سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون سختى به نهایت رسد ، گشایش در رسد ، و چون حلقه‏هاى بلا سخت به هم آید ، آسایش در آید . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

اتریوم در سال 2018


 سال 2017 برای سرمایه‌گذاران بیت کوین سالی به یاد ماندنی و لذتبخش بود. اما باید به این سرمایه‌گذاران خوش شانس یادآور شد که این ابتدای ماجراجویی است و همانقدر که امکان دارد اتفاقات خوبی رخ دهد، امکان دارد اتفاقات بدی هم باعث تحولات ناخوشایند شود. Jez San بنیانگذارFunFair از حامیان و در عین حال از منتقدان بلاک چین است. Jez San در مقاله‌ای که در وبسایت CoinDesk نوشته است به تقابل بیت کوین واتریوم اشاره می‌کند و معتقد است همانطور که بیت کوین در سال 2017 به اوج خود رسید، اتریوم در سال 2018 به اوج خود خواهد رسید.

 

بیت کوین از نظر قیمت خیلی عالی جلو رفت اما پروتکل پرداخت و انتقال آن کاملا ناکارآمد است. کندی انتقال و کارمزدهای بسیار بالا برای یک ارز دیجیتال شبیه جک است. برای حل مشکل شبکه پرسرعت (Lightning) در حال توسعه است که هنوز تکمیل نشده و معلوم هم نیست آیا در بلاک چین بیت کوین اجرا خواهد شد یا نه. در حال حاضر عدم مقیاس پذیری بزرگ‌ترین مشکل بیت کوین است.

 

حالا که دیگر از بیت کوین نمی‌شود برای پرداخت‌های روزمره استفاده کرد، طرفداران بیت کوین از آن به عنوان ذخیره ارزی و طلا یاد می‌کنند، این استدلال فعلا کارساز شده است، اما طرفداران از رقبا غافل هستند. صدها و شاید هزاران توسعه دهنده در سراسر دنیا در حال توسعه و ایجاد ارزهای مجازی بهتر و کاراتر هستند، فورک‌های بیت کوین هرکدام ویژگی‌های بهتری معرفی می‌کنند و ارزهای جایگزین بیت کوین وعده‌های عملی نشده بیت کوین را به شکل بهتری عملی می‌کنند.

 

آینده از آن ارزهایی مثل اتریوم است که از قرارداد هوشمند استفاده می‌کنند و پلتفرمی برای تجارت غیرمتمرکز ساخته‌اند. بازار بالقوه اتریوم یک رقیب جدی برای ایده «ذخیره ارزی» است. اتریوم در سال 2018 پتانسیل واقعی خود را نشان خواهد داد.


 

بیت کوین یا اتریوم؛ تفاوت این دو ارز رمزپایه در چیست؟

 

بیت کوین در مقایسه با اتریوم مثل سیستم عامل داس (DOS) در مقابل ویندوز یا مک است. داس در زمان معرفی مشکل خاصی نداشته است. داس در نوع خود اولین بود و جزئی ضروری برای موفقیت رایانه‌ها به حساب می‌آید. درست است که بسیاری از عاشقان رایانه از داس شروع کردند اما زمانی رایانه‌ها همه‌گیر شدند که ویندوز و مک آمد. دلیل عدم استقبال مردم از داس سختی یادگیری و تعداد نرم‌افزارهای محدود آن بود، ویندوز و مک را که خودتان استفاده می‌کنید و نیازی به توضیح ندارد.

 

اتریوم هم وضعیت مشابهی دارد، صدها برنامه کاربردی در اتریوم قابل پیاده‌سازی است و مشکلات بیت کوین تا حدود زیادی در آن مرتفع شده است. به همین دلیل اتریوم در سال 2018 می‌تواند وارد مرحله‌ای جدید شود. در سال 2000 هم که اینترنت در حال اوج گیری بود صدها شرکت با مدل‌های تجاری جدید و فناورانه خود نظر همه را جلب کردند. قوانین برای آن حد از پیشرفت آماده نبود و مشکلات فراوانی به وجود آورد و از طرف دیگر مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری برای این نوع جدید از شرکت‌ها در حال شکل گیری بود. از بین آن شرکت‌ها Webvan و Pets.com شکست خوردند و از یادها رفتند، فقط بعضی دوام آوردند و تبدیل به آمازون، گوگل و اپل شدند.


 

توسعه اتریوم در سال 2018

 

با توجه به توسعه‌دهندگان مشتاق اتریوم، آینده از آن یک ارز رمزپایه ایمن، سریع و کاربردی خواهد بود. شاید بگویید که ارزهای رمزپایه دیگری هستند که مشابه اتریوم قرارداد هوشمند دارند، در پاسخ باید گفت که هیچکدام از آن‌ها سرعت پیشرفتی مشابه اتریوم ندارند. هنوز نمی‌توان به درستی گفت کهاتریوم از همه آنها بهتر خواهد بود اما نوآوری در همه جهت‌ها به شکل موثر، فعلا در اتریوم دیده می‌شود. اگر پیشرفت‌ها در بلاک چین اتریوم با همین روال جلو رود مطمئنا اتریوم در سال 2018 سال درخشانی خواهد داشت.

 

Jez San که نظر مساعدی نسبت به اتریوم دارد، سرمایه گذاری خود را همزمان در بیت کوین و اتریوم انجام می‌دهد. اگر شما هم به فکر سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزپایه هستید پیمنت24 ارائه کننده خدمات خرید و فروش اتریوم و بیت کوین در ایران است.

احمدرضا کرامت

گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده

Etherium

 

دانلودpdf مقاله :اتریوم در سال 2018

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/10/25:: 11:13 صبح     |     () نظر