سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستى پدران سبب خویشاوندى میان فرزندان است و خویشاوندى را به مودّت بیشتر نیاز است تا مودّت را به خویشاوندى . [نهج البلاغه]
https://keramatzade.com

 

استعلام سوابق بیمه خودرو ،زمانی که قصد خرید خودروی جدیدی را داشته و‌ می‌خواهید در مورد بیمه شخص ثالث و بدنه آن اطلاعاتی کسب کنید و یا زمانی که قصد اطمینان یافتن از صحت بیمه‌ نامه خود را دارید، به استعلام سوابق بیمه خودرو ، خود نیاز پیدا خواهید کرد.

به تازگی امکان  استعلام سوابق بیمه خودرو ، شخص ثالث و بدنه توسط بیمه مرکزی و در سایت رسمی آن امکان پذیر شده است.

همچنین می‌توانید به شکل مستقیم و بدون مراجعه به سایت بیمه مرکزی، از طریق سایت مدیر بیمه، نسبت به استعلام سوابق بیمه خودرو ، خود اقدام کنید.

مشاهده استعلام سوابق بیمه خودرو

اگر دسترسی به سایت بیمه مرکزی برای شما آسان نیست، می‌توانید با مراجعه به این لینک در سایت مدیر بیمه، در دو مرحله وضعیت بیمه‌نامه خود را استعلام سوابق بیمه خودرو ، کنید. برای ورود اطلاعات و استعلام سوابق بیمه خودرو ، دو راه وجود دارد. در حالت اول با انتخاب اسم شرکت بیمه، شماره بیمه‌نامه، شماره تلفن همراه و کد ملی وضعیت بیمه‌نامه قابل مشاهده است.

در حالت دوم تنها با وارد کردن کد یکتا و کد ملی، می‌توانید از وضعیت بیمه‌نامه استعلام بگیرید. این روش مخصوص بیمه‌نامه‌های جدید است که به تازگی کد یکتا به آن‌ها اضافه شده و برای استعلام لازم نیست اطلاعات زیادی وارد شود.

در این تصویر محل درج اطلاعات مشخص است:

کد یکتا و شماره بیمه‌نامه در بالای صفحه اول بیمه‌نامه شما درج شده است. بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه استعلام، اطلاعاتی مثل سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغی که شرکت بعنوان خسارت پرداخت کرده و موعد انقضای بیمه‌نامه، قابل مشاهده است.

 

استعلام سوابق بیمه خودرو از بیمه مرکزی

برای استعلام سوابق بیمه خودرو ، خود باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده و وارد بخش «سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری» شوید.

در این صفحه دو گزینه پیش روی شما خواهد بود: ثبت استعلام جدید و پیگیری استعلام

برای ورود به سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های وسایل نقلیه موتوری اینجا کلیک کنید

ثبت استعلام جدید برای دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین:

برای ثبت استعلام سوابق بیمه خودرو ،، ابتدا در قسمت تأییدیه پس از خواندن متن ماده 24 قانون ارتقای سلامت نظام اداری، گزینه تأیید را زده و وارد مرحله بعد خواهید شد.

استعلام سوابق بیمه خودرو صحت و اصالت بیمه‌نامه

در سایت بیمه مرکزی بخشی با عنوان سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه و یا همان سامانه سنهاب وجود دارد که شما‌ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات بیمه‌نامه خود در سامانه سنهاب، گواهی اصالت بیمه‌نامه را مشاهده نمایید.

همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام،‌ می‌توانید با سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی با شماره 2342 تماس بگیرید.

روش‌های دیگر برای استعلام سوابق بیمه خودرو :

علاوه بر استفاده از سایت بیمه مرکزی به روشی که ذکر شد، دو روش دیگر برای دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین وجود دارد:

  • بیمه‌گذاران می‌توانند رمزینه (QR) زیر را با استفاده از دوربین تلفن همراه یا تبلت خود اسکن کرده و از آن برای استعلام سوابق بیمه خودرو ، خود استفاده نمایند.
  • شما‌ می‌توانید نرم افزار «دولت همراه» را در تلفن همراه یا تبلت خود دانلود و نصب کنید و از طریق آن با وارد کردن اطلاعات لازم، دریافت سوابق بیمه‌نامه ماشین خود را انجام دهید.

استعلام اصالت بیمه‌نامه (استعلام بیمه مرکزی)

 

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خدمت” استعلام بیمه سنهاب” را به منظور تسهیل فرایند استعلام بیمه خودرو از جمله استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث، استعلام بیمه بدنه و همچنین بررسی اصالت نمایندگان بیمه ارائه نموده است.

بیمه‌گزاران محترم جهت استعلام اصالت انواع بیمه‌نامه های خود از “صفحه استعلام بیمه سنهاب” مدیر بیمه، به مراحل زیر دقت نمایید:

1. شرکت بیمه گر انتخاب شود.

2. شماره بیمه نامه چاپ شده روی بیمه نامه را در قسمت شماره بیمه نامه وارد نمایید.

3. کد ملی بیمه گذار در مورد اشخاص حقیقی و کد شناسه ملی در مورد اشخاص حقوقی در قسمت کد ملی بیمه گذار وارد نمایید.

4. شماره تلفن همراه خود را جهت اطلاع رسانی های بعدی وارد نمایید.

5. کد امنیتی را به دقت وارد نمایید.

6. دکمه استعلام را کلیک نمایید.


1) استعلام سوابق بیمه خودرو ، با وارد کردن اطلاعات شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه و شماره تلفن همراه و کدملی بیمه‌گزار در کادرهای مربوطه

2) استعلام بیمه‌ شخص ثالث با کد ملی. شایان ذکر است که در بیمه‌نامه‌های جدید، کد یکتا در بالای بیمه‌نامه نوشته شده است. دقت نمایید که همه بیمه‌نامه‌ها کد یکتا ندارند. به علاوه، استعلام بیمه بدنه نیز با این روش امکان پذیر است

3) وارد کردن کد VIN(کد شنایی خودرو ) و شماره تلفن همراه. کد VIN (Vehicle Identification Number) همان شماره شناسایی خودرو است که اصطلاحا شماره شاسی نیز نامیده می‌شود. این کد 17 رقمی متشکل از اعداد و حروف است که برای شناسایی خودرو ها استفاده می‌گردد. دقت نمایید که شماره تلفن همراه به نام بیمه‌گزار باشد.

4) استعلام سوابق بیمه خودرو ، با ارسال پیامک به شماره 30002621. دقت نمایید که خط ارسال پیامک باید به نام صاحب بیمه‌نامه باشد.

 

با روش‌های مذکور، می‌توانید اطلاعات مهم بیمه‌نامه ای نظیر سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و موعد انقضای بیمه‌نامه را مشاهده کنید. در سامانه سنهاب بیمه مرکزی، استعلام سوابق بیمه خودرو ، دریافت خسارت هر بیمه‌نامه ای میسر است و بیمه‌گزاران محترم بتوانند با اطمینان خاطر در کوتاه‌ترین زمان، بیمه‌نامه های خود را استعلام نمایند.

Source :bimeh.com &
azki.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمدرضا کرامت 100/11/21:: 9:45 صبح     |     () نظر