سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نیست . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

آموزش استفاده و خرید دش


ارز رمزپایه دش (Dash) یک نوع ارز رمزپایه مشابه بیت کوین است که ویژگی‌هایی برای بهبود عملکرد نسبت به بیت کوین به آن افزوده شده است. دش سال 2014 با نام XCoin ایجاد شد، بعد نامش به Darkcoin تغییر کرد و سال 2015 در نهایت نام دش (Dash) که مخفف پول دیجیتال (Digital Cash) است را برای آن انتخاب کردند. دش همنطور که نام آن پول دیجیتال است به معنای واقعی کلمه آن را عملی کرده است. با خرید دش تراکنش خرید تا در کمتر از چهار ثانیه تایید می‌شود و برای این تراکنش کارمزدی کمتر از 20 سنت پرداخت می‌کنید. در ادامه این مطلب ویژگی‌های اصلی و متمایز دش را بررسی می‌کنیم و همینطور به نحوه استفاده و خرید دش می‌پردازیم.


 

ارز رمزپایه و خرید دش چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

دش ویژگی‌های متعددی دارد که به طور کلی باعث افزایش سرعت تراکنش، حفظ حریم خصوصی و ایجاد سیستمی برای مدیریت و بودجه‌ریزی می‌شود.

 

1. حفظ حریم خصوصی خرید دش

 

با دش تمام پرداخت‌های شما مخفی خواهد بود و کسی نمی‌تواند آن‌ها را شناسایی یا پیگیری کند. با دش شما تنها فردی خواهید بود که اطلاعات مالی خودتان دسترسی دارید. بسیاری افراد فکر می‌کنند بیت کوین هم ناشناس عمل می‌کند ولی در حقیقت بیت کوین فقط به کاربرانش نام مستعار می‌دهد، با دنبال کردن تراکنش‌ها و ردپا‌های کاربر در بلاک چین می‌توان هویت اصلی را شناسایی کرد.

با خرید دش می‌توانید به صورت خصوصی پول خود را ارسال کنید، اسم این ویژگی در دش ارسال خصوصی است و عملکرد آن به این صورت است که تراکنش خصوصی شما با بقیه تراکنش‌ها درهم آمیخته می‌شود، با این کار پیدا کردن مبدا و مقصد تراکنش بسیار دشوار می‌شود.


 

2. ارسال فوری خرید دش

 

به کمک شبکه‌ای از عناصر برتر شبکه (Masternode) فناوری InstantX برای ارسال فوری دش ایجاد شد. در زمانی که می‌خواهید دش را برای فرد دیگری ارسال کنید با تیک زدن InstantX در کیف پولتان، تراکنش شما در کمتر از چهار ثانیه انجام خواهد شد. اگر در موارد محدودی که تراکنش‌ها با هم متناقض باشند، در آن صورت تایید باید از طریق روش استاندارد و کمی طولانی‌تر انجام شود.

 

در مقایسه، بیت کوین تراکنش‌ها را در شرایط ایده‌آل در عرض 10 دقیقه تایید می‌کند اما مطلع هستید که در شرایط فعلی هر تراکنش بیت کوین با کارمزد کم امکان دارد تا چندین ساعت طول بکشد. همین ویژگی دش باعث شده تا یک ارز رمزپایه مناسب برای خرید و فروش باشد. برای خرید یک قهوه یا لباس به راحتی می‌توانید از دش استفاده کنید و تراکنش خریدتان در چند ثانیه تایید خواهد شد.


 

3. کارمزد کم خرید دش

 

ریپل تبدیل به بزرگ ترین آلتکوین پس از بیت کوین شد

میانگین کارمزد تراکنش در دش 0/1 دلار است. در مقایسه با بیت کوین که حداقل 2 تا 4 دلار کارمزد دارد. کارمزد دش حتی از خدماتی مثل پی‌پال هم کمتر است.

نکته قابل توجه درباره کارمزد دش، پایدار بودن کارمزدها نسبت به افزایش تعداد کاربران و قیمت آن است. در ماه‌های گذشته و همزمان با افزایش تقاضا و قیمت خرید دش، کارمزد آن افزایش قابل توجهی نداشت.


 

4. امنیت خرید دش

دش از یک سیستم پیشرفته رمزنگاری استفاده می‌کند و کل فرایند خرید دش و پرداخت‌های شما در امنیت کامل خواهد بود. به علاوه اینکه سیستم بلاک چین دش همیشه در حال توسعه و ارتقا امنیت است.

 

عناصر برتر شبکه (Masternodes) چیست و چه نقشی در دش دارد؟

 

اگر با شبکه بلاک چین بیت کوین آشنا باشید، می‌دانید که عناصر آن در یک لایه قرار دارند. انتشار تراکنش به کل بلاک چین، تشکیل بلاک جدید و استخراج بیت کوین همه در همین لایه و توسط استخراج کننده‌ها انجام می‌شود. دش برای برطرف کردن مشکلاتی مثل طولانی شدن زمان تایید تراکنش و همینطور مدیریت کردن توسعه بهتر شبکه، از معماری دو لایه استفاده می‌کند.

 

در شبکه دش کارهایی مثل تشکیل بلاک جدید توسط استخراج کننده‌ها و کارهای مربوط به تراکنش، انتقال یا خرید دش توسط عناصر برتر شبکه(Masternodes) اجرا می‌شود. به دلیل این که عناصر عادی و برتر شبکه همزمان و در کنار هم فعالیت‌های حیاتی شبکه دش را انجام می‌دهند، پاداش دریافتی هم بین آن‌ها تقسیم می‌شود. البته 10 درصد از پاداش در خزانه توسعه دش ذخیره می‌شود که در ادامه هدف آن توضیح داده می‌شود.

با نگاهی به نقشه توزیع مسترنادهای شبکه دش که مربوط به تاریخ مارس 2017 است می‌بینید که تعداد زیادی در نقاط مختلف جهان ایجاد شده و در حال افزایش است.

 

خرید دش

 

توسعه تخصصی در کنار فعال‌ترین جامعه کاربری خرید دش

 

هسته اصلی توسعه دش مسئول توسعه و گسترش این ارز رمزپایه هستند. طبق آخرین گزارش، 30 نفر بصورت تمام وقت و 20 نفر بصورت پاره وقت برای دش کار می‌کنند. در کنار این افراد صدها نفر داوطلب در سراسر جهان بدون دریافت مزد به توسعه دش کمک می‌کنند. همه کارکنان دش حقوقشان را با ارز دش و از خزانه توسعه آن دریافت می‌کنند. دش فعال‌ترین جامعه کاربری را بین ارزهای مجازی دارد، با نگاهی به تعداد صفحات مربوط به دش در انجمن اینترنتی BitcoinTalk متوجه این قضیه خواهید شد.


 

دش توسط سازمان نامتمرکز خودگردان اداره می‌شود

 

دش

 

ارز رمز پایه ورج چیست؟

 

دش اولین و شناخته‌شده‌ترین سازمان نامتمرکز خودگردان است، سازمان نامتمرکز خودگردان (DAO) به سازمانی گفته می‌شود که توسط قوانین جاسازی شده درون برنامه‌های کامپیوتری اداره می‌شود. خزانه‌ای که در بالا به آن اشاره شد متعلق به همین سازمان است و از دش موجود در آن برای پرداخت حقوق کارکنان و هر فعالیت دیگری که منجر به توسعه دش شود استفاده می‌شود. عناصر برتر شبکه در این سازمان صاحب رای هستند و طبق فرمول‌های تعریف شده، پیشنهادها برای توسعه یا تغییر شبکه بررسی و بعد از رای گیری اعمال می‌شود.


 

الگوریتم رمزنگاری X11 برای جلوگیری از متمرکز شدن

 

الگوریتم X11 توسط توسعه دهنده ارشد دش، Evan Duffield ایجاد شد و در شیوه اثبات کار (proof-of-work) استفاده می‌شود. هدف اصلی این الگوریتم جلوگیری از توسعه مراکز مبتنی بر ASIC است. همانطور که مطلع هستید در شبکه بیت کوین با تجهیزات قوی ASIC استخراج با سرعت بیشتری انجام می‌شود و همین امر باعث شد تا ده‌ها مرکز با صدها دستگاه ASIC ایجاد شود و با توجه به افزایش سختی استخراج، دیگر استفاده از سخت‌افزار رایانه بی‌معنی است. عملا بیت کوین به سمت متمرکز شدن پیش می‌رود. یکی دیگر از مزایای این الگوریتم، کاهش مصرف برق کارت‌های گرافیک به میزان 30 درصد است.

 

کیف پول دش

 

برای خرید دش اول باید کیف پول دیجیتال داشته باشد

 

کیف پول نرم‌افزاری است که با آن ارز رمزپایه خود را دریافت، ارسال و ذخیره می‌کنید. دش چندین نوع کیف پول نرم‌افزاری برای انواع سیستم‌ عامل‌ها و با راهکارهای امنیتی متفاوت معرفی کرده است. با مراجعه به وبسایت رسمی دش می‌توانید کیف پول مخصوص رایانه با سیستم عامل ویندوز، لینوکس و OSX را دانلود و نصب کنید. همینطور برای موبایل‌های اندروید و آی او اس اپلیکیشن کیف پول دش ساخته داده شده است.

 

اگر برای حفظ امنیت بیشتر به کیف پول سخت‌افزاری نیاز داشتید، سه کیف پول ‌‌Ledger، Keepkey، Trezor از دش پشتیبانی می‌کنند. با راه‌اندازی کیف‌ پول دیجیتال خود از هر نوعی که باشد، شما در واقع حسابی برای خود ایجاد کرده‌اید. کیف پول شما آدرس عمومی و کلید خصوصی منحصر به فردی خواهد داشت.


 

خرید دش (Dash) در ایران

 

خوشبختانه دش با اثبات توانایی‌ و کارایی که دارد، توانسته نظر بسیاری افراد را در سراسر جهان به خود جلب کند. حتی در برخی کشورها این ارز در حال تبدیل شدن به یکی از روش‌های عادی پرداخت است. در خبرها آوردیم که در کشور برزیل 13 هزار فروشگاه یا مرکز خدمات، ارز دش را می‌پذیرند. برایخرید دش ده‌ها صرافی و کارگزار آنلاین مشغول خرید دش هستند.

 

بزرگترین صرافی‌های بین‌المللی مثل Poloniex، Bittrex، Bitfinex و Kraken امکان خرید دش را فراهم کرده‌اند.این صرافی‌ها علاوه بر ارزهایی مثل دلار و یورو، بیت‌کوین یا اتریوم هم برای خرید دش قبول می‌کنند. اگر در ایران هستید و قصد خرید دش را دارید، با کمک انواع خدمات انتقال ارز مثل ویزا کارت و مسترکارت پیمنت24 می‌توانید خرید دلاری انجام دهید یا با تهیه بیت کوین و اتریوم آن را به دش تبدیل کنید. در صورتی که برای اولین بار می‌خواهید این کار را انجام دهید بهتر است از راهنمایی کارشناسان پیمنت24 استفاده کنید.

 

طبق آمار CoinMarketCap در زمان نوشتن این متن، حجم مبادلات دش به 200 میلیون دلار در روز رسیده است و ارزش بازار آن بیش از 8 میلیارد دلار است. قیمت دش اکنون (در زمان نگارش این مطلب) حدود 1300 دلار است. در رتبه بندی ارزش بازار میان ارزهای رمزپایه هم رتبه نهم را دارد. دش به خوبی توانسته روش‌های پرداخت و حفظ حریم خصوصی را متحول کند و واسطه‌های پر هزینه را کنار بگذارد.

احمدرضا کرامت

گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده

dash

 

دانلودpdf مقاله :آموزش استفاده و خرید دش

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/10/25:: 11:22 صبح     |     () نظر