سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما را دوست بدارد، در روز قیامت همراه ماخواهد بود. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

آیا اپل می خواهد از بلاک چین استفاده کند؟


شرکت اپل فرم ثبت اختراع جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا تکمیل کرده است که نشان می‌دهد این شرکت، سیستمی را برای تایید بازه‌های زمانی با استفاده از فناوری بلاک چین ابداع کرده است. اوایل این ماه هم وب‌سایت Coindesk متوجه این ثبت اختراع و استفاده اپل از بلاک چین شد که در آن سه روش برای تایید بازه‌های زمانی با استفاده از بستر بلاک چین معرفی شده است.

 

بلاک چین به زبان ساده یک فناوری برجسته و محبوب در میان شرکت‌ها است که دفتر کلی برای ثبت تمام تراکنش‌هایی است که صورت می‌گیرد؛ دائما بلاک‌های جدید کامل می‌شوند و اطلاعات جدید را ثبت می‌کنند. هر گره یا رایانه‌ای که به شبکه متصل است یک کپی از بلاک چین‌ها را دریافت می‌کند. این فناوری بلاک چین است که پشت بیت کوین و سایر ارزهای رمز پایه قرار دارد.

 

اپل-بلاک چین

 

استفاده اپل از بلاک چین برای چه منظوری است؟

 

شرکت اپل اشاره می‌کند که از بستر بلاک چین استفاده می‌کند تا بازه‌های زمانی را خلق و ثبت کند تا بتواند یک المان ایمن ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر یکی از گره‌ها توسط هکرها در معرض خطر قرار بگیرد یک سیم کارت یا میکرو اس‌ دی کارت که اطلاعات مهمی را ذخیره می‌کند.

 

این اختراع جدید می‌گوید وقتی یک ماینر معمای هش مرتبط با بلاک چین جدید (که تراکنش را ثبت می‌کند) را حل می‌کند، زمان جدید ثبت شده بخشی از بلاک چین می‌شود. به خاطر اجماع توزیع شده، هر نوع تغییر توسط یک گره در بلاک چین‌ها توسط سایر گره‌ها شناسایی می‌شود.

 

در سناریوی سوم، تغییر عمدی در یکی از بلاک‌ها توسط دستگاه شناسایی می‌شود و توسط شبکه مورد تایید قرار نمی‌گیرد بنابراین ارزش آن در شبکه ثبت نخواهد شد.

 

فناوری بلاک چین

 

شرکت‌های دیگری که از بستر بلاک چین استفاده می‌کنند

 

بستر بلاک چین

 

اپل تنها شرکت فناوری نیست که به بلاک چین چشم دوخته است. در ماه سپتامبر شرکت مایکروسافت قراردادی را با بانک هاپوآلیم (Hapoalim)منعقد کرد تا بستری برای محافظت دیجیتالی بانک براساس بلاک چین توسعه دهد. با کمک این بستر، بانک قادر خواهد بود ضمانت‌نامه‌‌های خود را ثبت کند.

 

برای دریافت ضمانت‌نامه بانک در امروز، یک مشتری باید به بانک برود و ضمانت را برای فرد ذی‌نفع بفرستد و سپس در صورت عدم استفاده آن را باز گرداند که کاری پیچیده و زمان‌بر است. طبق این قرارداد، شرکت مایکروسافت ابزار جدیدی را ایجاد می‌کند که روی شبکه ابری این شرکت (Azure) و براساس بلاک چین فعالیت می‌کند.

 

فناوری بلاک چین کاربردهای زیادی دارد و علاوه بر استفاده اپل از بلاک چین ، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا تصمیم دارند از بستر بلاک چین استفاده کنند.

احمدرضا کرامت

گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده

Block-china

دانلودpdf مقاله :آیا اپل می خواهد از بلاک چین استفاده کند؟

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/10/25:: 11:30 صبح     |     () نظر