سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمرانیها میدانهاى مسابقت مردان است . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،بیمه شخص ثالث در بین رشته‌های بیمه ای بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده و جزو پرطرفدارترین بیمه نزد ایرانیان است. بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،بیمه ثالث یک بیمه اجباری است که نداشتن آن برای وسیله نقلیه میتواند عواقب جبران ناپذیری را برای راننده مسبب حادثه داشته باشد.


بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،اما شخص ثالث کیست و بیمه شخص ثالث شامل چه پوشش‌هایی می‌باشد؟

منظور از شخص ثالث در این بیمه نامه کلیه افراد زیان دیده توسط راننده مقصر حادثه می‌باشد. بیمه شخص ثالث کلیه خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث را تا سقف تعهدات بیمه جبران می‌نماید. بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،همچنین در صورتی که طی حادثه راننده مسبب حادثه دچار آسیب بدنی شده باشد بیمه حوادث راننده خسارت‌های به وجود آمده را جبران می‌نماید.

خدمات بیمه شخص ثالث توسط کلیه شرکت‌های بیمه و مطابق قانون مصوب سال 1395 با نرخ‌های تقریبا یکسانی به مشتریان ارائه می‌شود.

مدیر بیمه ، می‌کوشد با استفاده از منابع معتبر و تجربیات حاصل از چندین سال فعالیت در صنعت بیمه، شما را در انتخاب بهتر و دقیق تر همراهی نماید.


بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،بیمه شخص ثالث چه نوع خساراتی را پوشش میدهد؟

تعهدات بیمه شخص ثالث در دو دسته پوشش‌های مالی و جانی تقسیم می‌شوند. بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،پوشش جانی کلیه خسارات و آسیب‌های بدنی وارده به اشخاص ثالث را جبران می‌کند. این خسارات شامل غرامت فوت و نقص عضو و هزینه‌های درمانی زیاندیدگان می‌باشد. پوشش مالی خسارات وارده به وسیله نقلیه و اموال زیاندیده (به جز راننده) را تا سقف تعهدات بیمه گر جبران می‌نماید. حداقل پوشش مالی در سال 1400 معادل 160میلیون ریال می‌باشد که بیمه گذاران با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توانند آن را افزایش دهند. . همچنین بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی وارده به راننده مسبب حادثه را جبران می‌نماید. سقف جبران خسارت پوشش حوادث راننده برابر با میزان دیه مرد مسلمان در ماه‌های غیر حرام می‌باشد.


بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،حداکثر سقف پرداختی بیمه در صورت خسارت چقدر است؟

سقف افزایش پوشش خسارت مالی در شرکت‌های بیمه متفاوت است و حداقل بین 160 میلیون ریال تا سقف نصف دیه یک مرد مسلمان در ماه غیر حرام (خودروی متعارف ) که درسال 1400 معادل 3200 میلیون ریال می‌باشد قابل افزایش می‌باشد.

آیا ممکن است قرارداد بیمه شخص ثالث فسخ شود؟
فسخ بیمه نامه به معنی پایان تعهدات طرفین در قرار داد می‌باشد، در اکثر بیمه نامه‌ها فسخ بیمه نامه بر اساس شرایطی انجام می‌شود اما در خصوص بیمه شخص ثالث این موضوع متفاوت تر است . بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،به طور کلی قرارداد بیمه شخص ثالث را نمی‌توان فسخ نمود. اما در صورت رخداد هر یک از شرایط زیر انجام این مورد امکان پذیر است :

شرکت بیمه طرف قرارداد ورشکسته و در حالت تعلیق قرار بگیرد.
دو فقره بیمه نامه شخص ثالث برای یک خودرو صادر شده باشد به طوری که تاریخ اعتبار آنها هم پوشانی داشته باشد. در این حالت بیمه نامه ای که دیرتر صادر شده باشد می‌بایست فسخ شود.


بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،روش محاسبه بیمه شخص ثالث چگونه است؟

تعیین نرخ حق بیمه مستلزم دانستن اطلاعات خودرو است. به این معنی که قیمت بیمه نامه بر اساس شرایط هر خودرو و بیمه نامه ممکن است متفاوت باشد. بیایید با هم نگاهی به عوامل تاثیر گذار در محاسبه نرخ حق بیمه شخص ثالث بیاندازیم:

حق بیمه اعلام شده توسط بیمه مرکزی
عامل اصلی محاسبه حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش‌های جانی و مالی که روی بیمه نامه منظور می‌شود، دیه کامل یک انسان (مرد مسلمان) در ماه حرام است.بیمه خودرو یا بیمه ماشین ، عموما میزان دیه بصورت سالانه و در پایان سال و ابتدای سال جدید بر اساس رای قوه قضائیه اعلام می‌شود که بطور مثال: برای سال 1400دیه کامل در ماه حرام 640 میلیون تومان و برای ماه‌های عادی 480 میلیون تومان تصویب شده است. بر اساس دیه ماه‌های حرام و عادی و میزان پوشش مالی پایه، قیمت پایه برای بیمه ثالث محاسبه می‌شود که با اضافه و کم شدن تخفیفات و سایر شرایط بیمه نامه، قیمت بیمه ثالث محاسبه و اعلام می‌شود.


جریمه دیرکرد بیمه خودرو یا بیمه ماشین

تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث الزامیست و می‌بایست قبل از تاریخ اتمام بیمه نامه صورت گیرد. در صورت عدم تمدید بموقع بیمه نامه، به ازای هر روز دیرکرد می‌بایست جریمه پرداخت شود.بیمه خودرو یا بیمه ماشین ، جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث به مبلغ بیمه نامه شخص ثالث اضافه می‌شود. نرخ جریمه بیمه خودرو  بر اساس نوع خودرو و به صورت روز شمار به مدت یکسال (365 روز) محاسبه می‌شود. درصورتی که جرایم دیرکرد بیش از یکسال شمسی باشد کلیه تخفیفات عدم خسارت از بیمه ثالث به حالت تعلیق درآمده و حق بیمه ی بیمه نامه دوبرابر می‌گردد .


نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1400 چقدر است؟

همانطور که گفتیم مبنای محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث در سال بر اساس نرخ دیه در سال است. در سال 1400 هم همچون سال پیش نرخ حق بیمه بر اساس دیه محاسبه شده است. نرخ دیه در سال 1400طبق اعلا م قوه قضائیه معادل 480 میلیون تومان است که در ماه حرام برابر با 640 میلیون تومان می‌باشد. بنابراین پوشش جانی بیمه شخص ثالث بابر با 640 میلیون تومان بوده و به میزان 2.5 درصد از این مبلغ، پوشش مالی محاسبه می‌گردد.بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،همانطور ک میدانید پوشش مالی تا سقف نصف دیه یعنی 320 میلیون تومان قابل افزایش است. پوشش حوادث راننده نیز برابر با نرخ دیه در ماه غیر حرام بوده و به میزان 330 میلیون تومان می‌باشد.

این تعهدات برای یک خودروی سواری صفر در سال 1400 که یک سال تخفیف دارد حدودا برابرست با 3.140.000 تومان. در تصویر زیر می‌توانید حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث را ببینید جدول زیر قیمت حق بیمه پایه سواری را نشان می‌دهد.

بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث
طبق قانون، بیمه نامه از ساعت صفر تاریخ شروع بیمه نامه تا ساعت 24 تاریخ انقضای بیمه نامه اعتبار دارد. بنابراین تمدید بیمه نامه می‌بایست قبل از اتمام بیمه نامه قبلی صورت گیرد. بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،همانطور که میدانید پایان ساعات اداری و تعطیلات و هر گونه دلیل دیگر مانع از جریمه و جبران خسارت احتمالی نمی‌گردد.

 

انتقال بیمه شخص ثالث بیمه خودرو

یکی از مهم ترین تغییرات قانون در سال 1395 راننده محور شدن بیمه شخص ثالث بوده است. بر اساس این قانون تخفیفات بیمه شخص ثالث متعلق به راننده بوده و در صورتی خرید خودروی جدید می‌تواند تخفیفات را به آن انتقال دهد. بر این اساس به طور کلی انتقال بیمه بدنه تنها به مختص خودرو نبوده و به راننده وابسته است. پس در صورتی که راننده بیمه گذار قصد فروش خودرو داشته باشد م یتواند تخفیفات عدم خسارت بیمه نامه را به خودروی جدید یا یکی از بستگان درجه اول مثل (پدر، مادر، همسر و فرزند) انتقال دهد.


خرید بیمه شخص ثالث بیمه خودرو

با افزایش چشم گیر خودرو‌ها در سطح شهر و زندگی ماشینی دیگر نیازی نیست برای هر کاری به محل مورد نظر مراجعه کنیم. صنعت بیمه نیز همچون سایر کسب و کار‌ها به سمت خرید و فروش الکترونیکی پیش رفته است. بر این اساس خرید آنلاین بیمه شخص ثالث در کنار روش سنتی چند سالی است که مرسوم شده است.بیمه خودرو یا بیمه ماشین ، در شرایطی مثل شیوع ویروس کرونا دیگر نیازی به خروج از منزل برای تمدید بیمه نامه وجود ندارد. و به صورت آنلاین و تلفنی نیز قابل خریداری نیز می‌باشد.

خرید بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی
خریدارانی که به دلیل افزایش قیمت بیمه شخص ثالث توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند دیگر نیازی نیست که خرید بیمه نامه را به تعویق بیاندازند. باید بدانید که در حال حاضر می‌توانید بیمه شخص ثالث را با حداقل میزان پیش پرداخت خریداری نمایید بدون آنکه یک ریال بیشتر پول بپردازید. خرید بیمه شخص ثالث چه به صورت نقدی و چه به صورت اقساطی هیچ تفاوت قیمتی با یکدیگر ندارند. حتی شرایط پرداخت حق بیمه نمیتواند در میزان تعهدات و پوشش‌های این بیمه نامه تاثیر گذار باشد.

اگر می‌خواهید بیمه شخص ثالث را به صورت اقساطی خریداری کنید در بالای همین صفحه فرم مربوط به خودرو تان را پر کنید تا نرخ نهایی را ببینید. با انتخاب گزینه خرید اقساطی از شرایط پرداخت بیمه شخص ثالث مطمئن خواهید شد. بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،بیمه ایران  برای شما پیشنهاد ویژه ای دارد. خرید بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی تنها با 25% تخفیف طی اقساط 2 الی 6 ماه به مشتریان ارائه می‌شود.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث
همانطور که گفتیم این روز‌ها خرید اینترنتی کالا و خدمات همچون بیمه شخص ثالث مرسوم شده است. مدیر بیمه  نیز از جمله شرکت کارگزاری بیمه است که خدمات بیمه ای در هر رشته و با هر شرکتی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهد. کافی است برای خرید بیمه شخص ثالث وارد سایت مدیر بیمه شوید و با پر کردن فرم مشخصات خودرو در چند دقیقه بیمه شخص ثالث را خریداری نمایید.

مراحل خرید بیمه شخص ثالث از مدیر بیمه
همانطور که گفتیم خرید بیمه نامه همچون بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه و … الکترونیکی شده است و این موضوع در افزایش آگاهی و انتخاب ما بسیار تاثیر گذار بوده ست. بیمه خودرو یا بیمه ماشین ،فی الواقع با انتخاب مدیر بیمه برای خرید بیمه نامه خیلی راحت تر می‌توانید بیمه شخص ثالث شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و استعلام نرخ بگیرید. بر این اساس با ایجاد فاکتور‌های اندازه گیری همچون درج توانگری مالی، تعداد شعب پرداخت خسارت، رضایت مشتریان و قیمت بیمه نامه می‌توان بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری کرد. با لیست کردن بیمه شخص ثالث می‌توانید ارزانترین بیمه شخص ثالث تا گران ترین آن را با یکدیگر براساس معیار‌هایی همچون توانگری مالی و شعب پرداخت خسارت مقایسه کنید. برای خرید بیمه شخص ثالث تنها کافی سات که چند قدم مهم را بردارید. مدیر بیمه سفر خرید بیمه شخص ثالث را این گونه آغاز می‌کند :

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:38 صبح     |     () نظر

خرید بیمه و استعلام بیمه ،شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خود بپرسید مزایای خرید آنلاین بیمه چیست و آیا این نوع خرید در جامعه‌ی ما معتبر است یا خیر؟ خرید بیمه و استعلام بیمه ،برای یافتن پاسخی جامع و مفید به سوال خود در ادامه با ما همراه باشید.


چه راه‌هایی برای خرید بیمه و استعلام وجود دارد؟

خرید بیمه و استعلام بیمه ،به‌طور کلی خرید بیمه‌ی خودرو، درمانی، حوادث و… به دو صورت امکان‌پذیر است. خرید بیمه و استعلام بیمه ،یکی از راه‌های قدیمی و مرسوم آن، مراجعه حضوری به دفاتر بیمه است. اما راه دیگری که سختی‌های خرید را به حداقل رسانده، اقدام از طریق درگاه‌های اینترنتی‌ست.

هنوز افراد زیادی هستند که به صورت حضوری (آفلاین) بیمه‌نامه‌ی خودشان را خریداری می‌کنند؛خرید بیمه و استعلام بیمه ، اما دلایل متعددی وجود دارد که گاهی موجب ناکارآمدی این روش می شوند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیت‌های زمانی
  • عدم داشتن اطلاعات کافی
  • صرف هزینه‌های بیشتر
  • آسیب به محیط زیست
  • فاصله مکانی

مزایای خرید آنلاین بیمه و استعلام بیمه

خرید بیمه از درگاه‌های اینترنتی همیشه این دغدغه را برای مشتریان به‌وجود می‌آورد که آیا بیمه‌ی خریداری شده اعتبار لازم را دارد؟

در این‌باره باید گفت که به تایید بیمه مرکزی هیچ تفاوتی میان بیمه‌نامه‌های فیزیکی و دیجیتال وجود ندارد؛خرید بیمه و استعلام بیمه ، بدین‌ترتیب با خرید از سایت‌های معتبر، نه تنها دقیقا همان بیمه‌ نامه را دریافت خوهید کرد بلکه شرایط خریداری بیمه آسان‌تر و دلچسب‌تری را تجربه خواهید کرد. در ادامه به انواع مزایای خرید آنلاین بیمه می‌پردازیم.

از شروع تا پایان تنها با چند کلیک

وقتی صحبت از خرید آنلاین می‌شود دیگر از دغدغه‌هایی مثل گرفتن مرخصی، ماندن در ترافیک، نگرانی از در انتظار ماندن و… خبری نیست. تمام روند کار، در سیستم خانگی، لپتاپ یا تلفن همراه شما پیش می‌رود و معمولا پیش‌از گذشت یک روز بیمه‌نامه‌ی شما در دو نسخه‌ی دیجیتال و فیزیکی در اختیارتان خواهد بود.

 

پشتیبانی بی‌وقفه 24 ساعته از مشتریان

یکی از مزایای اصلی خرید اینترنتی این است که محدودیت زمانی یا تعطیلی ندارد؛ بنابراین در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید برای بررسی و خرید بیمه مورد نظر خود به مدیر بیمه، بازار آنلاین بیمه، سر بزنید و با خیال راحت ثبت سفارش کنید.

درصورتی که حین فرآیند خرید، برای کسب اطلاعات بیشتر نیاز به کمک داشتید، کافی‌ست یکی از راه‌های برقراری ارتباط با ما را انتخاب کنید و با پشتیبانان مدیر بیمه در ارتباط باشید.خرید بیمه و استعلام بیمه ، گروه پشتیبانی مدیر بیمه هفت روز هفته را به صورت بیست‌وچهار ساعته را برای تجربه‌ی خرید بهترین بیمه همراه شما خواهند بود.

دریافت مشاوره فقط با یک تماس

از آنجایی که خرید بیمه از حساسیت بالایی برخوردار است، در گذشته خریداران ترجیح می‌دادند که پیش از خرید، از یک فرد مطمئن و آگاه درباره‌ی بیمه‌ای که تهیه می‌کنند سوال بپرسند.

البته که این راه صددرصد جامع و صحیح نبود و ممکن بود در نهایت کسب اطلاعات به شیوه‌ی مطلوب صورت نگیرد. این مسئله در خرید آنلاین بیمه دیگر جایگاهی ندارد و شما می‌توانید با تماس با مشاورین باتجربه و مجرب، علاوه‌ بر دریافت پاسخ سوالات خود، از راهنمایی‌های لازم نیز بهره‌مند شوید.

مقایسه بیمه‌ها و انتخاب بهترین

یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین بیمه این است که در فضایی کاملا اتوماتیک می‌توانید در عرض چند ثانیه انواع بیمه‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کنید و بهترین پوشش‌ها و شرکتی ارائه خدمات بیمه را انتخاب کنید.

بازار آنلاین بیمه و دسترسی به تمامی بیمه‌ها

خرید بیمه و استعلام بیمه ، به‌صورت آنلاین به شما این اجازه را می‌دهد که گستره‌ی وسیعی از بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه‌گر که مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستند را مورد بررسی قرار دهید.

باتوجه به همکاری بیمه‌بازار با تمامی شرکت‌های بیمه، در حین خرید بیمه و استعلام بیمه ، از مدیر بیمه یک لیست کامل و جامع نسبت به شرایط و ویژگی‌های مدنظرتان به شما ارائه داده می‌شود. هم چنین، همان‌طور که پیش تر به آن اشاره شد برخلاف مراجعه حضوری، در خرید آنلاین لازم نیست که از محل یا منطقه‌ای که هستید خارج شوید.

حتی در خرید بیمه‌هایی که به بازدید حضوری نیاز دارند؛ در خرید این نوع بیمه‌ها مانند بیمه ‌بدنه، پس از ثبت سفارش کارشناسان مدیر بیمه به محل دلخواه شما مراجعه کرده و پس از بازدید و تایید، بیمه‌نامه‌ی شما را در همان روز صادر می‌کنند.

تخفیف؛ بهترین مزایای خرید آنلاین بیمه و استعلام بیمه

گرفتن تخفیف هنگام مراجعه حضوری به دفاتر بیمه امری نسبتا غیر ممکن است. اما با خرید آنلاین شما می‌توانید بیمه‌نامه‌ی خود را با تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای دریافت کنید.

بیمه ایران به‌علت برگزار کردن جشنواره‌های مختلف، انواع کوپن و کد تخفیف‌های فراوانی برای مشتریان خود به منظور تجربه‌ی خرید بهتر و دلچسب‌تر در موقعیت‌های مختلف درنظر گرفته است. هم‌چنین امکان استفاده از اعتبار برای معرفی به دوستان نیز در بیمه ایران وجود دارد.

خرید اقساطی بیمه در خرید آنلاین

از دیگر مزایای خرید آنلاین بیمه، امکان پرداخت اقساط برای خرید بیمه است. این شرایط برای کسانی فراهم شده است که بنا به شرایطی امکان پرداخت یک‌جا مبلغ برای دریافت بیمه‌ نامه خود را ندارند و انتخاب می‌کنند تا حق بیمه‌ی خود را با اقساط بپردازند.خرید بیمه و استعلام بیمه ، بازپرداخت حق بیمه می‌تواند باتوجه به نیاز شما از یک تا بیش از شش ماه قسط‌بندی شود.

امکان دست‌یابی به نظرات دیگران

در هر شرایطی توصیه‌ی خریداران قبلی برای ما مفید خواهد بود؛ زیرا آنها سعی در فروش محصول ندارند بلکه فقط تجربه و راهنمایی‌شان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

بخش مجزایی که تمامی مخاطبین به آن دسترسی دارند، برای نوشتن و خواندن نظرات اختصاص یافته است تا کاربران بتوانند با اطمینان خاطر و آگاهی بیشتری برای خرید آنلاین بیمه خود اقدام کنند.

از آنجایی که مخاطبین و خریداران بیمه می‌توانند از هر سنی باشند، بنابراین تصمیم  براین بوده است که اپلیکیشنی بسیار کاربردی  و در عین حال ساده برای دسترسی کاربران خود طراحی کند.

بدین ترتیب علاوه بر اینکه یک نمایندگی بیمه، همیشه و در همه حال همراه شما خواهد بود، لذت همراه داشتن نسخه‌ی دیجیتال بیمه‌نامه‌ی خود را در هر زمان و هر مکان در جیبتان تجربه خواهید کرد!

ارزیابی و مقایسه شرکت‌های بیمه

ارزیابی شرکت‌های بیمه را می‌توان یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین بیمه دانست.خرید بیمه و استعلام بیمه ، مدیر بیمه این ویژگی را برای خریداران میسر کرده است که امتیازات و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها را پیش از خرید ببینند و آنها را بررسی کنند.

این امتیازات و نظردهی توسط خود کاربران و مشتریان سابق ثبت شده است و هیچ شخص غیری در تغییر آنها دخیل نیست.

 

Source :bimebazar
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:34 صبح     |     () نظر

استعلام بیمه ماشین ،زمانی که قصد خرید خودروی جدیدی را داشته و‌ می‌خواهید در مورد بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ایران آن اطلاعاتی کسب کنید و یا زمانی که قصد اطمینان یافتن از صحت بیمه‌نامه خود را دارید، استعلام بیمه ماشین ، و دریافت سوابق بیمه‌ نامه ماشین خود نیاز پیدا خواهید کرد.

استعلام بیمه ماشین ،به تازگی امکان استعلام بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و استعلام بیمه بدنه توسط بیمه مرکزی و در سایت رسمی آن امکان پذیر شده است.

همچنین می‌توانید به شکل مستقیم و بدون مراجعه به سایت بیمه مرکزی، از طریق مدیر بیمه ، نسبت به استعلام بیمه ماشین ، و دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین خود اقدام کنید.

مشاهده سریع سوابق بیمه و استعلام بیمه ماشین

اگر دسترسی به سایت بیمه مرکزی برای شما آسان نیست، می‌توانید با  در دو مرحله وضعیت بیمه‌نامه خود را استعلام کنید. برای ورود اطلاعات و استعلام بیمه ماشین ، دو راه وجود دارد. در حالت اول با انتخاب اسم شرکت بیمه ایران ، شماره بیمه‌نامه، شماره تلفن همراه و کد ملی وضعیت بیمه‌نامه قابل مشاهده است.

در حالت دوم تنها با وارد کردن کد یکتا و کد ملی، می‌توانید از وضعیت بیمه‌نامه استعلام بگیرید. این روش مخصوص بیمه‌نامه‌های جدید است که به تازگی کد یکتا به آن‌ها اضافه شده و برای استعلام بیمه ماشین ، لازم نیست اطلاعات زیادی وارد شود.

در این تصویر محل درج اطلاعات مشخص است:

کد یکتا و شماره بیمه‌نامه در بالای صفحه اول بیمه‌نامه شما درج شده است. بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه استعلام بیمه ماشین ،، اطلاعاتی مثل سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغی که شرکت بعنوان خسارت پرداخت کرده و موعد انقضای بیمه‌نامه، قابل مشاهده است.

 

استعلام بیمه ماشین و سوابق بیمه از بیمه مرکزی

برای استعلام بیمه ماشین ، خود باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده و وارد بخش «سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری» شوید.

در این صفحه دو گزینه پیش روی شما خواهد بود: ثبت استعلام بیمه ماشین جدید و پیگیری استعلام

برای ورود به سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری اینجا کلیک کنید

ثبت استعلام جدید برای دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین:

برای ثبت استعلام جدید، ابتدا در قسمت تأییدیه پس از خواندن متن ماده 24 قانون ارتقای سلامت نظام اداری، گزینه تأیید را زده و وارد مرحله بعد خواهید شد.

در قسمت انتخاب رشته بیمه مورداستعلام بیمه ماشین ،، نوع بیمه‌نامه مدنظر خود از جمله شخص ثالث، بدنه، شخص ثالث و بدنه را انتخاب نمایید.

 

نحوه استعلام بیمه ماشین صحت و اصالت بیمه‌نامه

در سایت بیمه مرکزی بخشی با عنوان سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه و یا همان سامانه سنهاب وجود دارد که شما‌ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات بیمه‌نامه خود در سامانه سنهاب، گواهی اصالت بیمه‌نامه را مشاهده نمایید.

همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام،‌ می‌توانید با سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی با شماره 2342 تماس بگیرید.

روش‌های دیگر برای استعلام و دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین:

علاوه بر استفاده از سایت بیمه مرکزی به روشی که ذکر شد، دو روش دیگر برای دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین وجود دارد:

  • بیمه‌گذاران می‌توانند رمزینه (QR) زیر را با استفاده از دوربین تلفن همراه یا تبلت خود اسکن کرده و از آن برای استعلام بیمه ماشین ،سوابق بیمه‌نامه خود استفاده نمایند.
  • شما‌ می‌توانید نرم افزار «دولت همراه» را در تلفن همراه یا تبلت خود دانلود و نصب کنید
Source:azki
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:29 صبح     |     () نظر

بیمه بدنه خودرو ،انتخاب بیمه بدنه مناسب، برای صاحبان خودرو باتوجه به تفاوت و تنوع پوشش بیمه‌‌نامه‌ها ممکن است چالش‌برانگیز باشد. بیمه بدنه خودرو ،بنابراین بهتر است پیش از خرید بیمه بدنه با مقایسه‌ دقیق و استعلام قیمت معتبرترین شرکت‌های بیمه، از انتخاب بهترین بیمه‌ بدنه اطمینان حاصل کرد.بیمه بدنه خودرو ، مدیر بیمه با فراهم آوردن امکان استعلام آنلاین قیمت از تمامی شرکت‌های بیمه در چند لحظه و مقایسه‌ی آن‌ها، شما را در انتخاب صحیح همراهی می‌کند.

بیمه بدنه خودرو ،برای استعلام قیمت بیمه بدنه در مدیر بیمه فقط کافی‌ست تا اطلاعات خودرو خود را وارد کرده و به دقت به سوالات پاسخ دهید. بیمه بدنه خودرو ،پس از استعلام و مقایسه بیمه با بارگذاری مدارک مورد نیاز و ثبت نهایی درخواست برای بازدید خودرو، به سمت مرحله‌ی پرداخت هدایت خواهید شد. نهایتاً با بررسی و بازدید خودرو در محل دلخواه شما توسط کارشناس مدیر بیمه، بیمه‌ نامه شما در همان روز صادر شده و به دست شما خواهد رسید.

بیمه بدنه به نوعی از بیمه گفته می‌شود که خسارت‌های وارد شده بر خودرو را جبران می‌کند. خرید بیمه بدنه خودرو اجباری نیست اما این نوع بیمه پوشش‌هایی را شامل می‌شود که داشتن آن برای صاحبان خودرو مزیت‌های فراوانی به همراه دارد. در این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.


پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

خسارت‌های تحت پوشش‌ بیمه بدنه شامل دو دسته اصلی و اضافی هستند:

1- پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو :

آن دسته از خسارت‌هایی را شامل می‌شود که با خرید پوشش‌های عادی بیمه بدنه و بدون نیاز به خرید پوشش اضافی از سوی شرکت بیمه قابل جبران است.بیمه بدنه خودرو ، پوشش‌های اصلی شامل خسارت‌های زیر می‌شود:

  • خسارت ناشی از برخورد دو خودرو با یکدیگر و همچنین خسارت وارد شده بر خودرو بر اثر برخورد با هر جسم ثابت و متحرک دیگر
  • آتش‌سوزی، برخورد صاعقه، انفجار، سقوط یا واژگونی خودرو
  • سرقت خودرو که خسارت‌‌های وارد شده به وسایل اصلی یا اضافی ذکر شده در بیمه‌نامه به هنگام سرقت را نیز شامل می‌شود
  • آسیب‌های وارد شده بر خودرو به هنگام نجات بیمه شده یا انتقال خودرو به محل مناسب
  • در صورت بروز تصادف و خطراتی که شامل پوشش اصلی بیمه بدنه می‌شود، تا 50? هزینه باطری و لاستیک‌های خودرو نیز قابل جبران است.

2- پوشش اضافی بیمه بدنه خودرو:

پوشش‌هایی هستند که متقاضیان می‌توانند هنگام خرید پوشش‌های اصلی بیمه بدنه با پرداخت هزینه بیشتر تهیه کنند. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خسارت‌های زیر را شامل می‌شود:

  • خسارت ناشی از بلایای طبیعی که خارج از اراده انسان باشد مانند سیل، زلزله، طوفان، آتشفشان، تگرگ و بهمن
  • خسارتی که بر اثر پاشیدن رنگ، مواد شیمایی و اسید بر بدنه خودرو وارد می‌شود
  • هزینه‌ رفت و آمد در دوره‌ای که خودرو قابل استفاده نباشد یا در تعمیرگاه باشد. مدت این پوشش در طول سال حداکثر 30 روز است که 3 روز اول هر حادثه به‌عنوان فرانشیز محسوب می‌شود (فرانشیز بخشی از هر خسارت است که برعهده بیمه‌گذار می‌باشد و مقدار آن در بیمه‌نامه مشخص می‌شود.)
  • بیمه بدنه خودرو ،سرقت قطعات و لوازم خودرو بیمه شده بدون سرقت کلی خودرو
  • شکست شیشه که بر اثر تغییر یا تراکم هوای داخل خودرو ایجاد می‌شود
  • افزایش قیمت خودرو: اگر بیمه‌گزار به هنگام خرید پوشش‌‌های اضافی، پوشش نوسانات قیمت را انتخاب کند، در صورتی که خودروی وی در زمان صدور بیمه نامه افزایش قیمت داشته باشد، شرکت بیمه موظف است حدود تعیین شده در بیمه نامه را تحت پوشش قرار دهد.
  • افت قیمت خودرو: اگر خودروی بیمه شده بر اثر خطرات تحت پوشش بیمه آسیب ببیند، در صورت انتخاب این پوشش، شرکت بیمه موظف است معادل خسارت قابل پرداخت بابت افت قیمت خودرو را به مبلغ خسارت اضافه کند.

این پوشش محدود به خودروهایی است که بیش از 7 سال از زمان ساخت‌شان نگذشته باشد.

نسبت خسارت قابل پرداخت به مبلغ بیمه شدهدرصد اضافه مبلغ خسارت بابت افت قیمت
تا 10 ? 5 ?
بین 10 ? تا 20 ? 10 ?
بین 21 ? تا 40 ? 15 ?
بیش از 40 ? 20 ?

  • فرانشیز بیمه بدنه که در واقع به آن دسته از خسارت‌هایی گفته می‌شود که بر عهده بیمه‌گذار است. بیمه بدنه خودرو ،در صورت خریدن پوشش حذف فرانشیز تمامی خسارت‌های ایجاد شده از طرف شرکت بیمه جبران می‌شود.
  • کشیدن میخ یا اجسام تیز روی بدنه خودرو که البته در حال حاضر تنها بیمه ایران پوشش کشیدن میخ را ارائه می‌دهد.

برای بیمه بدنه نمی‌توان قیمت مشخصی درنظر گرفت چرا که هیچ نرخ ثابتی از سوی بیمه مرکزی برای آن تعیین نمی‌شود. بیمه بدنه خودرو ،درواقع قیمت پایه‌ بیمه بدنه به ارزش خودرو بستگی دارد و بر اساس آن محاسبه می‌شود.

از طرفی هزینه پوشش‌های اضافی که متقاضیان بیمه بدنه خودرو خریداری می‌کنند در هر شرکت بیمه ممکن است متفاوت باشد.

با این اوصاف استعلام قیمت بیمه بدنه از نمایندگی‌ها و دفاتر بیمه، بسیار وقت‌گیر و سخت خواهد بود که بهترین جایگزین برای آن وارد شدن به سایت مدیر بیمه است که در آن تنها با چند کلیک ساده می‌توانید از ارزان‌ترین بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف یا بهترین بیمه بدنه با توجه به شرایط و نیازهای خود مطلع شوید.

محاسبه بیمه بدنه خودرو

عواملی که در محاسبه بیمه بدنه تاثیرگذار هستند، عبارتند از:


بیمه‌گر موظف است حداکثر 15 روز بعد از تکمیل مدارک و توافق طرفین روی میزان خسارت قابل پرداخت، خسارت بیمه‌گزار را پرداخت کند.

در صورت سرقت خودرو، این مهلت 60 روز و از زمان اعلام خسارت به بیمه‌گر شروع می‌شود.بیمه بدنه خودرو ، اگر از این زمان بگذرد و خبری از وسیله نقلیه به سرقت رفته نشد، خسارت وارده بر اساس شرایط این بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.

خرید بیمه بدنه خودرو

قیمت پایه بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث سالیانه از سوی بیمه مرکزی تعیین نمی‌شود، به همین خاطر ممکن است قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف متفاوت باشد که عموما افراد از آن بی اطلاع هستند.

سایت مدیر بیمه به متقاضیان خرید بیمه بدنه کمک می‌کند تا هم بتوانند به راحتی قیمت‌های مختلف و شرکت‌های ارائه دهنده بیمه بدنه را تنها با چند کلیک باهم قیاس کنند و هم پلتفرمی است برای کسانی که مایل هستند از تخفیفات فصلی شرکت‌های بیمه باخبر شوند تا با بهترین شرایط و در ایده‌آل‌ترین حالت اقدام به خرید بیمه بدنه کنند.

خرید آنلاین بیمه بدنه از سایت مدیر بیمه تنها با چند کلیک امکان پذیر است:

1.وارد سایت مدیر بیمه شوید.

2. بیمه بدنه را از میان دسته‌بندی صفحات انتخاب کنید.

3. مشخصات خودروی خود را وارد نمایید.

4. پس از اینکه اطلاعات را به‌طور کامل وارد کردید، می‌توانید نرخ و شرایط شرکت‌های مختلف را مشاهده و با هم قیاس کنید و سپس بهترین گزینه را برای خودروی خود انتخاب نمایید.

5. بعد از انتخاب شرکت بیمه، مشخصات فردی خود را وارد کنید.

6. پس از آن عکس پشت و روی کارت خودرو و بیمه نامه پیشین را آپلود کرده و در نهایت هزینه بیمه‌نامه خریداری شده را آنلاین پرداخت کنید.

به همین راحتی بیمه‌نامه شما در کمترین زمان ممکن صادر خواهد شد.

شرایط انتقال بیمه بدنه خودرو و تخفیف عدم خسارت

  • اگر مالک هر دو خودرو بیمه‌گذار باشد و کاربری و تعداد سیلندر هردو خودرو در یک گروه قرار داشته باشند، بیمه بدنه خودروی قبلی قابل انتقال به خودروی جدید است.
  • بیمه بدنه خودرو ،تخفیف‌های عدم خسارت در صورتی قابل انتقال است که مالکیت خودرو تغییر نکرده باشد (تغییر پلاک صورت نگرفته باشد.)
  • تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه تنها به پدر، مادر، همسر و فرزند امکان‌پذیر است.
  • با تغییر شرکت بیمه، تخفیف‌های عدم خسارت نیز بدون هیچ محدودیتی انتقال می‌یابد. در این حالت نیاز به بازدید مجدد خودرو توسط کارشناس شرکت بیمه جدید است.

مدارک لازم جهت دریافت خسارت

  • اصل بیمه بدنه و کپی آن همراه الحاقیه‌ها (در صورت صدور)
  • اصل بیمه شخص ثالث و کپی آن
  • اصل و کپی گواهی‌نامه رانندگی
  • اصل و کپی کارت ملی راننده و بیمه‌گذار
  • اصل و کپی شناسنامه مالک خودرو
  • ارائه گزارش مقامات انتظامی (کروکی)
  • اصل فاکتور هزینه‌های حمل ونقل و نجات وسیله نقلیه در صورت غیرقابل حرکت بودن
  • اصل فاکتور رسمی لوازم – داغی قطعات تعویضی با نظر کارشناس ارزیاب و رؤیت سلامت وسیله نقلیه

بازدید از خودرو برای صدور بیمه بدنه خودرو و شرایط آن

پیش از صدور بیمه بدنه کارشناس بیمه باید از خودرو بازدید کند و بازدید از خودرو باید در نور روز و در صورت تمیز بودن خودرو انجام شود. بیمه بدنه خودرو ،مدیر بیمه با اعزام کارشناس بیمه به محل، پروسه بازدید را در کمترین زمان ممکن برایتان انجام می‌دهد.

صدور بیمه بدنه خودرو برای خودروهای قدیمی

بیمه بدنه خودرو ،خودروهایی که سال ساخت آنها بالای 20 است، برای صدور بیمه بدنه نیازمند مجوز هستند.

برای خودروهای قدیمی (خودروهایی که از سال ساخت آنها بیش از 10 سال گذشته باشد) افزایش حق بیمه اعمال می‌شود که این افزایش نرخ، 5? به ازای هر سال است.

Source:bimebazar
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:25 صبح     |     () نظر

استعلام بیمه شخص ثالث ایران ،یکی از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه ایران است.استعلام بیمه شخص ثالث ایران ،محصول بیمه ایران شخص ثالث بیشترین سهم از بازار بیمه شخص ثالث را دارد؛ یعنی این شرکت پرفروش ترین شرکت در زمینه بیمه شخص ثالث است.


بیمه شخص ثالث چیست ،استعلام بیمه شخص ثالث ایران

استعلام بیمه شخص ثالث ایران ،بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های مربوط به اتومبیل است که بر اساس قانون، داشتن آن برای همه دارندگان ماشین اجباری است. بیمه شخص ثالث خسارت‌های مالی و جانی که در حادثه‌ها و تصادف‌ها به شخص ثالث، یعنی فرد دیگر وارد می‌شود را جبران می‌کند. بیمه شخص ثالث به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت رانندگی کنید و اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد نگران هزینه‌های آن نباشید.


محاسبه و استعلام بیمه شخص ثالث ایران

قیمت بیمه شخص ثالث ایران بر اساس چند عامل تعیین می‌شود که مهم ترین آن نرخ پایه بیمه شخص ثالث است که هر ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می‌گردد. استعلام بیمه شخص ثالث ایران ،همچنین نوع کاربری خودرو، تخفیف عدم خسارت، جریمه دیرکرد، میزان پوشش مالی انتخابی و مدت اعتبار بیمه‌نامه، بر نرخ بیمه شخص ثالث ایران تأثیر می‌گذارد.


قیمت و استعلام بیمه شخص ثالث ایران

به صورت کلی قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت چندانی ندارد. تنها بعضی از شرکت‌ها، 2.5 درصد تخفیف را که از طریق بیمه مرکزی مجاز اعلام شده است، به بیمه گذاران خود ارائه می‌دهند.

بیمه ایران جزو شرکت‌هایی است که این تخفیف را در محاسبه بیمه شخص ثالث خود در نظر نمی‌گیرد.

تخفیف و استعلام بیمه شخص ثالث ایران

تنها تخفیفی که در بیمه شخص ایران به بیمه‌گذاران تعلق می‌گیرد، تخفیف عدم خسارت است.استعلام بیمه شخص ثالث ایران ، تخفیف عدم خسارت به معنی تعداد سال‌هایی است که بیمه‌گذار از بیمه خود استفاده نکرده و خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکرده باشد. به ازای هر سال عدم استفاده از بیمه ثالث، درصد مشخصی تخفیف به شما تعلق می‌گیرد.

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث ایران هم مشابه سایر شرکت‌های بیمه مطابق جدول زیر است.

کارت سبز  و استعلام بیمه شخص ثالث ایران

بیمه ایران تنها شرکت بیمه است که کارت سبز بیمه شخص ثالث را صادر می‌کند. کارت سبز یک گواهی‌نامه بین المللی در زمینه بیمه شخص ثالث است که 45 کشور )اکثرا اروپایی) عضو آن هستند.

هر کشور عضو سیستم کارت سبز، یک “دفتر ملی کارت سبز” دارد. این دفتر مطابق با قوانین و مقررات ملی هر کشور، مسئول رسیدگی و پاسخگویی در زمینه خسارت‌های ناشی از تصادفات وسایل نقلیه است. دفتر کارت سبز در هر کشور بر اساس روش شرکت بیمه‌گری که کارت سبز را صادر نموده عمل می‌کند.

استعلام بیمه شخص ثالث ایران ،در صورتی که در کشورهای عضو کارت سبز با ماشینتان تصادف کنید، برای جبران خسارت‌های وارد شده می‌توانید از کارت سبز خود استفاده نمایید.

استعلام بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ایران

بیمه موتورسیکلت زیرمجموعه بیمه شخص ثالث و بیمه‌ای اجباری است. اما با این وجود درصد بسیار بالایی از موتورسواران بیمه موتور سیکلت ندارند. و یکی از دلایل مهمی که برای خرید آن اقدام نمی‌کنند مبلغ حق بیمه و جریمه‌های دیرکرد آن است.

شرکت بیمه ایران علاوه بر بیمه شخص ثالث اتومبیل، بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را نیز ارائه می‌دهد.

در بیمه موتور سیکلت ایران، در حال حاضر جریمه دیرکرد موتورسوارانی که بدون بیمه از موتور خود استفاده کرده اند، بخشیده می‌شود و قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت آن‌ها بدون جریمه دیرکرد محاسبه می‌شود.

استعلام بیمه شخص ثالث ایران

برای خرید بهترِ بیمه شخص ثالث، استعلام قیمت بیمه ثالث هر شرکت بسیار اهمیت دارد. برای استعلام بیمه شخص ثالث ایران ، علاوه بر روش سنتی آن، یعنی مراجعه حضوری به شعب بیمه ایران، روش دیگری هم وجود دارد. روشی آسان تر و سریع تر که از طریق آن شما می‌توانید نرخ و شرایط بیمه‌نامه خود را به صورت آنلاین استعلام بگیرید. در این روش شما می‌توانید مشخصات خودروی خود را وارد کنید و استعلام بیمه شخص ثالث ایران ، را به سادگی مشاهده کنید.

پرداخت خسارت مالی  و استعلام بیمه شخص ثالث ایران

برای دریافت خسارت لازم است به اداره خسارت بیمه نامه‌های شخص ثالث ایران مراجعه و فرم اعلام خسارت را پر کنید.

مراحل دریافت خسارت به این صورت است:

  • در ابتدا باید با ارائه مدارک لازم تشکیل پرونده بدهید. مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده:
    • کروکی افسر پلیس
    • اصل بیمه‌نامه مقصر
    • گواهی‌نامه مقصر و زیان دیده
    • یک کوپن بیمه‌نامه مقصر
    • کارت خودرو مقصر و زیان دیده
    • سایر گزارش‌های تکمیلی از قبیل (گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس یا کارشناسان رسمی دادگستری، رای محکمه در مورد کروکی غیر سازشی)
    • عکس از قسمت‌های آسیب‌دیده
  • بعد از برآورد خسارت و توافق بر سر مبلغ آن، کارشناس بازدید، برگه اعلام خسارت را تأیید می‌کند.
  • در صورتی که کارشناس و مراجعه کننده در مورد مبلغ خسارت به توافق نرسیدند، اداره خسارت بیمه‌نامه‌های ثالث ایران، یا یک کارشناس دیگر را اعزام می‌کند و یا خودرو برای برآورد خسارت به تعمیرگاه طرف قرارداد بیمه فرستاده می‌شود.
  • بعد از تأیید مبلغ، شما باید برای دریافت خسارت به واحد حواله مراجعه کنید.
  • در نهایت حواله خسارت را به بانک برده و مبلغ خسارت را دریافت نمایید.
  • برای خسارت‌های کمتر از 100 هزار تومان، مبلغ خسارت به صورت نقدی و در غیر این ‌صورت به صورت چک پرداخت می‌شود.

پرداخت خسارت جانی بیمه شخص ثالث ایران

استعلام بیمه شخص ثالث ایران ،برای دریافت خسارت‌های جانی علاوه بر مدارکی که در بالا گفته شد، مدارک دیگری هم لازم است مثل:

  • مدارک پزشکی قانونی مصدوم
  • برگ معاینه جسد و یا جواز دفن در صورت فوت.

بعد از تکمیل مدارک، کارشناس اداره خسارت مدارک را بررسی می‌کند و بر اساس حادثه رخ داده و با تأیید کارشناس اداره خسارت و یا در صورت نیاز با نظر پزشک معتمد بیمه، مبلغ خسارت قابل پرداخت محاسبه می‌شود.

خرید اینترنتی  استعلام بیمه شخص ثالث ایران

یکی از راه‌های جدید خرید بیمه شخص ثالث که در حال حاضر در میان بیمه گذاران رایج شده است، خرید اینترنتی آن است.مدیر بیمه نیز به عنوان یک مرکز مشاوره و انتخاب بیمه، بیمه شخص ثالث را از تمامی شرکت‌های معتبر به شما ارائه می‌دهد. استعلام بیمه شخص ثالث ایران ،در ضمن شما می‌توانید قبل از خرید بیمه ثالث خود از مقایسه دقیق و مشاوره بی طرفانه کارشناسان مدیر بیمه استفاده کنید و بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب و خریداری نمایید.

 

Source:azki
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/12/24:: 1:18 صبح     |     () نظر
   1   2   3      >