سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دانش دروغ پردازان، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

اضافه کنید. برای افزایش اعتماد به نفس باید عادت‌هایی جدید کسب کنیم

راههای اعتماد به نفس در زنان چیست؟

اعتماد به نفس در زنان، تأثیر زیادی در لذت‌ بردن از زندگی دارد. کسانی که اعتماد به نفس دارند از زندگی خود راضی‌اند. به‌ طور ناخود آگاه دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، باید عاداتی جدید به رفتارهای خود اضافه کنید. برای افزایش اعتماد به نفس در زنان باید عادت‌هایی جدید کسب کنیم. یکی از این عادات مفید تغییر در استفاده از زبان بدن است. همیشه بایستید و با دیگران ارتباط چشمیبرقرار کنید. سعی کنید همیشه راحت باشید. در این مقاله مخاطب ما زنان هستند. به هر دلیلی اگر احساس می‌کنید در تصمیم‌گیری‌ها و یا رفتارهای‌تان اعتماد به نفس کافی ندارید، سبک زندگی‌تان را تغییر دهید؛ شروع به تغییر در سبک زندگی‌تان کنید. شما می‌توانید با افزایش قدرت خطرپذیری‌تان، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.


اعتماد به نفس در زنان ،صاف بایستید

اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس به‌نظر بیایید، محکم و صاف بایستید و شانه‌های‌تان را افتاده نگیرید. خمیده و بی‌انرژی راه نروید. سرتان را بالا بگیرید. وقتی راه می‌روید، پاهای‌تان را به هم نزدیک کنید و قدم‌های محکم و منظم بردارید.


اعتماد به نفس در زنان ،ارتباط چشمی داشته باشید

 

اعتماد به نفس در زنان شاغل

حتما بخوانید: 4 کلید برای ایجاد اعتماد به نفس شما

افراد دارای اعتماد به نفس، شور و هیجان درونی بیشتری را در گفتگوهای‌شان با دیگران از خود بروز می‌دهند. اگر شما می‌خواهید فردی با اعتماد به نفس بالا جلوه کنید، باید در هنگام صحبت با دیگران ارتباط چشمی خود را با او حفظ کنید. وقتی با دیگران حرف می‌زنید، در چشم‌های‌شان نگاه کنید. ارتباط چشمی را در هر دو حالت، زمانی که دیگران صحبت می‌کنند و زمانی که خودتان متکلم هستید، داشته‌باشید. در زمانی که با دیگران صحبت می‌کنید با تلفن خود بازی نکنید. حواس‌تان صد‌ در‌صد به فرد مقابل باشد.


اعتماد به نفس در زنان ،در هنگام صحبت‌ کردن از دست‌ها کمک بگیرید

وقتی از دستان خود در صحبت‌ کردن کمک می‌گیرید، ناخودآگاه احساس اشتیاق و هیجان شما به دیگران نیز منتقل می‌شود. البته زیاده‌روی نکنید. استفاده افراطی از حرکات بدن مثل دست‌ها می‌تواند اعصاب مخاطب را خرد کند. روانشناسان معتقدند وقتی با کسی صحبت می‌کنید، حرکات دست‌ها به طوری که کف دست قابل مشاهده باشد، اعتماد افراد را بیشتر جلب می‌کند. دست خود را در هنگام حرف‌زدن پنهان نکنید. البته بدانید دست به سینه ایستادن هم زیاد جذاب نیست.


 اعتماد به نفس در زنان ،نگرش‌تان را تغییر دهید

 

اعتماد به نفس زنان ایرانی

حتما بخوانید: 13 رفتار مخرب برای ادم های با اعتماد به نفس بالا

شاید عجیب به نظر برسد، اما افرادی که نقص‌ها و ایرادات خود را بهتر می‌پذیرند و به آنها اعتراف می‌کنند، افرادی با اعتماد به نفس بیشتری به نظر می‌رسند. هیچ کس کامل نیست، پس چرا سعی می‌کنیم با ماسک، مشکلات و نواقص خود را بپوشانیم؟ در عوض سعی کنیم آنها را بپذیرید و درصدد رفع‌شان برآییم. اگر خود را همان‌طور که هستیم، بپذیریم نیاز به مخفی‌کاری کمتر می‌شود. با خودمان کنار می‌آییم.


اعتماد به نفس در زنان ،مسئولیت کارهای‌تان را بر عهده بگیرید

 

تقویت اعتماد به نفس در زنان

حتما بخوانید: علائم داشتن عزت نفس پایین چیست؟

افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، برای اشتباه‌های خود دلیل‌تراشی می‌کنند و سعی دارند روی آنها سرپوش بگذارند. باید پذیرفت که همه اشتباه می‌کنند. نکته مهم این است که مسئولیت آنچه انجام داده‌ایم را بپذیریم، چه کارهای درست و چه اشتباه؛ این کار باعث می‌شود شما برای اطرافیان‌تان با اعتماد به نفس بیشتری جلوه کنید. به یاد داشته باشید شما تنها فردی هستید که می‌توانید اتفاقات زندگی خود را بسازید. شما می‌توانید از این قدرت برای هدایت زندگی خود به سمت بهتر یا بدتر‌شدن استفاده کنید. وقتی اشتباه خود را بپذیرید، دفعه‌ی بعد آن را تکرار نمی‌کنید. این نکته ساده باعثموفقیت و کامیابی در زندگی می‌شود.


اعتماد به نفس در زنان ،نگرانی را برای خود تعریف کنید

خیلی از مواقع اضطراب و نگرانی ما به این خاطر است که چشم‌انداز دقیقی از آنچه رخ خواهد داد، در اختیار نداریم. مثلا خود را از سخنرانی‌کردن می‌ترسانیم و با افکار مغشوش، وحشت خود را از این کار بیشتر می‌کنیم. اما کافی است از خود بپرسیم: «چرا نگران هستم؟» یا «نگرانی من به چه علت است؟». با تعریف‌کردن دلایل خود از نگرانی، درمی‌یابید که نهایتا چه اتفاقی می‌افتد؟ متوجه می‌شوید که در بیشتر موارد اصلا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. مثلا به خودتان بگویید اگر به مهمانی بروم و هیچ‌کسی را در آنجا نشناسم چه اتفاقی می‌افتد؟ در ادامه باید برای نگرانی خود، دلیلی منطقی بیاورید. در پاسخ به نگرانی خود بپرسید: «در این موقعیت چه می‌شود؟». با این کار به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنید.


اعتماد به نفس در زنان ،از به‌ کار‌بردن عبارات خاص در هنگام صحبت‌کردن بپرهیزید

 

افزایش اعتماد به نفس در زنان

حتما بخوانید: 8 انگیزه برای اینکه همیشه به خود افتخار کنیم

شیوه حرف‌زدن تأثیر زیادی در اعتماد به نفس در زنان دارد. افراد خجالتی، کم‌رو و کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، در هنگام حرف‌زدن مدام تردید دارند و از عباراتی استفاده می‌کنند که نشانه‌ی عدم قطعیت و اطمینان است. مثلا با وجود اینکه به‌طور کامل در خصوص موضوعی اطلاعات دارند و به آن واقف‌اند، می‌گویند «شک دارم»، «نمی‌دانم»، «شاید» و… . کلماتی مانند «فقط» در هنگام صحبت‌کردن ضروری نیست؛ این کلمه در هنگام صحبت، شما را عصبی جلوه می‌دهد. همچنین سعی نکنید صحبت‌تان را با سوأل به پایان برسانید. این کار حس عصبی‌بودن شما را به دیگران منتقل می‌کند و اعتماد به نفس‌تان را پایین نشان می‌دهد.


 اعتماد به نفس در زنان ،سبک زندگی‌تان را عوض کنید

برای افزایش اعتماد به نفس در زنان باید دقیقا بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید و به کجا برسید. نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کنید و تلاش کنید با تمرکز، گام به گام مواردی را که نیاز به بهبود دارند، تغییر و توسعه دهید. برای خود بازه‌ی زمانی تعیین کنید، مثلا بگویید تا آخر تابستان باید رانندگی یاد بگیرم و برای رسیدن به اهداف‌تان تمام تلاش خود را به کار بگیرید. حتی قدم‌های کوچک هم بسیار مفید خواهند بود. موفقیت در هر قدم باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.


اعتماد به نفس در زنان ،الگو داشته باشید

 

اعتماد به نفس زنانه

حتما بخوانید: اعتماد به نفس چیست؟ چگونه آن را پرورش دهیم؟

کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند، الگوی مناسبی برای تغییر هستند. در رفتارشان دقیق شوید و از آنها الگو بگیرید. سعی کنید عادات و حالات آنها را بشناسید. خودتان را به این افراد نزدیک کنید و از آنها مشورت بگیرید. معاشرت با چنین افرادی  تأثیرات بسیار مثبتی در جهت افزایش اعتماد به نفس در زنان می‌گذارد.
به خودتان اهمیت بدهید

سلامتی و آرامش شما از هر چیز دیگری مهم‌تر است. گاهی اوقات افراد اهمیت‌دادن به خود را با خودخواهی یکسان می‌دانند. این تصور بسیار اشتباهی است، حتی برای کمک به دیگران، اول از هر چیز باید خودتان را قوی و شایسته تربیت کنید. برای خودتان ارزش قائل باشید و در طول روز زمانی را به ورزش اختصاص دهید. خواب کافی، تغذیه‌ی سالم و تفریح را فراموش نکنید.


اعتماد به نفس در زنان ،ورزش کنید

ورزش‌ کردن منظم، مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه دارد. ورزش‌کردن علاوه بر اینکه اندام شما را زیبا می‌کند، انرژی و شادابی شما را نیز دوچندان کرده و باعث می‌شود شما نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید. فردی که ورزش می‌کند، علاوه بر داشتن اندامی متناسب، روحیه ای شاد نیز خواهد داشت.


اعتماد به نفس در زنان ،تجربه‌های جدید کسب کنید

از منطقه امن خود خارج شوید. اگر در زندگی به دنبال تغییر و موفقیت بیشتری هستید، باید کمی خطر کنید. با هر قدمی که برای خارج‌ شدن از منطقه امن‌تان انجام می‌دهید، اعتماد به نفس‌تان بیشتر و بیشتر می‌شود. می‌توانید از کارهای ساده شروع کنید. مثلا تنهایی به رستوران بروید، دوست جدیدی در پارک یا باشگاه ورزشی پیدا کنید. تفریحات تازه برای خود دست‌ و‌ پا کنید. شروع کنید و از هیچ‌کس و هیچ‌ چیز نترسید. کتاب بخوانید. اخبار را دنبال کنید و در جریان اوضاع در جامعه باشید.

منبع : wikihow

مطالب مرتبط


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/23:: 1:50 صبح     |     () نظر