سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توانگرى در غربت چون در وطن ماندن است و درویشى در وطن ، در غربت به سر بردن . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

 

15 ویژگی افرادی که مقتدر و عاطفی هستند


وقتی مردم با افرادی که شخصیت مقتدر و قوی دارند برخورد می کنند معمولا نمی توانند نوع شخصیت او را درک کنند و دچار اشتباه می شوند.برخی افراد فکر می کنند این گونه افراد می خواهند حکمفرمایی کنند. تعدادی هم فکر می کنند که آنها بی ادب و گستاخ هستند.اما هیچ یک از اینها حقیقت ندارد.در واقع هیچ یک از این کلمات منعکس کننده شخصیت آنها نیست. در واقع افراد مقتدر از درون مانند بچه گربه هستند!

افراد مقتدر اصراری به برنده شدن ندارند ولی اجازه هم نمی دهند دیگران آنها را نادیده بگیرند.با این خصوصیات شاید برخی افراد از آنها بترسند و فاصله بگیرند.اما این فقط به این دلیل است که آنها نمی توانند درک کنند که آنها تا چه حد می توانید با خودشان راحت باشند و به کس دیگری برای تایید شدن نیاز ندارید.


 

 

  1. افراد مقتدر پشتکار دارند

افرادی که به‌لحاظ عاطفی قوی هستند قدرت درونی عمیقی دارند. آنها می‌دانند هرچه موفق‌تر باشند، بیشتر با افراد پست، حسود و بی‌رحم‌ مواجه می‌شوند. هرچه آنها انگیزه‌ی بیشتری برای تغییر دنیا داشته باشند، بیشتر به دنبال موفقیت بروند، در زندگی دیگران تغییر ایجاد کنند و آنها را به اهداف خود برسانند، تعداد بیشتری از این افراد متنفر و سطحی‌نگر مقابل آنها قرار خواهند گرفت.

 

افرادی که به‌لحاظ احساسی قوی هستند منبع قدرت خودشان را دارند. آنها افراد حسود را می‌شناسند و می‌دانند چطور باید واکنش‌های خود را در برابر این افراد کنترل کنند. آنها هرگز اجازه نمی‌دهند افراد بدخواه اراده‌‌شان را از بین ببرند.


 

2.افراد مقتدر اعتماد به نفس دارند

افرادی که به‌لحاظ عاطفی قوی هستند، ارزش خود را می‌دانند و اعتماد‌به‌نفس (افزایش اعتماد‌به‌نفس) دارند. آنها نیاز ندارند خود را به دیگران نشان بدهند یا بقبولانند. آنها به توجه نیاز ندارند و هیچ‌وقت برای جلب توجه دیگران تلاش نمی‌کنند. آنها به‌خاطر موفقیت‌ها و سخت‌کوشی بی‌انتهای خود در همه‌ی جنبه‌های زندگی، از درون احساس ارزشمند بودن می‌کنند. آنها می‌دانند «عالی بودن» چالش بزرگی است که رسیدن به آن نیازمند تلاش بسیار است.

 

به آینده امیدوار بودن

 

3. افراد مقتدر آینده امیدوارند

افرادی که به‌لحاظ عاطفی قوی هستند وقت خود را صرف سرزنش و انتقاد نمی‌کنند. آنها درگیر افسوس خوردن نمی‌شوند چون می‌دانند افسوس خوردن آنها را عقب می‌اندازد و در گذشته متوقف می‌کند. بنابراین آنها می‌دانند که اوقات‌تلخی فقط انرژی‌شان را هدر می‌دهد.

اگر شخصی از آنها کینه‌ای به دل بگیرد، از او می‌گذرند. اگر کسی نخواهد آنها را قبول کند، انرژی خود را برای او هدر نمی‌دهند. این افراد آینده‌نگرند، اوقات‌تلخی نمی‌کنند و همواره برای بهتر شدن تلاش می‌کنند.

 

هوا یخود را دارند

 

4  افراد مقتدر هوای خودشان را دارند

افرادی که به‌لحاظ عاطفی قوی و مقتدر هستند به‌خاطر هیچ‌کس از موضع خود کوتاه نمی‌آیند. آنها برای کاری که به آن علاقه‌مند هستند، هر اقدامی که لازم باشد، انجام می‌دهند. آنها نمی‌خواهند به‌خاطر یک‌سری آدم منفی‌باف و منتقدِ تنبل که می‌خواهند آنها را پایین بکشند، سرعت خود را کم کنند یا خودشان را تغییر بدهند.آنها می‌دانند یک ذهن کوچک است که ذهن‌های بزرگ را انتقاد می‌کند. افراد قوی به‌لحاظ عاطفی، از کسانی که سعی می‌کنند موفقیت آنها را کم‌اهمیت جلوه بدهند دوری می‌کنند و در پیگیری اهداف بزرگ‌تر خود ثابت‌قدم باقی می‌مانند.


 

5  افراد مقتدر خودشان را می شناستد 

این افراد خودشان را می‌شناسند و دوست دارند و از اینکه اهداف‌شان را دنبال کنند، نمی‌ترسند. آنها با صبر و حوصله و در میان ترس‌ها و تردیدها کار خود را ادامه می‌دهند. این افراد خارق‌العاده اعتقاد دارند که در نهایت نتیجه‌ی همه‌ی زحمات‌شان را با رسیدن به اهداف‌شان می‌گیرند. این افراد استثنایی زندگی پرتلاش را انتخاب می‌کنند و از اینکه در مسیری جاه‌طلبانه قدم بگذارند یا همه‌ی زندگی خود را صرف رسیدن به خوشبختی و موفقیت کنند، نمی‌هراسند. آنها به تلاش و موفقیت‌های خود افتخار می‌کنند.


 

6افراد مقتدر بالغ هستند

برای افرادی که از لحاظ عاطفی قوی هستند،‌ موفقیت پایدار و شادی عمیق فقط از طریق کار سخت، تلاش بی‌وقفه و مواجه‌ شدن با مشکلات و گذشتن از طوفان‌ها به‌دست می‌آید. آنها می‌دانند که زندگی دشوار است و چون این واقعیت را قبول کرده‌اند، می‌توانند از سختی‌ها عبور کنند.

افرادی که از لحاظ احساسی قوی هستند به‌جای خوش‌گذرانی، مسئولیت‌پذیری و به‌جای محق بودن، مهربان بودن را انتخاب می‌کنند.


 

7افراد مقتدر با درایت هستند

یکی از دلایلی که این افراد از نظر عاطفی قوی هستند این است که با افرادی که می‌خواهند آنها را دلسرد کنند نشست‌و‌برخاست نمی‌کنند. آنها عمدا با کسانی ارتباط برقرار می‌کنند که مانند خودشان باانگیزه، مشتاق، صادق، متعهد و در زندگی‌شان به دنبال اهداف خاصی هستند.

افرادی که از نظر احساسی قوی هستند از افراد منفی دوری می‌کنند و هم‌نشینان خود را با درایت انتخاب می‌کنند چراکه انرژی می‌تواند به دیگران منتقل شود.


 

8 افراد مقتدرواقع‌گرا هستند

افراد قوی از واقع‌گرا بودن یا آسیب‌پذیر بودن هراسی ندارند. آنها شهامت این را دارند که به دنیا نشان بدهند چه کسی هستند. آنها با مردم هم‌صحبت می‌شوند و می‌دانند رابطه‌ی خوب بر پایه‌ی گشاده‌رویی، صداقت، اصالت و درستکاری استوار است.

 

در زندگی این افراد حدس و گمان جایی ندارد. جایگاه این افراد و نیز اهداف‌شان برای دیگران کاملا واضح و روشن است. افرادی که به‌لحاظ احساسی قوی هستند بهترین‌ها را از دیگران انتظار دارند و همیشه بهترین‌های خود را به آنها ارائه می‌دهند.

 

خود را دوست دارند

 

9افراد مقتدرهمیشه آماده‌اند

افرادی که به‌لحاظ عاطفی قوی هستند بی‌صبرانه منتظر صبح فردا هستند. آنها زندگی و فرصت‌ها را کم‌اهمیت نمی‌دانند. در ذهن این افراد بزرگ تنبلی جایی ندارد، درعوض همیشه مشتاق و آماده‌ی شروع هستند تا به نتیجه برسند.


 

10 افراد مقتدراز خود مراقبت می‌کنند

افراد قوی می‌دانند که باید زمانی را صرف مراقبت از خود کنند. آنها دریافته‌اند که گاهی اوقات باید از دنیای فعالیت و هیجان دور باشند.

این افراد استثنایی از چالش‌های خود فرار نمی‌کنند و می‌دانند که گاهی‌ اوقات بهترین گزینه این است که صبر کنند و ببینند چه اتفاقی می‌افتد. آنها قدر لحظات آرام زندگی خود را می‌دانند، از این لحظات لذت می‌برند و احساس آرامش می‌کنند.


 

11افراد مقتدر قدر زمان را می‌دانند

افرادی که از نظر احساسی قوی هستند زمان خود را برای کارهایی که دوست ندارند هدر نمی‌دهند. آنها می‌دانند که باید بر انجام کارهای مورد علاقه‌شان تمرکز کنند و به‌این‌ترتیب مهارت بیشتری در کار مورد‌ علاقه‌شان پیدا می‌کنند.

 

این افراد می‌دانند که همه‌ی قدم‌های این مسیر آسان نخواهد بود. اگر از چیزی خوش‌شان نیاید به‌خاطر هدفی که در ذهن دارند آن را تحمل می‌کنند.

افراد قوی زمان خود را برای انجام کارهایی که آنها را به هدف‌شان نزدیک نمی‌کند، صرف نمی‌کنند.


12 افراد مقتدرمحدودیت دارند

افرادی که به‌لحاظ عاطفی انعطاف‌پذیرند می‌دانند که برای داشتن یک زندگی سالم، در مواقع ضروری باید «نه» بگویند. کسی که محدودیت ندارد خودش را گول می‌زند.این افراد برای نیرو گرفتن روی خودشان حساب می‌کنند. آنها براساس تجربیات شخصی‌شان می‌دانند چه‌چیزی برای‌شان درست و چه‌چیزی نادرست است. برای آنها «نه» یعنی «نه».


 

13افراد مقتدر. نوع‌دوست‌ هستند

افرادی که به‌لحاظ احساسی قوی هستند دلسوز دیگران هستند و دوست دارند با اهدا کردن پول یا وقت‌شان به دیگران به آنها کمک کنند. آنها بخشی از درآمد خود را به دیگران می‌بخشند چراکه باور دارند ده‌برابر آنچه بخشیده‌اند، به آنها باز خواهد گشت.

افرادی که ازنظر احساسی قوی و مقتدر هستند در زندگی احساس کمبود نمی‌کنند. عقیده‌ی آنها این است که برای همه «به‌اندازه‌ی کافی» وجود دارد. این نگرش باعث می‌شود وقتی ازنظر مالی و غیره به دیگران کمک می‌کنند، شجاع و متواضع باشند.


 

14. افراد مقتدربا خود روراست هستند

اشخاص قوی مستقل‌اند و خود را همان‌طور که هستند قبول دارند. آنها به این فکر نمی‌کنند که خودشان را به دیگران بقبولانند زیرا به‌اندازه‌ی کافی برای خودشان اهمیت دارند.

این افراد استثنایی می‌دانند کسانی که سخت تلاش می‌کنند تا خود را به دیگران بقبولانند در واقع از اینکه خودشان باشند، می‌ترسند. ازآنجاکه این افراد با خودشان روراست هستند، می‌توانند بزرگ‌ترین نوآوران، پیشگامان، بدعت‌گذاران و رهبران دنیا باشند.


 

 افراد مقتدرخوشبختی را به‌وجود می‌آورند

افرادی که مقتدر و از نظر احساسی قوی هستند با ذهن خود رابطه‌ی خیلی منظم و پایداری دارند. آنها می‌دانند که افکارشان تأثیر مهمی روی ذهن و بدن‌شان دارد. این آگاهی احساسی به این افراد استثنایی اجازه می‌دهد از افکار بازدارنده‌ی خود یاد بگیرند.

این افراد مقتدر یاد گرفته‌اند احساسات منفی خود را تحمل کنند و نسبت به آنها واکنش نشان ندهند. آنها می‌دانند که تحمل کردن احساساتی مانند شک و تردید در زندگی کم‌کم باعث از بین رفتن آنها می‌شود. آنها افکار، احساسات و عکس‌العمل‌هایی را انتخاب می‌کنند که آنها را به سمت موفقیت می‌کشاند و از شکست و ترس دور می‌کند.

این افراد می‌دانند که خوشبختی را باید خلق کرد.

 

احمدرضا کرامت

دانلودpdf مقاله :?15 ویژگی افرادی که مقتدر و عاطفی دارند

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/9/12:: 6:41 عصر     |     () نظر