سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس خود را نشناسد، به غیر خود نادانتر باشد . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

اشتباهید! فقط باید تمرین کنید.

آسوده ترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

یادگیری زبان انگلیسی به سرعت

حتما بخوانید: 13 رفتار مخرب برای ادم های با اعتماد به نفس بالا

زبان انگلیسی زبانی بین‌المللی است که در سراسر جهان کاربرد دارد. به هر کشوری که سفر کنید، اگر حتی یک کلمه از زبان آنجا را بلد نباشید، حداقل می‌توانید به انگلیسی از دیگران کمک بخواهید. زیرا احتمالا یک نفر پیدا می‌شود که انگلیسی بداند و بتواند کمک‌تان کند. بنابراین بهتر است هرچه زودتر این زبان را یاد بگیرید، چون روزی به دردتان خواهد خورد. البته بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه باید این زبان را یاد بگیرند و در آن مهارت پیدا کنند. اگر باور ندارید که یادگیری انگلیسی مثل آب خوردن آسان است، با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز، به یاد داشته باشید که یادگیری زبان جدید به زحمت و تلاش نیاز دارد. بنابراین اگر فکر می‌کنید کسی با یک سرنگ آن را به مغزتان تزریق خواهد کرد، سخت در اشتباهید! فقط باید تمرین کنید.


بخش اولی یادگیری زبان انگلیسی : تقویت مهارت صحبت‌ کردن به انگلیسی

 

ایادگیری زبان انگلیسی در منزل

حتما بخوانید: 6 راه شناخت علایق خود که به موفقیت برسیم


1. برای یادگیری زبان انگلیسی هر روز کمی انگلیسی صحبت کنید

بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی این است که صحبت کنید. فرقی نمی‌کند که فقط 5 کلمه‌ی انگلیسی بلد باشید یا اینکه به دستورزبان آن کامل مسلط باشید. انگلیسی صحبت کردن با یک شخص دیگر سریع‌ترین و مؤثرترین روش تقویت مکالمه است.

    منتظر رسیدن به سطح خاصی از آمادگی برای مکالمه نباشید، چون احتمالا تا مدت‌های طولانی به آن سطحِ آمادگی نخواهید رسید. همین امروز مکالمه انگلیسی را آغاز کنید و ببینید که چگونه به‌سرعت در مکالمه مهارت خواهید یافت.
    یک فرد بومی انگلیسی‌زبان را پیدا کنید که تمایل داشته باشد زمانی در روز را به صحبت با شما اختصاص دهد. می‌توانید به او پیشنهاد دهید 30 دقیقه با شما انگلیسی صحبت کند و شما 30 دقیقه زبان خودتان را به او یاد بدهید.
    اگر در یک کشور انگلیسی‌ زبان اقامت دارید، تمرین مکالمه را با صحبت‌های ساده با افرادی که ملاقات می‌کنید شروع کنید. حتی اگر یک «سلام!» ساده به مغازه‌دار یا پرسیدن مسیر از یک غریبه باشد.


2. برای یادگیری زبان انگلیسی روی تلفظ‌ تان کار کنید

 

https://keramatzade.com/uploads/article/untitled%20folder/untitled%20folder/%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/The-easiest-way-to-learn-English-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-3.jpg

حتما بخوانید:علت خوشبختی واقعی چیست؟

حتی اگر درک قابل‌ قبولی از زبان انگلیسی و گرامر آن دارید و دایره‌ی واژگان‌تان گسترده است، باز باید تلفظ را تمرین کنید. اگر کلمات را نادرست تلفظ کنید، حتی بومی‌های انگلیسی‌ زبان نیز ممکن است به‌ سختی متوجه‌ی منظور شما بشوند.

    اگر می‌خواهید سطح مهارت انگلیسی‌ تان را افزایش دهید، باید کلمات را به‌طور صحیح و واضح تلفظ کنید. به‌ دقت به نوع تلفظ کلمات معین، توسط بومیان انگلیسی‌ زبان گوش کنید و همه‌ی تلاش‌تان را به کار ببندید تا عین آنها تلفظ کنید.
    به هر کلمه‌ای که برای‌ تان ناآشناست یا در زبان بومی‌تان وجود ندارد، خوب توجه کنید. برای مثال، برخی افراد در زبان بومی‌شان حرف «ر» را ندارند و بنابراین نمی‌توانند آن را به زبان بیاورند، در حالی‌که برخی دیگر ممکن است با صدای «ث» مشکل داشته باشند. (هر چند فارسی‌زبان‌ها معمولا همه‌ی حروف را می‌توانند تلفظ کنند!)
    تلفظ کلمات انگلیسی در برخی از کشورهای انگلیسی‌زبان با برخی دیگر از کشورهای انگلیسی‌زبانِ دیگر، کاملا با هم متفاوت است. برای مثال، انگلیسیِ آمریکایی تفاوت زیادی با انگلیسیِ بریتانیایی دارد. اگر قصد مسافرت یا اقامت در یکی از کشورهای انگلیسی‌ زبان را دارید باید به این موارد توجه داشته باشید.

3. برای یادگیری زبان انگلیسی  دایره‌ی واژگان‌تان را گسترش بدهید و عبارات و اصطلاحات را یاد بگیرید

هرچه لغات و اصطلاحات انگلیسی بیشتری را یاد بگیرید، آسان‌تر صحبت خواهید کرد.

    تمرین‌کردن با یک بومیِ انگلیسی‌ زبان به شما در یادگیری کلمات عامیانه و عبارت‌هایی که در آن کشور رایج است کمک می‌کند. اگرچه خواندن، تماشا کردن برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی و گوش‌دادن به خبرها نیز می‌تواند در یادگیری کلمات جدید زبان خارجی مفید باشد.
    هنگامی‌که یک واژه یا عبارت جدید یاد می‌گیرید، باید سعی کنید آن را در یک جمله به کار ببرید. این کار بهترین روش برای به‌خاطرسپردن کلمات است.
    روش دیگر برای به‌خاطرسپردن کلمات جدید، درست‌کردن برچسب از آنها و چسباندن آن به وسایل و لوازم در منزل یا محیط کار است. با این‌کار، هر بار که از کتری استفاده می‌کنید یا در آینه نگاه می‌کنید، معادل انگلیسی آنها را هم در ذهن‌تان مرور می‌کنید.
    داشتن یک دفترچه‌ یادداشت برای نوشتن اصطلاحاتی که انگلیسی‌ زبان‌ها به‌طور مداوم آنها را به کار می‌برند، ضروری است. مثلا عبارت «it’s raining cats and dogs» به معنای از آسمان سگ و گربه می‌بارد نیست! بلکه به معنای این است که بارندگی سنگین یا شدید است. عبارت «cloud nine» به معنای خیلی خوشحال بودن است. عبارت «piece of cake» وقتی به‌کار می‌رود که چیزی یا کاری خیلی آسان است. استفاده از این نوع عبارت‌ها در مکالمات، سبب تقویت مهارت‌تان در انگلیسی خواهد شد.


4. برای یادگیری زبان انگلیسی در کلاس‌های انگلیسی یا گروه‌های بحث و گفت‌وگو به زبان انگلیسی شرکت کنید

 

https://keramatzade.com/uploads/article/untitled%20folder/untitled%20folder/%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/The-easiest-way-to-learn-English-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-4.jpg

حتما بخوانید: 10 رفتار مناسب آدم های شاد که در زندگی موفق هستند

انگلیسی مثل آب خوردن - در کلاس‌ها و گروه‌ها برای تمرین انگلیسی حضور پیدا کنید

این یک روش عالی دیگر است که بتوانید مرتب انگلیسی تمرین کنید.

    با حضور در یک کلاس انگلیسی می‌توانید روی برخی از جنبه‌های رسمی‌تر گفت‌وگوها تمرکز کنید. حضور در کلاس، برخی از روش‌های صحیح صحبت‌کردن از نظر گرامری مانند ساختار درست جملات، صرف فعل و به‌طورکلی یک رویکرد ساختاری برای یادگیری زبان را به شما خواهد آموخت.
    حضور در یک گروه بحث و گفت‌وگو روش غیررسمی‌تر و راحت‌تری برای یادگیری انگلیسی است که در آن تأکید روی برقراری ارتباط با دیگران به منظور درست صحبت کردن انگلیسی است. این کار به شما کمک می‌کند با صحبت کردن در برابر دیگران تسلط و راحتی بیشتری پیدا کنید و به مرور زمان ترس‌تان بریزد.
    هر دو روش فوق مزایا و معایبی دارند. بنابراین بهترین کار این است که همزمان از هر دو روش استفاده کنید.


5.برای یادگیری زبان انگلیسی یک فرهنگ‌ لغت همراه خودتان داشته باشید

 

یادگیری زبان انگلیسی در 50 روز

حتما بخوانید: حافظه قوی چیست؟

این فرهنگ‌ لغت می‌تواند به‌صورت کتاب یا اپلیکیشن تلفن‌ همراه باشد.

    همراه داشتن یک فرهنگ‌ لغت به این معناست که اگر هنگام مکالمه با یک انگلیسی‌ زبان کلمه‌ای را فراموش کردید، آن را به‌راحتی پیدا کنید. به این ترتیب از ناراحتی خلاص خواهید شد.
    با داشتن فرهنگ‌ لغت می‌توانید واژه‌ای را که از یاد برده‌اید دوباره مرور کنید و به این ترتیب آن را بهتر به‌خاطر بسپارید.
    از زمان‌های کوتاهی که در طول روز دارید استفاده کنید و لغت یاد بگیرید. مثلا هنگامی که منتظر رسیدن اتوبوس هستید، در حال نوشیدن قهوه یا حتی پشت چراغ‌ قرمز می‌توانید فرهنگ‌ لغت‌تان را مرور کنید. با این کار می‌توانید روزی 20 تا 30 کلمه‌ی بیشتر یاد بگیرید.
    چنانچه مبتدی هستید بهتر است ابتدا از فرهنگ‌ لغاتی استفاده کنید که کلمات را به زبان مادری‌تان ترجمه کرده باشد. پس از آنکه از سطح مبتدی فراتر رفتید، می‌توانید از فرهنگ‌ لغات انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید.


بخش دوم یادگیری زبان انگلیسی : مهارت‌های نوشتن، خواندن و گوش‌ دادن را در خود تقویت کنید

 

یادگیری زبان انگلیسی در یک ماه

حتما بخوانید: راههای سرعت یادگیری چیست؟


1. برای یادگیری زبان انگلیسی به رادیو یا پادکست‌های انگلیسی گوش دهید

بهتر است این برنامه‌ها را دانلود کنید و در گوشی یا پلیر خود ذخیره کنید.

    هر روز 30 دقیقه این برنامه‌ها را گوش دهید. می‌توانید در سالن ورزش، هنگام رفت‌وآمد به محل‌ کار یا در حالی که پشت کامپیوترتان نشسته‌اید این کار را انجام دهید.
    سعی کنید واقعا بفهمید چه می‌گویند، نه اینکه فقط کلمات به گوش‌تان سرازیر شوند. حتی اگر می‌بینید که خیلی سریع صحبت می‌کنند، سعی کنید کلمات و عبارات کلیدی را از لابه‌لای صحبت‌ها پیدا کنید تا بفهمید که موضوع کلی گفت‌وگو درباره‌ی چیست.
    اگر می‌توانید، برخی از کلمات یا اصطلاحاتی را که معنی آنها را نمی‌دانید یادداشت کنید و بعد معنای آنها را از فرهنگ‌ لغت پیدا کنید. سپس دوباره گوش دهید و این بار کلمات دیگری را یادداشت کنید.

2.برای یادگیری زبان انگلیسی فیلم‌ها و برنامه‌های انگلیسی تماشا کنید

یکی از روش‌های سرگرم‌کننده و جالب برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی، تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های انگلیسی است.

    برخی از فیلم‌ها یا برنامه‌هایی را که مورد علاقه‌تان است بگیرید و تماشا کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا یادگیری برای‌ تان آسان‌تر شود. اگر ممکن است، فیلم‌ها یا برنامه‌هایی را انتخاب کنید که کمی با آنها آشنایی دارید مانند کارتون‌ها یا فیلم‌های پرفروش. آگاهی از داستانِ کلیِ فیلم یا برنامه می‌تواند به شما کمک کند آسان‌تر متوجه‌ی موضوع آنها بشوید.
    به هیچ عنوان، فیلم یا برنامه‌ی تلویزیونی که زیرنویس به زبان مادری‌تان دارد تماشا نکنید. آنها فقط شما را منحرف می‌کنند. مسلما همه‌ی تمرکزتان بر زیرنویس خواهد بود و شاید اصلا صدای شخصیت‌ها را نشنوید


3. برای یادگیری زبان انگلیسی کتاب، روزنامه یا مجله‌ی انگلیسی بخوانید

مطالعه نقش مهمی در یادگیری زبان خارجی ایفا می‌کند بنابراین تمرین این مهارت را جدی بگیرید.

    مطالب مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. یک رمان مشهور، روزنامه‌ی نیویورک‌ تایمز یا حتی یک مجله‌ی مد بردارید و شروع به خواندن کنید. اگر دیدید که محتوای آن کسل‌ کننده است، منبع مطالعه‌تان را تغییر بدهید.
    روی آنچه می‌خوانید تمرکز کنید که واقعا آن را بفهمید. هر کلمه یا عبارتی را که متوجه نشدید علامت بزنید تا بعدا در فرهنگ‌ لغت معنای آن را پیدا کنید.
    اگر تنها هستید، با صدای بلند بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند علاوه بر تقویت مهارت خواندن، تلفظ صحیح کلمات را نیز تمرین کنید.

4. برای یادگیری زبان انگلیسی یک دفتر خاطرات روزانه به زبان انگلیسی داشته باشید

انگلیسی مثل آب خوردن - هر روز چند جمله انگلیسی بنویسید

در کنار مهارت‌های دیگر زمانی را نیز به تقویت مهارت نوشتن اختصاص دهید.

    نوشتن شاید یکی از مشکل‌ترین بخش‌های یادگیری یک زبان باشد، با این حال مهم است. نوشتن به انگلیسی می‌تواند به شما در تمرینِ ساختار درست جملات، گرامر و دیکته کمک کند.
    یک دفتر خاطرات روزانه درست کنید و هر روز در آن چند جمله به انگلیسی بنویسید. حتما نباید خیلی شخصی باشد. می‌توانید درباره‌ی آب‌وهوا، چیزی که برای شام خوردید یا کارهای روزمره‌تان بنویسید.
    اگر مشکلی ندارید، آن را به یک فرد بومی انگلیسی‌ زبان نشان بدهید و از او بخواهید اشتباهات‌تان را درست کند. این کار سبب می‌شود اشتباهات را دوباره تکرار نکنید.

5. برای یادگیری زبان انگلیسی یک دوست انگلیسی‌ زبان پیدا کنید که بتوانید با او نامه‌ نگاری کنید

هنگامی‌که مهارت نوشتن در شما تقویت شد، می‌توانید یک چنین فردی را پیدا کنید.

    داشتن چنین دوستی می‌تواند به شما در تمرین نوشتن به انگلیسی کمک کند. علاوه بر آن دریافت یک نامه از سوی یک شخص یا حتی یک پیام آنلاین هیجان خاصی دارد.
    این فرد می‌تواند فردی مانند خودتان باشد که دارد انگلیسی یاد می‌گیرد. حتی ممکن است یک بومی انگلیسی‌زبان باشد که می‌خواهد زبان مادری شما را یاد بگیرد. شما نیز می‌توانید اشتباهات او را اصلاح کنید.
    داشتن چنین فردی از یک کشور انگلیسی‌ زبان (مانند ایالات متحده، انگلستان، کانادا، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند یا آفریقای جنوبی) به شما کمک می‌کند بیشتر درباره‌ی فرهنگ و زندگی آنها یاد بگیرید.


بخش سوم یادگیری زبان انگلیسی : به زبان جدیدتان تعهد داشته باشید

 

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

حتما بخوانید: شک و تردید در تصمیم گیری چیست؟

 

انگلیسی مثل آب خوردن - به هدف‌تان که یادگیری زبان انگلیسی است تعهد داشته باشید

 

1. برای یادگیری زبان انگلیسی انگیزه‌تان را حفظ کنید

 

بسیار مهم است که برای یادگیری زبان انگلیسی با انگیزه باشید و هدف‌تان را که تسلط بر یک زبان جدید است فراموش نکنید.

    به هدف‌تان از یادگیری یک زبان جدید پایبند بمانید و به خودتان یادآوری کنید که می‌خواهید به این هدف دست یابید. به تمام تجربیات و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای که با مهارت در زبان انگلیسی برای‌تان فراهم خواهد بود فکر کنید.
    با زبان انگلیسی قادر خواهید بود با انگلیسی‌ زبانان در سراسر جهان گفت‌وگو کنید، با فرهنگ یک انگلیسی‌زبان آشنا بشوید و به‌طور بالقوه موجب پیشرفت کاری‌تان هم می‌شود.


2. برای یادگیری زبان انگلیسی هر روز تمرین کنید

اگر می‌خواهید سریع‌تر به هدف‌تان برسید هر روز تمرین کنید.

    یادگیری یک زبان جدید به تکرار بستگی دارد. بنابراین اگر بین هر دوره‌ی خواندن فاصله‌ی طولانی بیندازید، هرچه را قبلا آموخته‌اید فراموش خواهید کرد و مجبورید وقت باارزش‌تان را تلف کنید و همه‌ی آنها را دوباره از اول شروع کنید. توجه کنید که شما هنوز بر این زبان مسلط نیستید، پس به راحتی آموخته‌هایتان را فراموش خواهید کرد.
    طوری مطالعه نکنید که به اصطلاح از آن طرف بام بیفتید. سعی کنید فرایند یادگیری را طوری پیش ببرید که سرگرم‌کننده باشد. یک روز برای خواندن، یک روز برای نوشتن، یک روز برای گوش‌کردن و یک روز برای مطالعه‌ی گرامر. بقیه‌ی کارها باید حالت مرور داشته باشند.
    آن‌چه در هر روز و در هر فرصتی باید انجام شود، صحبت‌کردن به زبان انگلیسی است. این یکی از مهم‌ترین مهارت‌هاست و اصلا آن را رها نکنید.

3. برای یادگیری زبان انگلیسی انگلیسی فکر کنید

یک راه برای گذار از سطح خوب به سطح عالی در انگلیسی این است که مغزتان را آموزش دهید انگلیسی فکر کند.

    ترجمه‌ی مداوم از انگلیسی به زبان مادری و بالعکس زمان و انرژی زیادی مصرف می‌کند. هر زبان تفاوت‌های ظریف و خاصی دارد که تقریبا به دشواری می‌توان آن را دقیقا به زبان دیگر برگرداند.
    اگر مغزتان را آموزش دهید انگلیسی فکر کند، انگلیسی نوشتن و صحبت‌کردن برای‌تان طبیعی‌تر و روان‌تر خواهد بود. مانند یک سوئیچ، هنگامی که قرار است به انگلیسی با کسی ارتباط برقرار کنید، مغز انگلیسی‌تان را روشن کنید و مغز زبان مادری‌تان را خاموش کنید!


4. برای یادگیری زبان انگلیسی دوستان انگلیسی‌ زبان پیدا کنید

 

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

حتما بخوانید: برای یادگیری زبان چگونه انگیزه خود را بهبود ببخشیم؟

 

انگلیسی مثل آب خوردن - دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید

یکی از بهترین آزمون‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی  این است که در جمعی قرار بگیرید که به زبان بومی صحبت می‌کنند.

    برای رسیدن به این سطح، بهترین روش پیدا کردن دوست هایی انگلیسی‌زبان و وقت‌گذراندن با آنها در اماکن عمومی مانند کافه و رستوران است.
    این روش مجبورتان خواهد کرد که انگلیسی صحبت کنید تا بتوانید با دوستان‌تان ارتباط برقرار کنید. مزیت دیگرش سرگرم‌ کننده بودن آن است که مانند کلاس درس یا مطالعه خشک نیست.

5. برای یادگیری زبان انگلیسی از اشتباه کردن نترسید

یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سرِ راهِ یادگیری زبان انگلیسی این است که بسیاری از افراد از اشتباه کردن می‌ترسند.

    این ترس هیچ کمکی به شما نمی‌کند و سدّ راهِ رسیدن به هدف‌تان می‌شود.
    از اشتباه‌ کردن نترسید و خجالت نکشید. مسلم است که هیچ‌کس نمی‌تواند از همان ابتدا به راحتی به یک زبان جدید صحبت کند. سعی کنید به سختی هم شده منظور خودتان را بیان کنید.
    به یاد داشته باشید که هر کسی در ابتدای یادگیری یک زبان جدید اشتباه می‌کند. این یک قاعده و قانون است. طبیعی است هنگامی که به‌طورتصادفی کلمه‌ی نادرست یا غیرمؤدبانه‌ای به زبان می‌آورید، احساس ناراحتی یا خجالت کنید. اما همه‌ی این‌ها را با خنده و شوخی رد کنید.
    به یاد داشته باشید هدف شما کامل شدن در زبان انگلیسی نیست و شما فقط برای پیشرفت تلاش می‌کنید. اشتباه‌کردن بخشی از یادگیری است. اشتباهات به شما در بهتر شدن کمک می‌کنند، بنابراین آنها را بپذیرید.

 

منبع : wikihow

دانلود pdf مقاله: آسوده ترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/8/23:: 1:20 صبح     |     () نظر