سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمندان، مایه بهره مندی ازایشان و به دست آوردن فضیلتهای آنان است . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

عشق واقعی برای افراد مختلف تعاریف متفاوتی دارد

عشق ابدی چیست و چگونه می دانید آن واقعا عشق واقعی است؟

شاید شما هم عشق واقعی و علاقه به شخص خاصی را تجربه کرده باشید. در این شرایط هربار که اسم او را می‌شنوید یا آن شخص صدایتان می‌زند، قلب‌تان به‌ تپش می‌افتد و زمانی‌ که نزدیک شماست، دست‌تان عرق می‌کند. شاید فکر کنید که در تمام دنیا فقط همین شخص وجود دارد، اما از کجا بفهمید که واقعا عاشق شده اید؟ از کجا بفهمید این یک حس واقعی است یا خیر؟ در این مطلب می‌خواهیم توضیح بدهیم عشق واقعی چیست و چه راه‌هایی برای تشخیص عشق واقعی وجود دارد.


مراحل سه‌گانه‌ عشق واقعی

 

عشق

حتما بخوانید: هدف گذاری چیست؟ و چگونه این کار را انجام دهیم؟

دنیس ندر (Dennis Neder)، نویسنده‌ی کتاب «در دنیای زنان یک مرد باش» (Being a Man in a Woman’s World)، می‌گوید: «عشق سه مرحله دارد: مرحله‌ی شیفتگی، مرحله‌ی پیوند و مرحله‌ی آشنایی. با شناخت این سه مرحله می‌فهمید که آیا عشق شما عشق واقعی است یا نه».

به‌گفته‌ی دکتر ندر، مرحله‌ی شیدایی زمانی است که شما نمی‌توانید برای بودن با او منتظر بمانید. این مرحله‌ی رمانتیک و خیالی عشق است. درواقع این همان مرحله‌ای است که مردم از آن به‌عنوان عشق واقعی یاد می‌کنند، اما این مرحله بعد از مدت‌ زمان کوتاهی از بین می‌رود.

مرحله دوم مرحله‌ی پیوند است. در‌ طول این مرحله سعی می‌کنید که فرد مقابل را بشناسید و تمام برنامه‌های مختلف زندگی‌تان را براساس او تنظیم می‌کنید. اگر این مرحله را ادامه دهید به‌تدریج وارد مرحله‌ی سوم می‌شوید که به آن مرحله‌ی آشنایی می‌گویند.

در مرحله‌ی آشنایی برنامه‌هایی را ترتیب می‌دهید که فرد مقابل در آن حضور دارد و درنهایت باهم ازدواج می‌کنید. شما کم‌کم متوجه می‌شوید که فرد مقابل‌تان درمورد موضوعات مختلف چه احساسی دارد و از چه چیزهایی لذت می‌برد. همچنین هم‌زمان دوباره روی زندگی شخصی خودتان، مسیرها و اهداف‌تان تمرکز می‌کنید. براساس باور متخصصان «عشق واقعی» از اینجا شروع می‌شود.


تعریف «عشق واقعی» چیست؟

 

عشق بازی

 

حتما بخوانید: ویژگی های رابطه ی پدر و دختری

براساس جمله‌ی معروف از فیلم داستان عشق (Love Story)، عشق یعنی هیچ‌وقت مجبور به عذرخواهی نشوید، اما زمانی‌ که از کارشناسان درباره‌یعشق واقعی سؤال می‌شود، کمی مکث می‌کنند و به فکر فرو می‌روند. شاید به‌ این‌ دلیل باشد که عشق واقعی برای افراد مختلف تعاریف متفاوتی دارد.

دکتر ندر می‌گوید: «عشق واقعی به این معنی است که بخواهید میزان سلامتی، رفاه و خوشبختی فرد مقابل‌تان بیشتر از سلامتی، رفاه و خوشبختی شما باشد. زمانی که مراقب کلمات، افکار و فعالیت‌هایتان هستید، به‌ ویژه اگر سعی می‌کنید که این رفتار برای فرد مقابل‌تان خوش‌آیند باشد، درواقع شما عاشق شده‌اید».

کریستین نرتروپ (Christiane Northrup)، نویسنده‌ی کتاب «بدن زنان- حکمت زنان» (Women’s Bodies, Women’s Wisdom) و کتاب «حکمت یائسگی» (The Wisdom of Menopause) می‌گوید: «عشق واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که شما به‌اندازه‌ی کافی به طرف مقابل‌تان اجازه می‌دهید که با داشتن امکانات و زمان لازم، به آن‌ چیزی که می‌تواند باشد، تبدیل شود».

برعکس اگر فردی به شما می‌گوید که «اگر من را دوست داری، باید…»، این عشق واقعی نیست. براساس گفته‌ی دکتر نرتروپ این نوع عشق در محدوده‌ی کنترل کردن فرد است و براساس باورهای متافیزیک در چاکرای دوم (چاکرای جنسی) قرار دارد. اما عشق واقعی از چاکرای چهارم سرچشمه می‌گیرد و به‌راحتی با پشتیبانی‌های بی‌قید و شرط تشخیص داده می‌شود.

دکتر کاتلین هندریکس و دکتر گی هندریکس (نویسندگان کتاب عشق ابدی) می‌گویند: «عشق واقعی زمانی ایجاد می‌شود که فرد از یک تعهد ناخودآگاه به‌سمت تعهد خودآگاه پیش می‌رود. زمانی‌که مردم می‌گویند داشتن رابطه واقعا کار سختی است؛ این بیانی از تعهد ناخودآگاه است».

تعهد به این معنی است که شما خودِ واقعی‌تان را به شریک‌تان نشان می‌دهید و درهمه‌حال از او حمایت می‌کنید.

به‌گفته‌ی دکتر لوری مور (Laurie Moore) همه‌ی عشق‌ها از یک قلب گشوده ایجاد می‌شوند. زمانی که شما باهم هستید، این گشودگی و امنیت هم‌زمان وجود دارد. اما ممکن است کسی که به او علاقه دارید، لزوما شریک زندگی شما نباشد.


8 روش برای تشخیص عشق واقعی وجود دارد

 

عشق چیست؟

 

حتما بخوانید: فواید قهوه برای سلامتی بدن و لاغری


 

1. احساس خوب دارید
یک رابطه‌ خوب، یک احساس خوب را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.


2. دوست دارید که زمان‌تان را با شریک‌تان سپری کنید
نیازی ندارید که با دیگران باشید یا برای دوری از یکدیگر دنبال بهانه نمی‌گردید. شما از تمام لحظه‌هایی که باهم هستید لذت می‌برید. حتی اگر ساکت باشید.


3. به شریک‌تان احترام می‌گذارید

 

عشق دختران

حتما بخوانید: 20 راز داشتن یک زندگی عالی و منحصر به فرد

از شنیدن درباره‌ی شریک‌تان به خود می‌بالید و چیزهایی شبیه به این می‌گویید: «همسر من در خوانندگی و ترانه‌سرایی بی‌نظیر است». اگر متوجه شدید که مدام دارید درباره‌ی خودتان حرف می‌زنید، شما به همسر یا روابط‌‌تان توجه نکرده‌اید.



4. افکار شریک زندگی‌ شما برای‌تان جالب است

شما درباره‌ی موضوعاتی که برای‌تان مهم است نظر همسرتان را می‌پرسید. اگر با شما هم‌نظر نبود هم اشکالی ندارد.



5. ویژگی‌های غیرعادی شریک‌تان را می‌پذیرید

 

عشق در نگاه اول

حتما بخوانید : ویژگی های کارآفرینان زن موفق چیست؟

همه‌ی افراد ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. حتی شما! اگر شریک‌تان ویژگی دلپذیر یا تحمل‌پذیری داشت، حال شما خوب است. اگر این ویژگی شما را آزار می‌دهد، باید در نوع رابطه‌تان دقیق شوید.



6. احساس امنیت می‌کنید

شما نمی‌ترسید که شریک‌تان را از دست بدهید.



7. برای باهم بودن توضیحی ندارید

 

عشق دو طرفه

حتما بخوانید: علائم داشتن عزت نفس پایین چیست؟

بسیاری از مردم به‌ دلیل اینکه زندگی‌شان را باهم هماهنگ کرده‌اند مجبورند که در کنار یکدیگر باشند. اما از خودتان بپرسید آیا واقعا دوست دارید که باهم باشید. اگر جواب مثبت بود، پس به این باهم بودن ادامه دهید. اما اگر جواب منفی است پس مشکلی وجود دارد. ممکن است شما آماده نباشید.



8. شریک‌تان را با دیگران مقایسه نمی‌کنید

همیشه افرادی زیباتر، باهوش‌تر و خوش‌اندام‌تر از همسر شما وجود دارند. اما شما نگران نیستید، زیرا دوست دارید که با او باشید.

به روابط‌‌تان دقت کنید. آیا عشق واقعی دارید؟

 

منبع : health.howstuffworks

 

دانلود PDF مقاله : عشق ابدی چیست و چگونه می دانید آن واقعا واقعی است؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/23:: 1:3 صبح     |     () نظر

بسیاری از مشکلات عاطفی، رفتاری و دشواری‌ها در روابط است.

کودک درون ما چه چیزهایی باید بشنود؟

تابه‌حال شده از خود بپرسید که چرا پیشرفت نمی‌کنید؟ چرا فرصت‌های خود را خراب می‌کنید و خیلی سریع جا می‌زنید؟ خود را سرزنش می‌کنید، عصبی می‌شوید و خودانتقادی مخرب دارید؟ درون همه‌ی ما کودکی وجود دارد که گاهی زخم خورده و آزار دیده است و ما برای فراموش کردن دردی که به او تحمیل کرده‌ایم، سعی می‌کنیم کودک درون‌ خود را فراموش کنیم. اما سخت اشتباه می‌کنیم. کودک درون ما در ناخودآگاه‌مان زندگی می‌کند و روی تصمیماتی که در زندگی می‌گیریم اثر می‌گذارد. در این مقاله شما را با مفهوم روانشناسی کودک درون و ارتباط با آن، رابطه‌ی کودک درون و بزرگسالی و 7 جمله مهمی که باید برای رشد فردی و افزایش اعتماد به نفس به کودک درون‌تان بگویید، آشنا خواهیم کرد.


کودک درون چیست؟

 

کودک درون چیست

حتما بخوانید : 30 نکته که برای شروع کسب  وکارتان باید بهش توجه کنید

همان‌طور که فروید هم عنوان کرده است، بیشتر اختلالات روانی و الگوهای رفتاری مخرب، کمابیش به این بخش ناخودآگاه وجودمان مرتبط هستند. همه‌ی ما روزگاری کودک بودیم و همچنان این کودک را درون خود نگه داشته‌ایم. با وجود این، بیشتر بزرگسالان از کودک درون خود بی‌خبر هستند و این ناآگاهی ریشه‌ی بسیاری از مشکلات عاطفی، رفتاری و دشواری‌ها در روابط است.

واقعیت این است که بسیاری از افراد به اصطلاح بزرگسال، به‌ هیچ‌وجه فردی بزرگسال و بالغ به‌شمار نمی‌آیند. بیشتر ما پا به دوران بزرگسالی می‌گذاریم، اما با تعریف روانشناسی اصلا بزرگ نشده‌ایم. بزرگسال واقعی کسی است که مسئولیت‌های خود را نسبت به کودک درونش بشناسد، بپذیرد و برای انجام آنها متعهد شود؛ در واقع بزرگسال کسی است که مسئولیت کودک درون خود را به‌عهده بگیرد و به آن عشق بورزد. در بیشتر بزرگسالان، چنین شرایطی هرگز دیده نمی‌شود. کودک درون بیشتر آنها، مطرود و مغفول و تنها می‌ماند. علت این است که جامعه به ما حکم می‌کند که بزرگ شویم و رفتارهای کودکانه را کنار بگذاریم.

 

به ما یاد داده‌اند که برای بزرگ‌شدن، کودک درون خود را سرکوب کنیم. با این سرکوب، بی‌گناه‌ بودن، شادی، احساسات، بازی‌گوشی و هیاهوی کودکی هم در ما کشته می‌شود. کودک درون در صورت سرپاماندن، تمام این ویژگی‌های مثبت را تقدیم زندگی‌تان می‌کند. البته در کنار تمام ویژگی‌های مثبتی که حضور کودک درون به‌همراه دارد، نقاط کور و منفی نیز با وجود آن دیده می‌شود. برای نمونه ترس‌ها، نگرانی‌ها و ضربه‌هایی که در کودکی خورده‌ایم، همگی همچنان به‌طور بالقوه در نهاد ما وجود دارند. برخی از بزرگسالان معتقدند که همه‌ی این نقاط منفی را رفع کرده و پشت سر گذاشته‌اند، ولی چنین چیزی حقیقت ندارد.


رابطه‌ کودک درون و بزرگسالی چیست؟

 

کودک درون من

حتما بخوانید : چطور فردی شوخ طبع و بامزه باشیم؟

همان‌طور که گفتیم تمام ترس‌ها و نگرانی‌های کودک درون، همراه با شادی‌ها و نقاط مثبت در بزرگسالی هم وجود دارند. اما برخی از بزرگترها خیال می‌کنند که دیگر خبری از تجربه‌های قدیم کودکی‌شان وجود ندارد. بسیاری از مواقع، این کودک کم‌سن درون افراد است که زندگی‌شان را کنترل می‌کند؛ کودکی زخم‌خورده که در جلد بزرگسالی ظاهر می‌شود و سکان را به‌دست می‌گیرد. برای مثال بچه‌ای 5 ساله سکان اراده‌ی فردی 40 ساله را در دستان خود می‌گیرد. در چنین وضعیتی دیگر آن آدم بزرگ 40 ساله نیست که تصمیم می‌گیرد. بلکه با کودکی 5 ساله طرف هستیم که ترسیده، عصبانی، زخم‌خورده و آسیب‌دیده است. چنین کودکی با این ویژگی‌ها به دنیای بزرگسالان فرستاده می‌شود تا مسئولیت‌های بزرگسالانه را تجربه کند. شما چه فکر می‌کنید؟ کودکی 5 ساله می‌تواند وارد روابط آدم‌بزرگ‌ها بشود؟ حرفه و شغل پیشه کند و مستقل باشد؟ این چیزی است که در زندگی روزانه بسیاری از ما اتفاق می‌افتد و مدام بی‌آنکه دلیلش را بدانیم از خود می‌پرسیم: چرا همیشه احساس ناامنی می‌کنم؟ عصبی هستم و می‌ترسم؟ چرا احساس گمگشتگی و تنهایی وجودم را در برمی‌گیرد؟

همه‌ی اینها به‌ خاطر این است که کودکی کنترل شما را برعهده گرفته که بدون حمایت و مراقبت در دنیای بزرگسالان پرسه می‌زند. چنین مشکلی که در بیشتر مراجعان به روان‌ درمانگران دیده می‌شود، با اختلال چند شخصیتی متفاوت است. این مشکل، مشکلی رایج و آزاردهنده است که با بهره‌مندی ازعلم روانشناسی و بدل‌شدن به بزرگسالانی که علاوه بر گذر از مرزهای سنی، شناخت خوبی هم از خود دارند، می‌توان آن را حل کرد.


چطور با کودک درون‌ کنار بیاییم؟

 

کودک درون شاد

حتما بخوانید : چگونه همسایه خوبی باشیم و فرهنگ آپارتمان نشینی داشته باشیم

قبل از هر چیز باید نسبت به وجود کودک درون آگاه بشوید. واقف‌نبودن به حضور آن موجب می‌شود که کنترل رفتارهایتان به دست این کودک بیفتد. در گام بعدی باید کودک درون خود را جدی بگیریم و برقراری ارتباط با او را شروع کنیم. باید به او گوش بدهیم تا احساساتش را شناسایی کنیم و ببینیم که به چه چیزهایی نیاز دارد. نیازهای این کودک (عشق، پذیرش، حمایت، درک، پرستاری) درست مانند نیازهای ما در کودکی‌مان است. در بزرگسالی هم دوست داریم تمام این مراقبت‌ها از ما به‌عمل آید و در تلاشی مذبوحانه دیگران را مجبور به انجام این کارها می‌کنیم.

آنچه در کودکی از والدین و سایرین دریافت نکرده‌ایم، اکنون به‌شکل نیازی زنده و پابرجا در زندگی‌مان وجود دارد. تمام غم‌ها، ناامیدی‌ها و افسردگی‌های گذشته با ما همراه هستند. با بزرگ‌شدن تمام تجربه‌های ناخوشایند زندگی شبیه قرصی تلخ از سوی ما بلعیده می‌شود. مهم نیست که چقدر باهوش، جذاب یا معنوی و خوب هستیم. درهرحال با بزرگ‌شدن تمام آن تجارب ناخوشایند که نتیجه‌ی قصور والدین و مراقبین‌مان در کودکی بوده‌اند، ما را همراهی خواهند کرد.

چیزی که باید درنظر داشته باشیم، این است که گذشته‌ها گذشته است. نباید در بزرگسالی به‌دنبال تحمیل وظایف انجام‌نشده والدین‌مان به دیگران باشیم و طلبکار اطرافیان فعلی‌مان بشویم. باید بپذیریم که دردهایی وجود دارد که میراث گذشته‌هاست و حال برای رفع و رسیدگی به دردها و کودک درون‌مان نیاز به مسئولیت پذیری داریم. در رشته روانشناسی با یادگیری سعی در مرتفع‌ساختن مشکلات می‌شود. در این مورد هم روانشناسی به بزرگسالان پیشنهاد می‌کند تا شیوه‌ی مراقبت از کودک درون خود را یاد بگیرند. باید یاد بگیرند که درست مانند یک مراقب آگاه از کودک درون خود محافظت کنند. ساختارها، چهارچوب‌ها، مرزها و محدودیت‌هایی برای آن تعیین کنند و در کنار این نظم تربیتی به عشق ورزیدن و پرستاری پایه‌های اساسی زندگی کودک درون را بنا کنند. برای اینکه ارتباط درستی میان کودک درون و بزرگسال موردنظر شکل بگیرد، نیاز به شکل‌گیری و خلق گفت‌وگویی درست و سازنده میان آنها وجود دارد.


کودک درون خود را بهتر بشناسیم
 
کودک درون فعال

حتما بخوانید : 12 نکته مثبت بازی کردن با بچه ها

رفتارها و عادت های مخرب به‌شکل‌های متنوعی ابراز می‌شوند: خودتخریبی، ناامیدی، پرخاشگری توأم با خشونت‌ و … . معمولا رفتارهای مخرب در بزرگسالان به‌ شکل اوقات‌تلخی‌های کودکانه و خود شیفتگی ناشیانه بروز می‌کند. از سایر عواقب این رفتارها می‌توان به درماندگی و نیازمندی، ترس از طردشدن و وابستگی اشاره کرد. گاهی نیز شاهد بی‌مسئولیتی و عدم پذیرش بزرگسالی با عصبیت و پرخاش هستیم. به این حالت سندروم «پیتر پَن» می‌گویند. یعنی حالتی که فرد بزرگسال دوست ندارد، بزرگ‌شدن خود را بپذیرد و مسئولیت‌هایش در دنیای بزرگسالان را جدی بگیرد.

در خلال بحث‌های روان‌شناسی درباره‌ی زنان و مردانی که دوست ندارند پا به دنیای بزرگسالان بگذارند، بحث کودک درون پیش می‌آید. اما واقعا چنین چیزی وجود دارد؟ چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟ در پاسخ باید گفت که بله، کودک درون وجود دارد. البته نه به این معنا که در کنار اعضا و جوارح درونی‌مان برای نمونه در گوشه‌ای از شکم یا جایی حوالی لوزالمعده باید شاهد کودک درون باشیم. خیر! کودک درون، مفهومی انتزاعی و استعاری است. دراصل، واقعیتی روانشناسانه است و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است.

با گفتن این 7 جمله به کودک درون خود، عشق، شادی و آرامش بیشتری را احساس خواهیم کرد. در این صورت است که اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهیم داشت و دلسوزتر و مهربان‌تر هم می‌شویم. دکتر «استیو مارابولی» (Steve Maraboli) می‌گوید: ما خراب نشده‌ایم که نیاز به تعمیر و دستکاری داشته باشیم. ما به‌ طور بی‌نقصی، پر از نقص هستیم و البته به‌ طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند برای درنور دیدن مرزها و کارهای مختلف.


این تجربه را جدی بگیرید

 

کودک درون مردان

حتما بخوانید : 16 نکته برای عشق ورزیدن

یکی از افراد بسیار موفق در زمینه‌ی تجارت و اقتصاد از تجربه‌ی خود در زمینه‌ی اهمیت کودک درون این‌گونه می‌گوید:

مادرم در 6 سالگی مرا ترک کرد. من تنها شدم و احساس کردم که دیگر هیچ‌چیز وحشتناک‌تری برای آزارم در زندگی رخ نخواهد داد. پس همه‌ی امیدم را معطوف به پدرم کردم و تلاشم این بود که در مدرسه خوب درس بخوانم و برای خودم فردی موفق بشوم. واقعا هم خوب عمل کردم. در مدرسه، دانش‌آموزی معروف و موفق بودم و بعدها در دانشگاه و رشته‌ی تجارت بسیار عالی عمل کردم. شغلی که انتخاب کردم هم شغلی پردرآمد بود و راضی‌کننده. اما رضایتی که در ظاهر ایجاد شده بود، فقط ظاهری بود. یعنی چیزی در عمق وجودم مرا به تغییر تشویق می‌کرد. انگار تمام ثروت و موفقیتی که داشتم، رضایتی که پدرم از من داشت و …، هیچ‌وقت آن طور که باید مرا شادکام نکرده بود.

پس در 29 سالگی با وجود تمام مخالفت‌های پدرم، دل را به دریا زدم و در رشته‌ی هنر کار و تحصیلم را پیش گرفتم. من شور و اشتیاق خود در زندگی را با هنر یافته بودم. من متوجه شدم که با یافتن شجاعت و قدرت برای طی‌کردن مسیرهای کمتر طی‌شده باید کودک درون زخمی و ترسوی خود را درمان کنم. اگر شما هم احساس گم‌گشتگی، تنهایی، حقارت و ترس از دست دادن تأیید دیگران را دارید، باید بیشتر به کودک درون‌تان توجه کنید؛ کودکی که احساس ناامنی را تجربه می‌کند و معتقد است، آن‌قدرها که باید خوب نیست. تجربه‌ی من را مرور کنید و مطمئن باشید که شروع خوبی برای حرکت در مسیری زیبا و آفتابی است. به کودک درون خود 7 جمله زیر را بگویید و دوستش داشته باشید:

1. دوستت دارم
همه‌ی ما در کودکی فکر می‌کردیم که باید به اهدافی رفیع دست پیدا کنیم. همگی می‌خواستیم نمرات خوب بگیریم، تیم درست کنیم و رهبر باشیم، جا پای خواهر و برادرهای بزرگ‌ترمان بگذاریم و … . فکر می‌کردیم با این کارها دوست‌داشتنی می‌شویم. احتمالا خیلی از ما والدینی نداشته‌ایم که اهمیت دوست‌داشته‌شدن ورای انجام کاری خاص را بدانند و به ما بگویند، همین‌طور که هستیم هم دوست‌داشتنی و عزیزیم. برخی از ما هم والدینی داشته‌ایم که ابراز عشق و محبت را نشانه‌ی ضعف و دورشدن از ابهت می‌دانستند.

با وجود همه‌ی این تجارب، ما اکنون می‌توانیم به خودمان گوشزد کنیم که عزیز و دوست‌داشتنی هستیم. هر وقت که از جلوی آینه عبور می‌کنیم یا هر زمان دیگری باید به خود یادآوری کنیم که دوست‌داشتنی هستیم. عشق کلید درمان همه‌ی دردهاست. به خود بگویید: دوستت دارم. همین و تمام!

2. من تو را درک می‌کنم و صدایت را می‌شنوم
دقت کرده‌اید، گاهی‌اوقات سرخورده و غمگین می‌شویم، اما سعی می‌کنیم به روی خودمان نیاوریم و قوی جلوه کنیم. این رفتار ریشه در کودکی ما دارد. یعنی زمانی که کسی با بی‌رحمی در برابر گریه‌کردن‌مان فریاد زده که: «بس می‌کنی گریه‌‌ت رو یا کاری کنم که دیگه هیچ‌وقت گریه‌ت بند نیاد.»

ما با شنیدن چنین جمله‌ای دیگر گریه نمی‌کردیم، اما احساسات و سرخوردگی شکل‌گرفته در آن لحظات برای همیشه در قلب‌مان جا خوش کرده‌اند و اگر تلاشی آگاهانه برای بهبود آن زخم‌های درونی به‌کار نگیریم، همیشه زندگی و تصمیم‌گیری‌هایمان تحت‌الشعاع آن قرار خواهند گرفت. بنابراین لازم است با کودک درون خود مهربان باشیم و به او بگوییم که صدایش را می‌شنویم، او را درک می‌کنیم و باهم می‌توانیم از خلال سردی‌ها و سیاهی‌ها عبور کنیم.

3. این حق تو نبود

 

 

حتما بخوانید :چگونه از مهارت داستان گویی برای جذب مخاطب  در صحبت هایمان استفاده کنیم

در کودکی بارها پیش می‌آید که احساس می‌کنیم، بچه‌ی بدی هستیم و لایق طردشدنیم. اما این موضوع به‌ هیچ‌ وجه درست نیست. واقعیت این است، افرادی که ما را آزار داده‌اند، رفتار و روش دیگری بلد نبوده‌اند. برای مثال کتک مفصلی که از مادر نوش‌جان کرده‌ایم، به این خاطر نبوده که ما مستحق چنین تنبیه بی‌رحمانه‌ای بوده‌ایم. علت این است که مادرمان در کودکی تجربه‌ی مشابهی داشته و یاد نگرفته که شیوه‌ی برخورد با ما در آن موقعیت خاص چه بوده است.

همه‌ی کودکان پاک و بی‌گناه هستند و به‌هیچ‌وجه مستحق تنبیه، طردشدن، مورد سوءِاستفاده قرارگرفتن و … نیستند. کودکان گناهی بر گردن ندارند. ما این موضوع را زمانی متوجه می‌شویم که از آن دوران سال‌ها فاصله گرفته‌ایم.

4. ببخشید
یکی دیگر از جملاتی که باید به کودک درون خود بگوییم «ببخشید» است. گاهی‌ اوقات فکر می‌کنیم که باید مدام برنده باشیم و بر دستاوردهایمان اضافه و اضافه‌تر کنیم. این رویکرد بعضا به دورشدن ما از فرزندان و اطرافیان‌مان می‌انجامد و باعث می‌شود تا به کار و …، بیش‌ازحد لازم بها بدهیم. همه‌ی این رفتارها ریشه در کودکی‌مان دارد. در کودکی ارزش‌هایی به ما القا می‌شود که تمام دوران بزرگسالی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. برای مثال در کودکی به ما دیکته شده که باید همیشه اول باشی، مدام در رقابت و تلاش باشی و … . به همین خاطر از خیلی لذت‌ها در زندگی جا می‌مانیم. اگر کمی فکر کنیم، متوجه می‌شویم که یک معذرت‌خواهی بزرگ به کودک درون خسته خود بدهکار هستیم.

5. من تو را می‌بخشم

 

 

حتما بخوانید :12 قانون موفقیت که لازم است بدانید

یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که می‌توانیم خود را به قهقهرا بکشانیم، حسرت‌خوردن و شرمندگی از خود است. گاهی‌اوقات بیهوده تمام گناهان عالم و آدم را به پای خود می‌نویسیم. درحالی‌که ما ذره‌ای کوچک در این جهان پهناور هستیم و آنچه به‌عنوان واکنش از خود نشان می‌دهیم، بسیار بی‌منظورتر از آن است که عواقب وحشتناکی به‌وجود بیاوریم. اگر یادتان باشد، در بند نخست این متن درباره‌ی تجربه‌ی فردی نوشتیم که مادرش در 6 سالگی او را ترک کرده بود. او در جای دیگری از خاطراتش می‌گوید: در 14 سالگی، یک شب مادرم به خانه بازگشت و شب را در اتاق من خوابید. من و مادرم کنار هم خوابیده بودیم و من خیلی وول می‌خوردم. مادرم بی‌طاقت و عصبانی به من که کودکی مضطرب و مشوش بودم گفت که این کار را متوقف کنم. من که دل‌شکسته و ناراحت بودم، شب بعدی روی در اتاقم نوشتم که کسی بی‌اجازه حق ورود ندارد. بعد از چند سال دوری از مادرم، در آن شب، پدرم به من اطلاع داد که از مادر جدا شده است. من رفتار خود را مسبب طلاق‌شان می‌دانستم و به‌عنوان یک کودک هرگز فکر نکرده بودم که واکنش کودکانه من دلیل این جدایی نبوده است. طلاق والدین من نتیجه‌ی اختلافی 8 ساله بود. اما من خود را گناهکار می‌دانستم. حال که فکر می‌کنم، متوجه می‌شوم که من یک کودک بی‌گناه بودم و در این داستان تقصیری نداشتم. همه‌ی ما چنین هستیم و گاهی خود را مسبب چیزهایی می‌دانیم که تقصیر ما نبوده است. برای تمام لحظاتی که کودک درون خود را ترسانده و او را مقصر اعلام کرده‌ایم، باید بگوییم: من تو را می‌بخشم، تقصیر تو نبوده است.»

6. از تو متشکرم
باید به کودک درون خود بگوییم: «از تو متشکرم». این تشکر به‌خاطر تمام لحظاتی است که تسلیم نشده و با شجاعت و پشتکار ما را همراهی کرده است. حتی اگر لحظات دردناکی را از سر گذرانده‌ایم، باز هم باید از کودک درون بی‌دفاع خود برای همراهی و بقا تشکر کنیم. کودک درون ما نیازمند احترام، محبت و درک است. نباید او را قضاوت کنیم و آزارش بدهیم.

7. تو تمام تلاشت را کرده‌ای

 

حتما بخوانید : 25 ایده تبلیغات برای فروش بیشتر

همه‌ی ما در لحظاتی از زندگی، خود را برای اشتباهات و نقص‌هایمان سرزنش می‌کنیم. خود را در گوشه‌ی رینگ می‌گذاریم و با سرسختی مورد بازخواست قرار می‌دهیم که چرا چنین نکرده‌ای و چنان نشده است. این رفتار کودک درون‌مان را آزار می‌دهد. باید پذیرفت که تمام تصمیمات و واکنش‌های ما نتیجه‌ی افکار، شرایط و عناصر و عوامل محیطی و درونی گسترده‌ای بوده که در آن زمان تحت تأثیرشان بوده‌ایم. پس نباید حسرت خورد و ناراحت بود. ما همیشه همانی بوده‌ایم که باید و می‌توانستیم. پس باید به کودک درون‌ بگوییم: «تو تمام تلاشت را کرده‌ای.»


منبع : tinybuddha.com  


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/23:: 1:0 صبح     |     () نظر

افزایش تمرکز و تقویت حافظه گرفته تا افزایش توجه و عملکرد مغزی

غذاهای مغزی که به شما کمک می کند افزایش تمرکز کنید?

افزایش تمرکز سبب می‌شود سرعت و کیفیت انجام امور روزانه بهبود یابد. خبرهای مربوط به مکمل های غذایی و مواد خوراکی باعث می‌شود تصور کنیم که آنها می‌توانند هر کاری بکنند؛ از افزایش افزایش تمرکز و تقویت حافظه گرفته تا افزایش توجه و عملکرد مغزی. اما آیا واقعا چنین مواد غذایی‌ای وجود دارند؟ مصرف کدام مواد غذایی می‌تواند باعث افزایش تمرکز شود؟
هیچ شکی نیست که با افزایش سن، بدن هم پیرتر می‌شود. خبر خوب این است که می‌توانیم با افزودن مواد غذایی مناسب به رژیم غذایی، با پیریمقابله کنیم و جلوی کاهش قدرت تمرکز را بگیریم.


کافئین برای افزایش تمرکز و شما را هشیارتر می‌کند

 

خوراکی برای تمرکز حواس

حتما بخوانید: 12 از مهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک که باید مصرف کنید

برای افزایش هوش، هیچ روش خارق‌العاده‌ای وجود ندارد اما بعضی مواد غذایی مثل کافئین به افزایش تمرکز کمک می‌کنند. کافئین را می‌توانید در قهوه، شکلات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و برخی داروها پیدا کنید.

کافئین، شوک لازم برای بیدارماندن را فراهم می‌کند، هر چند اثر آن کوتاه‌مدت است. البته مصرف بیش‌ازحد کافئین تأثیراتی روی بدن شما می‌گذارد و باعث عصبی‌شدن خواهد شد.


شکر سبب افزایش تمرکز و افزایش هوشیاری می‌شود

 

خوراکی مفید برای تمرکز

حتما بخوانید: روش های پولدار شدن در ایران

مغز برای تأمین سوخت خود، شکر را ترجیح می‌دهد. البته منظور از شکر همان گلوکز است که بدن شما بعد از هضم شکر و کربوهیدرات، تولید می‌کند. به همین دلیل مصرف آب‌ میوه در کوتاه‌ مدت می‌تواند به افزایش قدرت حافظه و توانایی ذهنی کمک کند.

البته مصرف بیش‌ازحد شکر مضر است و اثر معکوس دارد. درضمن، مصرف شکر اضافی باعث بروز بیماری‌های قلبی و سایر عوارض خواهد شد.


برای افزایش تمرکز و سوخت‌رسانی به مغز، صبحانه مصرف کنید

 

افزایش تمرکز حواس

حتما بخوانید: بهترین سن برای ازدواج چه سنی است؟

اگر برای نخوردن صبحانه وسوسه شده‌اید باید بدانید که تحقیقات نشان داده‌اند صبحانه سبب تقویت حافظه کوتاه مدت و افزایش توجه خواهد شد. دانش‌آموزانی که صبحانه مصرف می‌کنند، عملکرد بهتری دارند.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه، شامل غلات کامل، مواد لبنی و میوه است. البته زیاده‌روی نکنید چراکه محققان کشف کرده‌اند که صبحانه‌ی پرکالری سبب اختلال در تمرکز خواهد شد.


ماهی، غذای مغز و افزایش تمرکز است
خوراکی برای افزایش تمرکز
حتما بخوانید: چگونه خاطرات بد گذشته را فراموش کنیم؟

ماهی یکی از منابع پروتئین است که سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود. ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 است که برای سلامتی مغز، مهم هستند. رژیم‌های غذایی سرشار از ماهی سبب کاهش احتمال بروز حمله قلبی و زوال عقل می‌شود. همچنین با افزایش سن، مصرف ماهی سبب تقویت حافظه می‌شود. برای بهبود سلامتی و عملکرد مغز، هفته‌ای دو وعده ماهی مصرف کنید.


برای افزایش تمرکز روزانه آجیل و شکلات مصرف کنید

 

بهترین غذا برای تمرکز
حتما بخوانید: خشم وعصبانیت های بی دلیل ما به خاطر چیست؟
آجیل و سایر دانه‌ها منبع بسیار خوبی از ویتامین E هستند که باعث بهبود توانایی‌های شناختی همراه با افزایش سن می‌شوند. شکلات تلخ نیز منبع خوبی برای آنتی اکسیدان است و حاوی محرکی طبیعی مثل کافئین است که سبب افزایش تمرکز می‌شود.

روزی 400 گرم آجیل و شکلات تلخ مصرف کنید تا بدون افزایش کالری، چربی و شکر، از مزایای آنها بهره‌مند شوید.


برای افزایش تمرکز ،آووکادو و غلات کامل مصرف کنید

 

غذا برای افزایش تمرکز

حتما بخوانید : فنون میلیاردرها برای افزایش ثروت

اندام‌های حیاتی بدن انسان مانند قلب و مغز نیازمند جریان خون هستند. رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و آووکادو باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کاهش کلسترول بد خون می‌شود. این رژیم سبب کاهش ریسک تجمع پلاک‌های خون و بهبود جریان خون خواهد شد که خود سبب افزایش توان سلول‌های مغزی می‌شود.

غلات کامل مانند ذرت و گندم کامل، فیبر و ویتامین E لازم را تأمین می‌کنند. با اینکه آووکادو چربی دارد اما چربی‌های غیراشباع مونو سبب بهبود جریان خون خواهند شد.

مزایای یک رژیم سالم
شاید این حرف تکراری باشد اما رژیم‌هایی که مواد مغذی ضروری را ندارند، به توانایی شما برای تمرکز ضرر می‌زنند. زیادخوردن و کم‌خوردن هم سبب اختلال در قدرت تمرکز خواهد شد.

یک وعده غذای سنگین سبب ایجاد احساس خستگی و یک وعده‌ی کم‌ کالری سبب حواس پرتی ناشی از گرسنگی می‌شود. برای بهبود عملکرد مغز به‌ دنبال یک رژیم غذایی سالم، متعادل و سرشار از مواد مغذی مختلف باشید.


آیا برای افزایش تمرکز  ویتامین، مکمل و مواد معدنی مصرف کنیم؟

 

برای تمرکز چه بخوریم

حتما بخوانید : بااین 30 نکته زمان خود را مدیریت کنید 

قفسه‌ی داروخانه‌ها پر از مکمل‌هایی است که وعده‌ی بهبود عملکرد مغز را می‌دهند. البته بعضی از آنها مثل ویتامین B، ویتامین C ویتامین E، بتاکاروتن (یک ترکیبِ پیش‌ساز ویتامین A) و منیزیم مفید هستند اما مکمل‌ها فقط برای افرادی که رژیم غذایی آنها ماده مغذی خاص ندارد، مفید خواهد بود.

البته بعضی محققان به نتایج استفاده از گیاهانی مانند جینکو و جینسنگ امیدوارند اما برای اثبات اثر آنها، نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است. قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

برای یک روز عالی آماده شوید
آیا قصد دارید توانایی و افزایش تمرکز بدهید؟ روز خود را با یک رژیم سرشار از آب‌میوه، غلات کامل، ماهی سالمون و قهوه آغاز کنید. محققان توصیه‌های دیگری هم دارند:

خواب شبانه‌ خوبی داشته باشید؛
به میزان لازم آب بنوشید و بدن‌تان را هیدراته نگه دارید؛
برای کمک به هوشیاری، ورزش کنید؛
از مدیتیشن برای کسب آرامش ذهن استفاده کنید.

منبع : webmd
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 10:23 عصر     |     () نظر

افزایش تمرکز و تقویت حافظه گرفته تا افزایش توجه و عملکرد مغزی

غذاهای مغزی که به شما کمک می کند افزایش تمرکز کنید?

افزایش تمرکز سبب می‌شود سرعت و کیفیت انجام امور روزانه بهبود یابد. خبرهای مربوط به مکمل های غذایی و مواد خوراکی باعث می‌شود تصور کنیم که آنها می‌توانند هر کاری بکنند؛ از افزایش افزایش تمرکز و تقویت حافظه گرفته تا افزایش توجه و عملکرد مغزی. اما آیا واقعا چنین مواد غذایی‌ای وجود دارند؟ مصرف کدام مواد غذایی می‌تواند باعث افزایش تمرکز شود؟
هیچ شکی نیست که با افزایش سن، بدن هم پیرتر می‌شود. خبر خوب این است که می‌توانیم با افزودن مواد غذایی مناسب به رژیم غذایی، با پیریمقابله کنیم و جلوی کاهش قدرت تمرکز را بگیریم.


کافئین برای افزایش تمرکز و شما را هشیارتر می‌کند

 

خوراکی برای تمرکز حواس

حتما بخوانید: 12 از مهمترین مواد غذایی سرشار از اسید فولیک که باید مصرف کنید

برای افزایش هوش، هیچ روش خارق‌العاده‌ای وجود ندارد اما بعضی مواد غذایی مثل کافئین به افزایش تمرکز کمک می‌کنند. کافئین را می‌توانید در قهوه، شکلات، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و برخی داروها پیدا کنید.

کافئین، شوک لازم برای بیدارماندن را فراهم می‌کند، هر چند اثر آن کوتاه‌مدت است. البته مصرف بیش‌ازحد کافئین تأثیراتی روی بدن شما می‌گذارد و باعث عصبی‌شدن خواهد شد.


شکر سبب افزایش تمرکز و افزایش هوشیاری می‌شود

 

خوراکی مفید برای تمرکز

حتما بخوانید: روش های پولدار شدن در ایران

مغز برای تأمین سوخت خود، شکر را ترجیح می‌دهد. البته منظور از شکر همان گلوکز است که بدن شما بعد از هضم شکر و کربوهیدرات، تولید می‌کند. به همین دلیل مصرف آب‌ میوه در کوتاه‌ مدت می‌تواند به افزایش قدرت حافظه و توانایی ذهنی کمک کند.

البته مصرف بیش‌ازحد شکر مضر است و اثر معکوس دارد. درضمن، مصرف شکر اضافی باعث بروز بیماری‌های قلبی و سایر عوارض خواهد شد.


برای افزایش تمرکز و سوخت‌رسانی به مغز، صبحانه مصرف کنید

 

افزایش تمرکز حواس

حتما بخوانید: بهترین سن برای ازدواج چه سنی است؟

اگر برای نخوردن صبحانه وسوسه شده‌اید باید بدانید که تحقیقات نشان داده‌اند صبحانه سبب تقویت حافظه کوتاه مدت و افزایش توجه خواهد شد. دانش‌آموزانی که صبحانه مصرف می‌کنند، عملکرد بهتری دارند.

بهترین مواد غذایی برای صبحانه، شامل غلات کامل، مواد لبنی و میوه است. البته زیاده‌روی نکنید چراکه محققان کشف کرده‌اند که صبحانه‌ی پرکالری سبب اختلال در تمرکز خواهد شد.


ماهی، غذای مغز و افزایش تمرکز است
خوراکی برای افزایش تمرکز
حتما بخوانید: چگونه خاطرات بد گذشته را فراموش کنیم؟

ماهی یکی از منابع پروتئین است که سبب بهبود عملکرد مغز می‌شود. ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 است که برای سلامتی مغز، مهم هستند. رژیم‌های غذایی سرشار از ماهی سبب کاهش احتمال بروز حمله قلبی و زوال عقل می‌شود. همچنین با افزایش سن، مصرف ماهی سبب تقویت حافظه می‌شود. برای بهبود سلامتی و عملکرد مغز، هفته‌ای دو وعده ماهی مصرف کنید.


برای افزایش تمرکز روزانه آجیل و شکلات مصرف کنید

 

بهترین غذا برای تمرکز
حتما بخوانید: خشم وعصبانیت های بی دلیل ما به خاطر چیست؟
آجیل و سایر دانه‌ها منبع بسیار خوبی از ویتامین E هستند که باعث بهبود توانایی‌های شناختی همراه با افزایش سن می‌شوند. شکلات تلخ نیز منبع خوبی برای آنتی اکسیدان است و حاوی محرکی طبیعی مثل کافئین است که سبب افزایش تمرکز می‌شود.

روزی 400 گرم آجیل و شکلات تلخ مصرف کنید تا بدون افزایش کالری، چربی و شکر، از مزایای آنها بهره‌مند شوید.


برای افزایش تمرکز ،آووکادو و غلات کامل مصرف کنید

 

غذا برای افزایش تمرکز

حتما بخوانید : فنون میلیاردرها برای افزایش ثروت

اندام‌های حیاتی بدن انسان مانند قلب و مغز نیازمند جریان خون هستند. رژیم غذایی سرشار از غلات کامل و آووکادو باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کاهش کلسترول بد خون می‌شود. این رژیم سبب کاهش ریسک تجمع پلاک‌های خون و بهبود جریان خون خواهد شد که خود سبب افزایش توان سلول‌های مغزی می‌شود.

غلات کامل مانند ذرت و گندم کامل، فیبر و ویتامین E لازم را تأمین می‌کنند. با اینکه آووکادو چربی دارد اما چربی‌های غیراشباع مونو سبب بهبود جریان خون خواهند شد.

مزایای یک رژیم سالم
شاید این حرف تکراری باشد اما رژیم‌هایی که مواد مغذی ضروری را ندارند، به توانایی شما برای تمرکز ضرر می‌زنند. زیادخوردن و کم‌خوردن هم سبب اختلال در قدرت تمرکز خواهد شد.

یک وعده غذای سنگین سبب ایجاد احساس خستگی و یک وعده‌ی کم‌ کالری سبب حواس پرتی ناشی از گرسنگی می‌شود. برای بهبود عملکرد مغز به‌ دنبال یک رژیم غذایی سالم، متعادل و سرشار از مواد مغذی مختلف باشید.


آیا برای افزایش تمرکز  ویتامین، مکمل و مواد معدنی مصرف کنیم؟

 

برای تمرکز چه بخوریم

حتما بخوانید : بااین 30 نکته زمان خود را مدیریت کنید 

قفسه‌ی داروخانه‌ها پر از مکمل‌هایی است که وعده‌ی بهبود عملکرد مغز را می‌دهند. البته بعضی از آنها مثل ویتامین B، ویتامین C ویتامین E، بتاکاروتن (یک ترکیبِ پیش‌ساز ویتامین A) و منیزیم مفید هستند اما مکمل‌ها فقط برای افرادی که رژیم غذایی آنها ماده مغذی خاص ندارد، مفید خواهد بود.

البته بعضی محققان به نتایج استفاده از گیاهانی مانند جینکو و جینسنگ امیدوارند اما برای اثبات اثر آنها، نیاز به انجام تحقیقات بیشتری است. قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

برای یک روز عالی آماده شوید
آیا قصد دارید توانایی و افزایش تمرکز بدهید؟ روز خود را با یک رژیم سرشار از آب‌میوه، غلات کامل، ماهی سالمون و قهوه آغاز کنید. محققان توصیه‌های دیگری هم دارند:

خواب شبانه‌ خوبی داشته باشید؛
به میزان لازم آب بنوشید و بدن‌تان را هیدراته نگه دارید؛
برای کمک به هوشیاری، ورزش کنید؛
از مدیتیشن برای کسب آرامش ذهن استفاده کنید.

منبع : webmd
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 10:23 عصر     |     () نظر

عملکرد حرفه‌ای خوب و پیشرفت شغلی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است

موفقیت شغلی و 10 نکته برای تدبیر کار شما?

وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوید و شغل پیدا می‌کنید، نگرانی بعدی شما موفقیت در کار و حرفه‌ای است که انتخاب می‌کنید. با توجه به رقابتی شدن دنیای امروز، دانستن این موضوع بر همه‌ی ما واجب است که داشتن عملکرد حرفه‌ای خوب و پیشرفت شغلی از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در این مقاله 10 توصیه مهم برای رسیدن به موفقیت در کار را معرفی می‌کنیم.


1. برای موفقیت در کار ،ابتکار و نوآوری داشته باشید

 

موفقیت شغلی چیست

حتما بخوانید: چگونه خودمان را نسبت به حرف مردم بی توجه کنیم؟

امروزه نیازها و شرایط لازم برای موفقیت در کار، رشد و تغییر بسیار زیادی کرده است و شرکت‌ها نیازمند افرادی هستند که از خطر کردن واهمه‌ای ندارند و دست به ابتکار و نوآوری می‌زنند. در چشم‌انداز حرفه‌ای رقابتی امروز، کارفرمایان به‌دنبال افرادی هستند که ایده‌های تازه‌ای را مطرح می‌کنند، ابتکار و نوآوری دارند، پروژه‌های جدیدی را شروع می‌کنند، راه‌حل‌های جدیدی ارائه می‌دهند و فرصت‌های تازه‌ای را برای شرکت ایجاد می‌کنند.


2. برای موفقیت در کار ،خودتان عملکردتان را ارزیابی کنید

 

موفقیت شغلی در ایران

حتما بخوانید:  10 عادت روزانه که سلامتی شما را تهدید می‌کند

یکی از بهترین راه‌های رسیدن به موفقیت در کار این است که همواره عملکردتان را ارزیابی کنید. منتظر ارزیابی سالانه‌ی خود نباشید و این کار را خودتان انجام بدهید. یکی از راه‌های

انجام این کار تعیین اهدافی قابل سنجش و مشخص و تنظیم جدول زمانی برای رسیدن به آنهاست. وقتی تازه مشغول‌به کاری شده‌اید، اهداف کوتاه‌ مدت را برای خود مشخص کنید.

برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌ی دقیق و کاملی داشته باشید. وظایف خود را به وظایف هفتگی یا حتی روزانه تقسیم کنید. در پایان هفته، با پر کردن فرم کوچکی، به‌راحتی می‌توانید

بررسی کنید که در کجای مسیر قرار دارید و آیا لازم است استراتژی خود را تغییر دهید، یا نیازی به این کار نیست. حتی در مقطعی می‌توانید گزارش عملکردتان را به مدیران‌تان ارائه

دهید تا میزان پیشرفت خود را به آنها نشان دهید. این کار به مدیران نشان می‌دهد که شما اهمیت خودارزیابی همیشگی و پیشرفت را درک کرده‌اید.


3. برای موفقیت در کار ،همیشه آماده‌ی یادگیری باشید

 

موفقیت شغلی زنان

حتما بخوانید: 5 روش برای حرف گوش کردن بچه ها

برای موفقیت در کار باید مشتاق یادگیری باشید. فرقی نمی‌کند در کدام دانشگاه تحصیل کرده‌اید یا چه نمره‌هایی گرفته‌اید؛ چون زندگی حرفه‌ای با دانشگاه تفاوت بسیار زیادی دارد. هر روز آمادگی پرسیدن یک میلیون سو?ال را درمورد کارهایی که انجام می‌دهید، داشته باشید. شاید روزها طول بکشد تا بر انجام وظایف خود در شغل جدیدتان تسلط پیدا کنید، پس به مدیران نشان بدهید که قابلیت بهبود و اصلاح خود را دارید، به همه‌چیز توجه می‌کنید و همیشه مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستید.


4. برای موفقیت در کار ،نیازها را پیش‌ بینی کنید

 

موفقیت شغلی مردان
حتما بخوانید: چگونه صحبت را با غریبه ها شروع کنیم؟
برای موفقیت در کار جدید و رسیدن به پیشرفت شغلی باید از نیازهای شغلی مدیرتان به‌خوبی آگاه باشید. همیشه یک گام جلوتر از رئیس‌تان باشید و از خودتان بپرسید: «اگر من
به‌جای رئیس بودم می‌خواستم که در مرحله‌ی بعد چه کاری انجام شود؟» با انجام مو?ثر و به‌ موقع کارها، پیش از اینکه از شما خواسته شود، به مدیران‌ تان نشان می‌دهید که ذهنیت و
نگرش مثبتی دارید و کارمند زرنگ و فعالی هستید.

5. برای موفقیت در کار ،به‌ خوبی ارتباط برقرار کنید

 

موفقیت شغلی دختران
حتما بخوانید: چگونه همیشه شاد باشیم؟
برقرای ارتباط کلید موفقیت هر کارمند و سازمانی است. اگر مدیر از شما بخواهد که گزارش وضعیت (status report) را به او ارائه دهید، آماده کردن و ارائه دادن این گزارش
تنها کاری نیست که می‌توانید انجام بدهید. شما باید به‌طور فعال با او ارتباط برقرار کنید و به او اطلاع دهید که چه زمانی کاری را انجام می‌دهید و پس از انجام وظیفه‌ی خود، به‌سراغ
کارهایی بروید که باید در مرحله‌ی بعدی انجام شود.

6. برای موفقیت در کار ،اهدافی را برای خود مشخص کنید

 

موفقیت شغلی کارآفرین

حتما بخوانید: آموزش  کسب درآمد از اینترنت

فراموش نکنید که شما برای «سخت کار کردن» یا «مشغول بودن» حقوق نمی‌گیرید. در پایان روز آنچه برای کارفرمای شما اهمیت دارد، این است که شما چه کمکی به تحقق اهداف و

رسالت کوتاه‌ مدت و بلندمدت شرکت کرده‌اید. بنابراین همیشه به‌یاد داشته باشید که شما برای کمک در رسیدن به هدف مشخصی حقوق می‌گیرید که به‌طور چشمگیری بر عملکرد، رسالت

و چشم‌انداز کلی شرکت تا?ثیر می‌گذارند. در هر کجای نردبان شرکت که قرار داشته باشید، نگرش و ذهنیت هدف‌گرا به شما کمک می‌کند تا به موفقیت شغلی برسید.


7. برای موفقیت در کار ،حرف نزنید، عمل کنید

 

موفقیت شغلی خانم

حتما بخوانید: نشانه های برخورد با افراد سخت گیر و روش برخورد با آنها

این اصل را همواره در تعاملات و رفتارهای خود در محل کار به‌ خاطر داشته باشید که ارزش عمل کردن بیشتر از صرفا حرف زدن است. به‌جای لاف زدن درمورد کارهایی که می‌توانید انجام بدهید (و سپس انجام ندادن آنها) در عمل به مدیران نشان دهید که چه توانایی‌هایی دارید.


8. برای موفقیت در کار ،اعتماد دیگران را به‌دست بیاورید


جلب اعتماد دیگران یکی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت هنگام پذیرفتن شغل جدید است. این طور به قضیه نگاه کنید که هر چقدر سریع‌تر اعتماد رئیس‌تان را به خود جلب کنید، او نیز نگرانی‌های کمتری خواهد داشت و می‌تواند برای تمرکز بر سایر موضوعات و مسائل مهم، زمان بیشتری داشته باشد. اگر رئیس، شما را فرد مطمئنی بداند، وظایف بیشتری را به شما محول می‌کند. همیشه به مهلت‌های مشخص‌ شده برای انجام کارها پایبند باشید و کارها را به‌ موقع تمام کنید و به قول‌هایتان عمل کنید. عمل به تمام تعهدات‌تان (هرچقدر هم که دشوار به‌نظر برسد)، به‌ویژه در اوایل ارتباط با رئیس‌تان، بسیار مهم است.


9. راه‌ حل ارائه دهید

 

موفقیت شغلی دختر

حتما بخوانید: 8 انگیزه برای اینکه همیشه به خود افتخار کنیم

هر کارمندی می‌تواند مشکلات خود را مشکلات مدیر خود بداند، ولی شما باید ارائه‌ دهنده‌ی راه‌حل باشید نه ایجاد کننده‌ی مشکل. کارمندان عالی کسانی هستند که مشکلات را حل می‌کنند. اگر درمورد مشکلی که مربوط به کار یا اداره‌ی شماست، اختیارات لازم برای دادن حکم و را?ی نهایی را ندارید، می‌توانید راه‌حل‌هایی به رئیس خود پیشنهاد دهید و تا جایی که می‌توانید و از صمیم قلب برای حل آن مشکل تلاش کنید.


10. برای موفقیت در کار ،مهربان و دلسوز باشید


برای اینکه به‌ عنوان کارمند خوب و نمونه‌ای شناخته شوید، باید دلسوز باشید و این مسئله را درک کنید که مدیران و همکاران‌تان تمام تلاش خود را می‌کنند. بد اخلاقی و شکایت همیشگی از اینکه چقدر کار می‌کنید، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. در پایان روز، هر کسی وظایف خود را که بابتش حقوق می‌گیرد، انجام خواهد داد.


حرف آخر
بسیاری از این ویژگی‌ها و رفتارهایی که در موفقیت شغلی شما مو?ثر هستند، در رهبران بزرگ نیز وجود دارند. با درنظر داشتن این 10 نکته‌ی مهم برایموفقیت در کار می‌توانید در مسیر رسیدن به بزرگی و عظمت واقعی قرار بگیرید و به اهداف شغلی نهایی خود برسید.


منبع : topresume

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/22:: 10:19 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >