سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که نادانی اش او را کشته و دانشی که به همراه داشته، وی را سودی نبخشیده است . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

چگونه برای همسر خود زن جذاب باشیم؟

 

چه چیزی یک مرد را به یک زن جذاب می کند؟بسیاری از زنان فکر میکنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند . اما زمانیکه از مردی می پرسیم چه چیزی او را به سمت زنی جذب می کند ، اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند. مردان اصلا انتظار ندارند که زنان شان مانند زنان و مانکن های مجلات باشند.

پرداختن به ویژگی های یک زن جذاب و محبوب از نظر مردان برای زنان مخاطب می تواند جالب باشد؛ زنانی که از نظر روان شناختی بیش تر از آن که در پی داشتن محبوب باشند، مایل اند که محبوب دیگران، به ویژه همسر خود باشند. عالی ترین هنر زن نیز این است که قلب همسر خود را تسخیر سازد. دستگاه آفرینش نیز توانایی جسمی و روحی لازم را برای این دلربایی در اختیار زن قرار داده است تا با تدابیر ظریف، بتواند در قلب مرد زندگی اش نفوذ کند.


 

اصل اول: زن جذاب ،احساس خوب به خود داشتن

زنان محبوب و جذاب، به خودشان احساس خوبی دارند. «گرانت» معتقد است در مرحله ی اول، زنان باید احساسات منفی را که به خودشان دارند بشناسند. احساسات منفی در عمق ضمیر ناخودآگاه یک زن، دفن و موجب می شود که او، احساس کند نمی تواند رابطه ی خوبی با همسر و جنس مخالف داشته باشد. رایج ترین احساسات منفی درباره ی خود عبارت اند از: احساس بی ارزشی، احمق بودن، محبوب نبودن و عجیب و زشت بودن که زنان با داشتن این احساسات منفی درباره ی خود، یک دیوار دفاعی در اطراف خویش ایجاد می کنند که به همسرشان اجازه نمی دهد به آن ها نزدیک شود و به این ترتیب، از ایجاد یک رابطه ی صمیمی تا حدودی خود را محروم می کنند.

 

می گویند چنین زنانی ممکن است در اوایل آشنایی تلاش کنند که خود را مثبت و خوش بین نشان دهند؛ اما دیوار دفاعی و ترس از آسیب دیدن و لورفتن واقعیت، آن ها را آزار می دهد. پیشنهاد گرانت این است: «چنین زنانی باید روی شهامت خود کار کنند؛ یعنی شهامت این را پیدا کنند که انسان کاملی نباشند. چنین تمرینی سخت، اما لازم است؛ یعنی به خودشان اجازه دهند که اشتباه کنند و سعی نکنند همه ی رفتارهای خود را کنترل و به شکل نمایشی اجرا کنند. راحت بودن و اجازه ی اشتباه کردن به خود دادن، چنین زنانی را در برابر مردان، با اعتمادبه نفس نشان می دهد و این اعتمادبه نفس بسیار گیراست 


 

اصل دوم: زن جذاب،در اولویت بودن احساسات

دومین ویژگی زن جذاب این است که احساسات خود را در اولویت قرار می دهند و به این ترتیب قدرت اثرگذاری زیادی بر مردان دارند. رقت و لطافت از امتیازات روحی زن و از مواهب دستگاه آفرینش برای اوست. حضرت علی a می فرمایند: «زن ریحانه (گل) است (نهج البلاغه، نامه ی 31)

 

اگر حرف های زنان آمیخته با احساسات باشد، باعث می شود عمیقاً در قلب یک مرد نفوذ کنند؛ بنابراین با داشتن احساسات و به کاربردن آن، زنان برای تسخیر قلب همسرشان، به تلاش زیادی نیاز ندارند. او معتقد است: «زنانی که با تلاش های بسیار، در تحت تأثیر قرار دادن یک مرد ناکام می مانند، اغلب احساسات خود را پنهان می کنند و روش های دیگری را برای اثرگذاری امتحان می کنند.» وی براساس تجربه ی خود در چندین سال مشاوره، معتقد است اغلب مردان با زنی که احساسات خود را صادقانه ابراز می کند خیلی سریع ارتباط برقرار می کنند؛ ضمن آن که ممکن است قرارگرفتن در چنین شرایطی برای یک مرد دشوار باشد؛ اما هرگز نمی تواند در مقابل چنین زنی مقاومت کند. «گرانت» صریح می گوید: «زنانی که به خود اجازه می دهند عمق احساسات شان را نشان دهند ـ و احساس نمی کنند بچه یا لوس به نظر می رسند ـ نسبت به زنانی که فقط از راه منطق وارد می شوند تأثیر بیش تری روی مرد خود دارند.

 

از نظر باب گرانت مردان همیشه مجذوب زنانی نمی شوند که بلندقد، باهوش و زیبا هستند؛ بلکه زنان جذاب از نظر بسیاری مردان، کسانی هستند که از خود، آرامش و گرما ساطع می کنند و مردان دوست دارند کنارشان باشند. این زنان از نظر عاطفی گرم، مهربان و در عین حال بااعتمادبه نفس هستند. گرانت معتقد است که بدون احساس عاطفی در زن، مرد هنگام صحبت با وی احساس می کند که در حال صحبت با یکی از دوستان یا همکاران مرد خودش است و اگر نامزد یا همسرش با او وارد بحث شود و بر عقیده ی خود پافشاری کند، احتمال کمی دارد که مرد صبور باشد (گرانت، 1388، 33)

 

 

 

اصل سوم: زن جذاب، خنده روبودن

نکته ی مهم دیگری که باب گرانت به آن اشاره می کند این است که زنان محبوب، خنده رو هستند. همه ی مردان دوست دارند بتوانند یک زن را بخندانند. هر مردی وقتی بتواند زنی را بخنداند، احساس می کند فرد فوق العاده ای است و هرگاه نتواند، احساس بدی پیدا می کند. یک اصل در این نکته نهفته است و آن این که زنان جذاب «خیلی جدی» نیستند (گرانت، 1388، 149)

شاید به همین دلیل است که اسلام زنان و مردان نامحرم را از شوخی با یک دیگر برحذر می دارد تا با ایجاد محدودیت، از علاقه ی عاطفی نامحرمان به هم جلوگیری کند.


 

اصل چهارم: زن جذاب ،لذت بردن از محبت

 

ویژگی های یک زن جذاب از دیدگاه مردان

 

حتما شما هم در دنیای پیرامونتان دیده اید مردانی را که قلبشان و روحشان تماما در تسخیر همسرانشان است ، به نظر شما کدام ویژگی در یک زن جذاب وجود دارد که قلب مرد را به تسخیر میکشد و باعث میشود مرد او را بهترین موجود روی زمین بداند . مردان عاشق زنان جذاب هستند . زن جذاب از دیدگاه مردان زنی است که در عین داشتن احساسات سرشار از اعتماد به نفس باشد و زنانگی داشته باشد . در واقع زنانگی یک زن مهم ترین فاکتور برای احیای مرد زندگی است .زن جذاب

 

پرداختن به ویژگی های یک زن جذاب و محبوب از نظر مردان برای زنان مخاطب می تواند جالب باشد؛ زنانی که از نظر روان شناختی بیش تر از آن که در پی داشتن محبوب باشند، مایل اند که محبوب دیگران، به ویژه همسر خود باشند. عالی ترین هنر زن نیز این است که قلب همسر خود را تسخیر سازد. دستگاه آفرینش نیز توانایی جسمی و روحی لازم را برای این دلربایی در اختیار زن قرار داده است تا با تدابیر ظریف، بتواند در قلب مرد زندگی اش نفوذ کند.

 

زنان محبوب و جذاب، به خودشان احساس خوبی دارند و همواره احساسات خود را در اولویت قرار می دهند و به این ترتیب قدرت اثرگذاری زیادی بر مردان دارند.

 

زن جذاب یکسری رفتارها در آنها هست که هرگز از توجه یک مرد دور نمی ماند و همیشه برای آن ها قابل تحسین است. این ها همان رفتار و خصوصیاتی هستند که یک مرد از همسرش انتظار دارد.

 

یک زن جذاب با انجام این کارها مرد را همیشه عاشق خود نگه میدارد

ه یک زن باید داشته باشد و هرگز نباید مانند یک مرد رفتار کند. این رفتارها وقتی جنسیت خود را به عنوان یک زن جذاب

بپذیرید از شما سر می زند. در واقع اعتماد به نفس جنسی است که باعث می شود به عنوان یک زن ارتباط برقرار کنید و با رفتارهای خود همسرتان را مجذوب خود کنید. پس در رفتار خود ظرافت زنانه به خرج دهید و احساسات تان را برای همسرتان ابراز کنید.

زنانگی مهم ترین ویژگی یک زن جذاب برای مردان است


 

این همان جرقه ای است که در ارتباط زنان با مردان در سطح ذهنی وجود دارد. این ویژگی در زنان بسیار گیراست. هیچ چیزی نمی تواند زیبایی و ذهن را شکست دهد. از دید یک مرد وقتی بتوانید تصمیم های معقول بگیرید، منطقی رفتار کنید، به آن ها پیشنهاداتی داشته باشید و زندگی را پر مفهوم کنید بسیار جذاب و دوست داشتنی تر هستید. اشتیاق، حرفه ای بودن و داشتن هدف و آرزو در جهت حرفه و شغل نه تنها برای مردها جذاب است بلکه آن ها را به وجد می آورد.


 

 


 


 

وقتی دروغ می گویید مجبورید با دروغ های دیگر دروغ قبلی را بپوشانید و این باعث می شود ناخودآگاه یک رشته دروغ بگویید که برملا شدنش نابخشودنی است. بنابراین سعی کنید صادق و روراست باشید و یک زندگی تقلبی و دروغین نسازید. زیرا در نهایت روزی نقاب از چهره کنار می رود و حیله ها و تزویرها برملا می شود.

 

سادگی و صداقت فاکتوری اساسی در جذابیت زن است


 

هیچ چیزی به اندازه اعتماد به نفس به زنان جذابیت نمی دهد. وقار، آرامش، سلیقه و خودداری خصوصیاتی هستند که می تواند یک مرد را جذب کند. اعتماد به نفس انرژی مثبتی است که قدرت جذب بسیار بالایی دارد. کمبود عزت نفس باعث ایجاد حسادت، عقده حقارت، احساس بی کفایتی و نا امنی می شود. هیچ مردی مجذوی این انرژی های منفی نمی شود پس وقتی به زیبایی خودتان شک دارید هرگز نباید از او انتظار داشته باشید که شما را جذاب و زیبا ببیند.


 

  • مهمان نوازی و رفتار دوستانه

هر زن خوبی باید مهمان نواز و رفتار دوستانه داشته باشد حتی اگر شکست خورده باشد و شخصیت بدی داشته باشد. وقتی یک زن بتواند با آغوش باز پذیرای دوستان و خانواده همسرش باشد مقام و منزلتش نزد همسرش چند برابر می شود. مردها خصلت مهمان نوازی و از خودگذشتی را در زنان می پسندند.


 

  • استقلال

این خصلتی که هر زنی چه بخواهد همسرش را جذب کند چه نخواهد باید داشته باشد. هیچ مردی زن بیش از حد وابسته را نمی پسندد. وقت مردها برایشان بسیار ارزشمند است به حدی که اگر وقت شان را بگیرید باعث خشم و عصبانیت در آن ها می شود. پس زندگی خودتان را داشته باشید، خودتان را مشغول کنید، سرگرمی های تان را داشته باشید و همراه دوستان تان به گردش بروید. اینگونه او نیز برای وقت شما ارزش قائل می شود.


 

همه مردها دوست دارند شاد باشند و از زندگی لذت ببرند. بنابراین هرگز دوست ندارند دورو بر زنانی باشند که انرژی منفی و نفرت را از خود ساطع می کنند. زنانی که با غر زدن و شکایت کردن می خواهند توجه مرد را به خود جلب کنند برای روح مردها سم هستند. نگرش ها و رفتارهای مسموم این زنان مسری است و باعث ایجاد منفی گرایی در مردها می شود. در نهایت باید بگویم که انسان های شاد جذاب تر هستند.

 

 https://liability-insurance.ir

 

https://iranfireinsurance.ir

https://bodyinsurance.ir

https://cargo-insurance.ir
https://lifeinsuranceiran.ir
https://thirdpartyinsurance.ir

 

 

دانلودpdf مقاله :چگونه برای همسر خود زنی جذاب باشیم؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/9/1:: 6:2 عصر     |     () نظر

فن بیان چیست؟ چگونه می توانیم فن بیان خود را تقویت کنیم؟

 

فن بیان یعنی اینکه بتوانیم تمام صحبت خود را به مخاطبان و طرف مقابل انتقال دهیم، و به طور صحیح و شفاف صحبت کنیم،و از نادیده گرفته شدنمان درهر جمعی جلوگیری کنیم.این زمانی معنی پیدا می کند که ما تمرین ها و راهکارهای فن بیان را به طور صحیح انجام دهیم.

 

فن بیان چیست؟ چرا فن بیان مهم است؟

فن بیان از این جهت نمود پیدا می کند که ما بتوانیم با اعتماد به نفس حرفمان را بزنیم. و یادمان باشد که فن بیان را با پر حرفی اشتباه نگیریم.چون لزوما هر کسی که خوب صحبت می کند نمی توان گفت که فن بیان قوی دارد.فن بیان چیست؟ فن بیان قوی داشتن تمرین قوی هم می خواهد. و لزوما کسی که در جمع ها خوب صحبت می کند

اگر مهارت های فن بیان خود را افزایش دهد می تواند سخنران خوبی شود.

پس به طور خلاصه فن بیان خوب داشتن یک مهارت است،و اگر تمرین های فن بیان راانجام دهید فوق العاده خواهید شد.


 

فن بیان چیست؟ چطور فن بیان خوبی داشته باشیم؟

از آلبرت هوبارت نویسنده آمریکایی پرسیدند که چی شد که نویسنده شدی؟

و فقط یک پاسخ داد: تمرین توشتن نوشتن و نوشتن.

شما هم اگر می خواهید که فن بیان خوبی داشته باشید باید تمرین صحبت کردن، صحبت کردن و صحبت کردن را داشته باشید.

 

فن بیان چیست؟ اولین نکته در مورد فن بیان خوب داشتن این است که در جمع های کوچک تر که راحت تر هستیدمثل خانواده و دوستان این تمرین را انجام دهید. اگر هم از این جمع ها هم خجالت می کشید،می توانید در اتاق خودتان جلوی آینه این تمرین را انجام دهید.چون خیلی وقت ها وقتی می خواهیم یک کار جدید را انجام دهیم،مغز خزنده ما به ما می گوید که الان حوصله این کار را ندارم باشه بعدا انجام می دهم،یا به بهانه های مختلف می خواهد که الان ساده ترین کار را انجام دهیم.چون کار مغز حفظ حالت موجود است.


 

فن بیان چیست؟ آموزش ندادن درست فن بیان در مدرسه و دانشگاه

همه ما نیاز داریم که در جمع های مهم و جلسات بهترین و تاثیر گذارترین صحبت را ارائه دهیم.مثلا خیلی وقت ها پیش آمده که در یک کلاس آموزشی مثل دانشگاه یا مدرسه نتونستیم که یک کنفرانس و ارائه خوبی داشته باشیم، و یک دلیل آن می تواند تسلط به درس باشه ولی بعضا زیاد دیدیم که به درس هم تسلط داریم ولی وقتی می خواهیم یک ارائه انجام دهیم، همه چیز یادمون رفته.

و اینجاست که مشکل در فن بیان و پرزنت کردن در شروع داریم.که این بر می گرده به اینکه چقدر در مدرسه و آموزشگاه ها به ما آموزش ندادندکه چطور بتوانیم در ابتدا با استاد و معلم خود ارتباط درستی برقرار کنیم که آن گارد اولیه شکسته شود.


 

فن بیان چیست؟ کاربرد فن بیان

حالا که متوجه شدیم که فن بیان چیست می توانیم متوجه شویم که فن بیان این قدرکاربرد داره که اگر بخواهم همه آن را بگویم از حوصله شما خارج میشه.وسعی می کنم که نکات مهمتر را با شما به اشتراک بگذارم.


کاربرد فن بیان

  • اولین کاربرد فن بیان می تواند به صحبت کردن در جمع پرداخت.
  • دومین کاربرد فن بیان در گویندگی و مجری گری می باشد.
  • سومین کابرد در بین سخنران ها و مشاوران.
  • چهارمین در جمع دوستان و هنگام ارتباط گرفتن با یک شخص.و …

 

اشتباه گرفتن فن بیان چیست و فن بیان چه چیزی نیست

فن بیان را نباید با حاضر جوابی، پر حرفی و داشتن صدای خوب و لحن خوب اشتباه گرفت.چون خیلی ها هستند که صدای خوبی دارند ولی نمی توانند خوب و درست صحبت کنند.و یادمون باشه که ملاک خودمان نیستیم بلکه مردم و مخاطبان ما هستند که ما را قضاوت می کنند.

 

فن بیان چیست؟ یکی دیگر از تمرین های فن بیان این است که دایره لغات خود را افزایش دهید.

این کار کمک بسیار بزرگی به شما می کند که اتیکت صحبت کردن داشته باشید.پس در یک جمع بندی متوجه شدیم که فن بیان چیست و فن بیان چه چیزی نیست،و متوجه شدیم که فن بیان  تکنیک است نه لزوما صدای خوب داشتن.


 

فن بیان چیست؟ آموزش فن بیان

اگر به نکات زیر دقت کنید هنر فن بیان و محاوره بسیار آسان می شود و در موقعیت های اجتماعی با اعتماد به نفس کامل می توانید ارتباط برقرار کنید.

بیشتر افراد در موقعیت های اجتماعی در ابتدا احساس آشفتگی ، خجالت و غریبی می کنند.

در وضعیتی که شما احساس می کنید راجع به موضوع مورد بحث چیزی نمی دانید باید با حرفی سکوت و سردی بین خود و نفر مقابل را بشکنید و بحث را شروع کنید. در این حالت چه می کنید ؟!


 

اولین قانون برای شروع گفتگو :

 

بخواهید که درباره ی موضوع اصلی صحبت کنید نه حاشیه :

 

  • ??در محیط کاری :

اگر شما با یک بازاریاب حرفه ای طرف هستید ، او هر طور شده رشته کلام را به دست می گیرد تا به هر صورت محصول خود را ارائه دهد ، به یاد داشته باشید او هیچ وقت شما را در موقعیتی قرار نمی دهد که کلمه بله یا خیر را در مورد تایید یا عدم تایید جنس مورد نظر بگویید .

 

به طور مثال شما هرگز از دهان آنها این حرف را نمی شنوید که : آیا می خواهید این بیمه را بخرید ؟!حتی اگر با خرید مخالفت کنید باز هم پافشاری او بیش ترشده و با با عباراتی مثل : شما اصلا” در مورد این بیمه چیزی می دانید ؟!! و در این وقت است که او قاطعانه پاسخ شما را خودش می دهد ” نه هیچی نمی دانید ” و یک سری چیزهایی بیان می کنند که شاید در نهایت هیچ ربطی به موضوع اصلی نداشته باشد ، در این حالت فروشنده راحت می تواند به هدف اصلی خود برسد و بحث را ببندد. این بازاریاب ها سوالاتی می کنند تا شما را به اهداف و پیش بینی های ذهن خود نزدیک کرده و چون شما در موقعیت یک فروشنده نیستید ، بالاخره راضی به خرید می شوید ! بنابراین موضوع اصلی بحث را فراموش نکنید.


این حالت در موقعیت های روزمزه اجتماعی چگونه می شود ؟

 

فرض کنید سر میز شام هستید با دوستانتان ، شما نباید فقط بگویید ” این مرغ چقدر خوشمزه است !” بلکه با اضافه کردن کلماتی به سوال خود منتظر پاسخی می مانید !بطور مثال ” این مرغ چقدر خوش مزه است بصورت دلمه در یک شب دیگر بسیار لذید می شود ! بگویید کی و کجا آن را درست کنیم و بخوریم ؟!

خوب ! سکوتی بین شما و آنها ایجاد می شود که در حین اینکه آنها از درون از دست شما عصبی هستند ولی تنها شما آنها را مجبور کردید که با خوشحال نشان دادن خود سعی کنند تنها نظر شما را بپذیرند و موضوع گفتگو شروع می شود!

 

مثال دیگر :

شما می خواهید در مورد لباس یک خانم نظر دهید و آن را کامل تر کنید :شما نباید بگویید :” چه لباس قشنگی ” خوب ، مطمئنا” او تنها پاسخ می دهد ” متشکرم! ”

بنابراین این طور می پرسید :” چه لباس قشنگی ! از کجا خریده ای ؟ ” ، در این حالت پاسخ او کامل تر است و حداقل می دانید از کدام فروشگاه خرید کرده است ، پس این طور ادامه می دهید و می پرسید : ” آن فروشگاه کجاست ؟” و در ادامه می گویید” همسر من ( یا کس دیگر را مثال بزنید ) از جای دیگر خرید می کند، من واقعا” لباسهای سبک اصیل و رسمی را دوست دارم تقریبا” شبیه مدلهایی که درتلویزیون است ، شما دیده اید ؟! ” و به این ترتیب گفتگو ادامه می یابد …


 

  • آرام و خونسرد باشید :

یک فرد خونسرد باعث آرامش فردمقابل هم می شود ، همیشه باادب باشید و با روی خوش ، دیگران همیشه با چنین کسی دوستانه برخورد می کنند.


 

  • می توانید دقیقا” از جایی که هستید شروع کنید :

 

به طور مثال اگر مورد اصلی بحث محیطی است که در آن هستید این طور می گویید :” چه دکور جالبی !” ” نظر شما درباره ی رنگ آمیزی آن چیست ؟!”نباید دائم به آن چیزی که خودتان علاقه دارید اشاره کنید ، نظر دیگران را بخواهید تا پاسخی هم از آنهاداشته باشید واین چنین است که ناخودآگاه گفتگو شروع می شود.اگر در موقعیتی قرار بگیرید که به عنوان نقد کننده خبری هستید بازهم نظر دیگران را بپرسید و آنها را در بحث سهیم کنید.

در باره ی موضوعی که ممکن است کسی ناراحت شود بحث نکنید چرا که خیلی موضوعات عادی و عمومی هستند که افراد می توانند بدون ایجاد دلخوری در مورد آنها گفتگو کنند.در واقع مهم این است که به طریقی آنها را درگیر بحث کنید و محاوره به خودی خود ادامه می یابد.به یاد داشته باشید اگر بین افراد ، سکوتی حاکم شود آنها چون هنر شروع کردن بحث را ندارند ، خیلی خوشحال می شوند که کسی مثل شما بتواند گفتگو را آغاز کند.


 

وقتی با اشتیاق صحبت می?کنید، مردم تفاوت را حس می?کنند. شاید این نکته‌، بسیار لطیف و کمی نامحسوس باشد اما در حقیقت وقتی در متن?تان طنین?انداز شود، صدای?تان قابل ?قبول?تر و متقاعد?کننده?تر به نظر خواهد رسید و این یکی از راه‌های تقویت قدرت بیان است.


 

برای تقویت قدرت بیان باید تمرین کنید. با اینکه دیگران بارها و بارها اهمیت تمرین کردن را برای نتیجه دادن کارها توضیح داده‌اند، ما هم در مورد آن صحبت می?کنیم. بهترین هنرمندان دوبله می?توانند هزاران کلمه را بدون ارتکاب اشتباه بیان کنند، اما برای به‌دست آوردن این مهارت، سال‌ها زمان لازم است. تمرین باعث از بین بردن نواقص می?شود و صداپیشه?ها از این راه به موفقیت می‌رسند.

 

خیلی‌زود روی غلتک می?افتید و خواندن و گفتارتان به‌هم‌ پیوسته و بدون اشتباه می?شود. به این ترتیب در وقت?تان صرفه?جویی، در کارتان پیشرفت و از مهارت?تان سود کسب می‌کنید و قدرت نفوذ کلام‌تان را بالا می‌برید.

 

 https://liability-insurance.ir

 

https://iranfireinsurance.ir

https://bodyinsurance.ir

https://cargo-insurance.ir
https://lifeinsuranceiran.ir
https://thirdpartyinsurance.ir

 

دانلودpdf مقاله :فن بیان چیست ؟چگونه می توانیم فن بیان خود را تقویت کنیم؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/9/1:: 5:13 عصر     |     () نظر
<   <<   6