سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که از فراگیری دانش ملول نگردد . [امام علی علیه السلام]
https://keramatzade.com

40 نکته در مورد آداب معاشرت با خانم ها


خیلی سخت است که بتوان بر طبق خصوصیات اخلاقی که جنس مخالف آنها را میپسندد رفتار کرد. معمولاً هنگامیکه زمان قرارهای ملاقات فرا می رسد، خانم ها از هر نظر به خودشان می رسند، اما در مقابل آقایون همان چهره خسته و عرق کرده باشگاه را ترجیح می دهند. نکته مهمی که آقایون نباید هیچ گاه از نظر خود دور کنند این است که خانم ها همیشه آنطور که وانمود می کنند، نیستند و هیچ گاه حقیقت چیزهایی را که دوست دارند در همسر خود ببینند را به زبان نمی آورند.

شاید برخی از خانم ها نسبت به بعضی از خصوصیات اخلاقی همسرشان دل خوشی نداشته باشند و همیشه از او ایراد بگیرند و به او غر بزنند؛ اما بد نیست که در این قسمت از برخی خصوصیاتی که می تواند یک خانم را همواره علاقمند به شوهرش نگه دارد نیز چیزهایی بدانیم. شاید خانم ظاهراً از تعدادی از رفتارهای بخصوص آقا رضایت نداشته باشد، اما واقعیت این است که او در باطن خود، از زور خوشحالی در حال انفجار میباشد. تعجب آور است؟!

شخصیت و طرز فکر خانمها و آقایان با هم متفاوت است، شدت این تفاوت تا آنجاست که برخی آنها را ساکنین دو سرزمین متفاوت می دانند. از بیان یک جمله ساده، آقایان و خانمها، منظور متفاوت و گاهی معکوس یکدیگر دارند.

 

دانستن موارد زیر در معاشرت با خانمها، آقایان را در برقراری رابطه صمیمی و موفق در خانواده کمک می کند:

 

  1. نظر دوستان او (همسر شما) برایش مهم است، با دوستان همسرتان دشمنی نکنید.
  2. تفاوتهای لباس یا ظاهر او را بیان کنید، بی توجهی شما، بزرگ ترین آسیب را به او وارد می کند.
  3. مطمئناً همسر شما از نظر شما زیبا بوده که او را انتخاب کرده اید، همواره زیباییهایش را بیان کنید.
  4. خانمها می خواهند شما ظاهر آنها را دوست داشته باشید، به همین دلیل از شما در انتخاب لباس کمک می گیرند. در این مسئله بی تفاوت نباشید.
  5. همسر شما دوست دارد که با مادر شما رابطه خوبی داشته باشد، باید او را کمک کنید.
  6. از سایر خانم ها تعریف نکنید. مدام از طعم شگفت انگیز قورمه سبزی مادرتان نگویید، شاید منظوری هم نداشته باشید، اما او فکر می کند که شما از زندگی با او پشیمانید و دلتان می خواهد به خانه مادرتان برگشته و قورمه سبزی بخورید!!!.
  7. هرگز او را با مادر و خواهر خود مقایسه نکنید، حتی در خلوت خودتان، از برتریهای او نسبت به خواهر یا مادرتان بگویید.
  8. خانمها خیلی نگرانند که شما، دیگران را به ایشان ترجیح دهید. با گفتار و کردارتان نشان دهید که اینطور نیست.
  9. او را به رستورانی ببرید که در گذشته و در زمان نامزدی با هم می رفتید، بگویید: «این رستوران را خیلی دوست دارم، چون من را به یاد دوران شیرین نامزدیمان می اندازد». اگر این جمله را صادقانه بگویید، همسر شما از خوشحالی پرواز خواهد کرد.
  10. خانمها حس بویایی قوی تری دارند و بوهای خوب و بد را شدیدتر از مردان احساس می کنند.
  11. وقتی شما از خانه بیرون می روید، حتی برای کار، او جای خالی شما را حس می کند. به همین دلیل دوست ندارد دیر به خانه بیایید.
  1. خانم ها بسیار باهوش هستند، وقتی به آنها دروغ می گویید، متوجه می شوند. گاهی در مقابل دروغ های شما سکوت می کنند، فقط به این امید که مخفیانه در حال تدارک جشن سالگرد ازدواج یا تولد او هستید
  2. خانم ها (برعکس آقایان) غافلگیر شدن (سورپرایز) را دوست دارند.
  3. کارها و تلفنهای مخفیانه شما، تأثیر بدی در اعتماد او دارند.
  4. او دوست ندارد شما نقش پدر، یا برادر بزرگ تر را برای او بازی کنید.
  5. حرفهای شما را هرگز فراموش نمی کند. حتی در عصبانیت، مواظب حرفهایتان باشید.
  6. برخلاف آقایان، خانم ها می توانند همزمان آشپزی کنند، تلویزیون نگاه کنند و با تلفن صحبت کنند.
  7. وقتی برای شما درد دل می کند، لزوماً از شما توقع عکس العملی ندارد، فقط می خواهد شما به حرفهایش گوش دهید. وقتی حرفهای او را تا انتها گوش دهید، از نظر او مشکل حل شده است. اگر از همکار یا رئیس خود گله می کند، انتظار ندارد که بگویید: «از فردا نرو سر کار»، یا فردای آن روز به محل کارش بیایید و دعوا کنید.
  8. گل، طلا و جواهر از نظر آقایان کاربردی ندارد و بی ارزشند، اما خانمها علاقه بسیار شدیدی به آنها دارند.
  9. به وسایل شخصی خانمها دست نزنید.
  10. ماهی یک بار از او بپرسید آیا از زندگی با شما راضی است، چه کاری را دوست دارد برایش انجام دهید. گاهی تمام آنچه را که می خواهد، با پرسیدن این سؤال دریافت می کند.
  11. در معاشرت با خانمها، هنر استفاده از زبان را بیاموزید. در بیشتر مواقع، بازدهی زبان، از رفتار هم بیشتر است.
  12. . علاقه خانمها به لباس و مخصوصاً کفش، شبیه به علاقه آقایان به صدای موتور و اگزوز ماشین است، اگر درکشان کنید، آنها هم رفتار متقابل نشان می دهند.
  13. خانم ها به زمان زیادی نیاز دارند تا برای مهمانی یا بیرون رفتن از خانه آماده شوند.
  14. اگر دوست یا مهمانی را به خانه می آورید، حتماً از قبل به آنها اطلاع دهید.
  15. وقتی خانمها عصبانی هستند، بهترین کار این است که اجازه دهید هر قدر دوست دارند حرف بزنند.
  16. هرگز در مشکلات آنها را تنها نگذارید، همیشه از آنها حمایت کنید.
  17. خانمها دوست دارند تا شما آنها را به دوستان و همکاران خود معرفی کنید. در غیر اینصورت فکر می کنند که باعث خجالت شما هستند.
  18. خانمها دوست دارند برنامه های زندگی را شما مدیریت کنید، وقتی در این کار ضعیف باشید، خودشان با بی میلی این کار را انجام می دهند.
  19. باارزش ترین هدیه برای خانم ها، هدیه ای است که برای آن وقت (نه فقط پول)  گذاشته اید و مدتها برنامه ریزی کرده اید.
  20. خانم ها ظاهر مردانه را بیشتر دوست دارند، ریش، سبیل و رفتار مردانه را می پسندند. از رفتارهای دخترانه مردان متنفرند.

32.اگر از مردی تعریف می کنند، به معنی ارجحیت آن مرد نسبت به شما نیست. گاهی با این حرکت می خواهند چیزی را به شما بگویند.


  1. وقتی قهر می کنند، باید شما برای آشتی پیش قدم شوید.
  1. . وقتی از چیزی ناراحت هستید، دقیق و شفاف آن را توضیح دهید. هر قدر بلندتر صحبت کنید، آنها کمتر می شنوند.
  2. در مورد غذا یا پرخوری خانمها نظر ندهید، خجالت می کشند.
  3. . به خانمها نگویید که شما هم از سوسک می ترسید.
  4. وقتی همسرتان نظر شما را در مورد سایر خانمها می پرسد، دوست دارد از برتریهای خودش بشنود.
  5. آداب معاشرت ،مردانگی داشته باشید

هر چند خانم ها ادعا می کنند که از مردهای مرتب و تمیز و شیک پوش خوششان می آید، اما گاهی اوقات اگر با لباس های ورزشی کج و کوله جلوی آنها ظاهر شوید، غذا را بدون رعایت آداب ویژه بخورید، و در کوچه فوتبال بازی کنید، شاید به نظر خانم ها خیلی جذاب تر هم جلوه کنید. او بدش نمی آید که هر چند وقت یکبار برای نجاتش تلاش کنید، و یا اگر از عهده تعمیر برخی وسایل بر می آیید این کار را انجام دهید، و یا حتی با دوستان خود گپ بزنید.

یک خانم با یک آقا قرار نمی گذارد تا بر سر این موضوع که کدامشان کفش ها و یا موهای شیک تری دارند با او به رقابت بپردازد؛ بلکه این تفاوت های موجود میان شما دو نفر است که منجر به اتصال هر چه بیشتر شما به هم می شود. البته نباید فراموش کنید که زمانیکه برای مشاهده تئاتر و یا صرف شام به بیرون می روید، او از شما انتظار دارد که لباسهای مناسب و آراسته ای به تن کنید، اما در عین حال باید در نظر داشته باشید که در بقیه ساعات بیشتر از حس مردانگی شما لذت می برد – هر چند این امکان وجود دارد که هرگز به این موضوع اعتراف نکند- همیشه لازم نیست شیک ترین لباس ها را به تن کنید و درهای مختلف را پیش از او برایش باز کنید، فقط کافی است که آروغ های بعد از نوشیدنی را در زمان مناسب و هنگامیکه با دوستانتان هستید بزنید.


  1. آداب معاشرت،جذبه داشتن

شما باید تصمیماتی که به ذهنتان را می رسد را انجام دهید و بر طبق آنچه عقلتان به شما دستور می دهد، عمل کنید؛ حتی اگر این کار سبب عصبانی شدن خانم شود. آقایون تصور می کنند که دخترخانم ها به دنبال نامزدهایی می گردند که او را بتوانند روی یک انگشت خود بچرخانند و هر چه که می گویند انجام دهد. اگر بخواهید همیشه مطابق آنچه به شما دیکته می شود، عمل کنید، دیری نخواهد گذشت که رابطه تان کسل کننده و ملال آور می شود.

 خانم ها به دنبال مردی هستند که چیزی برای ارائه کردن در دست داشته باشد و بتواند عقاید و ملاحظات شخصی خود را در بحث ها وارد کند. آنها به دنبال مردی هستند که شخصیت منحصر بفردی داشته باشد. اگر تمام زندگی یک مرد را تنها "همسرش" تشکیل دهد، آنگاه دیگر چیزهای زیادی برای گفتن ندارد و برایش سورپرایزهای زیادی باقی نمی ماند که بتواند در مواقع ضروری آنها را رو کند. حتی اگر همسر شما از آن دست خانم هایی باشد که دوست دارند قدرت و کنترل خانواده را بدست بگیرند، باز هم بدش نمی آید که گه گاه با شما قدرت آزمایی و جدلی برابر داشته باشد. بنابراین اگر تا به حال تصور می کردید که باید کنترل تمام امور را به دست او بسپارید، بهتر است از این به بعد دست از این کار بردارید؛ به منظور حفظ رابطه و نگه داشتن او حتماً نباید خودتان را به یک خدمتکار خانگی دست آموز تبدیل کنید.


  1. آداب معاشرت،مستقل بودن

شاید همیشه خانم ها به این دلیل که همسرشان ادعا می کنند سرشان بیش از اندازه شلوغ است، به آنها توجه کافی مبذول نمی دارند، وقت زیادی را در محل کار خود سپری می کنند و یا با دوست های خود خوش گذرانی می کنند، ناراحت می شوند.

باید توجه داشت باشید که اگر می خواهید همسرتان در کنارتان باقی بماند، باید مانند یک پرنسس با او رفتار کنید؛ اما از طرف دیگر، همواره در نظر داشته باشید که اگر سرگرمی، تفریح و کارهای دیگری برای انجام دادن نداشته باشید، ممکن است خانم احساس کند که در حال خفه شدن در رابطه است. همان اندازه که شما در رابطه نیاز به فضا دارید، خانم ها نیز از آزادی خود لذت می برند و شدیداً به آن محتاج هستند.

 یک مرد مستقل و متکی به نفس در نظر خانم ها از جذابیت بیشتری برخوردار می باشد. یک مرد محتاج و بدون آرزو های بزرگ، برای بیشتر خانم ها هیچ گونه جذابیتی ندارد. بنابراین شما مجاز هستید که با دوستان مختلف خود قرار ملاقات بگذارید و شغل و سرگرمی مخصوص به خودتان را داشته باشید.

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/9/4:: 5:44 عصر     |     () نظر