سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشش بر هوایش چیره شود، آن دانش سودمند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
https://keramatzade.com

موفقیت ورزشی معرفی کرده ­اند  

نکات مهم در رسیدن به موفقیت های ورزشی

 


موفقیت ورزشی چیست؟مطالعة حاضر با تکیه بر نظریه های سیستم­های پویا، هدف پیشرفت، انگیختگی، تمرین هدفمند، مدل اشتیاق دوگانه، و مدل خودتنظیمی، عوامل مؤثّر در موفقیت ورزشی را مرور کرده­ است. نتایج مطالعة حاضر به­ شیوه مرور تحلیلی مبتنی بر شواهد گزارش شده ­است که می­تواند در شناسایی عوامل مؤثّر در موفقیت ورزشی و ویژگی­ های ورزشکاران نخبه مفید باشد. همچنین یافته ­های این مطالعه،  برای ایجاد ابزاری جامع برای سنجش موفقیت ورزشی قابل ­­استفاده خواهد بود.


تمرکز روان شناسی موفقیت ورزشی در ورزش


یک ویژگی ذهنی است که در آن فرد بر کار خاصی متمرکز شده و تمام ذهن خود را معطوف آن کار و انجام بهینه آن می کند. چنانچه ورزشکاری تمرکز مناسبی نداشته باشد نمی تواند توانایی های خود را به صورت موثر در جهت رسیدن به هدف که همان پیروزی بر حریف می باشد به کار گیرد و نتیجه مناسبی را کسب نمی کند.



به نظر شما، یک برنامه تمرینی یا یک مربی خوب و تمرینات سخت باعث موفقیت در ورزش می شود؟ یا عوامل دیگری نیز نقش دارند؟ برای موفقیت در ورزش کارشناسان و ورزشکاران موفق برای حداکثر استفاده و نتیجه از تمرینات روزانه نکات مهم و ترفندهایی را آشکار کرده اند. این نکات به ظاهر ساده، از مهمترین مسائلی است که همه ما باید به آن ها توجه کنیم.


1- موفقیت ورزشی :صبور باشید


در نهایت، به یاد داشته باشید که حتی اگر این نکات را دنبال کنید، فراز و نشیب ها، شکست و پیروزی، حضورشان اجتناب ناپذیر خواهد بود. فقط صبور باشید و تسلیم نشوید. هر هدفی که دارید،  به آن چنگ بزنید، در نتیجه شما به آن خواهید رسید.



2-موفقیت ورزشی :به ساعت نگاه کنید

قبلا" در خصوص بهترین زمان برای ورزش کردن مطلبی نوشته بودیم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید. اما جیسون تئودوساکیس، فیزیولوژیست ورزش در دانشگاه پزشکی آریزونا پیشنهاد می کند: سعی کنید در زمانی که بیشترین انرژی را دارید، تمرین کنید. اگر سحر خیز هستید، فعالیت های تناسب اندام خود را در اوایل روز زمانبندی کنید، یا اگر با گذر روز، شاد و پر انرژی می شوید، فعالیت های خود را در بعد از ظهر یا عصر برنامه ریزی کنید. او معتقد است که:
تمرین کردن در زمانی که بیشترین انرژی را دارید منجر به بهترین نتایج خواهد


مقاله مرتبط: موفقیت |موفقیت شخصی|5 قدم تا داشتن خانواده شاد و موفق|6 مورد برای موفقیت بیشتر|ده راز موفقیت افراد ثروتمند


3-موفقیت ورزشی :از یک برنامه ورزشی مؤثر پیروی کنید

یک برنامه ورزشی مناسب داشته باشید

شورای ورزش آمریکا پیشنهاد 1000 مربی شخصی که دارای گواهینامه از این شورا هستند را در خصوص بهترین روش ها برای رسیدن به آمادگی بدنی را بررسی کرده است. 3 پیشنهاد مهم آن ها:

  • تمرینات قدرتی،
  • تمرینات اینتروال
  • تمرینات هوازی 


تمرینات قدرتی: حتی 20 دقیقه در روز و دو بار در هفته به قدرت کل بدن کمک می کند. تمرینات تناوبی یا اینتروال: سدریک برایانت، مدیر ارشد علمی شورای ورزش آمریکا می گوید: در ابتدایی ترین شکل آن، تمرینات تناوبی باید شامل راه رفتن به مدت دو دقیقه، دویدن به مدت دو دقیقه و تناوب این الگو در طول مدت تمرین باشد. این روش در برنامه تمرینی بسیار کارآمد و سازنده است. افزایش تمرینات هوازی: فعالیت ورزشی به مدت 60 دقیقه یا فعالیت بدنی از شدت کم به شدت متوسط مثل پیاده روی، دویدن، یا رقص نیز  دیگر پیشنهاد این بررسی بوده است.


4-موفقیت ورزشی :خط پایین چیست؟
تمام ورزشکاران می توانند موفقیت را به دست آورند، زیرا این امر به تلاش برای تحقق پتانسیل شخصی خود می انجامد.

 

مشاهده لینک pdf مقاله:رسیدن به موفقیت های ورزشی

مطالب مرتبط

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در20 روز-آنتونی رابینز

کتاب صوتی موفقیت نامحدود در 20 روز اثر آنتونی رابینز، مدرس – سخنران و مربی موفقیت است که میشه این کتاب رو معروف ترین و بهترین کتاب رابینز در ایران دونست. به جرات می توان گفت که کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز بهترین کتابی است که از این نوی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 97/7/23:: 11:51 صبح     |     () نظر