سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خرسندى مالى است که پایان نیابد [ و بعضى این گفته را از رسول خدا ( ص ) روایت کرده‏اند . ] [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

تجسم خلاق چیست ؟

 

تجسم خلاق روش استفاده از تخیلات و تصورات شما برای به دست آوردن آن چه در زندگی تان می خواهید با استفاده از روش های ارائه شده در این کتاب می توانید به اهداف و خواسته های تان از جمله سلامتی ، لذت دوست داشتن موفقیت در روابط زناشویی ، کسب ثروت، موفقیت در کار و زندگی و ... برسید .

 

 قدرت تخیل توانایی اجاد یک فکر ، یک تصویر ذهنی یا یک احساس است . باید با انرژی مثبت بر روی فکر ، احساس یا تصویری روشن و واضح آن قدر تمرکز کنید تا به واقعیت تبدیل شود و به هدف مورد نظرتان یعنی همان چیزی که تصور می کردید برسید .

سعی کنید درحالت مدیتیشن یعنی در وضعیتی ساکت و آرام و متفکرانه و هوشیار قرار بگیرید پس از رسیدن به این آرامش تصور کنید در محیط دلخواه تان قرار گرفتید از این وضعیت لذت می برید و رضایت کامل دارید و هماهنگ و تاثیر گذار بر سایرین کار می کنید این وضعیت را با تمام جزئیات مثلا ساعت های کار مورد نظرتان حقوق دلخواه تان و مسئولیت هایی که دوست دارید بر عهده داشته باشید در ذهن تان مجسم کنید و این احساس را طوری در خود تقویت کنید که این وضعیت را با تمام جزئیات آن قبلا تجربه کرده اید.

 این تمرین ساده و کوتاه را روزی دوبار انجام دهید و در مورد آن فکر کنید و شانس خود را برای رسیدن به موفقیت و کسب هدف ایده آل تان را افزایش دهید . با این روش نمی توان رفتار دیگران را کنترل کرد که بر خلاف میل باطنی شان کار می کنند کاربرد این روش برای از میان برداشتن موانع درونی در جهت رسیدن به یک هماهنگی طبیعی است .


 

روش کار تجسم خلاق

  1.  جهان مادی منشع انرژی است : جهانی که ما در آن زندگی میکنیم از انرژی تشکیل شده است شاید ما سطوح مختلف اشیا را با حس هایی فیزیکی ظاهرا جدا از هم بدانیم اما در واقع تمام اشیاء از بزرگ ترین آن گرفته تا کوچک ترین زره که شامل اتم و کوچک تر از آن است به انرژی محض تبدیل می شوند . فکر دارای یک انرژی نسبتا خوب است بنابرای خیلی سریع تغییر می کند ماده از انرژی نسبتا غلیظ و متراکم تری تشکیل شده ، به همین خاطر آهسته تر تغییر می کند .

 

  1. انرژی خواص مغناطیستی دارد : بر اساس قوانین فیزیکی نیروهای دارای کیفیت و ارتعاش مشابه یکدیگر را جذب می کنند همچنین احساسات نیز از انرژی مغناطیستی برخوردارند که این انرژی را از طبیعت مشابه خود جذب می کند ما می توانیم این اصل را در کارهای روزانه مان مشاهده کنیم برای مثال موقعی که به طور اتفاقی کسی را ببینیم که همان موقع به او فکر می کنیم .

 

  1. فرم تابع افکار است :  فکر بر خلاف صورت های غلیظ تر انرژی از سرعت و تحرک بالایی برخوردار است. فکر انجام دادن کاری یا ساختن چیزی از اجزای آن سبقت می گیرد یعنی انجام هر کاری ابتدا به صورت یک فکر یا تصور ایجاد می شود .
تجسم همانند نقشه ای است که یک تصور را برای ما به صورت یک شکل ایجاد می کند سپس انرژی را در یک میدان مغناطیستی جذب کرده و آن را به طرف تشکیل آن شکل راهنمایی می کند .

 

  1. قانون تشعشع و جاذبه : بر اساس قانون سوم نیوتن هر عمل عکس العملی دارد مساوی و در جهت خلاف آن منظور این است که با توجه به باورها و افکارمان ، آن چه انتظار وقوع آن را داریم و قویا به طور واضح آن را تجسم می کنیم در زندگیمان به آن جهت جذب خواهیم شد .

 

  1. وقتی افکار منفی را در ذهن مان پرورش می دهیم و احساس نا امنی و ترس میکنیم از همان افراد وشرایطی که دوری می کنیم به سراغ مان می آید . از طرفی با پرورش احساسات مثبت و تجسم شادی به سمت افراد و موقعیت های مناسب متمایل خواهیم شد .

 

  1. استفاده از تجسم خلاق : تغییر فقط توسط تفکر مثبت رخ نمی دهد بلکه نیاز به جستجو و کشف عمیق ترین و اصلی ترین رفتارهای روزانه و سپس تغییر آن ها دارید . ابتدا ممکن است شما از تجسم خلاق در دوه های خاص و برای اهداف معین استفاده کنید با تمرین و تکرار این کا را به عادت تبدیل کنید . با این کار اعتماد به نفس شما افزایش یافته و به نتایج مطلوب خواهید رسید . مزیت دیگر تجسم خلاق این است که می توانید لحظه لحظه زندگیتان را آن گونه که شایسته است خلق کنید .

 

یک تمرین ساده برای تجسم خلاق

ابتدا موضوعی را که تا اندازه ای تصور تحقق آن برای تان ساده باشد انتخاب کنید مثلا بهبود زندگیتان را در یک مکان ساکت که کسی مزاحم شما نشود در وضعیتی راحت بنشیند بدن تان را کاملا اش کنی این راز بزرگ انگشتان پا شروع کنید و تا پوست سرتان ادامه دهید با این کار احساس لذت بخشی به شما دست خواهد داد در حالی که تجسم یا تصویر موضوع مورد نظرتان را در ذن خود نگه داشته اید با صدای بلندبه خودتان عباراتی شبیه این جملات بگویید :

من اکنون تعطیلات آخر هفته خیلی خوبی را در کوه ها می گذرانم . چه تعطیلات زیبایی ، یا من منظره زیبایی که از آپارتمانم دیده می شود خیلی دوست دارم استفاده از این عبارات + که قسمت مهمی از تجسم خلاق می باشد . این جملات به ما می گویند وضعیتی متفاوت و حتی بهتر از آن چیزی که فکر می کردید در اظنتار شما خواهد بود .

 

اگر احساس شک و تردید دارید یا دچار فکر های متفاوت شده اید در برابر این افکار مقاومت نکنید و در غیر این صورت قدرت آن ها افزایش می یابد حتی اجازه دهید در ذهن تان جریان یابد آنگاه با به کار بردن جملات + به تجسم خود ادامه دهید . این تمرین را روز 5 دقیقه یا نیم ساعت انجام دهید.


اهمیت قرار گرفتن در وضعیت ریلکس

 

برای استفاده از تجسم خلاق اولین چیزی که باید یاد بگیرید این است که آرام آرام ذهن و بدن تان را شل کنید تا به عمق آرامش برسید این حالت باعث تغییر سرعت امواج مغز و آهسته تر شدن آن می شود این وضعیت را سطح آلفا می گویند .

 

سطح تبا موقعی است که در حالت بیداری و خودآگاهی معمولی قرار دارید.

بهترین زمان برای انجام تجسم خلاق شب دقیقا قبل از خواب یا صبح ، بلافاصله پس از بیداری


روش تجسم :

همین که بتوانید بر روی موضوعی که در ذهنتان فکر کنید یا آن را ببینید و یا احساس کنید برای ادامه کار کافی است .

 

مشکلات خاص تجسم خلاق :

ممکن است شخصی تاحساس کند قادر به تجسم کردن نیست معمولا این حالت ناشی از یک نوع ترس است . به طور مثال یکی از دانشجویان هنگام مدیتیشین خوابش می برد که علت آن ترس ناشی از احساسات عاطفی زیادی بود .


4 گام اصلی برای تجسم خلاق :

  1. هدفتان را مشخص کنید
  2. افکار و رویدادهایتان را واضح و روشن ایجاد کنید (ساختن تصویر ذهنی)
  3. اغلب بر روی آن تمرکز کنید
  4. به آن انرژی مثبت بدهید (با عبارات تاکیدی)

اغلب وقتی ما به نتیجه می رسیم و یا به چیزهایی که ذهن مان مجسم می کردیم دست پیدا می کنیم دیگر فراموش می کنیم که موفق شده ایم بنابراین پس از رسیدن به هدفتان از خود تشکر و قدردانی کنید و خداوند را به خاطر این موفقیت شاکر باشید.


تجسم خلاق فقط در جهت کارهای خوب است

قدرت تجسم خلاق برای کارهای مفید کاربرد ندارد ، تجسم خلاق وسیله ای است برای برطرف کردن موانعی که خودمان در مسیر جریان عادی و موزون عالم هستی ایجاد کرده ایم . اگر کسی سعی کند از این روش نیرومند برای مقاصد معنی یا خودخواهانه استفاده کند ناآگاهی او را از قانون کاری می رساند . هر کاری که انجام دهید نتیجه اش به خودتان برمی گردد.

به طور مثال : مجسم نکنید که مشخص بالاتر از شما از کار بی کار شده بلکه تجسم کنید که او به شغل بالاتری ارتقا پیدا کرده


تاکید ها :

تاکید ها یکی از مهمترین عناصر تجسم خلاق است ، تاکید وسیله ای برای محکم شدن است
تاکید راهی محکم برای رسیدن به چیزی است که تصویرش را در ذهنتان می سازید .
ذهن مشغول حرف زدن با خود است یک تفسیر بی پایان درباره زندگی خود ما و مسائل دیگران آنچه در افکارمان به خود می گوییم اساس واقعیت های ما را تشکیل می دهد.

 

اگر شما روزانه ده دقیقه به صورت آگاهانه جملات تاکیدی را تکرار کنید پس از مدتی عادات کهنه و منفی را کنار گذاشت به طور مثال می توانید به خودتان بگویید : من توانایی انجام این کار را دارم من از زندگی ام راضی و خوشحال هستم


 

قسمت دوم : کاربرد تجسم خلاق

 

آن چه را بپرسید به شما داده خواهد شد . آن چه را که جستجو کنید خواهید یافت – ضربه بزنید به روی شما باز خواهد شد . هر کس بپرسد خواهد یافت و هر کس جستجو کند پیدا خواهد کرد وهر کس ضربه بزند به روی او باز خواهد شد .


تجسم خلاق را جزیی از زندگی تان قرار دهید

بهترین کار برای یادگیری تجسم خلاق این است که حداقل زمان کوتاهی از وقت خود را به تمرین و تکرار این کار اختصاص دهید هر روز صبح ، شب قبل از خواب و حتی اگر فرصت داشتید وسط روز پانزده دقیقه وقت خودتان را صرف مدیتیشن و تجسم خلاق کنید. همیشه تمرین ها مدیتیشین را با تمدد اعصاب شروع کنید آن وقت تجسم خلاق را با عبارات تاکیدی که آرزویش را دارید ادامه دهید تجسم خلاق با اندکی تمرین و تکرار راههای جدید فکر کردن را به شما می آموزد و هم چنین شما می آموزید چگونه مشکلات و مسائل خود را حل کنید .

هستی ، انجام دادن و داشتن

زندگی از سه وجه تشکیل شده : هستی ، انجام دادن و داشتن

هستی یا بودن تجربه اصلی وزنده در لحظه حاضر است ، انجام دادن جنبش و فعالیتی است که از نیروی عادی و خلاق ناشی می شود وتوسط هر موجود زنده جاری می شود و منبع زنده بودن ما است ، داشتن مربوط به رابطه ، با اجتماعی است که در آن زندگی می کنیم در این حالت ما اجازه می دهیم دیگران وارد زندگی می شوند و به راحتی آنها را می پذیریم .

این سه مورد به طور همزمان وجود دارند اغلب مردم در زندگیشان معکوس عمل می کنند آن ها برای بدست آوردن چیزهای مورد علاقه شان سعی می کنند کارهایی انجام دهند تا پول بیشتری بدست آورند به این ترتیب آن ها خوشحال تر خواهند بود در صورتی که شما ابتدا باید همان چیزی باشید که هستید آن وقت آن چه را که لازم است انجام دهید ، به این ترتیب آن چه را که بخواهید شما دارید .


 

عناصر سه گانه و تعیین کننده میزان موفقیت تجسم خلاق

 

هدف : باید به کاری که تجسم می کنید قلبا تمایل داشته باشید

اعتقاد : اگر نسبت به هدفی که انتخاب کرده اید اعتقاد راسخ داشته باشید با اطمینان بیشتری عمل خواهید کرد .

پذیرش : باید باتمام وجود هدف مورد علاقه تان را بپذیرد و در جستجوی آن رغبت زیادی داشته باشید .

 

با خود برترتان ارتباط برقرار کنید

 

یکی از مهمترین قدم ها در ساختن تجسم خلاق موثر اتصال به منبع روحانی درون تان است . منبع روحی شما همان عشق بی پایان فرزانه و خردمند و قدرت کائنات است .

شنوا : در طی مدیتیشن وقتی به حالت آرامش در می آیید یک کامال ارتباطی بین شما و خویشتن خردمندتان باز می شود و به راهنمایی شما می پردازد به طوری که می توانید سوالات خود را بپرسید و منتظر پاسخ ها بمانید که به صورت واژه ها یا تجسم خلاق و یا از طریق یک احساس می آیند .

فعال : وقتی سرنوشت تان در دست گرفتید احساس می کنید که قدرت انتخاب دارید و می توانید از طریق قدرت فرزانه نامتناهی الهی که خداوند در وجودتان نهاده است توسط تجسم خلاق به اهداف و خوسته های تان برسید .


پیش رفتن با جریان

تنها راه کاربرد موثر تجسم خلاق استفاده از روش تائو است منظور این است که شما مجبور نیستید سعی وتلاش زیادی بکنید شما به آسانی می توانید به جایی که می خواهید بروید و در ذهن تان واضح و روشن تجسم کنید سپس صبورانه و هماهنگ در جهت جریان رودخانه به زندگی تان ادامه دهید .


خود را در بهترین شرایط بپذیرید

برای رسیدن به خواسته های تان در زندگی از طریق تجسم خلاق باید بپذیرید که شما مستحق بهترین زندگی هستید

عجیب این که خیلی ها در پذیرفتن خودشان مشکل دارند و فکر می کنند قادر نیستند به خواسته های شان برسند این باورهای غلط ریشه در دوران کودکی ما دارد .

اگر شما احساس می کنید نمیتوانید در عالی ترین وضعیت خودتان را تجسم کنید یا با خودتان فکر می کنید احتمالا من هرگز نمی توانم به خواسته هایم برسم در این صورت باید به دقت تصویری از خودتان را در ذهن خود مجسم کنید این تصویر بیانگر احساس شما راجع به خودتان است . هر موقع نسبت به خودتان احساس خوبی نداشتید با بیان جملات مثبت از خودتان قدردانی و تشکر کنید .

 

 

دانلودpdf مقاله :تجسم خیال چیست؟

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 96/8/13:: 1:39 عصر     |     () نظر