سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ مال از خرد سودمندتر نیست ، و هیچ تنهایى ترسناکتر از خود پسندیدن ، و هیچ خرد چون تدبیر اندیشیدن ، و هیچ بزرگوارى چون پرهیزگارى ، و هیچ همنشین چون خوى نیکو ، و هیچ میراث چون فرهیخته شدن ، و هیچ راهبر چون با عنایت خدا همراه بودن ، و هیچ سوداگرى چون کردار نیک ورزیدن ، و هیچ سود چون ثواب اندوختن ، و هیچ پارسایى چون باز ایستادن هنگام ندانستن احکام ، و هیچ زهد چون نخواستن حرام ، و هیچ دانش چون به تفکر پرداختن ، و هیچ عبادت چون واجبها را ادا ساختن ، و هیچ ایمان چون آزرم و شکیبایى و هیچ حسب چون فروتنى ، و هیچ شرف چون دانایى ، و هیچ عزت چون بردبار بودن ، و هیچ پشتیبان استوارتر از رأى زدن . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

 

بیمه عمر، یکی از مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری برای داشتن آینده‌ای امن و همراه با آرامش است. بیمه عمر،هرچند انتخاب بهترین بیمه عمر از میان انواع بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه که هر یک ویژگی‌های متنوع و گوناگونی را به بیمه‌شوندگان ارائه می‌دهند، معمولا کار آسانی نیست.بیمه عمر، مدیر بیمه با فراهم آوردن امکان استعلام آنلاین بیمه قیمت از تمامی شرکت‌های بیمه در چند لحظه و مقایسه‌ی دقیق ویژگی آن‌ها، شما را در انتخاب بهترین بیمه همراهی می‌کند.



انواع بیمه عمر:

 

این نوع بیمه، کامل‌ترین نوع بیمه عمر، است. در واقع یک سرمایه‌گذاری مطمئن با سود تضمینی که علاوه بر این  مزایا، پوشش‌های درمانی،‌ ازکارافتادگی و بیماری‌های خاص را نیز شامل می‌شود.

آشنایی با اصطلاحات بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

قبل از توضیح جزئیات و شرایط مختلف بیمه عمر،،‌ بهتر است اصطلاحاتی که در این بیمه به کار می‌رود توضیح داده شود.

بیمه‌گر: بیمه‌گر، شرکتی است که فرد متقاضی را تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌دهد.

بیمه‌گذار: شخصی که فرآیند خرید بیمه عمر را انجام داده و حق بیمه را پرداخت می‌کند بیمه‌گذار نامیده می‌شود.

بیمه‌شده: کسی که تحت پوشش قرار می‌گیرد و فوت یا حیاتش شرط اصلی برقرار بودن بیمه عمر است. بیمه‌گذار و بیمه‌شونده می‌توانند یک نفر باشند، اما گاهی شخصی فرد دیگری را بیمه می‌کند. برای مثال فرزند خردسال خود را بیمه عمر کرده و حق بیمه‌هایش را پرداخت کند.

ذینفع: شخصی که از سوی بیمه‌گذار تعیین می‌شود تا پس از فوت بیمه‌شده، سرمایه بیمه عمر را دریافت کند.

سرمایه فوت: مبلغی است که در صورت فوت بیمه‌شده، شرکت بیمه متعهد می‌شود به ذی‌نفعان پرداخت کند.

سرمایه حادثه (سرمایه فوت ناشی از حادثه): در صورتی که بیمه‌شده بر اثر حادثه فوت کند، سرمایه‌ای بیشتر از سرمایه فوت به ذی‌نفعان او تعلق می‌گیرد.

ضریب تشکیل سرمایه: این ضریب در شرکت‌های مختلف متفاوت است. ضریب تشکیل سرمایه، بر حق بیمه سالیانه اعمال شده و سرمایه فوت را تعیین می‌کند. برای مثال اگر سالیانه 600 هزار تومان حق بیمه عمر پرداخت شده و ضریب تشکیل سرمایه 25 برابر باشد، سرمایه فوت بیمه گذار 15 میلیون تومان خواهد بود.

حادثه: در تعریف شرکت بیمه، حادثه عبارتست از هر اتفاق ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه‌شده اتفاق افتاده و منجر به جرح، نقص عضو، از کار افتادگی و یا فوت بیمه شده می‌شود

موارد تحت پوشش بیمه عمر

سرمایه‌گذاری

با خرید بیمه عمر و پرداخت حق بیمه آن طی مدت قرارداد، اندوخته‌ی بیمه‌گذار شکل می‌گیرد. به این اندوخته بر اساس قرارداد،‌ سود تضمینی و سود مشارکت (به صورت روزشمار و مرکب) تعلق گرفته و در بازه‌های زمانی‌های طولانی‌تر،‌ سرمایه‌گذاری پرسودی را رقم خواهد زد.این اندوخته بعد از مدت یک سال به صورت یک‌جا و بعد از ده سال به صورت مستمری قابل برداشت است. بیمه عمر،اما در صورت برداشت قبل از سال پنجم، به دلیل کسر هزینه‌های بیمه‌گری، اندوخته از مجموع پرداختی کمتر است.

محاسبه بیمه عمر و میزان اندوخته‌ی آن 

 با توجه به عوامل مختلفی انجام می‌شود. برای مثال مدت قرارداد، میزان حق بیمه پرداختی و درصد افزایش سالیانه آن بر محاسبه بیمه عمر تاثیر می‌گذارند.

اما به طور کلی، طبق جدول بیمه عمر که توسط هر شرکت ارائه می‌شود، محاسبه بیمه عمر انجام شده و می‌توان میزان سود تعلق گرفته به اندوخته را محاسبه کرد. به طور کلی سود تعلق گرفته به اندوخته‌ی بیمه عمر، میتواند به 24% سالیانه برسد. سود تضمینی در دو سال اول 16% در دوسال دوم 13% و سال‌های بعد از آن 10% است که علی‌الحساب به اندوخته‌ی بیمه عمر شما تعلق خواهد گرفت. سود مشارکت نیز سود حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت بیمه در پروژه‌های اقتصادی سودآور است که با بیمه‌گذار شریک خواهد شد.

دریافت مستمری بازنشستگی

پس از پایان قرارداد، اندوخته هم به صورت یک‌جا، هم به صورت مستمری بازنشستگی و هم ترکیبی از این دو قابل دریافت است. با گذشت حداقل ده سال از مدت قرارداد بیمه عمر، و سرمایه‌گذاری، فرد می‌تواند برای دریافت مستمری بازنشستگی خود اقدام کند. میزان دریافت مستمری به مبلغ اندوخته، نحوه عقد‌ قرارداد و سن بیمه‌شده بستگی دارد. مستمری بازنشستگی می‌تواند به چندین شکل و با شرایط مختلفی پرداخت شود. برای نمونه به صورت مادام‌العمر یا در مدت معین. برای هر دو حالت دریافت مستمری نیز می‌توان شرط حیات بیمه شده را منظور کرد. در واقع تعیین شود که پرداخت مستمری با فوت بیمه‌‌شده قطع می‌شود یا پرداخت به ذی‌نفعان وی ادامه دارد.

فوت طبیعی بیمه‌شده

در صورت فوت بیمه‌شده، بیمه‌گر موظف است مبلغی را به بازماندگان وی پرداخت کند. سرمایه فوت با توجه به مبلغ حق بیمه و طبق قراداد با بیمه‌گر تعیین می‌شود. اما به طور کلی در صورت فوت بیمه‌شده بر اثر مرگ طبیعی، حدوداً مبلغی به میزان 1 تا 40 برابر حق‌بیمه پرداختی سالانه، سرمایه فوت به بازماندگان وی تعلق می‌گیرد. سرمایه فوت را نیز می‌توان مانند حق بیمه، به طور سالانه افزایش داد. این مبلغ بدون نیاز به انحصار وراثت به ذی‌نفعانی که بیمه‌گذار پیش‌تر تعیین کرده تعلق می‌گیرد. در صورتی که بیمه‌گذار ذی‌نفعان را تعیین نکرده باشد، سرمایه فوت به وراث قانونی پرداخت خواهد شد.

پوشش های اضافی بیمه عمر

با خرید بیمه عمر، می‌توانید پوشش‌های زیر را در صورت تمایل، به بیمه‌نامه خود اضافه کنید:

غرامت امراض خاص

این پوشش محدود به بیماری‌های خاصی مانند انواع سرطان، سکته قلبی و مغزی، عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن است. در تمامی شرکت‌های بیمه، این 5 بیماری بعنوان امراض خاص لحاظ می‌شوند و این امراض تحت پوشش آن‌ها قرار دارد. اما نحوه عملکرد این شرکت‌ها در مواردی متفاوت است. بعنوان نمونه، برخی شرکت‌های بیمه از میان تمامی این امراض، تنها هزینه یک بیماری را پرداخت می‌کنند و درصورتی که بیمه‌گذار در طول قرارداد خود به دو بیماری از این پنج مورد دچار شود، نمی‌تواند از هر دو آن‌ها خسارت دریافت کند.

بنابراین در صورتی که این پوشش برای شما اهمیت بالایی دارد، برای انتخاب بهترین بیمه عمر می‌توانید از مدیر بیمه مشاوره دریافت کنید.

نقص عضو کلی و جزئی در اثر حادثه

. این پوشش اضافی را می‌توانید در بخش محاسبه‌گر بیمه عمر، مدیر بیمه بعنوان یکی از پوشش‌های اضافی بیمه عمر انتخاب و محاسبه بیمه عمر را دوباره انجام دهید. در صورت بروز حادثه، با تائید پزشک معتمد شرکت بیمه، در صورت نقص‌عضو کلی و جزئی، بیمه‌گذار می‌تواند تا 100 درصد سرمایه فوت عادی را دریافت کند.

معافیت از پرداخت حق‌بیمه عمر در صورت ازکارافتادگی دائم بر اثر حادثه

در صورت از کار افتادگی بیمه‌گذار، چنانچه پوشش معافیت و دریافت مستمری در صورت ازکارافتادگی را خریداری کرده باشد، فرد می‌تواند علاوه بر دریافت مستمری یا غرامت از کارافتادگی، از ادامه پرداخت حق بیمه‌ها معاف گردد. بنابراین، اگر بیمه‌شده بر اثر حادثه به‌طورکلی ازکارافتاده شود، در واقع نتواند به شغل فعلی خود ادامه دهد، دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه عمر، ندارد. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر برای خرید بهترین بیمه عمر دارید، می‌توانید از مدیر بیمه بصورت رایگان مشاوره بیمه عمر دریافت کنید.

دریافت مستمری در صورت ازکارافتادگی

در صورتی که به دلیل از کارافتادگی شخص از پرداخت حق بیمه معاف شود، نه تنها سالیانه حق بیمه به شرکت پرداخت نمی‌کند، بلکه می‌تواند بین 1 تا 3 برابر آخرین حق بیمه پرداختی خود را سالیانه مستمری دریافت کند.

پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت بروز حادثه

این پوشش به منظور تامین هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه ارائه می‌شود. در صورت بروز حادثه و بستری شدن در بیمارستان، هزینه‌های پزشکی بیمه‌گذار پرداخت می‌شود. برای دریافت این پوشش، لازم است که پوشش فوت ناشی از حادثه را دریافت کرده باشید. سقف دریافتی این پوشش متناسب با شرکت بیمه انتخابی می‌تواند متفاوت باشد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، از مدیر بیمه مشاوره بخواهید.

فوت بر اثر حادثه

با انتخاب این پوشش، در صورت فوت بیمه‌شده بر اثر حادثه، مبلغی بین 1 تا 3 برابر سرمایه فوت طبیعی به‌اضافه‌ی سرمایه اصلی به بازماندگان وی پرداخت می‌شود.

چه کسانی می‌توانند بیمه عمر دریافت کنند؟

در واقع از یک نوزاد یک روزه تا یک فرد 70 ساله می‌توانند بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را دریافت کنند.

حق بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟

حق بیمه عمر تا حد زیادی به دلخواه فرد بیمه گذار تعیین می‌شود. شرکت‌های مختلف بیمه حداقل و حداکثر مبلغ حق بیمه ماهیانه را تعیین می‌کنند و شخص می‌تواند به دلخواه خود مبلغ مورد نظر را انتخاب کند. معمولا حداقل این مبلغ حدود ماهیانه 50 هزار تومان است. اما توجه داشته باشید این مبلغ مستقیماً بر مبلغ سرمایه فوت اثر خواهد گذاشت.

نکته دیگری که در مورد حق بیمه عمر، باید به آن توجه داشت، ‌این است که می‌تواند سالیانه درصدی افزایش بر آن اعمال ‌شود. این درصد نیز حدودا در بازه 5 تا 25 درصد،‌ به انتخاب بیمه‌گذار قابل تعیین است.

به سرمایه فوت نیز می‌تواند سالیانه افزوده شود. اما بهتر است میزان افزایش آن نصف افزایش سالیانه حق بیمه باشد.

خرید بیمه عمر چگونه است؟

برای خرید آگاهانه بیمه عمر، کافی است در سایت بیمه‌بازار سال تولد و حق بیمه موردنظر را وارد کنید. پس از آن صفحه مقایسه بیمه عمر در شرکت‌های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود. پس از بررسی گزینه‌های مختلف، می‌توانید بیمه مورد نظرتان را انتخاب کرده، سفارش خود را آنلاین ثبت کرده و خرید بیمه عمر، را انجام دهید. بیمه‌نامه شما صادر شده و رایگان به آدرس دلخواهتان ارسال می‌شود.

نحوه پرداخت حق بیمه عمر

حق بیمه می‌تواند به صورت سالیانه، شش ماهه، چهارماهه، سه ماهه، دوماهه و یا ماهیانه پرداخت شود. بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به ترجیح خود یکی از روش‌های پرداخت حق بیمه عمر را انتخاب کند.

راه‌های پرداخت حق بیمه عمر نیز در شرکت‌های بیمه مختلف تفاوت دارد. اصلی‌ترین روش پرداخت حق بیمه، درگاه‌های اعلام شده توسط شرکت بیمه است. اما تقریبا برای تمامی شرکت‌ها می‌توان حق بیمه عمر را مانند قبوض عادی پرداخت کرد. شناسه قبض و شناسه پرداخت در دفترچه اقساط، درج شده و می‌توان حق بیمه عمر، را از طریق دستگاه‌های خودپرداز و همراه بانک‌ها پرداخت کرد.

استثنائات خسارت در بیمه عمر

در شرایط خاصی ممکن است پرداخت اندوخته و سرمایه عمر با استثنا مواجه شود. موارد زیر، جزء استثنائات خسارت در بیمه عمر، هستند:

خودکشی: در صورتی که بیمه شده در طول دو سال اول از شروع قرارداد به خودکشی اقدام کند، صرفاً اندوخته بیمه عمر به استفاده کننده تعلق می‌گیرد.

اعمال مجرمانه: اگر بیمه‌شده بر اثر شرکت در فعالیت‌های خلاف قانون فوت کند، بیمه‌گر تعهدی در پرداخت سرمایه فوت نخواهد داشت.

فوت بیمه‌شده بر اثر حادثه عمدی: در صورتی که ذی‌نفع بیمه‌نامه، موجبات مرگ بیمه‌شده را فراهم کند، وی از کلیه مزایای بیمه‌نامه محروم خواهد شد.

مشاغل خطرناک: در صورتی که شغل بیمه‌گذار توسط بیمه‌گر خطرناک تشخیص داده شود، بیمه‌نامه همراه با الحاقیه استثنائات، یا پرداخت حق بیمه اضافی قابل صدور است.

خسارات ناشی از جنگ، اعزام به عملیات جنگی و تشعشعات هسته‌ای: در صورت فوت بیمه‌شده بر اثر این حوادث، تنها اندوخته‌ی صندوق به ذی‌نفعان تعلق خواهد گرفت.

فسخ قرارداد بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه‌گذار می‌تواند بعد از گذشت مدتی (که این مدت به اساسنامه شرکت بستگی دارد) اقدام به فسخ قرارداد خود کند. در این شرایط، بیمه‌گذار معادل ارزش بازخرید بیمه‌نامه را دریافت کند.

ارزش بازخرید بیمه عمر، برابر است با مجموع حق بیمه‌های پرداختی به علاوه سودهایی که به آن تعلق می‌گیرد. اما اگر بازخرید زودتر از سال پنجم صورت بگیرد، ارزش آن کمتر از مجموع مبلغ پرداختی خواهد بود. با توجه به جدول بیمه عمر که شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند، بر اساس مدت زمانی که از شروع قرارداد گذشته این مبلغ محاسبه می‌شود. بسته به سیاست‌های شرکت، بیمه‌گذار می‌تواند مبلغ بازخرید را به‌صورت یک‌جا یا در شرایط خاصی به‌صورت مستمری دریافت کند.

آیا بیمه عمر دفترچه خدمات درمانی دارد؟

خیر؛ اما غرامت امراض خاصی مانند سرطان، سکته قلبی و مغزی، عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن و همچنین پرداخت هزینه‌های پزشکی در صورت بروز حادثه می‌تواند به پوشش‌ها اضافه شود.

Source:bimebazar
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:15 صبح     |     () نظر

 

بیمه آنلاین ،خرید آنلاین بیمه شخص ثالث بیمه ایران از طریق وب سایت و اپلیکیشن های موجود امکان پذیر است.بیمه آنلاین ، این وب سایت و اپلیکیشن ها متعلق به کارگزاران رسمی بیمه و یا نمایندگی بیمه ایران درتهران یا سایر شهرها (نماینده حقیقی یا حقوقی) می باشد.بیمه آنلاین ، اما بهتر است قبل از خرید آنلاین بیمه ثالث ایران مختصری با این بیمه نامه آشنا شوید.


بیشترین متقاضی بیمه آنلاین

بیمه ثالث پرفروش ترین نوع بیمه است. بیمه آنلاین ،البته اجباری بودن این بیمه نامه در فروش بالای آن بی تاثیر نیست. بیمه ثالث ایران خسارات مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پرداخت می نماید. سقف پوشش های بیمه ثالث ایران برای خسارات مالی تا سقف انتخاب شده در بیمه نامه است . این عدد در سال 97 بین 7.7 تا 30 میلیون تومان بسته به انتخاب بیمه گزار می باشد. برای خسارات جانی دیه کامل مسلمان در ماه حرام مد نظر قرار می گیرد. این مبلغ در سال 97 معادل 308 میلیون تومان است.


حق بیمه آنلاین ثالث ایران چگونه محاسبه می گردد؟

در خرید آنلاین بیمه شخص ثالث بیمه ایران ، میزان حق بیمه ثالث ایران بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می شود. بیمه آنلاین ،این معیار ها عبارتند از :

1- حق بیمه پایه ثالث

2- میزان تخفیف عدم خسارت

3- کاهش میزان تخفیف به صورت پلکلنی در صورت بروز خسارت

4- میزان جریمه دیرکرد برای تمدید بیمه نامه ثالث ایران

5- کاربری خودرو و میزان ریسک آن

6- پوشش مالی انتخابی توسط بیمه گزار

7- طول مدت اعتبار بیمه نامه

8-عمر و سال ساخت خودروی مورد بیمه


بیمه آنلاین ،مراحل خرید آنلاین بیمه شخص ثالث بیمه ایران

 

1-ورود اطلاعات خودرو

2- انتخاب میزان پوشش خسارت جانی و مالی بیمه ثالث ایران

3- تکمیل خرید و سفارش بیمه نامه ثالث ایران

4- پرداخت حق بیمه به صورت آنلاین یا پرداخت در محل

5- صدور بیمه نامه ثالث و تحویل بیمه نامه در محل

6-تحویل بیمه نامه شخص ثالث سال قبل به نماینده شرکت


خرید بیمه آنلاین سایر رشته های بیمه ای در بیمه ایران

علاوه بر امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث بیمه ایران، این امکان برای بیمه بدنه ایران، بیمه عمر ایران، بیمه آتش سوزی ایران، بیمه زلزله ایران، بیمه مسئولیت ایران و … نیز فراهم شده است.

 

علاوه بر فروش بیمه آنلاین ،، امکان مشاوره، استعلام و صدور بیمه نامه تمامی رشته های بیمه ای توسط شعب و نمایندگی بیمه ایران اصفهان و سایر شهرها وجود دارد. این شبکه فروش و نمایندگی بیمه ایران در تمامی مناطق تهران از جمله نمایندگی بیمه ایران شمال تهران، نمایندگی بیمه ایران جنوب تهران، نمایندگی بیمه ایران در مرکز تهران، نمایندگی بیمه ایران در شرق تهران و نمایندگی بیمه ایران در غرب تهران ارائه خدمات می نمایند.


چگونه بیمه ایران را به صورت بیمه آنلاین تهیه کنیم؟

با توجه به ابلاغ بیمه مرکزی و همچنین عدم نیاز به صدور بیمه نامه به صورت فیزیکی خرید بیمه ثالث اینترنتی به آسانی قابل انجام است.

در گذشته خرید بیمه آنلاین ، الزام به صدور بیمه نامه در نمایندگی بیمه و به صورت فیزیکی داشت. بنابر این برای خرید بیمه باید در نمایندگی بیمه حضور و بیمه نامه را شخصا تحویل میگرفتیم. شرکت هایی که بیمه نامه را غیر حضوری صادر میکردند در واقع صدور بیمه را با تاخیر انجام میدادند. این تاخیر در بسیاری از موارد بیمه گذار را دچار خسارت غیر قابل جبران میکرد.


صدور فوری بیمه آنلاین ثالث ایران

در حال حاظر هر نمایندگی بیمه ایران امکان صدور فوری بیمه نامه را دارد. بعد از صدور بیمه نامه کافی است تا فایل دیجیتالی بیمه نامه را در موبایل خود دریافت نمایید. نیاز به حضور در دفتر نمایندگی وجود ندارد. خرید آنلاین بیمه شخص ثالث بیمه ایران به صورت فوری قابل انجام خواهد بود.

از سوی دیگر الزام به همراه داشتن بیمه ثالث به صورت فیزیکی حذف گردیده است. بیمه آنلاین ،به این مفهوم که در صورت تصادف ارائه شماره بیمه نامه به پلیس کفایت میکند. همچنین به دلیل امکان استعلام فوری بیمه ثالث چک کردن بیمه نامه بسیار ساده و در لحظه امکان پذیر شده است.


سرعت صدور بیمه آنلاین

در سال 1400 با توجه به دلایلی که ذکر شد. میتوان در کوتاه ترین زمان ممکن به بیمه نامه دسترسی و درخواست صدور را به نمایندگی ارسال کرد.

در نمایندگی بیمه ایران صدور بیمه ایران به صورت بیمه آنلاین ، و فوری صادر و اطلاعات آن در اختیار بیمه گذار قرار میگیرد.


برای صدور بیمه آنلاین ،بیمه نامه ثالث چه مدارکی را نیاز داریم؟

با توجه به امکان استعلام موارد مورد نیاز برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث بیمه ایران ، مدارکی که برای صدور نیاز می‌باشد چند مورد محدود بیشتر نخواهد بود.

در صورتی که بیمه ثالث بیمه ایران دارید، کافی است برای تمدید بیمه آنلاین ، با نمایندگی بیمه تماس و مدارک زیر را ارسال نمایید.

  1. گواهینامه دارای اعتبار
  2. بیمه نامه دارای اعتبار
  3. کارت شناسایی خودرو

در صورتی که بیمه نامه قبلی صادر شده از نمایندگان بیمه ایران باشد برای تمدید فقط به مدارک ذکر شده نیاز خواهید داشت.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
You have already voted for this article with rating 5


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:10 صبح     |     () نظر

اهمیت استعلام بیمه نامه شخص ثالث

استعلام بیمه نامه ،اگر خودرویی دارید خوب می دانید خرید خیلی از چیزها اجباری است. استعلام بیمه نامه ،مثل خرید بیمه شخص ثالث . اما بیمه شخص ثالث باید از محل معتبری خریداری شود چرا که با توجه به تصویب قانون ازابتدای سال 1399 نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث حذف گردیده است و تنها یک پیامک حاوی شماره بیمه نامه برایتان ارسال می شود.استعلام بیمه نامه در این حالت چگونه می توانیم از اصالت بیمه شخص ثالث خود مطمئن شویم؟ استعلام بیمه نامهدر این مقاله روش های استعلام بیمه شخص ثالث خودرو برایتان شرح می دهیم.

آموزش روش استعلام بیمه از سامانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی

اهمیت داشتن بیمه شخص ثالث بر هیچ کس پوشیده نیست. استعلام بیمه نامه به خاطر داشته باشید که طبق بخشنامه بیمه مرکزی در خرداد 1399 نسخه چاپی بیمه شخص ثالث ارائه نمی شود و یک پیامک حاوی اطلاعات بیمه ای برایتان ارسال می گردد. اگر بخواهید از اصالت بیمه شخص ثالث خود اطمینان حاصل نمایید می بایست به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید. سامانه استعلام  سوابق بیمه ای  بیمه مرکزی ج.ا.ا ( سنهاب ) اطلاعات بیمه ای افراد را در هر شرکت بیمه ای به شما نمایش می دهد. هر بیمه گذاری می تواند سوابق بیمه ای خود را از هر یک از روش های زیر دریافت کند.


استعلام بیمه با شماره بیمه نامه

ابتدا وارد سایت بیمه مرکزی (سنهاب ) شوید. در این حالت کافیست که شماره کامل بیمه نامه و نام شرکت بیمه را وارد نمایید.

 

استعلام بیمه با کد یکتا

کد یکتای بیمه مرکزی از سال 96 بر روی بیمه نامه ها با هدف استعلام آسان تر از بیمه مرکزی درج گردید. در این روش تنها با وارد کردن کد یکتای بیمه مرکزی همچون عکس زیر می توانید استعلام بیمه نامه خود را دریافت نمایید.

 

استعلام بیمه با کد VIN

روش دیگر برای استعلام بیمه شخص ثالث،  از طریق کد VIN خودرو  می باشد. کد VIN خودرو بر روی کارت خودرو به شکل زیر درج شده است.

 

مشخصات VIN  خودرو تان را در محل زیر با انتخاب گزینه استعلام با کد VIN وارد کنید.

 

استعلام بیمه با پیامک

اما راه ساده تر دیگری هم برای استعلام بیمه نامه وجود دارد. این روش برای افرادی است که به اینترنت دسترسی ندارند و تنها با یک پیامک می‌توانند بیمه شخص ثالث خود را استعلام بگیرند. تنها باید طبق دستورالعمل زیر مشخصات بیمه شخص ثالث را به سامانه بیمه مرکزی پیامک کنید. برای دریافت استعلام بیمه ثالث خودرو سه دستور العمل دارد. بر اساس هریک از دستورالعمل های زیر را انتخاب کردید به سامانه 30002621 پیامک کنید.

  • دستور العمل اول ارسال پیامک :

شماره بیمه نامه چاپ شده * کدملی بیمه گذار * 1 نمونه: 91/01/002/000123 * 0038515000 * 1

  • دستورالعمل دوم ارسال پیامک :

کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * 2 نمونه: 1234567890 * 0038515000 * 2

  • دستورالعمل سوم ارسال پیامک :

VIN *  کد ملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * 3

 3*0038515000*IRFC8511V0804409 : نمونه


آموزش استعلام سوابق بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو

اگر می‌خواهید سوابق بیمه ای خودرویتان را استعلام بگیرید ادامه این مطلب را از دست ندهید. ممکن است برایمان این سوال به وجود بیاید که چگونه سوابق بیمه بدنه و شخص ثالث را در طی چند سال استعلام بگیریم. از سال 1386 کلیه سوابق بیمه ای در سامانه بیمه مرکزی درج شده است و قابل استعلام می باشد. به صفحه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران وارد شوید و گزینه استعلام سوابق بیمه ای خودرو را بزنید.

 

با کلیک بر روی این گزینه می توانید سوابق بیمه ای خودتان را از ابتدا تا کنون مشاهده کنید .

 

گزنه ثبت استعلام جدید را انتخاب کنید .

 تیک گزینه تایید را بزنید و مرحله بعدی را کلیک کنید.

 

مشخصات خواسته شده را در هر قسمت وارد نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید شماره موبایل درج شده حتما می بایست متعلق به بیمه گذار باشد. پس از تایید، پیامکی حاوی کد تاییدیه برایتان ارسال می شود.استعلام بیمه نامه ، کد پیامک شده را در محل مشخص وارد کنید و مجددا دکمه تایید را بزنید.

 

در این حالت پیامک حاوی کد پیگیری برایتان ارسال می شود. پس از دریافت پیام از لینک ارسال شده می توانید سوابق خودروتان را دریافت نمایید.


نمونه ای از استعلام سوابق بیمه ماشین

استعلام سوابق خودرو در قالب پی دی اف در همان لحظه دانلود می شود و شما می توانید کلیه سوابق بیمه ای  خودروتان را در یک جدول ببینید.

 

 


خرید بیمه شخص ثالث از مدیر بیمه

همانطور که از اهمیت خرید بیمه شخص ثالث معتبر و نحوه استعلام اصالت بیمه شخص ثالث صحبت کردیم، مدیر بیمه با داشتن تجربه بلند مدت در ارائه خدمات بیمه ای ، یک مرجع معتبر و قابل اطمینان برای خرید آنلاین بیمه نامه می باشد.استعلام بیمه نامه ، شرکت مدیر بیمه با کادر متخصص و مجرب خود، شما را در خرید انواع بیمه نامه از شرکت های بیمه معتبر راهنمایی می کند. البته که رسالت مدیر بیمه تنها فروش بیمه نامه نیست. پس از خرید بیمه نامه برای صدور انواع الحاقیه و راهنمای دریافت خسارت روی ما حساب کنید.

Source :bimilike
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:5 صبح     |     () نظر

بیمه بدنه ماشین چیست؟

بیمه بدنه ماشین یکی از بیمه‌های مربوط به خودرو است که در آن، خسارت‌های وارد شده به اتومبیل جبران می‌شود. خرید این بیمه بدنه ماشین برخلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست؛ اما به دلیل مزایای فراوانی که پوشش های مختلف این بیمه بدنه ماشین ایجاد می‌کند، باعث شده است که خرید بیمه بدنه ماشین متقاضیان بسیاری داشته باشد.

بیمه بدنه ماشین چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌های بیمه بدنه ماشین به دو دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی تقسیم می‌شوند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین

منظور از پوشش‌های اصلی، خسارت‌هایی است که به صورت عادی و بدون خرید پوشش اضافی توسط بیمه بدنه جبران می‌شود. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر است:

  • هر گونه حادثه و تصادف با خودروی دیگر یا جسم ثابت و متحرک
  • سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار
  • سرقت کلی خودرو (مربوط به دزدیده شدن خودرو و آسیب‌های وارد شده به وسایل اصلی خودرو یا وسایل اضافی درج شده در بیمه‌نامه در زمان سرقت)
  • خسارتی که در جریان نجات و یا انتقال خودرو خسارت دیده به آن وارد شود.
  • در صورت بروز خطرات اصلی، خسارت باطری و لاستیک‌های خودرو هم تا 50 درصد قیمت نو قابل پرداخت است.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ماشین

در کنار پوشش‌های اصلی یک سری پوشش اضافی هم توسط شرکت های بیمه ارائه می‌شود که شما می‌توانید در زمان خرید بیمه بدنه ماشین آن‌ها را انتخاب کنید. البته برای هرکدام از این پوشش‌ها مبلغ جداگانه‌ای به قیمت اصلی بیمه‌نامه اضافه خواهد شد.
مهم ترین پوشش‌های اضافی بیمه بدنه عبارتند از:
پوشش سرقت در جای قطعات: در این پوشش خسارت ناشی از دزدی وسایل و قطعات اتومبیل در حالت توقف جبران می‌شود.
پوشش ایاب و ذهاب: اگر خودرو به دلیل حادثه قابل استفاده نبوده و برای تعمیر در تعمیرگاه متوقف باشد، روزانه مبلغی به عنوان هزینه ایاب و ذهاب به بیم‌ گذار پرداخت می شود. در این پوشش حداکثر مدت زمان پرداخت هزینه 30 روز است.
پوشش شکست شیشه: از طریق این پوشش خسارت ناشی از شکست شیشه که به علت تغییر دما یا متراکم شدن هوای داخل خودرو رخ دهد، جبران می‌شود.
پوشش نوسانات قیمت: در بیمه بدنه ماشین پرداخت خسارت بر اساس ارزش واقعی خودرو در زمان خرید بیمه‌نامه انجام می‌شود. در صورتی که ارزش خودروی شما در مدت بیمه افزایش پیدا کرده و از قیمت درج شده در بیمه‌نامه بیشتر شده باشد، با استفاده از پوشش نوسانات قیمت می‌توانید خسارت را به ارزش روز خودرو دریافت کنید.
پوشش بلایای طبیعی: در این پوشش خسارت‌های ناشی از خطرات طبیعی مثل زلزله، سیل و آتشفشان توسط شرکت بیمه جبران می‌شود.
پوشش رنگ، مواد شیمیایی و اسید پاشی: با داشتن این پوشش، همه خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن مواد اسیدی و یا رنگ و مواد شیمیایی بر روی بدنه خودرو تحت پوشش قرار می‌گیرد.
پوشش ترانزیت (خارج از کشور): این پوشش مربوط به خطراتی است که خارج از مرزهای کشور به وسایل نقلیه وارد می‌شود.
پوشش حذف فرانشیز: همانطور که می‌دانید پرداخت بخشی از خسارت به عهده بیمه‌گذار است که به آن فرانشیز می‌گویند. با خرید پوشش حذف فرانشیز، می‌توانید خسارت‌های به وجود آمده را به صورت کامل از شرکت بیمه دریافت کنید.
پوشش کشیدن میخ: در این پوشش خسارات ناشی از کشیدن میخ و ایجاد خط و خش بر روی خودرو با اجسام تیز جبران می‌شود. البته باید توجه داشت که این پوشش فقط در بیمه بدنه ایران ارائه می‌شود.
پوشش هزینه توقف خودروهای بارکش و اتوکار: این پوشش مختص به خودروهای بارکش و اتوکار است و توسط بعضی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود. در این پوشش در صورتی که خودرو به علت خطرات تحت پوشش بیمه بدنه قابل استفاده نباشد و در تعمیرگاه متوقف بماند، خسارتی به صورتی روزانه به آن پرداخت می‌شود. میزان هزینه پرداختی بیمه به نوع خودرو و ظرفیت آن بستگی دارد.

مواردی که تحت پوشش بیمه بدنه خودرو نیستند

خسارت‌هایی که طبق قوانین بیمه بدنه ماشین توسط شرکت‌های بیمه پوشش داده نمی‌شوند، شامل خسارت‌هایی است که در اثر ریسک‌های زیر به وجود می‌آید:

  • جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم یا غیر‌مستقیم به دلیل انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌های عمدی توسط بیمه‌گذار، ذی‌نفع یا راننده خودرو
  • تعقیب و گریز از پلیس (مگر آنکه گریز از پلیس توسط فرد دیگری به صورت غیرقانونی و بدون اجازه مالک خودرو انجام شود)
  • رانندگی بدون گواهینامه / گواهینامه باطل شده / گواهینامه غیر مرتبط با وسیله نقلیه (مثلا راندن اتومبیل با گواهینامه موتور)
  • مستی و استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان یا مخدرها
  • بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر (به جز خودروهایی که مجاز به بکسل کردن باشند)
  • حمل بار بیشتر از حد مجاز

استعلام بیمه بدنه ماشین

برای این که قیمت بیمه بدنه ماشین خود را استعلام بگیرید و بدانید با داشتن پوشش‌های مختلف حق بیمه ماشینتان چقدر می‌شود، کافی است اطلاعاتتان را در همین صفحه وارد کنید تا استعلام قیمت شرکت‌های مختلف بیمه به شما نشان داده شود.

قیمت بیمه بدنه ماشین

قیمت بیمه بدنه ماشین برخلاف بیمه شخص ثالث مبلغی ثابت نیست و در شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت‌های بسیاری در نرخ بیمه بدنه وجود دارد. دلیل این تفاوت‌ها این است که شرکت‌های بیمه برای اعمال تخفیف روی قیمت پایه بیمه بدنه اختیار بیشتری دارند.
نرخ پایه بیمه بدنه هم به ارزش خودرو بستگی دارد و به صورت مبلغی ثابت توسط بیمه مرکزی اعلام نمی‌شود.
همچنین یکی دیگر از دلایل تفاوت قیمت بیمه بدنه این است که هزینه هر کدام از پوشش‌های اضافی این بیمه می‌تواند در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت باشد.
اگر بخواهید برای استعلام قیمت بیمه بدنه به صورت حضوری اقدام کنید، باید ساعت‌ها زمان صرف کنید و قیمت بیمه بدنه خودروی خود را از شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید. اما در حال حاضر این کار در عرض چند دقیقه و با چند کلیک از طریق سایت مدیر بیمه ایران امکان‌پذیر است.

محاسبه بیمه بدنه ماشین

در محاسبه بیمه بدنه عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. عواملی مثل:
پوشش‌های اضافی بیمه بدنه: همان‌طور که گفتیم به ازای انتخاب هر کدام از پوشش‌های اضافی، مبلغی به بیمه‌نامه بدنه شما افزوده خواهد شد. پس هرچه در زمان خرید بیمه بدنه پوشش‌های اضافی بیشتری را انتخاب کنید، قیمت بیمه بدنه ماشین شما بیشتر می‌شود.
ویژگی‌های خودرو: منظور از ویژگی‌های خودرو فاکتورهایی مثل ارزش خودرو، سال ساخت خودرو، نوع خودرو و کاربری خودرو است که هر کدام از این فاکتورها به صورت مستقیم بر قیمت بیمه بدنه تأثیرگذار هستند.
تخفیف‌های بیمه بدنه: تخفیف‌هایی مثل تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو و…

تخفیف بیمه بدنه ماشین

تخفیف‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شود؛
تخفیف‌های اصلی شامل موارد زیر است:
تخفیف خودرو صفر کیلومتر: تخفیف خودروی صفر کیلومتر بین 20 تا 30 درصد در نظر گرفته می‌شود.
تخفیف عدم خسارت: این تخفیف به ازای تعداد سال‌هایی که از بیمه بدنه ماشین خود استفاده نکرده باشید، به شما تعلق می‌گیرد. تخفیف عدم خسارت در اکثر شرکت‌ها 4 ساله و در برخی شرکت‌های بیمه 5 ساله اعمال می‌شود. ترتیب تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه در جدول زیر قابل مشاهده است:

تخفیف بیمه بدنهسال اولسال دومسال سومسال چهارمسال پنجم
اغلب شرکت‌های بیمه 25% 35% 45% 60% بیشتر شرکت‌های بیمه تخفیف را 4 ساله اعمال می‌کنند.
برخی شرکت‌های بیمه 30% 40% 50% 60% 70%

تخفیف نقدی: این تخفیف مربوط به پرداخت نقدی حق بیمه است و در تمام شرکت‌ها 10 درصد در نظر گرفته می‌شود.
تخفیف‌های فرعی بیمه بدنه شامل موارد زیر است:

  • تخفیف ارزش خودرو
  • تخفیف‌های گروهی
  • تخفیف خودروهای وارداتی
  • تخفیف برخی از مشاغل
  • طرح‌های تشویقی به مناسبت اعیاد و زمان‌های خاص و …

این گروه از تخفیفات نسبت به هر شرکت بیمه متفاوت است.

بهترین بیمه بدنه ماشین

همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از شرکت‌های بیمه به ارائه بیمه بدنه می پردازند. اما اگر قصد خرید این بیمه بدنه ماشین را دارید احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده که کدام شرکت، بیمه بهتری ارائه می‌کند و در واقع بهترین بیمه بدنه کدام است.
تعریف بهترین بیمه بدنه به شرایط و نیازهای هر فرد بستگی دارد. مثلا برای یک نفر فقط ارزان بودن بیمه مهم است و برای شخص دیگر پوشش‌های بیمه‌ای کامل و مناسب.
به طور کلی برای انتخاب بهترین بیمه بدنه باید معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشید. معیارهایی مثل: پوشش‌های کامل بیمه‌ای، نحوه پرداخت خسارت، کیفیت ارائه خدمات، تخفیف‌های ارائه شده و …
مشاوران متخصص بیمه ایران با ارائه مشاوره‌ای دقیق شما را در انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین راهنمایی خواهند کرد.

ارزان‌ترین بیمه بدنه ماشین

یکی از معیارهایی که بسیاری از افراد در زمان خرید بیمه بدنه به آن توجه می‌کنند، پایین بودن قیمت بیمه‌نامه است. اگر شما هم به دنبال ارزان‌ترین بیمه بدنه هستید باید شرکت بیمه‌ای را انتخاب کنید که تخفیف‌های بیشتری ارائه می‌دهد.
اگر برای استعلام بیمه بدنه از سایت مدیر بیمه یا مشاوره کارشناسان مدیر بیمه استفاده کنید، اطلاع از تمامی تخفیف‌های ارائه شده و خرید بیمه بدنه ماشین با بهترین قیمت کار سختی نیست.
همچنین یکی از تخفیف‌های بیمه بدنه که توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود، تخفیف خرید نقدی است. پس در صورت پرداخت نقدی حق بیمه بدنه، می‌توانید بیمه‌نامه خود را 10 درصد ارزان‌تر خریداری کنید.

برای خرید بیمه شخص ثالث از سایت مدیر بیمه 4 مرحله پیش رو دارید:

  • مشخصات خودروی خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. مشخصاتی مثل: نوع خودرو، مدل خودرو، سال ساخت خودرو، ارزش خودرو و…
  • در مرحله بعد می‌توانید نرخ و شرایط بیمه بدنه خودروی خود را در برترین شرکت‌های بیمه کشور مشاهده و با هم مقایسه کنید و بر اساس نیازها و اولویت‌های خود یکی از بیمه‌ها را انتخاب کنید.
  • پس از تأیید اطلاعات در مرحله بعد، باید اطلاعات شخصی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و … را وارد کنید و سپس عکس پشت و روی کارت خودرو و بیمه‌نامه قبلی خود را ارسال کنید.
  • در مرحله نهایی می‌توانید هزینه بیمه‌نامه خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • بیمه نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر شده و به صورت رایگان به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد.
Source:azki
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/23:: 12:53 صبح     |     () نظر

 

بیمه شخص ثالث خودرو ،ماشین هم مثل انسان برای بقای عمر خود نیاز به بیمه دارد تا بتواند با سلامت بیشتری زندگی کند و خطر حادی آن را تهدید نکند، با بیمه شخص ثالث خودرو و بدنه که به ترتیب جزو بیمه‌های اجباری و اختیاری خودرو است، می‌توانید به خودروهای خود حیات تازه‌ای ببخشید!

بیمه شخص ثالث خودرو ،در حقیقت خرید هر یک از بیمه‌های خودرو، می‌تواند خسارت ناشی از حوادث و خطراتی که اتومبیل شما را تهدید می‌کند، کاهش دهد.

از جمله حوادث خطرآفرینی که ممکن است برای هر خودرویی رخ دهد، اتفاقاتی از قبیل: آتش سوزی، سرقت و آسیب سرنشینانِ خودرو است. در صورت مواجه شدن با هریک از اتفاقات، می‌توانید از بیمه خودرو استفاده کنید و خسارت‌های خودرو خود را کاهش دهید.

 بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟ بیمه شخص ثالث کیست؟

در بیمه شخص ثالث خودرو ، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید.( اکثر بیمه‌نامه‌ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق بیمه‌نامه است. شرکت بیمه در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود. در نهایت، شخص ثالث فرد زیان‌دیده در حوادث رانندگی است. ( منظور از زیان دیده هر شخص غیر از راننده مقصر است). حال که با تعریف شخص ثالث آشنا شدید، باید بدانید که ” بیمه شخص ثالث چیست” . تعریف این بیمه بسیار مهم است.

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می‌بینند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند. این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات به اموال را جبران می‌کند. در این‌گونه اتفاقات راننده مقصر هم می‌تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه‌ای جدید از بیمه شخص ثالث خودرو ، به شمار می‌آید استفاده کند. باید توجه داشت که بیمه حوادث راننده فقط زیان‌های جانی را به عهده می‌گیرد و در مقابلِ زیان‌های مالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

 دلیل نام گذاری بیمه شخص ثالث خودرو

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می‌آید (که در اکثر بیمه نامه‌ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق قرارداد است. ( در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود.) شخص ثالث فرد زیان‌دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). به عنوان نمونه، تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می‌بینند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند.

این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می‌کند. در اینگونه اتفاقات راننده مقصر هم می‌تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه‌ای جدید از بیمه شخص ثالث خودرو ، به شمار می‌آید استفاده کند. باید توجه داشت که بیمه حوادث راننده فقط  زیان‌های جانی را به عهده می‌گیرد و در مقابل زیان‌های مالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

 پوشش‌های مختلف بیمه اتومبیل چیست؟

از جمله پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو ، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جبران هزینه‌های مالی اشخاص ثالث در سوانح رانندگی و جبران هزینه ها
  • جبران هزینه‌‌ها و خسارت‌های جانی به سرنشینان اتومبیل راننده مقصر و حتی خود فرد راننده مقصر

 چگونگی محاسبه حق بیمه در بیمه شخص ثالث خودرو سال 1400

بیمه شخص ثالث خودرو ، بر چند اساس تعیین می‌شود. عوامل مختلفی هم وجود دارد که بر قیمت نهایی این بیمه تاثیر می گذارند که در ادامه به شرح هر کدام از این عوامل می‌پردازیم.

 اول- بیمه مرکزی، اعلام کننده حق بیمه پایه

مبلغی که برای دیه کامل انسان در ماه حرام اعلام می‌شود تعیین کننده حق بیمه در بیمه شخص ثالث خودرو ، و تعهدات این بیمه برای پوشش زیان‌های جانی و مالی است. هر سال قوه قضاییه نرخ دیه را اعلام می‌کند. برای مثال در سال 1400 دیه کامل انسان در ماه های حرام 640 میلیون تومان و در ماه‌های غیر حرام 440 میلیون تومان اعلام شد. بر اساس تقویم قمری ماه‌های ذی الحجه، ذی القعده، رجب و محرم به عنوان ماه‌های حرام شناخته می‌شوند. به این معنا که اگر شخصی در هر کدام از این چهار ماه بر اثر حوادث رانندگی فوت کند میزان دیه ای که به او تعلق می‌گیرد 640 میلیون تومان و در سایر ماه‌ها 440 میلیون تومان است.

به این ترتیب حداقل پوشش مالی در سال1400 به میزان یک چهلم دیه کامل انسان در ماه‌های حرام یعنی 16 میلیون تومان تعیین شده‌است. بیمه مرکزی با توجه به این مبلغ، حداقل و حداکثر حق بیمه پایه را محاسبه کرده و به شرکت‌های بیمه گر اعلام می‌کند. از آنجایی که این مبلغ حق پایه بیمه است، فاکتورهای مختلف دیگری وجود دارد که حق بیمه را می‌توانند افزایش و یا کاهش دهند که در ادامه با این عوامل بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

 

 یک استثنا در بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو

فقط در یک صورت است که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث مورد بخشش قرار می‌گیرد؛ آن هم حالتی که اعتبار بیمه‌نامه شما در زمانی به پایان برسد که خودرو در پارکینگ نیروی انتظامی باشد. در این حالت می‌توانید با ارائه مجوز رفع توقیف به شرکت بیمه طرف قراردادتان از پرداخت جریمه دیرکرد معاف شوید.

یکی از بهترین راه‌ها برای خرید و تمدید بیمه، خرید آنلاین بیمه از سایت modirebimeh.ir است. به این ترتیب هیچ گونه محدودیتی از نظر زمان و مکان نخواهید داشت. در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید و در هر نقطه‌ای از جهان که هستید می توانید بیمه شخص ثالث خودرو ، خود را خریداری و یا تمدید کنید. یکی از مزایای ویژه آن، یادآوری سررسید بیمه در زمان مناسب به شما است.

 نرخ پایه تعرفه بیمه ثالث ایران در سال 1400

بانک مرکزی هر ساله نرخ و پایه مشخصی را برای بیمه شخص ثالث در نظر می‌گیرد و تمامی شرکت‌های بیمه‌گر ملزم به در‌نظر‌گرفتن این تعرفه‌ها در نرخ بیمه شخص ثالث هستند. همواره می‌توانید برای محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ایران در سال 1400 به مقاله قیمت بیمه شخص ثالث ایران را در سال1400 چگونه محاسبه کنم؟ مراجعه نمایید.

 

ممکن است در مواقعی تمایل به انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خود به خودروی دیگری داشته باشید. این کار را می‌توانید به دو شکل انجام دهید. در صورتی که خودروی خود را بفروشید و ماشین جدیدی خریداری کنید، می توانید تخفیف بیمه نامه خود را به ماشین جدید انتقال دهید. حالت دوم مربوط به زمانی است که قصد داشته باشید تخفیف بیمه نامه خود را به شخص دیگری انتقال دهید. در این صورت انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث فقط در بین اعضای خانواده (پدر، مادر و فرزندان) امکان پذیر خواهد بود.

در انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث محدودیت «خودروهای مشابه» وجود دارد. این قانون شما را به این محدود می کند که فقط می‌توانید بین خودروهایی با کاربری مشابه این انتقال را صورت دهید. برای مثال نمی‌توانید تخفیف بیمه‌نامه خود را از یک تاکسی به یک خودرو با کاربری بارکش انتقال دهید.

می‌توانید برای اطلاعاتی از قبیل زمان انتقال بیمه شخص ثالث خودرو ،قوانین انتقال بیمه شخص ثالث، انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث به خودروی صفر، انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت بیمه دیگر و مواردی از این قبیل، مقاله‌ی انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث 1400 را با دقت زیادی مطالعه نمایید، قطعا پس از خواندن این مقاله، به راحتی اقدام به انتقال بیمه شخص ثالث خود خواهید کرد.

 تغییر شرکت بیمه‌ نامه شخص ثالث خودرو

در صورتی که بیمه شخص ثالث شما دارای ت ع خ باشد و تصمیم بگیرید بیمه نامه خود را با شرکتی دیگر تمدید کنید، تمامی سوابق و سال های تخفیف شما حفظ خواهد شد و به هیچ عنوان از بین نمی رود.

  • انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید خودرو: بیمه بدنه تنها به یک شخص تعقل دارد و نمی توان آن را انتقال داد. اما بیمه شخص ثالث عملکرد متفاوتی دارد و می توان آن را به شخص دیگر نیز انتقال داد چون این بیمه می تواند متعلق به خودرو و یا خود شخص باشد. در صورتی که ماشین خود را بفروشید، مالک جدید آن می تواند بیمه نامه را به نام خود ثبت کند. در این حالت یک الحاقیه به بیمه نامه اضافه می شود که نشان می دهد بیمه نامه به شخص دیگری انتقال داده شده‌است. می توانید مشخصات بیمه نامه را تغییر ندهید و ماشین را با خیال راحت معامله کنید؛ چون شماره شاسی خودرو در بیمه نامه نوشته شده‌است. از آنجایی که کارت خودرو به نام مالک جدید آن ثبت می شود هیچ مشکلی متوجه شما نخواهد بود.
  • انتقال دادن تخفیف بیمه شخص ثالث: ممکن است در مواقعی تمایل به انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو ، خود به خودروی دیگری داشته باشید. این کار را می توانید به دو شکل انجام دهید. در صورتی که خودروی خود را بفروشید و ماشین جدیدی خریداری کنید، می توانید تخفیف بیمه نامه خود را به ماشین جدید انتقال دهید. حالت دوم مربوط به زمانی است که قصد داشته باشید تخفیف بیمه نامه خود را به شخص دیگری انتقال دهید. در این صورت انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث فقط در بین اعضای خانواده (پدر، مادر و فرزندان) امکان پذیر خواهد بود.

 

 تغییرات قانون بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1400

قانون بیمه شخص ثالث در سال 1400 تغییرات محسوسی را تجربه کرد که شما به عنوان یک بیمه گزار باید از این تغییرات و قوانین مربوط به آن اطلاعات کافی داشته باشید.

  1. الحاقیه بیمه شخص ثالث: در سالهای گذشته مطابق با قانون قبلی بیمه گزارانی که سررسید بیمه نامه آن ها در ابتدای سال شمسی نبود ملزم می شدند تا با اعلام نرخ جدید حق بیمه از طرف بیمه مرکزی مابه التفاوت حق بیمه را پرداخت کنند تا بتوانند از حداقل سقف پوشش مالی برخوردار شوند. این مابه التفاوت به شکل یک الحاقیه صادر می شد که برای بسیاری از رانندگان تبدیل به یک دغدغه جدی شده‌بود. در سال 96 قانونی تصویب شد که به موجب آن این الحاقیه حذف شد و در صورت تصادف و خسارت، هزینه مابه التفاوت ناشی از افزایش نرخ سالانه دیه و حق بیمه، توسط صندوق خسارات بدنی پرداخت می شود و کسی از بابت خرید الحاقیه هیچ گونه نگرانی نخواهد داشت.
  2. بیمه شخص ثالث خودرو ، برای رانندگان سابقه دار: مطابق با قانون جدید نرخ بیمه شخث ثالث برای رانندگانی که نمره منفی بالایی دارند و سوابق تخلف آن ها زیاد است با سایر افراد تفاوت دارد. چون بیمه این افراد ریسک بالاتری دارد مطابق با این قانون شرکت های بیمه حق بیمه بیشتری از این اشخاص دریافت می کنند.
  3. برخورد قانون جدید با متقلبان: مطابق با قانون جدید بیمه شخص ثالث اگر کسی با صحنه سازی و نمایش اقدام به دریافت خسارت از بیمه کند، به حبس تعزیری محکوم می‌شود و ملزم است دو برابر مبلغ دریافتی از بیمه را پرداخت کند.

بر اساس این قانون راننده مقصر در حادثه، به هیچ عنوان زندانی نمی شود.

 

با توجه به تمامی نکاتی که گفتیم، معیارهای مناسبی برای خرید بیمه شخص ثالث خودرو ، دارید و از قوانین مربوط به این بیمه آگاهی پیدا کرده اید. حالا برای خرید بیمه شخص ثالث تمامی فاکتورهای موثر را می شناسید و می توانید با استفاده از modirebimeh.ir خرید بیمه را به شکل مطلوب تجربه کنید.

Source:bimeh
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/23:: 12:48 صبح     |     () نظر
<      1   2   3      >