفقیت و اعتماد به نفس است که  با به دست آوردن سرگرمی جدید بوجود می آید. 


7. برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی،افکار منفی را دور بریزید

 

 

حتما بخوانید: 7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

افکار منفی، قدرتمند است و همه چیز را به راحتی متاثر خود می کند و بدون شک این کار باعث می شود ما احساس خستگی کنیم. نکته های منفی خود را بر روی یک برگ کاغذ بنویسید و سپس کاغذ را دور بریزید. تحقیقات نشان می دهد که نگرانی های شما، از لحاظ جسمی باعث می شود تا شما را تحت فشار قرار دهند. 


8. با رابطه جنسی مستمر،احساس خوشبختی و شادی را دعوت کنید

 

 

 

  مطالعه نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته سبب شیفتگی و شادی و احساس خوشبختی می کند. می توانید حتی بیشتر چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشته باشید و با ارضا شدن به ان احساس خوشبختی دست پیدا کنید.


9. قدردانی و تشکر برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: روانشناسی خانواده که با آن می توانید به خوشبختی و موفقیت برسید

 انجام کارها باعث می شود شما سالم تر و شادتر باشید. سپاسگزار بودن می تواند منجر به احساسات مثبت دیگر (از جمله افزایش انرژی و خوش بینی) و رفاه باشد. کارشناسان معتقدند که حتی یک جمله از قدردانی در روز می تواند احساسات شادی را افزایش دهد.


10. لذت زندگی را درک کنید

 

 

 

 شادی واقعا مسری است. یک مطالعه نشان داده که احساس خوشبختی وقتی یک نفر خوشحال است، در طولانی مدت به دوستانش و کل اجتماع گسترش می یابد. 


11. یک دوست خوب برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه انسان شاد و خوشبخت باشیم؟

دوست خوب باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس ، استرس کمتر و شادی بیشتری کنیم.


12. یاد بگیرید که از گذشته بروید

 

 

 

عصبانیت و صدمه زدن به احساسات می تواند شما را به گذشته برساند و همچنین تصمیم گیری برای ادامه درد و رنج  گذشته را نشان می دهد.مردمی که به شما صدمه زده اند ببخشید.


13. تمرین مراقبت از خود به صورت روزانه برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: 14 راه پیدا کردن همسر که می توانید به خوشبختی برسید

با توجه به سرعت زندگی روزمره، به آسانی  مراقبت از خودمان را فراموش می کنیم و این راه مطمئن برای ناتوان کردن، حتی بیمار کردن خودمان است. سعی کنید خودتان را به اقدامات منظم که به طور کلی، سلامت و شادی دراز مدت شما را بهبود می بخشد،انجام دهید


14. تمرین یوگا و احساس خوشبختی و شادی در زندگی

 

 

 

 مطالعه نشان می دهد یوگا در تقویت خلق و خوی مؤثرتر از دیگر روش های ورزش است. علاوه بر این، تمرین یوگا همچنین می تواند به کاهش استرس و بهبود ایمنی کمک کند که هر دو به سلامت و شادی دراز مدت کمک می کند.


15. مواد مغذی برای احساس خوشبختی و شادی بخورید

 

 

حتما بخوانید: 10 تمرین برای ایجاد شوق،شادی و هیجان در زندگی

 تحقیقات نشان می دهد که خوشبختی و رفاه ذهنی در میان افرادی که روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف می کنند  بیشتر است. مواد مغذی و تقویت کننده روح را بررسی کنید و بشقاب خود را با چیزهای خوب پر کنید.


16. قدرت گل را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی احساس کنید

 

 

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

گلها همچون روشن کردن اتاق می توانند خلق و خوی شما را نیز روشن کنند. آرایش گل در منزل می تواند احساس درد و اضطراب را کاهش دهد و احساسات مثبت را افزایش  دهد. مطالعه نشان می دهد که اولین نگاه به گل ها در صبح باعث افزایش شادی و انرژی و کاهش اضطراب می شود.گل  خلاقیت را افزایش داده و زمینه های کاری را بیشتر لذت بخش تر می کند .


17. با فراموش کردن شکست احساس خوشبختی را دعوت کنید

 اشتباهاتی که انجام داده ایم و پیشرفت هایی که می توانیم انجام دهیم،خودمان  به طور منظم می توانیم از بین ببریم. کارشناسان معتقدند که خود انتقاد می تواند ما را بیشتر بدبخت کند. بنابراین به جای اینکه در هر شکستی زندگی کنید، تمرکز کنید که چگونه پیشرفت و ارزش گذاری خودتان کنید. این تغییر کمک خواهد کرد که شما  قوی تر، مولد تر، کمتر استرس، و شادتر بشوید.


18. با رنگ زرد احساس خوشبختی و شادی کنید

 

 

حتما بخوانید: چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟

سعی کنید از قدرت رنگ زرد استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد خوش خلق تمایل دارند که خلق و خوی خود را با رنگ شاد ترکیب کنند، ومردم تمایل به زرد به عنوان رنگ خوش بینی دارند. برای قرار دادن قدرت زرد در زندگی خود، سعی کنید کمی زرد را به لباس خود اضافه کنید و رنگ آمیزی دیوارهای خود با رنگ شاد انجام دهید.


19. استرس را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی کم کنید

 اضطراب، کم خوابی، افسردگی و غیره می تواند خلق و خوی شما را خراب و سبب استرس دایم بشود. برای حفظ روحیه خود سعی کنید استرس خود را از بین ببرید.


20. خوش بین وهمیشه نیمه پر لیوان را ببینید 

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که با شادی همراه باشد، خوش بینی است. افرادی که به طور مثبت فکر می کنند ، کمتر احساس افسردگی می کنند، کارایی بیشتری دارند و به طور کلی سالم تر از همتایان خود هستند و عصبانی و ناراحتی ندارند. افراد خوش بین با خوش بینی و واقع گرایی اجازه نمی دهند افکار ناراحت کننده احساس خوشبختی را از بین ببرد. انها از چشم انداز واقع گرایانه خود برای تصمیم گیری و اقدامات هوشمند استفاده می کنند. 


21. گفتگوهای معنی دار برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه یک زندگی سالم و سرشار از شادی داشته باشیم؟

 مطالعه نشان داده افرادی که کمترین صحبت های نامناسب و استرس اور داشتند،  شادتر بودند و صحبت کردن و داشتن یک شنونده خوب منجر به افزایش احساس رفاه، روابط قوی و تجربیات بهتر می شود.


22. با انجام اهدافمان به احساس خوشبختی برسیم

 اجتناب و دوری از کنار گذاشتن وظایف و تلاش برای رسیدن به اهداف خودتان  به منظور تقویت ذهنی و احساس خوشبختی اهمیت زیادی دارد.  زمانی که اهدافمان را تعیین می کنیم  میتواند به ما کمک کند که بیشتر هدف را کنترل کنیم و اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.


23. شکایت درست و رفع ان برای احساس خوشبختی

 هنگامی نگرانی منجر به نتایج می شود، که تبدیل به خلق و خوی بهتر و اعتماد به نفس و احساس قدرت می شود. به عبارت دیگر، شکایت درست انجام شده شامل شناسایی یک مشکل و اقدام مثبت برای رسیدگی  و رفع آن است


24. صرفه جویی در هزینه ها

 

 

حتما بخوانید: زن شاد?

خانه بخش مهمی از یک زندگی شاد و یک آینده مالی است. قرار دادن پول به کنار نیز با احساس امنیت، سلامتی و کنترل همراه است. صرفه جویی پول و مخارج سبب احساس خوشبختی و احساس اسودگی خیال می شود.


25. صرف پول عاقلانه برای دیگران

 

 

حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟

مطالعه نشان می دهد که خرید گاه به گاه می تواند عمیقا باعث کاهش احساس غم و ناراحتی شود. علم نشان می دهد که صرف پول برای دیگران به خصوص برای احساس خوشبختی مفید است و اگر واقعا میخواهید خلق و خوی خود را افزایش دهید در فرصت هایی برای دیگران هزینه کنید و به خریدهای دلخواه خود بپردازید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/12/16:: 9:42 صبح     |     () نظر

25 راه احساس خوشبختی  که با آن میتوانید در زندگی به عشق و شادی برسید

 

 

 

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

برخی از کارشناسان احساس خوشبختی را " ترکیبی از رضایت از زندگی و احساسات مثبت بیشتری نسبت به احساسات منفی" می نامند. همچنین یک تفاوت متمایز بین خوشبختی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد: اولی احساس زودگذر است، اما دومی به نحوه زندگی ما توصیف می شود .

در حالی که برخی از عواملی که بر سلامتی تاثیر می گذارد ممکن است خارج از کنترل ما باشند (مانند ژنتیک یا شرایط خاص زندگی)، همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانیم احساسات خوب خودمان را تقویت کنیم .در اینجا به بیان 25 راه احساس خوشبختی که می توانید در زندگی تان بکار برید و بهعشق و شادی برسید می پردازیم


1. وقت صرف کردن در طبیعت برای احساس خوشبختی و عشق و شادی

 

 

حتما بخوانید: 3 عاملی که باعث خوشبختی می شود

لذت بردن از زمان در فضای باز یک راه عالی برای احساس خوشبختی برای شما است.صحنه های طبیعت می تواند بخش هایی از مغز را در ارتباط باشادی، مثبت، و ثبات عاطفی را تحریک کند. به علاوه، صرف وقت در خارج از منزل، ما را به نور خورشید نزدیک می کند، که می تواند بدن ما را ویتامین D تولید کند. 


2. احساس خوشبختی و شادی با ورزش تکمیل می شود

 

 

 

 عرق کردن شما در ورزش ممکن است موجب شادی شده و مطمئنا به آن کمک می کند . فعالیت بدنی به بدن ما کمک می کند که پروتئین های ضد بیماری را به نام آنتی بادی ها و اندورفین ها را آزاد کند. آنتی بادی ها باعث افزایش شادی می شوند، آندورفینها مواد شیمیایی حساس هستند که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های منظم می تواند به شادی پایدار منجر شود. 


3. خواب بیشتر برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: خوشبختی

خواب کافی برای رفاه و احساس خوشبختی کلی ضروری است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خواب ناکافی منجر به پایین بودن سطح خوش بینی می شود.


4. مراقبه و احساس خوشبختی 

 

 

 

اگرچه مدیتیشن گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد اما تحقیقات نشان می دهد که هشت هفته مراقبه روزانه می تواند منجر به احساس خوشبختیبیشتر شود.


5. آهنگ های شاد برای احساس خوشبختی و شادی گوش کنید

 

حتما بخوانید: علت خوشبختی واقعی چیست؟

 سعی کنید به گوش دادن به آهنگ های خوش بینانه و شاد را فراموش نکنید. اهنگ شاد می تواند به کاهش استرس کمک کند که موجب احساس خوشبختی بیشتر می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی شادی و نشاط را در شما تقویت می کن البته موسیقی های شاد نه موشیقی های غمنک امروز!!!!!!


6. یک سرگرمی جدید برای احساس خوشبختی پیدا کنید

 

 

 

کارشناسان می گویند که سرگرمی باعث تحریک ذهنی می شود و سرگرمی و مهارت جدید می تواند به شادی بیشتر منجر شود . احساسات موفقیت و اعتماد به نفس است که  با به دست آوردن سرگرمی جدید بوجود می آید. 


7. برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی،افکار منفی را دور بریزید

 

 

حتما بخوانید: 7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

افکار منفی، قدرتمند است و همه چیز را به راحتی متاثر خود می کند و بدون شک این کار باعث می شود ما احساس خستگی کنیم. نکته های منفی خود را بر روی یک برگ کاغذ بنویسید و سپس کاغذ را دور بریزید. تحقیقات نشان می دهد که نگرانی های شما، از لحاظ جسمی باعث می شود تا شما را تحت فشار قرار دهند. 


8. با رابطه جنسی مستمر،احساس خوشبختی و شادی را دعوت کنید

 

 

 

  مطالعه نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته سبب شیفتگی و شادی و احساس خوشبختی می کند. می توانید حتی بیشتر چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشته باشید و با ارضا شدن به ان احساس خوشبختی دست پیدا کنید.


9. قدردانی و تشکر برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: روانشناسی خانواده که با آن می توانید به خوشبختی و موفقیت برسید

 انجام کارها باعث می شود شما سالم تر و شادتر باشید. سپاسگزار بودن می تواند منجر به احساسات مثبت دیگر (از جمله افزایش انرژی و خوش بینی) و رفاه باشد. کارشناسان معتقدند که حتی یک جمله از قدردانی در روز می تواند احساسات شادی را افزایش دهد.


10. لذت زندگی را درک کنید

 

 

 

 شادی واقعا مسری است. یک مطالعه نشان داده که احساس خوشبختی وقتی یک نفر خوشحال است، در طولانی مدت به دوستانش و کل اجتماع گسترش می یابد. 


11. یک دوست خوب برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه انسان شاد و خوشبخت باشیم؟

دوست خوب باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس ، استرس کمتر و شادی بیشتری کنیم.


12. یاد بگیرید که از گذشته بروید

 

 

 

عصبانیت و صدمه زدن به احساسات می تواند شما را به گذشته برساند و همچنین تصمیم گیری برای ادامه درد و رنج  گذشته را نشان می دهد.مردمی که به شما صدمه زده اند ببخشید.


13. تمرین مراقبت از خود به صورت روزانه برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: 14 راه پیدا کردن همسر که می توانید به خوشبختی برسید

با توجه به سرعت زندگی روزمره، به آسانی  مراقبت از خودمان را فراموش می کنیم و این راه مطمئن برای ناتوان کردن، حتی بیمار کردن خودمان است. سعی کنید خودتان را به اقدامات منظم که به طور کلی، سلامت و شادی دراز مدت شما را بهبود می بخشد،انجام دهید


14. تمرین یوگا و احساس خوشبختی و شادی در زندگی

 

 

 

 مطالعه نشان می دهد یوگا در تقویت خلق و خوی مؤثرتر از دیگر روش های ورزش است. علاوه بر این، تمرین یوگا همچنین می تواند به کاهش استرس و بهبود ایمنی کمک کند که هر دو به سلامت و شادی دراز مدت کمک می کند.


15. مواد مغذی برای احساس خوشبختی و شادی بخورید

 

 

حتما بخوانید: 10 تمرین برای ایجاد شوق،شادی و هیجان در زندگی

 تحقیقات نشان می دهد که خوشبختی و رفاه ذهنی در میان افرادی که روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف می کنند  بیشتر است. مواد مغذی و تقویت کننده روح را بررسی کنید و بشقاب خود را با چیزهای خوب پر کنید.


16. قدرت گل را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی احساس کنید

 

 

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

گلها همچون روشن کردن اتاق می توانند خلق و خوی شما را نیز روشن کنند. آرایش گل در منزل می تواند احساس درد و اضطراب را کاهش دهد و احساسات مثبت را افزایش  دهد. مطالعه نشان می دهد که اولین نگاه به گل ها در صبح باعث افزایش شادی و انرژی و کاهش اضطراب می شود.گل  خلاقیت را افزایش داده و زمینه های کاری را بیشتر لذت بخش تر می کند .


17. با فراموش کردن شکست احساس خوشبختی را دعوت کنید

 اشتباهاتی که انجام داده ایم و پیشرفت هایی که می توانیم انجام دهیم،خودمان  به طور منظم می توانیم از بین ببریم. کارشناسان معتقدند که خود انتقاد می تواند ما را بیشتر بدبخت کند. بنابراین به جای اینکه در هر شکستی زندگی کنید، تمرکز کنید که چگونه پیشرفت و ارزش گذاری خودتان کنید. این تغییر کمک خواهد کرد که شما  قوی تر، مولد تر، کمتر استرس، و شادتر بشوید.


18. با رنگ زرد احساس خوشبختی و شادی کنید

 

 

حتما بخوانید: چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟

سعی کنید از قدرت رنگ زرد استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد خوش خلق تمایل دارند که خلق و خوی خود را با رنگ شاد ترکیب کنند، ومردم تمایل به زرد به عنوان رنگ خوش بینی دارند. برای قرار دادن قدرت زرد در زندگی خود، سعی کنید کمی زرد را به لباس خود اضافه کنید و رنگ آمیزی دیوارهای خود با رنگ شاد انجام دهید.


19. استرس را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی کم کنید

 اضطراب، کم خوابی، افسردگی و غیره می تواند خلق و خوی شما را خراب و سبب استرس دایم بشود. برای حفظ روحیه خود سعی کنید استرس خود را از بین ببرید.


20. خوش بین وهمیشه نیمه پر لیوان را ببینید 

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که با شادی همراه باشد، خوش بینی است. افرادی که به طور مثبت فکر می کنند ، کمتر احساس افسردگی می کنند، کارایی بیشتری دارند و به طور کلی سالم تر از همتایان خود هستند و عصبانی و ناراحتی ندارند. افراد خوش بین با خوش بینی و واقع گرایی اجازه نمی دهند افکار ناراحت کننده احساس خوشبختی را از بین ببرد. انها از چشم انداز واقع گرایانه خود برای تصمیم گیری و اقدامات هوشمند استفاده می کنند. 


21. گفتگوهای معنی دار برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه یک زندگی سالم و سرشار از شادی داشته باشیم؟

 مطالعه نشان داده افرادی که کمترین صحبت های نامناسب و استرس اور داشتند،  شادتر بودند و صحبت کردن و داشتن یک شنونده خوب منجر به افزایش احساس رفاه، روابط قوی و تجربیات بهتر می شود.


22. با انجام اهدافمان به احساس خوشبختی برسیم

 اجتناب و دوری از کنار گذاشتن وظایف و تلاش برای رسیدن به اهداف خودتان  به منظور تقویت ذهنی و احساس خوشبختی اهمیت زیادی دارد.  زمانی که اهدافمان را تعیین می کنیم  میتواند به ما کمک کند که بیشتر هدف را کنترل کنیم و اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.


23. شکایت درست و رفع ان برای احساس خوشبختی

 هنگامی نگرانی منجر به نتایج می شود، که تبدیل به خلق و خوی بهتر و اعتماد به نفس و احساس قدرت می شود. به عبارت دیگر، شکایت درست انجام شده شامل شناسایی یک مشکل و اقدام مثبت برای رسیدگی  و رفع آن است


24. صرفه جویی در هزینه ها

 

 

حتما بخوانید: زن شاد?

خانه بخش مهمی از یک زندگی شاد و یک آینده مالی است. قرار دادن پول به کنار نیز با احساس امنیت، سلامتی و کنترل همراه است. صرفه جویی پول و مخارج سبب احساس خوشبختی و احساس اسودگی خیال می شود.


25. صرف پول عاقلانه برای دیگران

 

 

حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟

مطالعه نشان می دهد که خرید گاه به گاه می تواند عمیقا باعث کاهش احساس غم و ناراحتی شود. علم نشان می دهد که صرف پول برای دیگران به خصوص برای احساس خوشبختی مفید است و اگر واقعا میخواهید خلق و خوی خود را افزایش دهید در فرصت هایی برای دیگران هزینه کنید و به خریدهای دلخواه خود بپردازید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/12/16:: 9:41 صبح     |     () نظر

25 راه احساس خوشبختی  که با آن میتوانید در زندگی به عشق و شادی برسید

 

 

 

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

برخی از کارشناسان احساس خوشبختی را " ترکیبی از رضایت از زندگی و احساسات مثبت بیشتری نسبت به احساسات منفی" می نامند. همچنین یک تفاوت متمایز بین خوشبختی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد: اولی احساس زودگذر است، اما دومی به نحوه زندگی ما توصیف می شود .

در حالی که برخی از عواملی که بر سلامتی تاثیر می گذارد ممکن است خارج از کنترل ما باشند (مانند ژنتیک یا شرایط خاص زندگی)، همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانیم احساسات خوب خودمان را تقویت کنیم .در اینجا به بیان 25 راه احساس خوشبختی که می توانید در زندگی تان بکار برید و بهعشق و شادی برسید می پردازیم


1. وقت صرف کردن در طبیعت برای احساس خوشبختی و عشق و شادی

 

 

حتما بخوانید: 3 عاملی که باعث خوشبختی می شود

لذت بردن از زمان در فضای باز یک راه عالی برای احساس خوشبختی برای شما است.صحنه های طبیعت می تواند بخش هایی از مغز را در ارتباط باشادی، مثبت، و ثبات عاطفی را تحریک کند. به علاوه، صرف وقت در خارج از منزل، ما را به نور خورشید نزدیک می کند، که می تواند بدن ما را ویتامین D تولید کند. 


2. احساس خوشبختی و شادی با ورزش تکمیل می شود

 

 

 

 عرق کردن شما در ورزش ممکن است موجب شادی شده و مطمئنا به آن کمک می کند . فعالیت بدنی به بدن ما کمک می کند که پروتئین های ضد بیماری را به نام آنتی بادی ها و اندورفین ها را آزاد کند. آنتی بادی ها باعث افزایش شادی می شوند، آندورفینها مواد شیمیایی حساس هستند که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های منظم می تواند به شادی پایدار منجر شود. 


3. خواب بیشتر برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: خوشبختی

خواب کافی برای رفاه و احساس خوشبختی کلی ضروری است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خواب ناکافی منجر به پایین بودن سطح خوش بینی می شود.


4. مراقبه و احساس خوشبختی 

 

 

 

اگرچه مدیتیشن گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد اما تحقیقات نشان می دهد که هشت هفته مراقبه روزانه می تواند منجر به احساس خوشبختیبیشتر شود.


5. آهنگ های شاد برای احساس خوشبختی و شادی گوش کنید

 

حتما بخوانید: علت خوشبختی واقعی چیست؟

 سعی کنید به گوش دادن به آهنگ های خوش بینانه و شاد را فراموش نکنید. اهنگ شاد می تواند به کاهش استرس کمک کند که موجب احساس خوشبختی بیشتر می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی شادی و نشاط را در شما تقویت می کن البته موسیقی های شاد نه موشیقی های غمنک امروز!!!!!!


6. یک سرگرمی جدید برای احساس خوشبختی پیدا کنید

 

 

 

کارشناسان می گویند که سرگرمی باعث تحریک ذهنی می شود و سرگرمی و مهارت جدید می تواند به شادی بیشتر منجر شود . احساسات موفقیت و اعتماد به نفس است که  با به دست آوردن سرگرمی جدید بوجود می آید. 


7. برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی،افکار منفی را دور بریزید

 

 

حتما بخوانید: 7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

افکار منفی، قدرتمند است و همه چیز را به راحتی متاثر خود می کند و بدون شک این کار باعث می شود ما احساس خستگی کنیم. نکته های منفی خود را بر روی یک برگ کاغذ بنویسید و سپس کاغذ را دور بریزید. تحقیقات نشان می دهد که نگرانی های شما، از لحاظ جسمی باعث می شود تا شما را تحت فشار قرار دهند. 


8. با رابطه جنسی مستمر،احساس خوشبختی و شادی را دعوت کنید

 

 

 

  مطالعه نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته سبب شیفتگی و شادی و احساس خوشبختی می کند. می توانید حتی بیشتر چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشته باشید و با ارضا شدن به ان احساس خوشبختی دست پیدا کنید.


9. قدردانی و تشکر برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: روانشناسی خانواده که با آن می توانید به خوشبختی و موفقیت برسید

 انجام کارها باعث می شود شما سالم تر و شادتر باشید. سپاسگزار بودن می تواند منجر به احساسات مثبت دیگر (از جمله افزایش انرژی و خوش بینی) و رفاه باشد. کارشناسان معتقدند که حتی یک جمله از قدردانی در روز می تواند احساسات شادی را افزایش دهد.


10. لذت زندگی را درک کنید

 

 

 

 شادی واقعا مسری است. یک مطالعه نشان داده که احساس خوشبختی وقتی یک نفر خوشحال است، در طولانی مدت به دوستانش و کل اجتماع گسترش می یابد. 


11. یک دوست خوب برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه انسان شاد و خوشبخت باشیم؟

دوست خوب باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس ، استرس کمتر و شادی بیشتری کنیم.


12. یاد بگیرید که از گذشته بروید

 

 

 

عصبانیت و صدمه زدن به احساسات می تواند شما را به گذشته برساند و همچنین تصمیم گیری برای ادامه درد و رنج  گذشته را نشان می دهد.مردمی که به شما صدمه زده اند ببخشید.


13. تمرین مراقبت از خود به صورت روزانه برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: 14 راه پیدا کردن همسر که می توانید به خوشبختی برسید

با توجه به سرعت زندگی روزمره، به آسانی  مراقبت از خودمان را فراموش می کنیم و این راه مطمئن برای ناتوان کردن، حتی بیمار کردن خودمان است. سعی کنید خودتان را به اقدامات منظم که به طور کلی، سلامت و شادی دراز مدت شما را بهبود می بخشد،انجام دهید


14. تمرین یوگا و احساس خوشبختی و شادی در زندگی

 

 

 

 مطالعه نشان می دهد یوگا در تقویت خلق و خوی مؤثرتر از دیگر روش های ورزش است. علاوه بر این، تمرین یوگا همچنین می تواند به کاهش استرس و بهبود ایمنی کمک کند که هر دو به سلامت و شادی دراز مدت کمک می کند.


15. مواد مغذی برای احساس خوشبختی و شادی بخورید

 

 

حتما بخوانید: 10 تمرین برای ایجاد شوق،شادی و هیجان در زندگی

 تحقیقات نشان می دهد که خوشبختی و رفاه ذهنی در میان افرادی که روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف می کنند  بیشتر است. مواد مغذی و تقویت کننده روح را بررسی کنید و بشقاب خود را با چیزهای خوب پر کنید.


16. قدرت گل را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی احساس کنید

 

 

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

گلها همچون روشن کردن اتاق می توانند خلق و خوی شما را نیز روشن کنند. آرایش گل در منزل می تواند احساس درد و اضطراب را کاهش دهد و احساسات مثبت را افزایش  دهد. مطالعه نشان می دهد که اولین نگاه به گل ها در صبح باعث افزایش شادی و انرژی و کاهش اضطراب می شود.گل  خلاقیت را افزایش داده و زمینه های کاری را بیشتر لذت بخش تر می کند .


17. با فراموش کردن شکست احساس خوشبختی را دعوت کنید

 اشتباهاتی که انجام داده ایم و پیشرفت هایی که می توانیم انجام دهیم،خودمان  به طور منظم می توانیم از بین ببریم. کارشناسان معتقدند که خود انتقاد می تواند ما را بیشتر بدبخت کند. بنابراین به جای اینکه در هر شکستی زندگی کنید، تمرکز کنید که چگونه پیشرفت و ارزش گذاری خودتان کنید. این تغییر کمک خواهد کرد که شما  قوی تر، مولد تر، کمتر استرس، و شادتر بشوید.


18. با رنگ زرد احساس خوشبختی و شادی کنید

 

 

حتما بخوانید: چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟

سعی کنید از قدرت رنگ زرد استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد خوش خلق تمایل دارند که خلق و خوی خود را با رنگ شاد ترکیب کنند، ومردم تمایل به زرد به عنوان رنگ خوش بینی دارند. برای قرار دادن قدرت زرد در زندگی خود، سعی کنید کمی زرد را به لباس خود اضافه کنید و رنگ آمیزی دیوارهای خود با رنگ شاد انجام دهید.


19. استرس را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی کم کنید

 اضطراب، کم خوابی، افسردگی و غیره می تواند خلق و خوی شما را خراب و سبب استرس دایم بشود. برای حفظ روحیه خود سعی کنید استرس خود را از بین ببرید.


20. خوش بین وهمیشه نیمه پر لیوان را ببینید 

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که با شادی همراه باشد، خوش بینی است. افرادی که به طور مثبت فکر می کنند ، کمتر احساس افسردگی می کنند، کارایی بیشتری دارند و به طور کلی سالم تر از همتایان خود هستند و عصبانی و ناراحتی ندارند. افراد خوش بین با خوش بینی و واقع گرایی اجازه نمی دهند افکار ناراحت کننده احساس خوشبختی را از بین ببرد. انها از چشم انداز واقع گرایانه خود برای تصمیم گیری و اقدامات هوشمند استفاده می کنند. 


21. گفتگوهای معنی دار برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه یک زندگی سالم و سرشار از شادی داشته باشیم؟

 مطالعه نشان داده افرادی که کمترین صحبت های نامناسب و استرس اور داشتند،  شادتر بودند و صحبت کردن و داشتن یک شنونده خوب منجر به افزایش احساس رفاه، روابط قوی و تجربیات بهتر می شود.


22. با انجام اهدافمان به احساس خوشبختی برسیم

 اجتناب و دوری از کنار گذاشتن وظایف و تلاش برای رسیدن به اهداف خودتان  به منظور تقویت ذهنی و احساس خوشبختی اهمیت زیادی دارد.  زمانی که اهدافمان را تعیین می کنیم  میتواند به ما کمک کند که بیشتر هدف را کنترل کنیم و اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.


23. شکایت درست و رفع ان برای احساس خوشبختی

 هنگامی نگرانی منجر به نتایج می شود، که تبدیل به خلق و خوی بهتر و اعتماد به نفس و احساس قدرت می شود. به عبارت دیگر، شکایت درست انجام شده شامل شناسایی یک مشکل و اقدام مثبت برای رسیدگی  و رفع آن است


24. صرفه جویی در هزینه ها

 

 

حتما بخوانید: زن شاد?

خانه بخش مهمی از یک زندگی شاد و یک آینده مالی است. قرار دادن پول به کنار نیز با احساس امنیت، سلامتی و کنترل همراه است. صرفه جویی پول و مخارج سبب احساس خوشبختی و احساس اسودگی خیال می شود.


25. صرف پول عاقلانه برای دیگران

 

 

حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟

مطالعه نشان می دهد که خرید گاه به گاه می تواند عمیقا باعث کاهش احساس غم و ناراحتی شود. علم نشان می دهد که صرف پول برای دیگران به خصوص برای احساس خوشبختی مفید است و اگر واقعا میخواهید خلق و خوی خود را افزایش دهید در فرصت هایی برای دیگران هزینه کنید و به خریدهای دلخواه خود بپردازید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/12/16:: 9:41 صبح     |     () نظر

25 راه احساس خوشبختی  که با آن میتوانید در زندگی به عشق و شادی برسید

 

 

 

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

برخی از کارشناسان احساس خوشبختی را " ترکیبی از رضایت از زندگی و احساسات مثبت بیشتری نسبت به احساسات منفی" می نامند. همچنین یک تفاوت متمایز بین خوشبختی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد: اولی احساس زودگذر است، اما دومی به نحوه زندگی ما توصیف می شود .

در حالی که برخی از عواملی که بر سلامتی تاثیر می گذارد ممکن است خارج از کنترل ما باشند (مانند ژنتیک یا شرایط خاص زندگی)، همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانیم احساسات خوب خودمان را تقویت کنیم .در اینجا به بیان 25 راه احساس خوشبختی که می توانید در زندگی تان بکار برید و بهعشق و شادی برسید می پردازیم


1. وقت صرف کردن در طبیعت برای احساس خوشبختی و عشق و شادی

 

 

حتما بخوانید: 3 عاملی که باعث خوشبختی می شود

لذت بردن از زمان در فضای باز یک راه عالی برای احساس خوشبختی برای شما است.صحنه های طبیعت می تواند بخش هایی از مغز را در ارتباط باشادی، مثبت، و ثبات عاطفی را تحریک کند. به علاوه، صرف وقت در خارج از منزل، ما را به نور خورشید نزدیک می کند، که می تواند بدن ما را ویتامین D تولید کند. 


2. احساس خوشبختی و شادی با ورزش تکمیل می شود

 

 

 

 عرق کردن شما در ورزش ممکن است موجب شادی شده و مطمئنا به آن کمک می کند . فعالیت بدنی به بدن ما کمک می کند که پروتئین های ضد بیماری را به نام آنتی بادی ها و اندورفین ها را آزاد کند. آنتی بادی ها باعث افزایش شادی می شوند، آندورفینها مواد شیمیایی حساس هستند که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های منظم می تواند به شادی پایدار منجر شود. 


3. خواب بیشتر برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: خوشبختی

خواب کافی برای رفاه و احساس خوشبختی کلی ضروری است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خواب ناکافی منجر به پایین بودن سطح خوش بینی می شود.


4. مراقبه و احساس خوشبختی 

 

 

 

اگرچه مدیتیشن گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد اما تحقیقات نشان می دهد که هشت هفته مراقبه روزانه می تواند منجر به احساس خوشبختیبیشتر شود.


5. آهنگ های شاد برای احساس خوشبختی و شادی گوش کنید

 

حتما بخوانید: علت خوشبختی واقعی چیست؟

 سعی کنید به گوش دادن به آهنگ های خوش بینانه و شاد را فراموش نکنید. اهنگ شاد می تواند به کاهش استرس کمک کند که موجب احساس خوشبختی بیشتر می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی شادی و نشاط را در شما تقویت می کن البته موسیقی های شاد نه موشیقی های غمنک امروز!!!!!!


6. یک سرگرمی جدید برای احساس خوشبختی پیدا کنید

 

 

 

کارشناسان می گویند که سرگرمی باعث تحریک ذهنی می شود و سرگرمی و مهارت جدید می تواند به شادی بیشتر منجر شود . احساسات موفقیت و اعتماد به نفس است که  با به دست آوردن سرگرمی جدید بوجود می آید. 


7. برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی،افکار منفی را دور بریزید

 

 

حتما بخوانید: 7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

افکار منفی، قدرتمند است و همه چیز را به راحتی متاثر خود می کند و بدون شک این کار باعث می شود ما احساس خستگی کنیم. نکته های منفی خود را بر روی یک برگ کاغذ بنویسید و سپس کاغذ را دور بریزید. تحقیقات نشان می دهد که نگرانی های شما، از لحاظ جسمی باعث می شود تا شما را تحت فشار قرار دهند. 


8. با رابطه جنسی مستمر،احساس خوشبختی و شادی را دعوت کنید

 

 

 

  مطالعه نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته سبب شیفتگی و شادی و احساس خوشبختی می کند. می توانید حتی بیشتر چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشته باشید و با ارضا شدن به ان احساس خوشبختی دست پیدا کنید.


9. قدردانی و تشکر برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: روانشناسی خانواده که با آن می توانید به خوشبختی و موفقیت برسید

 انجام کارها باعث می شود شما سالم تر و شادتر باشید. سپاسگزار بودن می تواند منجر به احساسات مثبت دیگر (از جمله افزایش انرژی و خوش بینی) و رفاه باشد. کارشناسان معتقدند که حتی یک جمله از قدردانی در روز می تواند احساسات شادی را افزایش دهد.


10. لذت زندگی را درک کنید

 

 

 

 شادی واقعا مسری است. یک مطالعه نشان داده که احساس خوشبختی وقتی یک نفر خوشحال است، در طولانی مدت به دوستانش و کل اجتماع گسترش می یابد. 


11. یک دوست خوب برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه انسان شاد و خوشبخت باشیم؟

دوست خوب باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس ، استرس کمتر و شادی بیشتری کنیم.


12. یاد بگیرید که از گذشته بروید

 

 

 

عصبانیت و صدمه زدن به احساسات می تواند شما را به گذشته برساند و همچنین تصمیم گیری برای ادامه درد و رنج  گذشته را نشان می دهد.مردمی که به شما صدمه زده اند ببخشید.


13. تمرین مراقبت از خود به صورت روزانه برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: 14 راه پیدا کردن همسر که می توانید به خوشبختی برسید

با توجه به سرعت زندگی روزمره، به آسانی  مراقبت از خودمان را فراموش می کنیم و این راه مطمئن برای ناتوان کردن، حتی بیمار کردن خودمان است. سعی کنید خودتان را به اقدامات منظم که به طور کلی، سلامت و شادی دراز مدت شما را بهبود می بخشد،انجام دهید


14. تمرین یوگا و احساس خوشبختی و شادی در زندگی

 

 

 

 مطالعه نشان می دهد یوگا در تقویت خلق و خوی مؤثرتر از دیگر روش های ورزش است. علاوه بر این، تمرین یوگا همچنین می تواند به کاهش استرس و بهبود ایمنی کمک کند که هر دو به سلامت و شادی دراز مدت کمک می کند.


15. مواد مغذی برای احساس خوشبختی و شادی بخورید

 

 

حتما بخوانید: 10 تمرین برای ایجاد شوق،شادی و هیجان در زندگی

 تحقیقات نشان می دهد که خوشبختی و رفاه ذهنی در میان افرادی که روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف می کنند  بیشتر است. مواد مغذی و تقویت کننده روح را بررسی کنید و بشقاب خود را با چیزهای خوب پر کنید.


16. قدرت گل را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی احساس کنید

 

 

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

گلها همچون روشن کردن اتاق می توانند خلق و خوی شما را نیز روشن کنند. آرایش گل در منزل می تواند احساس درد و اضطراب را کاهش دهد و احساسات مثبت را افزایش  دهد. مطالعه نشان می دهد که اولین نگاه به گل ها در صبح باعث افزایش شادی و انرژی و کاهش اضطراب می شود.گل  خلاقیت را افزایش داده و زمینه های کاری را بیشتر لذت بخش تر می کند .


17. با فراموش کردن شکست احساس خوشبختی را دعوت کنید

 اشتباهاتی که انجام داده ایم و پیشرفت هایی که می توانیم انجام دهیم،خودمان  به طور منظم می توانیم از بین ببریم. کارشناسان معتقدند که خود انتقاد می تواند ما را بیشتر بدبخت کند. بنابراین به جای اینکه در هر شکستی زندگی کنید، تمرکز کنید که چگونه پیشرفت و ارزش گذاری خودتان کنید. این تغییر کمک خواهد کرد که شما  قوی تر، مولد تر، کمتر استرس، و شادتر بشوید.


18. با رنگ زرد احساس خوشبختی و شادی کنید

 

 

حتما بخوانید: چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟

سعی کنید از قدرت رنگ زرد استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد خوش خلق تمایل دارند که خلق و خوی خود را با رنگ شاد ترکیب کنند، ومردم تمایل به زرد به عنوان رنگ خوش بینی دارند. برای قرار دادن قدرت زرد در زندگی خود، سعی کنید کمی زرد را به لباس خود اضافه کنید و رنگ آمیزی دیوارهای خود با رنگ شاد انجام دهید.


19. استرس را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی کم کنید

 اضطراب، کم خوابی، افسردگی و غیره می تواند خلق و خوی شما را خراب و سبب استرس دایم بشود. برای حفظ روحیه خود سعی کنید استرس خود را از بین ببرید.


20. خوش بین وهمیشه نیمه پر لیوان را ببینید 

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که با شادی همراه باشد، خوش بینی است. افرادی که به طور مثبت فکر می کنند ، کمتر احساس افسردگی می کنند، کارایی بیشتری دارند و به طور کلی سالم تر از همتایان خود هستند و عصبانی و ناراحتی ندارند. افراد خوش بین با خوش بینی و واقع گرایی اجازه نمی دهند افکار ناراحت کننده احساس خوشبختی را از بین ببرد. انها از چشم انداز واقع گرایانه خود برای تصمیم گیری و اقدامات هوشمند استفاده می کنند. 


21. گفتگوهای معنی دار برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه یک زندگی سالم و سرشار از شادی داشته باشیم؟

 مطالعه نشان داده افرادی که کمترین صحبت های نامناسب و استرس اور داشتند،  شادتر بودند و صحبت کردن و داشتن یک شنونده خوب منجر به افزایش احساس رفاه، روابط قوی و تجربیات بهتر می شود.


22. با انجام اهدافمان به احساس خوشبختی برسیم

 اجتناب و دوری از کنار گذاشتن وظایف و تلاش برای رسیدن به اهداف خودتان  به منظور تقویت ذهنی و احساس خوشبختی اهمیت زیادی دارد.  زمانی که اهدافمان را تعیین می کنیم  میتواند به ما کمک کند که بیشتر هدف را کنترل کنیم و اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.


23. شکایت درست و رفع ان برای احساس خوشبختی

 هنگامی نگرانی منجر به نتایج می شود، که تبدیل به خلق و خوی بهتر و اعتماد به نفس و احساس قدرت می شود. به عبارت دیگر، شکایت درست انجام شده شامل شناسایی یک مشکل و اقدام مثبت برای رسیدگی  و رفع آن است


24. صرفه جویی در هزینه ها

 

 

حتما بخوانید: زن شاد?

خانه بخش مهمی از یک زندگی شاد و یک آینده مالی است. قرار دادن پول به کنار نیز با احساس امنیت، سلامتی و کنترل همراه است. صرفه جویی پول و مخارج سبب احساس خوشبختی و احساس اسودگی خیال می شود.


25. صرف پول عاقلانه برای دیگران

 

 

حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟

مطالعه نشان می دهد که خرید گاه به گاه می تواند عمیقا باعث کاهش احساس غم و ناراحتی شود. علم نشان می دهد که صرف پول برای دیگران به خصوص برای احساس خوشبختی مفید است و اگر واقعا میخواهید خلق و خوی خود را افزایش دهید در فرصت هایی برای دیگران هزینه کنید و به خریدهای دلخواه خود بپردازید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/12/16:: 9:41 صبح     |     () نظر

25 راه احساس خوشبختی  که با آن میتوانید در زندگی به عشق و شادی برسید

 

ما آموزش می دهیم که احساس خوشبختی و شادی را به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم . احساس خوشبختی نه تنها یکی از احساسات مثبت است که ما می توانیم تجربه کنیم، بلکه احساس خوشبختی نیز کلید زندگی سالم است.

برخی از کارشناسان احساس خوشبختی را " ترکیبی از رضایت از زندگی و احساسات مثبت بیشتری نسبت به احساسات منفی" می نامند. همچنین یک تفاوت متمایز بین خوشبختی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد: اولی احساس زودگذر است، اما دومی به نحوه زندگی ما توصیف می شود .

در حالی که برخی از عواملی که بر سلامتی تاثیر می گذارد ممکن است خارج از کنترل ما باشند (مانند ژنتیک یا شرایط خاص زندگی)، همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانیم احساسات خوب خودمان را تقویت کنیم .در اینجا به بیان 25 راه احساس خوشبختی که می توانید در زندگی تان بکار برید و بهعشق و شادی برسید می پردازیم


1. وقت صرف کردن در طبیعت برای احساس خوشبختی و عشق و شادی

 

 

حتما بخوانید: 3 عاملی که باعث خوشبختی می شود

لذت بردن از زمان در فضای باز یک راه عالی برای احساس خوشبختی برای شما است.صحنه های طبیعت می تواند بخش هایی از مغز را در ارتباط باشادی، مثبت، و ثبات عاطفی را تحریک کند. به علاوه، صرف وقت در خارج از منزل، ما را به نور خورشید نزدیک می کند، که می تواند بدن ما را ویتامین D تولید کند. 


2. احساس خوشبختی و شادی با ورزش تکمیل می شود

 

 

 

 عرق کردن شما در ورزش ممکن است موجب شادی شده و مطمئنا به آن کمک می کند . فعالیت بدنی به بدن ما کمک می کند که پروتئین های ضد بیماری را به نام آنتی بادی ها و اندورفین ها را آزاد کند. آنتی بادی ها باعث افزایش شادی می شوند، آندورفینها مواد شیمیایی حساس هستند که باعث بهبود خلق و خوی شما می شوند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های منظم می تواند به شادی پایدار منجر شود. 


3. خواب بیشتر برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: خوشبختی

خواب کافی برای رفاه و احساس خوشبختی کلی ضروری است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که خواب ناکافی منجر به پایین بودن سطح خوش بینی می شود.


4. مراقبه و احساس خوشبختی 

 

 

 

اگرچه مدیتیشن گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد اما تحقیقات نشان می دهد که هشت هفته مراقبه روزانه می تواند منجر به احساس خوشبختیبیشتر شود.


5. آهنگ های شاد برای احساس خوشبختی و شادی گوش کنید

 

حتما بخوانید: علت خوشبختی واقعی چیست؟

 سعی کنید به گوش دادن به آهنگ های خوش بینانه و شاد را فراموش نکنید. اهنگ شاد می تواند به کاهش استرس کمک کند که موجب احساس خوشبختی بیشتر می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی شادی و نشاط را در شما تقویت می کن البته موسیقی های شاد نه موشیقی های غمنک امروز!!!!!!


6. یک سرگرمی جدید برای احساس خوشبختی پیدا کنید

 

 

 

کارشناسان می گویند که سرگرمی باعث تحریک ذهنی می شود و سرگرمی و مهارت جدید می تواند به شادی بیشتر منجر شود . احساسات موفقیت و اعتماد به نفس است که  با به دست آوردن سرگرمی جدید بوجود می آید. 


7. برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی،افکار منفی را دور بریزید

 

 

حتما بخوانید: 7 عادت خوشحال بودن که می توانید به خوشبختی و زندگی بهتر برسید

افکار منفی، قدرتمند است و همه چیز را به راحتی متاثر خود می کند و بدون شک این کار باعث می شود ما احساس خستگی کنیم. نکته های منفی خود را بر روی یک برگ کاغذ بنویسید و سپس کاغذ را دور بریزید. تحقیقات نشان می دهد که نگرانی های شما، از لحاظ جسمی باعث می شود تا شما را تحت فشار قرار دهند. 


8. با رابطه جنسی مستمر،احساس خوشبختی و شادی را دعوت کنید

 

 

 

  مطالعه نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته سبب شیفتگی و شادی و احساس خوشبختی می کند. می توانید حتی بیشتر چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشته باشید و با ارضا شدن به ان احساس خوشبختی دست پیدا کنید.


9. قدردانی و تشکر برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: روانشناسی خانواده که با آن می توانید به خوشبختی و موفقیت برسید

 انجام کارها باعث می شود شما سالم تر و شادتر باشید. سپاسگزار بودن می تواند منجر به احساسات مثبت دیگر (از جمله افزایش انرژی و خوش بینی) و رفاه باشد. کارشناسان معتقدند که حتی یک جمله از قدردانی در روز می تواند احساسات شادی را افزایش دهد.


10. لذت زندگی را درک کنید

 

 

 

 شادی واقعا مسری است. یک مطالعه نشان داده که احساس خوشبختی وقتی یک نفر خوشحال است، در طولانی مدت به دوستانش و کل اجتماع گسترش می یابد. 


11. یک دوست خوب برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه انسان شاد و خوشبخت باشیم؟

دوست خوب باعث می شود تا احساس اعتماد به نفس ، استرس کمتر و شادی بیشتری کنیم.


12. یاد بگیرید که از گذشته بروید

 

 

 

عصبانیت و صدمه زدن به احساسات می تواند شما را به گذشته برساند و همچنین تصمیم گیری برای ادامه درد و رنج  گذشته را نشان می دهد.مردمی که به شما صدمه زده اند ببخشید.


13. تمرین مراقبت از خود به صورت روزانه برای احساس خوشبختی و شادی

 

 

حتما بخوانید: 14 راه پیدا کردن همسر که می توانید به خوشبختی برسید

با توجه به سرعت زندگی روزمره، به آسانی  مراقبت از خودمان را فراموش می کنیم و این راه مطمئن برای ناتوان کردن، حتی بیمار کردن خودمان است. سعی کنید خودتان را به اقدامات منظم که به طور کلی، سلامت و شادی دراز مدت شما را بهبود می بخشد،انجام دهید


14. تمرین یوگا و احساس خوشبختی و شادی در زندگی

 

 

 

 مطالعه نشان می دهد یوگا در تقویت خلق و خوی مؤثرتر از دیگر روش های ورزش است. علاوه بر این، تمرین یوگا همچنین می تواند به کاهش استرس و بهبود ایمنی کمک کند که هر دو به سلامت و شادی دراز مدت کمک می کند.


15. مواد مغذی برای احساس خوشبختی و شادی بخورید

 

 

حتما بخوانید: 10 تمرین برای ایجاد شوق،شادی و هیجان در زندگی

 تحقیقات نشان می دهد که خوشبختی و رفاه ذهنی در میان افرادی که روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف می کنند  بیشتر است. مواد مغذی و تقویت کننده روح را بررسی کنید و بشقاب خود را با چیزهای خوب پر کنید.


16. قدرت گل را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی احساس کنید

 

 

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

گلها همچون روشن کردن اتاق می توانند خلق و خوی شما را نیز روشن کنند. آرایش گل در منزل می تواند احساس درد و اضطراب را کاهش دهد و احساسات مثبت را افزایش  دهد. مطالعه نشان می دهد که اولین نگاه به گل ها در صبح باعث افزایش شادی و انرژی و کاهش اضطراب می شود.گل  خلاقیت را افزایش داده و زمینه های کاری را بیشتر لذت بخش تر می کند .


17. با فراموش کردن شکست احساس خوشبختی را دعوت کنید

 اشتباهاتی که انجام داده ایم و پیشرفت هایی که می توانیم انجام دهیم،خودمان  به طور منظم می توانیم از بین ببریم. کارشناسان معتقدند که خود انتقاد می تواند ما را بیشتر بدبخت کند. بنابراین به جای اینکه در هر شکستی زندگی کنید، تمرکز کنید که چگونه پیشرفت و ارزش گذاری خودتان کنید. این تغییر کمک خواهد کرد که شما  قوی تر، مولد تر، کمتر استرس، و شادتر بشوید.


18. با رنگ زرد احساس خوشبختی و شادی کنید

 

 

حتما بخوانید: چرا شاد نیستیم؟چگونه انسان شادی شویم؟

سعی کنید از قدرت رنگ زرد استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که افراد خوش خلق تمایل دارند که خلق و خوی خود را با رنگ شاد ترکیب کنند، ومردم تمایل به زرد به عنوان رنگ خوش بینی دارند. برای قرار دادن قدرت زرد در زندگی خود، سعی کنید کمی زرد را به لباس خود اضافه کنید و رنگ آمیزی دیوارهای خود با رنگ شاد انجام دهید.


19. استرس را برای احساس خوشبختی و شادی در زندگی کم کنید

 اضطراب، کم خوابی، افسردگی و غیره می تواند خلق و خوی شما را خراب و سبب استرس دایم بشود. برای حفظ روحیه خود سعی کنید استرس خود را از بین ببرید.


20. خوش بین وهمیشه نیمه پر لیوان را ببینید 

اگر یک ویژگی وجود داشته باشد که با شادی همراه باشد، خوش بینی است. افرادی که به طور مثبت فکر می کنند ، کمتر احساس افسردگی می کنند، کارایی بیشتری دارند و به طور کلی سالم تر از همتایان خود هستند و عصبانی و ناراحتی ندارند. افراد خوش بین با خوش بینی و واقع گرایی اجازه نمی دهند افکار ناراحت کننده احساس خوشبختی را از بین ببرد. انها از چشم انداز واقع گرایانه خود برای تصمیم گیری و اقدامات هوشمند استفاده می کنند. 


21. گفتگوهای معنی دار برای احساس خوشبختی داشته باشید

 

 

حتما بخوانید: چگونه یک زندگی سالم و سرشار از شادی داشته باشیم؟

 مطالعه نشان داده افرادی که کمترین صحبت های نامناسب و استرس اور داشتند،  شادتر بودند و صحبت کردن و داشتن یک شنونده خوب منجر به افزایش احساس رفاه، روابط قوی و تجربیات بهتر می شود.


22. با انجام اهدافمان به احساس خوشبختی برسیم

 اجتناب و دوری از کنار گذاشتن وظایف و تلاش برای رسیدن به اهداف خودتان  به منظور تقویت ذهنی و احساس خوشبختی اهمیت زیادی دارد.  زمانی که اهدافمان را تعیین می کنیم  میتواند به ما کمک کند که بیشتر هدف را کنترل کنیم و اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.


23. شکایت درست و رفع ان برای احساس خوشبختی

 هنگامی نگرانی منجر به نتایج می شود، که تبدیل به خلق و خوی بهتر و اعتماد به نفس و احساس قدرت می شود. به عبارت دیگر، شکایت درست انجام شده شامل شناسایی یک مشکل و اقدام مثبت برای رسیدگی  و رفع آن است


24. صرفه جویی در هزینه ها

 

 

حتما بخوانید: زن شاد?

خانه بخش مهمی از یک زندگی شاد و یک آینده مالی است. قرار دادن پول به کنار نیز با احساس امنیت، سلامتی و کنترل همراه است. صرفه جویی پول و مخارج سبب احساس خوشبختی و احساس اسودگی خیال می شود.


25. صرف پول عاقلانه برای دیگران

 

 

حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟

مطالعه نشان می دهد که خرید گاه به گاه می تواند عمیقا باعث کاهش احساس غم و ناراحتی شود. علم نشان می دهد که صرف پول برای دیگران به خصوص برای احساس خوشبختی مفید است و اگر واقعا میخواهید خلق و خوی خود را افزایش دهید در فرصت هایی برای دیگران هزینه کنید و به خریدهای دلخواه خود بپردازید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/12/16:: 9:40 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >